• 60 Manieren om de liefde van je vrouw te houden (2).

.

60 Manieren om de liefde van je vrouw te houden,
uit de Koran en de Soennah.

1. Geef haar een veilig gevoel.
2. Groet haar met ‘Assalaamualeikum”.
3. Beschouw je vrouw als broos
4. Adviseer haar in een liefdevolle, romantische en prive sfeer
5. Wees gul naar je vrouw
6. Bied haar je plaats aan waar jij zit
7. Vermijd Boosheid.
8. Verzorg je zelf, ruik lekker.
9. Gedraag je als man niet als meerdere
10. Luister naar je vrouw. Wees een goede luisteraar.

11. Maakt geen ruzie of kibbelen.
12. Roep je vrouw met namen die ze graag wil horen. Koosnamen.
13. Verras haar met dingen waar ze van houdt
14. Scheld haar niet uit
15. Accepteer haar tekortkomingen.
16. Uit je liefde naar je vrouw toe.
17. Moedig haar aan in goed gedrag naar haar familierelaties toe
18. Praat met haar over een onderwerp waar haar interesse in ligt
19. Uit naar haar familie toe dat ze een goed persoon is
20. Geef haar een geschenk
.
21. Haal af en toe de routine uit de relatie.
22. Denk goed over je vrouw.
23. Als je kleine dingen ziet of hoort die je niet bevallen, zeg er dan niets van en vergeet het
24. Wees geduldig
25. Respecteer dat ze jaloers kan zijn.
26. Wees nederig
27. Zet de liefde voor je broeders, niet boven de liefde van je vrouw.
28. Help in de huishouding.
29. Dwing haar niet om van je moeder/vader te houden. Help haar wel hiermee.
30. Beschouw haar als de ideale vrouw en laat haar dat merken.
.
31. Doe een doa voor je vrouw
32. Haal geen oude koeien uit de sloot. Het verleden is voor Allah.
33. Zeg niet “Ik doe dit en dat voor jouw”.
34. Beschouw je vrouw niet als vijand. Sjatan is de vijand.
35. Geef je vrouw te eten met de hand. Het eten gaat naar haar hart
36. Beschouw haar als een dure diamand
37. Laat haar je lach zien
38. Smoor kleine problemen in de kiem, voordat ze grote problemen zijn.
39. Wees niet humeurig naar haar toe
40. Respecteer haar gedachte en denkwijze.
.
41. Help haar om in haar hart te kijken.
42. Respecteer de intieme relatie en de grenzen ervan
43. Help haar om de kinderen op te voeden en te verzorgen.
44. Zeg dat ze er mooi uitziet. Gift met de tong.
45. Eet samen.
46. Laat haar weten wanneer je thuis komt of weggaat
47. Verlaat niet het huis voor langere tijd als er onenigheid is
48. Hou geheimen van het gezin binnen het gezin. Maak ze niet publiekelijk
49. Moedig elkaar aan in ibada (Handelingen voor Allah)
50. “Graveer” haar rechten in je hart
.
51. Behandel je vrouw met liefde en goedheid. Ook in slechtere tijden
52. Geef haar een kus.
53. Deel problemen met je vrouw niet met andere.
54. Bescherm de gezondheid van je vrouw. Laat je bezorgdheid zien over haar gezondheid.
55. Denk niet dat je altijd gelijk hebt
56. Deel je vreugde en verdriet met je vrouw.
57. Heb benade met haar zwakke punten.
58. Geef haar steun in moeilijke tijden.
59. Accepteer zoals ze is
60. Heb altijd een goede intentie tenopzichte van je vrouw.

roosje.JPG

35 Reacties to “• 60 Manieren om de liefde van je vrouw te houden (2).”


  1. 1 www.BenAyad.be 22 december 2006 om 11:23000000 am

    VORIGE     1 – 2     VOLGENDE

  2. 2 Moke 22 december 2006 om 12:01000000 pm

                                                                                           آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

    Als je dat filmpje volledig hebt gezien, dan is de toch de realiteit anders bij de gelovigen en de ongelovigen mensen aldan niet bij diverse godsdiensten.

    Maar als iedereen zo zou zijn en stoppen met elkaar de woorden in de mond te duwen en te vervangen met persoonlijke iedeeën, wordt de situatie met opgestapelde zenuwen grimmiger. Met alle gevolgen van dien, die eruit zou kunnen vloeien.

    Moge Allah (swt) ons deze kennisvaardigheid toe wensen met de correcte wijze, van deze afgeleide woorden uit de koran en kitaab soenna, het juiste pad leiden. Amien!!!!!

  3. 3 Sahira 3 januari 2007 om 5:23000000 pm

    Ik denk eerlijk gezegd dat het er geen 1 man bestaat die zich aan deze “regels” kan houden.

    Maar zal deze uitprinten en aan me man laten zien:-)

  4. 4 umm_zaynab 4 januari 2007 om 12:18000000 am

    salaam sahira..

    weet dat niemand perfect is.. iedreen maakt fouten maar ik denk dat als je als vrouw goed bent voor je echtgenoot dat hij zeker zijn best zal doen om met elk van die 60 manieren rekening te houden.. inscha allah
    m3a salama

  5. 5 Souhaila 23 januari 2007 om 1:58000000 pm

    tuurlijk wordt dat door geen enkele man nageleefd.. welke man houdt er echt rekenign met zijn vrouw..waarom gaan ze allemaal een vrouw halen van marokko???

  6. 6 Souhaila 23 januari 2007 om 1:59000000 pm

    zodat ze gewoon moet zwijgen en hij kan doen wat hij wilt.. dat ist gewoon.. vrouwen van belgie zijn te modern en zijn ******

  7. 7 fatima 2 maart 2007 om 1:59000000 pm

    een vrouw die zo praat voelt geen liefde voor har man.
    moest ik trouwen zou ik er voor zeggen dat er liefde is , waarom zou ik beginnen aan ruzie’s en aan ongelukkige ouders voor mijn kinderen.

    salaam

  8. 8 moslima 2 maart 2007 om 7:16000000 pm

    salaam souhaila kijk je denkt dat er alleen slechte mannen zijn en strenge maar dat is het niet er zijn ook pracht van mannen met een heeel goede hart en er zijn ook vrouwen die slecht zijn maar zoals umm-zaynab zegt als jij goed bent is je man ook goed voor je en je hem met respect behandelt, behandelt hij je ook met respect

  9. 9 ZusterInIslam 1 mei 2007 om 10:25000000 pm

    Salaam oe alaykoem

    Ik vind dat het langs beiden kanten moet komen. Als je een man neemt die meer op zen uiterlijk kijkt dan naar zen geloof, moet je dit niet verwachten. Maar als je een goede moslim man neemt, die Allah vreest, en die het beste wilt voor zen vrouw. Dan ben ik er zeker van dat hij 20% van de bovengenoemde regels zal volgen. Dus beste zuster Souhaila, als jij een goede moslima bent, en je trouwt InshaAllah met een goede Moslimbroeder, zul je inshaAllah gelukkig zijn.

    Ik vind die regels nog vrij leefbaar hoor. Denk dat ze makkelijk te doen zijn. 🙂

    Assalaam oe alaykoem

  10. 10 TIA 2 mei 2007 om 11:40000000 am

    salaam

    er zijn inderdaad nog goeie mannen…

  11. 11 ZusterInIslam 2 mei 2007 om 10:13000000 pm

    Salaam oe alaykoem

    Heeft iemand ook de goede eigenschappen van de vrouw tegen haar man? Ik weet dat het er wat meer zijn (99 eigenschappen). Zou iemand ze hier kunnen plaatsen. Jazakoem Allah oe Ghairan

    Assalaam oe alykoem

  12. 12 Abderrahim 5 mei 2007 om 3:08000000 pm

    Salaam

    Meisjes in het leven ben ik alleen slechte marok meisjes tegengekomen… En daar deed ik zoveel goed voor, het leidde allemaal tot niks. Ik hoop dat ik zoveel meer goed kan doen bij mijn vrouw in de toekomst.

    Ik wil gewoon zeggen dat ook mannen verlangen naar een goede vrouw… Insha’allah

    Dit zeg ik niet zomaar, ik sssscccccchhhhhhrrrrreeeeeeuuuuuwwww dit gewoon :()

  13. 13 alytje 6 mei 2007 om 12:29000000 am

    as salam aleikoum

    zou iemand deze 60 adviezen in het arabich willen schrijven. hoeft niet in het arabichealfabet maar gewoon in het nederlandse.

    ik wil ze aan mijn man laten lezen maar die kan nog geen nederlands op dit niveau. vandaar dat ik dit van julie vraag

  14. 14 Moke 7 mei 2007 om 11:02000000 pm

    Salaam alaikoem wa rahmatoellah wa barakatoehoe,

    Beste zuster alytje, woellah billah, ik snap je echt niet, echt waar:

    “… deze 60 adviezen in het arabich willen schrijven. hoeft niet in het arabichealfabet maar gewoon in het nederlandse.”

    Sorry, wat bedoel je eigenlijk ? 😦 😦 😦

  15. 15 fatima 8 mei 2007 om 9:29000000 am

    salaam,

    moke ik denk dat ze bedoeld in het arabisch, maar niet in de arabische letters bv. za3ma ,snap je
    het is nu berbers ,maar goed maar in het nederlands

  16. 16 Anoniem 12 mei 2007 om 1:22000000 pm

    moke geeft niets dat je me niet begreep. om het toch maar makkelijker te maken….. kan het gewoon in het arabich voor me geschreven worden???

  17. 17 ikram 14 mei 2007 om 8:36000000 pm

    Ik wil ook so een man:P die aan dese 60dingen houd!!:D

  18. 18 chahida 15 mei 2007 om 4:14000000 pm

    HéHe ik hoop inschahallah dat ik zon man tegen kom!!!

    beslamaa

  19. 19 16jarigemohamed 15 mei 2007 om 5:15000000 pm

    inshallah, gwn goed zoeken , en die heel zwaar ondervragen , en uittesten enzo omte zien hoe goed hij als moslim is….maar ka je ziet wel

    ps: laat je niet misleiden door schoonheid!!!!

  20. 20 alytje 28 mei 2007 om 6:10000000 pm

    zou imand ze alstublieft voor mij willen vertalen naar het arabich of zoals fatima het beschreef.

  21. 21 Moke 28 mei 2007 om 6:51000000 pm

    Ik kan het niet volledig doen, want het gaat vol fouten zitten.

    En kan ook niet alles vertalen zoals je wou en fatima hoe ze heeft beschreven.

    Ik weet het, het is moeilijk?

    Dus zo bijv.: qool a salaam alaikoum,

    zo gechreven tekst, van de 60 Manieren om de liefde van je vrouw te houden. pffff!!!

    Ik ga een hoop mensen contacteren, misschien kunnen ze het beter dan mij?? VANDAAG NOG!!!

  22. 22 redouan 29 mei 2007 om 2:09000000 pm

    salamo alaikoem allemaal.
    ik vindt dat het eigenlijk vrij logish is dat een man 60 eigenschappen moet bezitten… maar welk persoon denkt tegenwoordig logish. tegenwoordig is logish zeer ingewikkeld geworden. en ingewikkeld is logish geworden.
    ik wil maar zeggen dat normale mensen niet meer in de mode zijn. terwijl we allemaal nog wel normaal kunnen worden.
    het eerste wat we dan moeten doen zijn al onze slechte gedachten en dromen wissen uit ons hart en uit onze hersens, en dan opvullen met de liefde voor Allah.

    een kamer dat vol zit met grief daar kan je niet makkelijk in slapen of andere dingen plaatsen. dus alles uitgooien en dan is er weer plaats voor goeie dingen. dingen die logish zijn, en makkelijk inchaAllah. ik wens jullie veel geluk en moge Allah ons allemaal een goeie vrouw en voor de vrouwen een goeie man geven inchaAllah. voor deze die getrouwd zijn wens ik veel geluk in hen leven.

  23. 23 Oegt Zahra 5 juni 2007 om 8:39000000 am

    salam, ik ken maar weinig goede mannen en vrouwen ,trouwens als een goede persoon kan met een slechte trouwen en zo die slechte eigenschappen overnemen of verbittert worden!t’is moeilijk om tegenwoordig om goed te zijn,moge ALLAH onze harten reinigen,onze doenoeb vergeven & ons leiden’INCHALLAH!!!!!!!! MACHA3ALLAH.

  24. 24 OumIshaaq 17 juni 2007 om 10:31000000 am

    Deze heb ik zonet gemaild naar mijn man 😮

  25. 25 senna 17 juni 2007 om 4:41000000 pm

    selam..

    als ik inscha allah een man krijg die naar deze regels leeft.
    zou ik niets tekort komen en zou ik het dubbele terug doen.
    maar waar vindt je nou zo een man…

    wayelekoem a selaam

  26. 26 anoniem 18 juni 2007 om 7:27000000 am

    heb geduld in julie leven{ saber}

  27. 27 H 18 juni 2007 om 5:38000000 pm

    Was het maar waar dat de man de vrouw grenzeloze liefde en genegenheid kan geven zonder daar iets terug van te verwachten. Kon een man maar één procent van de liefde van de moeder geven. Als dit zo was, zou alles een stuk makkelijker zijn.

  28. 28 anaya 25 juni 2007 om 11:45000000 pm

    Salaam alaikom wa rahmatoe allahi wabarakatoeh beste zusters en broeders,

    Wat jullie al eerder hebben gezegd. Moge Allah swt ons met een man schenken met deze eigenschappen insha Allah…Amien!

    Maar vergeet ook niet dat niemand perfect is!! En dat er niet een ‘perfecte man’of ‘perfecte vrouw’ bestaat.

    Als iemand om mijn hand komt vragen dan zal ik dit uitprinten en geven 🙂

    Anaya

  29. 29 Honey O_O 2 juli 2007 om 8:03000000 pm

    asSalamalaikum…..

    maar wat moet de vrouw dan doen????

  30. 30 Moke 2 juli 2007 om 10:35000000 pm

    Salaam Alaikoem ‘Beste Broeder en Zusters in de Islam’,

    Kan er iemand voor onze zuster Alytje de 60 Manieren om de liefde van je vrouw te houden vertalen in Marokkaans geschreven nederlands,
    zoals ze enige tijd geleden heeft gevraagd???

    Vb.: nr. 2 – Groet haar met ‘Assalaamualeikum”.
    ==> salem aliha bi: “Assalaamualeikum”.

    enz. …

    Haar oproep: alytje Mei 6th, 2007 at 12:29u am

     

    Thalla & Beslama.

  31. 31 khalil 3 juli 2007 om 1:23000000 am

    ASSALAMOYUALAIKOYUM

    IK GA MIJN BEST OM DEZE 60ADVIEZEN TE VERTALEN, MAAR IK WIL WETEN OF NAAR HET KLASIEKE ARABISCH OF MAROKKAANSE DIELEKT?

    IK BEN BEREID OM NAAR ZE ALEBEI TE VERTALEN GEEF JE VOORKEUR A.U.B.

    WASSALAM

    KHALIL

  32. 32 Moke 3 juli 2007 om 1:36000000 am

    Salaam Alaikoem agh fillaah,

    Ze heeft gevraagd of uit haar reacties kan ik afleiden wilt ze: klassiek arabisch, maar voor misveratenden te voorkomen en tevrdenheid te verzekeren zou ik ze allebei willen hebben.

    1. Klassiek Arabisch geschreven nederlands
    2. of Marokkaans geschreven nederlands.

    Moge onze reacties meer zegeningen (baraka) vertonen en
    Allah (swt) weet het beter natuurlijk.

    Thalla & Beslama.

  33. 33 naima 4 juli 2007 om 9:03000000 pm

    salaam idereen

    een echte moslim man kan je niet zo snel vinden ,
    maar als je gewoon af wacht komt de ware man van zelf en ,
    ik heb gelukkig de ware man gevonden ,die een echte moslim is en die heel veel van me houd en die alle liefde aan me geeft en ik ook aan hem en ik had dat als een wens een echte moslim man ik huilde en vroeg allah een echt moslim man die in een keer voor me duur stond en nog steeds ben ik verbaast , maar een ding als je bid en en in allah geloofd komt alles goed

    beslama

  34. 34 khalid 4 juli 2007 om 9:11000000 pm

    asSalamalaikum…..

    ik heb een helle goeie vrouw een echte moslim vrouw ik ben echt heel trots op haar ze is gewoon een perfecte vrouw zo veel liefde zoveel dingen die zij voor me heeft gedaan en mij op een rechte pad heeft gebracht waar heb ik deze vrouw aan te danken en ik zal haar nu al me liefde geven ik zal haar alles geven wat ze maar wilt maar deze vrouw waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw .

  35. 35 khalil 6 juli 2007 om 4:51000000 pm

    Assalamoualaikoum

    broeders en zusters
    inshallah ga ik nu beginnen met de vertaaling
    1.Geef haar een veilig gevoel.
    1.imnahha al ihssas bi al amaan.
    2. Groet haar met ‘Assalaamualeikum”.
    2.hayyiha bi Assalamoualaikoum.
    3. Beschouw je vrouw als broos
    3.A3milha ka schaiin moehim

    4. Adviseer haar in een liefdevolle, romantische en prive sfeer
    4.Insahha athnaa jawin khaas wa roemanssi wa maliein bilhoubb.
    5. Wees gul naar je vrouw
    5.koen karieman ma3a zawjatik.
    6. Bied haar je plaats aan waar jij zit
    6.ie3tiha al makan aladhi tajlisou fieh.
    7. Vermijd Boosheid.
    7.tajannab al ghadab.
    8. Verzorg je zelf, ruik lekker.
    8.tajammal wakoen hasanou almandhar,wa taa3tar.
    9. Gedraag je als man niet als meerdere
    9.koen fie taa3moulika ka rajulin wahid.
    10. Luister naar je vrouw. Wees een goede luisteraar
    10.koen moesghiyan li zawjatik,wa kun hasana al istimaa3.

    en tot het volgende keer inshallah
    wassalam
    khalil


Plaats een reactie




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2.310.458 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

april 2007
M D W D V Z Z
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua