Een vreemde echtscheiding.

29/09/2007 – In Saudi-Arabië is een man van zijn vrouw gescheiden omdat zij thuis alleen naar een tv-programma keek dat door een man werd gepresenteerd. Hij vond haar gedrag onzedelijk, meldde de Saudische krant Al Shams vandaag. Volgens de man was zijn echtgenote in feite alleen met een vreemde man, een verboden handeling in het zeer conservatieve koninkrijk waar de sharia, de Islamitische wetgeving geldt. Mannen hebben het recht in Saudi-Arabië om buiten de rechtbank om van hun vrouw te scheiden.
BRON: ‘www.nieuwnieuws.nl’

10 Responses to “• <b>Een vreemde echtscheiding.</b>”


  1. 1 LeLe Moslima 1 oktober 2007 om 1:05000000 pm

    Salam eleikom,

    Inderdaad een hele vreemde scheiding! Ze kijkt toch naar een programma, ze is niet gezellig met hem in de woonkamer een kopje thee aan het drinken!? Astagfirallah, soms gaan mensen teveel op in hun geloof, en nemen ze de woorden uit onze Heilige Koran wel heel letterlijk op! Allah weet het beste.. Algheer inshaallah..

    Groet..

  2. 2 Moke 1 oktober 2007 om 2:22000000 pm

    Ahlaan ou sahlaan,

    Dat noemen ze na een Islamitisch land, plaats het maar tussen haakjes. Dat is gewoon teeeeeeeee overdreven.
    Echtscheidingen zijn makrouh bij Allah (swt) en wordt verafschuwd. I.p.v. het te vermijden, kappen ze brandstof bij de houtskool.

    Beslama. 😦

  3. 3 jamila 4 oktober 2007 om 9:45000000 pm

    dat is wel heel erg overdreven,,,sorry hoor..alleen omdat het vrouw naar een man kijkt op tv! en die man mag zeker wel naar vrouwen kijken op TV. wat een rare echtscheiding..mag die vrouw geen TV kijken ofzo..we hebben nou eenmaal mannen op TV..niks aan te doen..jeetje wat raar zeg

  4. 4 fatiha 15 oktober 2007 om 11:37000000 am

    sallaampjes,

    als hij dit al een reden vindt om te scheiden……
    mijn begrip gaat uit naar zijn vrouw.

  5. 5 fayroz 15 oktober 2007 om 5:21000000 pm

    Volgens mij is dit gewoon weer een reden van een vieze man die in een mannenland zoals Saudi-Arabië gesteund wordt in zijn perversheid.. Niet dat ik iets tegen dit land heb.. Helemaal niet! Het is het enige land waar de Islamitische wetten worden toegepast en het is de beschermer van de Heiligdommen.. Maar soms wordt er overdreven door de mannen die alle macht in handen hebben en wordt de verklaring naar de Islam geschoven..!!!

  6. 6 Ouasima 15 oktober 2007 om 10:17000000 pm

    Wel erg overdreven hoor…

  7. 7 parel 16 oktober 2007 om 11:18000000 am

    Salaam,

    Ik ben zelf een vrouw en ik kan die man goed begrijpen.
    Nou ja, ik begrijp die man niet, maar de islaam.
    Als je puur wilt leven zoals Allah heeft voorgeschreven dan moet je dat soort dingen niet tolereren. Maar de meesten hier reageren vanuit onwetendheid. Die gaan geen onderzoek doen wat Allah en RasoeoAllah hebben gezegd over deze kwestie.

    Groet

  8. 8 asel 17 oktober 2007 om 12:18000000 am

    ik ga scheiden ik veel verdrieg ik ben doof ik draag oorapperaat.ik ben geboor ALLAH zo mij krijg doof.ik praat en namaz en kuran lezen dank u allah.en ik niet gedaan om te trouwen.dat was nicht gedaan mij trouwen ik weet niet over islam trouwen daarom ik verdrieg.ik toch niet gezegt om ja trouwen.ik had twee kinderen ik echt veel droeving. ik vraag allah mij help om te gelukkige.ik begrijp niet turk een beetje daarom.ik allang niet gelukkige.
    islam mag scheiden staat kuran ik wil weet wat staat?ik begrijp niet lezen.

  9. 9 Abu Muawiyah Moehammed Sharif Al-Hussein 22 oktober 2007 om 8:23000000 am

    Salaam alaikoem wara7matullahi wabarakatu,

    Ik zou zeggen de probleem ligt bij degene die de tv in huis heeft gebracht.

    En Allah soebhannahoe wata3ala weet het beste.

    wasalaam alaikoem

  10. 10 asel 22 oktober 2007 om 11:13000000 pm

    islam mag scheiden?staat in kuran?


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,037,843 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

oktober 2007
M D W D V Z Z
« Sep   Dec »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

