• Mogen moslima’s zwemmen ?

Is het toegestaan voor moslima’s die andere “Zusters in de Islam” halfnaakt (badpak) of bijna naakt (bikini) mekaar treffen in een publieke of openbare zwembaden, badhuizen en zeestranden te mogen bezoeken ?

Allah (swt) zegt in de koran bij Soerat El-Ahzaab 33 – vers 33:
“Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid; leeft het gebed na, en betaalt de Zakaat en gehoorzaamt God en Zijn boodschapper. O huisgenoten, God wenst alleen onreinheid van u te verwijderen, en u schoon en zuiver te maken.”

Verder zegt Allah (swt) ook nog het volgende in Soerat El-Noer 24 – vers 31:
“En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen.”

Dit fenomeen is gecatalogeerd onder ‘Awrah van de Moslimvrouw onder Moslimvrouwen’ vertaald door Abu Aqeela.

Betekenis van de bovenstaande ayah:  benadrukt onder de gelovende vrouwen toelaatbaar is om hun adorments (die gebieden van adorments b.v. houdt van het gezicht, het haar, de hals, de voorarm & lagere shin) te openbaren onder het geloven van vrouwen, of vrouwelijke slaven of kinderen die geen betekenis van zelfde of geslacht hebben.

Er werden verschillende vragen gesteld aan deze theoloog (godsgeleerde):
Shaykh, Saalih ibn Foazaan ibn Abdullah

Vraag 1:
Many women hold an opinion regarding the awrah of a woman infront of another woman is that which is between the navel and the knee. So some of them do not hesistate to wear clothing that very tight or open revealing large portions of the chest and arms. What do you say concerning them?

Vraag 2:
Does a woman wearin tight clothes infront of other women come under the hadeeth (women who will be clothed yet naked)?

Vraag 3:
What is the ruling concerning the wearing of clothes which are see thru or tight to the extent that it reveals her bodily parts?

Shaykh ul Islaam ibn Taimiya – may Allah have mercy up on him- in Maj’moo al fataawaa says regarding the staetment of the messenger (sallallaahu alayhi wasallam) ‘covered but uncovered’ means the wearing of clothes that doesnot cover her so she is clothed but in reality she is naked, like the woman who wears clothing which is thin so as to show her skin or clothing which is tight which clings revealing her bodily parts for example her posterior or the thigh or the likes. Truly the clothing of a woman is that which covers her not showing the shape of her limbs or more than that becuse it is that which is loose and non transparent.  – 
(fataawaal muslima van jaamatuLi Imra’atul vol.3 p845 # 763)

Openbare baden: naakt of halfnaakt (badhuizen of zwembaden).
Ongeveer beantwoordt Awrah van een Moslimvrouw aan andere Moslimvrouwen, Shaykh Saalih ibn Fawzaan (Hafizahullah) sommige van deze vragen in een artikel op www.spubs.com.

Zie “op awrah van een Moslimvrouw aan andere Moslimvrouwen”
Vertaald en Gecompileerd door: Abu Aqeelah
Artikel identiteitskaart:  FQH020003

BRON: Engelse discussieplatform op
http://www.salafitalk.net/st/viewmessages.cfm?Forum=10&Topic=1640

ANTWOORD = mensenrechtenkennis (jouw rechten kennen). In hoever wil je in deze maatschappij je eerbaarheid bewaren ter bescherming van uw bepaalde lichaamsdelen (Awrah). Zoals je weet biedt Allah (swt) de beste bescherming van uw rechten en de ontastelijkheid van uw eerbaarheid. Meer info in: Awrah Moslimvrouwen. Omdat in diverse maatschappijen de mensenrechten worden misbruikt en geschonden, dan is “de onaantastelijkheid van uw eerbaarheid” onvermijdelijk.

badpak.jpgIslamitische badpakken: Dus volgend jaar kunnen we gaan zwemmen in het nieuw islamitsch badplaats in Rome, en badpak is ook al ontworpen. Waar wachten we nog op? Religieus verantwoord zwempak een groot succes. ISTANBUL – De Turkse zakeman Mehmet Sahin speelt met zijn nieuwe badpakken in op de trend van toe-nemende islamisering in zijn land. Hij ontwierp zwemkledij die borsten en billen niet gepronoceerd worden.

Vorig jaar verkocht Sahin al 40.000 islamitische badpakken.
De badpakken zien eruit als een soort trainingspak met extra jurk om de vrouwelijke vormen te verhullen. Ze kosten ongeveer 75 euro per stuk. Vaste klanten van Hasema Textiel zijn de echtgenotes van politici van de regerende islamitische AK-partij. De AK partij wil de beperkingen op het dragen van hoofddoekjes terugbrengen, maar stuit op veel verzet van seculiere Turken. Bikini’s zijn volstrekt ingeburgerd op de stranden en veel Turken gruwen dan ook van de islamitische badpakken.

Is een Islamitische badpak de juiste alternatief voor onze moslima’s ?

Italiaanse Islamitische zwembaden aan zeestranden!!!
Het bestuur van de Italiaanse badplaats Riccione gaat hotels toestaan aparte moslima-stranden te creeëren, zodat het vrouwelijk deel van het groeiende aantal Arabische en Islamitische toeristen zonder hoofddoekjes en lange jurken kan genieten van de strandvakantie. Het is hetzelfde als een deel van het strand reserveren voor nudisten, iets wat het bestuur zou doen als het zou willen, aldus wethouder voor ruimtelijke ordening Loretta Villa.

De afscheidingen lopen echter niet door tot in de zee, omdat het strand begaanbaar moet blijven voor passanten. Om moslima’s toch de mogelijkheid te bieden om te zwemmen zonder hoofddoekje, overweegt het bestuur toestemming te geven voor de aanleg van zwembaden aan de zee.
BRON: Novum/AP

75 Reacties to “• Mogen moslima’s zwemmen ?”


  1. 1 umm_zaynab 21 oktober 2006 om 12:59000000 pm

    salaam ou3alakoum..
    effe een reactie op die badpakken..

    als je als moslim nadenkt dan weet je dat pak niets is voor ons.. als je met kledij het water induikt en je komt er weer uit dan plakken die kleren zonder twijfel aan je lichaam..
    conclusie= je lichaamsvormen zijn zichtbaar..

    ma3a salama

  2. 2 Anoniem 27 december 2006 om 5:01000000 pm

    ik vind dat vrouwen ook mogen gaan zwemmen waarom mannen wel en vrouwen niet

  3. 3 hassna 27 december 2006 om 9:49000000 pm

    salamo3alaykom

    ik vind da zwemmen en badpakken maar niets en ssry als ik het zeg

  4. 4 Mohamed 27 december 2006 om 10:31000000 pm

    salam alaikom warahmatolah wa barakato

    hey ANONIEM, er zijn nu eenmaal dinges dat mannen mogen doen wat de vrouwen nu eenmaal niet mogen doen maar er zijn ook dinges die de vrouwen mogen doen wat de mannen niet mogen doen.
    En nog iets ben je wel moslim of gewoon een nieuwschierige?, als je moslim bent denk dan is heel goed na waarom vrouwen niet mogen zwemmen in het openbaar en sorry als ik het zeg begin niet boos op me te worden maar wat gij nu zei ergerde me heel erg , ik vind dat echt onzin wat ge zei “ik vind dat vrouwen ook mogen gaan zwemmen waarom mannen wel en vrouwen niet” dus ge vind wat wij mannen mogen mogen jullie vrouwen ook ??? wie bent ge wel om zoiets te denken? , wie weet dat beter Allah of gij? en we zijn hier om te lijden en niet om hier te genieten dat MAG je niet VERGETEN, hij laat ons expres lijden zodat we in het volgende leven zeer zwaar beloond worden omdat we in het vorige leven een ‘slecht’ leven hadden, en ge zei als mannen het mogen waarom de vrouwen dan niet , dan kan ik even goed ook zo zeggen , waarom mogen jullie juwelen dragen en wij mannen niet (alleen een zilveren ring mogen wij) dat vind ik ook niet eerlijk en waarom mogen jullie zeiden kleren dragen en wij mannen niet? Allah heeft nu eenmaal beslist rechten te geven aan de mannen die de vrouwen niet krijgen en hij heeft rechten gegeven aan de vrouwen die de mannen niet krijgen snap je wat ik wil zeggen zo moet ge niet denken van ‘mannen mogen dat dus wij ook’ wij mannen zijn anders dan jullie vrouwen je moet ons niet met mekaar vergelijken en nog iets hoe kunt ge zoiets zeggen terwijl dat helemaal boven uitgelegd staat kijk heel goed wat Allah zegt hoe kunt ge dan nog zoiets vertellen? en nog iets ik denk dat vrouwen wel mogen zwemmen maar niet in het openbaar bv je hebt bij jou thuis een zwembad dan mag je er gerust in zwemmen met jou man of met vriendinnen.

    bedankt dat je het gelezen hebt en HET IS NIET BEDOELD OM JOU TE KWETSEN DUS ALSTEBLIEF KOM NIET MET EEN BOZE MAIL OP MIJ AF ALS IK IETS VERKEERDS HEB GEZEGD ZEG HET DAN IEDEREEN DIE DIT LEEST IS ER GETUIGE VAN,DEZE MAIL IS NIET AANVALLEN BEDOELD.

    Ps. Anoniem ik neem aan dat je een meisje/vrouw bent? en ik zeg niet dat wij mannen beter zijn , ik persoonlijk vind vrouwen veel beter jullie zijn van natuur sterker (niet fysiek maar je weet wel wat ik bedoel) en vriendelijker enzo ge loog me maar het breekt mijn hart dat er mannen zijn die jullie vrouwen slagen,onderdrukken enzo maar het enige wat ik jullie vrouwen kan vertellen is heb geduld , er is altijd Allah naar wie je toevlucht kan zoeken

    beslama

  5. 5 Mohamed 27 december 2006 om 10:38000000 pm

    hier ben ik weer sorry ANoniem ik bedoelde ( bij Ps.)

    ik heb perongeluk iets verkeerd geschreven ( ge loog me maar het breekt mijn hart) ik bedoelde GELOOF me maar….

  6. 6 oemmohammed 28 december 2006 om 10:34000000 am

    salamoe3alaikoem
    wat een onzin zeg ;islamitishe badpakken?
    hoe verzinnen ze het.
    la hawla wala goewata illa billahie el3alijoe el3adeem
    wasalaam

  7. 7 umm_zaynab 28 december 2006 om 5:39000000 pm

    salaam

    er staat nergens dat een vrouw niet mag zwemmen.. een vrouw kan ook zwemmen maar niet in badbak en niet in openbare plaatsen.. men kan bevoorbeeld een privezwembad afhuren en daar kan je met zusters onder elkaar gaan zwemmmen..

    mannen moge normaal ook niet zwemmen in openbare plekken zoals een stadszwembad.. want daar zijn niet moslimmeisjes en die lopen daar wel in badpak rond dus eiegnlijk dienen manne ook prive te gaan zwemmen.. jammer dat sommige broeders denken dat zij dat wel mogen terwijl het voor hen even fout is om bij meisjes te gaan zwemmen ,als het fout is dat meisjes bij jongens gaan zwemmen.. m3a salama

  8. 8 Mohamed 28 december 2006 om 6:04000000 pm

    salam walaikom

    umm_zaynab , nu je het zegt , daar heb ik nog niet aangedacht , en nog iets waar heb ik gezegd dat wij mannen bij meisjes mogen zwemmen en meisjes niet met de mannen , dat heb ik NERGENS gezegd
    mohim ik hou me erbuiten voor weer iemand me komt beschuldigen van zon dinges ,kvraag me echt af hoe dat je weet dat ik aan zoiets aan het denken was (ALS je het tegen MIJ had!)

    ik hou me erbuiten , het gaat tenslotte over moslimas mischien was het foutvan mij om iets te zeggen

  9. 9 lela zahra 28 december 2006 om 6:31000000 pm

    salaam wa3aleikoem,

    Zwemmen is 1 van de gezondste sport!
    Het geeft je een goede houding van je rug en arm spieren.

    Persoonlijk zou ik niet openbaar gaan zwemmen,maar privé wel ( min.2 pers.)!

    Ma3a salaam.

  10. 10 umm_zaynab 29 december 2006 om 11:33000000 am

    salaam mohamed

    nee ik beschuldig je van nix hoor en je hoeft je er zeker niet buiten te houden. dit is er om te discusieren en ieder heeft zijn mening.. er zijn standpunten waar ik het volledig met je eens ben maar ik ging er vanuit dat je bedoelde dat jullie manne dat wel mogen.. omdat er staat er zijn nu eenmaal dingen die mannen wel mogen en vrouwen niet.. snap je.. ben ook uitgegaan op de reactie van anoniem.. dus sorry als ik wat verkeerd zei ik bedoel geen kwaad.. we zijn hier allen om bij te leren.. en wat de ene moslimbroeder niet weet kan ie van een andere leren.. 😉
    m3a salama

  11. 11 Mohamed 29 december 2006 om 12:35000000 pm

    salaam umm_zaynab

    u hoeft zich niet te verontschuldigen( ik was niet boos op jou ofzo,geen zorgen en sorry als je je schuldig voelde)

    en trouwens je verdedigde gewoon je zusters (omdat je dacht dat ik bedoelde dat mannen wel met meisjes mogen zitten maar niet omgekeeerd)
    dat vond ik wel goed van jou

    en nogmaals u hoeft zich niet te verontschuldigen, en sorry als je door mij je je schuldig voelde

    beslama

  12. 12 lele.Saida 29 december 2006 om 7:29000000 pm

    salem

    ik vindt dit egt een goede site

    toe ik dit had gelezen vondt ik dat badpakken eerst wel een slim idee
    maar toen ik even jullie gesprekken had gelezen
    vondt ik het een slecht idee
    umm_zaynab en de rest
    beslamme

  13. 13 Elle 29 december 2006 om 10:24000000 pm

    Mensen die vies van binnen zijn denken ook vieze dingen. Iedereen zwemt in zn badpak of bikini hoe moet je anders zwemmen. En je gaat jezelf toch niet belachlijk zitten maken door met een lang gewaad de zee in te duiken? Dan val je juist op! Ik ga naar het zwembad om te zwemmen, ik vind dat heerlijk. Mensen die zeggen dat een vrouw dat niet mag hebben vieze gedachten in hun hoofd.

  14. 14 Mohamed 29 december 2006 om 11:04000000 pm

    Elle nogmaals oordeel je te vlug en hoort ge nu niet vrouwen mogen niet naar zee!! omdat daar mannen zijn snap je het niet en nee ze moeten niet met hun gewaad in het water , en nog iets die vrouwen zijn veeeeel beter dan jou ze hebben zoiets als schaamtegvoel (das zeker voor u onbekend ge laat jou lichaam zien aan andere dan krijg ik inderaad vieze gedachten over JOU, ge bent mischien 100 keer bekeken, dus ge bent niets meer waard ‘iedereen’ heeft je al gezien, de moslimas niet die bedekken hun lichaam tenminste) dus gij zet u zelf voor schut, niet de anderen , regels zijn regels ( en welke mensen zijn beter de mensen met regels of de mensen zonder regels?), en nog iets ik snap niet wat je wilt bereiken je valt zomaar de meisjes aan ze hebben jou niets gedaan, en als ge iets hebt zeg dat dan in hun gezicht en in het echt niet laf achter je scherm zitte schrijven. en ge moogt zoveel zeggen als je wil door jou woorden zal er heus niets veranderen ze!! en gij bent belachelijk , geen eergevoel voor jou lichaam, iedereen kan jou zo ‘pakken’ , gij bent degene die hulp nodig heeft en niet wij

  15. 15 Mohamed 29 december 2006 om 11:25000000 pm

    gezien zo praat jij tege ons , echt heel hard je zegt gwn wat je denkt , zonder erbij na te denken. je kan het ook op een rustigere mannnier vertellen, en waarom stel je geen rvagen aan hun , want ik zelf ben geen meisje ik weet niet hoe het voelt( en meisjes ondermekaar verstaan mekaar beter)

  16. 16 Mohamed 29 december 2006 om 11:35000000 pm

    en Elle sorry als het hard aankwam ik meende het niet ik wou je gewoon laten zien hoe jij tege ons praat meer niet

  17. 17 moeslima 30 december 2006 om 1:03000000 pm

    hey, sorry dat ik zo grof moet zijn tegen jou mohamed maar ik vind dat je een beetje te grof bezig bent Elle!
    Als zij wil zwemmen is dat geen prbleem toch?
    Jij moeten zo niet tegen een zuster praten ze is tenslotte een moslima en een zuster van ons.eerst geef je een reeks kwetsende woorden en dan zeg je later dat je het niet meent.
    Dat vind ik absurd en geloof het niet.
    Zeg,nu wat ik over die onderwerp wil zeggen is dat het heel belangerijk is om te kunnen zwemmen en dat het zeker nodig is als er iets ergs gebeurd (je weet nooit).
    En zeg eens waarom je bijna nooit iets negatiefs zegt over de jongens die in de zomer met hun blote bovenlijf iedere dag zwemmen en ook 100 keer worden bekeken en aangeraakt!?
    zeg daar iets van of is dat wel toegelaten ofzo!?
    Zeg nog veel succes met het discussieren en lees eerst de koran voor je iets zegt.
    ps:respecteer eens de vrouwen want je hebt ten slotte een leven gekregen van een vrouw en niet van een man,ok?
    baaj.SALLAM OE ALLEIKOEM!!

  18. 18 Mohamed 30 december 2006 om 1:53000000 pm

    salaam moeslima , hebt ge wel ALLES gelezen , zoja dan hebde zeker en vast gemerkt dat zij GEEN moslima is zij is een niet-moslim , die viel moslimas aan en begon kwetsende dinges te vertellen( daarmee gaf ik haar een vb van die tekst , die gij grof vind , maar de volle waarheid is)

    en nog iets , dat je grof tege mij bent of wat dan ook is niks, maar hoe DURFT ge tege mij te zeggen dat ik een moslima zou kwetsen eh , kent ge me soms ,denkt ge dat ik zo LAAAAAAAAAAAG gevallen bent kijk maar naar de andere(berichten die ik geschreven heb , alles gewoon voor jullie te helpen, zij valt jullie aan zei noemt jullie oude wijven omdat jullie hoofddoek dragen …)en waar heb ik iets negatiefs geschreven over moslimas????????????????????
    en waarom zou ik opeens negatieve dinges zeggen over jonges als deze onderwerp gaat over meisjes???????

    en nog iets wilt ge me alsteblief vertellen waar het staat dat zij moslima is ??????????????????????????????????????????????????£

    en ik ben geen beginnertje dat zomaar gaat beginnen zeveren ik heb de koran gelezen

    wollah da vind ik pas erg geen een moslim(a) was tege mij ik hielp hun gwn er waren er paar bij die zeggen dat ik gelijk heb en Elle kon niks meer zegge je weet wel die word zo zenuwachtig dan vertelt ze gewoon zware onzin en loopt ze weg en moet ik een ganse dag wachten voor ze iets terug durft te zeggen tot jij komt en opeens me van zoiets beschuldigd.
    en niemand dwingt u mij te geloven als gij denkt dat ik leugens aan het vertellen was goed maar ja dat is jou mening

    en ik ben niet boos op jou . maar lees int vervolg eerst voor je antwoord , en nog iets ga je nu zeggen dat ik geen gelijk heb in mijn een beetje te ‘groffe’ mail ook al is da grof dat was de waarheid , wie heeft ooit beweert dat de waarheid niet grof kan zijn?

    en ge zegt dat ik vrouwen moet respecteren , ok dan zeg ik tege jou vanwaar haal je dat ik vrouwen niet respecteer?????????????????

    en beslama

  19. 19 Mohamed 30 december 2006 om 2:11000000 pm

    Elle nogmaals , die ‘groffe’ mail was gewoon om jou te laten zien hoe ik mij voelde toen jij opeens zo begon te praten, ik wou je die gevoel terug geven maar ik meende het niet want die mail kan ik ook in een VEEEEEEEEELE rustigere mannier vertellen

    hier kzalt in hoofdletters doen want anders krijg ik weer mensne die mij verkeerd begrijpen

    DIE MAIL MEENDE IK NIET DAT WAS GWN OM JOU TE LATEN VOELEN HOE IK MIJ VOELDE TOEN JIJ ZO PRAATTE en in een andere onderwerp vertelde gij dat je niet hard bent, dus heb je wel bewezen dat je een beter mens bent dan je in begin liet blijken, sorry nogmaals

    en je bent wel iets waard niet zoals ik eerder had geschreven toen zei ik dat je niets meer waard was, maar dat was gewoon omdat je zei hoe moette anders int water gaan je moet, met bikini of badpak gaan terwijl ik daarvoor duidelijk gezegd had dat ze niet in openbaar mogen gaan zwemmen

    snapje en nogmaals sorry

  20. 20 Nadia 30 december 2006 om 8:07000000 pm

    salaam oe halajkoem wa ragmatoe lahi wa barakatoe.

    Eerst en vooral ik ben geen perfecte moslima maar één ding weet ik wel, dat een moslimvrouw in het openbaar niet mag zwemmen in bikini of badpak.

    wa salaam oe halaykoem

  21. 21 Anoniem 31 december 2006 om 12:02000000 am

    Zoals ik al zei, ik ga naar het zwembad om te sporten is heel goed voor mn rug en verder let ik niet op andere mensen. Ik word nooit lastig gevallen in het zwembad ben daar heel relaxed. En dat mannen mijn lichaam zien interesseert mij niet, we hebben allemaal armen, borsten en benen wat is daar nou zo bijzonder aan.

  22. 22 umm_zaynab 31 december 2006 om 11:24000000 am

    salaam anoniem,

    ben je moslima?

    m3a salama

  23. 23 Moke 31 december 2006 om 3:43000000 pm

    Salaam Alaikoem Anoniem (Elle), het is niet erg dat je je nickname bent vergeten. Maar het is wel goed dat je perfekt hebt geargumenteerd tegen andere geloofsgenoten. Verder zie ik dat je naast de woorden v/d koran en v/d profeet grijpt. Misschien ben je er niet klaar voor, met alle respect, beste moslima. Niemand is perfekt, ik ook niet!!!

    Indien men de antwoorden analyseert op de vraag van deze bericht, komt men het volgende tegen. Ja, inderdaad een moslima mag gaan zwemmen en is niet verboden. Er is door Allah (swt) beperkingen opgelegd ondersteunt met de woorden van de Profeet Mohammed (vzmh), zie hier boven!!! Om de éénvoudigste redenen: de
    ontaantastelijkheid van uw eerbaarheid te garanderen
    en uw rechten max. te beschermen.

    Daarom enkel en alleen mag de vrouw haar lichaam wat nodig is blootleggen aan: echtgenote, kinderen onder bepaalde leeftijd, vrouwen onder vrouwen niet toegestaan (onrechtvaardige vrouwen),…

    WAAR LIGT DE GRENS TUSSEN HALAAL EN HARAAM!!!

    Omdat dit fatwa in Saoudi Arabië is uitgesproken is het daar geldig en de hedendaagse vrouwen hebben voor het laatste puntje weinig waarde aan in de nabije buurlanden. Er worden vaak vrouwen onder mekaar zwemlessen georganiseerd, privéstranden afhuren, badhuizen bezoeken, … (rekeninghoudend met veiligheidscamera’s).

    DIT IS HET MAX. GRENS VAN HALAAL-AKTIVITEITEN… die toegestaan zijn in de hedendaagse leven.

    Waarom is de grens daar getrokken?
    Men mag niet via 1 telefoontje of 1 deurklopje in het verboden gebied komen. De grens is zéér vlug getrokken als je bijna naakt of 1/2 naakt op het strand zit te slapen.

    Andere vbn. van bijna of 1/2 naakte vrouwen: El Moenkar.

  24. 24 Moke 31 december 2006 om 3:49000000 pm

    El Moenkar – Islamitische voorschriften
    Strafmaatregelen varieëren van zware gavangenisstraffen tot zware geldboetes, in het ergste geval: de doodstraf.

    1. NAAKT: Schendingen van uw eerbaarheid = sexueel misdrijf:
    Vbn.: – naakt over openbare weg lopen, verkeerd fouilleren door agent,…
    – verboden beroepen: naaktstranden, naakte badhuizen, cabarettes/stripteasebars, prostitutienetwerken,… (beschermt door de EU-wetgeving)

    2. BIJNA/HALF NAAKT: Er bestaat geen waarborg of bescherming om de schendingen van uw eerbaarheid onmisbaar te maken:
    – openbaar: slipjes pesterijen,…
    – gemengd m/v: zeestranden, sauna’s, zwembaden,…
    – doorschijnende bikini’s, tegenwoordig slipjes zonder top verkrijgbaar,…
    – Catwalks/modeshows – ondergoed / bikini’s, (slipjes met of zonder top), …
    – ook bovenstaande punten (1).

    .

    1. Je geeft toestemming om uw eerbaarheid te schenden.
    2. Je geeft toestemming om geen bescherming te genieten van uw eerbaarheid.

  25. 25 Elle 31 december 2006 om 3:54000000 pm

    Ja, ik ben het Elle. Jij vind vrouwen die zwemmen El Moenkar? Wat ben ik blij dat ik niet opgevoed ben met die extremistische gedachten. Integendeel, wij werden door onze ouders gestimuleerd om te gaan sporten. En daar is niks mee. Mannen zoals jij zijn gewoon klein gebleven. Haram dit haram dat en al die onzin. Dat betekent dus dat jullie naar het strand/zwembad gaan om andere dingen dan om te zwemmen.

  26. 26 Moke 31 december 2006 om 4:13000000 pm

    Salaam alaikoem oeghtie fillaah Elle,

    Ik spreek hier in de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle en niet voor mijn eigen rekening.

    Beste Elle, eerst en vooral moet je weten wat moenkar betekent vooral je daarop extra informatie van vrijgeeft of uw funderingen er mee opbouwt.

    El-Moenkar: alles wat afwijkt tegenover wat er in de koran staat, is verboden of niet toegestaan. Om gezondheidsredenen of naargelang de middelen die je hebt wordt er een uitzondering op de regel gemaakt door Allah (swt), de Vergevinggezinde, de Barmhartige.
    Soennah is hier niet inbegrepen, maar is een aanbeveling.

    Niemand is boven Allah’s woord dan Allah zelf. De meest verhevende personen hier op aarde zijn de godsgeleerden of theologen, die zijn het meest geliefde personen bij Allah (swt). Kennis die zij beschikken, heb ik nog geen 0,1% van. Hoeveel mensen heb je nodig voor die kennis die zij beschikken en de waarde van zijn geloof (godsgeleerde) te bereiken (daraza el-imaan)?

    Dus als je al weet wat de mogelijkheden zijn van een vrouw wanneer ze kan gaan zwemmen. En men wilt tussen de mannen en de vrouwen gemengd gaan zwemmen, dan weet je nu zelf waar je het moet catalogeren: moenkar of geen moenkar ?

    Ik heb de wetten van Allah (swt) niet gemaakt, maar zijn m.b.v. Engelen naar de Profeet overgebracht!

    Voor de mannen zijn de mogelijkheden identiek hetzelfde, maar hebben een voordeel extra: de mannen zijn minder kwetsbaar tegenover de vrouwen i.v.m. ‘De Schendingen van de Eerbaarheid’. Lichaamlijk: ik moet toch geen tekeningetje bij tekenen ? ? ?

    Hey Elle, ik vind niets. Iedereen maak het mee: zeestranden, zembaden, sauna’s, …. Ik meld gewoon hoe de zaken voor staan en wat de mogelijkheden zijn.

    Ik zeg niet dat de vrouwen die gaan zwemmen, dat het ‘El-Moenkar’is. Je moet jouw conclusies zelf uit trekken en vergelijken met de koran, indien je de koran leest, anders heeft het geen zin. Weet je wat het probleem is: ga je akkoord wat er in de koran staat en in de ahadieths (zie boven) ?

    Wij zijn ook niet met extremistische gedachten opgevoed, anders zou iedereen met een hoofddoek rondlopen en de gebeden verrichten….

    Dit bovenstaande toelichtingen komen van de media en niet van mij: halfnaakte vrouwen schieten als padestoelen uit de grond via diverse netwerken en zoeken … (schoonheid, liefde, bruinen, uiterlijk = TOEKOMST).

    Ik heb enkele politie websites (be – nl) ingekeken over klachten van ‘Schendingen van de eerbaarheid’ en ze raden altijd aan om ermee te stoppen en meer bescherming te geven aan uzelf. (ook een dienst van de overheid geeft zulke info, sorry: ik kan er niet opkomen).

  27. 27 Mohamed 31 december 2006 om 6:03000000 pm

    salaam

    Eh Elle ben je moslima???(ik dacht dat niet-moslim was)

  28. 28 Sanaa 1 januari 2007 om 5:35000000 pm

    Salaam Alaykoum

    Beste mensen, het is inderdaad verboden om in het openbaar te zwemmen… En ik zou een volledige schaamte hebben als ik dit wel zou doen. En ZEKER niet in een badpak. We weten dat we allemaal een lichaam hebben, maar die moeten we bedekken!! En het kan best zijn dat er hier geen moslims tussen zitten, en die vertellen hun mening dan, maar scheld elkaar dan alstublieft niet uit!

    Wa alaykoum salaam

  29. 29 oegthikoem fi Dien 1 januari 2007 om 11:40000000 pm

    salaam oe aleikoem !!

    Heb de discussie zowat doorgenomen..
    Denk hier eens over na mensen: Stel je vindt iets uit, Bv. Jij bent de uitvinder van de gsm: Dan weet je toch hoe je je gsm het best moet laten werken, je weet dan wat de mogelijkheden zijn van die gsm, je weet ook hoe je die ‘gsm’ kunt kapotmaken, dit is zo omdat je alles over die ‘gsm’ kent..
    Wel Allah (SWT) heeft de MENS (Een ZEER GROTE wonder Soubhana’Allah!!) geschappen(uit het niets!), Hij weet hoe de mens in elkaar zit en Hij weet wat goed voor hem is en wat slecht.. Als Allah ons iets gebied of verbied te doen dan is dat zo omdat hij slechts het goede voor ons wenst!
    Nu als we weten dat een vrouw haar lichaam niet mag verhullen aan een vreemde(niet mahram) man, dan moeten we dat gewoon niet doen. Allah is de ALWETENDE Hij weet waarom hij dat ons heeft opgelegd.. Weten wij het beter dan hem??

    Lieve Elle, het is zeer goed van je dat je je best doen om zo goed mogelijk oefeningen te doen, De Profeet (VZMH) Raadde dat ook aan aan de Moslims. Je zei dat je gaat zwemmen zonder er een ‘vieze’ intentie bij te hebben, Elle Onze Vrome voorgangers hadden ZEKER en vast geen vieze intenties en toch volgden zij de wetten van Allah en zijn Boodschapper(VZMH)zoals het moest.Je moet ook begrijpen dat er mensen bij zijn die Wel Zulke vieze gedachtes hebben..

    Trouwens welke waarde heeft de schoonheid van de vrouw als je het zo makkelijk kan krijgen??

    hehe heb ongeveer datgene gezegd wat ik wou zeggen:-p
    ben benieuwd naar de reacties;-)

    ALEIKOEMOE SALAAM WR WB !!

  30. 30 lady0 2 januari 2007 om 11:06000000 am

    Dit is weer zo één van die discussies die nooit zal eindigen, iedereen heeft hier zijn eigen gedacht over. Hetzelfde verhaal als de hoofddoek …. Jullie hebben allemaal gelijk wat betreft de voorschriften van de Islam m.b.t. tot de dresscode ter bescherming van de vrouw. Zwemmen en werken en het zich buitenhuis begeven van een vrouw… Ik vind dat hier te veel over wordt nagedacht, als vrouwen gerespecteerd werden met en zonder hoofddoek dan zouden we deze discussie niet moeten hebben. Inderdaad een vrouw kan zich bedekken om geen lusten bij mannen op te wekken maar alstublieft! waarom kunnen die mannen zich niet beheersen. Als ik zie wat jij(mohamed)schrijft als reactie op Elle dan heb ik het gevoel dat we niet in een mensenwereld leven maar in een dierenrijk, de jungle waar de wet van de sterkste geldt en waar dieren zomaar besprongen kunnen worden. Ik vind dat vrouwen recht hebben om te gaan zwemmen waar en hoe ze willen en dan vind ik moslimman of eender welke fucking man dat je je ogen moet neerslaan! Ook voor jou is dit een test en verwijt alstublieft niet die vrouw van een slechte moslima te zijn want daar beslis jij niet over maar Allah (swt) de alwetende, …;

    Wasalaam oehalaikoum

    P.s. Ik ben een moslima inshallah

  31. 31 Mohamed 2 januari 2007 om 12:19000000 pm

    selaam lady0

    ik verwijt jullie niets, dat is het juist niet elke man kan zijn ogen neerslaan, en wat kan ik eraan doen dat jullie hoofddoek moeten dragen?

    en nog iets ik respecteer jullie wel maar vrouwen zonder hoofddoek respecteer ik MINDER, omdat zij hun eigen niet respecteren , en is dat eerlijk van mij dat vrouwen zonder hoofddoek dezelfde respect krijgen van vrouwen met hoofddoek? nee tog?is dat rechtvaardig?dat zelfde vb dat een zondaar de zelfde beloning krijg als iemand die geen zonden kreeg (snap je wat ik wil zeggen?)

    en wat jij vind maakt niet uit (wie bent ge om te denken dat ge beter weet dan Allah??????) van recht om te zwemmen int openbaar das zever dat wete heel goed, als Allah nee zegt dan is het NEE en geef de mannen niet de schuld

    en nog iets sorry als ik het zegt maar is er iets met jou?das typische zever van moslimas die willen gaan zwemmen , die zeggen zo veel om uiteindelijk tog hun zin te krijgen.
    gij zegt´Ik vind dat vrouwen recht hebben om te gaan zwemmen waar en hoe ze willen`
    wie heeft u het recht gegeven om met jou lichaam te doen wat je wil , vergeet niet die lichaam heb je GELEEND, dus meer respect voor voorwerpen(in dit geval het lichaam)van anderen! en nog iets je weet niet wat er gaat gebeuren als je het tog doet dus int openbaar zwemmen enzo , als je opeens dan tog ‘gepakt’ word kom dan later niet af van jullie mannen zijn ziek….., want dan is het volledig jou schuld!!!!!!

    beslama
    ps: ik vind dat je mensen moet aanmoedigen om het niet te doen , en niet om te zeggen waarom zouden we niet mogen zwemmen met jonges die moeten hun ogen gwn neer slaan dan kan ik even goed tegen jou zeggen waarom zouden wij onze ogen moeten neerslaan , jullie moeten jullie gewoon bedekken

  32. 32 Souhaila 2 januari 2007 om 2:18000000 pm

    Hallo iedereen..

    Ik vind dat wel een beetje belachelijk van dat zwemmen.. waarom mogen mannen dat en vrouwen niet.. de mannen worden weeral voor getrokken..
    ik heb vroeger gezwommen voor brevetten .. maakt mij dat een slechte mens… mannen lopen toch ook in een zwemonderbroek rond. dat komt door de mannen dat wij geen badpakken kunnen dragen.. want zij hebben alleen vieze gedachten.. ik ga zwemmen wanneer ik wil en hoe ik wil..

    Bij ons moet alles int belachelijke getrokken worden..
    ik zou nooit zo n zwemkostuum kunnen dragen!!!

  33. 33 Souhaila 2 januari 2007 om 2:19000000 pm

    Trouwens zolang ik een maatje 34 heb draag ik wel een bikini… 🙂

  34. 34 Souhaila 2 januari 2007 om 2:21000000 pm

    mohamed dat is wel belachelijk van jou over die hoofddoek.. zonder hoofddoek respecteer ik minder.. dat is gewoon bullshit.. heb jij een baard?? dan kan ik ook beginnen van ja als een man een baard heeft respecteer ik meer …

    er zijn meisjes die hoofddoeken dragen en die echt dingen doen dat echt niet halal zijn.. dus oordeel niet op vlak van wat iemand al dan niet draagt!!!! want je kunt je dik vergissen…

  35. 35 Souhaila 2 januari 2007 om 2:25000000 pm

    zoveel discussies .. iedereen denkt dat hij zij gelijk heeft. niemand heeft gelijk.. iedereen leeft hoe hij zij wilt. je kan niemand verplichten iets te doen tegen zijn goesting… en als ze echt het rechte pad opwillen zal dat uiteindelijk wel gebeuren.. mannen doen dat ook .. ze amuseren zich tot hun 40 ste dan daarna beginnen ze naar de moskee te gaan enz.. dus jullie moeten niet zo streng zijn tegen de vrouwen terwijl jullie zelf niet de regels naleven…

  36. 36 Mohamed 2 januari 2007 om 2:28000000 pm

    salaam souhaila

    nee ik heb geen baard maar ik ben nog maar 16 , ik heb al een beetje haar maaar nog geen baard ( nog aan het groeien)

  37. 37 Mohamed 2 januari 2007 om 2:47000000 pm

    als je wilt gaan zwemmen ga maar , ik heb nooit gezegd dat je niet mag gaan van MIJ, en zijn dat jou zakes als ik mensen zonder hoofddoek minder respecteer dan mensen met aja en goe dat je me eraan herrinert
    mensen met hofddoek maar die zich nog steeds slecht gedragen enzo respecteeer ik veeele minder dan mensen zonder hoofdoek , en ik kijk niet naar uiterlijk

    en waarom vind je dat onzin van toen ik zei mensen zonder respecteer ik minder dan met???????????????????????????

    die mensen zonder doen geen moeite om er een te dragen de gene met doen wel moeite (maar ge hebt er wel uitzonderingen tussen )ewa ik zie het probleem niet ge beschuldigd me van alles maar ge zegt niet wat ik verkeerd zei.gwn dat jij het onzin vind dus omdat jij het onzin vind is het ook zo waar zijn de bewijzen kom af me bewijzen dat ik ongelijk heb alee kom

    beslama

  38. 38 Souhaila 2 januari 2007 om 3:45000000 pm

    Mohamed

    Ik zeg gewoon leef en laat leven.. je moet niet gaan vooroordelen.. je weet uiteindelijk niet wat iemand in zijn haar hart draagt. Het geloof dat draag je in je hart.. Als je dat al hebt is dat goed.
    Ik ben 26 jaar .. jij bent 16.. er is 10 jaar verschil tussen.. ik ken zo n gastjes als jij waar ik woon lopen er al meer als genoeg rond…

  39. 39 Mohamed 2 januari 2007 om 4:48000000 pm

    ok dan , wel ik wil graag weten hoe ge denkt over mij , allee dus ge kent me zegde , ewa beschrijf mij dan.

    eens zien of het klopt toen je zei’ik ken zo n gastjes als jij waar ik woon lopen er al meer als genoeg rond…’=oordelen

  40. 40 Moke 2 januari 2007 om 4:52000000 pm

    Salaam, mag ik eventjes erbij springen, plons de gekke kikker is hier. Helemaal nat en medogenloos mooi!!!

    Eventjes serieus: Lady0, Elle & Souhaila, e.a….
    Ga je akkoord met deze verzen uit de koran die boven staan vermeld:

    Allah (swt) zegt in de koran bij Soerat El-Ahzaab 33 – vers 33:
    Verder zegt Allah (swt) ook nog het volgende in Soerat El-Noer 24 – vers 31:

    En deze hadieth van de Profeet Mohammed (saw) zei:
    “Twee soorten mensen van de bewoners van het hellevuur heb ik nog niet gezien: Vrouwen die bedekt zijn maar in werkelijkheid onbedekt zijn door de manier waarop zij lopen, met hun heupen draaiend. Op hun hoofden staan kamelenbulten. Zij zullen Djennah niet binnengaan, noch zullen zij haar geur ruiken. (en de tweede soort) en mannen die zwepen bij zich hebben als een koeienstaart en hiermee een dienaar van Allah slaan” (voor een preciezere weergave van de hadieth, raadpleeg Saheeh Moeslim)

    Ik zou zeggen lees het nog een keer door en zeker:
    de eerbaarheid van een vrouw (awrah).

    Dus eigenlijk héél éénvoudig, er staan 2 koranverzen en 1 hadieth, sta je achter deze openbaringen en overlevering (Bi idnillaah)?

    Wat wilt het eigenlijk zeggen dat een vrouw wilt gaan zwemmen:
    “Ja, dat kan, maar …”

    Je mag zelf verder doen als je wilt ‘lieve zuster in de Islam’.
    Het belangrijkste is dat je weet, wat de inhoud van het bericht betekent voor ons allemaal!!!!

  41. 41 umm_zaynab 2 januari 2007 om 7:00000000 pm

    salaam

    wees lief voor elkaar.. 😉

    m3a salama

  42. 42 leila 2 januari 2007 om 8:00000000 pm

    Salam alaikoum

    Alleereerst wens ik iedereen een gezegd feest ook al is het aan de late kant, moge allah onze zonden vergeeen en ons leiden op het rechte pad.

    Die oneidige discussies en dat nodeloos verharden van situatie.
    Voordat ik begin met te antwoorden op de vraag mogen moslima’s gaan zwemmen.

    Ik ga eerst MOhammed onder handen nemen. Je zei daar iedt over respect en dat je vrouwen zonder hoofddoek niet of minder respecteert, ik hoop dat je beseft dat je door deze woorden minder respect van mij en van velen niet hebt. JIj beoordeelt anderen. En dat recht heb je NIET niemand bepaalt wie beter is dan de een of de ander behalve diegene die ervoor gezeorgd heeft dat jij en ik zijn op deze wereld En dat is ALLAh el GHALiq,………soub7anah
    niemand weet wat hem in het paradijs gaat brengen. een prostitue gaat het paradijs betreden omdat zij een hond heeft water gegeven en een moslim de hel omdat ie een kat heeft opgesloten zonder eten of drinken tot ie dood is gegaan. WE bidden alhamdoulilah 5 maal per dag en bedekken ons naar behoren enz… maar misschien is dat niet de reden waarom ik jenna ga betreden? begrijp je me

    dan naar het volgende punt
    Zwemmen
    gaan we niet eerst uipluizen wat mag en niet mag, voor mannen is het ook verboden om te zwemmen op gemengde plaatsen en ze dienen zich OOK te bedekken naar behoren volgens de voorschriften die Allah swt voor ons bepaald heeft en dit geldt ook voor de vrouw. Ellie natuurlijk mag je gaan zwemmen, als je daar zin in hebt, onder voorwaarden die voorgeschreven zijn. Ik ga ook zwemmen ik huur een compmex af voor een paar uur met mijn zussen of vriendinnen en zwem tot ik erbij neerval.
    In plaatsvan eindeloze discusies en verwijten naar elkaar te gooien zoek oplossingen. Dit is een oplossingen via verenigingen kan je zwembeden afhuren voor een hele groep en dan heb je een zwembad enkel voor mannen of enkel voor vrouwen.
    Laat wat Allah voorgeschreven heeft zijn wat het is en zoek een oplossing in zijn regels.

    Veel zwemplezier 😉

  43. 43 Mohamed 2 januari 2007 om 10:10000000 pm

    pfff ,iedereen pakt gwn mij aan, tis natuurlijk weer de schuld van de jongste.
    zien jullie nu niet dat ik julie wil helpen ene zegt dat ik vrouwen onder mijn macht wil krijgen ene zegt dit de andere weer dat , alsof jullie mijn intenties weten.

    en nog iets wat kan ik ernaan doen dat ik degene met beter vind dan zonder das is gwn zo bij mij das het eerste wat ik voel als ik een vrouw zie met ene snap je , das automatisch dat is eigeznlijk zoals verliefd worden dat komt van zelf.

    en nog iets ik ben het gwn dat niemand me respecteert , zoals ik zei ik ben nog te jong ,volwassenen eerst dan de rest dan ike , altijd zo geweesd en das niks als jullie mij niet willen respecteren , ik wil gwn dat jullie me begrijpen MEER niet, en niet konstant met een mail komen om me tegenspreken en blijven praten over een opmerking die ik eerder heb gemakt , en pas op ik zei nooit die is beter dan die ofzo,, ik zei das het eerst wat ik voel als ik die 2 met mekaar vergelijk.

    en voor de rest bedankt(gij begint me niet tenminste als een kind te behandelen)

  44. 44 lady0 3 januari 2007 om 10:03000000 am

    Leila, jij hebt een zeer mooi voorbeeld aangehaald over de hel en de hemel. Dat is inderdaad zo, het wil niet zeggen dat als je je als moslim houdt aan de basic regels of extreem aan de regels houdt dat je automatisch in het paradijs komt. Zo werkt het inderdaad niet, je wordt beoordeeld als persoon met een karakter. Oordelen over anderen en veroordelen van anderen is een grote zonde, nog groter dan gaan halfnaakt gaan zwemmen. Wisten jullie ook dat Allah (swt) een zeer praktiserende moslimman die nog nooit iets verkeerd had gedaan naar de hel heeft gestuurd enkel omdat hij beweerde dat hij een goede moslim was en ervan overtuigd was dat hij naar de hemel zou gaan. Hij veroordeelde mensen en zei hen dat ze naar de hel zouden gaan. Het omgekeerde is gebeurd de niet praktiserende die zijn mond hield is in de hemel terecht gekomen.
    Zo zie je maar dat het niet altijd loopt zoals we verwachten.

  45. 45 Souhaila 3 januari 2007 om 10:46000000 am

    hey moke

    Ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben.. maar in deze tijden is het gewoon moeilijk om je gewoon aan de regels te houden.. soms denk ik erover en wil ik het echt graag doen.. gewoon een hoofddoek en me echt houden aan die regels. maar waarom kan ik het niet.. zeg niet dat het komt door de duivel. ik ben geen slechte mens. maar alleen volg ik de regels niet..
    dat is hetzelfde met het verkeer. je kan een persoon zijn die gaat werken en die echt goed is maar je houdt je niet aan de regels vant verkeer..
    ik hoop dat ik dat ooit ga kunnen.. en dat ik nog de tijd krijg van Allah om me te laten leiden naar het rechte pad

  46. 46 Mohamed 3 januari 2007 om 12:46000000 pm

    souhaila

    tis niet omdat de duivel jou verleid dat je een slechte mens bent!!!! en het komt door de duivel, wat u probleem is , je hebt wss een zwak imam, dat kun je alleeen wegdoen door goede daden doen , dus nu hoe meer slechte daden je doet hoe slechter jezelf word het hangt allemaal van jou af.
    je moet niet denken dat het op en keer zomaar over gaat

  47. 47 leila henna 3 januari 2007 om 2:51000000 pm

    SAlam alaikoum

    Mohammed ik hou niet van zelfmedelijden, ik had niet eens door dat je jong was tot je het zelf zei. Dus nu zeg je je bent jong en nog kind, goed dan zeg ik ik houdt geen rekening met leeftijd ik ken mensen van 40 die praten als kindjes en omgekeerd ken ik er ook. Je hoeft niet een bepaalde leeftijd bereikt te hebben eer je kan worden gerespecteerd NEEN daar heefft het niets mee te maken. Als je bij het zien van 2 verschillende mensen verschillende gevoelens krijgt en de een wel en de andere niet respecteerd met je niet je niet jong zijn er zijn heel veel die zo denken ik ken er die over de 40 zijn en die mening hebben. alsof zij een vrijticket hebben voor jenna. MOhammed je zult je menng moeten herzien en als je verschillende mensen ziet (uiterlijk) beoordeel hen niet aan hun uiterlijk. Ik ken meisjes zonder hoofdoek die geen enkel gebed op haar tijd missen en zelf het fajrgebe uitvoeren en steeds de koran lezen en verder suderen over islam. ze lopen met knierokken kort geknipt haar en lange botten??? so wat misschien is haar hart beter dan de mijne met hijab en worden haar gebeden meer aanvaard dan de mijne en ik ken er ook die hijab dragen en NIET bidden. wat heb je hier dan op te zeggen. Ga je nog beoordelen. MOhammed ga van dat trapje af je bent een jonge man ‘man’ maar vergeet een ding en dat is het belangrijkste en dit geld voor alle mannen jullie zijn maar mensen. En Allah zal jullie ook enkel op die manier behandelen en niet als MANNEN jullie worden echt niet vrijgesproken op Yawm el Qyama. Jullie kijken teveel naar wat een vrouw moet en niet mag maar vergeten dat jullie zoveel verplichtingen moeten nakomen. mensen toch.

    Sohaila lieverd, je bent niet beter of niet slechter dan een ander. TOen de profeet saw kwam heeft hij zijn metgezellen stapsgewijs de islam aangeleerd, kijk hier naar het voorbeeld van de alcohol , eerst zei hij benader het gebed niet als jullie dornken zijn ‘dus toen mochten ze wel drinken enkel niet als ze gingen bidden’ nadien pas heeft hij gebruik van alcohol volledig verboden. LUister lieverd probber je al te houden aan je verplichte gebedn, tracht niet te roddelen en het goed te hebben voor je medemens enz… concentreer je op die dngen en voor je het weet ga je ook die stap zeeten om de hoofddoek te dragen, Weet een ding Allah houdt van diegenen die moeite doen voor Hem. En niets gaat gemakkelijk. dat is nu net jihad. Als moelijk is om te gaan bidden en toch ondaks als de wasawis die je in je hoofd krijgt en uistellingen enz toch opstaat om te gaan bidden dan voer je jihad en daar krijg je ajr voor (daar wordt je voor belooont) en zo is dat voor elke daad. je zit bij een groepje die lekker aan het roddelen zijn en je het toch over je lippen krijgt om te zggen hou ermee op en daarna opstaat als ze toch verder doen dan voer je jihad. en zo gaat dat. We moeten niet staan wachten tot die hoofddoek plots op ons hoofd staat en gemakkelijk geen enekel probleem ons overkomt. alles wat je doet doe het omwille van Allah (zelfs eten) en HIJ allen zal je dan bijstaan.

    tot slot groet ik jullie met de groet van jenna

    Salam alaikoum wa ra7matolahi wa barakatoh

  48. 48 Mohamed 3 januari 2007 om 2:57000000 pm

    ewa ja, ma met zelf medelijden was zever , en nu moet ik opeens mijn mening herzien ok als jij het zegt , safe jullie horen geen woord meer van me, mss is het beter zo,ik ben een jonge ik weet niet hoe het voelt om eentje te dragen dus moet ik gwn mijn mond houden ge hebt eigeznlijk gelijk wa d8 ik wel ik bemoeide mij met dinges dat mij niks aan gaat

    beslama

  49. 49 Mohamed 3 januari 2007 om 2:59000000 pm

    ahja nog iets ik ben da beu zijn jullie nu doof ofzo , wanneer heb ik gezegd dat de personen met beter zijn dan zonder ik ken er zelf ook een paar zonder die veel beter zijn dan de gene met ene snap je het jullie denken altijd dat ik het een beter vind dan het andere.

    ach laat maar wollah niemand van jullie heeft begrepen wat ik wou zeggen mss ligt het ana mij en heb ik het niet goed gezegd maar zoals ik zei laat maar , jullie zijn zo te zien allemaal volwassenen jullie zullen wel beter weten dan mij.

  50. 50 leila henna 3 januari 2007 om 3:06000000 pm

    GRRRRRRRRRRRRRRR

  51. 51 Mohamed 3 januari 2007 om 3:11000000 pm

    sorry als ik jou boos heb gemaakt , dat was niet mijn bedoeling geweesd

  52. 52 leila henna 3 januari 2007 om 4:32000000 pm

    geen probleem

    maar lees eens wat je scrijft ik zeg net iets over zelf medelijden en je begint terug; “ik hou op ik schrijf niks meer ik ben toch jong wie houdt er nrekening met mij,………. hoor je je zelf bezig?

    en als ik zeg mening herzien bedoel ik niet dat je geen eigen mening mag hebben integendeel.
    Maar je mening moet gefundeert zijn moet een stevige basis hebben. dat is al
    groetjes

    en het is ” het is niet mijn bedoeling geweest” niet “was mijn bedoeling geweesd”

    thalla

  53. 53 Mohamed 3 januari 2007 om 4:37000000 pm

    nee ik zei:

    safe jullie horen geen woord meer van me, mss is het beter zo,ik ben een JONGE (geen meisje)ik weet niet hoe het voelt om eentje te dragen dus moet ik gwn mijn mond houden ge hebt eigenlijk gelijk wa d8 ik wel ,ik bemoeide mij met dinges dat mij niks aan gaat.

    ewa ja als het voor u geen probleem is dan is het goed

  54. 54 Souhaila 4 januari 2007 om 8:45000000 am

    mohamed

    je veranderd altijd van gedachten.. de ene keer zeg je dit en dan weer dat.. mijn geloof is niet zwak.. wat weet jij over mij.. ik heb al veel goed gedaan voor de mensen.. en nooit iets goed terug gekregen. en dan nog blijf ik goed doen. omdat ik niet wil zijn als hen. mensen kwetsen, vernederen en geen rekening mee houden.. dus misschien is mijn geloof heel sterk.. geloof is veel meer dan niet gaan zwemmen, een hoofddoek dragen.. enz.. enz..
    geloof is ook hoe je omgaat met de mensen rondom jou. liefde geven aan de mensen.; niet slecht praten over de mensen.. een grote fout maken tegenover een persoon kan soms veel erger zijn dan een fout maken tov Allah..
    mensen zijn minder vergevingsgezind als Allah.
    wij arabieren of marokkanen of berbers zijn een heel moeilijk volk.. wij zijn haatdragende mensen.. niet iedereen maar toch wel veel van hen.
    Net zoals de imam zei vorige keer in de moskee, als wij het geloof niet hadden dan waren we de slechtste mensen op deze aarde.
    Ik moet eerlijk zeggen hij heeft wel gelijk. Nu lijkt alles inorde op deze site. iedereen is bezig over het geloof. iedereen is bezig over ik draag een hoofddoek en ik zwem niet en ik doe dit of dat niet..
    maar eens dat de pc wordt afgesloten. wordt er dan echt niets verkeerd meer gedaan????
    ik ga niet zeggen dat ik het geloof 100% volg. want dat is niet zo. ik doe ook vanalles dat niet mag. maar ik ben er gewoon eerlijk over.
    ik zeg de waarheid. Spreek altijd de waarheid ook al is die bitter.
    In theorie lijkt alles zo mooi en simpel maar in real life is het toch heel wat anders.
    wij mogen niemand beoordelen, en we mogen niet slecht praten. Die mensen die naar de moskee gaan die roddelen ook veel en dan nog in de moskee na hun gebed. ik ben al jaren niet meer naar de moskee gegaan. als ik dan vroeger ging. iedereen was dan aant praten … en dan daarna blijven ze nog verder praten. sorry maar dan heb ik ook iets van is dat geloof??? zijn die vrouwen beter als mij omdat zij niet gaan zwemmen??? ik heb meer respect dan zij .. ik was daar en ik zei niets .. ik zweeg.. uit respect voor die imam dat was aant praten..

    dus kom hier niet praten over ja dat ik ga zwemmen en dat mijn geloof niet sterk is. want je kent me langs geen kanten.

  55. 55 Mohamed 4 januari 2007 om 3:32000000 pm

    eh souhaila , ik reageerde wel op je reactie van ‘zeg nu niet dat dat door de duivel komt’.

    hoe weet gij dat dat niet door de duivel komt eh???????????
    en zoiets noemt men zwak imaam , ge zegt het zelf

  56. 56 Mohamed 4 januari 2007 om 3:35000000 pm

    ik zeg niet dat jij slecht bent!!!!!!!!!!!!!
    en nog iets waarom reageert ge alles op mij af , weet ge wat ik aan jou haat jou duivel!! een jou zonde dat haat ik aan jou maar jij zelf haat ik niet

    kijk er was iemand maar ik weet niet meer wie die zei:

    haat de zonde en niet de zondaar!!!!!!!!!!!!!

  57. 57 Souhaila 4 januari 2007 om 4:19000000 pm

    welke zonden??

  58. 58 Mohamed 4 januari 2007 om 5:44000000 pm

    Souhaila
    Jan 2nd, 2007 at 2:18u pm
    Hallo iedereen..

    Ik vind dat wel een beetje belachelijk van dat zwemmen.. waarom mogen mannen dat en vrouwen niet.. de mannen worden weeral voor getrokken..
    ik heb vroeger gezwommen voor brevetten .. maakt mij dat een slechte mens… mannen lopen toch ook in een zwemonderbroek rond. dat komt door de mannen dat wij geen badpakken kunnen dragen.. want zij hebben alleen vieze gedachten.. ik ga zwemmen wanneer ik wil en hoe ik wil..

    Bij ons moet alles int belachelijke getrokken worden..
    ik zou nooit zo n zwemkostuum kunnen dragen!!!

    33 Souhaila
    Jan 2nd, 2007 at 2:19u pm
    Trouwens zolang ik een maatje 34 heb draag ik wel een bikini…

    vanhier uit kan ik afleiden dat je gezwommen hebt , awel wat je deed was een zonde die zonde haat ik maar ik haat niet diegene die ze gedaan hebben, dus u haat ik helemaal NIET, het is de zonde dat ik haat en sorry als je d8 dat ik iets tegen jou heb .

    en voor de rest
    beslama, en moga Allah jou verder leiden

  59. 59 u2jampa 6 januari 2007 om 1:14000000 pm

    audzubilahiminashsjaitonnirodjim Bismillahirrochmannirochim.

    Sallaam broeders en zusters,

    Ik ben een mens , eentje die probeerd om de Deen te volmaken “de vijfzuilen ” alhamdoelillah heb ik het volbracht ,
    Ik probeer ook mijn handen de voetstappen de ogen de daden en gedachten van Allahs zegens te krijgen maar soms lukt het niet.Daarvoor ben ik verantwoordig.en ik moet bidden voor mijn taubah en niet terugkeren van berouw.

    In deze duscusie merkt ik veel schade jegens jezelf .
    gaat het om zwemmen , bikini,badpak.

    Er zijn zoveel goeie antwoorden en vele gevoelige zelf.
    Geeft duidelijk antwoordt.
    Ps niet alle mensen hebben een karakter of gelijk.stel je voor zegt.
    als we mee willen doen , met coment geven dan is het beter goede te geven. en als je niet durf zwakke imaan dat moet je dua maken .Allah vragen dat hij ons allen vergeeft de goede mensen en slechte mensen.wassalaam.junnus

  60. 60 leila henna 6 januari 2007 om 4:02000000 pm

    salam alaikoum

    souhaila lieverd

    waarom maak je je zo druk
    safi ngeer hem gewoon je hebt antwoord gegeven
    iedereen weet voorzichzelf wat ie geod doet en niet goed.
    Iedeeen is een ZONDAAR en de beste zondaars zijn diegenen die om vergeving vragen PUNT

    Ik hoop dat deze nutteloze discusie afgelopen is

    en ik sluit af met de groet van jenna

    salam alaikoum wr wb

  61. 61 Mohamed 6 januari 2007 om 6:40000000 pm

    salaam leila henna

    waarom mag ik mijn eigen niet verdedigen????????en zij zei welke zondes dat was een VRAAG en die heb ik beantwoord.

    en gij zit hier te zeggen negeer maar.

  62. 62 Mohamed 6 januari 2007 om 7:04000000 pm

    en souhaila mss is het beter als we het gwn laten voor wat het is.

  63. 63 lady0 7 januari 2007 om 1:01000000 pm

    Ja da is goed zo mohamed, pas als je zelf zo zuiver en zondeloos bent mag je een ander wijzen op zijn/haar tekortkomingen als moslim. Tenslotte ben je ook maar een mens geen profeet, je bent enkel zijn naam.

  64. 64 Mohamed 7 januari 2007 om 5:15000000 pm

    zoals ik eerder zei ik beantwoorde haar vraag ze zei welke zonde heb ik gedaan , en ik beantwoorde en tuurlijk ben ik geen profeet, en ik hoorde dat ge andere op hun fouten mag wijzen zolang ge die ZELFDE fout zelf ook niet doe.

    maar ik wil liever haar antwoord horen.

    beslama

  65. 65 Souhaila 8 januari 2007 om 10:13000000 am

    hallo mohamed

    Bedankt om me te wijzen op mijn “zonden”. Ik maak fouten en ik geef dat eerlijk toe. maar je manier van me op mijn fouten te wijzen laat te wensen over.

    Iedereen maakt fouten..
    “Voordat je andermans fouten gaat tellen, tel dan je eigen fouten.”
    De Profeet: Laatste woorden van Profeet Mohammed (VZMH)

  66. 66 Mohamed 8 januari 2007 om 10:21000000 am

    pff is het zo moeilijk om gwn op te houden , gwn zo ja ok wa laten het gwn voor wat het is of wa dan ook ge vraagt er gwn om , gij bliiiiiijjjjjjjjjjjft maar tegen spreken ik denk dat jij gwn het laatste woord wilt en hoe moest ik het dan vertellen eh ge zegt zelf tegen mij ‘welke zonden’

    ge moet weten wanneer je moet ophouden , en mijn fouten tellen zegt ge wel toevallig heb ik jou fout niet gedaan dus mag ik het gerust zeggen , gemoogt alleen andere niet op fouten wijzen als gij zelf die fout ook maakt.

    kijk zeg gwn zo:laat mij rustig mijn gang gaan
    en niet blijfen excuses verzinnen , das mijn lichaam, ge moogt dat niet zeggen, tel u eigen fouten… want ge moogt zoveel zeggen als je wilt JIJ hebt die fout gemaakt en NIET ik .
    daarmee uit als gij verder koppig wilt doen doe zovoort.
    is dat nu zo moeilijk om gwn op te houden,zonder dat ge iets tege mij zegt???

  67. 67 Souhaila 8 januari 2007 om 12:25000000 pm

    Mohamed

    Gij bent echt kinderachtig.. Is dat omdat ik een vrouw ben dat ik niets mag zeggen of wat. Ik hou niet op… Ik ben al een zondaar.. zoals je zegt.. en jij jij bent toch de heilige .. wel wees dan de man en zeg van ja ok doe wat je wilt enz..

    Je moet niet tegen mij komen zeggen wat ik moet doen. Want ik luister toch niet!!! Ik ben heeeeeeeeeeeel koppig.. Ik geef dat toe dat ik die fout heb gemaakt en NIET jij.. Ok is het dat dat je wilt horen of wat?? jij bent hier begonnen. en ik doe wat ik wil met mijn lichaam..

    Trouwens in verband met dat zwemmen.. ik ben al heeeeeeeeeel lang niet gaan zwemmen.. ik draag normale kleding (niet kort en strak) alleen draag ik geen hoofddoek… jij doet precies of ik heb kweenie wat gedaan..

    wat wil je horen??

    Mohamed jij man jij hebt gelijk.. ik ben fout ik ben maar een vrouw die hier niets voor te zeggen heeft.. jij hebt 100% gelijk.. ik ben slecht en een zondaar of wat???

    Wel ik zal je eens iets zeggen.. ik heb mijn kettingen allang al weggedaan… ik laat me niet doen noch laat ik me de les voor lezen, zeker niet door iemand van 16 jaar die nog weinig levenservaring heeft.

    Ik heb gestudeerd, ik kan zelf lezen.. ik weet ook wel wat halal en haram is…

    Dus ga je verhaal maar bij iemand anders doen!!!

  68. 68 Mohamed 8 januari 2007 om 3:32000000 pm

    dat wil ik totaal niet horen

  69. 69 Mohamed 8 januari 2007 om 3:33000000 pm

    haha en beoordeel mij niet langs mijn leeftijd en doe niet alsof ik iemand ben die vrouwen onderdrukt

  70. 70 Mohamed 8 januari 2007 om 3:34000000 pm

    en zote zien spreekt ge uit woede, dan zegde veel dinges dat je niet meent

  71. 71 Mohamed 8 januari 2007 om 3:36000000 pm

    hier om iedereen blij te maken , maak ik hier NU een eind aan (echt zielig gij ge bent nog eens niet in staat om proberen op te houden je moet me aanvallen)

    gij weet echt niet wanneer ge moet op houden

    hiermee is onze discusie GEDAAN.

  72. 72 Souhaila 8 januari 2007 om 4:07000000 pm

    dank u wel 🙂 zo mag ik het zien

  73. 73 Mohamed 8 januari 2007 om 4:56000000 pm

    eh mensen vinden jullie dat normaal zelf nu de discusie gedaan is komt ze me nog steeds uitdagen, en die vind het zelfs nog leuk , kijk maar naar die lach.

    grote mond voor een 26jarige, ik denk dat gij kinderachtig bent en niet ik , ze3ma voorbeeld geven aan de jeugd

  74. 74 Mohamed 8 januari 2007 om 4:56000000 pm

    en ge komt me hier effe een lesje leren.

  75. 75 Moke 8 januari 2007 om 8:41000000 pm

    VORIGE    1   –   2    VOLGENDE


Comments are currently closed.



آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2.310.402 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

december 2006
M D W D V Z Z
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua