Exorcisme: bezeten katten.

Het is de kreet van Satan zelf – via een Kat.

Echte duivelse katten, en geen poezen!!!

Kijk deze: bezeten duivelse kat …

.

Islamitische regelgeving omtrent katten.
Ten eerste:
Het is toegestaan om katten in huis te houden en hier is niets mis mee omdat katten niet schadelijk of najis (onrein) zijn.  Dat katten onschadelijk zijn, wordt door niemand betwist, ze zijn juist nuttig omdat ze slangen, ratten, insecten en andere dingen opeten die in het huis of in de tuin zouden kunnen zijn.

Dat katten niet najis zijn, is bekend van de Hadith (overlevering) van Kabshah bin Ka’b ibn Malik die gezegd heeft dat Abu Qataadah (de vader van haar man) bij haar kwam en ze schonk water voor hem om Wudu’ (kleine wassing) te doen en een kat kwam van het water drinken dus hield hij de schaal schuin zodat de kat kon drinken.

Kabshah zei: “Hij zag dat ik naar hem keek en vroeg: ‘Vind je het vreemd, O dochter van mijn broeder?’ Ik zei: ‘Ja.’ Hij zei: ‘De Boodschapper van Allah (Salla Allaho ‘Alayhi Wassalam) heeft gezegd: ‘Ze (katten) zijn niet najis, ze zijn onder degenen die met jullie omgaan.’”
(Overgeleverd door al-Tirmidhi 92; al-Nasaa’i 68; Abu Dawud 75; Ibn Maajah 367. Geclassificeerd als Sahih (authentiek) door al-Albaani. Ibn Hajar heeft in al-Talkhis overgeleverd dat al-Bukhari het als Sahih heeft geclassificeerd)

Ten tweede:
Het is overgeleverd dat Ibn ‘Umar (Radiya Allaho ‘Anho) heeft gezegd: “De Boodschapper van Allah (Salla Allaho ‘Alayhi Wassalam) zei: ‘Een vrouw ging de Hel binnen vanwege een kat die ze vastgebonden had en niet voerde, noch liet ze hem los om zich met het ongedierte van de aarde te voeden.’”
(Overgeleverd door al-Bukhari 3140; Muslim 2242)

Het ongedierte van de aarde betekent insecten en muizen enz.
Deze Hadith bekritiseert de vrouw niet vanwege het houden van een kat maar het toont aan dat de zonde van de vrouw lag in het niet voeden van de kat en hem niet van het ongedierte van de grond laten eten.

Ten derde:
De Sahabi (metgezel) Abu Hurayrah (letterlijk “Vader van het Katje”) werd zo genoemd omdat hij van katten hield en ze bij zich hield. Hij werd bekend met deze naam en mensen vergaten zijn echte naam, totdat de geleerden twistten over zijn echte naam en er bijna dertig verschillende meningen waren over wat het was. Ibn ‘Abd al-Barr heeft in al-Isti’ab gezegd: “De meest correcte mening is dat zijn naam ‘Abd al-Rahman ibn Sakhr was maar niemand van hen betwistte dat hij Abu Hurayrah was.”

Ten vierde:
Het is toegestaan om katten te houden maar het is niet toegestaan om ze te kopen of te verkopen; ze mogen als geschenken gegeven worden of weggegeven worden. Dit is vanwege de Hadith van Abu’l-Zubayr die gezegd heeft: “Ik vroeg Jabir over de prijs van honden en katten. Hij zei: ‘De Profeet (Salla Allaho ‘Alayhi Wassalam) verbood dat.’”
(Overgeleverd door Muslim 1569)

BRON: ‘www.islam-qa.com’ – Door Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid
Vertaald door AlMutaqqun.tk

21 Responses to “• <b>Exorcisme: bezeten katten.</b>”


  1. 1 redouan(jaw) 1 juni 2007 om 1:19000000 am

    hahaha is wel beetje grappig… beetje maar
    ben zelf een kattenliefhebber

  2. 2 fatima 1 juni 2007 om 5:48000000 pm

    sory maar dat zijn gwn normale katten. katten doen zo als je hun ergert , eentje heeft eens zelfs mijn arm open gekrabd.pff is da duivels???

    ma3a salaam

  3. 3 fatima 1 juni 2007 om 6:02000000 pm

    die eerst is een klein lief poesje hahaha kreet van satan vanwaar halen jullie het toch hahahha

  4. 4 Moke 2 juni 2007 om 1:49000000 am

    Beste fatima, ik heb niets verzonnen, het stond er bij genoteerd bovenaan de video zelf. Het is wel allemaal angstaanjagend !!! 😦

  5. 5 Fatima 2 juni 2007 om 11:10000000 am

    Ik zou ook mijn mond opentrekken en eventueel slaan als ze me zo zoudenpesten. Als ik ziek ben, net als de rode kat moeten ze mij ook met rust laten. Jeetje mina zo kanje overal wel iets achter zoeken 😦

  6. 6 Fatima1 2 juni 2007 om 11:11000000 am

    overigens laatste bericht je is fatima1 zullen we dan maar zeggen 🙂

  7. 7 zahrafa 2 juni 2007 om 4:25000000 pm

    mishandeld poezen dat is het

  8. 8 jessica 2 juni 2007 om 8:27000000 pm

    ja sorry zenne,

    maar ik zag daar toch ook niets duiveligs in,
    dat zijn katten die zich bedreigd voelen

    en die kitten op de eerste video daar zag ik toch helemaal niets aan die viel gewoon in slaap,amai ja ik krijg al bang!!!

  9. 9 Kattenvrouwtje 3 juni 2007 om 3:32000000 pm

    S.a.,

    Nou ja, duivels??? Het kan best, maar dat zijn niet deze katten. Zoals ook al eerder is gezegd als iemand je ergert dan katten wij het ook van ons af. Gelijk hebben ze hoor!!!

    Ik ben ervan overtuigd dat als je goed met je dieren omgaat je ook goeds terug krijgt van Allah (SWT).

    Er is een overlevering bekend dat de Profeet sallahu aleyhi wasselem heeft gezegd: “Een vrouw had bewust een kat opgesloten zonder eten en drinken en kon zich op geen enkele manier zelf voorzien van voedsel. Deze vrouw zal een helbewoner worden.”

    Ik heb zelf drie katten en heb elhamdullilah van Allah de zegen gekregen om verandwoordelijk voor ze te zijn. Ik ga zo met ze om en heb ze zo opgevoed dat ze absoluut niet tot deze katten horen. Iedereen die bij mij op bezoek komt hoeft niet te vrezen zelfs een persoon met kattenfobie zal rustig kunnen zitten, hahaha. Hoe ze buiten zijn en tegen honden zijn is een ander verhaal dat kennen ze niet dus reageren ze bang en dat kan ook op een agressieve manier. Elhamdullilah.

  10. 10 Fatimatoen 3 juni 2007 om 9:31000000 pm

    Salaamalaikom warhmatoe Allah wa barakatoeh…

    Masha ALlahh dat poesje van het eerste filmpje is reuze schattiggg!! Ik ben gek op katten/poezen.

    Duivels? Shaytaan?? Had gekund ALlah oe a3lam… maar goed het kan ook een natuurlijke reactie zijn.

    Groetjes
    Fatima mina hollanda

  11. 11 Karima 3 juni 2007 om 11:06000000 pm

    Rot beesten. Ik haat katten. Ik geloof graag dat ze duivels zijn. Ik vergeet nooit een kat die me aanviel. Het leek wel een monster. Vanaf toen ben ik katten gaan haten. Ik kan er niks aandoen. Sorryyy

  12. 12 fatima 6 juni 2007 om 5:14000000 pm

    hahahaha amai karima

  13. 13 sofia 6 juni 2007 om 7:50000000 pm

    ik heb het nog gehoord dat katten bezeten kunnen zijn met duivels het is niet de eerst keer maar dat wilt niet zeggen dat het bij allemaal zo is ik heb ook gehoord dat je ze meestal zo s’nachts tegenkomt en een kat die bezeten is heeft geen schaduw dus allahoe a3lim ik denk dat het wel waar is de duivels kunnen overal in net als in ons de mensen of gaan jullie ook zeggen dat kan niet de duivels zitten constant bij je daarom dat je voordurend doea’s moet opzeggen ter bescherming

  14. 14 Abderrahman 9 juni 2007 om 4:45000000 pm

    Salaamoe Halaykoem

    Volges mij gewone katten hoor.

    Salaamoe Halaykoem

  15. 15 Saida 23 juni 2007 om 6:53000000 pm

    Hahahaha.. Duivelse katten??? Hoe komen jullie daar nu weer op?

    Dus de mens is ook duivels van zodra die kwaad wordt of roept tegen iemand?

  16. 16 Umm Ilyas 27 juni 2007 om 9:38000000 pm

    als je katten pest gaan ze krabben en miauwen ja
    waarom direct duivels ?
    Internet is één en al entertainment

  17. 17 oum sayfoedien 28 juni 2007 om 10:24000000 am

    salaam

    je weet maar nooit allah (swt) kan alles doen dus het kan waar zijn allahoe eglam

    salaam

  18. 18 yo 7 juli 2007 om 3:18000000 am

    Ik d8 dat ik niet zo scherp was maar de reacties hier verbazen me. Mensen die video’s zijn om jullie aandacht te lokken naar die hadiths.

    Hij geloof niet in duivelse katten maar wilde aandacht voor de katten die in bijv. marokko over het algemeen niet al te vriendelijk behandeld worden.

  19. 19 Faarisul Qalam 7 juli 2007 om 4:45000000 am

    Bismilaahi rahmaani raheem

    3aleeykum minalaahi salaam wa rahmatu rahmaan,

    Eerst en vooral beste dierbaarheden Allah is in staat om alles te doen nr twee we moeten ons niet derect laten verbazen door iets wat we niet kennen of hebben gezien. nr drie je moet geen leugens verspreiden om iemands aandacht te trekken asharr laa yudriku ilal gayr door het slechte kan men het goede niet bereiken nr vier voor de mensen die deze filmpjes plaatsen en een tittel bij zetten, check jullie bronnen. nr vijf Moge Allah van mij en van jullie houden 😉

  20. 20 Angela 8 augustus 2007 om 12:26000000 pm

    assalaamoe 3alaykoum warrahmatullah wabarakatoeh!

    wat een onzin zeg.. kom op.. als een kat zo reageert betekend het niet dat ze gelijk bezeten zijn. WEES EENS REEEL!!

    wat betreft dat laatste filmpje.. : die kat is verschrikkelijk bang voor die persoon!!! (zijn oren staan ook helemaal naar achteren) -als een kat angstig is dan gaan zijn oren naar achteren en hij maakt een hoge rug, waarbij de staart omlaag is) dat is hun houding!!!
    dat die mensen (die die filmpjes hebben geplaatst) gelijk van een mug een olifant maken!!!

    katten reageren in het algemeen zoiezo feller, maar dat is hun manier, om zich te verdedigen!!

    maarja Yuutube he 😉 da zegt alweer genoeg.. mensen kunnen daar alles plaatsten.. onzin of geen onzin.. annyway.. niet gelijk bang zijn voor katten ofzo.. ahahaha zolang jezelf maar goed bent voor deze lieve diertjes!!!

    (ik heb zelf ook 3 lieve katten, en ze reageren alleen op deze manier.. als je ze kwaad doet!! -doe ik niet hoor, haha maar mijn kleine zusje trekt welleens aan hun staart.. en daar zijn ze niet van gediend!!!!

    fi amaanillah

    liefs Angela

  21. 21 anoniem 8 januari 2013 om 1:43000000 am

    Alle katten zijn gwn duivels bezeten, geen een kat gaat je voor niks achtervolgen en raar geluid erbij maken en die kat die ik zag had ook geen schaduw


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,013,618 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

mei 2007
M D W D V Z Z
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

