Vrouwen met lange nagels.

Vraag:
Waarom zijn lange nagels voor vrouwen verboden in de Islam ?

Antwoord:
In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

Iets dat in het Westen op grote schaal aanwezig is onder de vrouwen is het lang laten groeien van de nagels. Helaas is het zo dat enkele minder standvastige Moslima’s ook zijn overgegaan tot dit gebruikt, wat tegen de fitrah (natuurlijke aanleg van de mens) ingaat, en wat een onreine en ongewone zaak is. De Profeet (vrede en zegening zij met hem) heeft gezegd: “Vijf dingen zijn onderdeel van de fitrah; besnijdenis, de verwijdering van schaamhaar, het bijknippen van de snor, het knippen van de nagels en het plukken van okselhaar.” (Overgeleverd door Al-Buchari, 5441)

Zonder twijfel zijn deze zaken, waaronder het knippen van de nagels, dingen die leiden tot reinheid en hygiëne. Door de nagels regelmatig bij te knippen vermijdt men de ophoping van vuil, en behoud men het uiterlijk van de fitrah. De nagels moeten maximaal om de 40 dagen worden bijgeknipt, zoals vermeld in de hadieth waarin Anas (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: “Er is een tijd-limiet voor ons gesteld met betrekking tot het bijknippen van de snor, het knippen van de nagels, het plukken van het okselhaar en het scheren van het schaamhaar – we zouden het niet langer dan 40 dagen moeten laten (groeien).” (Overgeleverd in Moslim, Ibn Maajah, Ahmad, al-Tirmidhi, al-Nisaa’i en Aboe Dawoed.)

En Allah en Zijn Boodschapper weten het beste.

BRON: ‘www.Al-Islaam.com’

45 Reacties to “• <b>Vrouwen met lange nagels.</b>”


  1. 1 AgAdiR_$ou$i 11 oktober 2007 om 11:30000000 pm

    DE SHAITAAN ZIT EN ZOEKT DEKING ONDER Lange NAGELS VAN MENSEN.
    MAN EN VROUW!!!

  2. 2 Ouasima 15 oktober 2007 om 10:16000000 pm

    Het is ook niet bepaald hygienisch vind ik zelf.

  3. 3 Shikh 15 november 2007 om 10:29000000 pm

    >Iets dat in het Westen op grote schaal aanwezig is onder de vrouwen is >het lang laten groeien van de nagels.
    dit klopt niet!
    hoe kom je daar bij?

  4. 4 dennis 16 januari 2008 om 11:44000000 pm

    Persoonlijk vindt ik niet alleen schoner, maar ook mooier dat een vrouw of man korte nagels heeft, mocht een vrouw toch besluiten om nagels langer te laten groeien, dan zal ze automatisch ook meer aandacht moeten besteden aan de hygiene ervan, er zijn tegenwoordig meer middelen dan vroeger om de hygiene te waarborgen, dus wat dat betreft zie ik geen probleem .

  5. 5 Darkos 13 februari 2008 om 10:38000000 pm

    Vanwege hygienische oogpunt is het onomstoonbaar dat dit helpt.
    Vanuit geloofsredene geld dat de Quran de hoofd richtlijn is.
    Buchari kan men neit accepteren, omdt het door macho’s zijn geschreven en mensen met eigen ideeen en interpretaties.

  6. 6 Darkos 13 februari 2008 om 10:39000000 pm

    Lange nagels vind ik ontzettend mooi btw (niet te lang dan)

  7. 7 minnie mouse 12 maart 2008 om 9:31000000 pm

    asalaamoe 3alejkoem wa rahmatoullah.korte en verzorgde nagels is een teken van reinheid en een deel van de fitrah.zelf vind ik het on hygienis om met lange nagels de dagelijkse maaltijden te bereiden.en hoe ga je dan te werk als je deeg moet kneden?

  8. 8 mohamed 16 december 2008 om 9:42000000 pm

    maar het beste voor iedereen is knip jullie nagels veel tijd kost het niet. wa salam

  9. 9 mustafa 14 januari 2009 om 7:33000000 pm

    vrouwen en mannen doe gewoon wat onze profeet zegt meer niet of minder zonder zo moeilijk te doen.

  10. 10 dekotel 6 mei 2009 om 12:45000000 pm

    ik heb heel veel gelezen op deze site ,maar ik heb nog nooit een site gezien waar zoveel onzin op staat,dit is geen site voor beschaafde mensen,tenminste ik kan mij niet voorstellen dat mensen dit geloofvaardig vinden, gewoon doen wat de profeet zegt toen ja omdat het met het zwaard er in geslagen werd maar nu geloof je zo iemand toch niet meer ,als je dit allemaal gelooft moet je de geschiedenis van de islam maar een gaan onderzoeken dan rijzen je de haren ten berge zo,n verschrikkelijk wreed geloof ,maar ik denk dat de meeste hun kop liever in het zand steken dan hoeven ze niet te denken,nu kan ik me voorstellen dat er op dit moment duizende moslims tot geloof komen in JEZUS CHRISTUS ook vanuit het hindoestaans tenminste als ik het nieuws moet geloven want dan heb je een toekomst ,ik wil dit niet promoten maar je moet dit echt eens gaan onderzoeken en laat jullie niets aanpraten en beslis zelf vrg dekotel

  11. 11 dekotel 6 mei 2009 om 12:48000000 pm

    ik wil ook nog even zeggen dat ik dit niet uit mijn duim zuig ,ik heb dit allemaal onderzocht zoals er hierboven beschreven staat

  12. 12 schoonheid 10 juni 2009 om 5:10000000 pm

    ik zelf ben een mooie meid met lange nagels ,dus moeten mijn nagels ook mooi zijn.

  13. 13 chaadya 10 juli 2009 om 9:22000000 pm

    Zit ‘houden van’ in het knippen van nagels.?
    Zit ‘houden van’ in al die bovenstaande genoemde punten?
    Ik wijs mijn man niet af als hij na 41 dagen zijn nagels nog steeds niet geknipt heeft, of zijn okselhaar nog steeds heeft, of zijn schaamhaar etc.
    rijnheid, puurheid, schoonheid zit binnenin..

  14. 14 christien 25 juli 2009 om 7:54000000 pm

    ik ben geen moslima maar alles wat ik over demoslims lees intreseerd me heel veel ze hebben dik geluik korte nagels zij proper en het is netjes en dekotel wat zeg je allemaaal ik heb onderzocht wat heb jij onderzocht de moslims hebben gelijk en niemand anders de moslims veranderen hun heilige boek nooit maar wij christenen veranderen het om de jaar (we maken het moderner) godsdiens kan niet moderner gemaakt worden!

  15. 15 zakaria 27 juli 2009 om 1:35000000 pm

    christien je heeft dik geluik en dekotel de boom in

  16. 16 abdel 17 augustus 2009 om 12:18000000 am

    assalam alaa mani tabaha alhouda .natuurlijk dekotel voor jou is het onzin,omdat je onwetend bent.niemand neemt het u kwalijk,maar mag ik zeggen dat u onzin verkoopt.je zegt wat de media vertelt van giseteren,terwijl de boeken al eeuwen bestaan.en die worden van buiten geleerd.veranderen of fouten maken is uitgesloten.je moet de islamitische mensen de koran horen reciteren zonder boeken en allemaal hetzelfde over heel de wereld.ik heb belgishe broeders die zelfs een moskee bouwen,want ze zijn van duisternis gestapt naar de verlichting van god gegaan.het leven is kort,elke ziel proeft de dood.ook de media mannetjes die jij gelooft of wilt geloven. groetjes

  17. 17 dekotel 17 augustus 2009 om 5:33000000 pm

    hallo abdel datgene wat ik gezegt heb ,heb ik niet uit de media ,ik ken mensen die vanuit de moslimwereld komen,niet 1 of 2 ik ken er ongeveer 15 die uit de islam komen aangevuld met verschillende onderzoekingen,toe ben ik tot de conclusie gekomen van datgene wat ik geschreven heb ,ik veroordeel jullie er niet om integendeel jullie behoren ook tot GODS schepping ,ik weet dat jullie dat gene wat ik geschreven heb niet onderzoeken omdat jullie gehersenspoelt zijn ,hetzelfde als die mensen van het wachtoren gezelfschap [jehova,s getuigen] wees nou eens eerlijk en ga naar google en tik het woord islam eens in en begin daar je onderzoekingen dat weet ik zeker dat je een naar gevoel krijgt en dan niet zeggen zij weten er niets van .allah is een maangod van vroeger het is niet voor niets dat er boven elke moskee een halve maan is aangebracht ,dit alleen zou je al aan het denken moeten zetten ,ik hoop echt dat je het onderzoekt ,en dan hoor ik wel weer van je , groetjes jan

  18. 18 christien 13 september 2009 om 6:38000000 pm

    typ jij eens het woordje ‘cristendom’ in!!

    Het christendom is een religie gebaseerd op het evangelie en leven van Jezus zoals beschreven in het Nieuwe Testament, het tweede gedeelte van het heilige boek van de christenen, de Bijbel. Centraal staan zijn prediking, kruisdood en verrijzenis.

    Het christendom is een monotheïstische godsdienst; christenen belijden het geloof in één God. De christenen geloven dat Jezus de zoon van God is en de messias die voorspeld en aangekondigd werd in het Oude Testament. Het christendom is een wereldgodsdienst. bla bla bla onzin

  19. 19 Miraaa 21 oktober 2009 om 3:28000000 pm

    Zwijg gwn!
    Er is niets dat meer gelijk heeft dan de Koran!
    En zeker het internet niet!!!

  20. 20 jamila 31 oktober 2009 om 5:52000000 pm

    inderdaad eindelijk heeft iemand goed gesproken eiglijk iedereen behalve dekotel met haar uitvindingen je bent geen god hoor

  21. 21 jamila 8 december 2009 om 11:44000000 pm

    he mag een vraag je stellen

    christien ben je wel kristen of wil je bekeren
    ik zou graag willen dat de mensen op men vraag gaan antw.

  22. 22 samira 19 januari 2010 om 8:23000000 pm

    hey ik hou van lange nagels en ik laat het zo maar als het echt een zonde is dan zal ik heb wel knippen we doen wat god ons vraagt niet

  23. 23 rachid_ibn_abdoelrahmaan 20 januari 2010 om 8:04000000 pm

    ik ben moslim alhamdoelillah en christendom daar stond ik ook bij stil tot ik hoorde dat ze jezus als god beschouwden of de zoon van god dan dacht ik na van waarom moet ik geloven in een god dat zichzelf nog niet kan redden van de dood en of zoals anderen zeggen die zijn zoon niet kan redden van de bestraffing is wel raar dat alle profeten ervoor niet zijn omgekomen door martelingen maar jezus wel sta je daar is niet bij stil wij moslims accepteren alle profeten en als de volgelingen van het christendom niet begonnen te verzinnen na dat god de profeet jezus naar hem deed stijgen dan was de christendom er nu nog mss allahoe a3laam en de christenen hebben altijd samen kunnen leven met de moslims geen twijfel daarover omdat het de dichste geloof is dat aan de islam linkt en nog iets stel we moeten deze tijd jezus volgen is dat niet raar dat hij nooit is getrouwd hoe kunnne we dan weten op welke manier we onze vrouwen moeten behandelen en onze kinderen dat is ook al iets dat niet door het hoofd gaat en nog een zaak als de christenen naar de hemel gana zitten we er ook tussen we geloven in de profeet jezus en als de joden het paradijs gaan zitten we er ook tussen want we geloven mozes en raar dat op de tijd dat de profeten leefden er niet veel geloofden maar na hun dood beginnen ze zoveel van de profeten te geloven om de laatste profeet te negeren dat werd bij elke geloof gedaan zie naar de joden die beschuldigen mariam (maria) van overspel daarom zijn ze vervloekt het is de werk van de joden van het geloof een soep te maken en het waren de romeinen die jezus trachten te doden dus zeg niet dat de romeinenen christenen, waren want ze waren zelf tegen het christendom denk daar is maar over na maria in islam wordt beschouwd als de beste vrouwen op aarde ze was een propere zuivere vroome vrouw macha’allah ze heeft heel haar leven gegeven om in de moskee te dienen en haar kindje jezus verrichte wonderen hij sprak bij de geboorte en kon mensen genezen en kon, zakens weten dat je aan thuis uitspookte die miracels werden hem gegeven door de heer denk is 2 keer na voor je je keuze maakt in u leven want een mens heeft verstand gekregen van de heer laat hem die dan gebruiken

    wa3alaikoem salama warahmatoe lahie wabarakatoehoe 🙂

  24. 24 layla 10 maart 2010 om 6:11000000 pm

    maschalah prachtig subhana laah
    je hebt het prachtig gedaan

  25. 25 muslim 17 augustus 2010 om 3:24000000 pm

    salam alaikoum broeders en zusters

    ik wil jullie één ding heel nadrukkelijk vragen, als jullie iets over Allah, profeten of de islam in het algemeen willen vertellen. Doordat jullie te snel in verdediging gaan, hebben jullie de neiging om jullie eigen uitleg of interpretatie te geven aan dingen en dat is haram. Vermeld aub in het vervolg de bron vanwaar jullie jullie uitleg vandaan halen en sla niets klakkeloos uit de nek want het haram om leugens of onware dingen te zeggen over Allah of de profeten.

  26. 26 toya1 17 augustus 2010 om 7:30000000 pm

    neppe nagels mogen toch ook niet?>

    Het is trouwens ook niet echt fris, en ziet er erg onverzorgd uit

  27. 27 zahara 22 augustus 2010 om 11:29000000 pm

    salam alaikoem,

    D’as voor jezelf, ofwel draag je het ofwel hou je het mooi kort en netjes geveild, het is tussen jou en Allah, dit is maar enkel een schoonheid meer niet….

  28. 28 muslim 23 augustus 2010 om 9:39000000 am

    Salam alaikoum

    Ik begrijp niet dat sommigen zich zo druk kunnen maken over futiliteiten terwijl de belangrijkste dingen (fard)gewoon niet nageleefd worden. Wat betreft opmaak mag de vrouw altijd iets meer dan een man (bvb goud dragen, schminken, enz..) dus lange nagels of niet, de vrouw is vrij te kiezen naar mijn mening. Trouwens diegenen die zeggen dat het haram is voor vrouwen, vanwaar halen ze het? Vermeld de bron als jullie zoiets beweren aub.

    Uiteraard is hygiëne belangrijk, maar je bent het of je bent het niet, bovendien zijn het niet alleen de nagels die moeten onderhouden worden…Als een vrouw haar haar niet wast en kamt, moet zij die dan ook afscheren??
    Mensen hou je met zinvolle en belangrijke dingen bezig zoals bvb. de opvoeding van onze kinderen en jongeren, onderwijs,… Wat denken jullie van bvb acties om je eigen buurt proper te houden (als je naar buurten kijkt waar overwegend Marokkanen of allochtonen ih algemeen wonen, die zien er niet uit,…afval ligt overal, iedereen gooit maar alles op straat…dat is OOK islam.

  29. 29 hoop 23 oktober 2010 om 11:12000000 pm

    jullie hebben het alleen maarover nagels maar zeg eens
    OKSELHAAR En SCHAAMHAAR PLUKKEN!!!!! moet ik dat lettelijk nemen?
    want als dat zo is AUW AUW zeg.
    En Dekotel het gene wat je zegt zit best een punt in.
    Maar je hoeft het niet zo bot te zeggen

  30. 30 hoop 23 oktober 2010 om 11:25000000 pm

    Vraagje….

    Als je je ouders of ouderen vragen steld over het geloof van waarom is dat zo want je hebt zelf je bedenkingen wat voorn antw krijg je??

    1; Omdat het zo is.
    2: het staat zo geschreven
    3: De ouderen zeggen dat het zo is dan is het zo.
    4: De here heeft deze regels niet zomaar gemaakt houd je hier maar aan niet te veel na denken.

    Dit zijn de standaard antw wat wij krijgen jullie ook?

  31. 31 muslim 26 oktober 2010 om 4:28000000 pm

    Salam alaikoum iedereen

    @hoop: Het is inderdaad waar dat vele ouders of grootouders zulke antwoorden geven aan hun kinderen of kleinkinderen, wat natuurlijk niet goed te praten is. Maar éénmaal je volwassen bent en verstand hebt is het jouw plicht om naar de waarheid te zoeken. En dat vind je niet op google, noch op deze site en zeker niet bij de meeste mensen op straat want die zullen je meestal ook alleen maar onzin verkopen zoals de meesten hier doen, zoals bvb dekotel die het ‘van horen zeggen heeft’ of wat je op fora’s als deze leest. Het verbaast me telkens hoe sommigen ligt gaan over islamitische kwesties en hun mening erover zeggen en dan durven zeggen ‘dat is wat ik ervan denk’. Het is niet de mening van wie dan ook die telt maar ENKEL EN ALLEEN het juiste antwoord van Allah of van onze profeet en deze vind je in de Koran of ‘aangenomen’ahadiths.
    De raad die ik je geef is koop goede boeken over islam of vraag het aan vooraanstaande islamgeleerden enz,…er zijn genoeg betrouwbare bronnen alhamdoelilah, je kunt tegenwoordig geen excuse hebben dat je niet beter weet…

  32. 32 muslim 26 oktober 2010 om 4:34000000 pm

    Salam alaikoum iedereen

    @hoop: Het is inderdaad waar dat vele ouders of grootouders zulke antwoorden geven aan hun kinderen of kleinkinderen, wat natuurlijk niet goed te praten is. Maar éénmaal je volwassen bent en verstand hebt is het jouw plicht om naar de waarheid te zoeken. En dat vind je niet op google, noch op deze site en zeker niet bij de meeste mensen op straat want die zullen je meestal ook alleen maar onzin verkopen zoals de meesten hier doen, zoals bvb dekotel die het ‘van horen zeggen heeft’ of wat je op fora’s als deze leest. Het verbaast me telkens hoe sommigen ligt gaan over islamitische kwesties en hun mening erover zeggen en dan durven zeggen ‘dat is wat ik ervan denk’. Het is niet de mening van wie dan ook die telt maar ENKEL EN ALLEEN het juiste antwoord van Allah of van onze profeet en deze vind je in de Koran of ‘aangenomen’ahadiths.
    De raad die ik je geef is koop goede boeken over islam of vraag het aan vooraanstaande islamgeleerden enz,…er zijn genoeg betrouwbare bronnen alhamdoelilah, je kunt tegenwoordig geen excuse hebben dat je niet beter weet…

    Ma3a salama
    En Allah weet beter.

  33. 33 Joyce 18 mei 2011 om 12:24000000 am

    Lange nagels mag niet, maar zo’n vieze lange baard wel..?!

  34. 34 inssaf 30 november 2011 om 5:10000000 pm

    a salaam aleikom

    ik zelf knip mijn nagels maar zelf vind ik ze vies want er blijt altijd vuil onder zitten niet bepaald hychienisch (sorry als ik het verkeerd spel ik weet niet hoe je het precies spelt)

    HOOP: ik heb jou stukje gelezen over je ouders en mijn ouders ook maar mijn vader niet echt maar ja hem kun je niet alles vragen maar als ik iets aan mijn moeder vraag dan zegt ze je moet het gewoon doen want dat moet of zo iets

    ik heb mijzelf voorgenomen en dat is ook mijn advies aan andere mensen die hier mee te maken hebben probeer zelf informatie te zoeken in de bieb aan mensen of op internet

    a salaam aleikom

  35. 35 inssaf 30 november 2011 om 5:11000000 pm

    ooohhh jaa een baard kun je wassen
    dus zoo vies zijn ze niet

  36. 36 nina 1 december 2011 om 9:54000000 pm

    laat maar die jooden zegen wat ze wilen tot ze gaan dood

  37. 37 muslim 9 december 2011 om 4:59000000 pm

    Lieve mensen, zusters, broeders,….Hebben jullie geen betere onderwerpen te bespreken dan te vitten over deze futiliteiten? Er zijn veel belangrijkere thema’s die ons zouden moeten bezighouden in deze maatschappij, zoals bvb. opvoeding van onze kinderen, onderwijs, gedrag en omgang met anderen/buren, enz….

    Ik wacht op initiatief…
    wa salaam

  38. 38 Lucy 29 februari 2012 om 11:44000000 am

    Ik ben het eens met “muslim” . Zelf ben ik christen en mijn man is moslim. Belangrijkste leidraad in mijn leven is het geloof in ALLAH. Dat staat voor mij onomstotelijk vast. Veel dingen die hier worden aangekaart zijn deels waar. Jammer alleen dat men altijd van zichzelf uitgaat. Veel christenen lezen de Bijbel niet eens, hetzelfde geldt voor de moslims en de Quran. Zoals in beide boeken staat is een ieder veranwoordelijk voor zijn eigen daden. Dat neemt niet weg dat wij altijd moeten trachten anderen van het slechte pad af te houden. Maar laten wij vooral niet vergeten dat een betere wereld begint bij jezelf. Dus voordat wij anderen gaan vertellen hoe men moet leven, steek eerst de hand in eigen boezem. Ik ken goede christenen, maar ook hele slechte. Ik ken goede moslims, maar ook hele slechte. Ik ken goede mensen, maar ook minder goede mensen. Laat het oordelen aan ALLAH en probeer zelf zo goed mogelijk te leven. Maak eens een praatje met dat schoffie op de hoek van de straat, of maak een wandelingetje met je oude buurman of vrouw die altijd eenzaam en alleen thuis zit. Laat een ander eens voorgaan in de winkel. Help die slechtziende de weg over te steken. Verkoop je oude speeldgoed niet op een rommelmarkt (materialisme) maar geef het aan een opvang voor asielzoekers of een opvanghuis voor weeskinderen in het buitenland. Als je onverwachts bezoek krijgt deel je eten, al betekend dit dat jezelf minder hebt. Belangrijkste is niet het geloof dat je met je mond beleid. Daden wegen vele malen zwaarder. ALLAH’s zegening voor iedereen. Lucy

  39. 39 Lucy 29 februari 2012 om 11:49000000 am

    @Muslim, wachten op initiatief is geen optie.

  40. 40 muslim 25 april 2012 om 4:30000000 pm

    Lucy, wat bedoel je met “wachten op initiatief is geen optie”? Ik ben alhamdoulilah actief genoeg, zowel privé als professioneel met de thema’s die ik opgesomd heb. Ik wilde alleen ideeën losmaken bij de lezers. Maar als je bedoelt dat ik daar nog lang kan op wachten, dan vrees ik dat je gelijk hebt, gezien het onderwerp waarmee de mensen zich hier bezig houden….

  41. 41 lucy 26 april 2012 om 10:55000000 pm

    Beste muslim,

    Bedoelde inderdaad het tweede. jij riep op tot initiatief. Ik denk dat een vrouw wel belangrijke dingen aan haar hoofd heeft dan haar nagels. Maar ik heb nooit iets gesnapt van meisjes/vrouwen die alleen maar met uiterlijk bezig zijn. Maar dat zal aan mij leggen.

  42. 42 Mar75 27 april 2013 om 10:06000000 pm

    lange nagels zijn onhygiënisch dat klopt, in het westen mogen vrouwen bijv in de slagerij en zorg geen lange nagels hebben hierom. Ik kan me voorstellen dat in woestijngebieden (waar dit geloof uiteindelijk zijn oorsprong vindt), waar er weinig water was/is en het voorkomen van infecties dus erg belangrijk was, werd gekozen voor zaken als besnijdenis (i.v.m het voorkomen van vervelende infecties onder de voorhuid door afwezigheid van voldoende water om goed te wassen, met alle respect) en het kort houden van nagels, omdat bij het bereiden van voedsel (wat een vaste taak van vrouwen was vroeger) en ook weer de afwezigheid van water om nagels goed te wassen etc. dit verspreiding van ziektes kon voorkomen. Het lijkt me dus een prima culturele gewoonte, die in het Westen niet nodig is geweest i.v.m. voldoende aanwezigheid van water om handen en voorhuid goed te wassen en dus niet dergelijke maatregelen nodig waren. Met alle respect voor uw geloof, maar dit lijkt een cultureel gebruik welke toegeschreven is aan het geloof, maar feitelijk geen religieuze basis kent.

  43. 43 Sumeya 4 november 2013 om 11:59000000 am

    ik had gehoord dat de shaitan ook lange nagels had

  44. 44 peterwillekens12 5 augustus 2016 om 8:26000000 am

    Tjonge jonge, waar die zich mee bezig houden. Hebben die niet iets anders te doen dan over schaamhaar te zeveren en hoe langs de nagels van een vrouw mogen zijn.

  45. 45 Rachel 2 juni 2021 om 5:20000000 am

    De eerste vraag is al gewoon fout gesteld. Ook mannen hebben lange nagels en niet alleen vrouwen.


Plaats een reactie




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2.310.358 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

oktober 2007
M D W D V Z Z
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua