• Mag een vrouw samen met een man werken ?

Het gevaar van de deelneming van een vrouw op het werkterrein van een man.

In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. Alle Lof behoort aan Allaah, De Heer Der Werelden, en moge de Salaah en Salaam op Zijn betrouwbare Boodschapper en op zijn familie en zijn metgezellen zijn.

Voorwaar de oproep, om vrouwen er toe te bewegen om te gaan werken op dezelfde werkplek als mannen, wat resulteert in het mengen van de seksen, of dit nou rechtstreeks gedaan wordt of via andere wegen, met als argument dat dit één van de noodzaken van deze eeuw is en een vereiste is voor de beschaving, is inderdaad een zeer gevaarlijke kwestie die zeer gevaarlijke gevolgen en bittere uitwerkingen en desastreuze consequenties met zich mee brengt.

Terwijl deze oproep in botsing is met de Islaamitisch Wettelijke argumentatie, die de vrouw opdraagt om in haar huis te blijven en haar te laten bekommeren om de plichten, die specifiek voor haar bepaald zijn en betrekking hebben op haar huishoudelijke aangelegenheden e.d.

Wie van nabijheid de onmetelijke immoraliteit wil achterhalen, die veroorzaakt is door het mixen van de seksen, laat hem dan met eerlijkheid en onpartijdigheid nadenken, alleen de waarheid zoekende, over die samenlevingen die bezweken zijn, door keuze of door dwang, aan deze beproeving en hij zal grief en spijt ondervinden van zowel het individu en de samenleving wegens het verlaten van de vrouw van haar huis en het uit elkaar vallen van de familie.

We zien dat dit niet alleen vermeld wordt door vele auteurs, maar ook door de media, enkel omdat dit de vernietiging van de samenleving en zijn fundamenten inhoudt. Er zijn veel duidelijke, authentieke bewijzen die het voor de man verbieden alleen te zijn met “Al-Adjnabiejah” 1, naar haar te kijken en die alle redenen verbieden die (kunnen) leiden naar het vervallen in dat wat Allaah verboden heeft.

De bewijzen hiervoor zijn veel en beslissend in het verbieden van het mixen van mannen en vrouwen omdat dit leidt naar iets waarvan de gevolgen niet prijzenswaardig zijn. De vrouw uit haar huis halen, wat haar domein en levendige basis is in dit leven, is haar verwijdering van de aard en natuurlijke status waarin Allaah haar oorspronkelijk heeft geschapen.

1 Al-Adjnabiejah: Letterlijk: een buitenlandse vrouw. Het omvat alle vrouwen waar een man volgens de islaamitische wet mee mag trouwen.koran.jpg
Mag een vrouw samen met een man werken ?
LEES MEER       
(56,7 KB) 

21 Reacties to “• Mag een vrouw samen met een man werken ?”


  1. 1 Moke 29 juli 2007 om 4:52000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Broeders en Zusters in de Islam’,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    In deze maatschappij heb je gekozen om hier te leven en in véél gevallen is het onvermijdelijk. Iedereen zit door elkaar te werken, mahram of geen mahram, bedekt of half bedekt, …

    Je moet de consequenties bijnemen dat je je hebt gekozen om hier te leven en te werken. En tevens hier oud worden.
    Wat je wilt kunt doen is nl. een oppurtuniteit zoeken om het te vermijden, deze optie staat altijd open.

    Uit de tekst halen ze volgende elementen:

    Deze geleerde uit S.-Arabië weerlegt de Islam dat de vrouw thuis hoort te zijn en haalt deze vers boven:

    Soerat An-Nisaa 4, aya 34.
    De mannen zijn de verantwoordelijken over de vrouwen, omdat
    Allaah de één boven de ander bevoorrecht heeft.

    Soerat Al-Ahzaab 33, aya 33.
    En blijft in jullie huizen en vertoont jullie schoonheid niet zoals dat in de vroegere tijd van onwetendheid werd gedaan. En onderhoudt de salaat en geeft de zakaat engehoorzaamt Allaah en Zijn Boodschapper. Allaah wenst slechts slechte daden en zondes van jullie weg te nemen, O leden van de familie van de Profeet, en jullie geheel rein te maken. En herinner jullie wat in jullie huizen wordt voorgedragen van de Verzen van Allaah en van de wijsheid Voorwaar Allaah is Zachtmoedig, Alwetend.

    Soerat Al-Ahzaab 33, aya 59.
    O profeet! Zeg jouw echtgenotes en jouw dochters en de vrouwen van de gelovigen dat zij zichzelf met hun Djalabieb sluieren. Op die manier is het makkelijker om hen te herkennen en er wordt hen geen kwaad aangedaan. En Allaah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig.

    De hoofdredenen dat deze hooggeleerde uit het M.O. haalt waarom de vrouwen thuis moeten blijven zijn namenlijk, alles wat kan leiden wat verboden is (ontuchtpleging, te snel afgeleid) en haar verplichtingen die thuis nog moesten vervuld worden, terwijl er niemand voor is: vb., opvoeding kinderen.

    Men spreekt hier over nalatigheid van de opvoeding van de kinderen is precies hetzelfde als de vrouwen niet hebben gestudeerd. Laat staan dat je de kinderen gaat opvoeden, terwijl jezelf analfabeet bent. Dus m.a.w. de opvoeding moet door de man gedaan werken, na het werk. Indien hij heeft gestudeerd en niet analfabeet is.

    Anders laat de kinderen gewoon ten prooi vallen van de maatschappij (el-kufr), dat is het gemakkelijkste en dat is wat iedereen doet.

    De meeste ouders onderons zijn analfabeten, dus opvoeding: O door m/v

    Conclusie: we zijn slecht bezig, zelfs dat er 1 of 2 gaan werken!!!

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama. 😦

  2. 2 fatima 29 juli 2007 om 5:55000000 pm

    salaam,

    ik was op school met jongens, op werk met mannen.
    ik denk dat je gwn je intentie zuiver moet houden.
    je gaat werekn je bent niet op cafe met hun. zij hun werk jij die van u

  3. 3 fatima 29 juli 2007 om 6:00000000 pm

    en moke velen mannen werken nu voor vrouwen…
    dus ale ya je ziet gwn dat je intentie zuiver is dat je werkt voor je centen en niet voor rmgascha

  4. 4 Moke 29 juli 2007 om 6:00000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Zuster in de Islam’ fatima,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Wat berteft personeelsfeestjes of etentjes dat soms 2 à 3 keer per jaar wordt georganiseerd door de werkgever, zou jij daar aan mee deelnemen ??? OF ZEG JE LIEVER VAN NIET ????

    Ik stel de vraag maar, omdat ik het zelf heb meegemaakt.

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama. 😉

  5. 5 fatima 29 juli 2007 om 6:22000000 pm

    salaam,

    – de muziek
    – de verkeerde sfeer
    – drank
    – haram eten

    nee dan niet nee

  6. 6 Moke 29 juli 2007 om 6:56000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Zuster in de Islam’ fatima,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Wat gaan ze denken van U ?
    Wat voor asociaal type is dat, jong ?
    Dan is het niet meer gezellig om bij hun te werken,
    je gaat het zelf opmerken, de sfeer gaat achteruit
    ze gaan je buiten wippen. Allahoe a’llam zuster!!!

    En trouwens, er is altijd muziek, sterke dranken (standaard), zij eten haraam eten, wat jij wilt kun je nog aanpassen en iets gepast vragen. Zo doe ik dat.
    Ik heb zelf vroeger mensen dronken thuis gebracht (werkcollega’s).

    Maar je, ieder zijn keuze natuurlijk!!!!!

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama. 😉

  7. 7 ukht 29 juli 2007 om 9:46000000 pm

    SubhanAllah wat gaat voor hetgene wat ongelovige collega ’s over jouw denken of de goedkeuring van Allah Subhana wa Ta3ala : ( Idd er zijn bepaalde zaken die we er moeten bijnemen doordat we kiezen om in deze maatschappij te leven (kiezen niet altijd ook), maar we kunnen het aantal haraam zaken wel trachten te beperken!

    Moge Allah de Ummah versterken en begunstigen met kennis ! Amien

  8. 8 jessica 29 juli 2007 om 9:46000000 pm

    salaam,

    ik wil even reageren…

    hier in belgie kan je bijna niet anders dan gaan werken als vrouw,zeker als je er alleen voor staat.

    als je stempelt moet je beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt,daar gaat de vdab niet zeggen dat je mag thuisblijven omdat je niet met mannen wil werken.

    als je getrouwd bent en jullie kunnen het aan om van 1 inkomen te leven,dan zeg ik JA,waarom niet!

    maar tegenwoordig is het leven zo duur geworden,dat je niet kan leven met 1 inkomen voor een heel gezin.

    mijn man heeft een eigen zaak,en ik moet zeggen hmdl het gaat goed,maar niet voor alles te kunnen bekostigen…

    ik zelf wil met de tijd inschallah ook een eigen zaak,is dat dan ook verboden?

    ik dacht dat de vrouw wel mocht werken in de islam???

  9. 9 jessica 29 juli 2007 om 9:50000000 pm

    en nog iets,

    ik vind niet dat je je kinderen verwaarloost als je gaat werken,want ze gaan toch naar school.
    en ik denk niet dat de meeste onder ons gaan werken tot late avond,

    nu werk ik momenteel niet omdat ik juist ben bevallen maar als mijn kindje naar school gaat,wil en kan ik niet thuiszitten want dan word ik zot van verveling!

    en ik vind dat de man ook zijn verantwoordelijkheid mag nemen op de verzorging van zijn eigen kinderen!

  10. 10 henna leila 30 juli 2007 om 12:03000000 am

    Salam alaikoum wr wb

    Ik wil op een ding zeker reageren,

    PAS OP METT VERTALINGEN VAN DE KORAN

    Veel mannen gaan nu denkeno Alah heeft me meer rechten gegeven! Neen Hij heeft jullie meer plichten gegeven, jullie zijjn verplicht om voor het onderhoud van de vrouw te zorgen MOET!!! Je kunt er niet onderuit. De vrouw is niet verplicht te gaan werken en als ze dat wel doet is ze niet verplicht om een cnt uit te geven in het huis. Als ze dat wel doet telt het voor haar als sadaqa. Mooi he

  11. 11 musliem25 30 juli 2007 om 2:17000000 pm

    sallam zusters en broeders in islam.

    Ik zou ook heel kort willen reageren na het aflopen van bepaalde reactie..zoals ik ook heb gemerkt is er een stuk van een vers hier gebracht en vertaald.Als allah swt eist een vrouw best thuis te blijven.dan zal dat niet bedoeling zijn die te laen verhongeren.Maar sommige denken van niet werken is geen voedsel.maar denkt niet aan alllah swt welke zegening haar zou schenken als zei volgens de voorschriften zou leven en gehoorzamen..Vrouwen die denken dat ze alleen voorstaan..geloof het..als je in de schepper geloofd en gehoorzaamd ben je nooit alleen..je bent maar alleen als je alleen wilt zijn en denkt alleen te zijn..Moge allah swt mij vergeven voor mijn onwetendheid ons allen.

  12. 12 fatima 30 juli 2007 om 5:11000000 pm

    salaam,

    @ moke,

    je hebt gelijk over de gevolgen.
    maar ik ga eerlijk zijn, ji kan daar beter over praten omdat je al in die sitautie bent geweest , ik niet.
    als ik zo denk, als ze me vragen, dan zou ik ofwel beleefd het aanbod afwijzen, of een smoes verzinnen wat ik al goed heb geleerd via school.
    maar aangezien ik alleen interim werk doe gebeurt dat niet vaak. eigenlijk bijna nooit. moest ik vast werk vinden is dat wel meestal in de sector waar vele marokaanse meisjes ook zitten. dan kan je wel gaan maar met die marokaanse meisjes e, das ook wel leuk dan.
    want als je met die belgen bent, die hebben meestal de neiging om op zo’n momenten de pikante moppen boven te halen.

    ma3a salaam

  13. 13 Hayat 30 juli 2007 om 8:42000000 pm

    Correctie het is niet belgen maar niet-moslims, er zijn ook turken, algerijnen etc die moslim zijn, niet enkel de marokkanen

  14. 14 fatima 3 augustus 2007 om 5:09000000 pm

    salaam,

    ik heb gehoord dat palestijnen niet alleen ook bier drinken maar ook een klein bier bedrijf hebben. kent iemand die gratis blad “vacature” das zo’n groot boekje. dat staat daarin. kga zien of ik die nog kan halen dan geef ik de echte naam, wollaah echt erg. dat zijn dan dus de mensen die oorlog hebben met joden.

    moke, zo goed? ( you now what i mean)

  15. 15 Moke 5 augustus 2007 om 7:12000000 am

    Salaam Alaikoem Fatima,

    Mag een vrouw samen met een man werken ?

    Alcoholvrij bier moet Hamas paaien.
    De overwinning van Hamas is niet alleen een kopzorg voor Israël en het Westen. De enige brouwerij van Palestina ziet de toekomst somber tegemoet. De Taybeh brouwerij vreest dat Hamas zijn strenge interpretatie van de islam gaat opleggen en alle alcohol gaat verbieden. Daarom heeft de brouwerij een alcoholvrij bier ontwikkeld, dat herkenbaar is aan een groen etiket. Groen is de kleur van Hamas en van de islam. De brouwerij ligt in het christelijke dorpje Taybeh. Christenen maken 2 procent uit van de Palestijnse bevolking. Zij vrezen dat het leven voor hen nog moeilijker gaat worden.                                                 ‘www.nieuwsblad.be’ – 02/02/2006

    Bedoel jij deze artikelbericht uit de media ???
    Je zult zeggen wat de mannen en vrouwen door elkaar werken in dat bedrijf ??

    Beslama.

  16. 16 fatima 6 augustus 2007 om 5:17000000 pm

    hahaha
    nene, das iets anders. maar ook al doen zij dat.
    ik neem daar geen voorbeeld van hoor. was da nu ,??
    gwn geen bier toch zo simpel!!
    maar goed, ik weet nu na wat hier en daar lezen dat ik niet moet denken dat als een moslimland iets doet dat het dan goed is voor ons om het ook te doen. zij hun systeem en hun problemen. ik ben gaan zien bij onze gazet maar die waren allemaal op maar ga is op internet surfen.
    maar ik blijf er echt bij moke, man en vrouw zijn nu echt ALTIJD gemengd, hou jij je intentie zuiver en ken je grenzen in de contacten die je legt via je werk.

    ma3a salaam

  17. 17 fatima 6 augustus 2007 om 5:29000000 pm

    http://magazine.vacature.com/

    ga naar pagina 15/16
    dat staat daar op pagina 16,
    zwarte kolom je kan inzoomen, dan kan je dat zelf lezen
    onder de foto

  18. 19 Moke 10 augustus 2007 om 6:26000000 am

    Ahlaan Fatima,

    Ik heb onlangs die link dat jij hebt gevonden aangenamer gemaakt.

    Ja, inderdaad, het is zo, ik heb het bekeken.

    Je zou zeggen, wat gaan die vrouwen daar doen in dat brouwerijtje in Palestina???

    Allahoema hadihoem. amien.

    Beslama.

  19. 20 fatima 10 augustus 2007 om 5:15000000 pm

    ja thx, sorry pas toen dat er opstond d8 ik , onee was da ??

  20. 21 iley 12 februari 2017 om 4:26000000 pm

    Salam alaikam, Ik weet niet of ik het goed heb begrepen of niet.. Ik wil niks verkeerd zeggen, maar bedoeld u hier nu mee dat de vrouwen zegmaar thuis moeten blijven en dus gwn moeten werken ( het huishouden enz.) en niet kunnen werken? Want ik vind dat best oneerlijk… -_-. En het is moeilijk om niet met de man te werken, ik bdl ik ben nu nog jong maar ik zit op school met jongens en ik ga nog werken. Maar je komt overal wel mannen tegen en hetzelfde geldt voor de mannen. Als je gwn goeie bedekte kleding draagt en de hoofddoek vind ik dat je gwn mag werken. Maar jah ik ga niet tegen Allah (swt) woorden in, misschien heb ik het wel verkeerd begrepen zou iemand het me dan willen uitleggen? Alvast Bedankt, Iley


Plaats een reactie




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2.310.460 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juli 2007
M D W D V Z Z
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua