• Mogen moslima’s zwemmen ?

Is het toegestaan voor moslima’s die andere “Zusters in de Islam” halfnaakt (badpak) of bijna naakt (bikini) mekaar treffen in een publieke of openbare zwembaden, badhuizen en zeestranden te mogen bezoeken ?

Allah (swt) zegt in de koran bij Soerat El-Ahzaab 33 – vers 33:
“Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid; leeft het gebed na, en betaalt de Zakaat en gehoorzaamt God en Zijn boodschapper. O huisgenoten, God wenst alleen onreinheid van u te verwijderen, en u schoon en zuiver te maken.”

Verder zegt Allah (swt) ook nog het volgende in Soerat El-Noer 24 – vers 31:
“En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen.”

Dit fenomeen is gecatalogeerd onder ‘Awrah van de Moslimvrouw onder Moslimvrouwen’ vertaald door Abu Aqeela.

Betekenis van de bovenstaande ayah: benadrukt onder de gelovende vrouwen toelaatbaar is om hun adorments (die gebieden van adorments b.v. houdt van het gezicht, het haar, de hals, de voorarm & lagere shin) te openbaren onder het geloven van vrouwen, of vrouwelijke slaven of kinderen die geen betekenis van zelfde of geslacht hebben.

Er werden verschillende vragen gesteld aan deze theoloog (godsgeleerde):
Shaykh, Saalih ibn Foazaan ibn Abdullah

Vraag 1:
Many women hold an opinion regarding the awrah of a woman infront of another woman is that which is between the navel and the knee. So some of them do not hesistate to wear clothing that very tight or open revealing large portions of the chest and arms. What do you say concerning them?

Vraag 2:
Does a woman wearin tight clothes infront of other women come under the hadeeth (women who will be clothed yet naked)?

Vraag 3:
What is the ruling concerning the wearing of clothes which are see thru or tight to the extent that it reveals her bodily parts?

Shaykh ul Islaam ibn Taimiya – may Allah have mercy up on him- in Maj’moo al fataawaa says regarding the staetment of the messenger (sallallaahu alayhi wasallam) ‘covered but uncovered’ means the wearing of clothes that doesnot cover her so she is clothed but in reality she is naked, like the woman who wears clothing which is thin so as to show her skin or clothing which is tight which clings revealing her bodily parts for example her posterior or the thigh or the likes. Truly the clothing of a woman is that which covers her not showing the shape of her limbs or more than that becuse it is that which is loose and non transparent. –
(fataawaal muslima van jaamatuLi Imra’atul vol.3 p845 # 763)

Openbare baden: naakt of halfnaakt (badhuizen of zwembaden).
Ongeveer beantwoordt Awrah van een Moslimvrouw aan andere Moslimvrouwen, Shaykh Saalih ibn Fawzaan (Hafizahullah) sommige van deze vragen in een artikel op www.spubs.com.

Zie “op awrah van een Moslimvrouw aan andere Moslimvrouwen”
Vertaald en Gecompileerd door: Abu Aqeelah
Artikel identiteitskaart: FQH020003

BRON: Engelse discussieplatform op
http://www.salafitalk.net/st/viewmessages.cfm?Forum=10&Topic=1640

ANTWOORD = mensenrechtenkennis (jouw rechten kennen). In hoever wil je in deze maatschappij je eerbaarheid bewaren ter bescherming van uw bepaalde lichaamsdelen (Awrah). Zoals je weet biedt Allah (swt) de beste bescherming van uw rechten en de ontastelijkheid van uw eerbaarheid. Meer info in: Awrah Moslimvrouwen. Omdat in diverse maatschappijen de mensenrechten worden misbruikt en geschonden, dan is “de onaantastelijkheid van uw eerbaarheid” onvermijdelijk.

badpak.jpgIslamitische badpakken: Dus volgend jaar kunnen we gaan zwemmen in het nieuw islamitsch badplaats in Rome, en badpak is ook al ontworpen. Waar wachten we nog op? Religieus verantwoord zwempak een groot succes. ISTANBUL – De Turkse zakeman Mehmet Sahin speelt met zijn nieuwe badpakken in op de trend van toe-nemende islamisering in zijn land. Hij ontwierp zwemkledij die borsten en billen niet gepronoceerd worden.

Vorig jaar verkocht Sahin al 40.000 islamitische badpakken.
De badpakken zien eruit als een soort trainingspak met extra jurk om de vrouwelijke vormen te verhullen. Ze kosten ongeveer 75 euro per stuk. Vaste klanten van Hasema Textiel zijn de echtgenotes van politici van de regerende islamitische AK-partij. De AK partij wil de beperkingen op het dragen van hoofddoekjes terugbrengen, maar stuit op veel verzet van seculiere Turken. Bikini’s zijn volstrekt ingeburgerd op de stranden en veel Turken gruwen dan ook van de islamitische badpakken.

Is een Islamitische badpak de juiste alternatief voor onze moslima’s ?

Italiaanse Islamitische zwembaden aan zeestranden!!!
Het bestuur van de Italiaanse badplaats Riccione gaat hotels toestaan aparte moslima-stranden te creeëren, zodat het vrouwelijk deel van het groeiende aantal Arabische en Islamitische toeristen zonder hoofddoekjes en lange jurken kan genieten van de strandvakantie. Het is hetzelfde als een deel van het strand reserveren voor nudisten, iets wat het bestuur zou doen als het zou willen, aldus wethouder voor ruimtelijke ordening Loretta Villa.

De afscheidingen lopen echter niet door tot in de zee, omdat het strand begaanbaar moet blijven voor passanten. Om moslima’s toch de mogelijkheid te bieden om te zwemmen zonder hoofddoekje, overweegt het bestuur toestemming te geven voor de aanleg van zwembaden aan de zee.
BRON: Novum/AP

69 Reacties to “• Mogen moslima’s zwemmen ?”


  1. 1 Moke 19 januari 2007 om 2:11000000 pm

    VORIGE    1   –   2    VOLGENDE

  2. 2 Moke 19 januari 2007 om 2:26000000 pm

    Salaam Alaikoem ought Souhaila,

    Een klein opmerkingetje als je het niet erg vind:

    Als jij zou kiezen tussen 2 persoonlijke kenmerken: schoonheid of eerbaarheid. Wat zou je kiezen en wat betekent het voor je in de praktijk ???

    Ben benieuwd, hoor !!!!

    Ma3a Salaam, Moke. 😉 😉 😉

  3. 3 Souhaila 19 januari 2007 om 3:01000000 pm

    ik zou kiezen voor eerbaarheid.. schoonheid is mooi meegenomen 🙂 .. ik wil dat wel allemaal volgen en met momenten heb ik echt schrik voor wat er ga komen na de dood. maar ik vind het wel moeilijk..
    met momenten denk ik .. ik ga bidden, lange kleren dragen, … maar waarom kan ik het niet.. want voor de rest ben ik echt goed met de mensen.. ik doe al het mogelijke om te helpen, ik geef geld aan de armen .. aan de moskee, zowel in belgie als in marokko..
    als je bezig bent over eerbaarheid moke.. vind jij het normaal dat mannen hun dochters opsluiten en verpichten om te trouwen voor de eerbaarheid van de famillie.
    en jij als moslim man.. zou je een slechte idee over mij hebben als je me ziet op straat zonder hoofddoek, kort haar, .???
    wat vind jij van alles dat er gaande is?? met al die crapulekes ???

  4. 4 Souhaila 19 januari 2007 om 3:03000000 pm

    en ik moet eerlijk zeggen… ik ga nog liever niet zwemmen dan zo n zwemkostuum als hierboven te dragen dus eigenlijk is het probleem opgelost 🙂 niet???

  5. 5 Moke 19 januari 2007 om 3:19000000 pm

    Salaam, neen dat is niet normaal, hoor !!!!

    Je verwart 2 begrippen met elkaar uw eerbaarheid (de vraag) en de eer v/d familie te bewaren via gedwongen huwelijken.
    Er bestaat geen islamitisch stelselsysteem dat het verhindert, je zit in een land waar alles kan en ook het omgekeerde wat je maar wenst.

    Een slecht beeld over iemand hebben is iemand die je kent en dat hij/zij je in het nauw heeft gedreven om persoonlijke of andere redenen.

    Je moet eerst je geloof kennen, vooraleer je de 5 zuilen van de islam en de rest praktiseert (Aqiedah = Geloofsleer). En het met je eigen woorden en bewijzen kunnen overbrengen of uiten. Straks hopelijk hier meer over!!!!

  6. 6 Souhaila 19 januari 2007 om 3:30000000 pm

    moke
    zeg moke
    een vraagje

    ik weet nu wel niet of je getrouwd bent of niet…
    maar als ik jou zeggen: ik zal het per mail op sturen.

  7. 7 Souhaila 19 januari 2007 om 3:51000000 pm

    moke

    laat me de vraag anders stellen

    vergeten 😦

  8. 8 mohamed 19 januari 2007 om 7:13000000 pm

    ok mo , ik heb je begrepen , maar ik denk dat ik het een beetje te laat gelezen heb want ik heb al op andere onderwerpen gereageerd en dat is niet neutraal.

  9. 9 mohamed 19 januari 2007 om 7:13000000 pm

    sorry ik bedoel moke

  10. 10 Souhaila 22 januari 2007 om 10:19000000 am

    zeg moke je hebt mijn vraag genegeerd 😦

  11. 11 Souhaila 22 januari 2007 om 1:14000000 pm

    20 na 12… tis al Kwart na 1… is dat liegen??? moke je weet wat ik bedoel..

  12. 12 Nadiya 3 februari 2007 om 9:29000000 pm

    Salaam

    Ik ben er ook niet mee akkoord met de zwempak voor moslimma’s. Ze blijven maar verzinnen, zoals er al gezegd is, als je van het water komt, is je vorm van je lichaam zichtbaar. Trek je conclussie er maar uit. Zo is het nu eenmaal in de islam, het is ofwel alles nemen of afstand nemen. Niet gewoon datgene nemen dat ten voordele is van u!
    Islam is alles of niets!!!! Natuurlijk maakt iedereen fouten, maar wil je Allah bereiken dan moet je Allah’s pad volgen!
    Moge Allah onze zondes vergeten!!!

    Wa salaam ghalekoem

  13. 13 nia_saleha 3 februari 2007 om 10:29000000 pm

    Salam ou alikoum
    Als een moslima echt wilt zwemmen waarom maakt ze het haar zo moeilijk…ze moet niet op het strand gaan liggen ervoor.
    Zusters huren nu zwembaden af speciaal voor meiskes dus dan kan je wel een gewoon zwempakje dragen.
    Islam is niet moeilijk maar wij maken het zo moeilijk.

    salam

  14. 14 Oegt 7 februari 2007 om 8:58000000 pm

    **Zet geen vraagteken waar Allah(SWT) een punt achter heeft gezet**

  15. 15 Tia 9 februari 2007 om 2:54000000 pm

    ik vind dat hier wel een beetje extreem.. dus tis alles of niets, nadia??? amai dan gaan we allemaal naar de hel denk ik.. ik ken niemand die het geloof echt super goed volgt zoals het moet… er zijn veel dingen dat niet mogen.. je gaat me nu toch niet zeggen dat jij echt alles doet wat er int geloof staat…

  16. 16 Kaya 27 februari 2007 om 5:46000000 pm

    Salaam Geloofsgenoten,

    Ik ben op deze site gekomen toen ik zocht naar een programma om gebedstijden op mijn laptop te installeren. (ik heb het inmiddels al)
    Voor mensen die het zich zullen afvragen, ik ben een jongen, 26 jaar, Turks van afkomst, wonende in Nederland.

    Na het lezen van alle opmerkingen denk ik dat we plank finaal mis slaan. Ik probeer een praktiserende moslim te zijn, maar geen een mens is zonder zonden, hoe hard hij/zij ook probeert. De een probeert duidelijk te maken dat zwemmen niet zou mogen en de ander dat men niet mag oordelen. Als we het nou allebei accepteren zonder onderscheidt te maken in vrouw of man. Mannen mogen als vrouwen niet gemengd zwemmen, omdat het de mogelijkheid biedt voor gedachtes door het zien van de vormen en delen van de man/vrouw die men niet zou zien, als men anders bedekt zou zijn. En ook mogen geen enkel van ons een oordeel vormen over wat een ander draagt denkt, wat dan ook. De buitenkant van een mens is een hoes en laat niet zien hoe deze persoon in elkaar steekt. We kunnen ons namelijk grof vergissen hierin.

    De islam is een uitnodigende geloof en geen oordelende of dwingende. We horen elkaar dingen te leren zonder dat we een ander kwetsen in wat voor vorm dan ook. Het geloof is ook niet direct voor elkaar bestemd, maar is iets persoonlijks tussen jij als persoon en onze maker. Wanneer men 5 keer op een dag bidt, zal dit totaal geen effect op jou hebben, dit is iets tussen hem/haar en Allah (swt).

    Maar laten we niet vergeten dat we allemaal hersens hebben gekregen, we zullen afgerekend worden op wat we in ons leven hebben gedaan, wat we niet hebben gedaan, wat we hebben geleerd en wat we niet hebben geleerd. Het is dus ook niet echt handig om als voorbeeld te nemen dat mensen die niet gelovig zijn en een goede daad verrichten naar de hemel gaan en diegene die zijn hele leven moslim is en een slechte daad verrichten naar de hel is gegaan. Laten we ons zoveel mogelijk proberen te leven naar wat ons staat gegeven in de koran, en we zullen ongetwijfeld zien waar het tot leidt. Allah (swt) is de enige die ons zal beoordelen en laten we proberen te leven naar wat ons staat voorgeschreven.

    Dit is wat ik kwijt wilde over dit onderwerp. Als men met bikini wil zwemmen, of als men mensen wil beoordelen dat is het zijn/haar keus. Maar vergeet niet dat alle keuzes die gedaan worden verantwoord moeten worden in het hiernamaals. Denk hieraan bij alle stappen die je neemt en vraag jezelf af of je met de consequenties kan leven.

    Ik wens jullie verder een gezonde leven, moge Allah al onze zonden vergeven en ons leiden naar de deuren van de hemel. Thalla en beslema zoals ik het heb van jullie heb mogen overnemen 🙂

    Selamun Aleykum Verahmatoellahi Veberekatuhoe

  17. 17 fatima 27 februari 2007 om 7:44000000 pm

    ik vind dat zwemmen mag .
    als de vrouwen apart gaan en mannen apart.
    maar hier in belgie gaat dat niet of bestaat er wel zon zwembad? kheb er tot nu toe geen gezien.
    ik zwem ook soms in maroko gewoon daar in de zee.
    ik pak wijde kleren van stof die niet plakken en snel drogen doe die aan en ben weg.
    je moet zelf zien wanner het niet meer halal is dat voel je zelf wel ze

    salaaam

  18. 18 Abderrahman 28 februari 2007 om 9:13000000 am

    Ik vind dat het zwemmen in zee wat botst. Je zei dat je het aanvoelt wanneer het niet mag, ik heb zo’n raar gevoel wanneer ik iemand in zee zie springen met weide kleren etc.. Draag je dan ook een hoofddoek? 🙂 Vind het raar, past bij mij niet in het plaatje. Ben vroeger ook wat naar het strand gegaan maar dat is nu gedaan Insha’Allah. Je ziet daar van die marokkaanse meisjes die volledig leven naar de westerse gedachten en die lopen daar dan rond in hun bikini. Vreemd. Zee is strand en water, ga naar een zwembad voor vrouwen, in marokko zullen ze dat wel hebben, daar heb je alleen het water. Zwemmen is trouwens wel positief. Het is gezond en kan altijd van pas komen. Als ik een dochter zou hebben Insha’Allah, dan zou ik ook willen dat ze leert zwemmen.

    Salaamoe Halaykoem

  19. 19 fatima 28 februari 2007 om 10:39000000 am

    hahahha mijn moeder was me uit aant lage. mar ik vond dat leuk en ja ik had mij hoofddoek op.

    salaam

  20. 21 Anoniem 7 maart 2007 om 11:00000000 am

    salaam,

    sory kvind dat mohamed gelijk heeft , gewoon voor de duidelijkheid er bestaat geen moslima in bikini!
    jullie meisjes weten precies niet wat jullie zijn en vertegenwoordigen.
    ale moslima’s in bikini.
    erg ze.

    salaam

  21. 22 fatima 7 maart 2007 om 11:00000000 am

    berigt vanboven was van mij

    salaam

  22. 23 moslima 7 maart 2007 om 2:24000000 pm

    salaam

    zo’n zwempak is echt niets voor mij en als je wilt zwemmen kun je hier ook in belgie naar de prive sauna met je vriendinnen daar hebben ze ook zwembad en al en ik persoonlijk ga niet naar een strand dat bomvol zit als ik ga is het een stille strand waar niet zoveel mensen gaan en een bikini of een badpak is zeker niet voor mij het is haram je lichaam tonen aan mensen maar ja iedereen zijn eigen mening mss vinden julie dat ouderwets maar het is correct

    ma3a salaam

  23. 24 Noor 10 maart 2007 om 11:08000000 am

    Salaam,

    Het probleem gaat hier niet over het wel of niet plakken van het badpak of geschikt zijn van het pak. Het pak plakt niet als je uit het water komt omdat het een soort luchtige regenjas-stof is. Sommigen zeggen dan weer dat het niet mag omdat de voeten zichtbaar zijn en een broek niet is toegestaan. Allahu alem.

    Waar het hier wél over gaat, en hier bestaat geen twijfel over, is dat zina niet enkel iets fysieks is. Door te kijken naar (half)blote vrouwen/mannen of naar hun awrah tov jou pleeg je ook zina!

    In Turkije heb je veel vrouwen die zp’n pak aandoen op het strand, en ondertussen light hun man plezant tussen al de bikini’s. Dat is niet de bedoeling.

    Daarom is het het beter om privé te gaan zwemmen of gescheiden, ook voor mannen.

    Wassalaam.

  24. 25 imane 6 april 2007 om 11:16000000 pm

    selaam allemaal ik ben een moslima en draag hoofdoek al 2jaar. Ik ga dit jaar op vakantie naar Marokko ik heb best veel broers en zussen maar die dragen geen hoofdoek en als we in Marokko zijn gaan we eght elke dag naar het strand vroeger ging ik ook heel vaak en zwom ik gewoon in bikini. nu doe ik dat niet meer alleen weet ik niet echt hoe ik mijn tijd moet vullen als ik op het strand ben. heeft er iemand misschien tips shokran alvast beslama

  25. 26 moslima 6 april 2007 om 11:30000000 pm

    salaam

    als je echt wilt zwemmen kun je naar een zee gaan waar bijna niemand is daar kun je met heel je familie gaan en het is heel plezant
    en als gewoon op het strand bent kun je je tijd vullen met islamboeken te lezen of mp3 met koranrecitatie of anacheed beluisteren. ik hoop dat je het goeie tips vind iedereen heeft zijn eigen ding die doet dat graag en de andere dat ik beluister graag anacheed of luister graag koranrecitatie

    ma3a salaam

  26. 27 mohamed 6 april 2007 om 11:49000000 pm

    salaam imane , je zei dat je gestopt bent met bikini te zwemmen, ewa dat is heel goed 🙂

    maar vergeet geen berouw te tonen, je bent mss wel gestopt maar die verschrikkelijke zonde heb je nog steeds(zondes verdwijnen niet zomaar, je moet echt berouw tonen en vergeving vragen en beloven dat je het nooit meer zal doen ,2 raka3ats bidden…) ni vergeten eh

    en tips, tja ik weet er geen , in iedergeval zwezm nooit als er mannen aanwezig zijn

  27. 28 imane 8 april 2007 om 1:37000000 pm

    bedankt moslima en mohammed ik heb nog een vraag. weten jullie mischien waar ik islamitische boeken kan kopen kennen jullie een winkeltje waar je die kunt halen. En weten jullie hoe ik aan cd’s of liedjes kan downloaden van Sami yusuf en andere zangers die nasheed liedjes maken? ALLEBEI NOG SHOKRAN VOOR DE TIPS ZAL ZE ZEKER VOLGEN.

  28. 29 moslima 8 april 2007 om 2:59000000 pm

    salaam

    das graag gedaan we doe het met plezier tips geven aan mensen zo helpen we elkaar of niet als je elkaar niet helpt dan zal het pas erg zijn.
    als je in antwerpen woont dan kun je er gemakkelijk islamitische winkels vinden ik ken er 2 winkels die zijn in turnhoutsebaan daar kun je veeel boeken en cd’s halen en ik denk wel dat er in de handelsstraat ook islamitische winkels zijn ik ben daar lang niet geweest drm weet ik het niet zeker maar ik denk het wel ik hoop dat je iets kan doen met mijn informatie

    ma3a salaam

  29. 30 Chahida 11 april 2007 om 6:25000000 pm

    salaam ahleykoem…..

    wat een discusie… volg wat er in de koran staan en hoe Allah het wil zo is het!! en geen manieren zoekn om het toch te verantwoorden zoals die dommme badpak!! haram is haram….je volgt wat Allah zegt of niet…..

    salaam ahleykoem warahmatoelahie wawarakatoe….

  30. 31 ZusterInIslam 22 april 2007 om 3:33000000 pm

    Salaam oe alaykoem

    Beste zusters of je nu een 34 of een 44 hebt, bedek je lichaam. Zoals de aya uit onze heilige boek zegt “En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen.”

    Lees dit en denk erover na!! doe niet wat de niet-moslims doen. Wij (moslims) hebben hamdoullillah het licht in ons hart gekregen om deze woorden te begrijpen. Dus doe er ook wat aan!!

    Moge Allah al onze broeders en zusters leiden naar de weg van de Islam. amin!!!

    En beste zusters, zeg niet dat mannen meer mogen doen dan vrouwen. Je weet dat een vrouw veel makkelijker het paradijs kan bereiken dan een man, maar als je begint met bikini’s vrees ik ervoor. Beste zusters, keer terug naar de quran en sunnah, en toon berouw voor de zondens. Allah is vergevend gezind en inshaAllah zal Hij jullie berouw accepteren! amine

  31. 32 zusje 2 mei 2007 om 6:44000000 pm

    salaam oe 3alaikoem iedereen ik vind dat mohammed gelijk heeft punt aan de lijn mohammed ik heb veel bij geleerd door jouw shoekran ma3asalama

  32. 33 zusje 2 mei 2007 om 6:45000000 pm

    enjah of je moslima bent of niet ge moogt niet gaan zwemmen mohim ik doe het iedergeval nooit beslama

  33. 34 Hajar 3 mei 2007 om 10:47000000 am

    Salaamoe alaikoem,

    Persoonlijk vind ik dat de meeste hier moeilijk over doen. Wrm kan zwemmen niet als er zeer weinig mensen in de buurt zijn? Ik doe het, maar dan wel op een heel rustig strandje waar af en toe iemand voorbij loopt. Ik zwem natuurlijk met mijn hoofddoek en kleren aan. Ik vind dit geen probleem maar ieder zijn ding…

    En Nadiya, “Alles of niets” is iets onmogelijks en dan heb ik het vooral over “Alles”. Het is onmogelijk om alles gedaan te krijgen of alle regeltjes correct uit te voeren. Je leeft nu eenmaal in een niet-islamitische maatschappij waar niet alles mogelijk is. Naar mijn weten leg je de lat veel te hoog.

    Wa Salaam

  34. 35 Soumi 12 mei 2007 om 5:26000000 pm

    bismlillah arahmani erahim

    Wasaltoe wasalaam a3la nabina Mohamed….

    Salaam aylakoem

    Broeders en zusters, en de niet gelovigen onder jullie.
    Ik heb de hele discussie gelezen, maar er is me een luik opgevallen die niet werd gediscusieerd.
    In deze tijd waar de homoseksualiteit en bezetenheid is vind ik persoonlijk dat zelf mannelijke en vrouwelijke personen zich niet aan elkaar moeten blootstellen.
    Het klinkt belachelijk dit te zeggen, maar het is waar.
    Het is mischien niet haram voor een man zich boven te ontbloten maar eigenlijk wordt dit ook sterk afgekeurd in de islam ik zeg niet dat het haram is maar het is wel zo.
    Die zogezegde islamitische badpakken wat bedekken ze eigenlijk zo speciaal, de vrouws achterwerk en bovenlichaam en waar id het nut ervan als de islam de vrouw aanraadt om geen strakke kleding te dragen, ik zie niet dat de vrouws benen worden gecamoufleerd en zovoort.
    En vrouw wordt ook aangeraden zich fit te houden maar dat moet niet zwemmen zijn waarmee ze zich fit kan houden.
    Nu alhamdoelilah bestaan er zoveel middelen en dingen om als vrouw toch te kunnen zwemmen als men dit graag wilt.
    Ik vind het gewoon stom dat de ongelovige zo’n afkeer hebben tegen de islamitsiche mentaliteit omdat ze denken dat ze het goede streven terwijl hun leven maar een zonde naar de andere is.
    Ikhoor telkens dat mannen schuldig omdat ze hun ogen niet neerslaan, maar anders om is het juist hetzelfde hoe kan men weten dat men begluurt wordt als men zelf niet gekeken heb. ZOals al ik meermaals al gepleit heb,
    zeg ik het nog een keer, iemand die de aandacht neit van de mannnen wilt aantrekken, moet zich aan de vcoorschriften van de islam houden en zich correct kleden en normaal gedragen zo wekt men de aandacht neit bij het ander geslacht.
    salaam aylakoem

  35. 36 Anoniempje 26 mei 2007 om 11:39000000 pm

    salaam oe3laikoem,

    ik snap niet waarom jullie zo veel discusieren over een bepaalde onderwerp dat eigenlijk glashelder is…

    Lees de koranverzen boven aan: het is voor een vrouw niet toegestaan om de edele delen te onthullen in het openbaar.

    het maakt niet uit wat de redeb hiertoe is. ten minste niet zo erg belangerijk als de boodschap…

    Deze boodschap komt van allah subhana wa ta’ala. dat moet je eigenlijk al geruststellen…allah subhana wa ta’ala weet ALTIJD en over ALLES beter. wie durft daar tegen op te gaan??

    tuurlijk kan je je afvragen waarom allah subhana wa ta’ala deze boodschap heeft afgegeven. dat is niet meer dan normaal:? nieuwsgierigheid is een kenmerk van dd mens en wordt niet afgekeurd.

    UITEINDELIJK heb je TWEE soorten mensen (en ja het is egt zo zwart/wit)

    je hebt de mensen die de oorzaak proberen te achterhalen en vele argumenten opbrengen alleen om tog te zwemmen: ze proberen volgens MIJ hun zelf te overtuigen. die mensen weten wat er in de koran staat, maar die schuiven alles door naar de toekomst(jammer genoeg doe ik dat ook soms: geloof me ik probeer me zelf te verbeteren…)en uiteindelijk zeggen ze : ik doe het tog, want…
    wat maakt het uit wat de reden is dat je doet. het punt is: je doet het! en dan ga je tegen de wil van allah subhana wa ta’ala in.

    je hebt ook weer mensen die achter de oorzaak willen komen en nieuwsgierig zijn, maar niet om de reden hierboven, maar meer om de reden dat ze het beter willen begrijpen.
    die mensen aanvaarden de boodschap zoals het is. er is een blinde vertrouwen naar allah subhana wa ta’ala toe…

    dit wou ik ff vertellen. natuurlijk zijn er vast wel weer mensen die hier tegen zijn. mensen ik kom hier niet om te discusieren, maar om iets duidelijk te maken. en alsjeblieft probeer mij niet van iets te overtuigen, overtuig liever jezelf…

    ik ga er niet meer verder op in.

    dit is natuurlijk maar vanaf mijn punt gezien.en ik zeg niet dat ik 100% gelijk heb, want alleen allah subhana wa ta’ala weet het zeker.

    salaam moe3laikoem

  36. 37 Sara16j 29 mei 2007 om 6:39000000 pm

    Salaam 3aleikhoum wa ra7hmatAllah

    Ik heb een nicht in Tunesië en ze draagt een hoofddoek. Ze zwemt in de zee! Ze draagt gewoon een djellaba (zo’n lang kledingstuk je weet wel) en deze djellaba bestaat uit een speciale stof zodat wanneer ze uit het water komt, de djellaba niet zodanig aan haar lichaam plakt dat je de afmetingen van haar lichaam kan zien!
    Daarbij is het voor de lokale bevolking ook een gewoonte dat de meisjes met hun kleren gaan zwemmen (zodat ze toch bedekt blijven bij het zwemmen), hoewel de toeristen hun badpakken en bikini’s dragen, waardoor Tunesische meisjes dit tegenwoordig ook meer en meer beginnen te doen :s. InshaAllah leidt Allah deze meisjes op het rechte pad…
    Ik bedoel gewoon, maak het niet moeilijker wanneer Allah het makkelijker heeft gemaakt!

    En Allah weet het best

  37. 38 moslima 29 mei 2007 om 7:18000000 pm

    salaam

    zoals sarah16 zei waarom moeilijk meken als allah het makkelijk heeft gemaakt lees dit zin heel goed en denk er dan aan ZET NOOIT EEN KOMMA,WAAR ALLAH EEN PUNT HEEFT GEZET. zwemmen in een bikini of badpak en zo voort is haram wrm dan nog al die discussie van mag dat dan met een burkini die stof is een stretchstof het plakt helemaal aan je lichaam dan ga je gewoon maar in een bikini bij wijze van spreken

    ma3a salaam

  38. 39 anoniemettjjj 1 juni 2007 om 9:07000000 am

    salam

  39. 40 Amina... 7 juni 2007 om 11:17000000 am

    Selama alaikum…

    Lieve mensen…ik denk dat iedereen weer te ver denkt…stel nou…als moeder met je kinderen op reis…Je gaat naar het strand op een afgelegen plaats onder vrouwen…je draagt het badpak (wat los moet zijn en niet mag kleven om je lichaam als je het water uitkomt )omdat je wel eens met je kinderen wil spelen of het water wilt ingaan.Het strand is geen verboden plaats voor vrouwen…ga niet zelf dingen uitvinden.Nu gaan mensen met de gelaba het water in …en iedereen heeft eens de behoefte om het huis uit te gaanen wat leuks te doen …voeten verwarmen op het strand…Het is de manier waarop dat telt.Het is niet omdat je moslima bent dat je niet van het dagdagelijkse mag genieten.Ik dnek dat dit ook goed is voor de kinderen…islaam beperkt onze pleziertjes niet maar het zegt ons het te doen op een goede manier.
    Mag Allah swt ons vergeven mocht ik me hier vergissen en me leiden …ook via reacties dat ik hierop krijg inshalah.
    Ik ben er niet zeker van …moet ik eens gaan onderzoeken …of het kleeft als hetnat wordt.Moet toch aan gedacht zijn.

  40. 41 Ahlame 9 juni 2007 om 12:24000000 am

    Ik vind het allemaal echt kinderachtig hoe sommige mensen doen,, ja mohamed jij kan er niks aan doen aan die kinderachtigehid…
    Maar er is maar een die over ons mag oordelen en dat is Allah swt en niemand anders dus hoeveel jullie ook zijveren het heeft geen nut,,, het enige wat we wel moeten doen is kennis aan elkaar uitwisselen over onze mooie deen en onze Allah swt de Verhevene de Almachtige saphana rabbi wa al a3la… Dus als mensen dat nou eens deden in plaats van ruzie maken dan was het doel om al die reacties te lezen veel nuttiger geweest 😀
    Ik moet wel Moke krediet geven want hij zorgt wel atijd dat hij backup informatie heeft en daar dank ik hem voor want Daarvan kun je wat leren!!!!!!!

    Allen bedankt
    En moge Allah swt ons naar het rechte pad leiden en ons het paradijs schenken..

  41. 42 zohra 12 juni 2007 om 11:08000000 am

    salaam alaikoum

    ik ben een nl meid van 25 jaar en ik ben bekeerd tot de islam ik heb ook een dochtertje van 3 en nu het zo warm is vraagt ze elke keer zullen we naar het zwembad gaan en ik zeg nee zwem maar hier in het badje in de tuin ik probeer het uit te leggn dat het niet gepast is om naar het zwembad te gaan maar ze is nog te klein om het te begrijpen als ik weet waar je zo’n “islamitische badpak” kunt kopen of bestellen zou ik dat direct doen het is door een moslim man gemaakt dus ik neem aan dat hij weet wat hij maakt voor de moslimvrouw ik zou het in ieder geval wel proberen het zou een uitkomt zijn ik zou met mijn dochter naar het zwembad kunnen gaan zonder dat iemand mijn lichaamsdelen ziet
    DUS ALS IEMAND WEET WAAR JE DIE KUNT KOPEN OF BESTELLEN LAAT DAT A.U.B EVEN WETEN
    laat dit een uitkomst zijn voor alle vrouwen maar vooral voor vrouwen met kinderen je wilt je kinderen leuke dingen doen met je kinderen en zo kan het prima

    alaikoum salaam zohra

  42. 43 H 12 juni 2007 om 1:45000000 pm

    Zohra,

    De reden waarom men niet naar een zwembad moet gaan is niet alleen om jezelf te bedekken, maar om het feit dat je mensen ziet die NIET bedekt zijn, en dit is ook haram.

    Daarom is t juist nog erger voor de man om te gaan zwemmen, want die ziet de ‘zina’ van alle vrouwen, van alle soorten en maten. Huur anders een prive zwembad.

    Wat betreft islamitische zwemkleding, dit hoor je dus alleen aan te trekken als je op een plek bent waar geen halfblote mensen rondlopen. En alleen onder meiden, want ik neem dat als het gewaad nat wordt, het niet meer zo bedekkend is…

    Succes meid

  43. 44 Rene 16 juni 2007 om 7:19000000 pm

    Ik heb dezelfde discussie met mijn dochter van 16 die vorig jaar het nog heel normaal vond om te gaan zwemmen, maar door de islam nu 100% is omgedraaid.

    We leven in Nederland en het is hier normaal om in een zwembad te gaan zwemmen in je badpak of bikini. Er is niemand die daar problemen mee heeft.

    Als mannen daar problemen mee hebben is dat een probleem voor de mannen en als die zich niet kunnen beheersen moeten we daar wat aan doen en niet de vrouwen opschepen met een probleem.

    In allerlei landen komen vrouwen terecht op voor hun rechten en we moeten de tijd hier in Nederland niet weer terug gaan draaien.

    PS Ik ben niet anti Islam maar een aantal voor mij zeer conservatieve ideeen snap ik niet.

  44. 45 Amina 17 juni 2007 om 12:17000000 pm

    Rene…je moet het zo zien als je geen moslim bent.
    Het is gewoon een keuze…ik kan me inbeelden dat je er moeite mee hebt als niet-moslim om je lichaam helemaal te bedekken omdat je het nut er niet van inziet omdat je niet gelooft.Wel draai deze om en is het zo dat moslims er geen nut inzien en er moeite mee hebben om zich half naakt te stellen net omdat zij geloven.Dus moraal van het verhaal.Ieder zijn ding…en wederzijds respect…Peace bro !

  45. 46 Rene 17 juni 2007 om 6:32000000 pm

    Beste Amina,

    Wat als een moslim dit wel doet. Kan dat?

  46. 47 zohra 18 juni 2007 om 7:54000000 pm

    beste Rene

    ik begrijp u wat u bedoelt ik ben ook bekeerd tot de islam en mijn moeder begrijpt niet waarom ik me helemaal bedek incl hoofddoek
    antwoord op u vraag hier boven

    een moslima kan wel half naakt over straat maar dat is haram (dat wil zeggen niet toegestaan)
    vrouwen moeten bedekt over straat zo staat het in de koran
    allen het gezicht mag gezien worden
    voor de mannen is het echter geen probleem als hij maar van zijn navel tot de knie bekleed is ik hoop dat u hier iets aan heeft

    met vriendelijke groet zohra

  47. 48 oum sayfoedien 28 juni 2007 om 10:10000000 am

    salamoegelijkoem

    als jullie eens slim nadenken hoe willen jullie dat een vrouw gaat zwemmen haar schoonheid is alleen bedoeld voor haar man en die bedpak waar slaat die nou op je kan ten eerste haar figuur er in zien een vrouw moet haar aura bedekken of niet en als ze uit het water komt en je ziet haar lichaams vorm als een vrouw wilt gaan zwemmen kan ze dat maar lekker in haar bad gaan doen thuis ik heb ierder gediscuseerd over dit onderwerp jullie moeten gewoon logich na denken dan dan praten je moet nooit dingen zeggen waar je geen zekr heid van hebt maar ghai inshallah en als die plek waar die vrouw gaan zwemen bewaakt is met cameras en nan een dag op 2 zie je je zelf op youtube maar dan naakt ga je dan nog zeggen waarom mag een vrouw niet zwemmen nou schij tog uit man

    maar ghairinshallah zou allah hun op de goede pad brengen

    salaam

  48. 49 Naima 2 juli 2007 om 6:57000000 pm

    op zo zever moet je al nimeer gaan reageren. zelfs de mens met de minste logica weet dat zoiets niet kan
    kijk gwn as je een glas water over je hbt gekrege hoe doorschijnend alles word en begint te plakken aan je lijft, laat staan da je recht uit de zee komt gelijk een baywatch figuur met hoofddoek dan wel. trekt idd op nix, gaan ze als eerste als bloopers gebruike op tv, een NOG slechtere imago voor onze dien waar wij alleen verantwoordelijk vr zijn

    wassalamoe aleykoem wr br

  49. 50 Faarisul Qalam 9 juli 2007 om 4:30000000 am

    Bismilaahi rahmaani raheem,

    Vergeet niet beste mensen dat een vrouw zich niet mag uitkleden buitenhuis. heeft niet alleen met zwemmen te maken maar ook andere zaken.
    check Fataaawa al mar’atu mouslimah

  50. 51 Edith 9 juli 2007 om 12:18000000 pm

    Waarom zouden moslima’s niet mogen zwemmen? Het is goed te kunnen zwemmen. Het kan levensreddend zijn, als men eens per ongeluk in het water valt. De islam is voor de bescherming, en voor het goed beheer van het leven, dus: “Ja, moslima’s mogen zwemmen.”

  51. 52 Edith 9 juli 2007 om 12:31000000 pm

    Ik heb al meer dan 10 jaar een ééndelig zwempak met korte pijpjes. Ik vind dat dit kan volstaan qua bedekking. Overigens, mannen van mijn leeftijd zijn zo hevig niet meer. Islam is een zaak van goeie evenwichten vinden in het leven. Bij sommige zogenaamde ‘westersen’schiet de balans nogal ver door richting te bloot, hier zijn er wiens balans wat te ver doorslaat richting bedekking. De islam is barmhartig, en wil mensen wiens evenwicht verstoord is, bijstaan, maar dat is niet altijd even gemakkelijk. Een beetje niet overdrijven, en begrip opbrengen voor mekaar zou veel helpen.

    Overigens, er staat vandaag in het nieuwsblad een artikel over zonneallergie. Het bedekken van het lichaam zal wellicht veel te maken hebben met dat verschijnsel. Onderzoekers stellen vast dat het aantal allergieën drastisch is toegenomen de afgelopen decennia, en wijten het aan de blotere cultuur van tegenwoordig. Vroeger hadden mensen weinig last van zonneallergie, merkten het vaak niet eens dat ze het hadden, omdat ze zich meer bedekkend kleedden.

    Vorige week was er op Canvas een reportage over een familie in Saoudi Arabië. De vader des huizes vertelde dat zij, de mannen, geen problemen hebben met de manier waarop buitenstaanders zich kleden, maar ze zijn wel gehecht aan hun eigen tradities, en willen die graag bewaren. Hij dacht dat het voor mannen in gemende culturen moeilijker moet zijn om trouw te zijn aan hun echtgenoten, en daar kan iets van zijn. Als je ziet hoeveel relaties van politici op de klippen lopen, dan is dat toch een belangrijke indicatie.

  52. 53 Chahida 26 juli 2007 om 3:21000000 pm

    hahahaha…

    Al die meningen hier zeg, de grappigste persoon vond ik Mohammed > het lijkt erop alsof je met jezelf eendiscussie aan het voeren was. de ene keer zeg je dat en dan jezelf verdedigen en dan weer verondschuldigen en ga maar door. ik kon wel merken dat je nog jong bent.
    hahaha … ik moest echt lachen > maar niet verkeerd bedoeld wallah
    gr chahida

  53. 54 Amina 2 augustus 2007 om 4:32000000 pm

    IK vind dat jullie er nogal een drama van maken hoor…Lieve dames en heren hier op de site…ik heb het al moeilijk met alle plichten op te volgen dat ons zijn opgelegd …laat staan dat we er zelf nog eens gaan bijmaken.

    Simpel…zwemmen is niet haram… de dag dat er een soort van zwemkedij voor moslima’s uitkomt dat voldoet aan de normen en dus niet gaat beginnen kleven als je uit het water komt…ben ik de eerste om het te gaan kopen om met mijn kindje te gaan genieten van wat ons toegestaan is hoor.
    Al zal dat niet echt zwemmen zijn maar eerder met de kinderen erin en lekker pletsen.
    Natuurlijk …volgens de toegestane normen…dat wil zeggen …onder gezinsleden (dames met kinderen) gezinsplaatsje op het strand waar geen haraam te zien is.
    Als moslim mag je ook wel genietn hoor.
    Trouwens …met hoofddoek en bedekt ben je vrijer in het toegestane dan niet bedekt.Ten minste dat voelt voor mij tocht zo aan.Als ik bedekt ergens kom waar mensen er haraam bijlopen …ben ik degene die het meeste recht heeft om er te zijn…want ik ben er zoals het hoort.

    Inshalah gair… Mag Allah SWT mij vergeven en me erop wijzen door me kennis te geven over dat waar ik me zou vergist hebben.
    Amien.

  54. 55 nawal 28 augustus 2007 om 5:36000000 pm

    salam

    mensen kort en bondig zwemmen in het openbaar
    is haraam willen of niet ieder maakt zijn eigen keuzes en fouten hij of zij dragen er de gevolgen van

    waar of niet waarom elkaar nog uit maken
    wij zijn tenslotte moslims ieder met zijn eigen mening
    ik hoop dat jullie mij niet verkeerd begrijpen

    maha salama

  55. 56 amber 30 augustus 2007 om 9:25000000 pm

    SALAAMOE ALEIKOEM,

    HOE ZIT HET MET DE hEREN, ALS JE ZIET HOE SOMMIGEN ZICH OP HET STRAND VERTONEN IN DIE STRAKKEN ZWEMBROEKEN WAARBIJ DE EDELE DELEN DAADWERKELIJK TE ZIEN ZIJN LAAT STAAN DE VERSCHRIKKELIJKE HARIGE BENEN EN DE REST. IS ER VOOR DEZE SCHEPSELS GEEN ISLAMITISCHE KLEDIJ ONTWORPEN? OF IS HET ZO DAT DAT EEN MAN IS.

    GR. Amber

  56. 57 Amina 4 september 2007 om 2:32000000 pm

    Jezelf naakt vertonen is haraam…maar zwemmen niet .

  57. 58 Moke 6 september 2007 om 6:53000000 am

    Beste zuster Amber,

    De regel geldt ook voor de mannen en er is geen uitzondering daarop.
    Het enige verschil dat er kan op treden is nl.: wanneer men toe is aan het uitoefenen van een beroep ==> visserij aldan niet op boten, … dat men zich halfnaakt of met een korte broek of short laat zich zien in de zee, maar dat kan ook bij vrouwen voorkomen, indien ze deze beroep uitoefenen. Trouwens moslims lopen niet met een zwembroek of slip rond.

    Groetjes. 😉

  58. 59 fatima 8 september 2007 om 2:38000000 pm

    nawal,

    is dat nu echt wat je daar zegt ik denk van niet hoor.
    ik zwem elk jaar in de zee , ik heb nog nooit gehoord dat dat haraam is. raar

  59. 60 Moke 23 september 2007 om 9:52000000 am

    Salaam Alaikoem ‘Beste Broeders en Zusters in de Islam’,

    Het is wéér effekes geleden, hier:

    Is deze een realistische foto dat het zou moeten zijn?

    Persoonlijke mening, daarover: vreemde zaak waar 2x dezelfde personen op de foto staat????

    Gemengd zwemmen met kleren aan????

    Strange???

    Beslama.

  60. 61 amber 27 september 2007 om 9:17000000 pm

    Moke,

    behalve thuis toch? dat ze in een slip of een korte broek rond mogen lopen, of mag dat ook niet. 🙂

    beslama

  61. 62 Moke 27 september 2007 om 11:41000000 pm

    Beste amber,

    Thuis, strikt privé, ben je een vrije vogel, heeft niemand iets mee te maken. Als je de financiële middelen hebt, kun je verder dan deze bovenstaande foto.

    Thalla… 😉

  62. 63 anoniem 30 januari 2008 om 12:39000000 pm

    Salaam aleikoum warahmatoelah wabarakatoehoe
    even voor alle mensen hier die zegge ik vind dat je wel mag gaan zwemmen en blabla er valt niets te vinden Allah (swt) heeft het zo voor ons opgelegd en zo hoort het dus ook. voor alle mensen die hier tegeningaan gaan tegen Allah’s regels in. je wilt hiermee zegge dat je het beter weet dan Allah iets waar je je kapot voor moet schamen. Allah heeft regels gemaakt waar je je aan hoort te houden en dat is niet altijd even makkelijk maar het is al helemaal niet slim hiertegen in te gaan alsof je het beter weet. om eerlijk te zijn weet ik ook niet of je wel of niet mag zwemmen voor zover ik weet lijkt het mij alleen maar logisch dat je da nie doet in het openbaar. je kunt wel zoveel zegge als sommige hebben geen vieze gedachten en sommige wel. het maakt nog niet eens uit of je dat hbet of niet je trekt de aandacht en je schendt je eigen lichaam of je nou een vrouw bent of een man. maar zoals ik al hebt gezegd Allah (swt) weet het beste en voor de rest hebben wij daar niets over te zeggen

    Amien

    Salaam aleikoum warahmatoelah wabarakatoehoe

  63. 64 sarah 5 maart 2008 om 5:59000000 pm

    slm allemaal
    alles je half naakt zwemt met manne dan is het wel haram maar
    met vrouwe zonder manne denk ik niet

  64. 65 Chaima 10 juli 2008 om 9:10000000 pm

    Salam allemaal,

    Ik vindt een zwempak een beetje te naakt…
    Laat staan een bikini!
    Maar wat je wel kan doen ( vind ik dan ) is zo zwembroek, weetje wel die jongens ook dragen zo hawaibroek, kopen het is niet te strak, helemaal niet zelfs.
    En dan kun je ook nog een zwemshirt ofzow aandoen?
    Misschien niet helemaal dekkend, maar…
    je bent nu toch nog jong? ik kan zo zwempak voor moslima’s echt niet aan doen nu… misschien als ik ouder ben.

    Salam.

  65. 66 sadaf 18 augustus 2009 om 5:34000000 pm

    salaam

    k heb een vraagje
    weten jullie misgien een vrouwenzwembad hier in belgie
    wand wij zijn van een heel gelovig familie en ik mag nie zwemmen
    dat is echt wel heel erg
    dus dacht k misschien kunnen jullie mij helpen
    men pa zei laats da k mag zewemmen als k een vrouwenzwembad vind dus als jullie het wete wille jullie dan aub ook het adress er bij zetten
    alvast bedankt

    salaam

  66. 67 Amin 14 januari 2012 om 10:51000000 pm

    In Belgie kun je deze gemakkelijk bestellen via http://www.modestswimwear.be prijzen beginnen al vanaf 39.95 en het bezorgen kost 7.95 dacht ik.

  67. 68 Marja 29 januari 2012 om 2:05000000 pm

    Salaam Alaykom
    Zusters, die burkinis die jullie zien is verkeerd. Als jullie bijvoorbeeld naar een strand gaan waar ook mannen aanwezig zijn dan mogen jullie zeker geen burkini dragen. Je ziet gewoon al die delen van je lichaam, je benen, je armen, enz. Met een burkini gaan is het zelfde als je een hoofddoek op hebt en voor de rest alles strak, bijv. strakke broek, shirt.
    Het is beter als jullie in een zwembad zwemmen zonder mannen, want dan hoeven jullie geen burkini aan te doen, maar gewoon een bikini.

  68. 69 Enis Engin 29 januari 2015 om 12:22000000 pm

    U kunt ook terecht bij qwinsy ( http://www.qwinsy.com ) , een webshop die burkini’s, islamitisch zwempakken of sportpakken aanbied. Ik heb laatst besteld en ben er tevreden mee.


Plaats een reactie




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2.310.400 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

december 2006
M D W D V Z Z
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua