You-Tube filmpje verrast Marokkaanse jongen met de dood.

UTRECHT, 30/04/2007 – Een ongelooflijke klap en heel veel bloed. Ramazan Bal (15) uit Utrecht krijgt het beeld maar niet van zijn netvlies. De bus waarin de jongen verongelukte toen hij zijn hoofd uit het dakraam stak om een filmpje voor YouTube te maken. FOO ANEO DE KONING. Zondag verongelukte zijn klasgenoot en vriend Karim Saoudy (16), toen hij zijn hoofd uit het dakraam van de bus had gestoken en tegen een viaduct kwam. ,,Dit is te gek voor woorden.’’

Met zijn allen pannenkoeken eten na een dansvoorstelling moest de feestelijke afsluiting zijn van een geweldige dag voor de leerlingen van het Delta College, maar eindigde voor Ramazan Bal en zijn klasgenoten in een nachtmerrie.

,,We zaten met de hele klas boven in de bus. Iedereen was blij. Voor en achter in de bus zaten twee noodluiken. Meerdere klasgenoten keken daardoor naar buiten. Mensen in het achterste luik zagen het viaduct aankomen en riepen nog, maar dat hoorde hij niet. Ook twee toezichthouders langs de kant van de weg waarschuwden hem, maar toen hij zich omdraaide was het al te laat. Ik hoorde een vreselijk knal en ben direct naar beneden gerend om de chauffeur te laten stoppen.’’

Zijn klasgenoten ontfermden zich over hem. ,,Karim, Karim, wakker worden,’’ zeiden ze tegen hem, maar hij reageerde niet. ,,Mensen waren aan het schreeuwen en overal hoorde ik sirenes. De ambulance was er echt heel snel en ook een traumahelikopter. Maar toen die leeg wegging, snapte iedereen wat er was gebeurd. Wij zijn naar het politiebureau gegaan en daar hoorden we dat hij inderdaad was overleden. Ik heb er de hele nacht niet van geslapen. Ik blijf die beelden maar voor me zien.’’

,,Het gekke was dat er helemaal geen begeleider boven in de bus zat. Er was wel iemand beneden. Als die persoon boven had meegereisd dan had, denk ik, niemand het gedurfd om een luik open te doen. Op dat moment kwam het bij niemand van ons op om te zeggen dat het gevaarlijk is. We waren allemaal zo vol van de leuke dag.’’

BRON: Algemeen Dagblad.

13 Reacties to “• <b>You-Tube filmpje verrast Marokkaanse jongen met de dood.</b>”


  1. 1 redouan(jaw) 7 juni 2007 om 2:51000000 pm

    is idd heel erg om een vriend of klasgenoot te zien sterven
    Allahi rahmoe

  2. 2 ZusterInIslam 7 juni 2007 om 6:41000000 pm

    Inna lilahi wa inna ilayhi raji3oen… ieders dag komt vroeg of laat.

    Moge Allah ons allen een mooie dood geven, amin!

  3. 3 mustafa 7 juni 2007 om 9:39000000 pm

    subhanalah de dood kan overal schuilen..Moge allah swt ons leven met de laatste woorden in ons mond LA ILLAHA ILLA
    LAH MOHAMMED RASOELOLAH..Moge allah swt ons beschermen tegen helle vuur.OOk deze kleine broeder smeeken we hem het goed en sterkte voor de familie.Moge allah swt hem rust schenken,en al onze broeders en zusters

  4. 4 Moke 7 juni 2007 om 10:29000000 pm

    Salaam Alaikoem “Beste Broeders en Zusters in de Islam”,

    Kijk eens aan deze, plotseling is het aangekomen, men kan daar niet voor ontvluchten!!!

    Inna lillaahi wa innaa ilahi raadjioen.
    Allaahoemma adjirnie fie moesiebatie wachliflie chairam-min haa.

    Wanneer wij ons dus afvragen wat de waarde is van dit wereldse leven kunnen we dit niet beter verwoorden dan Allah zelf?
    “Het wereldse leven is niets dan een spel en een ijdel vermaak. Doch voor degenen die God vrezen, is het thuis van het Hiernamaals beter. Willen jullie dan niet begrijpen?” (Soerat 6:32)

    “Waar jullie je ook bevinden, de dood zal jullie bereiken, al waren jullie in verstrekte kastelen.” (Soerat 4:78)

    “En de doodstrijd zal werkelijk komen, dat is waarvoor jullie proberen te vluchten. En er zal op de bazuin geblazen worden. Dat is de Dag waarvoor gewaarschuwd is.” (Soerat 50: 19 en 20).

    Toen ik dat voor het eerste keer las, was ik eventjes geschrokken.
    Amai, zeg maak dat eens mee!!!

    ‘Voorzeker, wij behoren Allah toe en tot hem is onze terugkeer.’

    Thalla & Beslama. 😦 😦 😦 😦 😦

  5. 5 fatima 9 juni 2007 om 1:49000000 pm

    salaam,

    dood is er maar we zien het niet, nooit aankomen.mss ga ik nu dood mss sews als ik opsta mss binnen 30 jaar ….
    dat voelt raar om dat eigenlijk echt te beseffe. kan het soms zelfs niet vatten. dood is geen stop maar gwn een halte om te zien in welke bus je dan stapt.ik probeer me zelf zo intestellen dat ik elke daad als mijn laatste beschouw maar met te praten ente doen vergeet ik dat. en staat mijn geest weer op “lang leven” hoe kan je eigenlijk nog gelukkig zijn als je elke keer de dood moet herdenken.een beetje tegenstrijdig…hoe kan je aan de toekomst denken terwijl je de zekerheid niet hebt.het brengt tranen in mijn ogen als ik die vrouwen zie die hun kinderen voor hu ogen zien sterve en 1 voor 1 zien ze elkaar dood gaan……. ik kan het me zelfs niet voorstellen

    moge ALLAHswt ons beschermen tegen alles dat ons doet dwalen en alles wat ons doet twijfelen. inchallah

    salaam

  6. 6 ahmed 9 juni 2007 om 7:11000000 pm

    Allah jerhem deze jongen en moge allah hem vergeven en genadig zijn op de dag des oordeels, beste broeders en zusters, we zijn allemaal op de hoogte van deze dood, het is ook een teken van Allah swt voor de niet-vrezenden, voor degenen die er niet bij stilstaan dat elke daad de laatste kan zijn zoals ogt fatima zegt. Incha’allah zullen we allemaal als moslimien sterven.. amien
    wasalamoe alaykoem warahmatoe llaah

  7. 7 Roelaa 9 juni 2007 om 8:55000000 pm

    echt veel sterkte voor de familie en vrienden, is heel tragisch!
    inn lilahi wa ina ilayhi radji3oen!

  8. 8 treeserik 10 juni 2007 om 12:23000000 pm

    De dood is heel erg voor zo’n jonge mensen maar schuif het ayb niet in de schoenen van de begeleiders, jongeren moeten leren hun verantwoordelijkheid nemen ook en vooral als ze “niet” op de vingers gekeken worden.

  9. 9 Gitpia__ 11 juni 2007 om 1:28000000 am

    Salaam Alikum aan alle leden,

    Allah Ye erham.

    Het is inderdaad tragisch, maar vergeet niet dat dit alles door teken van Allah ST gebeurd. Schuld geven is gemakkelijk om onze woede te focussen op een ander.

    Niet doen aub…

    Ieder mens heeft een tijd die door Allah St is bepaald. Dit wil ook zeggen dat iedereen op verschillende wijze zal sterven, zoals het voorbeeld van de deze jongen, Allah Ye Rahmo.
    Veel sterkte aan de familie.

    Groetjes, Broeder Gitpia__

  10. 10 R.becca 11 juni 2007 om 6:07000000 pm

    Ik krijg er koude rillingen van…

  11. 11 OeghtikoemFiDien 11 juni 2007 om 6:07000000 pm

    Allah arechmoe. Moge Allah ta’ala zijn zondes vergeven en de poorten van Het paradijs voor hem openen!

    Het is heel normaal dat je de dood van een vriend of klasgenoot niet of na heel lang vergeet. Moge Allah de familie en de vrienden van Karim (Allahirechmoe) geduld en sterkte schenken! Amien..

    Wassalaam oe aleykoum wr wb

  12. 12 Parell_ 11 maart 2009 om 3:42000000 pm

    Inna lillahie wa inna illahie radi3oen..
    Moge Allah soebhanna wa’ta3alla hem het paradijs doen binnentreden Inhsa’allah..

  13. 13 jeneefMootje 25 januari 2024 om 12:35000000 am

    Mijn neef, mis hem iedere dag. Hij was mijn bescherm broeder, kon na zijn dood heel moeilijk verwerken. Hij beschermde mij omdat ik anders was in de familie. Was een kleine jongen die nog moeilijk kon groeien in me jeugd jaren, door mijn beperking was hij juist voor mij dat ik het waard was in het leven. Hij liet me altijd opvrolijken en het geluk zien zoals logeren in de vakanties, samen zwemmen met ons andere familie leden, huis Anubis kijken, leuk oud nieuw vieren iedere jaar in zomervakantie samen naar Marokko met auto reizen. Nu ik 30 ben besef ik dat het leven kort is en dat mijn leven eigenlijk allang niks meer voorstelde zonder hem. Weet hij is rust nu en hopelijk zie ik hem nog later in de hemel en kan ik zeggen dat het me spijt dat ik nooit goed kon rouwen na zijn dood en dat hij allah kan vragen zoals ik ook doe om mij zondes te vergeven. Peace mijn neef en beste vriend 👊


Plaats een reactie




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2.310.401 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juni 2007
M D W D V Z Z
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua