25 Redenen waarom je een man zou willen zijn.

1. Om halfnaakt in de tuin te kunnen rondlopen zonder je zorgen te maken over de buren.
2. Twijfelen over of je er in dat jurkje ordinair uitziet, hoeft niet meer. Want je draagt alleen broeken.
3. Nooit meer wordt een verjaardag vergeten: je hebt immers een vrouw om je daaraan te herinneren…
4. … die je ook nog eens een geweldig cadeau voor de jarige heeft uitgezocht.
5. Geld, sleutels, telefoon; dat is het. Geen grote onhandige tassen meer meezeulen…

.
 
6. … en niet langer eindeloos zoeken naar je sleutels in die enorme handzak vol zooi…
7. … en anders vindt je vrouw ‘m vast wel voor je.
8. Meerdere dingen tegelijk doen is beperkt tot tv-kijken en popcorn eten.
9. Nooit meer de onweerstaanbare drang om in één ruk een pak chocoladekoekjes op te eten…
10. … en als dat dan toch een keer gebeurt, veeg je gewoon de kruimels van je shirt, zonder enig schuldgevoel.

.
 
11. Je zou uren PlayStation2 kunnen spelen zonder je druk te maken over afgestorven hersencellen.
12. Het einde van pijnlijke harssessies om benen of andere gevoelige plekken haarloos te maken…
13. … En nooit meer gênante houdingen tijdens diezelfde ontharingsprocedures.
14. Niet langer eindeloos in de rij voor de wc…
15. … en zelfs tegen een boom kunnen plassen!

.
 
16. Junkfood eten zonder je druk te maken over waar op je lichaam het vet zich zal ophopen.
17. Twee woorden: Geen Cellulitis!
18. Vier woorden: Nooit meer martelende hakken!
19. Zonder te snotteren sentimentele films over baby’s en puppy’s of die tijd van de maand’ doorkomen.
20. De volgende wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord is het belangrijkste wat je bezighoudt.

.
 
21. Je zou precies weten wat Bob de Bouwer nodig heeft om je carburateur te repareren…
22. … en laat je dus nooit meer oplichten door automonteurs of bouwvakkers.
23. Ruzies zijn voortaan met één handdruk weer bijgelegd.
24. Je shopbudget zal worden gehalveerd, waardoor je geld over hebt om aan je vrouw te spenderen.
25. En je zou altijd zin in seks hebben.         Altijd!      

Advertenties

72 Responses to “• <b>25 Redenen waarom je een man zou willen zijn.</b>”


  1. 1 fatima 27 februari 2007 om 9:40000000 am

    1 goede redenen waarom je graag een vrouw zal willen zijn.
    wij geraken makkelijker paradijs binnen

  2. 2 Abderrahman 27 februari 2007 om 11:52000000 am

    Fatima, waarom zijn dan de meeste inwoners van de Hel vrouwen?

  3. 3 fatima 27 februari 2007 om 1:17000000 pm

    salaam,
    dat een vrouw sneller paradijs in kan is een feit.
    dat de meeste bewoners van de hel vrouwen zijn is een gevolg, abderrahman

  4. 4 Abderrahman 27 februari 2007 om 1:27000000 pm

    Contradictioneel. Je maakt iets gemakkelijker waardoor er meer falen, zo verwoord jij het

  5. 5 Abderrahman 27 februari 2007 om 1:46000000 pm

    Narrated Ibn ‘Abbas:

    The Prophet said: “I was shown the Hell-fire and that the majority of its dwellers were women who were ungrateful.” It was asked, “Do they disbelieve in Allah?” (or are they ungrateful to Allah?) He replied, “They are ungrateful to their husbands and are ungrateful for the favors and the good (charitable deeds) done to them. If you have always been good (benevolent) to one of them and then she sees something in you (not of her liking), she will say, ‘I have never received any good from you.”

    Dat is hetgeen waar ik naar op zoek was. Wat ik eigenlijk wilde zeggen Fatima is het feit dat veel vrouwe van tegenwoordig nauwelijks nog vrouw genoemd kunnen worden. Als je er aan enkele, velen, sommige (kies maar zelf) van hen vraagt waarom ze geen hoofddoek dragen, dan zeggen ze dat ze er niet klaar voor zijn en het stap voor stap willen doen. Als je hen vraagt waarom ze niet bidden, net hetzelfde antwoord. Als je vraagt waarom ze de moeder niet in de keuken helpen dan zeggen ze: “en de broers dan? die moeten niet helpen of wat?” Jawel, zij ook, maar voor hen is dat een aanvulling op hun mannelijkheid terwijl de commentaar van zo’n vrouw een afbraak is van haar vrouwelijkheid. Waar zijn de vrouwen toch naartoe die zo liefdevol waren en beleefd spraken … De emancipatie van de vrouw is goed zolang ze maar vrouwen blijven. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom een vrouw een das zou dragen!?

    Vergeet niet, mannen en vrouwen zijn gelijkWaardig maar niet gelijkAArdig!

    Salaamoe Halaykoem

  6. 6 fatima 27 februari 2007 om 1:50000000 pm

    nee vrouwen zijn nu eenmaal zo . makkelijk verkocht zeg maar aan het wereldse leven maar dat doet niet weg dat vrouwen sneller het paradijs in, kunnen.
    dat is wat ik bedoel een dat het een een feit is en het ander een gevolg

  7. 7 fatima 27 februari 2007 om 1:52000000 pm

    daar ben ik het helmaaaaaaaaaaaaaaaaaal over eens geloof mij , ik word daar soms gek van die uitleggend je soms krijgt

  8. 8 Anoniem 27 februari 2007 om 1:53000000 pm

    WOLLAAH JE HEBT EGT GELIJK had da niet helemaal gelezen

  9. 9 Abderrahman 27 februari 2007 om 1:55000000 pm

    Als ik denk aan de uitspraak dat het paradijs onder de voeten van de vrouw ligt, dan kan ik mij vinden in uw uitspraak. Het is voor hen gemakkelijker om het paradijs binnen te treden, als ze aan hun verplichtingen voldoen, wat voor het vrouwelijk karakter van tegenwoordig blijkbaar niet zo gemakkelijk is.

    Ik vrees ervoor dat we hieronder nog wat reacties gaan krijgen van enkele meisjes die gaan roepen: “en de man dan!!!” Ja, de man ook lieve mensen toch. Laat een man een man zijn en wees een vrouw. Leer uw man koken nadat jij het geleerd hebt en besef dat de man nooit zwanger zal geraken. Bepaalde zaken zijn voor de vrouw bestemd en omgekeerd.

    Groetjes

    Salaamoe Halaykoem

  10. 10 fatima 27 februari 2007 om 2:12000000 pm

    kga me al klaar maken voor deze meisjes.
    als die dat raar vinden moeten ze zegge wa hun stoort.
    en dan ga ik wel antwoorden.
    inchallaaah

  11. 11 moslima, 27 februari 2007 om 2:28000000 pm

    salaam abderrahman en fatima je hebt volkomen gelijk tegenwoordig als je aan een meisje vraagt. wrm bidt je niet? dan antwoord ze ik heb geen tijd en waarom bidden de meeste jongens ook niet bv haar broers. wrm draag je geen hoofddoek? antwoord ze ik heb geen zin,het is te warm of ik ben er nog niet klaar voor als je zegt je moet op tijd thuis zijn en niet te laat nog op straat zijn dan zeggen ze op de late uren zijn de straten vol met jongens en de jongens mogen dat en de meisjes niet das zo met de meisjes en de jongens van tegenwoordig daar krijg ik jnoen van die belachelijke antwoorden

  12. 12 Abderrahman 27 februari 2007 om 2:39000000 pm

    Moslima, zeg Ayat El kursi, dan loopt die djin weg 😉

    Salaamoe Halaykoem

  13. 13 fatima 27 februari 2007 om 7:34000000 pm

    ik haat da ook , jongens mogen precie smeer dan meisjes.
    soms zegge die , die en die meisje szijn slegt want ik heb die in disco gezien en dan zeg en jij dan.
    andere keer zon marokaanse jongen begint ineens zijn belgische vriendin keihard te knuffelen ne te zoenen.
    en een meisje is direct een hoer,,,tsss

  14. 14 Abderrahman 28 februari 2007 om 8:10000000 am

    Ik heb het altijd als volgt bekeken. Een vrouw is iets dat echt gekoesterd moet worden, zoals een diamant. Iedereen geeft erom en niemand wilt dat het wat overkomt. En een man daarentegen, die kan je naar de oorlog sturen, die mag is een paar keer van de trappen vallen en als hij op straat een gevecht meemaakt, dan wordt hij er alleen maar sterker van…

    Maar wat zo’n zaken betreft, zina dus, is het voor beide wel heel erg. Bij een jongen maakt het me gefrustreerd, bij een meisje maakt het me verdrietig. Dat is bij mij het verschil. Sommige meisjes zijn naief en denken niet aan de gevolgen van een relatie. Sommige jongens zijn dan weer uit op het plezier. Stel dat iemand nu een vriend(in) heeft en de relatie ten einde loopt omwille van bepaalde redenen zoals een verhuis naar het buitenland, overlijden, iemand moet naar de gevangenis etc … en je dan trouwt met iemand anders. Dan zal je vaak denken aan die ene persoon waarmee je een relatie had, waaraan je huidige toegestane relatie waarschijnlijk zal lijden.

    Salaamoe Halaykoem

  15. 15 fatima 28 februari 2007 om 10:37000000 am

    dus omdat de vrouw zo’n diamant is mogen de jongens meer.
    wat zal er dan gebeuren als de vrouw als robijn wordt gezien dan gaan we het helemaal krijgen ofwat

  16. 16 Abderrahman 28 februari 2007 om 11:17000000 am

    Wat mogen de jongens dan meer Fatima. Laat buiten blijven? Je moet weten, een jongen is een jongen, die mag gerust een pak rammel krijgen, niemand die erom schreeuwt. Je kan ze niet op dezelfde manier opvoeden, er zullen altijd wel verschillen zijn. Zoals bijvoorbeeld bij ons thuis. Als ik vraag om naar het buitenland te gaan, mijn moeder zou antwoorden: ga naar waar je wilt, wees gewoon een goede moslim. Voor mijn zus zou dat niet gaan, althans toch niet alleen! Snap je?

    Een robijn is toch mooi? 🙂

  17. 17 fatima 28 februari 2007 om 6:24000000 pm

    -laat buietn blijven is idd 1
    maar ik kan ze niet zo op noemen.
    ik zal het zo zeggen kga nummers geven op hoe de mensen reageren op de slegte manier e.

    karima is om 12u buiten-9.05/10
    karim is om 12u buiten-4/10

    karima is heel de nagt weg-10/10
    karim is heel de nagt weg-6.5/10

    karima draagt strakke kleding-7/10
    karim draagt strakke kleding-3/10

    must i go on

  18. 18 Abderrahman 28 februari 2007 om 7:11000000 pm

    Van dat buiten blijven en heel de nacht weg zijn.. Een jongen is niet zoals een meisje. Een jongen geraakt niet zwanger, een jongen heeft geen menstruatie, een jongen is fysiek sterker, een jongen loopt minder kans om verkracht te worden op straat, …

    Je kan niet dezelfde regels hebben voor jongens en meisjes. Omdat ze beide verschillend zijn. Daarom betekend dat niet dat een vrouw minder rechten heeft, maar wel andere rechten en plichten, net zoals een jongen andere rechten en plichten heeft. Dat is zoals een erfenis, mannen krijgen een groter deel van de erfenis. Waarom? Omdat een man dat gaat moeten uitgeven aan onderhoud terwijl de vrouw wel wat minder krijgt, maar ze mag er mee doen wat ze wil. Ik geloof dat de verhouding ongeveer 33% voor de jongen is ten opzichte van 25% voor de vrouw, Allah oe hlem, ben er niet zeker van. Hangt ook af van hoeveel kinderen etc…

    Groetjes

    Salaamoe halaykoem

  19. 19 Muslims United 1 maart 2007 om 10:18000000 am

    Salaam Alaykom,

    Ik ben het daar niet mee eens Abderrahman. Uw manier van denken is cultuurgebonden je moet je kinderen geen Marokkaanse opvoeding geven maar een Islamitische opvoeding. Ik zal inshaALLAH geen onderscheid maken tussen mijn kinderen. Het is wel zoo dat onze marokkaanse maatschappij een andere kijk heeft op de vrouw maar zouden wij allemaal een islamitische opvoeding gehad hebben dan zou het er helemaal anders aan toe gaan.Want over het feit dat je uw zoon langer op straat zou mogen laten dan uw dochter staat er volgens mij niets in de Koran.

    Groetjes

  20. 20 Abderrahman 1 maart 2007 om 12:16000000 pm

    Als je zoon je vraagt of hij 3 dagen op dropping mag, laat je het dan toe? Met de jeugdvereniging, 3 dagen in de ardennen met een zak rondlopen en maar zien dat je je weg weet te vinden. Als je dochter het vraagt ,wat antwoord je dan op diezelfde vraag?

    Salaamoe Halaykoem

  21. 21 Fatima 1 maart 2007 om 2:54000000 pm

    Ik neem aan dat ik mijn kinderen, dochter of zoon, kan vertrouwen. Ik ga in juni ook weg. Met een Islamitische vereniging. Alleen, zonder papa of mama. Mijn ouders laten mij gaan, omdat ze me vertrouwen.

  22. 22 Abderrahman 1 maart 2007 om 2:58000000 pm

    Ik had het niet over het vertrouwen.

  23. 23 Fatima 1 maart 2007 om 3:01000000 pm

    Onderscheid maken tussen je kinderen is fout!

  24. 24 fatima 1 maart 2007 om 3:04000000 pm

    inderdaad ik vind dat ook, er zijn hier blijkbaar 2 fatima’s hahahha

    salaam

  25. 25 Fatima 1 maart 2007 om 3:06000000 pm

    Haha, ja, ik zie het.

  26. 26 fatima 1 maart 2007 om 3:08000000 pm

    salaam,

    kijk schrijf u naam met hoofdletter en ik met gewone letter oke

  27. 27 Fatima 1 maart 2007 om 3:11000000 pm

    Ok, is goed. Zo kunnen we onze eigen reacties ook uit elkaar halen. 😛

  28. 28 fatima 1 maart 2007 om 3:27000000 pm

    salaam,
    kan iemand mij hier met iets persoonlijk helpen?

    tis voor sgool

  29. 29 Sanaa 1 maart 2007 om 4:06000000 pm

    Wa alaykoum Salaam

    ALS ik kan helpen, dan wel?

    Wasalaam

  30. 30 Muslims United 1 maart 2007 om 4:15000000 pm

    Salaam Alaykom,

    Ik weet niet juist wat die droping inhoud…maar ZEKER als het om vrijetijd gaat ga ik ZEKER niet gaan onderscheiden. Ik zie niet in waar ik in zou moeten onderscheiden tussen zoon en dochter?? Als je uw kind de juiste opvoeding geeft dan hoef je zelfs niet te gaan verbieden want dan kennen beide hun eigen grenzen. Dus volgens mij ligt het ook wat aan de opvoeding die je gaat geven.

    Fie Amanie ALLAH

  31. 31 fatima 1 maart 2007 om 8:59000000 pm

    ik moet voor sgool zon taak maken over jihad en dood.
    dus als je iets weet kan je me dan helpen.

    bedankt sanaa

    salaam

  32. 32 fatima 1 maart 2007 om 9:08000000 pm

    ik heb opgemerkt dat dat el gebeurt wnnr de vrouw zwanger is .
    die zegt dan ik zou graag een meisje willen.
    ogf een jongen is beter.
    in plaats van die zegening al seen iknd te zien in plaat s van een jongen of meisje.

    maar als jezelf zo bent opgegroeid dan is da wel begrijpelijk.

    salaam

  33. 33 fatima 1 maart 2007 om 9:33000000 pm

    maar ik vind in het algemeen dat jongens MEER mogen.
    waarom, weet niet .
    kan niemand aanduiden maar ya bij ons gebeuren veel onbegrijpelijke dinegn , je zou denken dat jongens nu door al die vrijheid beter zijn en slimmer .
    maar ben er nog geen tegengekomen.die heel slim zijn.
    die worden straat schoffies egt domme dingen worden het
    soms egt dom dan kijk ik gewoon en zeg jij wilt egt begijne in e

    salaam

  34. 34 Abderrahman 2 maart 2007 om 11:46000000 am

    Een dropping is een soort van trektocht. Je hebt een rugzak, tentje en je gaat met een groepje gewoon de wildernis is en dan moet je je weg vinden naar een bepaalde plaats vele kilometers verderop. Ondertussen slaap je in je tent, was je je smorgens met ijskoud water wanneer je net wakker geworden bent naast de voeten van een vriend. En als alles goed meevalt, kan je een bad nemen in een rivier. Dat is ongeveer wat een dropping kan zijn.

    Dat is niets voor een dochter, sorry. Ik zou ze nooit laten gaan. Mijn zoon wel, als hij het koud heeft, door slijk en modder moet gaan, even afziet, .. Hij kan er alleen maar beter van worden. Waarom zou ik in hemelsnaam een dochter moeten toelaten op een dropping te gaan omdat ik mijn zoon het toelaat?? Ik heb het niet over kinderen van 5 jaar maar over volwassenen van rond de 18 jaar. Die redenering klopt niet. Je kan een jongen en een meisje onmogelijk alles hetzelfde laten doen. Mijn gedachtegang is niet cultuurgebonden maar juist islamitisch. Om een voorbeeldje te geven, een jongen mag alleen op reis, en een vrouw dient met een mahram te zijn.

    Fatima en fatima, ik maak geen onderscheid tussen mijn kinderen. Zeg dat niet, komt zeer negatief over. Bepaalde handeling kan je voor een jongen toestaan en voor een meisje niet, omdat ze nu eenmaal anders zijn. Een meisje is geen jongen en een jongen is geen meisje. Dat verschil kenmerkt zich uiterlijk en innerlijk. Allah heeft het zo gewild.

    Salaamoe Halaykoem

  35. 35 fatima 2 maart 2007 om 12:04000000 pm

    salaam,

    ja er is een verschil tussen jongen en meisje.
    maar sommige overdrijven die meisjes mogen niks en die jongens mogen alles.
    over die droping oke dan geef ik je gelijk.
    maar ik praat niet over zoiets maar over gewoon dagelijks leven binnenshuis en buitenshuis.

    salaam

  36. 36 Abderrahmann 2 maart 2007 om 12:33000000 pm

    Over het algemeen, uitzondering achterwege gelaten, zijn de jongens gelijk aan de meisjes in opvoeding. Het is haraam om een kind beter te behandelen als een ander. De profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: “vrees Allah en behandel uw kinderen gelijk”.

    Salaamoe Halaykoem

  37. 37 fatima 2 maart 2007 om 12:37000000 pm

    nou dat is wat ik heel de tijd zeg.
    mensen zegge dat ze leven volgens de islam maar volgens leven ze met traditie hoog in’t vaandel.
    zien ze niet dat er daarvoor tranen vallen raar , maar traditie maakt mensen raar.

    salaam

  38. 38 fatima 2 maart 2007 om 12:41000000 pm

    ze zeggen dat kinderen zoals zand zijn.
    als je je handpalm ermee vult en heel hard knijpt dan verdwijnt al het zand door je vingers.
    als je je hand wijd open houdt verdwijnt al het zand ook meteen.
    je moet je hand zo doen dat het zand genoeg vast zit en genoeg vrij is .
    dan blijft het zand zitten

  39. 39 Naoual el G 2 maart 2007 om 5:43000000 pm

    Er is geen ik vind ik vind,, lees de ahadith die over opvoeding gaan, lees ahadith over hoe de moslim vrouw hoort te zijn, en hoe de moslim man hoort te zijn… daar vind je je antwoorden.

    Wat mij opvalt is dat men alles intrepeteert zoals het hem/haar goed zal doen. De islam van 2007 moet zich aanpassen aan ons subhanallah dat is wat men onbewust zegt en denkt. Als we ons alles gewoon zouden houden aan de regels en wetten van onze Dien dan zou er onderling minder haat, irritatie en schaamtegevoelens zijn. Elkaar aanspreken kan ook niet, want dan krijg je heel wat mensen op je dak.. We moeten van elkaar leren, maar wanneer we elkaar wat willen wijsmaken dan moeten we enkel het goede zeggen en niet de halve waarheid gemixt met eigen ideeen.

  40. 40 fatima 4 maart 2007 om 10:10000000 am

    salaam

    dat is waar maar als je kijkt is het nu ook anders hoe je het ook draait of keert de wereld ziet er niet zo uit zoals toen de islam op wereld werd gebracht.
    toen woonden de moslims niet op plaatsen waar wij nu wonen.
    nu proberen wij de islam zo goed mogelijk te praktiseren.
    en ALLAH(swt) is Alziend HIJkijkt in onze harten en izte onze leven.
    dus iedereen weet ok wel dat het nu EGT WEL MOEILIJK is om een goede moslima/moslim te zijn.
    dit zijn geen gemixte ideeen en wij maken niemand iets wijs.

    salaam

  41. 41 fatima 4 maart 2007 om 10:28000000 am

    o ja bedankt voor al die info over de jhihad en de dood ik kan nu bijna al een lzeing hier over geven..

    salaam

  42. 42 Oegt 17 maart 2007 om 10:25000000 pm

    Salamu3alaikum,

    Haha, dit is echt grappig.
    25 redenen om een man te willen zijn.
    haha zal ik eens 25 redenen geven om een vrouw te willen zijn? hihi

    Ik ken toevallig een moslim(a). Zij/hij was eerst een man en heeft via een chirurg zich zelf om laten bouwen tot vrouw. in die tijd(2001) was zij/hij nog niet gelovig.
    Nu is zij/hij bekeerd alhamdulilah, maar wordt in geen een moskee geacepteerd. Mensen weigeren hem te woord te staan zelfs de Imam staghfiru’Allah.
    Zusters hebben voor haar/hem gebeld naar een geleerde en die vertelde hen dat zij/hij niet met een vrouw alleen mag zijn alleen als er nog een vrouw bij is en hij/zij mag ook niet alleen met een man zijn moeten er ook 2 of meer van zijn.

    Wat ik hiermee wil zeggen, zij/hij wordt nergens geacepteerd, ondanks zij/hij in die tijd ontwetend was(niet gelovig)

    En ik vind het een beetje raar dat het op deze site wordt geplaatst, wie weet wilt er iemand hier veranderen, want ziet de man helemaal zitten.
    Ik vind het maar eng..

    salamu3alaikum,

  43. 43 mohamed 31 maart 2007 om 8:18000000 pm

    salaam oegt

    sorry ik snap je verhaal niet(veel te ingewikkeld)
    en meen jij dat?ik bedoel is dat nu echt gebeurd of probeer jij gewoon ons iets duidelijk te maken?

  44. 44 mohamed 31 maart 2007 om 8:23000000 pm

    en die 25 redenen waarom je een man zou willen zijn is echt rot vergeleken met wat de vrouwen hebben.( en nee ik ga me niet laten veranderen in een vrouw)

  45. 45 mohamed 31 maart 2007 om 8:24000000 pm

    en ik ben het met abderrahman eens (ik heb effe alles gelezen)

  46. 46 Anissa 31 maart 2007 om 10:18000000 pm

    mohamed, ik ben het niet helemaal eens met jou en met abderrahman
    inderdaad, een jongen en meisje zijn anders en dat zal ook zijn gevolgen hebben in de opvoeding

    maar als je een zoon meer dingen zal laten doen dan een dochter, ik denk niet dat uw dochter u graag gaat zien dan, ze zal zich niet gelijk behandeld voelen

    bijvoorbeeld, zoontje lief mag naar de bosklassen, dochtertje lief niet, ik vind dat erg!

    ik zou als moeder ook bezorgd zijn over mijn zoon, misschien bezorgder over een dochter, maar die bezorgdheid zal blijven hoor

    je dochter zal het niet in je gezicht zeggen dat ze zich niet juist behandeld voelt, maar ze zal het niet vergeten hoor, ze zal dit maar een onrechtvaardige wereld vinden en misschien nog meer : een onrechtvaardige islam, wat het niet is!!! want een gelijke behandeling is onmisbaar!!!

    trouwens, abderrahman, een jongen kan niet zwanger geraken, hij kan wel verschillende meisjes zwanger maken!!! hij kan een geslachtsziekte opdoen, als hij die ziekte niet verzorgt (uit schaamte) kan hij in sommige gevallen onvruchtbaar worden!!! hij kan aids krijgen door één keer onveilig betrekking te hebben

    ik begrijp jullie standpunt ook jongens, maar jullie mening is voor een groot stuk gebaseerd op jullie opvoeding

    ik mocht wel bijna een half jaar lang naar het buitenland om te studeren, ik heb daar geen vriendje gehad , alhamdoelilah, ik was strenger voor mezelf dan hier en Allah swt was er voor mij! ik heb echt letterlijk dingen meegemaakt die mijn geloof sterker maakten!!! en dit waren goede dingen, een paar wonderen van Allah swt, omdat ik alles kon doen wat ik niet laten kon (denk ik) en dit niet deed, omdat ik Allah’s nabijheid voelde, ik voelde me constant bekeken door Allah swt en ik ben blij dat ik dit heb mogen meemaken

    ik heb een vrije opvoeding gehad, wel islamitisch, maar ik moest niet per sé bidden toen ik twaalf was, ik koos ervoor enzovoort

    en iedereen thuis, bijna alle meisjes hebben nu alhamdoelilah gekozen voor een hoofddoek, terwijl mijn ouders er nooit iets van gezegd hebben dat we het moeten doen, ze waren al blij als we baden en het rechte pad volgden, een hoofddoek zou de kers op de taart zijn, maar ze lieten ons daar vrij in…

    ik denk jongens, dat als jullie je dochters streng zullen opvoeden, je hen helemaal niet zal kennen, de buitenkant zal er goed uitzien, maar wat ze van binnen denken ???????

    ik maak dit mee , ik zie dat meisjes een sluier moeten dragen op hun 12, ze weten zelf niet wat ze willen, denken, ze volgen maar

    op school doen ze die uit en zijn ze totaal andere persoonlijkheden

    als je zulke dochters ‘creëert’ dan zou ik het niet aanraden om ze op schoolreis te sturen, zou wel eens fataal kunnen aflopen, want die volledige vrijheid zullen ze moeilijk aankunnen, ze zullen vanalles willen proberen, ik heb dit ook gezien op schoolreis, waren leerlingen die weinig mochten die het meeste uitspookten

    denk er maar over na… en laat weten wat jullie erover denken…

    En Allah weet het beste!

  47. 47 mohamed 31 maart 2007 om 10:33000000 pm

    neeeeeeeeeee, dat bedoel ik niet, ik bedoel met die dropping enzo,

    ik zalt zo zeggen dus mijn zoon mag naar zzeklassen gaan en mijn dochter ook, maar stel u voor ze gaan ergens naar toe en mijn dochter wilt meegaan maar er zijn aleeen jonges en je moet tussen die jonges slapen enzo dan zeg ik direct nee , en dat geld ook voor de zoon(als er alleen maar meisjes zijn), dus gelijke behandeling.

    maar bv snachts op straat lopen mijn zoon mag van mij snachts alleen naar buiten (zoalsng hij niet slechts doet, dus drugs of wa dan ook, ma da ist juist da kunde niet weten ik denk ik ga die mss nooit buiten laten als het aan mij lag)maar als de dochter snacht ALLEEN naar buiten wil dan zeg ik nee, alleen als ik of een mahram met haar mee gaat , dat bedoel ik ,want als ik zo kijk dan willen jullie precies ook zo helemaal alleen op straat lopen (snachts)

  48. 48 mohamed 31 maart 2007 om 10:34000000 pm

    ach laat maar ik kan da ni uitleggen ik weet er niks over da zijn momenteel zorgen voor later, ik heb daar geen kennis over, ik had niet mogen zeggen dat ik het mee eens ben (maar hij klonk echt zo overtuigend en niet zoals wat de anderen hier allemaal schreven , ik had echt het gevoeld at julllie effe man wouden worden)(en ik heb wel een zus maar die is net 2 jaar , dus ik heb nooit mijn ouders gezien dat die bv mij meer rechten geven dan mijn zus, ik weet ni hoe het is.

  49. 49 mohamed 31 maart 2007 om 10:38000000 pm

    en trouwens , ik heb liever dochtrs dan zonen , ik denk eerder dat ik dochters meer laat doen dan de zonen maar das ook niet eerlijk

  50. 50 mohamed 31 maart 2007 om 10:43000000 pm

    en anissa ,ik ga met de zonen veel strenger zijn dan met de dochters, want het zijn meestal de zonen dat op slechte pad beginne , criminaliteit.. de vrouwen zijn meestal gwn roddelen enzo ..

    en ik ben nog te naief om over zoiets te praten maar ik denk dat ik al weet hoe ik het ga doen, maar zrelfs dan ik ga eerst de islamitische weize doen , dus niks marokkaans(tenzeij er niks mis mee is)

  51. 51 mohamed 31 maart 2007 om 10:49000000 pm

    en ik vind ,dat je gelijk , hebt , alle hoofddoek moet zoiezo, maar ik ga eerst duidelijk maken waarom dat da moet en ni gwn zo aan doen en na buiten

  52. 52 umm_zaynab 31 maart 2007 om 10:53000000 pm

    salaam

    mohamed..mag ik nieuwschierig zijn en je leeftijd vragen??

    m3a salama

  53. 53 mohamed 31 maart 2007 om 10:57000000 pm

    ah wollah jullie brengen mij echt in verlegenheid :$ :$
    sorry, maar ik heb mijn eigen vernederd denk ik (gelukkig kennen jullie mij niet dus is het niet zo erg)

    ik ben 16(maar ik weet niks, vergeet wa ik allemaal geschrven heb hierboven, het was gwn zo ach laat maar)

  54. 54 umm_zaynab 31 maart 2007 om 11:09000000 pm

    nee mohamed je hoeft om nix verlegen te zijn..
    ik lees vaak reacties van jou en niet alleen op dit onderwerp maar op verschillende.. iedereen heeft een eigen mening dus jij ook.. en om eerlijk te zijn ben ik het wel vaak met je eens.. niet altijd hoor.. maar een pluimpje voor jou.. macha allah je weet veel voor een zestienjarige.. doe zo voor.. wees gewoon jezelf en blijf je mening geven.. wat je niet weet kun je mss van andere broeders of zusters leren en als wij iets niet weten kunen we het mss van jou wel leren.. daar dient deze site voor mo.. dus doe zo voor je bent goed bezig.. allah i3awan

    m3a salama

  55. 55 mohamed 31 maart 2007 om 11:31000000 pm

    bedankt umm_zaynab

    en weet je toevallig ook welke onderwerpen je het er niet over me eens was? want je gaat het niet voor niets met me niet eens zijn , mss heb jij meer gelijk dan mij, want veeel zeggen dat ik geen gelijk heb enzo ma ze zeggen nooit waar en waarom ik geen gelijk heb. snap je wat ik wil eggen , en dak veel weet, da heb ik nooit gehoord eigenlijk, ik d8 dat (bijna)iedereen wel van mijn leeftijd zo was, maar nu je het zegt , als ik kijk naar mijn school, de meesten zijn me drugs , meisjes enzo bezig, maar mss is het beter dat je zoiets niet meer zegt, want geloof me maar ik ben echt bang dat ik daar zo hoogmoedig van word, je weet wel het gevoel alsof ik beter ben dan iedereen (das momenteel mijn grootste angst)gwn omdat ik mss iets meer weet dan de andere leeftijdsgenoten (in iedergeval die ik ken)

  56. 56 mohamed 1 april 2007 om 12:06000000 am

    en ik ga nooit naar buiten, maar echt nooit (daarom dat ik bijna niets weet hoe het buiten er allemaal is, zo ben ik er PAS achter gekomen dat er ook rokende moslimas zijn ( toen ik da te weten was gekomen, moest ik naar ziekenhuis gaan (ik was daar echt ziek van geworden) , want ik had barstende hoofdpijn, ik wou zelfs niet meer leven , want vrouwen waren echt alles voor me , nu begint da steeds minder en minder te worden , da had ik nooit verw8, ik d8 da alleen de manne rookten wat ik al kei erg vind, dat ergerd me echt dood, maarja) …., ik ben altijd thuis mijn vrienden wonen kei ver weg (ik woon in centrum van ’t stad, mechelen daarmee), maar eigenlijk vind ik da beter zo, nu verspil ik mijn tijd ook nie me vrienden ofzo weg tegaan, liever islam ,das pas leuk, da geeft u zon machtige gevoel als jij iets weet en zeker als jij iemand er mee kunt helpen
    en de rust dat je voelt is echt zalig)

    daarom dat ik mss ook zo raar reageer als er opeens vrouwen zijn die naar buiten willen gaan (alé zoals mannen je weet wel in stad rond zwerven enzo) of zoals die andere van mogen moslimas zwemmen, ik hoor echt van die rare dinges, ik draag bikini , en dan wij vrouwen zijn het zelfde als jullie manne waarom mogen jullie mannen bij ons en wij ni bij jullie (alsof ik da gezegd had) of vrouwen die geen hoofddoeken dragen altijd de zelfde onzin van ik ben er nog niet aan toe, da maakt niet uit of je er niet aan toe bent en er valt niets er aan toe te zijn , want das is een BEVEL van Allah , die zegt niet , wil je alsteblief hoofddoek dragen maar echt op en bevelende manier ,draag hoofddoek(allee ni zo maar je weet wel wak bedoel), in mijn ogen is da het zelfde als , doe de deur dicht en dan dat ik opeens zeg ik ben er nog niet aan toe ( dus tot de dag vandaag weet ik nog steeds de echte reden niet mss is er gwn geen , die willen gwn niet volgens mij…

    (ik leerde alleen hoe de vrouwen in de tijd van de profeet waren, maar ik was totaal vergeten om te kijken hoe de vrouwen nu zijn, deze site heeft me veel goeds geleerd maar ook veel dinges, dat ik uit heel mij hart liever nooit te weten was gekomen, maar zote zien wou Allah het mij laten weten zo van pas op de tijden zijn veranderd de vrouwen zijn niet meer zoals ze eenmaal waren, de meerderheid is nu slecht , laat je niet bedriegen enzo… (ik bedoel hier niks mee , maar helaas is dit de realiteit ik kan me niet voorstellen dat er mee goede dan slechte zijn , ’t zelfde voor de mannen) ewa da wast dan, nu weten jullie iets meer van mijn levensverhaal afgelopen jaar (sorry dak zoveel praat en dak dinges schrijf da jullie totaaal niet intereseert maar ik moest van mij vader uit doen dus besloot ik om effe gwn ies te schrijven)
    beslama

  57. 57 Anissa 1 april 2007 om 12:11000000 pm

    ’s avonds kan je beter niet op straat zijn, tenzij het nodig is ofzo
    ook voor een jongen is het niet goed van dan buiten zijn, zeker niet alleen, de shayatien zijn dan buiten hé en dat merk je: ruzie enzovoort
    de shayatien in de mensen zijn dan ook buiten, zatlappen, drugsdealers enzovoort
    maar inderdaad een volwassen jongen zou wel zo naar buiten mogen en een volwassen vrouw dient een mahram bij zich te hebben
    kga da nooit ontkennen, er zijn verschillen die we moeten erkennen

    mohamed, inshaAllah zal jij een goede papa zijn die voor gelijke behandeling zal ijveren 😉

    mijn ouders hebben da thuis ook geprobeerd, is ni gelukt… want er blijven verschillen en op een gegeven moment zeggen ze, wil je ook uitgaan, ga maar,daar is de deur, doe wat je ni laten kunt, gewoon uit onmacht, maar dan moeten wij als dochters nadenken of dit wel verstandig is…

  58. 58 mohamed 1 april 2007 om 1:26000000 pm

    salaam anissa

    bedankt en inshallah word jij een goede moeder.

  59. 59 Anissa 1 april 2007 om 7:06000000 pm

    graag gedaan! inshaAllah!!! 🙂

  60. 60 Anoniem 1 april 2007 om 9:21000000 pm

    Salaamoe Halaykoem

    Anissa, wat die opvoeding betreft wil ik niet aantonen dat meisjes en jongens totaal apart opgevoed moeten worden en dat de jongen, omwille van zijn geslach, meer mag. Je moet er altijd vanuit gaan dat beide evenveel mogen maar soms zijn er uitzonderingen. Die uitzonderingen zijn er omwille van hun geaardheid en niet omwille van hun gelijkwaardigheid, want die moet er altijd zijn. Het is dus zoals op reis gaan. Een jongen mag alleen op reis gaan en een meisje niet, die moet met een mahram zijn. Dat is de Islam en dat kun je niet veranderen. Wat dat bosklassen betreft kun je het vanuit verschillende hoeken bekijken en er telkens een ander antwoord op geven. Ik g

  61. 61 Abderrahman 1 april 2007 om 9:54000000 pm

    Ik gaf eerder het voorbeeld van die dropping. Zoiets kan je toestaan voor een oudere jongen omdat het goed voor hem is om eens af te zien. Voor een meisje kan je zoiets niet gemakkelijk goed keuren omdat je haar wilt beschermen. Wat gaat ze nu in hemelsnaam doen moest er haar iets overkomen als ze met een andere groep meisjes hopeloos en hulpeloos alleen rondloopt in een bos… Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Verder geef ik je groot gelijk wat betreft het eigen verstand en karakter van je kinderen, zonen en dochters. Je moet hen niet dwingen om een hoofddoek te dragen of om te bidden maar je moet hen uitleggen waarom ze dat moeten doen waardoor ze het zelf, uit eigen wil, gaan doen.

    Ik heb zelf ook nooit moeten bidden. Hier en daar kreeg ik soms wel te horen dat het wel tijd werd om met het gebed te beginnen maar verder werd er nooit op mij toegekeken. Ik heb zelf besloten om met het gebed te beginnen, nadat ik mijn eigen vragen heb gesteld omtrent het leven en de grote rol die Allah daarin speelt. Ik ben zelf op zoek gegaan naar de waarheid (Islam) omdat ik er vroeger wel vanuit ging dat het de waarheid was, hoewel ik het niet kon verdedigen. Nu kan ik dat wel omdat ik over meer kennis beschik en het is net die kennis die mij ertoe heeft gezet om te bidden en om mij afstandelijk te houden van slechte zaken. Thuis hebben ze mij nooit gezegd dat ik niet mag uitgaan. Ze hebben me wel onder mijn voete gegeven wanneer ik in de vroege uurtjes thuiskwam toen ik nog wat in de buurt lag rond te wandelen met vrienden… Zelf ga ik niet uit omdat het niets voor mij is en ook al zou ik het leuk vinden, toch zou ik het niet doen omdat het volledig tegen mijn geloof is. Hoewel ik over de vrijheid beschik om elk weekend uit te gaan besef ik maar al te goed dat uitgaan slecht is voor de mensen en dat zie ik aan alle anderen die wel uitgaan, waaronder ook marokkanen. Ik heb thuis nooit mijn rapport moeten tonen en toch was ik bij de betere studenten van de klas. Toen ik op het hoger zat, zaten we met 5 marokkaanse jongens in de klas, en ik ben de enige die is afgestudeerd zonder een jaar over te doen.. Ik ben eigenlijk de enigste die is afgestudeerd aangezien 3 anderen zijn gestopt en 1 nog tussen het 1ste en 2de jaar zweeft.

    Dit allemaal komt enerzijds door de opvoeding die ik heb gekregen. Er werd mij thuis gezegd, wat je ook doet, goed of slecht, de gevolgen draag je zelf. Ik heb dit al in een heel vroeg stadium mogen ervaren en mijn vrienden waren er een goed voorbeeld van. Hoe ouder ik werd hoe groter het verschil werd tussen ons. Ik studeerde bijna af en zij gingen nog amper naar school. Ik behaalde mijn diploma secundair onderwijs en zij kwamen dan vaak uit één of andere strafinstelling … Gelukkig voor mij heb ik afstand van hen genomen omdat ik er gewoonweg niet meer mee kon omgaan. De verschillen waren te groot. Ik wilde me gewoon amuseren en zij wilde desnoods een autoradio stelen om die vervolgens te verkopen. Door heb ben ik vaak op het politiebureau beland, in de kelderverdieping wel te verstaan.. Maar hamdoellilah, heb geen strafblad en heb nooit vastgezeten. Dan heb ik andere mensen ontmoet, waaronder een klasgenoot die vandaag nog mijn beste vriend is.

    Mohammed, het spijt me om het u zo te zeggen, maar de wereld ziet er niet rooskleurig uit. Er zijn heel veel meisjes die een dergelijk onzedelijk gedrag hebben dat er geen woorden voor zijn. Roken is niets vergeleken met datgene wat ze daarbuiten doen. Er zijn ook heel veel slechte jongens die gebruik maken van zo’n meisjes om aan hun trekken te komen. Ik begrijp het niet. Ik wil je hier geen voorbeelden geven omdat ik je graag heb en je niet verdrietig wil zien. Maar datgene dat de jongens allemaal verkeerd doen (drinken, roken, seks voor het huwelijk, drugs, …) doen de meisjes van tegenwoordig ook verkeerd… Je gaat niet meteen een marokkaanse tegenkomen met een joint in haar hand, maar wel eentje die nog geen 5 minuten geleden met één of andere jongen waarvan ze amper de naam kent op de achterbank van de auto heeft liggen “dansen”. Word maar vlug wat harder, ik meen het echt. Hoe ouder je wordt hoe meer je zult zien. Het ergste van al is dat bepaalde jongens die kicken op dat soort meisjes zeggen: “pff, serieuse meisjes bestaan niet meer”. Alsof hun geen schuld treft.

    Anissa, ik zal je zeggen wat ik bedoelde met “een jongen wordt niet zwanger”. Als hij seks heeft met een meisje en dat meisje wordt zwanger, wie gaat er dan de baby dragen en wie gaat er het meeste last van ondervinden? Het meisje, inderdaad. De jongen gaat helemaal niets ondervinden en kan zich daar gemakkelijker overzetten. Maar dat meisje! Dat is een heel ander verhaal. Ik wilde alleen duiden op het feit dat meisjes van zodanige aard zijn dat het heel belangrijk voor hen is om uit hun doppen te kijken wanneer het op jongens neerkomt. Die jongen kan haar zwanger maken en dan zit zij ermee, hij ook natuurlijk, maar in mindere mate. Zij gaat het kind 9 maaden lang moeten dragen, hij niet. Dat is het verschil dat ik wil aanduiden tussen jongens en meisjes, een verschil dat er altijd zal blijven en dat aanduid dat de vrouw wel gelijkwaardig is maar niet gelijkaardig. Beiden hebben ze hun verschillen en je kan niet gewoon, zoals het westerse model, voor beide een zelfde opvoeding motiveren. Het is niet omdat een jongen iets zou mogen dat daarom een meisje dat ook mag doen, hetzelfde geldt omgekeerd.

    Islamitisch gezien kan er geen zelfde opvoeding zijn maar daarom betekend dat niet dat die opvoeding niet gelijkwaardig moet zijn. Soms heeft de vrouw wat beperkingen omwille van haar vrouwelijkheid. Zo moet ze een hoofddoek dragen en kan ze niet alleen op reis gaan, terwijl een man juist wel alleen op reis kan gaan. Het is niet aan mij om te zeggen wat goed is voor een jongen of wat goed is voor een meisje, maar de verschillen zijn er en het is volgens mij heel belangrijk om te zien in welke mate of op welke manier een ouder besef heeft van deze verschillen.

    Salaamoe Halaykoem

  62. 62 TIA 2 april 2007 om 11:22000000 am

    salaam.

    ik heb jullie reacties wat gelezen hierboven.
    Fatima en fatima

    ik moet zeggen ik ben het helemaal met jullie eens. dat lijkt zelfs niet dat jongens meer mogen. maar dat is zeker. misschien niet in het geloof maar in de opvoeding wel. je hebt famillies waar de meisjes niets mogen en de jongens doen wat die willen. ze verkopen drugs, belanden in het gevang, maken belgische vrouwen zwanger, verkrachten vrouwen, stelen, .. en dat wordt allemaal door de vingers gezien.; omdat ze jonges zijn. ik spreekhier dan over de opvoeding..
    als een meisje even op straat met een jongen spreekt die bij haar in de klas zit dan wordt er een scene gemaakt in bepaalde famillies

    abderahmaan. je zegt dat als je een dochter hebt dat je die niet gaat laten gaan naar dropping omdat JIJ vindt dat dat niets voor haar is.; dat is gewoon belachelijk..
    en hoe met wat zij wilt??? ga je dat niet vragen… ik vind dat dat moet kunnen. voor een vrouw zeker . ze moet leren zelfstandig zijn.. voor een vrouw is dat toch belangrijk..
    en een dropping kan voor een vrouw ook goed zijn. daar kan ze zeker gewoon maar sterker van worden..

    Al die ouders die dingen verbieden aan hun dochters.. ze gaan toch dingen beginnen doen achter de rug.uiteindelijk kun je je kinderen niet constant controleren..
    tis beter dat je er mee communiceert en ook luistert naar wat zij willen.. en ook open staat voor wat zij willen.. dan is er minder kans dat ze dingen achter je rug doen.. ze gaan meer durven komen vragen. dan kun je hen ook raad geven..
    ook veel beter want dan gaan ze ook luisteren…
    beslama

  63. 63 Tia 2 april 2007 om 11:25000000 am

    abderahmaan

    je hebt wel gelijk over dat meisjes nu ook doen wat die jongens doen allemaal..
    dat heeft allemaal te maken met opvoeding.. ouders praten niet over geloof tegen hun kinderen.. ze geven hen geen raad over het geloof. over wat erna komt.. wat wil je dat ik zeg..

    IT S A FUCKED UP WORLD

  64. 64 Abderrahman 2 april 2007 om 12:40000000 pm

    Salaamoe Halaykoem

    Tia, wat de opvoeding betreft die ik in gedachte heb. Ik ga nooit een onderscheid maken tussen mijn zonen en dochters op basis van hun geslacht want je moet ze gelijkwaardig behandelen. Maar een jongen is geen meisje en omgekeerd. Islamitisch gezien zijn er bepaalde verschillen. Ik heb al het voorbeeld gegeven van een jongen die op reis wilt gaan en een meisje dat op reis wilt gaan. Het meisje moet met een mahraam zijn, dat is hetgeen dat Islamitisch verantwoord is en niemand van ons kan daar verandering in brengen. Dus, stel je eigen eens de vraag, waarom moet een vrouw een mahraam bij hebben en kan die jongen gewoon helemaal alleen op reis gaan? Dat is toch wel een groot verschil hé? Wil je dan zeggen dat de Islam discriminerend is tov de vrouw? Is er hier één iemand van jullie die de grenzen van Allah wenst te overschrijven nadat ze zijn bekend gemaakt? Ik hoop het alleszins van niet.

    Dus, tot zover, er zijn bepaalde verschillen en dat komt duidelijk aan bod in de Islam (reizen bij jongen en meisje). Verder zijn er nog andere zaken (zoals die dropping) die misschien niet onder de rubriek “reizen” vallen waardoor er een andere regeling van toepassing wordt. Hiervoor moet je eerst kijken naar datgene dat de Islam voorschrijft. Ik weet niet of er een bepaalde regeling is wat betreft op dropping gaan bij reeds volwassen vrouwen (18-jarige)? En eigenlijk, daar gaat het niet om. Het gaat hier om het begrip dat vrouwen nu eenmaal geen mannen zijn en er daardoor, buiten de reeds gegeven voorbeelden, verschillen kunnen optreden.

    Je mag nooit handelen zoals de westerse gedachte: “man en vrouw zijn gelijk dus kunnen ze gelijke daden stellen.” Sinds wanneer moet een vrouw een das dragen? Sinds wanneer laat je een vrouw werken in de steenkoolmijn? Enzovoort enzovoort. Als Allah had gewild dat er geen enkel onderscheid was tussen de man en de vrouw, dan zou het niet alleen de vrouw geweest zijn die het kind draagt in haar baarmoeder. Dit is een duidelijk teken (voor mij toch) dat het grote verschil aanduid tussen man een vrouw. Hoe kan je dan in hemelsnaam alle eventuele regels voor de man overnemen en toepasbaar maken voor een vrouw? Wij zijn mensen en we hebben verstand gekregen om het te gebruiken. Als Allah het had gewild dan had Hij ons geschapen zonder een onderscheid te maken in geslacht en Hij is daartoe wel degelijk in staat aangezien er vele dieren en planten zijn die tweeslachtig zijn. De mens is dat niet dus blijft er altijd een verschil tussen man en vrouw en dat uit zich in andere reglementeringen. Een man mag geen goud dragen of zijde, maar een vrouw wel, om maar een voorbeeldje te geven.

    Tia, omtrent die dropping zei je tegen mij “hoe zit het dan met wat ZIJ wil”. Als ik een dochter heb dan ga ik Insha’Allah zeker rekening houden met haar wensen. Maar het is niet omdat zij iets zou willen dat zij het daarom zal of moet krijgen als het in tegenstrijd is met ons geloof. Ik ga haar opvoeden zodat ze zelf het verschil kan maken tussen goed en kwaad zodat ik haar niet telkens moet zeggen wat ze moet doen in bepaalde gevallen, want wie weet ben ik er dan net niet voor haar.. Het is belangrijk dat zij als dochter of hij als zoon het geloof draagt in het hart en daarbij het verstand ter ondersteuning heeft. Want je moet niet alleen geloven, je moet weten waarom je gelooft en daardoor zal je imaan en taqwa ook toenemen. Ik weet dat het voor jou heel gemakkelijk is om te zeggen dat jongens meer mogen, maar dat is niet het geval.Ze roken wel meer, gebruiken wel drugs, raken in de gevangenis, … Maar wie zegt er dat dat allemaal geaccepteerd wordt. Is het bij jullie de normaalste zaak dat één of andere jongen in de gevangenis terechtkomt? Bij ons niet hoor. Het is niet omdat de hele “islamitische gemeenschap”, die in een diepe slaap gedommeld is, doet blijken dat zij jongens meer bedervelijke vrijheden toekent dat zij daarom ook gelijk heeft. De Islam is tegen zo’n handelingen.

    Wat wil je nu in feite zeggen? Omdat vele jongens zich schuldig maken aan die feiten die je hebt opgesomt dat ze daardoor ook die “rechten” moeten geven aan de vrouwen? Het zijn zelfs niet eens rechten, het zijn openlijke dwalingen. Ik keur dat allemaal af en ik zou zoiets nooit toestaan voor mijn zoon. Ik praat hier volgens hetgeen dat goed is. Als ik zeg wat goed is voor mijn dochter en je maakt dan de vergelijking met de huidige jongens, dan zie je dat er een heel groot verschil is, maar daarom moet ik haar opvoeding niet aanpassen, dat die jongeren zich maar aanpassen! Of wil je zeggen dat we door de houding van de huidige jongeren minder “streng” moeten zijn voor onze dochters of wat meer kunnen toelaten? Het is niet omdat de meerderheid van onze marokkaanse vaders en moeders duidelijk hebben gefaald in de opvoeding van hun kinderen, zonen dan wel te verstaan, dat zij of wij daarom ook moeten falen in de opvoeding van onze dochters.

    Ik hoop dat je niets verkeerd van me denkt. Dat ik mijn dochter thuis wil opsluiten en haar onwetend wil houden. Ik wil het beste voor haar en zo ook voor mijn zoon en het beste dat ik hen kan geven is de Islam. Ik wil dat ze verder studeren en dat ze een goed karakter opbouwen. Het is wel waar dat tegenwoordig jongens veel meer kunnen zonder dat iemand het zelfs vreemd vindt, maar dat is hun fout en de fout van hun ouders. Dus laat daarom uw eigen zonen en dochters niet lijden onder de fouten van andere “islamitische” gezinnen door een meer westerse houding aan te nemen in de opvoeding.

    Wie een slechte opvoeding geeft aan zijn kinderen zal daar ook voor gestraft worden. Als ik mij niet vergis zullen de ouders van dochters die strakke kledij droegen ook ter verantwoording geroepen worden. Zelfs is het zo dat zij niet in de buurt zullen komen van het paradijs. Zij zullen de geur van het paradijs niet rieken terwijl die kan geroken worden op een afstand van 500 jaar (zoiets dergelijk was de hadith, ik zoek het wel op).

    Ik wil niet één van die ouders zijn dus ga ik mijn best doen om een goede houding over te geven aan mijn kinderen (jongens en meisjes) zodat ze zelf in staat kunnen zijn om een onderscheid te maken tussen datgene dat maatschappelijk aanvaard wordt en datgene dat islamitisch voorgeschreven is.

    Salaamoe Halaykoem

  65. 65 Oegt 2 april 2007 om 1:47000000 pm

    Salamu3alaikum wara7matulahi wabarakatuhu,

    Masha’Allah Abderrahman!!

    @ Tia
    Op bijna elke school wordt er wel een kamp georganiseerd voor kinderen. Je weet niet wat daar als ouder gebeurd, hoe de jongens/meisjes verdeeld worden, het voedsel en dan nog maar niet te spreken over de discoavonden. Alle kinderen kijken ernaar uit en dan hoort jouw kind dat ie niet mag gaan..

    Veel ouders geven toe omdat ze het sneu vinden voor hun kinderen, en dan gaan ze naar de Disco avond!! Staghfiru’Allah Wie weet wat daar allemaal kan gebeuren, ook al ben je nu streng voor haar en als ze het nu niet merkt, dan zalhet insha’Allah in het hiernamaals zijn. Dan zal ze zeggen Hamdoelilah me moeder en vader hebebn mij het goede voorbeeld gegeven en hierdoor hebben ze mij verlost van de hel! En ik durf te zweren dat het niet slecht is voor je kind om haar niet naar de Discoavond te laten gaan. Maar als je nou als moslim ouder i.p.v. jouw kind op stap te laten gaan (naar de disco) iets leuks en unieks te bedenken om jou kind zo bezig te houden als zijn of haar klasgenoten weg zijn. Elk dag kun jwe een leuke uitstapje verzinnen en misschien kun je het op dat moment wel extra verwennen. Met als doel het kind te leren dat de islam bepaalde zaken verbiedt maar ook zeker wel andere leuke dingen toestaat. Zo heeft jouw kind ook wat leuks te vertellen op school en voelt het zich niet buitengesloten.

    Je kind een goed islamitische opvoeding geven staat niet alleen in het belang van het creëren van een goede natie maar staat zeker op de eerste plaats in het belang van de ouders. De boodschapper van Allah (SAW) zegt in een hadith die overgeleverd is door Aboe Hoerayra (RA3): “Wanneer de zoon van Adam sterft houden zijn beloningen voor zijn daden op, behalve de volgende drie daden: Een onophoudelijke liefdadigheid, achtergelaten kennis die voor mendsen nuttig zal zijn en een oprechte kind die smeekbede voor hem doet. (Tirmidhi).

    Als ouder fungeert je als een voorbeeldfunctie, je moett goed beseffen dat jouw kind veel van jouw eigen gedrag zal aannemen. Je kunt niet verwachten dat als je liegt dat jouw kind dat niet zal doen. Je moet niet alleen consequent zijn met het gedrag van jouw kind maar ook consequent zijn met jouw eigen gedrag. Je moet dus zelf een goede voorbeeld zijn voor jouw kind. Natuurlijk blijven we reëel, niet iedereen heeft alleen maar goede karaktereigenschappen, iemand kan net zo goed een nare karaktereigenschap hebben die hoe goed je jouw best doet om het te verbergen tevoorschijn zal komen tegenover jouw kinderen. Je kunt het mmisschien goed voor de buitenwereld verbergen maar niet voor jouw kinderen. Jouw kinderen weten wat de realiteit is, zij zien het, horen het, maken het mee kortom zij weten het als beste, maar hoe dan ook als ouder behoor je het allerbeste voorbeeld te geven en al jouw goede karaktereigenschappen naar voren te brengen en oprecht te zijn en blijven en standvastig blijven in jouw geloof.

    Tia, als je je kind te veel vrijheid geeft zullen ze alles doen, omdat ze toch denken mama wordt toch niet boos of papa wordt toch niet boos. Als ze het achter je rug om doen dan weten ze dat het niet toegestaan is wat ze van plan zijn. Dus heb je ze wel iets geleerd, en zullen ze er hiermee later veel aan hebben insha’Allah.

    Als ouder behoort je goed na te denken over de opvoeding van jouw kinderen. Je behoort jouw kinderen door te geven dat er iets in deze wereld heeeel belangrijk is, en dat het voor altijd zal blijven en dat het zal helpen door goede tijden en door slechte tijden en dat het zal helpen op een Dag die moeilijk zal zijn en dat zelfs jij als ouder niet te hulp kan schieten. Je leert jouw kinderen de islam. Je geeft aan jouw kinderen deze aya/vers door:

    “Zeg: “Als jullie vaders en jullie zonen en jullie broeders en jullie echtgenotes en jullie familie en de bezittingen die jullie verworven hebben en de handel waarvan jullie verlies vrezen en de huizen die jullie behagen, jullie dierbaarder zijn dan Allah en Zijn boodschapper en het strijden op zijn Weg, wacht dan tot Allah met Zijn beschikking komt. En Allah leidt het zwaar zondige volk niet.” (Soerat At Tawbah, aayah 24).

    Als ouder moet je jouw kind duidelijk maken dat het in deze wereld gaat om “la illa illaha illa Allah”, en dit met vrees aan je kinderen door te geven. Als moeder moet jje niet bezorgd zijn of jouww kinderen te eten zullen krijgen, je geld overhoudt om de volgende maand mooie superdure schoenen te kopen voor jouw kind. Als moederzijnde moet je, je vooral druk maken om het feit dat je een moeilijke verantwoordelijkheid draagt, en dat is de islam doorgeven aan jou kinderen volgens de Koran en de Soennah.

    Kortom Tia, wat ik wil zeggen is als je kinderen krijgt insha’Allah en je zult ze opvoeden zoals je hierboven hebt gezegt, dat ze dan in dwaling gaan verkeren. Op dat moment hebebn ze neit eens de tijd om na te denken over de Islam dan is het alleen maar uitgaan, uitgaan, en uitgaan. Je krijgt er een grote beloning voor als je vanaf kleins af aan met de islam bezig bent geweest.. Gun je je eigen kinderen dan niet het Paradijs?? Ik bedoel je helpt ze niet eens, misschien overlijden ze wel in de discotheek Allahie’7afed. Denk er nog maar eens goed over na.

    salamu3alaikum wara7matulahi wabarakatuhu,

  66. 66 Anissa 2 april 2007 om 5:59000000 pm

    ok, maar dan moet je je zoon ook niet laten meegaan op zo’n uitstap als een kamp of zo, disco enzo zal hem ook niet goed doen

    dit slaat toch op beide geslachten he???

    bovendien, abderrahmaan, volgens mij mag een volgroeide man alleen op reis gaan, de meeste jongens van twaalf dertien jaar zijn nog niet volgroeid of volwassen…

    maar inderdaad, er zijn verschillen, zelfs ouders die niet geloven geven soms een iets andere opvoeding aan hun dochter omdat ze te bezorgd zijn, ze mag niet zo laat op café als haar broer enzovoort, zo’n meisje zat in mijn klas

    en we streven naar een gelijke opvoeding , maar die is niet honderd procent mogelijk, wel mss een gelijkwaardige opvoeding

    trouwens, als die zoon goed opgevoed wordt zal die het niet erg vinden om later als hij volwassen is met zijn zus of zusje op reis te gaan of zo, dat zou toch mooi zijn! veel jongens zie ik dit niet doen! die gaan wel op reis, maar met vrienden, om de bloemetjes buiten te zetten meestal en Allahoe ahlam

    En Allah weet het beste!

  67. 67 Abderrahman 3 april 2007 om 8:32000000 am

    Salaamoe Halaykoem

    Zo’n kamp waar Oegt het over had is weer iets anders dan waar ik het over had. Ik had het over een dropping en ik zie mijn dochter niet meteen daar naartoe gaan. Zo’n kamp daarentegen kan uitgaan van een of andere jeugdbeweging / school / moskee … en als blijkt dat er daar rekening wordt gehouden met de islamitische voorschriften (wat vaak niet het geval is maar kom, tenzij bij een moskee) dan mag mijn dochter gaan, net zoals mijn zoon. Omdat ze daar dan op een juiste manier zelfstandig leren te zijn zonder dat ze ongehoord in contact komen met jongens/meisjes. Ongehoord wel te verstaan, zoals bijvoorbeeld samen slapen op de kamer, discoavonden, … Als alles verloopt zoals het moet verlopen dan vind ik dat een goed idee zelfs. Echter, dat zo’n kamp op dergelijke manier wordt georganiseerd is vaak niet het geval. Als ik mijn dochter dan zou weigeren om te gaan omwille van bijvoorbeeld het gemengd slapen, discoavonden waaraan je moet meedoen, … dan zou ik mijn zoon ook weigeren om daaraan deel te nemen omdat die zaken voor zowel jongens als meisjes niet kunnen.

    Anissa, ik had het over een volwassen jongen en een volwassen meisje die op reis gaan. Een kind laat je sowieso niet alleen het vliegtuig op stappen. Als een jongen met zijn zus op reis wilt gaan dan is dat Islamitisch gezien geen enkel probleem.

    Ik wil nog iets zeggen over mijn persoonlijke ervaring inzake schooluitstappen (dat kamp dat hierboven beschreven staat). In het hoger onderwijs zijn we eens voor een week naar Amsterdam gegaan. Ik ben meegegaan. Een Marokkaanse medestudente van mij is niet meegegaan. We sliepen in bungalows, eigenlijk een soort van kleine ingerichte huisjes. We waren met 4 jongens en 2 meisjes. Per bungalow moest je met 6 personen zijn. Eén meisje sliep bij haar vriend in de kamer. Twee andere belgische medestudenten sliepen samen in een 2de kamer.. Dan was er nog een 3de kamer met 2 bedden waarin ik kon slapen samen met dat overige meisje. Ik wilde dat eigenlijk niet, maar hoe kon ik dat haar nu vertellen? Waar moet ze dan eigenlijk slapen vroeg ik mij af, in de woonkamer op de zetel? Anyway, nadat iedereen zijn kamer had uitgekozen zei ik tegen dat meisje terwijl een deel van de groep er bij stond dat ik eigenlijk niet kan slapen met een meisje in één kamer, dit zei ik met een lach en ik wilde aanvankelijk gewoon een discussie op gang zetten waarbij ik hun wilde vragen naar hun “christelijke waarden”. Ik wist natuurlijk dat geen van hun echt gelovig was. Uiteindelijk, zonder al te veel gelameer heeft ze gezegd dat ze gewoon in de kamer gaat slapen met dat andere meisje en haar vriend.. Met 3 dus op één kamer. Deze Marokkaan kreeg de hele kamer voor zich, een hele kleerklast, twee bedden en een raam waarvan ik zelf kon beslissen om die open of dicht te doen..

    Stel je nu eens voor dat ik een belgische jongen was geweest en dat meisje een Moslima was.. Wat dan? Dus dan heb je 4 jongens en twee meisjes waarvan 1 Moslima. 1 jongen slaapt bij zijn vriendin op de kamer. 2 jongens slapen samen op een kamer. De laatste kamer moet dan gedeeld worden door die jongen die overblijft en dat moslimmeisje. Zou die jongen haar de kamer willen geven zodat zij er alleen kan slapen? Zou dat 1ste belgische meisje misschien beslissen om met haar in een kamer te slapen zodat de 4 jongens dan gewoon 2 kamers kunnen delen onder mekaar? Het is om dit soort redenen dat je een kamp kan weigeren, zowel voor jongens als voor meisjes. Ik heb toen met niemand een kamer gedeeld maar dat komt ook door het feit dat ze van mij weten dat ik een praktiserend Moslim ben. Als enige Marokkaan in heel de afdeling, die vaak te laat kwam in de les en daardoor nonchalant overkwam, hadden ze blijkbaar de idee dat ze mij gewoon mijn zin maar moeten geven. Mooi 🙂 Toen ze mij eens vroegen om naar buiten te gaan zei ik dat ik wel mee wilde, maar dat ze me dan 1st 5 minuten moesten geven om te bidden. Ze hebben met plezier gewacht. El hamdoellilah.

    Salaamoe Halaykoem

  68. 68 jamila 7 juli 2007 om 5:11000000 pm

    nou sorry, ik ben blij dat ik een vrouw ben, ik hoef geen man te zijn om me goed te voelen. wees maar gewoon blij met jezelf, man of vrouw. je bent een mens
    en trouwens, als je een man ben, dat betekent niet gelijk dat je alles mag doen ofzo, een man mag ook niet halfnaakt buiten staan, een man hoort zichzelf ook te bedekken, niet alleen een vrouw!!!!! en trouwens, mannen en vrouwen zijn gelijk in de islam. ik ben een vrouw, en ik ben er trots op.

  69. 69 redwan 7 juli 2007 om 5:33000000 pm

    subhana allah!!
    Een onderwerp dat niets met islam van doen heeft en gelijk vliegen we erop als een vlieg op een snotneus 🙂
    subhana allah!!

    Ik begrijp niet waarom er nog mensen zijn die twijfelen over de evenwaardigheid (niet gelijkheid!) tussen man en vrouw in islaam.
    subhana allah!!

    Lees de koran aub ipv naar voorbeelden in jouw buurt te kijken of cultuurgebonden zever of verhaaltjes van die en die enz..
    Allah heeft ons allen de mogelijkheid gegeven om zelf op onderzoek te gaan en alles kritisch te benaderen maar dan moet je wel de juiste bronnen raadplegen en niet wat je onkel in de bergen gezegd heeft of wat je vriendin heeft gezien op CNN..
    Subhana allah!

    Moge Allah onze harten zuiveren en ons kennis vergroten..
    Ameen!

    djazaak oellah oeghairan

  70. 70 Kees 10 juli 2007 om 8:12000000 pm

    Vrouwen zijn fantastisch!!

    Toen God eenmaal de vrouw schiep was hij reeds 6 dagen aan het overwerken. Er verscheen een engel en deze zei: “Waarom spendeert u zoveel tijd aan dit model?”

    De Heer antwoordde: “Heb je al gezien aan welke voorwaarden ze moet voldoen? Ze moet helemaal te wassen zijn, 200 beweegbare delen hebben die allemaal te vervangen zijn, ze moet functioneren op cola light en kliekjes, een schoot hebben waar 4 kinderen op kunnen zitten, een kus die alles kan genezen, van een geschaafde knie tot een gebroken hart

    EN

    ze mag maar één paar handen hebben”.

    De engel was overweldigd door alle voorwaarden: “Één paar handen! Niet te geloven! En is dat het standaard model? Dat is teveel werk voor één dag. Neem op z’n minst morgen erbij om het af te maken”. “Maar dat gaat niet,” protesteerde de Heer, “ik ben bijna zover, ik heb deze creatie die zo dicht bij mijn hart ligt bijna afgerond”. “Ze geneest zichzelf al als ze ziek is”.

    EN

    “Ze werkt 18 uur op een dag”. De engel kwam dichterbij en raakte de vrouw aan. “Wat heeft U haar zacht gemaakt Heer”. “Ze is zacht”, zei de Heer, “maar ik heb haar ook heel hard gemaakt. Je hebt geen idee wat zij kan doormaken of voor elkaar kan krijgen”. “Kan ze ook nadenken?” vroeg de engel.

    De Heer antwoordde: “Ze kan niet alleen nadenken, ze is ook in staat om zaken te beredeneren en te onderhandelen”.

    Toen viel de engel iets op, hij raakte de wang van de vrouw aan. “Oeps, ik geloof dat deze lekt! Ik zei toch dat u er teveel instopte”. “Dat is geen lekkage,” corrigeerde de Heer “dat is een traan”.

    “Waar dient een traan voor?” vroeg de Engel.

    De Heer zei: “De traan is haar manier om uiting te geven aan haar vreugde, haar leed, haar pijn, haar teleurstellingen, haar liefde, haar eenzaamheid, haar droefheid en haar trots”.

    De engel was onder de indruk. “U bent geniaal, Heer. U hebt aan alles gedacht! De vrouw is werkelijk ongelooflijk”.

    En dat is ze! Vrouwen hebben krachten die mannen doen verbazen.

    Zij doorstaan ontberingen en dragen lasten, maar houden vast aan geluk, liefde en vreugde. Ze glimlachen wanneer ze willen schreeuwen. Ze zingen wanneer ze willen huilen. Ze huilen als ze blij zijn en lachen als ze nerveus zijn. Ze vechten voor datgene waar ze in geloven.

    Ze verzetten zich tegen onrechtvaardigheid. Ze accepteren geen ‘nee’ als ze geloven dat er een betere oplossing is. Ze nemen minder, opdat hun familie meer heeft. Ze begeleiden een bange vriend(in) naar de dokter.

    Hun liefde is onvoorwaardelijk. Ze huilen wanneer hun kinderen zichzelf overtreffen en juichen als hun vrienden in de prijzen vallen. Ze zijn blij met het nieuws van een geboorte of huwelijk. Hun hart breekt als een vriend(in) sterft. Ze betreuren het verlies van een familielid, maar blijven sterk wanneer ze denken dat er niet genoeg kracht over is.

    Ze weten dat een knuffel en een kus kan helpen een gebroken hart te helen.

    Vrouwen zijn er in alle maten, kleuren en vormen. Ze zullen rijden, vliegen, lopen, rennen of mailen om te laten zien hoeveel ze om je geven. Het hart van de vrouw zorgt dat de aarde draait. Zij brengen vreugde en hoop. Zij bezitten compassie en idealen. Zij ondersteunen familie en vrienden.

    Vrouwen hebben essentie om dingen te zeggen en alles te geven.

  71. 71 Kees 10 juli 2007 om 8:21000000 pm

    Ik ben geen moslim maar sta positief tegenover de Islám als zodanig. Wat mij steeds verbaast is dat de mannen in de moslimwereld zich zo’n positie tegenover de vrouwen hebben toegeëigend. Als mannen en vrouwen gelijk (= gelijkwaardig) zijn, zou ik een geheel andere houding hebben verwacht. Ik ben al meer dan 40 jaar getrouwd en mijn vrouw is mijn partner met wie ik alles samen bespreek. Ondanks dat wij erg verschillend zijn, heb ik respect voor haar mening en wensen en ben blij dat zij eigenschappen heeft waarover ik niet beschik. Samen kunnen wij de wereld aan; en laat niemand het wagen om tussen ons te komen.

  72. 72 junnus/ujampa 17 juli 2007 om 10:19000000 pm

    Assalaam alaikum wwbr,

    In naam van Allah de barmhartige en genadevolle.

    Weet u kees waarom omdat men niet aan hun leidraad volgen :v,b
    de leidraad van de mens zijn de openbaringen van God , Allah (hier moet men , omdat het nodig is andere interpetatie toevoegen. nieuwe wereld nieuwe stijl).
    men volg de borden niet die woorden aangegeven omdat men zonodig kortere weg nemen,men houd niet aan de regels van de weten van een land of staat , men moet zonodig frauderen enz,

    men neemt volkscultuur en islamverplichtingen ( kan wel tot en mag niet) door mekaar,

    Zoals nu gaat het om reden waarom je een man wil zijn…..

    In het islam ben je dankbaar dat je gezond en wel op aarde bent gekomen als moslim (GELOVIGE)waar Allah recht op heb gebeden te worden en door Allah inblazing de ruh(amanaat,beziting van de schepper , hierop kom later op terug)waarbij je daarop een levende ziel ben ontstaan . En geen kommentaar op moet geven , anders ben je ondankbaar en zulke mensen ligt in de onderkant van het hellevuur.

    Maar men gaat dan hier over opvoeding , man recht vrouw rechten, dus verschillende topics..

    Dus u ziet niet Alle moslims hier volgen hun leidraad in duscusies of geven een aansluitend comment opvolgend een teks uit de koran die niet over het het duscusie punt gaat.

    men spreekt ook niet uit wetten voorschriften en soenas , alles wordt door mekkaar gehaald om hun eigen idee of omgeving gedragd of horen zeggen gehoord te promoten.

    Allah wens als u wilt spreken spreekt in naam van Allah .
    dat zelf zie ik niet hier..
    Alles wat je doet.

    dus broeder Kees en Zuster en Broeders vergeef mij als ik u krenk het komt van mijn nafs en vraagt Allah om vergeving en als u indachtig wilt zijn en mij vergeeft zal Allah ons rijkelijk belonen met het paradijs Amin ja robbil alamin.
    Astogfirlohhaladzim wa atubuilai.wabilahitaufikwalidajah waslaam.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,013,618 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

februari 2007
M D W D V Z Z
« Jan   Mrt »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

%d bloggers liken dit: