Vul petitie in tegen Burkaverbod.

Bankoverval met Boerka-mannen.
burka.jpgTwee gewapende mannen in boerka’s hebben in Sarajevo een bank overvallen. Ze maakten bijna 30.000 euro buit, nadat ze het bankpersoneel van onder hun gewaad met een geweer bedreigden. Dat maakte de Bosnische politie bekend.  Het stel betrad de Union bank in de Bosnische hoofdstad geheel in het zwart gekleed. Van hun hoofd tot hun tenen waren ze gehuld in zwarte jurken, met daarboven een boerka. Die kledij is typisch voor Orthodoxe Islamitische vrouwen.

De overvallers haalden plotseling wapens onder hun jurken tevoorschijn en richtten die op bezoekers en bedienden van de bank. Ze dwongen de mensen om op de vloer te gaan liggen, en haalden de kas leeg. Een van de klanten van de bank verklaarde tegenover een Bosnische krant dat alles heel snel ging. Een vrouw zegt: “Twee mensen in boerka’s kwamen de bank in. Ik dacht echt dat het vrouwen waren”.                                        Bron: ‘www.nu.nl’

Wij zeggen NEE! tegen een Burka verbod.

Aan: Voorzitter Tweede Kamer Frans Weisglas.

Wij zeggen NEE! tegen een Burka verbod
De ophanden zijnde Burka wetgeving vraagt om een stevig tegengeluid van de( moslim)(vrouwen)gemeenschap in Nederland. Om in Verdonks vocabulaire te blijven : “Dit willen wij niet hier in Nederland”. In Nederland heeft iedereen recht op zijn meningsuiting ook als dat tot uitdrukking komt in een kledingstuk als de burka.(moslim)vrouwen met of zonder burka zijn hevig verontwaardigd over deze discussie en ervaren een eventueel verbod als onderdrukking. Ook de vergelijking met de bivakmuts en integraalhelm in het openbaar stuit deze groep vrouwen zeer tegen de borst omdat een burka een religieuze uiting is en de andere twee met criminaliteit in verband gebracht kunnen worden. 
LEES VERDER: de officiële versie!!! 

Teken Petitie   –   Bekijk Petitie   –   Ondertekenaar

49 Reacties to “• <b>Vul petitie in tegen Burkaverbod.</b>”


  1. 1 lela zahra 5 december 2006 om 8:30000000 pm

    salaam wa3aleikoem,

    Allah swt heeft ons gezicht (soera) gegeven om naar elkaar te zien bij het communiceren ->om elkaars gelaatsuitdrukkingen (=gevoelsexpressie) te kunnen waarnemen.
    M.a.w, het is respectvol wanneer je elkaar communiceert met een zichtbaar gezicht! Je toont respect aan elkaar.

    Het is ook de manier hoe je het interpreteert!
    Maar ghair insha’allah!

    Ma3a salaam

  2. 2 Khadija 11 december 2006 om 8:02000000 pm

    waar het om gaat is dat iedereen het recht heeft om zich te kleden hoe zij/hij zelf wil… Wat als we die riemen (korte rokjes) eens gaan afschaffen… getuigt toch ook niet van respect hé…

    ik ben zeker niet voor de Burqa, maar als iemand dat wil dragen, wie ben ik om haar tegen te houden…

  3. 3 Khadija 11 december 2006 om 8:03000000 pm

    DUBBEL BERICHT verwijdert

  4. 4 fatima 2 maart 2007 om 11:40000000 am

    als iemand adt wil aandoen is da goed voor mij.
    maar ik vind het leuker wanneer ik met iemand praat ik zijn gezicht zie dus je hebt gelijk lela zahra.
    maar burqa is tog al verboden.
    als je dat aandoet word je opgepakt.

    salaam

  5. 5 moslima 7 april 2007 om 10:53000000 pm

    salaam

    ik vindt het beter als ik met iemand praat dat ik het gezicht zie van het persoon maar iedereen zijn mening en iedereen kleedt zich hoe hij zich wil aankleden mar ja dat is waar burqa is al verboden in belgie er was een vrouw opgêpakt voor een burqa had ik gehoord zij moest mee naar de bureau want ze wou haar burqa niet uitdoen op straat ze hebben haar laten gaan maar ze mochst het niet meer aandoen

    ma3a salaam

  6. 6 Moke 7 april 2007 om 10:59000000 pm

    Alaikoem salaam,

    Tijdens de winterperiode zijn de mensen ook goed ingepakt, men kan hun gezicht ook niet direkt herkennen, mogen de mensen ook niet beschermen tegen de kou, dat is spijtig dat het gezicht niet kunt zien, maar mensen hebben het kou en bedekken zich.

    Zie je het verschil ? ? ?

  7. 7 chahida 11 april 2007 om 6:33000000 pm

    salaam ahleykoem…

    vraagje wat staat er in de koran over de boerka en ghimaar eigelijk?? is het verplicht?? of is het beter om dat te dragen?? chokran

    beslama

  8. 8 Moke 14 april 2007 om 6:48000000 pm

    Salaam Alaikoem ‘Beste Zuster in de Islam’ Chahida,

    Er staat niets in de koran over deze termen die de mensen interpreteren via andere taalgrenzen, zoals burka’s,…

    Waat staat er in de koran:

    De Confreranten (Soerat Al-Ahzaab) 33/59:
    O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevolle.

    Het Licht (Soerat An-Noer) 24/31:
    En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

    Door de koran te vertalen in verschillende talen, krijg je automatisch verschillende interpretaties tegenover het Arabisch.

    In afwachting, teken ik en tot later insha’allah. 😉

  9. 9 chahida 16 april 2007 om 2:55000000 pm

    salaam ahleykoem…

    chokran voor het antwoord…..

  10. 10 khadija 16 april 2007 om 7:53000000 pm

    ik teken petitie. een mens heeft recht op zijn geloofsuitoefening, privé-leven en daarbij horen ook privé-keuzes.

  11. 11 henna leila 28 april 2007 om 12:41000000 pm

    Moke

    die die vertaling is een interpretatie

    de profeet saw heeft dat verduidelijkt en heeft gezicht en handen megen zichtbaar zijn, de vrouwen droegen al lange kledij en geen ‘kousen’. wanneer ze liepen werden natuurlijk hun voeten zichtbaar. het is vanaf de enkel dat “NIET” mag gezien worden.

    Hoe verklaar je dat de vrouwen elkaar riepen op straat bij naam, iemand die zijn gezicht bedekt ga je echt niet herkennen. Dus liepen die vrouwen niet met hun gezicht bedekt!!!!

  12. 12 hakima 12 mei 2007 om 4:45000000 pm

    sorry lele zahra…ik ben het absoluut niet met je eens.
    Als je alleen kan communiceren met iemand wiens gezicht zichtbaar is dan is er duidelijk iets mis met jou.
    Ik vind dat op het moment dat je iemand tegen komt die een burka draagt dat je dan maar GEEN gesprek aangaat met zo’n vrouw. we gaan toch niet de wensen van iedereen inwilligen.

  13. 13 oem.imad 13 mei 2007 om 1:12000000 pm

    ik teken de petitie, omdat ik vind dat iedereen zijn religie mag uiten op de manier die hij of zij wenst.

  14. 14 sji'iet ahlulbayt as 13 mei 2007 om 2:55000000 pm

    iedereen mag dragen wat ie wilt, maar heb mening als lela zehra: kan ni communiceren met iem waarvan ik gezicht ni zie, gezichtsuitdrukking is vr mij heel belangrijk. vind da echt onpersoonlijk zo achter burqa

    lela zehra, ge hebt er iemand bij, inshaaAllah komen er nog met die mening

    salukes

  15. 15 amouna 13 mei 2007 om 3:44000000 pm

    beste zuster henna leila,
    ik wilde even zeggen dat ik een flink aantal zusters hebin egypte een stuk of 10 die een burka dragen en als ik ze op straat tegen kom weet ik precies wie wie is ook als ze mij niet eerst groeten ook hier in nederland ken ik een paar zusters die het dragen en ook hen erken ik probleemloos
    misschien is dit niet voor iedereen het geval maar ik heb er al hamdoelilah geen problemen mee.

  16. 16 fatma 2 juni 2007 om 1:50000000 pm

    Ik vind dat de burka een onderdeel is van (niet het geloof) maar van de samenleving. Het is zo dat je als vouw in veel Islamitische landen nagekeken wordt door mannen. Ik woon in een islamitisch land en hier draag ik de burka( alleen mijn hoofd en gezicht bedekt) omdat de mannen hier nu eenmaal kijken en dat niet goed is. En als ik een burka draag de blikken weg zijn.

    Nu, als ik in Nederland ben heeft de burka het tegenovergestelde effect. Dus voldoet het niet meer aan het doel. Mannen zullen naar je kijken en daar moet de burka je nu juist tegen behoeden. Dus draag ik daar alleen een sjaal over mijn hoofd. Ik wil de aandacht niet op mij vestigen.

    Ik denk dat iedereen zijn gezond versstand moet gebruiken en ja als mijn zusters in een burka willen blijven lopen heb ik daar zeker respect voor, en herkennen doe ik ze wel hoor.

  17. 17 oem_moesa 19 juni 2007 om 10:16000000 pm

    Salamoe alikoum warahmatoelah, ik zie hier mensen gewoon spreken uit onwetendheid,ik denk dat men beter eens op zoek gaat naar wat de islam juist zegt over de niqaab en niet zomaar eigen meningen en interpretaties geven.Niqaab is niet iets cultuurgebonden en heeft zeker wel met de islaam te maken.Dus doe aub zoekwerk ernaar en begin dan te spreken inshallah.
    ma3asalaam

  18. 18 sji'iet ahlulbayt as 19 juni 2007 om 10:53000000 pm

    onwetendheid????????????? burka is ni verplicht, dus begin ni te zeiken. volgens wahabis/salafis is het verplicht, allez, enkele geleerden onder hen zeggen da, maar nochin sunnisme noch in shi’isme is da verplicht. er zijn shiavrouwen, te verwaarlozen minderh, die niqaab dragen of volledig bedekt zijn: persoonlijke keuze missch

    in islam mag je ni opvallen: ‘abaaya en burka vallen nu eenmaal op in belgie of nl, dus wil je da ze nr je kijken en gapen, draag dan ‘abaaya en/of burka.

    moslimas die goed bedekt zijn en onopvallend zijn, daar zal geen kat nr kijken.

    salukes

  19. 19 oem_moesa 20 juni 2007 om 8:18000000 pm

    Salamoe alikoum warahmatoelah wa barakatoehoe,
    eerst en vooral sji’iet ahlulbayt as, zeiken? wat is dat nou voor een woord astarfiroullah, wat een beschaafde taal seg, als moslim horen we toch respect te hebben of niet soms en beetje achlaaq hebben zou toch moeten kunnen?
    Ik heb niet gezegd dat een burka verplicht is, heb je me dat ergens zien zeggen?Ik zei dat mensen te veel uit onwetenheid praten door bv te zeggen dat niqaab cultuurgebonden is wat niet geval is, het heeft een islamtische oorsprong.Hoe kan je dan verklaren dat er in de tijd van onze profeet mohamed sallahu 3ali wa salaam de vrouwen wel niqaab droegen een bv aisha radia allahoe 3an7a, zie de ahadiths inshallah.
    Ten tweede je zegt dat het niet toegestaan is in de islam om op te vallen? Dus door een djilaab te dragen of niqaab val je op, voor het geval je het niet wist als een vrouw een niqaab aan heeft valt er niets te zien!!En een djilaab te dragen staat duidelijk in soerat al ahzaab dat het moet dus hoe durf je dan nog te zeggen door het dragen van een djilbaab dat je opvalt?? En die westerse hijaab van tegenwoordig die zogezegde mode te volgen, hierdoor volgt een vrouw niet op zeker?Ik weet niet welke madhadj je volgt maar kijk maar eens in de boeken van ibn khatir, ibn taymiya, ibn oethaymien, at-tabaarie en Al-Qoertoebie.De grootste tafsier geleerde.En ja de mens blijft altijd uit onwetenheid praten in plaats van op te zoeken..Wij gaan allemaal dood, we gaan allemaal onze verantwoordelijkheid afleggen en de waarheid komt toch ooit aan het licht maar dan is het te laat.Dus aub ga niet gauw praten over iets waar je niet eens te goei kennis over hebt.Zoek eerst op en kom dan praten.

  20. 20 sji'iet ahlulbayt as 20 juni 2007 om 10:57000000 pm

    wat gezeik betreft, ben het beu da gezeik hier op deze site v de wahabis/salafis. zeiken= zagen en wat heeft da met achlaq te maken: scheld ik iemand uit? zeg hoe de vork in ’t steel steekt

    en weet genoeg overhijab, maar vergeet ni da sommige zaken verplicht waren voor de vrouwen v profeet sawas en ni verplicht zijn vr ons. ze mochten na martelaarschap v profeet sawas niet hertrouwen. gij moogt hertrouwen na overlijden v jouw man!!!! ziet ge het

    ervalt nikske te zien: alleen gegaap vd mensen, missch vindt gij da leuk, maar enkel da gevoel vr die vrouwen da ze zo bekeken worden. krijg er kiekevel van

    salukes

  21. 21 Moke 20 juni 2007 om 11:11000000 pm

    Hey sji’iet ahlulbayt as,

    In Iran is verplicht dat vrouwen “Burka” moeten dragen.
    De geestelijke leiders heb dit gedaan volgens hun interpretatie van de koran en unaniem goedgekeurd hebben.

    Wat je hiervoor zegt dat burka bij jullie niet verplicht is???

    DAT KLOPT NIET WAT JE ZEGT????
    En wat je ziet op TV ober Iran, alle vrouwen lopen met burka’s rond.

    Thalla Frasek.

  22. 22 sji'iet ahlulbayt as 21 juni 2007 om 12:19000000 pm

    Hallo Moke

    Zit ook op Iraanse zenders op satelliet en die vrouwen dragn geen niqab, ze houden hun ‘abaya wel heel stevig vast da ge weinig v hun gezicht ziet: ge ziet hun ogen, of één oog, of ogen + beetje v neus of zo.

    geef mij fatwa aub v hun mujtahid

    mijn mujtahid is een iranier maar leeft in irak en die zegt nergens da vrouwen hun gezicht moeten bedekken

    in irak heb je vrouwen die hun gezicht bedekken, maar echt een minderheid: meestal ‘alwiya’s (afstammelingen v profeet sawas), maar ook anderen en meer in de heilige steden zoals najaf. ge hebt er zelfs die handschoenen dragen. in ’t zuiden v irak dragen ze allemaal of bijna allemaal -vrouwen- een ‘abaaya, da wel, maar gezicht & handen zijn zichtbaar over ’t algemeen. kijk nr arabische, iraanse & iraakse zenders. ach ja, en bvn en duitse zenders.

    het moet ni, maar mag: das een groot verschil

    geef me de fatwa

    salukes

  23. 23 sji'iet ahlulbayt as 21 juni 2007 om 12:20000000 pm

    aub

  24. 24 oem_moesa 21 juni 2007 om 12:48000000 pm

    Salamoe alikoum warahmatoelah,
    er staat nergens noch in de koran noch in de ahadiths dat de niqaab alleen door de vrouwen van de profeet sallahu 3ali wa salaam werd gedragen.En de sahabi dan zoals esma bint aboe bakr en de ansaar vrouwen??Was zij een vrouw van de profeet sallahu 3ali wa salaam?
    Een moslimvrouw wordt altijd na ‘gegapen’ als je het zo wilt noemen of ze nu hijaab draagt of niqaab ze zal altijd scheef beken worden in deze westerse maatschappij, het gaat er niet om wat mensen erover denken.Denk je nu echt dat als een moslima een niqaab draagt of een abaya of een djilbaab de intentie heeft om te willen na gegapen te worden of te willen opvallen?En ja als je tegen iemand anders zegt je zaagt of degelijke dan is er idd gebrek aan je achlaaq(neem dit niet persoonlijk op), ik het het over algemeen.Mohim de waarheid komt ooit aan het licht.We zullen wel ondervraagt worden over uitspraken die we durven uitspreken.Die dag komt wel.Ik noem me noch een wahabi noch een salafi!!

  25. 25 Ibrahim 21 juni 2007 om 7:38000000 pm

    Salaamoe 3aleikum beste broeders en zusters,

    de aura van de vrouw is alles behalve haar gezichte en handen. Het is niet verplicht om een gezichts bedekking te dragen, maar het is in MIJN ogen wel het top punt van zedelijkheid. En dat kunnen we wel gebruiken in zulke onzedelijke maatschappijen zoals die van ons.
    Moge Allah jullie en mij leiden op zijn weg Amien

    wa Sallaam

  26. 26 sji'iet ahlulbayt as 21 juni 2007 om 8:36000000 pm

    ibrahim heeft gelijk: gezicht is ni verplicht om te bedekken bij vrouwen

    zelfs zijt ge geen wahabi/salafi,moet ik toch effe zeggen da de enigste geleerden die gezichtsbedekking bij vrouwen als verplicht beschouwen, wahabis/salafis zijn, te nemen of te laten

    ibrahim heeft de goeie uitleg gegeven: hij weet er meer van dan um moesa

    salukes

  27. 27 oem_moesa 21 juni 2007 om 9:48000000 pm

    Zoals ik al zei ik heb nergens geschreven dat de niqaab verplicht is, ik zei dat het zeker een islamtische oorsprong heeft en niet cultuurgebonden is zoals meeste denken!!

  28. 28 henna leila 23 juni 2007 om 8:10000000 pm

    Salam alaikoum wr wb

    Bedankt sjit abhlulbayt, nog iemand die ook een beetje gezond verstand wil gebruiken, bij wahabi’s/salafi’s is dat blijkbaar veboden.
    Alleen doen wat ibn qayim ibn baz lettelijk heeft gezegd in zijn tijn en dan is iederen gestopt met nadenken.

  29. 29 sji'iet ahlulbayt as 23 juni 2007 om 10:07000000 pm

    graag gedaan henna leila: verstand gebruiken in islam is VERPLICHT blijven doen!!!!!!

    salukes

  30. 30 Zizou 25 juni 2007 om 3:29000000 am

    Salaam,

    Met alle respect voor de ‘burka-dragers’ en co, maar ik kan dit echt niet aanmoedigen. Dit om de volgende redenen.

    Het is de bedoeling om Islam aantrekkelijk te maken voor niet-gelovigen zodat deze het mooie in ons geloof zien. Nu vraag ik mij af hoe we daarin gaan slagen als zij mensen volledig verpakt zien? Hoe moet je zo iemand benaderen? Ik moet eerlijk toegeven dat ik, als moslim, zulke vrouwen niet eens durf aan te spreken? Verder vraag ik mij af welk gevoel die niet-gelovigen ervaren bij het zien van zulke taferelen op straat? Afkeer? Angst? Men moet toegeven dat het een heel asociaal manier van doen is. Het gezicht is iets heel essentieels tijdens verbale interacties, anders zouden mensen niet naar elkaars gezicht kijken bij het communiceren. Gezichtsuitdrukkingen zijn ook een zekere vorm van taal. Eens het gelaat niet zichtbaar is, kan je echt niet meer inschatten wat de andere denkt of voelt.

    Is dit de bedoeling van ons geloof? Dat we mensen schrik aanjagen? Of interesseert het ons niet wat niet-gelovigen over ons denken? Laten we daarom maar in isolement leven…

    Het aanpassen aan de lokale gewoontes is een vereiste in ons geloof. We kunnen ons geloof positief etaleren als we zelf eerst de stap naar hun richting doen en ons openstellen voor dialoog en dergelijke. We moeten te kennen geven dat we bereid zijn om samen met hun te leven volgens de plaatselijke regels en wetgeving. Zoniet voelen zij vanzelfsprekend een zekere bedreiging en gaan zij zich nog vijandiger opstellen.

    Men moet wel in hoofde houden dat die plaatselijke normen en waarden niet mogen indruisen tegen onze islamitische waardenhierarchie. De kern van ons geloof mag niet aangetast worden en zolang dat niet gebeurt, hebben wij de plicht om ons aan te passen aan de omgeving ad hoc.

    M’a salaama

    PS: “Het is geen zicht, het bedekken van je gezicht”

  31. 31 Abdullah 25 juni 2007 om 10:51000000 am

    @henna leila
    Ja, we moeten inderdaad ibn baz niet te serieus nemen. 1 van zijn fatwas gaat de aarde; wie zegt dat de aarde rond is wordt zowat kafir verklaard door ibn baz.
    Fatwa in het arabisch:
    http://ummanas.netfirms.com/earth.htm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Abd-al-Aziz_ibn_Abd-Allah_ibn_Baaz#Flat_earth_allegations

  32. 32 oum sayfoedien 28 juni 2007 om 10:18000000 am

    salaam

    nou hoe ik het weet heb er ook over gevraagt is dat burka sunah is als je het doet krijg je er hasannat voor als je niet niet doet krijg je er geen slachten zondes voor

    maar als je het weer anders gaan bekijken
    beantwoord deze vraag is
    MOETEN WIJ ONZE VOETEN BEDEKKEN?

    als ik mij antwoord geef ja het is een stuk va je aura tog nou en we moeten wel onze voeten bedewkken maar onze gezicht niet wat is aantrakkelijker je voeten of je gezicht een man zou eerst naar je gezicht kijken dan naar je voeten tog nou zou denk ik er over maar ghair inshallah

    salaam

  33. 33 sji'iet ahlulbayt as 28 juni 2007 om 11:36000000 pm

    sommige vrouwen hebben een knap en heel aantrekkelijk gezicht, maar afschuwelijke benen: hoe beredeneer jij!!!!

    salukes

  34. 34 Abdullah 29 juni 2007 om 1:44000000 am

    Het probleem met een burka is wannneer je je gezicht bedekt, dan bedek je een essentieel deel van je lichaam. Het grootste probleem zal communicatie zijn; hoe zul je je eigen moeder herkennen als iedereen in een burka rondloopt? Dat is maar een simpele voorbeeld van de tientallen problemen.

    Een ander probleem zal wel identificatie zijn. Denk maar aan een rijbewijs, wat voor foto zal erop moeten komen?

    Nee, ik denk niet dat allah swt de vrouw onherkenbaar wil maken in de maatschappij.

  35. 35 oum sayfoedien 29 juni 2007 om 10:43000000 am

    salaam

    zuster/broeder sji’iet ahlulbayt as kan je me het ff wat duidelijker maken wat je er mee bedoeld wat hebben lelijke voeten er mee te maken die moeten zoizo bedekt zijn

    salaam

  36. 36 sji'iet ahlulbayt as 29 juni 2007 om 12:45000000 pm

    ni voeten lmaar benen

    ge vergelijkt gezicht met voeten en ik vergelijk gezicht met benen

    awel er zijn veel vrouwen die een knap lichaam hebben, maar een lelijk gezicht. jouw beredenering klopt ni!!!

    salukes

  37. 37 oum sayfoedien 29 juni 2007 om 1:19000000 pm

    oke maar wat heeft benen er mee te maken ik had het over voeten zuster dan moet je wel ff bij hetonderwerp blijven aub

  38. 38 sji'iet ahlulbayt as 29 juni 2007 om 3:20000000 pm

    zuster wie????? broeder wie????

    ok, er zijn vrouwen die zo’n knappe voeten hebben en een lelijk gezicht, ok???? da bestaat

    oh ja, oh ja, oh ja, en dan hebt ge die knappe gasten met hun knap gezicht: hoeven die hun gezicht ni te bedekken

    en hun benen????

    en hun borstkast???? ge hebt er die nogal mooi gebouwd zijn en volledig onthaard!!!! man mag z/bovenlichaam ontbloten in islam

    ander onderwerp oum s.

    salukes

  39. 39 oum sayfoedien 29 juni 2007 om 4:26000000 pm

    salaam

    hahahahahah
    ‘so je word gelijk boos een beetje sabr graag
    ja je hebt gelijk er zijn mensen met mooie voeten en een lelijk gezicht hmdll wat ze hebben maar als een man iemand versierd dan kijkt hij naaar het gezicht hoe kan een man naar de vrouw de voeten kijken die zijn bedekt dus………

    nee een man hoeft zijn gezicht niet te bedekken nee een vrouw is een diamant die moet zich zel f wel bedekken man moet zijn zelf wat verplicht is van zijn heupen tot zijn knieen en de rest mag hij als laten zien ook zijn borstkast

    de benen vanaf zijn knie naar de top van ze teen mag gezien
    worden dood een vrouw dus knie niet maar iets er onder

    dus ik hoop dat je het nu wel begrijpt

    en trouwens wrm een ander onderwerp

    gelijkoem asalaam

  40. 40 sji'iet ahlulbayt as 29 juni 2007 om 10:30000000 pm

    boos???

    laat maar zitten

    jouw nickname is wel origineel

    salukes

  41. 41 sji'iet ahlulbayt as 29 juni 2007 om 10:40000000 pm

    GEZICHTSBEDEKKING bij Vrouwen enkel verplicht volgens wahabi/salafigeleerde.

    geef mij één sunnigeleerde of shiageleerde die zegt da gezichtsbedekking bij vrouwen (niqab/ghimar) verplicht is.

    het wahhabisme/salafisme is een apart geloofke want ze hebben allemaal aparte dingen die bij sunnis en shia ni terug te vinden zijn: bv dua na de salat is bij sunnis en shia toegelaten

    j/nickname is superorigineel, wist ge da ni???

    salukes

  42. 42 henna leila 29 juni 2007 om 10:57000000 pm

    Salam alaikoum,

    Burca of niet dat onderwerp is dus al besproken, voeten??
    Ik heb in het begin daar al iets over gezegd:
    er bestonden geen kousen tijdens de tijd van de profeet saw. de vrouwen droegen zoiezo lange kleren die de voeten min of meer bedekten ‘als ze stil stonden, dusssss als ze liepen kwamen hun voeten vrij!!!
    Nu wat wel moet bedekt zijn is de enkelvan enkel naar boven toe!!!!!!!!!!!!!

    en niet meer dan dat wa ALLAHO A3LAM

    ZIZOUUUU WAAR BEN JE

  43. 43 jamila 8 juli 2007 om 2:44000000 pm

    een burka is overdreven vind ik, je kan het gezicht niet eens zien. ik vind hoofddoek normaal, maar burka is zeker overdreven, ook nog voor een vrouw.

  44. 44 Moke 8 juli 2007 om 8:37000000 pm

    Salaam Alaikoem idereen,

    Zie je waarom dat ze burka willen verbieden, omdat men daar misbruik van maakt, vb.: overvallen plegen???

    Ik had dat kunnen verwachten, in deze onrechtvaardige maatschappij was dat te verwachten, maar geen verassing.

    Natuurlijk is dat wel spijtig voor diegene die burka’s dragen.

    Thalla Frasekoem!!! 😦

  45. 45 Moslim broeder 10 juli 2007 om 11:06000000 am

    Sallam broeders en zusters in de islam.

    Ik heb aantal reactie even doorlopen,
    ergens kan ik me bij beide reacties bevinden,
    Burka is idd geen plicht maar wel aangeraden hoor,vooral aan vrouwen die toch weten dat ze aantrekkelijk zijn,als ik het zo mag zeggen,vrouw weet wanneer zei extra schoonheid heeft gekregen van allah swt..
    Maar steeds gaan onze moslims zelf verpesten voor diegene het nog wilt dragen,westerse wereld krijgt hier daarom natuurlijk de reden om deze af te schaffen en zijn wij machteloos tegen over hen,
    wat ik ook spijtig vind is,dat er geen moslims zijn die via de media bepaalde dingen willen verdedigen of tegen spreken,Maar wel broeders of zusters islam afbreken subhanalah en die komen regelmatig aanbod om hun woord te doen,terwijl zei denken ik ben interresant ik kom op de media,terwijl zei deze onwetende als schild gebruiken.
    Sallamo 3alaikom warahmatolah

  46. 46 fatima 30 augustus 2007 om 8:50000000 pm

    ok vind het niet leuk wat de mannen deden zo word het veel moeileker voor de vrouwen

  47. 47 nasiban 2 september 2007 om 8:42000000 pm

    Ik vind persoonlik dat je een ieder in zijn eigen waarde moet laten . De mensen met een burka zeggen ook niet tegen je , JE mag je haar niet verven. Mijn advies is laat de mensen met rust ,zolang ze jou geen schade maken .En kijk eerst naar je zelf, voordat je kritiek op een ander levert.

  48. 48 Pinkeltje 19 september 2007 om 2:30000000 am

    Salaam,

    “De mensen in hun waarden laten”, deze leuze kan ik enkel maar bijstaan. Toch zou ik graag terugkomen naar de oorsprong van dit fenomeen. In de koran staat enkel dat je je boezem moet bedenken. Het is in de ahadeeth dat men het principe van de burka terug vindt.

    Vaak wordt de burka aangeraden bij vrouwen die denken dat ze mooier als de rest zijn. Ik vind het nogal arrogant als vrouwen denken dat ze overdreven aantrekkelijk zijn. Iedereen is gelijk op een of andere manier, en de ultieme schoonheid bestaat niet. Voor de een ben je supermooi, voor de andere minder. Zodoende is het esthetische argument ongegrond. Met alle respect, maar als je als man niet kan weerstaan aan de schoonheid van de vrouw, dan ligt de fout niet bij de vrouw maar bij de man zelf. Er moet nog enigszins een innerlijke strijd gevoerd worden door de man.

    Het dragen van burka blijft een asociaal manier van doen. Daarnaast is het dragen ervan cultureel bepaald en niet religieus. Een cruciaal element in de Islam is dat men zich moet aanpassen aan de plaatselijke gedragingen en gewoontes zolang deze de Islamitische kernregels niet tegenspreken. Mijns inziens is dit niet echt een westerse gewoonte, het verstoppen van je gezicht. Het is eerder een vijandig signaal dat te kennen geeft dat men niet bereid is zich in te laten in de lokale gemeenschap.

    M’a salaama

  49. 49 amber 26 september 2007 om 12:20000000 am

    salaam,

    Pinkeltje, ik ben het helemaal met je eens. Een hoofddoek is voldoende en er gewoon normaal bij lopen dan is er niets aan de hand. Ik heb wel gemerkt dat als ik buiten loop en een vrouw met burka zie lopen dat zij dan wel de grootste aandacht krijgt van de vele mannen en vrouwen ( veelal autochtonen) die haar de hele tijd aan zitten te gapen. Ik vind zelf ook dat de burka een cultureel iets is dan religieus, bijv. in afghanistan toen de taliban sterk aan de macht was moesten de vrouwen er ook zo gekleed bij lopen maar als het aan de meeste vrouwen ligt hadden ze het liever niet aan. Dat geldt ook voor de vrouwen in iran. De meesten die ik ken die hier sinds kort in nederland zijn komen wonen die lopen allemaal zonder hoofddoek rond terwijl ze toen ze nog in iran woonden gedwongen bedekt liepen. Deze vrouwen doen het vooral om zich hier aan te sluiten aan de maatschappij en een kleine groepering die zelfs uit de islam is gestapt(ex-moslims). Ik vind dat als je een hoofddoek draagt dat je er als vrouw voor 100% achterstaat en het met alle plezier en volle overtuiging gaat dragen vanwege het geloof maar niet dat het je wordt opgedrongen door bijv. je ouders je oudere broers, echtgenoot of iemand anders, wat je ook vaak ziet gebeuren en die dan zodra ze buiten zijn nadat ze de voordeur achter zich dicht hebben gegooid zo’n doek in de tas laten verdwijnen en de hele dag er lekker vrij (voor hun gevoel) bij rondlopen en weer aan gaat doen zodra ze bijna weer thuis gearriveerd is. Zo zie je maar.

    wa salaam


Plaats een reactie




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2.310.411 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juli 2007
M D W D V Z Z
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua