Islamitische opvoeding (video).

Islamitische Egyptische Familie: Tarbia El-Imaan.

.

koran.jpgIslamitische opvoeding (Tekst en Uitleg).
LEES MEER        (51,3 KB) 

.

Hoe leer je je kinderen koran kennen ?

42 Reacties to “• <b>Islamitische opvoeding (video).</b>”


  1. 1 fatima 30 juli 2007 om 5:27000000 pm

    niet veel te zeggen over dat onderwerp, zo hard verwaarloost

  2. 2 Moke 30 juli 2007 om 11:01000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Zuster in de Islam’ Fatima,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Ahlaan, je had bijna gelijk. Ik was eventjes mijn videoo’tjes kwijt.
    Vandaar dat het eventjes iets langer duurde. Die video’s waren zo belangrijk voor aan te tonen hoe het in werkelijkheid te werk gaat,
    al vanaf het wakker worden: DAT HEB IK NOG NOOIT MEEGEMAAKT.

    Opstaan en aangespoord om een doe’aa te zeggen: ik zal eerlijk zeggen dat ken ik niet en nog nooit gekend.

    I.v.m. het eetmaal: ok, dat heb ik wel meegekregen, maar ook niet vooral lang, eventjes tot ze moe waren, trek je plan, ik heb mijn best gedaan. Motivatie en doorzettingsvermogen mag nooit stoppen, maar blijven aanhouden!!!

    DE TEKST MOET JE LEZEN: HET IS EEN ADVIES. En het komt erop neer dat men al Arabisch moet kunnen, lezen/begrijpen en spelling/ spraakkunst al voor dat je volwassen wordt. Zie je bent al van je 10e jaar bezig, dus 8 jaar tijd voor dat je 18 wordt.

    En men slaagt er daar niet in. We zijn eigenlijk slecht bezig.
    Als je de tekst gelezen hebt: wordt al van je 10e de koran beginnen te kennen/lezen: begrijpen en streven om ernaar te handelen.

    Maar als je tot de dag vandaag nog altijd geen Arabisch kent.
    Dan heb je een tekortkoming dat je moet wegwerken. Anders zal het gat groter en groter (slechter) worden. Kijk naar de praktijk: dit is het bewijs van een verkeerde opvoeding.

    Ooit heeft in het verleden een “Zuster in de Islam Oeght” iets gepost over de Islamitische Opvoeding op deze webstek:
    neem hier een kijkje: Andere versie van Oeght.

    Ik hoop dat je beseft wat het filmpje betekent en de verklarende tekst:
    Islamitische opvoeding (Tarbia El-Imaan) =
    Onderwijsopvoeding (verplicht uit te besteden aan derden, niet privé) +
    Familiale Opvoeding (Privacy).

    Wat zijn jullie advies om te verbeteren ???????

     

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama.     😛     😀     🙂     😉

  3. 3 henna leila 31 juli 2007 om 12:50000000 am

    salam alaikoum wrwb

    Moge Allah swt je belonen Moke.

    Nu zitten we op de zelfde golflengte dit is wat ik bedoel.

    Dit zijn onderwerpen die ik de moeite waard vind om over te discussieren belangrijk om te bespreken.

    khir inchaAllah

  4. 4 Chahida 31 juli 2007 om 12:58000000 am

    salaam..
    Wauw.. zo mooi om te zien, zo diep kan je geraakt worden door die filmpjes. en appart om te zien dat het nog al een eenvoudige gezin is, maar het geloof scoorde hoog.
    jammer dat de meeste van ons niet op deze manier is opgevoed en daardoor pas later erachter komen wat de belang daarvan is en evt proberen op te pakken.

    ik denk dat wij als mensen toch meer bezig zijn met dit leven(dounja) omdat we enerzijds denken de controle over te hebben, en dus vergeten dat juist de islam ons een levenspatroon beschrijft: hoe wij met elkaar moeten omgaan, opvoeding etc.

    enige advies dat ik heb is : stel je prioriteiten in het leven en plan je dingen. uitspraak Quran is tegenwoordig in diverse talen verkrijgbaar en met uitleg en al. moskee’s zijn overal te vinden. een voorbeeldpersoon is en blijf onze profeet mohammed(sw). met andere woorden je hebt geen excuus meer > het wordt tijd om aan de slag gaan, later starten is beter dan elemaal niets doen !!!

    uit persoonlijke ervaring kan je vertellen dat het niet altijd meevalt in het begin > vooral als je het niet in je opvoeing hebt gehad.

    gr chahida

  5. 5 henna leila 31 juli 2007 om 1:17000000 am

    Salam alaikoum

    Chahida dat moet je zeker niet ontmoedigen, ik heb een dochter van bijna 6. Het is zeker niet gemakkelijk, maar als je zelf bezig bent met je zelf de dagelijkse rituleen bij te houden prober alles mee te geven met je kind , denk NOOIT ze zijn te jong. Ik kan alleen mezelf verwijten dat ik te weinig bezig ben met haar want aan haar ligt het zeker niet ze kende sorat el ikhlaas en nas en el falaq als ze nog geen 3 was. Om eerlijk te zijn ik heb soms zin om me een vette oorveeg te geven dat ik me niet verder concentreer op haar koran.

    Ze zijn als een spons ze nemen alles op, ik heb de gewoonte van steeds de dou3a’s voor het eten na het eten bij het buitengaan bij het slapen allemaal met haar te doen en ze kende ze in geen tijd masha Allah. Het is zeker niet gemakkelijk en je moet er steeds heel veel energie in steken en zeker niet stoppen (zolals ik doe) HET LOONT!!! echt waar
    Moge Allah swt ons bijstaan bij de opvoeding van onze kinderen.

    Ps: weet je alles wat je er in stopt als ze klein zijn komt achteraf bovendrijven.

    Ik herinner me dat mijn moeder ons veel vertelde over het geloof en ons thuis arabisch en de koran leerde enz… ze vertelde ons verhalen van profete. en als we ouder werden is ze ermee gestopt. Ieder ging zijn weg op met allee invloeden van buitenaf school enz..

    OOk al zijn we lichtjes afgedwaald, je gaat toch op zoek nar het geen je van jongsaf is meegegeven. soub7anallah en dat ligt zeker niet alleen aan el fitra daar ben ik zeker van.

  6. 6 Chahida 31 juli 2007 om 1:34000000 am

    Salaam Henna Leila,,

    Is goed om te horen dat jij energie in steekt voor je dochter, en ja.. dat is logisch dat het soms tegen valt en nogal veel tijd en energie kost; alles wat we willen bereiken kost tijd,geduld en doorzettingsvermogen ; daarnaast niet te vergeten wonen wij niet in een moslim land waarin de kinderen van kleins af aan de quran mee krijn op school (ouders ondersteunen meer), en het horen van de addan bij elke gebed.

    Maar hamdouli Allah voor alles,
    gr chahida

  7. 7 Chahida 31 juli 2007 om 2:02000000 am

    hier een site voor kindere om ze de quran te leren ; staat in het ned geschreven hoe je het uispreekt, ook staan er nivo’s aangegeven en ook een uitleg van de quran.

    http://www.moslim.org/kind/k_menu.htm

    ps; is oo voor de mensen die niet arabisch kunnen lezen geschikt > jong of oud.
    gr chahida

  8. 8 Chahida 31 juli 2007 om 2:25000000 am

    http://www.al-islaam.com/al-islaam/kinderhoek/knutselen/kleurplaten/index.html

    is echt gaaf om een bezoekje te nemen > voor kinderen bedoeld.
    gr chahida

  9. 9 sji'iet ahlulbayt as 31 juli 2007 om 4:46000000 pm

    KAN videos ni zien omda m pc supertraaaaaaaaaaaaaaaag is geworden

    geef de kinderen zeker akhlaq (islam gedrag) mee en goede karaktervorming want als we enkel wandelende robots vormen is da verkeerd: ken kleine jongetjes die 2 of 3 hizb uit hoofd kennen en een ZERO hebben vr akhlaq: gewoon ONISLAMITISCH gedrag en SLECHT karakter

    salukes

  10. 10 jessica 31 juli 2007 om 5:34000000 pm

    SALAAM?

    LEUK OM TE ZIEN MAAR VERSTA ER NIKS VAN!

  11. 11 Jahangir 31 juli 2007 om 10:13000000 pm

    Mijn vriend zijn dochtertjes en een zoon kunnen Masha Allah heel goed Koran reciteren, Ze konden al op zeer jonge leeftijd toen ze rond de 4/5 jaar waren op de manier wat zelfs grote Alims ook niet zouden kunnen reciteren.
    Wat allermooiste van allemaal is dat ze leven volgens de regels van de Islam zoals: bidden, Koran reciteren, vasten, naar ouders luisteren, niet tegenspreken, niet hardpraten, met hoofddoekjes lopen (in een dorp waar zij als enige moslims wonen. Ze worden zeer gerespecteerd door de Nederlandse mensen in hun dorp door hun manier van leven), ze slenteren nooit rond op het straat, doen hun goed best op school. Ze zijn fanatieke beoefenaars van vechtsport Taek Wondo Masha Allah. Zij zijn diverse keren Nationale en Europese kampioen geweest. Ik zou maar zeggen: “Schoonheid/voorbeeld der opvoeding op z’n mooist”
    Om mijn woorden kracht bij te zetten zou ik video opnames willen plaatsen van hun Koran recitaties maar hoe moet ik de filmmateriaal downloaden hier. Of moet ik via de google downloaden en een links plaatsen? Ik hoor het graag van jullie.

    Wa Assalam

    Jahangir

    Groetjes Sjiiet Ahlulbait A.S.

  12. 12 sji'iet ahlulbayt as 31 juli 2007 om 11:41000000 pm

    OPRECHTE groeten terug Jahangir

    Sji’iet Ahlulbait as

  13. 13 sji'iet ahlulbayt as 1 augustus 2007 om 1:29000000 pm

    spijtig da reacties in toekomst EERST beoordeeld zullen worden,zo ga je op alle andere forums lijken die EERST alles beoordelen, dan LATEN VERSCHIJNEN.

    uitzonderlijk zijn er die ALLES LATEN VERSCHIJNEN, maar als reacties ni nr hun goesting zijn, gooien ze u buiten.

    heeeeeeeeeeeeeeeeeel spijtig moke, gedaan met de democratie op deze forum

    salukes

  14. 14 Moke 1 augustus 2007 om 11:45000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Broeders en Zusters in de Islam’,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Objectieve verwijdering !!!

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama. 😉

  15. 15 Moke 2 augustus 2007 om 12:05000000 am

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Broeders en Zusters in de Islam’, ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Beste jessica,
    Waar draait het om: kijk,
    – moeder maakt haar dochter en zoon wakker
    – doen een smeekbede na het ontwaken, je hebt het net gehoord
    – wat hebben ze gezegd (kindjes)
    – het kleine meisje heeft het volgende smeekbede gezegd:

    Alle lof behoort toe aan Allah die ons tot leven brengt nadat Hij ons heeft doen sterven en tot Hem is de terugkeer. [1]

    “الْحَمْـدُ لِلّهِ الَّذِي أَحْـيَانَا بَعْـدَ مَا أَمَاتَـنَا وَإليْهِ النُّـشُور.”

    “Alh’amdoe liellaahie lladhie ah’yaana ba’ada maa amaatana wa ilayhie nnoeshoeer”.

    – de kleine jongetje heeft deze volgende smeekbede niet volledig uitgesproken (hij heeft een stukje eruit gelaten). Dit is de volledige versie:

    Alle lof behoort toe aan Allah, die kracht gaf aan mijn lichaam, mijn ziel naar mij terugbracht en mij toestond Hem te gedenken. [3]

    “الْحَمْدُ للهِ الّذِي عَافَاني في جَسَدي وَرَدّ عَليَّ رُوحِي وَأَذِنَ لِي بِذِكْرِه.”

    “Alh’amdoe liellaahie lladhie ‘aafaanie fie djasadie, wa radda ‘alayya roeh’ie, wa adhina lie bidhiekrieh”.

    – Ze doen allebei, de kindjes de kleine wassing (woedoe) en nadien het gebed (salaat). En gaan nadien aan tafel voor het ontbijt of het ochtendmaal. Ze doen allemaal (4) de smeekbede voor het eten:

    WORDT VERVOLGD !!!

     

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
    يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama. 😉

    N.B.: [1] Aboe Daawoed 4/264, Ahmad 2/389, Zie ook Sah’ih’ Al-Djaami’ 5/176.
    [3] “Eenieder die dit zegt zal worden vergeven en als hij Allah smeekt, zal zijn gebed worden verhoord; als hij de rituele wassing doet en bidt, zal zijn gebed worden aanvaard.” (Al-Boekhaarie, uit Al-‘Asqalaanie, Fath’ Al-Baarie 3/39, tussen anderen. De bewoordingen zijn van Ibn Maadjah 2/335).

  16. 16 Moke 2 augustus 2007 om 12:12000000 am

    Smeekbede bij het beginnen met eten.
    Wanneer u begint te eten, behoort u te zeggen: “In de naam van Allah.” .

    “بِسْمِ الله.”

    “Biesmiellah”

    En als u het vergeet en u herinnert dit tijdens het eten, zeg dan: “In de naam van Allah, in het begin en aan het eind.” [1]

    “بِسْمِ الله فِي أَوَّلِهِ وَ آخِرِه.”

    “Biesmiellaahie fie awwaliehie wa aakhierieh”

    Aan wie Allah eten geeft, zou moeten zeggen: “O Allah, zegen het voor ons en voed ons met een beter voedsel. [2]

    “اللَّهُمَّ بَِارِكْ لَناَ فِيهَا وَ أَطْعِمْنَا خَيْرًا مِنْهُ.”

    “Allaahoemma baariek lenaa fieehie wa at’iemna khayran mienhoe”

    En aan wie Allah melk schenkt, zou moeten zeggen: “O Allah, zegen het voor ons en geef ons meer. [3]

    “اللَّهُمَّ بَِارِكْ لَناَ فِيهَا وَ زِدْنَا مِنْهُ.”

    “Allaahoemma baariek lenaa fieehie wa ziednaa mienhoe”

    ———————————————————————

    [1] Aboe Daawoed 3/347, Tiermiedhie 4/288, zie ook Sah’ieh’ At-Tiermiedhie 2/167.
    [2] At-Tiermiedhie 5/506, zie ook Sah’ieh’ At-Tiermiedhie 3/158.
    [3] Tiermiedhie 5/506, zie ook Sah’ieh’ Tiermiedhie 3/158.

  17. 17 henna leila 2 augustus 2007 om 12:12000000 am

    Salam alaikoum

    Moke, ik schrok ook even nadat ik dat las over dat eerst beoordelen, ben er ook ni voor. Wie beoordeeld aan de hand waarvan. Ik kan me voorstellen dat je geen gescheld toelaat. Maar da vind ik er een beetje over, Dat is wat het net maakt meteen de reactie. En ik vrees dat dat ook een beetje je forum levend houdt.

    Ik heb ook soms reacties gezet op een ander forum waar erst beoordeelt werd ik ga toegeven dat ik niet veel reacties meer heb geplaatst.

    Groetjes iederen

    Sji’iet welkom terug, je was even weg

  18. 18 Moke 2 augustus 2007 om 12:34000000 am

    Hey zuster jessica, wat ze hier hebben overgeslagen dat ik niet heb gehoord is de smeekbede na het beïndigen van het ochtendmaal. Het kleine meisje was wel de koran aan het reciteren.

    Smeekbede na het beëindigen van het eten.
    Lof aan Allah, Hij Die mij eten heeft gegeven en Die mij deze gunst heeft verstrekt, ofschoon ik daar niet toe in staat was en ik was krachteloos. [1]

    “الْحَمْـدُ للهِ الَّذي أَطْعَمَنـي هـذا وَرَزَقَنـيهِ مِنْ غَـيْرِ حَوْلٍ مِنِّي وَلا قُوَّة.”

    “Alh’amdoe liellaahie alladhie ath’amanie haadhaa, wa razaqanieehie mien ghayrie h’awlien miennie wa qoewwatien”.

    Tweede doe’aa:
    Allah zij geprezen met talrijke schone en gezegende lofspraken. Wij kunnen Uw lofspraken niet compenseren, wij kunnen het niet laten, maar we kunnen ook niet zonder, onze Heer. [2]

    الْحَمْـدُ للهِ حَمْـداً كَثـيراً طَيِّـباً مُبـارَكاً فيه، غَيْرَ مَكْفِيٍّ وَلا مُوَدَّعٍ وَلا مُسْتَغْـنىً عَنْـهُ رَبُّـنا.

    “Alh’amdoe liellaahie h’amdan kathieran thayyieban moebaarakan fiehie, ghayra (moekfie-ien walaa) moewadda’ien wa moestaghnan ‘anhoe rabbana”.
    ——————————————————————
    [1] At-Tiermiedhie, Aboe Daawoed en Ibn Maadjah. Zie ook Sah’ih’ At-Tiermiedhie 3/159.
    [2] Al-Boekhaarie 6/214, At-Tiermiedhie 5/507.

     

    Verder moesten ze vertrekken naar school, de bus was aangekomen.
    En zo kan ik heel veel vertellen, doe’aat bij het binnenstappen van de wagen wat hun vader heeft gedaan. Hij was aan het vertellen wat de inhoud van hun studies inhielde van dochter en zoon.
    De zoontje volgt een koranopleding, was diverse details aan het verklaren en dochtertje: je ziet het zitten samen met haar vader naast een kennisgevende mens: enkele soerats aan het voorlezen, het dochtertje is een soort toets aan het afleggen bij deze persoon.
    Het dochtertje deed 4 j om de koran van buiten te kennen en de jongetje deed er ook 4 jaar over. Ze zijn zijn allebei zes jaar oud. Nadien, na het het volgende beeld gaan ze eten en doen weeral een smeekbede voor het eten (zie boven, herhaling).
    Je hebt de athan gehoord, na het afgelopen was, hebben ze het volgende smeekbede gezegd:

    WORDT VERVOLGD !!!

  19. 19 Moke 2 augustus 2007 om 12:40000000 am

    Smeekbeden bij het horen van de oproep tot het gebed.
    Herhaal wat de Moe-addien (gebedsoproeper) zegt, behalve wanneer hij zegt:

    “حَـيَّ عَلَـى الصَّلاَة (أَوْ) حَـيَّ عَلـى الْفَـلاَحْ.”

    H’ayya ‘ala ssalaah: haast u tot het gebed en h’ayya ‘ala lfalaah’: haast u tot de voorspoed. Hier moet u zeggen: Er is geen kracht noch macht behalve bij Allah. [1]

    “لاَ حَـوْلَ وَلاَ قُـوَّةَ إِلاَّ بِاللهَ.”

    “Laa h’awla walaa qoewwata iella biellaah”.

    Ik getuig dat er geen God is dan Allah, de Enige, Hij heeft geen deelgenoot en dat Mohammed Zijn dienaar en Zijn boodschapper is. Ik ben tevreden met Allah als Heer, met Mohammed als boodschapper en met de Islam als (mijn) religie. [2] (Dit behoort in het Arabisch gereciteerd te worden na tashahhoed van de Moe-addien of de geloofsgetuigenis.) [3]

    وَأَنَا أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَه ، وَأَنَّ مُحَمّـداً عَبْـدُهُ وَرَسُـولُه ، رَضِيـتُ بِاللهِ رَبَّاً ، وَبِمُحَمَّدٍ رَسـُولاً وَبِالإِسْلاَمِ دِينَـاً.”

    “Wa ana ash-hadoe an laa ielaha illaa llaahoe wah’dahoe laa sharieka lahoe wa anna Moeh’ammadan ‘abdoehoe wa rasoeloehoe radietoe biellaahie rabban, wa bie Moeh’ammadan rasoelan wa bie l-ieslaamie dienan”.

    Na antwoorden op de oproep van de Moe-addien, moet u in het Arabisch Allah’s zegeningen over de Profeet zeggen. [4]

    O Allah, breng deze oproep tot zijn voltooiing en verzeker de positie van het gebed en schenk Mohammed Uw gunst en aanzien, en geef hem de geëerde rang die U hem heeft beloofd, (Voorwaar, U verbreekt geen beloftes). [5]

    “اللَّهُـمَّ رَبَّ هَذِهِ الدّعْـوَةِ التّـامَّةِ وَالصَّلاَةِ القَـائِمَة آتِ مُحَـمَّداً الوَسِيـلَةَ وَالْفَضِـيلَة وَابْعَـثْهُ مَقـَامـاً مَحْـمُوداً الَّذِي وَعَـدْتَه إِنَّـكَ لاَ تُـخْلِفُ المِيـعَادْ.”

    “Allaahoemma rabba haadhiehie adda’watie attaamah, wassalaatie lqaa-iemah, aatie moeh’ammadan al-wasielata wal-fadhielata wab’ath-hoe maqaaman mah’moedan alladhie wa’adtah, [iennaka laa toekhliefoe lmiee-‘aad”.

    Tussen de oproep tot het gebed en de ieqamah moet u Allah in uzelf smeken. Smeekbeden in deze tijd worden niet geweigerd. [6]

    ———————————————————————

    [1] Al-Boekhaarie 1/152, Moesliem 1/288.
    [2] Moesliem 2/290.
    [3] Ibn Khuzaimah 1/220.
    [4] Moesliem 1/288.
    [5] Al-Boekhaarie 1/152, de toevoeging tussen haakjes is van Al-Baihaqi 1/410.
    [6] At-Tirmidhie, Aboe Daawoed, Ahmad. Zie ook Al-Albaanie, Irwaa-oe l-Ghaliel 1/262.

  20. 20 Moke 2 augustus 2007 om 1:12000000 am

    Hey jessica,

    Ik ben nog niet uitgepraat. Zoals je al ondertussen hebt vernomen, hebben ze na de athan de smeekbede gedaan (zie boven), omdat ze vlakbij de moskee wonen. Gaan ze ook naar de moskee: vader en zoon.
    Moeder en dochtertje bidden samen thuis.
    Na efkes een grote tussenpauze te hebben geplaatst en buiten hebben gespeeld. Ging ze (dochtertje) haar les wat een beetje leren. En voor als je het weet, was het tijd voor te gaan slapen en ze zegt het volgende smeekbede (kindje van 6j):

    In Uw naam, O Allah, sterf ik en leef ik [9]

    “بِاسْـمِكَ اللّهُـمَّ أَمـوتُ وَأَحْـيَا”

    “Biesmieka Allaahoemma amoetoe wa ah’ya”.

    O Allah [7] bescherm mij van Uw bestraffing op de dag dat U Uw dienaren zult laten doen opstaan (reciteer dit 3 keer in het Arabisch). [8]

    “اللّهُـمَّ قِنـي عَذابَـكَ يَـوْمَ تَبْـعَثُ عِبـادَك.” (ثلاثاً).

    “Allaahoemma qienie ‘adaabak yawma tab’athoe ‘iebaadak”.

    Voetnoeten:
    [8] Aboe Daawoed 4/311. Zie ook Sah’ih’ At-Tirmidhie 3/143.
    [9] Hier zijn de betekenissen sterven en leven bedoelt als slapen en wakker zijn. Dit Verklaart waarom de normale volgorde van slapen en wakker omgedraaid in deze H’adieth. In andere contexten worden het woord leven voor het woord sterven genoemd. Zie Qor-aan 2:258, 3:156, 7:158 etc. Zie ook Al-’Asqalaanie, Fath’ Al-Baarie 11/113, Moesliem 4/2083.
    ——————————————————————-

    Dat is wat er op het laatste is gezegd voor het filmpje was beeïndigd. Ik hoop dat ik je een beetje hebt geholpen met de bovenstaande video. Normaal gezien kun je hierin véééééél verder ingaan. We gaan het hier bijlaten. Kortom alles wat m.b.t. de Islam heeft hier op de site kun je persoonlijk zelf toepassen en je kinderen aanleren, daar draait alles om. Nu hebben we ons in het kort gewoon een samenvatting van gemaakt (15 min).

    Een klein vraagje jessica: “Wat voor impact heeft het op je?”
    Hoe sta jij daarover? – Hoe past jij zulke zaken toe?

    Thalla & Beslama. 😉

    N.B.: wat de onderstaande video betreft is de meneer een klein meisje, het volgende soerat aan het leren,

    111. De Palmvezel, De Vlam (Al-Masad, Al-Lahab)
    Geopenbaard vóór de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 5 verzen.
    In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
    1. De macht van Aboe Lahab en hijzelf zullen vergaan.
    2. Zijn rijkdommen en daden zullen hem niet baten.
    3. Weldra zal hij in een laaiend Vuur branden.
    4. Ook zijn vrouw, de draagster van brandstof,
    5. Om haar hals zal een koord van palmvezels hangen.

  21. 21 henna leila 2 augustus 2007 om 1:01000000 pm

    salam alaikoum

    Geen reactie op ons?

  22. 22 Moke 2 augustus 2007 om 2:48000000 pm

    Beste Leila,

    Voor diegene die het niet weten, alles wat je hier op deze webstek vindt met betrekking tot Fiqh (Geloofszaken, e.a. soennitische handelingen en gewoontes) die overeenstemmen met de bovenstaande video.

    BETEKENT: Tarbia El-Imaan of een Islamitische Opvoeding.

    Een Islamitische opvoeding is niet geldig enkel voor kleine kinderen (minderjarigen voor opvoeding), maar is geldig voor uw hele levenscyclus. Men houdt geen rekening met opvoeding na volwassenleeftijd van 18j. Waardoor enorme tekortkomingen ontstaan voor het huwelijk en na het huwelijk tot het einde.

    Ik zal het ruw zeggen: ‘Als men 18 wordt, laat men de honden los in de wei rondlopen’. Waardoor het risco groter is geworden om in een andere weide van iemand anders te komen, desondanks dat er hekbedradingen zijn. gaan de blaffende honden in andere grondgebied wat grazen. Dit is het groottste risco of gevaar (Bijv.: nightclubs, sterke dranken, drugs, meiden, …) bestaat met alle gevolgen van dien.

    Bijna alle ouders voeden hun kinderen niet meer op als ze ouder zijn geworden dan 18 jaar. Dan krijg je een antwoord van hij/zij is nu een kopje groter geworden dan mij, wat ga ik er nu aan opvoeden.
    Zie je wat voor ongemotiveerde mensen dat je met te maken hebt.

    Opvoeding: is extra energie insteken in uw dagelijkse aktiviteiten na uw werk. Na het werk dient men te relaxen en niet nogmaals energie in steken in uw dochters en zonen terrwijl je weet dat je eigenlijk geen controle over hebt.

    Opvoeding: men is nooit oud om te leren, daarom dient men de opvoeding verder te zetten na wanneer men ouder is geworden dan 18 jaar. Zo niet, heb je buitensporige neveneffecten in je leven.

    Als je zelf nadenkt kun je ze zelf bovenhalen.
    Ander praktisch vb.:
    – je hebt oudere mensen die noch kunnen lezen en schrijven, zijn wel al 65 jaar. Nadien dat je gevaagd hebt, hoe dat komt dat je nog niet kunt lezen en schrijven? Dan krijg je een antwoord dat ze het vroeger niet geleerd hadden. Terwijl de dag van vandaag dat al jaren aan stuk gaat, je cursussen kunt volgen voor Arabisch te leren, aldan niet met betaling. Hangt van uw motivatie af !!! Men durft zich niet inschrijven. Waarom?

    Men is 50 tot +65 jaar, maar willen zich niet inschrijven voor Arabisch te leren. Waarom?
    (a ja, mijn tarbia is voorbij)

    De bovenstaande geval is gericht op oudere mensen, maar komt evengoed voor bij jongere publiek (- of + 18j).

    De ongeletterheid van deze emigratiegolf van personen (m/v) zet zich voort op hun kleinkinderen, die noch interesse tonen in de Islam.

    Je kunt geen opvoeding geven als je geen taqafa hebt, kennis van zaken, gehomologeerd zijn (موافقة) , de eerste generatie kan men geen bewijs leveren dat men taqafa heeft of moefaq is.

    De 2e generatie is daar verscghuiving in: sommige halen hun docteraten, unief en bachelor-diploma’s, andere halen hun A2, andere halen nog bijopmmende getuigschriften. dat kun je niet van de 1e generatie zeggen.

    Hoe ga je een degelijke tarbia el imaan geven als je ongeletterd bent en niets kunt voorleggen dat je geletterd bent ?
    Opvoeding geven over Islam en aanverwante technologieën ???

    Thalla & Beslama.

    N.B.: Ik trek mijn woorden terug, leila.

  23. 23 sji'iet ahlulbayt as 2 augustus 2007 om 3:03000000 pm

    Buitensporige reactie tegenover de inhoud van het bericht (niet subjectief).

  24. 24 jessica 2 augustus 2007 om 11:10000000 pm

    salaam,

    @moke,

    hoe ik hier tegenover sta?

    maschallah,ik wou dat ik dat ook zo kon doen,maar helaas kan ik geen arabisch buiten een paar soerats die ik gebruik bij het bidden,

    ik moet zeggen ik heb een dochter van 2.5jaar en een zoon van 7 maanden,en ik vind het toch wel moeilijk om zelf iets aan te leren als ik er zelf nog maar mee bezig ben(zelf aan het leren!)

    ik leer mijn dochter wel bismillah en elhamdulila zeggen,en dat zegt ze ook elke keer,nog een beteke krampachtig want ze praat nog niet vlot…

    ik smeek elke keer aan allah om van mij een ggoede moeder te maken,
    en dat ik van mijn kinderen vrome moslims kan maken,dat ze altijd op het rechte pad blijven…

    ik moet wel zeggen dat als ik ga bidden dat mijn dochtertje altijd wil mee doen,maar halverwege begint ze te spelen met op mijn rug te springen en mij te knuffelen als ik in zithouding zit,maar zo zal ze dat inschallah leren….

    mss heeft hier iemand wat tips voor mij om mijn kinderen dit ook te leren?

    salaam alaikum

  25. 25 jessica 2 augustus 2007 om 11:11000000 pm

    kan iemand mij zeggen hoe je dan kan weten welke sunniboekjes zijn,want ik heb er zoveel hier liggen…

    salaam

  26. 26 henna leila aan sarah 2 augustus 2007 om 11:50000000 pm

    salam alaikoum,

    Jessica lieve zus,

    je moet zeker niet ongerust zijn hoor, het beteleknt niet dat als je de koran niet uit je hoofd kent dat je geen goede moeder bent. Ik ben ervan overtuigd dat je een goede moeder bent. Het zijn basis dingetjes je moet je je zeker niet opzadelen met te veel want dan ga je het laten vallen. Kijk naar je zelf en kijk wat doe ik nog niet of wat doe ik niet goed genoeg? En probeer dat bij je zekf te verbeteren.Ik deed vroeger niet alles wat ik moet doen om te gaan slapen bijv. Dus dacht ik van hier moet ik mee beginnen, stapje per stapje.

    Met mijn dochter ga ik elke dag in bed en laat ik haar de laatste 3 soerats uit de koran opzeggen ondertussen heeft ze ook de dou3a voor het slapengaan ook geleerd en dan vertel ik een deel vaneen verhaal, en dat kan over de profeet saw zijn maar kan ook over assepoester zijn. In die verhalen zitten ook levenslessen. Het is niet dat het niet over islam gaat dat ze slecht zijn. Het is belangrijk dat ze een opvoeding krijgt, dat wil zeggen leren dat ze niet mogen liegen niet stlenen elkaar respecteren ander aanvaarden ondanks hun gebreken, eigen gebreken leren ook intdekken, mensen met een handicap niet uitlachen maar weten dat Allah sswt die persoon zo geschapen heeft en dat ie niet minder is, en zo kan ik nog uren doorgaan,………

    Ivm met die sunniboekjes, het is waar wat shi’iet zegt er zitten veel rare boeken in de handel maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn.
    Jessica het is belangrijk dat je met verstand leest en niet alles klakkeloos overneemt. Denk na over de dingen en in heel veel zeg mar 99% zit logica in. Begrijp je?

    Moke en shi’iet, ik vind het niet leuk dat jullie zo tegen elkaar spreken. Moke? Ik heb al vaak discussies gehad met salafi’s en eerlijk gezegd er zitten schatten van mensen tussen met goede bedoelingen MAAR het ver van goed naar voren brengen. Ik hoop dat hun ogen opengaan en beseffen dat ra7ma de boodschap is en zeker niet HAAT. Ik kreeg vaneen salafi’ eens te horen dat ik niet het recht heb van spreken en waarom???? omdat ik een vrouw ben. En weet je wat zijn argument was????? ALlh heeft nooit een vrouwelijke profeet naar de aarde gestuurd. WAUW wat een bewijs. (sarcastisch bedoelt voor dat iemand diet als warheid neemt)
    Allah heeft inderdaad nooit een vrouw gestuurd en denk eens even logisc na? waarom zou dat.

    Omdat zeker vroeger de vrouw niks waard was in de tijd van jahilya. Als de vrouw een profeet was hadden ze haar al vertrappeld voordat ze maar en woord had gezegd!!!!!!!!!!!!!!!!

    Maar goed ik dwaal af van mijn oderwerp en waarover ik het eigelijk had.

    Ik wilde alleen maar duidlijk maken dat ik ok vaak met frustraties zit maar dat ik niet iedereen over de zelfde kam scheer.

    En ik blij erbij: Allh swt heeft ons zeker niet samengebracht zonder doel. We horen van elkaar te leren, moslims en niet moslims.

    ps: Moke, ik denk dat je ales goed hetb samengevat ik heb alles gelezen en ik denk dat je zo goed alles hebt.

  27. 27 henna leila aan sarah 2 augustus 2007 om 11:55000000 pm

    salam

    Ik be er terug hihih

    even over die ouderen die niet leren, ik ga daar niet mee akkoord, integendeel.
    Mijn oma en haar schoonzus zijn tussen de 65 en 70 ze zijn analfabeten, zijn nooit naar cshool gegaan hebben heel hun levenin de keuken tussen de couscous doorgebracht.

    weet je moke, als ze koran lezen en (van buiten) ben ik beschaamd, beschaamd tegenover Allah swt. Ze kennen meer koran uit hun hoofd dan ik. Ik heb arabisch leren lezen en schrijven dus ik heb geen enkel argument. zij hebben op hun 60 leren lezen en hebben zoveel geleerd en zo zijn er heel veel. Ze zijn meer gemotiveerd dan wij ooit kunnen zijn.

    Groetjes

  28. 28 Chahida 3 augustus 2007 om 12:51000000 am

    hallo mensen,

    Aan jessica > je doet het heel goed wat mij betreft, en weet je dat onze profeet(SW) aan het bidden was en een keer terwijl hij de sojoed(op de groend met je hoofd) verrichte , een van de kinderen(god vergeef me ik weet niet meer welke kind het was) op zijn rug is gestapt en bleef zitten daar en spelen, onze profeet(sw) is al die tijd zo gebleven tot het kind van zijn rug afkwam; he idee hierachter > onze profeet(sw) wilde het spel (blijschap/genot) van het kind niet bederven!sobhana allah.
    :ALGEMEEN:
    *EEN BELANGRIJKE PUNT: ARABISCH LEZEN IS NIETALLES, ET GAAT OM DE DADEN DIE JE VERRICHT. ALS JE IETS ECHT WIL BEREIKEN IN JE LEVEN DAN GA JE ERVOOR OF HET NOU IN HET ARABISCH STAAT GESCHREVEN EN OF IN ANDERE TAAL. HET GAAT OM DE WIL ER NAAR TOE EN UITVOEREN DAARVAN. ER ZIJN GENOEG MENSEN DIE ARABISCH KUNNEN LEZEN MAAR HET NIET IN GOEDE DAAD GEBRUIKEN. PERSOONLIJK IETS> IK KAN ARABISCH LEZEN, MAAR TIJDENS HET LEZEN VAN DE QURAN BEGRIJP IK NIET ALLES > HET HEEFT DAN NIETS MET MN ARABISCH LEZEN TE MAKEN, MAAR MET HET GOED KUNNEN INTERPRETEREN VAN DE QURAN, EN DAAR HEB JE DUS WEER DE HADITHS ETC VOOR NODIG.

    *ALLAH(swt) HEEFT ONS ZO VERSCHILLEND GESCHAPPEN OM MET ELKAAR IN DISCUSSIE TE KUNNEN GAAN, EN DE KUSNT IS OM ELKAAR TE BEGRIJPEN ZONDER ELKAAR TE KWETSEN. EN DAT DOET MEN ALLEEN ALS MEN DE BRIL VAN DE TEGENSTANDER OMDOET, ZO ZIE DINGEN ANDERS DAN MET JE EIGEN BRIL. DUS INLEVINGSVERMOGEN EN RESPECT.

    *iSLAM(GODSDIENST) IS EEN PAD/WEG VOL VERSCHILLENDE INTERPRETATIES > HET GAAT NIET OM DE QURAN UIT JE HOOFD LEREN ERWIJL JE GEDRAG NIET ACCEPTABEL IS, HET GAAT NIET OM JEZELF IN EIGEN HUIS TE AFZONDEREN VAN DE REST VAN DE WERELD EN JE MAAR BEZIG HOUDT MET QURAN, HET GAAT NIET OM EEN PERFECTE GEACCEPTABELE GEDRAG TE HEBBEN EN VERDER NIETS DOEN AAN HET GELOOF ETC ETC ETC. JE MOET JUIST HET PAD OP EN ZELF OP ONDERZOEK GAAN > DOORMIDDEL VAN DE QURAN, CONTACTEN MET MENSEN, GEDRAGSVERANDERING, DENKWIJZE VERANDEREN, EN NIET ALS MAAR BIJ MENSEN KLOPPEN MET RAGEN TERWIJL ALLAH(swt) JUIST OP JE VRAGEN NAAR HEM ZIT TE WACHTEN O ZE TE BEANTWOORDEN!!EN VOORAL HET VERSCHIL ZIEN TUSSEN DE NAIVITEIT EN MANIPULATIE VAN DE MENS!!

    *BESTE MENSEN, LATEN WE ONS OUDERS EN VOOROUDERS MAAR NIETS VERWIJTEN ZIJ HEBBEN HET MOEILIJKER GEHAD DAN WIJ NU. WIJ HEBBEN ALLES EN KUNNEN ZELF KEUZES MAKEN TERWIJL ZIJ DIE KANS NIET VOOR HADDEN. ZE WETEN EN WISTEN NIET BETER EN INCHALLAH WORDEN ZE MET DE HEMEL GEPREZEN.
    MAAR HET GAAT OM NU, HET GAAT OM ONS, HET GAAT OM OZE TOEKOMSTIGE KINDEREN!! DISCUSSIE OVER OUDERS/VOOROUDERS MOET NIET MEER GEVOERD WORDEN, IS TIJDVERSPILLING EN VERLEDENTIJD IS NIET MEER TERG TE DRAAIEN. WE KUNNEN ALLEEN MAAR WAT OSITIEFS VAN OPSTEKENEN HET BETER MAKEN VOOR DE TOEKOMST.
    MAKKELIJK IS HET NIET, MAAR MOEILIJK IS HET ZEKERS NIET . WIL JE IETS DAN GA JE ERACHTERAAN EN AAN JOU DE PRIORITEITEN. ALLES IS TEGENWOORDIG AANWEZIG; WIL JE GRAAG ARABISCH LEREN . DAN NEEM JE EEN CURSUS! IL JE DATJE KIDS QURAN LEREN EN JE KAN HET ZELF NIET > KOOP CD’S DAARVAN EN LEER MAAR EERST TE LUISTEREN ER NAAR, INTERNET IS BOMVOL MET AL DIE SITES.
    WE WILLEN SNEL IETS ONDER DE KNIE HEBBEN EN ALS DAT ZO IS DOEN WE WEINIG MEE, DAS JAMMER. IK ZOU ZEGGEN BEGIN RUSTIG EERST TE ANALYSEREN, STEL JE PRIORITEITEN EN VRAAG JEZELF AF WAT JE NODIG HEBT OM JE DOEL DE BEREIKEN. EN ECHTER MENSEN; DE ZOEKTOCHT/ONDERZOEK IS VEEL PRETTIGER DAN HET UITEINDELIJKE DOEL, DAT VOORAL OMDAT JE AN INTENSIEV BEZIG BENT OM HET DOEL TE BEHALEN EN ALS JE HET BEHAALD HEBT JE DAN LEKKERDER VOELT.

    IK HOOP DAT JULLIE HIER WAT AAN HEBBEN,
    GR CHAHIDA

  29. 29 Chahida 3 augustus 2007 om 12:57000000 am

    sorry voor mn schrijf-fouten,
    gr chahida

  30. 30 henna leila 3 augustus 2007 om 2:12000000 pm

    Salam alaikoum wr wb

    Chahida jij en ik zitten op dezemfde golflengte 🙂 daar ben ik blij om.

    Het is juist wat je zegt dat onze ouders vaak niet dezelfde keuzes hadden als wij nu, hoewel je altijd een keuze hebt maar goed dat is dan nog een andere discussie over waar in welk land enz….

    Ps ik heb blijkbaar in mijn haast steeds de naam henna leila aan sarah onbewust aangeduidt!!
    Sorry sara er was maar één reactie die persoonlijk naar jouw was geericht de rest niet.

    Groetjes allemaal

  31. 31 fatima 3 augustus 2007 om 5:31000000 pm

    chahida, wrm al die hoofdletters als je gwn typt lezen we het ook wel, dont worry

  32. 32 Moke 5 augustus 2007 om 3:49000000 am

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Zuster in de Islam’ Jessica,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    ° Eerst en vooral Jessica heb je Arabisch nodig voor uw gebeden perfekt te begrijpen en uw kennis daarvan vlekkeloos door te geven aan uw kinderen. Natuurlijk als je Arabisch niet gaat gebruiken voor uw geloof te versterken, heeft dit geen zin. Zoals enkele zusters hebben aangehaald. De 1e stap dat je vandaag of morgen gaat doen is, ga je inschrijven voor Arabische lessen. Zodat je achterstand en zwakheid van uw geloof wegwerkt. En probleemloos je kennis kunt overbrengen aan jouw kinderen. Je moet zien dat je elke dag een stapje vooruit gaat en vooruitgang boekt. De smeekbeden die je regelmatig verricht, zullen dan verhoord worden met de wil Allah (swt).

    ° Wat betreft de sunniboekjes, alles wat met de geloofszaken (FIQH) kun je gebruiken voor de opvoeding voor jezelf en voor je kinderen. Deze geloofszaken zitten soms in boekje neergeschreven of een boekje waar geloofszaken staan en andere onderwerpen buiten Figh.

    Vbn.:
    – Boeken waar smeekbeden worden behandeld, die moet je zeker gebruiken(Smeekbeden van de Profeet of De Verhoorde Smeekbeden)

    – Andere handelingen of gewoontes van de Profeet (vzmh) die worden beschreven in o.a.: Tuinen der Geleerden, 40 Hadith Annawawi, 40 Hadith Qudsi, Citadel van de Moslim, alles wat betreft de 5 zuilen van de Islam, Fiqh van Bruiloft en Huwelijk, hoofddoek en kledij, …
    Al deze boeken behandelen geloofszaken /-praktijken (figh) kun je gebruiken voor een Islamitische opvoeding te verbeteren bij jouw kinderen.

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama. 😉

  33. 33 Moke 5 augustus 2007 om 4:23000000 am

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Zuster in de Islam’ Leila,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Als ik verder ga waar je gebleven bent op Aug 2nd, 2007 at 11:55u pm,
    stel ik vast dat je ouders de koran kunnen lezen, aldan niet van buiten beter dan jij als Arabisch kunt lezen en schrijven waardoor zij in een betere positie zitten dan gijzelf.

    Zolang men niet kan bewijzen dat ze gestudeerd hebben (koran, in deze geval of iets anders), mag jezelf de koran 100% van buiten kennen. Als je geen tazkia krijgt (getuigschrift) of een document dat je daadwerkelijk hebt gestudeerd om aan te tonen aan je kinderen, dat je vroeger een opleiding hebt gevolgd en véél beter en gemotiveerder was.

    Dat jij ze ook een opleiding gaat laten volgen en motivatie aan tonen, dat je geen omgekeerde sneeuwbaleffect krijgt. Zeg (kind naar ouders): jullie hebben vroeger ook niet gestudeerd waarom zou ik moeten studeren? Dat is al een zwakpunt voor opvoeding.
    Een kind is verplicht om diploma of diploma’s te behalen, maar hoe staan de ouders daar tegenover: ze kunnen het niet beter, want ze hebben geen bewijs van taqafa.

    Als je gehomologeerde kennis hebt ( موافقة ) kun je je kinderen een bepaalde richting duwen i.v.m. studeren. Als je niets kunt voorleggen en zeggen dat ze altijd moeten studeren, terwijl ze niet willen. Je kunt het niet beter en je geeft de hoop op.

    Zoals de meeste ouders onderons hebben geen attest van studie, al is het maar 3 maanden. Of Nederlands, Arabisch, Technische opleiding, … Als je (ouders) het niet beter kunt, dan je kinderen, moet je eigenlijk niet klagen dat ze niet willen studeren. En de meeste zullen niet klagen, wees maar zeker van.

    Dus, nu komt de vraag: Waarom zou je een betere opvoeding kunnen geven, terwijl jij (ouders) niet beter was dan je kinderen, op gebied van kennisvergaring?
    Jij moet zien dat je zoveel mogelijk diploma’s binnenrijft of attesten (sahadaat), terwijl zijzelf geen moeite doen. Waarom heb ik vernomen van een broeder, ja nederlands heeft geen nut op de dag der opstanding.

    Men streeft altijd naar een betere opvoeding, dan dat zij zelf in het verleden hebben gekregen. Dat is normaal, dat is bij iedereen zo.

    Hamdoelillaah!!!!

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen,
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama,

  34. 34 Moke 5 augustus 2007 om 4:39000000 am

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Broeders en Zusters in de Islam’,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Wil je beter zijn dan je kinderen of je kinderen moeten beter zijn dan jezelf (ouders), ga je het volgende moeten doen:

    Je gooit je 2 à 3 gehomologeerde diploma’s en enkele attesten of getuischriften van korte opleidng of cursussen op tafel en zeggen dat heb ik behaald in het verleden, zie dat jij beter dan mij bent?

    Ons ouders en die van jouw en iedereen willen dat niet doen, hebben dat motivatie niet, waarom zouden wij dan dat motivatie moeten hebben?

    Kennis is basisplatform van opvoeding. Kun je het bewijzen (dat je taqafa hebt), ga je niemand tegenspreken, anders kun je zoveel uit je mouwen schudden en een opvoeding (familiaal) geven dat naar je wensen past, tot dat je moe bent en wacht tot je oude dag aanbreekt.

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen,
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama,

  35. 35 Moke 5 augustus 2007 om 8:16000000 pm

    Instituut voor Opvoeding & Educatie:

    Met ingang van september 2007 opent het Instituut voor Opvoeding & Educatie haar deuren voor nieuwe eerstejaars studenten voor de opleiding “Basis Islamologie” in Utrecht, Amsterdam en Den Haag. Een unieke en betrouwbare opleiding in het Nederlands voor broeders en zusters, beginners en gevorderden!

    Wat zijn de doeleinden ?
    – Het oproepen tot de Islaam;
    – Het overdragen van de juiste 3aqiedah en de methodologie van de Profeet Allaah’s gebeden en vrede zij met hem;
    – Het overdragen van de zuivere kennis van de Islaam gebaseerd op de zuivere bronnen;
    – Het in praktijk brengen van de kennis;
    – Jongeren de mogelijkheid bieden om een weg te slaan naar zuivere kennis;
    – Jongeren mee laten draaien in het proces van de oproep tot Allaah Geprezen en Verheven zij Hij.

    Opleidingen: Basis Islamologie.
    Op maandag 30 oktober 2006 is het Instituut van start gegaan in Utrecht. En op 24 februari 2007 zal het Instituut in-shaa’-Allaah tevens van start gegaan in Amsterdam.

    Het eerste jaar biedt het Instituut één opleiding aan: de opleiding “Basis Islamologie” betreft lessen in verschillende vakgebieden die gedurende een driejarig traject in beginsel in het Nederlands en in de loop van de tijd ook in het Arabisch worden gegeven. Er is sprake van een academisch niveau waarbij aan de student volgens de regels van de Islaam kennis wordt aangeboden.

    De opleiding betreft een intensief programma waarmee de student in staat wordt gesteld kennis te vergaren van de fundamenten van de belangrijkste leren van de Islaam.

     

    Ik snap niet waarom dat het hier niet kan, zijn de Nederlandse moslims zo gemotiveerder dan de Belgiscshe moslims. Zo te zien wel!!!

    BRON: http://www.ivoe.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

  36. 36 Chahida 5 augustus 2007 om 9:00000000 pm

    hey dat lijkt me echt wat..

    Is het een avondopleiding? en hoevaak per week?

    gr chahida

  37. 37 Moke 5 augustus 2007 om 9:43000000 pm

    Salaam Alaikoem Zuster in de Islam Chahida,

    Deze vorm van onderwijsopvoeding is buiten uw dagelijkse werkuren georganiseerd: dagwerk of dagonderwijs.

    Bekijk de agenda:
    Amsterdam: Hier spreekt men van over zaterdagen.

    http://www.ivoe.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=3

    Utrecht: maandagen en donderdagen
    http://www.ivoe.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=3

    Den Haag: geen gegevens.

    Is dat niets voor je? Ik zal zo vlug me zelf gaan inschrijven,
    maar kan niet, ben van Antwerepen (.be)

    Deze vormen van onderwijsopvoeding moeten ze altijd blijven organiseren en niet 5x naar de moskee gaan en verder niets doen, dat is gemakkelijk natuurlijk.

    Beslama.

  38. 38 sji'iet ahlulbayt as 7 augustus 2007 om 8:39000000 pm

    BEN filmpje aan het zien en da’s dus geacteerd, da ziet ge zo: die kinderen lagen ni echt te slapen, da zie ik zo: k heb genoeg films gezien om verschil te in te zien

    salukes

  39. 39 sji'iet ahlulbayt as 7 augustus 2007 om 8:45000000 pm

    maar positief da er zo’n videomateriaal bestaat

    salukes

  40. 40 Chahida 7 augustus 2007 om 10:33000000 pm

    Bedankt voor je zoektocht naar informatie Moke !!

  41. 41 henna leila 9 augustus 2007 om 1:13000000 pm

    Salam alaikoum wr wb

    Natuurlijk is dat geacteerd sji’iet!
    Zo’n filpjes maken ze om te laten zien hoe de dag e vor die mensen uitziet, als vtm zulke filmpjes maakt dan doe ze dat ook op die manier hoor. Ze gaan da kind niet laten schrikken met plots een camera in de kamer, ze hebben dat stuk mischien wel 20 keer opnieuw gedaan.

  42. 42 Moke 10 augustus 2007 om 6:52000000 am

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Zuster in de Islam’ Chahida,         ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Dat is niets en graag gedaan, hoor!!!!

    Nog nooit van mijn leven, ben ik wakker gemaakt om een doe’aa te zeggen, vreemde zaak???

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama.


Plaats een reactie




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2.310.403 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juli 2007
M D W D V Z Z
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua