• Wie laat zijn ouders in een tehuis plaatsen ?

bayat.jpgHet bestuur van de Marokkaanse Vereniging in Meppel gaat de komende jaren bijzondere aandacht schenken aan het verzorgen van een plezierige en waardevolle oude dag voor de eerste generatie Marokkaanse Meppelers. Het bestuur praat onder meer met de gemeente, Woonconcept en Stichting Welzijn over allerlei voorzieningen.

.

Het bestuur is van mening dat er een moment komt waarop ook de Marokkanen in aanmerking willen komen voor een plaats in een verzorgingshuis. Volgens het bestuur zou gedacht kunnen worden aan een vleugel bij een bestaand verzorgingshuis. Aan het personeel is ook gedacht. Zo worden Meppelers van Marokkaanse afkomst gestimuleerd bij hun keuze voor een opleiding om ook aan verzorgende beroepen te denken.

Het verzorgen van de oudere Meppeler Marokkanen moet voor een deel op een andere manier gebeuren dan bij de autochtone Meppelers. “Ze willen niet gewassen worden door een vrouw. Dat mag niet van het geloof. Daarmee moet je wel rekening mee houden,” aldus voorzitter Mohamed.
Bekijk: deze video waar onze ouders elke dag mee geconfronteerd worden.
(BRON: http://www.meppelercourant.nl)

TIPS & TRICKS: 
1. Om de bovenstaande video te kunnen afspelen, heb je een
     “Quick-Time-player” 
nodig op uw PC. DOWNLOAD
2. Deze mediaplayer speelt mediabestanden met volgende extensies:
    .mov, e.a. …

4 Reacties to “• Wie laat zijn ouders in een tehuis plaatsen ?”


  1. 1 umm_zaynab 31 maart 2007 om 9:14000000 pm

    salaam.. ouders in een tehuis plaatsen vind ik niet kunnen.. wat de rede ook is en hoe zwaar het ook is om voor ze te zorgen.. ik zou mijn ouders noch grootouders ooit daar naartoebrengen.. het is een schande voor de mensen die dat over hun hart krijgen.. ze zijn onze ouders,, ze hebben ons grootgebracht.. ze hebben jaren voor ons gezorgt en persoonlijk vind ik dat we daarom zelf voor ze moeten zorgen al is het het tot de laatste ademhaling..

    m3a salama

  2. 2 Anissa 31 maart 2007 om 10:24000000 pm

    inderdaad umm zaynab
    ben het volledig met je eens, ik hoop dat de meeste moslims hier ook zo over denken
    ik vrees er voor dat een deel dit niet doet, meer en meer koppels werken beide waardoor er geen tijd is voor de zorg voor de ouders
    wanneer die wel gezond zijn , profiteren ze wel van mama haar lekkere eten en inzet voor de kleinkinderen, eenmaal oud en versleten en onnuttig, worden de grootouders in een tehuis geplaatst, de last wordt minder
    in elk geval mocht dit bij ons ooit voorgesteld worden, ik neem de taak over om te zorgen voor mijn ouders
    en ik doe dat met plezier, wat zij niet allemaal voor mij gedaan hebben!
    zelfs al zou het betekenen dat ik moet stoppen met werken, er zijn andere mogelijkheden, of al zou mijn man ertegen zijn, het spijt me, maar m’n ouders zijn mijn number one 🙂

  3. 3 umm_zaynab 31 maart 2007 om 10:37000000 pm

    salaam
    groot gelijk..
    het is in sommige siuaties heel erg moeilijk maar in moelijke tijden moet je geduld hebbe..het zijn je ouders die je grootgebracht hebben en van je gemaakt hebben wat je op deze leeftijd bereikt hebt.. dus al is het stoppen met werken.. onze ouders zijn belangerijker dan euro’s
    want geloof me het geld op deze wereld maakt mensen slecht.. geld is echt het vuil van deze wereld.. ik leef liever in armoede en neem mn ouders bij me dan dat ik mn ouders in de steek laat voor geld..

    m3a salama

  4. 4 Min 2 februari 2024 om 1:30000000 pm

    Nooit in me leven dat ik dat zou doen komt niet eens in ke gedachten en wie het wel doen hebben geen hart wat jou moeder en vader voor hou hebben gedaan is niet te beschrijven tot je zelf kinderen hebt.


Plaats een reactie




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2.310.405 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

februari 2007
M D W D V Z Z
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua