Hoe behandel je je vrouw in de Islam ?

De goede behandeling van vrouwen is een sleutel tot het Paradijs.Aboe Hoerairah (radiAllahoe ´anhoe) vertelde dat de Profeet (vzmh) zei: “De besten onder jullie zijn degenen die het beste voor hun vrouwen zijn.” (Soeyoeti in “Djaami´oes- Saghier” en Tirmidhi)Anas (radiAllahoe ´anhoe) overleverde van de Profeet (vzmh): “Zal ik jullie vertellen wie de besten onder jullie zijn? De vriendelijke man en degene met een goed karakter die zijn vrouw eervol behandelt wanneer hij ertoe in staat is.” (Daylami)

 

Djabir (radiAllahoe ´anhoe) overleverde dat de Profeet vzmh.gif zei: “De meest geliefde aanbiddende dienaar is voor Allah degene die het beste is voor zijn familie.”  (´Abdoellah ibn Ahmed in “Zawaaid-oez-Zoehd” en Tabarani in “Rawdah an-Nadier”)

Aboe Sa´ied (radiAllahoe ´anhoe) overleverde dat de Profeet vzmh.gif zei:
“Er is niemand van jullie die drie dochters of zusters heeft en goed voor hen is, zonder dat hij het Paradijs binnengaat.”
(Aboe Dawoed, Tirmidhi en Boechari in ´Adaboel Moefrad no. 79)

Dergelijke ahadieth laten duidelijk zien dat het de bedoeling van de Shari´ah is, dat vrouwen eervol worden behandeld, beschermd en verzorgd.

Sterk tot aanbeveling is dat je je goed voor je vrouw moet zijn, Allah (swt) zegt het volgende in de Koran:
« … En behandelt hen (vrouwen) volgens de voorschriften. En wanneer jullie een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft. »
(4:19)

Haafidh Ibn Kethier heeft gezegd: “… door vriendelijke woorden tegen hen te spreken, hen vriendelijk te behandelen en je verschijning aantrekkelijk voor hen te maken, net zoals je ervan houdt dat zij dat voor jullie doen …”
(Tafsieroel Qor´aan al-´Adhiem)

Er is overgeleverd dat de Profeet vzmh.gif zei: “Een gelovige man moet geen afkeer hebben van zijn gelovige vrouw. Als hij van sommige zaken die zij doet niet houdt, zal hij zeker van andere zaken wel houden.” (Moeslim)

Allah, de Verhevene zegt verder in de “Heilige Koran”:
« … En voor de vrouwen zijn er rechten overeenkomstig hun plichten, volgens wat redelijk is … » (2:228)

roos.jpg.
“En goede vrouwen zijn er voor goede mannen, en goede mannen zijn er voor goede vrouwen”
 [Soerat Al-Noor 24:26]
.

s-a-w.JPGHet gedrag tegenover de vrouwen.
Abu Hurayra (r.a.) verhaalt dat de Boodschapper van God vzmh.gif zei:
“De meest perfecte mensen van de gelovigen zijn degenen wiens gedrag het meest perfect is, en het meest perfect van hen zijn degenen die zich het beste tegenover hun vrouwen gedragen”.  [Overgeleverd door At-Tirmidzie]

Vriendelijkheid tegenover echtgenotes is verplicht.
Djabir (radiAllahoe ´anhoe) vertelde dat de Profeet vzmh.gif tijdens de afscheidsbedevaart zei: “Wees vriendelijk voor de vrouwen, want je hebt hen genomen door het verbond met Allah en hebt het recht op seksuele omgang met hen gekregen door het Woord van Allah.”  (Overgeleverd door Moeslim)

´Aisjah (radiAllahoe ´anha) vertelde: “De Profeet vzmh.gif sloeg nooit zijn vrouwen of zijn slaven. In feite hief hij nooit zijn hand naar iemand op, behalve voor de Zaak van Allah of wanneer de verboden van Allah werden overtreden en hij wraak nam namens Allah.”  (An-Nasaa´i) 

Wees goed voor je vrouw ook in slechte tijden,
Bezorg haar geen onnodig lijden.
Help haar mee als ze moe is,
Mij sommige huwelijken loopt het daar al mis.
De vrouw staat dag en nacht voor de man en kids klaar,
Dat is soms voor haar zwaar. 

Ik hoor van sommige zusters dat de man haar om niets slaat,
Terwijl dat niet in de islam staat.
De media speeld hier handig op in,
en zeggen de moslima is te min,
Ze vergeten dan dat de koefaars hun vrouwen ook niet altijd even goed behandelen
Mag Allah ons helpen het juiste pad te bewandelen. 

Wees goed voor je vrouw en je zal veel van haar terug krijgen,
En ja wij zusters hebben ook weleens dagen dat de boosheid op kan stijgen.
Elkaar met rust laten is dan het best,
Een huwelijk is immers ook maar een test,
Wees lief en geduldig met elkaar,
Immers de beproevingen van buitenaf zijn vaak al zwaar.

En als het dan toch misgaat,
En er is veel gepraat,
Is het beter haar te laten gaan,
zodat jullie beiden alleen verder kunnen gaan.

Maar helaas zijn er mannen die liever hun vrouwen vermoorden dan dat ze haar laten gaan,
Maar ook die mannen komen eens voor Allah te staan!
En voor de zusters die zo leven,
Ik hoop dat jullie de moed niet opgeven.
Mag Allah jullie bijstaan in goede en slechte tijden,
En jullie verlossen uit jullie lijden!
(Amien!!!)


Bron: ‘www.BenAyad.be’

52 Reacties to “• <b>Hoe behandel je je vrouw in de Islam ?</b>”


  1. 1 Moke 19 augustus 2006 om 4:49000000 am

    Hopelijk is dat een hadieth voor te praktiseren en altijd met nederigheid toe te passen. Ik zal eens zééééééééér hard mijn best doen en vooral inzetten mocht het zover zijn om met iemand het tijdelijke leventje op aarde te voltooien.

  2. 2 umm_zaynab 28 november 2006 om 9:06000000 pm

    salaam
    hier een kort verhaaltje met een wijze raad..

    Er was eens een meisje dat bijna ging trouwen en zoals elke meid in haar leeftijd en situatie droomde ze altijd van een mooi leventje met haar man, een leven vol met liefde en geluk. Maar dat gebeurde helaas alleen maar in sprookjes, ze besloot om naar een oude wijze vrouw te gaan waarvan bekend was dat ze een hele gelukkige en liefdevolle leven had met haar man.Haar man hield zoveel van haar en hoe ouder ze werden hoe meer hun liefde werd, op zijn 90 jarige leeftijd zong hij nog liefdes woorden voor haar.

    Hoe zo’n oude vrouw haar man toch zo gek en gelukkig wist te maken wat was haar geheim? Dat wou het meisje heel graag weten. Dus ze vroeg de wijze vrouw….”Wat is het geheim achter uw geluk?”

    Is dat het bereiden van heerlijke maaltijden?

    Of de schoonheid?

    Of het krijgen van kinderen?

    Of is het wat anders?

    De wijze vrouw zei: “Het krijgen van een gelukkig leven is in de handen van de vrouw, zij kan ervoor zorgen dat haar leven met haar man gelukkig is en zij kan ervoor zorgen dat haar leven met haar man een hel wordt!”

    Waarna het meisje zei: “Zeg maar niet dat het geld is, want heel veel rijke vrouwen zijn ongelukkig. En zeg maar niet dat het kinderen zijn, want heel veel vrouwen hebben 10 kinderen gekregen, maar hun man behandelt hun slecht zonder respect en ze scheiden zelfs…Dus wijze vrouw vertel me eens wat is uw geheim? Wat doet u als uw man boos en geïrriteerd is, wat doet u als er problemen zijn?”

    De wijze vrouw zei: “Als mijn man boos wordt en dan wordt hij meestal ook erg geïrriteerd, dan zwijg ik uit respect. Ik laat hem zich uiten hoe die wilt, maar pas op dat je niet zwijgt met een blik van minachting want een slimme man heeft het snel door!”

    Toen vroeg het meisje: “Ga je dan ook de kamer uit?”

    Nee zei de vrouw. NIET DOEN! Dan denkt hij dat ik vlucht en dat het mij niet interesseert wat hij voelt, hij wilt hoe dan ook dat ik naar hem luister, dus ik zwijg en geef hem gelijk in alles wat hij zegt, tot dat hij rustig wordt, daarna pas ga ik de kamer uit en maak ik af waar ik mee bezig was. Nu wilt hij even alleen zijn, eventjes rust hebben, omdat hij moe is na het “verklaren van oorlog” tegen mij.

    Wat doe je daarna, ga je afstandelijk doen om wraak te nemen? Dus spreek je hem een week niet?

    Nee zei de vrouw. NIET DOEN! Als je hem een week niet spreekt, dan zal hij het in het begin moeilijk vinden, maar hij zal daarna heel snel aan wennen. Dus als je hem een week niet spreekt en afstandelijk doet, dan zal hij dat 2 weken doen…Laat hem er aan wennen dat je de lucht bent die hij ademt en het water dat hij drinkt en laat hem niet alleen….

    Wat doe je dan?

    Na 2 uurtjes ongeveer breng ik hem een kopje koffie of een glaasje sinaasappelsap. Omdat hij het nodig heeft…dan vraagt hij me: ben je niet boos? Ik zeg nee

    En dan……… begint hij zijn excuses aan te bieden en laat hij me de allerliefste woorden horen
    En geloof je dan zijn lieve woorden?

    Natuurlijk, want ik heb vertrouwen in en ik ben niet dom, zei de wijze vrouw

    Toen zei het meisje en je eer? Hij heeft je beledigd toen hij boos was?

    De wijze vrouw zei: je eer hou je aan jezelf door niet te geloven wat een boze man zegt, zelfs de islam accepteert de scheiding van boze een man niet, een man die talaq zegt terwijl hij boos is, waarom zou ik het dan wel doen met wat hij zei?
    Dus ik vergeef hem alles en dan heb ik ook een lesje geleerd, want goed luisteren naar hem heeft wat goeds mee gebracht, zonder afstandelijk te doen zonder een woord terug te zeggen heeft hij het uit zichzelf goed gemaakt en op wat voor manier!

    m3a salama

  3. 3 lela zahra 6 december 2006 om 8:51000000 pm

    salaam wa3aleikoem,

    Een moslim mag zich niet kwaad maken of zijn vrouw uitschelden, ofwel kent hij/zij de kennis van het geduld van de islam niet!
    Je kan toch samen met je vrouw of je man gewoon rustig uitpraten en gewoon aan elkaar iets vertellen wat er echt mis gaat binnen het relatie/huwelijk! Dat bewijst respect en echte liefde hebben tegen over elkaar!
    Brullen lukt helemaal niet, heeft ook geen nut en is onmenselijk! (maakt je geest en lichaam schadelijk)!

    Ma3a salaam

  4. 4 moslima 5 februari 2007 om 6:44000000 pm

    hahahah het zal u geraden zijn 😛

  5. 5 Lil Soso 26 mei 2007 om 11:08000000 am

    Ik zou het zelf niet mooier geformuleerd krijgen!
    De man die een vrouw echt respect en vertrouwen schenkt heeft veel meer geluk in het leven dan een man die zelf geen vertrouwen wil geven aan een vrouw ( hoeft zijn vrouw niet te zijn)!
    Waarom vrouwen minder behandelen als een man, wij zijn evenveel waard als ieder ander! En dat vergeten de mannen soms! ( ook de vrouwen, hoor! 😛 )
    beslama

  6. 6 jaw 26 mei 2007 om 3:33000000 pm

    slm.
    ik vindt het wel een heel mooi verhaaltje van um zeyneb, chokran. ik heb er zelf tranen van gekregen, maar sssssssssst tegen niemand zeggen.

    tegen lela zahra , moslima en lil soso wil ik zeggen dat het idd niet mag, maar nu weten jullie hoe je moet reageren als een man boos is eh. mannen zijn ook maar mensen en wij maken ook fouten. als het maar bij roepen blijft is het nog heel goed. vele mannen slagen hen vrouwen bond en blauw.
    ma’a salama

  7. 7 H 26 mei 2007 om 10:15000000 pm

    wat een onzin, zijn beledigingen accepteren omdat hij boos was. Een beetje trots hebben kan ook geen kwaad, als je elke keer alles accepteert, zal hij dat ook elke keer doen. Mannen zijn nu eenmaal zo, als je niet laat zien dat je er tegen bent, dan doen ze het zeker weer, ze doen het zowieso al zeg je er wat van, dus laat staan als je niets doet en alles van m accepteert.

    Als mn vent me beledigt, de deur ermee, en als hij twee weken niet wilt praten, des te beter voor de vrouw, ff rust van al dat gezeik!! 😀

  8. 8 Eldahir 27 mei 2007 om 12:07000000 am

    Asalamu3leekum wr wb,

    umm_zaynab mashallah wat een prachtig van een verhaal..
    Deze zou ik echt alle vrouwen aanraden..en ik zou Allah swt met me blote knien bedanken als ik z’n vrouw zou krijgen!

    Echt een pracht van een verhaal, ik herken mezelf 10000000% in die man..sub7anallah

    Salaam

  9. 9 Eldahir 27 mei 2007 om 12:23000000 am

    Tip voor H.

    …2 weken?? weet dat een man een vrouw houdt die eerlijk is en niet keihard!,want hoe koppig de vrouw is hoe koppiger de man wordt en als je negatief met negatief bestrijd wordje zowiezo nooit gelukkig in je leven en ga jullie uit elkaar!nou en?tjah dat is dan jou zaak!!

    Weet dat profeet sws zij dat als ik jullie zou moeten bevelen om voor iemand na Allah swt te knielen dan zou het je man zijn! zusters begrijp me nu niet verkeerd!ik wil hiermee niet misbruik maken nee..

    ik vindt z’n vrouw die geduldig is alleen maar tolerant! in alle opzichten de vrouw in deze verhaal is z’n sterke vrouw dat ze weet hoe ze haar man het beste moet aanpakken! een echte gelovige man zou hier van geen misbruik maken daar ben ik volle uit van overtuigd…en zou zijn excuus aan haar gelijk aanbieden!hij zal zelfs trannen omdat ze z’n hoge rang heeft, omdat ze zichzelf niet zo verlaagde net als hem!! want hij weet dat Allah swt hem ziet! en hij weet dat hij verantwoordelijk is voor haar! en als hij dat toch misbruik er van maakt, Weet zij dat ze beloond wordt in de paradijs inshallah.en dat Allah swt met Hem zal afrekken, en zij krijgt een huis in het paradijs naast de huis van de vrouw van de farao!!
    Een vrouw die in staat is zo te denken is zeker een godsvruchtige vrouw!!daarom NOGMAALS ZULKE VROUWEN BESTAAN er veel van,en ALLEEN IN VERHALEN TEGENWOORDIG! DAAROM ZEI IK OOK IK GA MET ME BLOTE KNIEN ALLAH SWT BEDANKEN ALS IK ER Z’N VROUW KRIJG!

    (maar ik ben te jong om te trouwen)haha

  10. 11 H 28 mei 2007 om 11:03000000 am

    Het spijt me, maar ik ben het er niet mee eens. Ik ben getrouwd en heb elke keer ruzie met mn man, omdat hij weer eens zegt dat een vrouw haar eigen plek heeft en de man ook. De man kan gaan en staan waar die wil, en de vrouw moet r bek houden. Nee dank je , voor mij is een man pas een man als hij weet dat een vrouw emotioneel en teerbaar is. Ze is makkelijk te kwetsen en ongelukkig te maken, en dat is dan ook wat mannen meestal doen. Een grote bek trekken en van alles zeggen tijdens n ruzie en dan komen slijmen en zeggen dat de vrouw koppig is.
    Het maakt de vrouw kapot, haar hart kan dit niet aan, uiteindelijk zal ze er voor kiezen weg te gaan, als de man denkt dat hij boven haar staat.
    De vrouw wordt vergeleken als een diamant, ik zie geen enkele vent een diamant uitschelden. Die gaat t meteen n prachtige plek geve en elke dag naar kijken.
    Mannen wordt wakker. Islam geeft jullie geen power om dat dan aan je vrouw te laten zien, maar die kracht moet men tegen de buitenwereld als bescherming voor sn vrouw gebruiken. En dat willen mannen niet begrijpen, die hebben liever hun ego in huis, dan buitenshuis.

  11. 12 Moke 28 mei 2007 om 11:32000000 am

    Beste anonieme persoon H,

    Je hebt extra info. over jouw situatie weergegeven, maar niet genoeg om volledige en een correcte reactie van mij te krijgen.

    Namenlijk het is zo dat de mannen en vrouwen in de Islam, gelijkwaardig zijn, in behandeling. Hebben evenveel rechten en plichten. Waar ligt het probleem dan wel??? 😦 😦 😦

    ZO POLITIEK, ZO VOLK!!!

    Wanneer de rechten van de vrouw worden gerespecteerd door man en staat (ontwerper rechtensysteem voor het volk = seculiere staat), dan is er sprake van een gelijke behandeling en is geen plaats voor misbruik te maken. HELAAS: is dit niet zo en maakt men misbruik van de rechten van de vrouw, zoals man, als staat.

    Waardoor eigenlijk een nieuwe term ontstaat, terwijl het niet bestaat in de Islam: “Onderdrukte moslimvrouw”.

    GOUDEN REGEL: – wederzijdse respect van elkaars rechten en
    – wetgever, hoe stabiel en bescherming is de wetgeving.

    Je weet dat het in Europa niet stabiel is, je hebt de volste vrijheid, misbruik of geen misbruik. Don’t Care.

    Thalla & Beslama. 😦 😦 😦 😦 😦

  12. 13 nasir 28 mei 2007 om 3:49000000 pm

    Asalamu alaykum allemaal,

  13. 14 H 28 mei 2007 om 9:08000000 pm

    Moke,

    Mannen en vrouwen hebben inderdaad gelijke rechten, maar zijn gelukkig erg verschillend. Helaas kunnen deze verschillen ook in het nadeel spelen. Wat vind de man bijv, een vrouw moet toestemming vragen om t huis te verlaten, dat is duidelijk en geen enkel probleem, maar ik vind dat de man ook toestemming moet vragen aan de vrouw. Op zn minst zeggen of ze t ok vindt, als hij bijv naar vrienden gaat.

    Daarnaast is de man van vandaag niet meer zoals vroeger. Mannen verwachten dat vrouwen EN werken EN thuis alles in orde maken. Help je hem financieel niet, dan helpt hij ook niet in het huis. Is het niet de man die de zware lasten moet dragen? Waarom zie ik dan vandaag de dag, de vrouw werkt, voed kinderen op (naar school brengen, ophalen), kookt, ruimt op. Wat doet de man dan??? tv kijken???

    Ik denk dat de man misbruikt maakt van de islam zodra de vrouw zegt help me even met schoonmaken, dan krijg je de vrouw moet dat doen…

    Ik heb t natuurlijk niet over alle mannen, er zitten er natuurlijk genoeg tussen die niet zo zijn. Laat het me weten als je er één vindt.

    Salaam

  14. 15 Amina... 29 mei 2007 om 10:15000000 am

    Selaam mensen…

    Ik ben zelf reeds getrouwd geweest en spreek dus uit ervaring.Er wordt in deze tijd inderdaad veel van een vrouw verwacht.En ik ben het ook volledig met H eens dat in de meeste senario’s het geval vergeleken kan worden met het voorbeeld dat hij/zij aangaf.In in dat geval ….sta ik er betere voor alleen .

    Het begint inderdaad s’ochtends…als vrouw sta je als eerste op om het ontbijt in huis te halen ,kinderen klaar te maken iedereen te verzorgen en dan moet je de kinderen wegbrengen en dan ga je 8 uur werken.Na het werk ga je nog wat inkopen doen om wat op tafel te zetten ,je haalt de kinderen weer van school …dan ga je koken.Terwijl dat jij bezig bent met koken en huiswerk na te kijken zit jou man lekker tv te kijken want hij heeft immers 8 uur gewerkt en is moe.Plus volgens hem is het toch vrouwen werk en voldoe je niet aan “de vrouw zoals het hoort”.Na de afwas is het kleren klaar leggen voor de volgende dag ,kinderen wassen even aandacht geven en in bed stoppen.
    Dan ben je dood moe en wil je slapen…en wordt je man boos omdat jij weeral moe bent en geen zit hebt om met hem intiem te gaan doen….want dat is als vrouw dat wel jouw plicht.

    Voor mij is het simpel…een vrouw is inderdaad maar een vrouw en daar bedoel ik mee dat ze sterk zijn maar tegelijkertijd ook zwak. Je mag ze niet breken door te hard te zijn.Plichten heb je allebei en ik zie het meer als samen door het leven gaan waar je op bepaalde momenten komt waar de ene de andere moet ondersteunen en verder is het teamwork om het mekaar zo aangenaam mogelijk te maken.

    Het verhaal is inderdaad heel mooi maar niet elke man toont spijt achteraf…en anderen gaan juist erger gaan doen als ze zien dat je je laat mannipuleren…dus geen algemene regel om te nemen.
    Wat mij betreft vind ik dat sabr of geduld kan en mag tot een bepaalde niveau.Als het zover komt dat het je gezondheid begint te schaden moet je er gewoon een punt achter zetten.Het leven is kort maar er staat nergens in de Koran dat je als vrouw alles moet pikken… wel integendeel.
    Het lijkt wel of hier wordt gezegd dat een man een soort handleiding heeft waar de vrouw hem met zijden handjes moet gaan behandelen.Wel sorry …tussen de kinderen ,het huiswerk en de kosten …heb ik daar geen tijd meer voor.Misschien lukt het betere als hij eens wat meer zijn…ophefte en me bij alles helpt.Respect verdien je … simpel !!!

    Ik denk dat mensen beter moeten communiceren voor ze in het huwlijksbootje stappen…Vrouwen moeten beter hun eisen stellen want dat doen mannen zeker ook.

    Ikke…

  15. 16 H 29 mei 2007 om 12:40000000 pm

    Klopt helemaal.

    Als de man niet aankan wat de vrouw allemaal doet, dan kan er op zn minst een bedankje van af. Toegeven dat de vrouw belangrijk is. MAar nee hoor, mannen denken juist dat de vrouw ze nodig heeft. Tuurlijk heb je iemand nodig: om gezelschap en liefde te hebben, maar niet om gek gemaakt te worden en lichamelijk uitgeput te raken.

    De jongemannen tegenwoordig doen niets thuis, hun zussen of moeders maken schoon, wassen af, koken voor ze, en wat doen zij? Buiten rondhangen of ookal werken ze, niets geven opofferen om mee te helpen. En dit gedrag nemen ze mee naar hun huwelijk.

    Jammer hoor.

  16. 17 redouan(jaw) 29 mei 2007 om 3:01000000 pm

    salamo alaikoem wr.
    ik denk gewoon dat de vrouwen van tegenwoordig gewoon te verwesterd zijn om deze regels te volgen.
    de man kan er zelf voor zorgen dat ze een gelkukig leven leid met haar man, dat heb ik geleerd.
    ik zal een paar korte verhalten vertellen die waar gebeurd zijn met kennis of familieleden.
    zo zal je leren wat je alles kunt bereiken met geduld.
    een vrouw ging trouwen met een man, zij was iemand die alles ging doen omwille van Allah. haar man was meer een levensgenieter, hij rookte enzo. en elke dag sprak ze met hem over de islam elke dag zei ze dat het niet goed is wat hij deed. beetje bij beetje ging hij stoppen met alles nu is hij een van de beste broeders geworden hier int stad, ze zijn alletwee ongeveer 50 bijna.
    een ander verhaal
    een man ging trouwen met een zeer vrome vrouw,de vrouw was weer iemand die alles ging doen voor haar geloof.
    de man was meer iemand die uitging, zat dronk enz..
    de vrouw ging elke dag geduldig zijn en sprak hem altijd aan, ze gaf altijd het voorbeeld. het duurde wel een lange tijd want pas op zijn 40ste is hij beginnen bidden enzo. nu verzorgd hij zijn vrouw extra goed. en ze leefden lang en gelukkig.
    wat ik nu wil zeggen is dat wij koppig zijn, zowel mannen als vrouwen.
    deze vrouwen waarover ik nu sprak zijn toch ook koppig???
    maar ze gebruikten het op een goeie manier,
    op een dag moet er toch iemand opgeven, als jij als vrouw niet opgeefd dan zal je man wel opgeven.
    het belangrijkste is dat we allemaal in djenna geraken toch??
    niet dit leven. hoe we hier leven is niet belangrijk, als we maar het beste ervan maken vindt ik. ons beloning staat inchaAllah te wachten in het paradeis. en de mannen die slecht doen voor hen vrouwen, denkt dat de tranen van de vrouw wordt geteld, hier mag je mss wel sterker zijn dan je vrouw maar later zal je voor elk traan moeten boeten.

    ma’a salama

  17. 18 aisha 29 mei 2007 om 3:17000000 pm

    bismillahirrahmanirrahiem

    deel 1

    de boodshapper van allah sallallaheasalaam zei: twee rakat gebed van een getrouwd persoon is beter dan zeventig rakat van een ongehuwd persoon.
    (overgeleverd: kanzoel oemaal)

    aboe hoerairah radia allah anhoe vertelde dat de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:
    als een vrome man met goede manieren met een vrouw wil trouwen, dan moet hij niet afgewezen worden, want anders is er corruptie op de aarde( overgeleverd: tirmidie)

    aboe hatim al maznie radia allah anhoe vertelde dat de boodschapper van allah salllallahwasalaam zei: als je wordt benaderd door iemand wiens religie en manieren je bevredigen, laat hem dan trouwen (met je dochter) als je dat niet doet, zal er onenigheid en grote ontaarding op aarde ontstaan( overgeleverd door:tirmidie)

    de boodscahpper van allah sallallahwasalaam zei:
    wie huwt moet zijn hand teder op haar hoofd leggen en dan beginnen met in de naam van allah swt hem vragen haar te zegenen, zeggende o allah swt ik vraag u het beste van haar stemming en morele waarden en ik zoek bescherming tegen haar mogelijke schade en van het ergste van haar stemming
    (overgeleverd door: boechari, aboe dawoed)

    BEHEERS JE GEVOELENS

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:
    een man behoort niet naar de aurah van een andere man te kijken, noch een vrouw naar die van een ander vrouw, evenmin behoort een man onder 1 deken met een ander man te liggen, net zomin als een vrouw met een ander vrouw( overgeleverd door: muslim, aboe dawoed)

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei tegen ali radia allah anhoe o ali, de eerste blik (naar vrouwen) is van jou, maar de tweede blik is tegen jou ( overgeleverd door: muslim,tirmidie)

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:
    het (gaan naar) paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de nafs(het ego) niet van houdt en (het bereiken van) de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen(overgeleverd door: muslim)

    aboe hoeraira radia allah anhoe vertelde dat de boodschapper van allah sallallahwasalaam werd gevraagd: wat zal de meeste mensen in het paradijs brengen? hij antwoorde vrees voor god en eenn goed karakter, men vroeg hem: wat zal de meeste mensen in de hel brengen? hij antwoorde: hun mond en hub geslachtsdelen(overgeleverd door tirmidie)

    de boodschapper van allah sallallahwasalaamzei:
    zal ik jullie vertellenn over de mensen in de hel?
    zij zullen degene zijn die geweldadig, trots en koppig waren
    (overgeleverd door: boechari en muslim

    deel 2 volgt

  18. 19 aisha 29 mei 2007 om 3:40000000 pm

    bismillahirrahmanirrahiem

    deel 2 geslachtsgemeenschap

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:

    op de dag des oordeels zullen degenen die laagste graad bij allah swt hebben, degenen zijn die het over heimelijke van hun geslachtsgemeenschap vertellen(in het openbaar)
    (overgeleverd door: muslim)

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:

    van voren of van achteren, zolang het in het geslachtsdeel is(geen andere plek)(overgeverddoor: boechari,muslim)

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:
    haast je niet (om te stoppen) todat je vrouw ook bevredigd is en orgasme krijgt, nadat je een zaadlozing hebt gekregen
    (m.zawaid)

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:

    allah swt heeft welbehagen in zijn schepselen die hun liefde uiten en geslachtsgemeenschap plegen, hij beloont hen hiervoor en schept halaal voorziening voor hem
    (kanzoel oemmaal)

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:

    het hebben van geslachtsgemeenschap is liefdadigheid, de metgezellen riepen uit: o boodschapper van allah sallallahwasalaam zullen wij beloning krijgen, zelfs voor het hebben van geslachtgemeenschap?
    de profeet zei: zal iemand niet bestraft worden als hij het op een onwettige manier uitvoerde(zina) ze zeiden: ja inderdaad.
    de profeet sallallahwSALALAAM zei: daaron zal hij als hij het op een wettige manier doet beloond worden
    (overgeverd door muslim)

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:

    als een amn zijn vrouw uitnodigt met hem te slapen en zij weigert tot hem te komen, dan wordt zij door de engelen vervloekt tot de ochtenstond
    (overgeleverd door : boechari)

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:

    waneer een man zijn vrouw uitnodigt in zijn bed mag zij niet weigeren, ook al staat ze te koken
    (overgeverd door at tadj)

    djabir b. abdullah vertelde dat er aan de3 boodschapper van allah sallallahwasalaam werd gevraagd: mag iemand die djoenoeb iee sten of drinken? de profeet antwoorde: als hij de woedoen verricht zoals hij dat doet voor het gebed
    (overgeleverd door: boechari)

    de boodschapper van allah sallallahwaslaam zei:

    er zijn drie zaken die bij kwelling horen;
    ZIJ VEROORZAKEN verdriet, bestrijden van liefde en zijn onverdraagzaamheid:
    een intieme vriendschap, waarbij je de naam van de persoon en zijn afkomst niet kent.
    afslaam van een uitnodiging waarbij je broeder (in de islam)
    een maaltijd voor jou heeft voorbereid.
    een geslachtsgemeenschap zonder strelende woorden en vrijen vooraf
    laat geen van jullieb geslachtsgemeenschap plegen zoals de beesten dat doen
    (faizoel kadir)

    de profeet sallallahwaslaam heeft seksuele gemeenschap zonder het vrijen vooraf verboden
    (kanzoel oemmaal)

    deel 3 : de beste vrouwen volgt inschaAllah
    (overge

  19. 20 aisha 29 mei 2007 om 3:57000000 pm

    bismillahirrahmanirrahiem

    deel 3 de beste vrouwen

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:

    als de vrouw 5x per dag op de vastgestelde tijd bidt, vast in de maand ramadan, haar kuisheid bewaart en haar man gehoorzaamd, zeg dan tegen haar: ga het paradijs binnen door welke deur je maar wilt
    (overgeleverd door: aboe na iem)

    de boodschapper van allah sallallahwaslaam zei;

    de wereld en alle dingen er in zijn kostbaar, maar het meest waardevolle inn de wereld is een deugzame echtgenote
    (overgeleverd door: ibn madja)

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:

    DE BESTE van jullie vrouwen zijn degen die hartelijk zijn diegenen die frequent kinderen baren, die ondersteunend en troostend zijn en taqwa voor allah swt hebben.
    de slechtste van jullie vrouwen zijn degenen die hun schoonheid tonen en verwwand zijn zij huichelaars alleen zo veel van hen zullen het paradijs binnengaan zoals kraaien met witte onderpotem zijn( overgeleverd door: baikhaki)

    de bodschapper van allah sallallahwaslaam zei:

    als een gelovige vrouw sterft, terwijl haar man tevredenn is over haar, zal zij het paradijs binnengaan
    (overgeleverd door :TIRMIEDI)

    ABOE HOERAIRAH RADIA ALLAH ANHOE VERTELDE DAT DE BOODSCHAPPER VAN ALLAH SALLALLAHWASLAAM ZEI:

    DE HEILZAME VROUW IS ZIJ DIE HAAR MAN VERBLIJD WANEER HIJ HAAR ZIET, DIE GEHOORZAAMT WANEER HAAR MAN BEVEELT EN HAAR KUISHEID EN ZIJN BEZITTINGEN BESCHERMT TIJDENS ZIJN AFWEZIGHEID( OVERGELEVERD DOOR NESA I)

    ABOE HOERAIRAH RADIA ALLAH ANHOE VERTELDE DAT DE BOODSCHAPPER VAN ALLAH SALLALLAHWASLAAM ZEI;

    ALLAH SWT HEEFT HET VERBODEN DAT EEN ANDER MENS EERDER DAN MIJ HET PARADIJS ZAL BETREDEN, IK ZAG AAN DE LINKERKANT VAN MIJ EEN VROUW DIE EERDER DAN MIJ HET PARADIJS IN WILDE IK VROEG: WIE IS DEGEN DIE MIJ WIL INHALEN? ER WERD GEZEGD:
    O MOHAMMED ZIJ IS EEN MOOIE VROUW DIE OP JONGE LEEFTIJD HAAR MAN HEEFT VERLOREN, ZIJ HEEFT (MET VEEL GEDULD EN MOEITE) HAAR WEESKINDEREN OPGEVOED EN GROOTGEBRACHT, ALS BELONING HEEFT ALLAH SWT HAAR VERHEVEN TOT DEZE GRAAD
    (OVERGELEVERD DOOR: HARHAITI IHYA)

    DEEL 4 DE BESTE MANNEN VOLGT INSCHAaLLAH

  20. 21 aisha 29 mei 2007 om 4:25000000 pm

    BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIEM

    DE BESTE MANNEN

    EEN MAN STOND OP TERWIJL DE PROFEET SALLALLAHWASALAAM OP DE MINIBAR STOND EN VROEG: O BOODSCHAPPER VAN ALLAH , WAT ZIJN DE BESTE MENSEN? HIJ ZEI: DE BESTE MENSEN ZIJN DIEGENEN DIE HET VROOMST ZIJN, DEGENEN DIE HET GOEDE AANMOEDIGEN EN HET SLECHTE VERBIEDEN EN DIEGENE DIE RESPECT VOOR HUN VERWANTEN HEBBEN.(OVERGELEVERD DOOR: AHMED EN AT TABRANI)

    DE BOODSCHAPPER VAN ALLAH SALLALLAHWASALAAM ZEI:

    DE BESTE ONDER JULLIE ZIJN ZIJ, DIE HUN EIGEN FAMILIE HET BESTE BEHANDELEN, HIJ DIE 2 VROUWEN HEEFT EN HEN NIET OP GELIJKE WIJZE BEHANDELT, ZAL OP DE DAG DES OORDEELS VERSCHIJNEN, MET ZIJN GELAAT AAN 1 ZIJDE VERLAMD,(OVERGELEVERD DOOR:AT-TIRMIZI)

    DE BOODSCHAPPER VAN ALLAH SALLALLAHWASALAAM ZEI:

    DE BESTE VAN JULLIE IS HIJ DE HET BESTE IS VOOR ZIJN FAMILIE EN IK BEN HET BESTE VAN JULLIE JEGENS MIJN FAMILIE
    (OVERGELEVERD DOOR: TIRMIZIE,IBNI MADJA,TABARANI)

    aboe hurairah radia allah anhoe vertelde:

    de boodschapper van allah sallallahwaslaam heeft nooit enig voedsel gekleineerd, als hij het niet lekker vond liet hij het staan( overgeleverd door: boechari en muslim)

    een man kwam naar de profeet sallallahwaslaam en vroeg:

    geef mij je raad”de profeet zei: WEES NIET BOOS” HIJ HERHAALDE HET OPNIEUW EN OPNIEUW ZEGGENDE WEES NIET BOOS
    (OVERGELEVERD DOOR BOECHARI)

    OMAR RADAI ALLAH ANHOE VROEG EEN KEER AAN DE PROFEET SALLALLAHWASALAAM : WAT HOUDT MIJ VERRE VAN DE WOEDE VAN ALLAH SWT? DE PROFEET SALLALLAHWASALAAM ZEI: WEES NIET BOOS
    (OVERGELVERDE DOOR: AHMAD

    IBNI MASOED VERTELDE DAT DE PROFEET SALLALLAHWASALAAM EEN KEER VROEG:

    WIE BESCHOUWEN JULLIE ALS MOEDIG? ZE ZEIDEN: IEMAND DIE NIET KAN WORDEN VERSLAGEN.
    HIJ ZEI: NEE EEN MOEDIG PERSOON IS DEGENE DIE ZICHZELF IN BEDWANG HOUDT WANEER HIJ BOOS IS( OVERGELEVERD DOOR: BOECHARI EN MUSLIM)

    DE BOODSCHAPPER VAN ALLAH SALLALLAHWASALAAM ZEI:

    WOEDE IS EEN SOORT VUUR DAT IN DE HARTEN VAN DE ZOONS VAN ADAM BRANDT,, ZONDER TWIJFEL ZUL JE DE OPGEBLAZENHEID VAN ZIJN ADEREN ZIEN EN DE ROODHEID VAN ZIJN OGEN, DUS WIE EEN VAN DEZE SYMPTONEN VOELT, MOET ZIJN POSTITIE VERANDEREN (DOOR TE GAAN LIGGEN OF ZITTEN OF WOEDOE VERRICHTEN)
    (OVERGELEVERD DOOR: AHMAD)

    deel 5 verantwoordelijkheid volgt inschaAllah

  21. 22 aisha HAD HIERVOOR MOOIE HADIET GESCHREVEN 29 mei 2007 om 5:25000000 pm

    SALAAM

  22. 23 loes 29 mei 2007 om 9:35000000 pm

    Salaam aleikum,
    inderdaad hele mooie hadieths.
    Daaraan voorafgaand was er een gesprek gaande over de vrouwen die lijden onder hun onwetende of onpraktizerende mannen. Ook een aantal mannen reageerden op het verhaal van de geduldige vrouw. Sommigen herkenden zich zelfs in de boze man. Nu heb ik een vraag aan die mannen/jongens: nu jullie nog niet getrouwd zijn en jullie weten dat jullie deze slechte eigenschap hebben, jullie zijn zelfs in de omstandigheid dat jullie nu weten hoe zwaar dat op een vrouw en een huwelijk kan drukken, wat gaan jullie doen om jezelf te verbeteren insha Allah?
    Ik kijk uit naar jullie reacties.
    Salaam aleikum.

  23. 24 redouan(jaw) 29 mei 2007 om 11:58000000 pm

    salamo alaikoem
    mijn reactie voor loes:
    ik ben sowiso iemand die eerst denkt aan anderen voor ik aan mezelf denk.ik probeer van alles het beste te maken maar zoals ik al zei. we zijn ook maar mensen, ik zal inchaAllah mn best doen om nooit te roepen en mn vrouw goed verzorgen, ik heb altijd al gezegd dat ik mn vrouw op veren zal dragen . langs ander kant denk ik… denkt elk man zo voor het trouwen??
    we leren van de fouten die anderen maken inchaAllah.
    ma’a salama

  24. 25 Amina... 30 mei 2007 om 2:07000000 pm

    Dat we inshalah allemaal geleid mogen worden in de stappen dat we willen ondernemen.gair inshalah
    Amien

  25. 26 aisha schrijft hier mooie hadieth 30 mei 2007 om 6:29000000 pm

    bismillahirrahmanirrahiem

    deel 5 verantwoordelijkheid

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:

    het niet vervullen van de behoeften van degene die afhankelijk van hem zijn, is een zware zonde van de man
    (overgeleverd door: aboe dawoed, ibn hibban)

    aboe hurairah radia allah anhoe vertelde dat de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:

    de grootste aalmoes is het bevreiden van een slaaf en het geld dat wordt besteed aan de familie, de meeste adjr is voor de uitgave van je familie
    (overgeleverd door: muslim)

    de boodschapper van allah sallallahwasalaam zei:

    een dinar betaald op de weg van allah swt en een dinar dat je betaald om een slaaf te bevrijden en een dinar die je gaf als dontatie aan een behoeftige en en dinar die je betaald aan je familie , de grootste beloning zal zijn voor de dinar die je betaalde voor je familie subhanaAllah
    (overgeleverd doorL muslim)

    omar radia allah anhoe vertelde dat de boodscahpper van allah sallallahwasalaam zei:

    hetgeen dat de persoon besteedt voor zijn familie is sadaka….(overgeleverd door: muslim)

    oemmi salama vertelde dat de boodschapper van allah sallallahwasalaam de volgende 3 dingen adviseerde
    – verricht het gebed… b
    -belast je bedienees niet met meer werk dan dat zij aankunnen
    -VREES ALLAH SWT TEN AANZIEN VAN JULLIE VROUWEN !!!! ZIJ BESCHIKKEN NIET MEER OVER HUN VRIJHEID BIJ JULLIE , JULLIE HEBBEN HUN IN NAAM VAN ALLAH SWT GEHUWD EN HALAL VERKLAARD VOOR JULLIE ZELF WEES DUS GOED VOOR HUN
    (OVERGELEVERD DOOR: IBNI MADJA)

  26. 27 fatma 2 juni 2007 om 1:36000000 pm

    Ik moet zeggen ik ben getrouwd en ik heb eens iets gedaan wat mijn man niet leuk vondt. In plaats van boos worden, wat ik verwachte, zei hij dat hij het begreep en dat het niet erg was. Ik voelde me echt bijzonder slecht over het gebeuren, maar hij stelde me gerust dat het niet erg was en dat ik nu voelde dat hij het niet leuk vondt en dat was genoeg voor hem. Verder heeft hij het er nooit meer over gehad. Nu heb ik nooit een echte woordenwisseling of ruzie met ham gehad. Teneerste geeft hij daar geen ruimte voor en ten tweede ben ik geen ruziemaker. Maar zijn reactie( van iemand die is opgegroeid in een moslim land) staat voor mij als een rots in de branding en ik zal dan ook nooit meer iets doen wat hem tegenstaat, zoals hij dat ook bij mij doet.

    voor mannen is het ook zo dat ze naar de behoeften van een vrouw moeten kijken. wat vindt ze leuk en niet leuk en daar ook rekening mee houden.

    voor vrouwen is dat eveneens het geval en het is nu eenmaal zo dat mannen en vrouwen anders zijn. Het is zo dat mannen geen twee dingen te gelijk kan doen. Kan hij niets aan doen, zijn hersenen kunnen niet met elkaar samenwerken, dus als je man ergens mee bezig is stoor hem dan niet voor kleine dingen, omdat de vrouwenhersenen wel kunnen samenwerken kunnen we ook veel meer dingen waarnemen en reageren. Heet lijkt zo vaak onwil van mannen maar dat is het vaak niet. ( soms wel moet ik toegeven)

    iedereen moet het voor zichzelf weten , maar je moet vechten voor een goede relatie. Het komt niet vanzelf, en je blijft niet eeuwig jong

  27. 28 Gitpia__ 7 juli 2007 om 2:49000000 am

    Salaam Alikum,

    Een relatie bouwen is door wederzijds respect, groei en samen elkaars naar toe vloeien. Dit vraagt tijd, inspanning van jezelf en de reden waar je gezamenlijk een doel naar streeft. Als er ruzie ontstaat of tot een woordwisseling, doe dit je niet naast je kinderen, zodat ze dit niet overnemen in hun leven. Er is niemand die geen ruzie kan hebben in een relatie, maar doet dit op een tedere en menselijke manier door gebruik te maken van een conversatie.

    Door je te bewijzen van je gunsten of het hardhandige koppigheid, breng je de situatie maar erger. Toch wil ik benadrukken dat diegene die zich in geduld kan vertoeven, meestal wijs en de Almachtige warmte kan brengen in het huwelijk.

    De verhouding van traditie en geloof is in grote mate een groot probleem, vanwege vele van ons zich niet de plaats kent om zich te profileren. Dit door gebrek aan kennis en het aannemen van foutieve houding van de oude gewoonten.

    Betreft de mensen die iemand van thuisland brengen, moeten toch met een voorzichtige houding aannemen of geen verblijfsvergunning een rol speelt. Het is helaas een bizarre toestand met verhoging van scheiding tot het gevolg.

    Nog een belangrijk aspect waar vele hun ogen sluiten. Stop, Stop, Stop met zwarte magie’ Denk niet dat je dit zou helpen maar juist integendeel en zelfs in vervallen tot ongeloof. Het is tegenwoordig een trend, waarvan de mensen niet zonder kunnen.

    Moge Allah St, alle relatie en huwelijken warmte brengen, de duivel zoveel mogelijk ver van ons verwijdert en de kinderen in een goede vrede en harmonie van het leven genieten.

    Amien Ya Rabbi 3alamien.

    Groetjes, Broeder Gitpia__

  28. 29 thamimount 7 juli 2007 om 11:46000000 am

    Sallaam alaykoum het schijnt iemand van familie van me te zijn echt erg en hij heeft ook niets aan zijn familie laten horen niemand weet waar hij is.

  29. 30 jamila 7 juli 2007 om 3:38000000 pm

    jaa, dat is wel belangrijk dat je je echtgenoot of echtgenote goed behandelt, je hebt moslimextreemisten die zeggen dat je vrouw mag kapot slaan, nou dat is niet je vrouw goed behandelen,

  30. 31 Anoniem 7 juli 2007 om 7:16000000 pm

    Respecteer elkaar gewoon, meer is er niet nodig.

    Elly

  31. 32 Moke 8 juli 2007 om 7:53000000 pm

    آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

    Ik zou zeggen, Moge Allah (swt) haar genade schenken en haar het beste plaats in het paradijs schenken. Niemnd mens mishandeld te worden met de dood tot gevolg. Indien de haat en de verdraagzaamheid onweerstaaanbaar was geworden, ga eventjes voor een korte periode uit elkaar. Het is de beste oplossing voor alles te bekoelen dan mekaar af onvervrijwillige mekaar het leven te beroven.

    Allahoema hiedna sierata el-moestaqiem!!!

    Beslama.

  32. 33 Senna 9 juli 2007 om 4:35000000 pm

    Selam oulaikom warahmatulilha..

    zijn er nog mannen die respect tonen tegenover hun vrouw..

    ma3a selama

  33. 34 Imen 9 juli 2007 om 6:54000000 pm

    JA ja tuurlijk , senna je hebt gelijk !!!

    Dat zijn pas mannen,

    Mannen dat dat niet doen ,zij geen mannen…

  34. 35 moslimaMaryem 10 juli 2007 om 10:34000000 am

    Salam 3alaikoum
    De profeet vzmh heeft gezegd DE BESTE ONDER JULLIE ZIJN DEGENE DIE GOED ZIJN VOOR HUN VROUWEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En nee de Islam laat het niet toe je vrouw te slaan alleen als ze de islam niet wil praktiseren en nadat je haar hebt proberen te overtuigen enzo. Je moet dus eerst iets anders proberen voor je je handen opheft om haar te slaan. En zelfs dan nog is er nog een meningsverschil tussen de geleerden. De profeet vzmh heeft ook gezegd LAAT GEEN TEKEN ACHTER BIJ HET SLAAN VAN JE VROUW!!!!! Dus als je haar slaat mag er niets te zien zijn. Nou probeer maar bij jezelf, er zal dikwijls wel iets achterblijven, al ziet je huid maar rood, er blijft meestal wel iets achter dus……………. Daarom dat er dus meningsverschillen tussen de geleerden bestaan!!!!!!!!
    Maar Allah swt weet het best!!!!
    Wa3alaikoum salam

  35. 36 Kees 10 juli 2007 om 9:37000000 pm

    Schande! Alleen al de stelling: Hoe behandel je de vrouw in de Islám. Wat denken jullie wel? In principe heeft de Profeet (vzmh) alleen maar respect voor de vrouw. Door de hardheid van de harten van de mannen van die tijd heeft Hij daar rekening mee gehouden en de positie van de vrouw daaraan aangepast! Vrouwen: Hoe behandel je de man in de Islám? Is een veel beter onderwerp. Als ik als niet-moslim zie hoe de moslimmannen in mijn omgeving zich gedragen tegenover vrouwen? Brrr. Hele groepen moslimmannen die Nederlandse vrouwen staan te begluren als die in het buitenbad zwemmen!! Je houdt het niet voor mogelijk! Grote mond als het over regels voor vrouwen gaat, maar zelf doen waar ze zin in hebben.

  36. 37 Halima 14 juli 2007 om 5:48000000 pm

    Asalaam moehalaikoem

    ik vind het echt erg wat er is gebeurd. Insha Allah gaat die vrouw naar Djennah, en wordt ze beloond voor de periode waarin ze geduld heeft getoond. Allah is met de geduldigen. De vrouw heeft veel moeten slikken, en heeft het ook gedaan, ze heeft ondanks alles toch altijd maar haar man blijven aanvaarden en bij hem gebleven om toch proberen iets van hun huwelijk te maken.

    Moge Allah swt de kinderen Sabr geven, en de moed en kracht om verder te gaan. En niet met woede verder te leven Insha Allah.

    Wat betreft mannen en vrouwen. Tegenwoordig doet de een niet onder voor de ander. Allah Yahdiena ou safe.

    Kijk eerst naar jezelf en dan naar een ander.

    Als je trouwt, en het klikt niet, zouden man en vrouw zonder problemen uit elkaar kunnen gaan. Maar tegenwoordig is het een oorlog dat men uitvecht.

    De Scheiding is toegelaten in Islam.En sommigen die getrouwd zijn, leven in een HEL. Sommigen zien het direct in, anderen na zoveel jaren.

    Moge Allah swt iedereen die in zulke toestanden verkeren, helpen om de juiste beslissing te nemen. De kracht, moed en geduld geven om verder te leven.

    Moge Allah swt de mensen die hun straf verdienen ook geven, is het niet in Doenia dan in Agirah.

    Insha Allah is er nog hoop voor onze Ummah.

    Allah oe Akbar

    wa Salaam moehalaikoem

    (with everything we do and say,Bismillah ie Rahman Ie Rahman)

  37. 38 AgAdIR_$ou$i 7 september 2007 om 5:41000000 pm

    Sorry ze maar ’t zijn er ook vrouwen die ook niet meer alle vijf hebben met de relatie tussen man en vrouw ze willen de rol over nemen en de man spelen en dat is haraam en daar nou willen ze niet over discussieren.
    De profeet heeft de man over de vrouw op basis van rechten e.d tot ahadieth en Qoraan geplaatst.
    Waarom
    1.Omdat de vrouw te kort kom aan haar aanbidding.
    verklaring:Een vrouw als ze haar maanstonden heeft kan ze niet bidden.
    2.Op basis van verstand allah heeft de vrouw geschapen van een rib dus als je die recht wil zetten ga je die breken en als je die zo laat ga je er mee slecht dus moet je die zachtjes meegaan en als die gebogen is gebogen meegaat en er het beste van te maken en die rib is op basis van vergelijking van verstand gemaakt.
    Maar de vrouwen van nu willen alleen het beste horen van de Islam en alles in de Islam is Het beste maar het beste met gevolgen niet zoals de man gehoorzamen e.d Willen ze niet waarom door omdat ze zelf werken e.d zaken die in de tijd van rasoeloelah niet was en nu met de rechten en zo verder maken ze misbruik van zaken binnen in het Familiale gezin situatie en ze wil niet overlegen met haar man maar ze vertelt wel alles aan haar vriendinnen ze wil niet gehoorzamen aan haar man maar wel aan haar eigen Nifs wa illa agirihi
    Een huwelijk is een huwelijk als het voor ALLAH is nu is er zoiets niet meer de ene trouwt met de andere voor geld de andere voor schoonheid etc.
    Weet wat er met zo’n huwelijken gebeurt Allah swt vervloekt de mensen die in die huwelijk met doelen trouwen als je bijvoorbeeld trouwt met iemand die rijk is zegt allah ik vervloek die persoon tot armoede misschien niet dan maar over 10 20 jaar etc..
    DAAROM ZEGEN GELEERDEN GODSDIENST IS HANDELINGEN
    A DIENO AL-MORAMALA
    SALAAM
    BROEDERS EN ZUSTERS DENK EERST WAAROM JE WIL TROUWEN VOOR ALLAH OM NIET OVERSPEL TE PLEGEN EN NIET MEER OPSTRAAT TE LOPEN EN KINDEREN WIL OF OMDAT JE EEN BOM VAN MEISKE TEGENGEKOMEN BENT EN MET HAAR OP T STRAND WIL GAAN LIGGEN EN KESERH
    SORRY MAAR DAT IS GEEN ISLAM WAT IK NU INDEZER TIJD ZIE
    IK HOOP DAT ALLAH ONS BESCHAAMDHEID TERUG BRENG WANT HET IS ZOEK OP DE AARDE NU SALAAAM
    beslama
    $ou$i

  38. 39 fatima 8 september 2007 om 3:52000000 pm

    salaam,

    je hebt gelijk agadir,

    en als je trouwt met iemand omdat die echt in de shit als het gaat om geld.
    want zie je het is er nie.
    andere keer was ik aan een waterput met mijn klein neefje.
    er komt zo’n heel arme jongen met kapotte kleren, hij had een zak van meel daar stak hij zijn klein beetje bezit in.
    hij deed zijn hemd uit en waste dat wat. ik wou bijna huilen.
    ik vraag aan hem of hij bid, ik help niet graag mensen die niet bidden. hij zei nee.
    dus liet ik hem en wou doorgaan ineens pakt hij zo’n piepklein zakje omo en begon zijn haar en hemd te wassen.
    ik zei tegen hem wacht hier ik kom zo trg. ben mijn klein neefje gaan trg brengen naar huis en heb voor hem een zak tide gekocht en brood. en ik wou dat niet geven tot hij ging bidden, heb gewacht tot hij klaar was met alles. daarna zijn we naar moskee gegaan dat was een heel eindje stappen dus hebben we wat gepraat, hij kwam van mijn buurt in maroko, in de bergen die jongen kwam van temsaman, zijn ouders waren zo arm dat hij een jaar geleden van huis wegging. sindsdien zwerft hij gwn rond en bedelt hij hier en daar. hij was denk ik maar 19/20 jaar , zo jong en al zo’n moeilijk leven.
    we hebben daar gewacht op rgasa en ik heb hem geld gegeven voor car te pakken trg naar huis.
    ik wist niet zeker of hij echt wel naar huis zou gaan want daar had hij nog steeds niets. ik zei tegen hem dat zijn ouders overstuur waren en dat hij dat nooit mag doen.
    hij ging dan eerst naar een platteland om wat geld te verdienen, en dan pas naar huis. hij is woedoe gaan doen en dan gaan bidden.
    ik ben naar huis gegaan was kei moe ik ben nu gewend geraakt om in de middag te gaan slapen.
    als ik hem nog eens zie zou ik echt vragen of hij mij wilt huwen.
    maar GOD weet waar hij is.
    das echt zo raar, wollaah ik snap niets van maroko.
    de ene is stinkend rijk de andere zo arm.

  39. 40 AgAdIR_$ou$i 8 september 2007 om 7:22000000 pm

    Allah geeft de wereld aan wie hij wil en aan wie hij niet wil.
    Allah is barmhartig genadevolle .
    Hij is de beste in Genade en geven maar ook de beste in het straffen.

  40. 41 zaynab 8 oktober 2007 om 11:02000000 pm

    soebhan’Allah.

    ik weet niet dat er veel vrouwen zijn in deze wereld die zo goed zijn voor een man.
    masha’Allah,een pracht van een vrouw echt waar hoe kan iemand nu zo slim zijn en masha’Allah ze kan zo goed antwoorden.
    maar ik wilook zeggen dat ook al de man boos is moet die zijn woede niet op zijn vrouw doen vooral niet op zo een pracht van een vrouw.
    en moslims heren zich te verdragen.
    sterk is iemand wanneer die zich kan volhouden als die boos is

    la ila ha il Allah

  41. 42 Ali bestaani 22 juni 2009 om 2:27000000 pm

    ik ben nu 3weken getrouw woon nog niet samen met mijn vrouw
    ze is heel koppig en laat soms niets van haar horen
    als we ruzie hebben en ik vraaag sms me wanneer je buiten gaat en wanneer je terug thuis bent (wanneer we ruzie hebben is een sms genoeg voor mij)
    zelf dat krijg ik niet
    ze odet wel moeite ik zie dat maar niet geneoeg ik zie dat niet zitten om de rest van mijn leven met haar te blijven
    dus is scheiden het beste wat ik kan doen nu

  42. 43 GaBy MotitaZz 21 april 2012 om 7:55000000 pm

    Echt een goed, leuk filmpje!!

  43. 44 HY 10 augustus 2012 om 11:41000000 pm

    Ik ben het volkomen eens met H ik voel mij zo alleen in mijn huwelijk alles is goed wnr het hem uitkomt als ik er iets van zeg ben ik een slechte ik voel mij elke dag meer kapot gaan wat mij het meeste pijn doet is dat hij zich echt bter voelt terwijl ik zo hard mijn best doe hij scheld me uit en vertrekt dan naar de moskee hij heeft me ook al paar x geslagen omwille niets ik kan dit niet zo verder aan en voel me elke dag meer en meer kapot gaan eerst liet ik me niet doen en riep ik terug waarop ik te horen kreeg dat ik hem zoekte dan had ik de kracht er niet meer voor en nu begin ik steeds te huilen en zelf dan scheld hij me uit wat ik ook doe ik doe niets goed en hij blijft zichzelf beter voelen het ligt namelijk allemaal aan mij ik weet dat ik mijn best doe ik zeg niet dat ik perfect ben maar ik kan gewoon niet meer…

  44. 45 Marja 27 augustus 2012 om 5:07000000 pm

    @HY

    Salaam alaykom oegti

    Jou man verdient geen vrouw! Wat een man, die tegen je zegt dat alles aan jou ligt en alles verkeerd doet, subhan Allah!
    Je probeert het goed te doen en hij keert van je af? Als ik jou was zal ik echt gaan scheiden. Een man hoort juist een vrouw goed te behandelen en als hij dat niet kan hoeft hij helemaal niet te trouwen. Probeer je man ook veel over de Islam te vertellen dat wat hij doet verkeerd is en als hij niet wilt snappen, dan zal je gewoon moeten gaan scheiden.
    Ik zeg tegen mijn zusters in Islam dat als jullie mannen niet willen luisteren en veranderen en steeds het erger maakt dat je gewoon weg moet gaan. Hij verdient jou niet, hij behandelt je als een slaaf. Probeer hem ook over te halen en over de Islam te hebben dat het niet toegestaan is wat hij doet.
    Hetzelfde geldt voor de vrouwen, soms kunnen ze koppig zijn en gehoorzamen ze hun mannen niet, dan is dat ook weer niet goed. Probeer je man te gehoorzamen en tevreden te stellen, want de profeet Mohammad (vrede zij met hem) zei:

    Als een vrouw sterft terwijl haar man tevreden met haar was, zal zij het Paradijs binnentreden.” Overleverd door at-Tirmidhi

    Probeer als man en vrouw respect voor elkaar te hebben en behandel goed voor elkaar. Probeer het meer over te Islam te hebben en houdt je ook aan de regels, want dat is het belangrijkste! Als jullie dat niet doen, dan komt het niet goed uit.

    Allah zegt in de Quraan:

    “Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening” (Surah An-Nur, aya 26)

  45. 46 zusterA 25 juli 2013 om 1:38000000 am

    Wa salam aleikoum

    Ik ben een moslima, ik doe veel voor mijn geloof.Ik hou me er de hele dag mee bezig eigenlijk zoveel mogelijk.Kijk ik ga al 10 jaar met een man die me uitscheld,schreeuwt,geen respect toont,ik negeer hem al 10 jaar, al 10 jaar zegt hij orry,maar blijft het doen.Maar allah ta ala bestraft hem wel insha llah zo is het toch alah hu alim,als we uit elkaar gaan dan is dat ook allah s wil.Mijn hart doet echt pijn soms ,maar omdat ik veel dua doe,bid enzo,voel ik me toch gelukkig al hamdoelillah.Het probleem is ik ben een moslima,hij noemt zich zelf ook een moslim,maar doet er niks aan.Blowt in huis,rookthij is heel agresief,hij deot totaal niks aan de islam.En als ik hem vraag ga bidden wilt hij het niet en word heel boos.hij wilt niks weten over islam.soms hoop ik dat hij snel weg gaat uit me leven.maar dat is aan allah ta ala.ik wacht geduldig af.Maar reageer nooit op een man die je uitscheld.negeer het,allah ta ala weet het het beste.allah hu alim

  46. 47 Ali 3 mei 2014 om 4:44000000 pm

    Ik begrijp volledig dat een vrouw gerespecteerd moeten worden, maar dan moet dit vanuit beide kanten komen.

    Als je een vrouw hebt die geen hoofddoek wilt dragen, maar die je dat wel heeft beloofd toen je met haar ging trouwen.

    Hoofddoek dragen doe je voor allah! Maar ook ergens voor je man, uit respect om haar eer en haar schoonheid te verbergen.

    Wat zou er speciaal aan je moeten zijn als alle mannen je echte schoonheid hebben gezien!

    Subhannallah, allah weet beter.
    Waarom denk je dat alle mannen profeten waren, omdat mannen het leven iets anders zien dan mannen. Mannen zijn beschermers.

    Je man geeft nasiha aan de vrouw, heb het hier wel over de normale man ( man die in allah geloofd en praktiseert en een goede opvolger van de profeet muhammed wil zijn)

    Ja, sorry moest er even uit
    Salam alaikoem

  47. 48 martin 16 september 2014 om 9:33000000 am

    vrouwen moet je lief behandelen en hun helpe lakensvouwen klop je wel is lakens

  48. 49 Homodate 9 oktober 2014 om 2:54000000 pm

    Ik ben moslim en val op mannen. Mijn familie spuugt mij uit, maar gelukkig is de familie van mijn vriend aardig. Ik snap niet dat ik niet gewoon op mannen mag vallen, slaat toch nergens op? Zo vind ik het nergens op slaan dat mannen denken dat ze ‘hoger’ staan dan vrouwen.

  49. 50 Fatiha 7 juli 2015 om 3:02000000 am

    Ik doe alles gewoon allen ik ben moe hij denkt allen nu aan zijn toeokmst opliden doen en ik heb gezegd klaar je gaat op de bank slapen dat doet hij nu een hij moet over 3manden weg dan zij de paper klaar hij wil dat ook is het wil nu dat wij tog gescheiden zijn wij zijn allen in marokk getrouwd hier allen alles partenr hij heeft geen gevoelens meer van mij ik ook niet ik voel gewoon alles of ik met broer woon ik wil de vraag weten is het in de islam dat wij tog niet meer voor elkaar zijn

  50. 52 Evy Van Puype 20 oktober 2018 om 5:03000000 pm

    Heer Bubuza is een man vol tekenen en wonderen, mijn naam is Evy Van Puype uit België. Mijn relatie probleem zorgde ervoor dat ik Heer Bubuza leerde kennen, mijn vriend liet me achter voor een ander meisje, ik was zo bedroefd en toen schreeuwde ik het uit tegen mijn vriend die me voorstelde aan heer Bubuza. ze vertelde me dat Lord Bubuza mij kan helpen dat Lord Bubuza haar hielp om haar huwelijk te herstellen, dus ik nam onmiddellijk contact op met Lord Bubuza via WhatsApp en e-mail en vertelde hem mijn probleem en Lord Bubuza reageerde en verzekerde me dat hij me zal helpen met zijn spreuk om mijn vriend terug en dat ik het resultaat binnen 12 tot 16 uur zal zien. Ik volgde de instructie van heer Bubuza en deed alles wat Lord Bubuza me vroeg te doen en tot mijn grote verrassing kwam mijn vriend 14 uur later terug en huilde op zijn knieën en smeekte hem om hem te vergeven wat ik graag deed en we hebben nooit meer problemen gehad . Heb je een probleem? neem contact op met Lord Bubuza via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com of via de website: http://Lordbubuza.website2.me of Bel en via WhatsApp: +1 505 569 0396…


Plaats een reactie




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2.310.394 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juli 2007
M D W D V Z Z
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua