• Islamitische school opent de deuren voor moslimmeisjes.

De eerste Islamitische school voor meisjes in België start officieel op 12 september 2007. De koran staat centraal in de opleiding, maar op de lesrooster staan ook algemene vakken als wiskunde, Latijn, milieu en lichamelijke opvoeding. De meisjes worden verondersteld een hoofddoek te dragen. Zelfs tijdens de turnles. Seksuele opvoeding, een item dat in de eindtermen staat, is taboe.

Begin mei was er voor het eerst sprake van een school voor moslima’s in Sint-Jans- Molenbeek. Ministers werden er over geïnterpelleerd in het parlement, maar moesten het antwoord schuldig blijven bij gebrek aan informatie. Nu blijkt dat het niet bij holle woorden is gebleven, maar dat de school er effectief komt.

In een bijgebouw van de Khalilmoskee, op de hoek van de Vanderstraetenstraat met de Delaunoystraat in Sint-Jans-Molenbeek, wordt de laatste hand gelegd aan de klaslokalen. Voorlopig is een twintigtal meisjes ingeschreven, tweehonderd is het streefdoel. Uit het Brusselse, maar ook uit Antwerpen en Mechelen.

De initiatiefnemers maken zich echter sterk dat het aantal inschrijvingen op korte termijn nog flink stijgt, omdat veel families nog met vakantie zijn of nog even de kat uit de boom kijken.    www.hbvl.be

Islamitische school voor moslimmeisjes in aantocht.
MOLENBEEK – 29/05/2007. In het Belgische Molenbeek komt waarschijnlijk binnen zeer korte tijd een Islamitische meisjesschool. Alleen meisjes die een hidjaab dragen zijn welkom. Het doel van de school is het verbod van het dragen van een hoofddoek in het grote deel van de Brusselse scholen te omzeilen.

De school zou in de Vanderstraetenstraat komen te liggen. Daar staat ook de Al Khalilmoskee. De instelling zou naast de algemene vakken ook Arabisch en Islamitische lessen geven. De inschrijving voor de school bedraagt 500 euro. Een geldinzameling is al gestart. Wanneer de school 200 tot 250 leerlingen weet binnen te halen komt de school mogelijk in aanmerking voor subsidies.

De komst van de Islamitische meisjesschool is al op verschillende reacties gestuit. De fractieleidster van de liberale partij MR waarschuwt dat de school zich naar de regels van de Franstalige gemeenschap zal moeten schikken. Gebeurt dat niet, dan krijgen de meisjes geen wettelijk erkend diploma.

Bron: http://www.fok.nl

START INSCHRIJVINGEN!!!

60 Responses to “• Islamitische school opent de deuren voor moslimmeisjes.”


  1. 1 moslima 30 mei 2007 om 10:40000000 pm

    salaam

    dit is echt een goede idee een islamitische school voor moslimmeisjes maar jammer genoeg dat het een beetje te ver is in brussel terwijl ik in antwerpen woon

    ma3a salaam

  2. 2 Moke 31 mei 2007 om 10:54000000 am

    Ahlaan moslima,

    Ben jij die klasgenote van fatima, die hoor ik niet méér veel ?????

    Als er mensen die geïnteresseerd zijn voor méér gegevens, wil ik mijn best doen, voor ze op te halen en hier te plaatsen.

    Dan kunnen voor sommige al beginnen inschrijven!!!

    TREIN – BUS BUS TREIN

    Als je thuis goed bent georganiseerd moet dat lukken.
    Het is een middelbare school, niet te vergeten???

    Thalla & Beslama.

  3. 3 moslima 31 mei 2007 om 8:13000000 pm

    mashallah zo mooi

    ja amai als ik kon, ging ik ook naar die school ,maar mijn laatste jaartje, en dan ga ik eindelijk doen wat ik wil doen islamkunde inshallah, koran verzen uit me hoofdleren enz…en islamleerkracht worden, jonge moslims helpen in hun geloof te onderwijzen, moge allah swt alle moslims helpen inshallah..inshallah zullen we allemaal slagen, inshallah ya rabbie el3alamien…sallaam alaikoem ougthi fie dien

  4. 4 een zuster in de islam :-) 31 mei 2007 om 9:52000000 pm

    mashallah

    hier hebben we al zo lang op gewacht. jammer genoeg is er nog geen islamitische school waar de kinderen vanaf hun kleutertijd kunnen.
    ik ben een studente in de richting kleuteronderwijs en het zou prachtig zijn als ik later met mijn hoofddoek de kleuters al enkele islamitische regels en afspraken zou aanleren.
    het is al een mooi start en incha allah wie weetover enkele jaren…..
    salaam alaikoem

    ougthi fie dien

  5. 5 ZusterInIslam 1 juni 2007 om 2:01000000 pm

    Salaam oe alaykoem

    MashaAllah dit is een heel goede initiatief. InshaAllah zullen er meer van deze scholen volgen oa in Antwerpen.

    Broeder Moke, zou je hier kunnen plaatsen waar het juist is en welk bus/tram je daar in Brussel moet nemen. Misschien is het wel interessant.

    JazakaAllah!

    Assalaam oe alaykoem

  6. 6 Oegt Zahra 1 juni 2007 om 2:19000000 pm

    sallam, dat zou mooi zijn,en is er ASO,BSO of TSO? Dat zou idiaal zijn,maar wa ver , ben van MECHELEN ! Ik hoop dat er hier ook zo’n school komt, INCHA3ALLAH!!

  7. 7 Oegt Zahra 1 juni 2007 om 2:24000000 pm

    Sorry,da van die icoontjes is er per ongeluk opgekomen! wasallam!

  8. 8 Dutch 1 juni 2007 om 2:36000000 pm

    In Nederland heb je veel islamitische basisscholen, ik heb daar ook opgezeten, en ik kan jullie zeggen dat het goed uitgepakt is voor mij, lhamdolilah. Heb Havo gedaan, daarna HBO en werk nu al een tijdje. Dus niets mis met de islamitische scholen!
    Ik had daarentegen wel gewoon NLse niet-islamitische docenten voor de dagelijkse vakken, maar die deden wel de Dou3a met ons elke ochtend en middag.
    Het is gewoon goed om de basisdingen te hebben, want de diepere leergang van islam kan je niet leren op een basisschool, dat doen de ouders.

    Salaam

  9. 9 Anoniem 1 juni 2007 om 6:09000000 pm

    salaam,

    moke ben er weer,ben echt blij ma!achallah mss gaan er dan meer meisjes die richting uit en zo meer bijleren…………
    inchallaah

  10. 10 moslima 1 juni 2007 om 11:34000000 pm

    salaam

    de eerste moslima ben ik maar de andere niet en moke je vroeg van jij bent toch die klasgenoot van fatima ja dat ben ik ze is al lang niet op pc geweest want haar computer is kapot drm ze komt nog gewoon tijdens de schooluren als we computerles hebben of te wel gaat ze soms naaar een internetcafe drm dat ze er niet meer vaak is maar ze komt nog terug inchallah

  11. 11 Anissa 1 juni 2007 om 11:42000000 pm

    salaam alaykoem

    het heeft zijn voordelen en nadelen…

    een islamitische school voor onze jongens zou ook ni mis zijn… heel vaak maken ze hun school niet af…

    maar dit is al een goed begin

    alleen is het ook wel discriminatie als ze leerlingen zonder hoofddoek niet toelaten… we hebben commentaar op de scholen die in hun reglement opnemen dat een hoofddoek niet toegelaten is, maar we doen hetzelfde????

    als ze aan hun cijfer willen komen… is het misschien aangeraden om ook meisjes (moslima’s of niet) zonder hoofddoek toelaten

    het is logisch dat ze zich naar de regels van de Franstalige gemeenschap moet schikken. dit komt het onderwijs ten goede en we willen toch kwalitatief onderwijs? zodat die leerlingen een goede basis hebben om zich verder in hun schoolloopbaan te kunnen ontwikkelen!

    en als je subsidies wil krijgen en wil blijven krijgen, zal er ook een inspecteur komen enzovoort…

    zie het als een uitdaging!

    salaam

  12. 12 Khadija 2 juni 2007 om 11:43000000 am

    Selaam

    Ben heel blij dat er ook in België islamitische scholen op komst zijn. Zit namelijk in mn laatste jaar kleuteronderswijs en zou het ook fijn vinden om met hoofddoek les te kunnen geven.

    Wa laikoum salaam

  13. 13 jessica 2 juni 2007 om 8:34000000 pm

    salaam

    ja dit is erg interessant,

    spijtig is het in brussel en dat het middelbaar onderwijs is

    want ik heb zelf 2 kleine kindjes,mocht er zo’n school komen voor kleuters ik zou geen moment twijfelen,

    amai en daar zal vlaams belang niet mee kunnen lachen dat die school daar komt!

    ik vind dat juist goed!!!

  14. 14 jessica 2 juni 2007 om 8:36000000 pm

    ik ben nog vergeten te zeggen dat ik het wel jammer vind dat enkel meisjes met een hoofddoek daar binnen mag,

    want degene zonder hoofddoek zouden daar ook graag zitten denk ik wel,
    en nietemin zouden ze daar veel kunnen leren en zo mss dan wel een hoofdoek gaan dragen

  15. 15 Umm ILyas 3 juni 2007 om 6:01000000 pm

    hoeveel allochtone ouders kunnen daar zo direct 500 euro leggen, subsidies zouden echt wel welkom zijn ja : ) Khayr insha’allah

  16. 16 Anissa 3 juni 2007 om 7:52000000 pm

    dat is inderdaad veel , waardoor een aantal groepen sowieso uitgesloten worden

    want het is enkel inschrijving en de boeken? uitstappen? copiekosten enz..

    het is dan inderdaad een echte privéschool… daar had ik nog niet bij stilgestaan

    en allochtone ouders vinden Vlaamse scholen soms nog duur… vooral katholieke scholen waar je vaak de boeken en werkboeken moet kopen…

    salaam

  17. 17 Moke 3 juni 2007 om 9:01000000 pm

    Salaam Alaikoem “Beste Zusters in de Islam”,

    Het is wel spijtig waarom dat de organisatie of vereniging die verantwoordelijk is voor de Islamitiscshe godsdienst in België niet op het idee is gekomen voor daar waar het nood het grootste is een Islamitische school te kunnen oprichten. Amai, zeg unieke uitvinding waar je nog geld voorkrijgt (subsidies, normaal gezien mag dat niet). DAT IS TELEURSTELLEND!!!

    Ik vrees Allah en het ergste dat het bij deze ene school gaat blijven, want het is een initiatief van lokale bevolking/verantwoordelijken van Al Khalil-moskee, deze 2 instellingen zitten in één gebouw:

    Al-Khalilmoskee
    Vanderstraetenstraat 9/11
    Sint Jans Molenbeek
    (niet officiële nr. 0487/53.86.73)

    Zie je, het is zeker geen idee van de verantwoordelijken van de Islam in België. Ik had al zo een voorgevoel, maar ik dierf het niet zeggen. Wat is hier het probleem: wie gaat het financiëren, zeker niet de moslimexecutieven van België. Zijn nog niet op het idee gekomen, laat staan betalen. Islam is bijna 40 jaar in België.

    Dus voor mensen die denken dat er nog Islamitische schoelen gaan volgen, de kans is klein. Maar ik hoop het voor iedereen, indien we hetzelfde initiatief nemen als de lokale bevolking/ verantwoorde-lijken van Al Khalilmoskee.

    Hoe geraak je daar ???
    – Van Antwerpen naar St. Jans Molenbeek: bij vlot verkeer 38 min???
    – Voor mensen uit Mechelen is dat echt te doen, niet ver. Kijk:

    Routes: met IC-trein.
    – Antwerpen Centraal Station
    – Berchem Antwerpen
    – Mechelen Station
    – Afstappen in Brussel Noord

    1. Neem dan BUS 14       (MIVB/Stib-bussen).
    2. Vierde halte afstappen (Picardstr. 11)
    3. Aan de overkant BUS 89 (Westland Shopping) nemen rihting Molenbeek.
    4. Tot kruispunt Rue Delaunoy 24/Vanderstraetenstraat.

    Neem een kijkje op deze wegenkaart:     http://www.routenet.be

    Gaat het hier over een Stedelijke Basisschool (6-12j) of Stedelijke Middelbaar Onderwijs (12-18j)? ? ?

    Ik ga proberen te informeren bij de moslimexecutieve, of zullen ze van geen toeters of bellen weten???

    Volgend week het vervolg, indien positief nieuws, anders niets!!!

         

    Thalla & Beslama.

    Tonen de jongens hier geen interesse???

  18. 18 khaddi 3 juni 2007 om 9:19000000 pm

    nuja, die 500 euro is nrml geen probleem voor ouders, want die krijgen toch studiebeurs voor hun kinderen?
    kvind het een goed initiatief. we gaan de goede richting uit met meer vertegenwoordiging. jammer dat er geen voor jongens is, heel goed dat er voor meisjes is. het is belangrijk om als moslima je geloof goed te kennen om je te kunnen verdedigen in deze maatschappij.
    jammer dat ik al aan de unief studeer… en in westvlaanderen woon.. 🙂
    ma3a salaam

  19. 19 Anissa --> khaddi 3 juni 2007 om 10:29000000 pm

    ik weet niet zeker of je een beurs krijgt in het lager onderwijs, als dat zo zou zijn zou het om een klein bedrag gaan

    in het secundair is dit maximum rond de 200 euro…

    hiermee kan je nog niet de helft betalen

    ik heb in een dossier over allochtenen gelezen dat meer dan de helft echt arm is…wij zien dit niet, omdat allochtonen zich hiervoor schamen…en er niet openlijk voor uitkomen zeker niet tov andere allochtonen en toch is het zo!

    studeren kost geld en als je al kansarm bent en bovendien letterlijk arm… het is niet makkelijk!

    salaam

  20. 20 samira 4 juni 2007 om 8:43000000 am

    Salam galiekom,

    Wou eventjes reageren hierop. Ten eerste vind ikhet een goed idee en hoop dat er meer scholen komen. Kijk maar naar de Joden die hebben ook hun eigen scholen enz.. waarom kan het dan voor ons niet. Wat ik wel jammer vind is dat er enkel meisjes met hoofddoeken binnen mogen. Dat vind ik wel wat schandaling hoor. Een school is er voor iedereen toch met of zonder hoofddoek. En wie weet iemand zonder hoofddoek gaat na een tijdje wel die hoofddoek dragen heb je dan geen hasanaat!!!Wat ik dan nog niet begrijp is dat je 500€ moet betalen, wat als je meerdere kinderen hebt, wat als je alleenstaande ouder bent enz.. sorry dat ik dan moet zeggen maar dan kies ik voor een gewone school waar ik niet zoveel moet betalen. Het is gemakkelijk om te zeggen van een islamitische school maar je moet voor en nadelen ervan zien. Uit de grond van mijn hart hoop ik wel dat er nog meer scholen komen voor zowel jongens als meisjes inchallah. Met of zonder hoofddoek!!

    Bij deze hoop ik dat ik niemand beledigd hebt en vraag aan Allah om me te vergeven. gheer inchallah

  21. 21 Moke 4 juni 2007 om 3:10000000 pm

    Salaam iedereen,

    We hebben allemaal een unieke idee (intentie: dat er nog meerdere scholen volgen, insha’allah), dat is al een goede stap vooruit

    STAP II: deze aktie dient verder uitgewerkt te worden d.m.v. diverse lokale besturen/organisaties (moskeeën/verenigingen),

    STAP III: strategische realisatieplannen van de bovenstaande stap II,

    El hmdlh, mag Allah (swt) ons belonen met onze geleverde prestaties!!

    Als we niets (stap 2) doen, dan gebeurt er ook niets. Dit is geldig voor mij als iedereen die het in zijn/haar gedachten heeft.

    Dus contacteer je ouders, zodat ze het aan de lokale besturen/organisaties (moskeeën/verenigingen) kunnen voorleggen en gsprekken kunnen gestart worden.

    Als je steun wilt zoeken bij de moslimexecutieve, moet je ze hun contacteren, wat de mogelijkheden zijn. Eén ding staat vast, geld is er niet, want die ga niet krijgen. Beperkte budget!!!

    Het budget tegenover andere godsdiensten is in een onevenwichtig balans. De ene krijgt minder, dan de andere!!!

    Thalla & Beslama. 😦 😦 😦

  22. 22 Anoniem 4 juni 2007 om 7:30000000 pm

    salaam

    ik wou eens vragen is dat 500 euro per maand of gewoon om er in te geraken ik heb gehoord dat het 500 euro per maand is het is wel veel echt gewoon precies dat je de huur moet betalen van een huis zo duur is dat wel als het 500 europer maand is

    ma3a salaam

  23. 23 Miss Dipsy 5 juni 2007 om 3:41000000 pm

    Ja leuk idee, als ik kon zou ik ook naar die school gaan. Jammer dat ik geen hijaab draag :s

    Groetjes!

  24. 24 Naamloos 7 juni 2007 om 3:57000000 pm

    Ik wil ook wel gaan eigenlijk. Helaas ben ik een niet-hoofddoekdragende man. Wat nu?

  25. 25 Umm Ilyas 8 juni 2007 om 12:36000000 pm

    hahaha naamloos
    je hebt een punt. Khayr insha’Allah

    salamu 3alaykoum

  26. 26 Fatima 12 juni 2007 om 8:27000000 am

    ja, ik vind het eigenlijk ook jammer dat meisjes zonder hoofddoek niet worden toegelaten. Maar aan de andere kant. In die niet-islamitische scholen wordt er ook gediscrimineerd. Meisjes met hoofddoek mogen de school niet in. En dat zonder reden eigenlijk. Deze school heeft tenminste een reden.Het hoort bij ons geloof. En ik denk dat als een meisje heel graag op deze school wil, zij wel een hoofddoek gaat dragen.

  27. 27 ml 16 juni 2007 om 2:25000000 pm

    Salaam

    Ik ben het niet eens over de idee dat een hoofddoek verplicht is. Er zijn nu eenmaal verschillende interpretaties over de geloofsbelevenis. Tevens is het fout om te denken dat als vlaamse (of belgische) scholen discrimeneren, dat een islamitische school dit ook moet doen. De islam is een godsienst dat respect heeft voor iedereen en waar er geen dwang kan zijn (la ikraha fi dien). Moet deze school ook zo bekrompen zijn? het is een kans om het pluralisme en de vredelievendheid in de islam te benadrukken, als tegengewicht van wat in de media getoond wordt.
    Ikzelf ben op deze site terechtgekomen, omdat ik als leerkracht in spe geinteresseerd was om op die school les te geven, maar als ze de hoofddoek verplichten, dan vind ik dat al even erg als de hoofddoek niet mogen aandoen.

    vrede zij met jullie!
    ml

  28. 28 sofia 26 juni 2007 om 2:46000000 pm

    hey ik heb een vraagje over huwelijken in de islam het liefst zou ik graag iemand online willen raadplegen… kan iemand mij hiermee helpen aub… waar ik vb een geleerde online kan vinden…………

  29. 29 laila 9 juli 2007 om 9:43000000 pm

    Salaam Dat is en heel goeie ideé

    Maar het zou liever zijn als het een school
    is om te slapen voor degenen die ver wonen…..

    ik zou heel graag willen komen…
    maar om altijd de trein te nean van antwerpen-brussel
    is echt heel vermoeiend…

    Maar wie weet is er een oplossing

    Thanks… Besla

    En inchallah gaat die school open

  30. 30 Moke 24 juli 2007 om 2:26000000 pm

    Gesluierde school op komst.
    Er wordt op 200 tot 250 leerlingen gerekend.
    In Molenbeek zou een islamitische middelbare meisjesschool op het punt staan te worden opgericht. Het achterliggende doel is het verbod op het dragen van de hijab in het leeuwendeel van de Brusselse scholen te omzeilen. Volgens een website die gewijd is aan een ‘women only’-feest, dat op 17 mei in Molenbeek plaatsvond, zou de school aan de Vanderstraetenstraat komen te liggen. Daar is ook de Al Khalilmoskee gevestigd. De instelling zou algemene vakken geven, maar ook islamitische lessen en lessen Arabisch.

    Subsidies.
    De initiatiefnemers willen een antwoord bieden op het verbod op het dragen van de hoofddoek in tal van Brusselse scholen. De inschrijving bedraagt 500 euro. Er werd al een geldinzameling gestart. De organisatoren rekenen op 200 tot 250 leerlingen. “Dat moet het mogelijk maken subsidies te krijgen”, luidt het.

    Geen diploma.
    Het mogelijke initiatief lokte al verschillende reacties uit. Zo wijst de fractieleidster van MR in het parlement van de Franse gemeenschap er op dat indien de school subsidies wil krijgen, ze zich naar de regels van de Franse gemeenschap zal moeten schikken. Zoniet dreigen de ingeschreven meisjes naast een gehomologeerd diploma te grijpen.

    Bron: belga/hln – 27/05/’07

  31. 31 Hayat 24 juli 2007 om 4:54000000 pm

    Indien meisjes zonder hoofddoek ook toegelaten zouden worden op die school zou dat veel beter zijn. Ze zouden meer hassanats krijgen, omdat de meisjes zonder hoofddoek mss bewondering zouden krijgen voor die met hoofddoek, en dat ze dan de hoofddoek zouden beginnen dragen. Ook kan dit interesse opwekken voor meisjes of jongens die bijvoorbeeld niet-moslim zijn. Ze zouden zoveel contacten met moslims kunnen leggen waardoor hun interesse in de Islam zou vergroten. Spijtig dat het enkel voor meisjes is erger nog enkel voor meisjes met hoofddoek. Dat is omgekeerde discriminatie…

    We geven dan wel commentaar en doen net hetzelfde 😦

    Zulke zaken moeten we trachten te vermijden insha’Allah, wij moeten niet net als hen worden maar beter en het tegendeel bewijzen, hoe respectvol ons geloof wel is, etc…

    Moge Allah me vergeven indien ik een fout heb geschreven…

    Slm alk

  32. 32 Moke 25 juli 2007 om 6:50000000 pm

    Salaam Alaikoem Hayat,

    Ik kan je redenering goed volgen, hun idee is als je het misschien al door hebt, is eerst de slachtoffers die getroffen worden met die hoofddoek eerst te helpen (hoofddoekdragende moslima’s).

    Deze zijn het meest kwetsbaarder, maar indien ze niet geraken aan die 200 à 250 moslimmeisjes met een hoofddoek, dan grijpen ze jouw idee vast. En dan kan dat het goed van pas komen dat de niet dragende hoofddoekmoslima’s ineens vanzelf de hoofddoek dragen.

    Geen slecht idee!!!

    We weten nog niet of het een lagere basisschool is of middelbaar onderwijs. Indien het een lagere basisschool is, heeft het allemaal geen zin. Ze dragen tot hun 12e jaar (6e leerjaar) de hoofddoek op school en nadien moeten ze overstappen naar middelbaar onderwijs (beroep doen op el-kufaars, kufaarscholen), dan begin je terug vanaf het begin waar je begonnen bent: HOOFDDOEK UIT!!!!!! Voor je in de 1e middelbaar binnen mag.

    Indien het een middelbare school is: dan is er geen probleem, alles loopt vlekkeloos, behalver indien je wilt vedrer studeren richting hoge school of unief, kan het zijn dat je de hoofddoek moet verwijderen.

    Indien het allebei is: basisschool en middelbaar onderwijs
    ==> BETER KAN NIET!!

    Beslama. 😉

  33. 33 Moke 8 september 2007 om 2:10000000 am

    Salaam Alaikoem ‘Beste Broeders en Zusters’ in de Islam,

    Zeg amai, zo weinig interesse. 20 meisjes hebben zich al ingeschreven van de min 200, dat ze moeten hebben.

    Het vorig bericht dd. van mei ’07.
    Hopelijk, insha’allah komt er verandering in.

    Ik weet niet of dat jullie dat weten, de school is gelegen in een dicht bevolkt gebied waar veel Marokkanen wonen in St. Jans Molenbeek. Normaal gezien mag dat geen probleem zijn.

    Maar met onze Marokkaantjes krioelt het altijd van verassingen.

    Misschien is dit een goed voorbeeld (video):
    http://media.at5.nl/items/070816siba.wmv

    Thalla & Beslama. 😉 😛 😀 🙂 😉

  34. 34 jessica 8 september 2007 om 10:09000000 am

    salaam,
    ik vind het spijtig dat het in brussel is!

  35. 35 moslima 8 september 2007 om 7:26000000 pm

    salaam

    ik heb gehoord dat ze nu bezig zijn met een islamitische school te bouwen in kiel maar ik weet niet juist waar ze wouden ze laten stoppen want ze vroegen zich af van waar ze het geld halen ze zeggen dat alle moslims samen verzamelen om de scgool te kunnen bouwen en ze geloven het niet en nu wie er geld geeft moet zijn identiteitskaart geven en alles wordt geschreven je naam hoeveel geld je hebt gegeven en het lijst wordt aan de mensen gegeven om te kunnen controleren ik weet het van mijn vader ik hoop dat de school er snel gaat zijn je kunt ook daar slapen voor de mensen die ver wonen heb ik gehoord dus mss komt er nog een school inchallah

    ma3a salaaam

  36. 36 Roumayssa 9 september 2007 om 9:34000000 pm

    Salaam

    Is echt een heel mooi initiatief. Hoop echt dat het goed gaat aflopen. Heb het vandaag ook op de zevende dag gezien op een. Is wel spijtig dat het nog niet wordt erkend maar dat zal nog wel komen inshallah

  37. 37 fatima 15 september 2007 om 3:37000000 pm

    jammer want ik woon in nederland>rotterdam
    insjallah komt er een in nederland maar wel in rotterdam ha ha ha ha

  38. 38 fatima 15 september 2007 om 3:39000000 pm

    Dubbel reactie verwijdert !!!!!!!!!

  39. 40 mina 15 september 2007 om 9:10000000 pm

    SALEMOUHALEIKOUM

    Wel ik ben een kijkje gaan nemen en uitleg gaan vragen. Er zijn 2 soorten lessen. Privé-school om arabisch, latijn, wiskunde, turnlessen,…te volgen.En dan zijn er lessen om enkel arabisch te volgen, maar die zijn in het frans, dus enkel voor de franstaligen, tenzij je goed frans begrijpt.Dat vindt ik spijtig want ik ben nederlandstalig en ben van omgeving denderleeuw en kan nergens terecht om arabisch te leren en de Quran. Kan iemand een goede daad voor Allah verrichten en hier daarbij OPRECHT bij helpen.
    Assalemouhaleikoum
    Moge Allah jullie zegenen en vergeven tijdens deze heilige maand RAMADAN.

  40. 41 Hayat 27 februari 2008 om 11:07000000 pm

    Salam

    Is er mss een Islamitische school met internaat ??
    Ik woon in provincie limburg en jah das wel een beetje moeilijk om
    elke dag na daar te pendelen..:-(

    Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven waar ik allang opzoek
    naar ben ..

    Thallah en beslama..xx

  41. 42 amin 20 augustus 2008 om 2:51000000 pm

    ik wil meer meer koran proberen te lezen en sorads te zegggen en ik had op google.nl gezien dat jullie dat doen ik hoop dat ik wat van jullie hoor afz amin

  42. 43 khadija 26 augustus 2008 om 1:02000000 am

    sellem oe 3eleikoem
    ben dringend op zoek naar een school maar dan wel 7de jaar kinderzorg ik kom zelf van limburg is 2uurtjes rijden maar moeten jullie deze riching hebben dan is het voor mij geen probleem
    inshallah ik hoop het egt dak dit keer geluk heb en dat ik men laatste jaar bij jullie kan afmake wslm
    is er kinderzorg ? 7de jaar eh
    erg bedankt wa sellem
    ghayr inshallah

  43. 44 khadija 26 augustus 2008 om 1:03000000 am

    mail mij voor meer info mijn msn is khadija_01@live.nl

  44. 45 Hajar 21 september 2008 om 12:51000000 pm

    hallo ik moet van men auders naar een arabishe school tijdens de wiekent maar dat wil ik niet omdat het frans is ik wil liever naar zo een school kommen kunnen jullie mij de adress sturren op mijn E-mail (de mensen van dit website) of kunnen jullie wie op die website komt achterlaten dank u alvast
    21-09-08
    Hajar

  45. 46 kawther 28 oktober 2008 om 10:24000000 pm

    salaam aleykoum

    beste zusters kan er iemand contact opnemen of mij terug mailen inshallah
    ik zou graag eens aan tafel zitten en praten over de opties die er zijn om eventueel zo een school in gent te beginnen inshallah
    dit is een serieuze oproep!
    Dit moet kunnen de dag van vandaag maar je moet de juiste mensen kennen
    mail mij inshallah
    zo vlug mogelijk
    kawther_1981@hotmail.com

    barakallahoe fiek

  46. 47 sabir 25 september 2009 om 9:03000000 pm

    selamoe alykum idereen ik vond echt leuk en mooie de moskee van moelmbeek

    maar komet goed insha allah w.selamoe alykum

  47. 48 Asmae 16 oktober 2009 om 7:21000000 pm

    Sallaam ,
    Brussel is inderdaad ver maar denk is na het gaat om onze godsdient : De islam .
    We zouden er zelfs naar china voor moeten gaan en kijk dit is slechts Brussel .
    Naar Belgie zijn we wel gekomen hé , met plezier zelfs .
    Geld kan het probleem ni zijn want zoals iemand daar al zei de leerlingen krijgen een studiebeurs .
    Met het openbaar vervoer van nu , hoef je je broer zelfs ni wakker maken om je te brengen . Ik vind dit een unieke kans om meer kennis op te doen van wat deze werled echt om gaat .
    De test om na de dood in het paradijs te vertroeven .
    En al da gezever van “Het is discriminatie dat er alleen meisjes met hoofddoek er naartoe mogen gaan” Voor je zo iets zegt denk 2 keer na .Hoeveel scholen bestaan er al waar je minirok mag dragen en met hakken van 12 cm mag lopen ? Heel veel
    Er word nu eindelijk gedacht aan de meisjes die verstand hebben
    Met vriendelijke Groeten Asmae
    Maak dat ik jullie volgend jaar allemaal zie !!

  48. 49 Oeghtikoem. 26 december 2009 om 4:59000000 pm

    Salaam oe aleykoum warahmatulah wabarakatuhu…

    Aangezien dit jaar in Antwerpen al het hoofddoekenverbod is ingevoerd en vanaf volgend jaar over heel vlaanderen van pas zijn zal, is deze islamitische school héél interessant. Ik heb hierover wel een belangrijke vraag:
    Is deze school franstalig of nederlandstalig?

    Kan iemand ook de website van deze school hierop plaatsen?
    Alvast Shokran

    Wassalaam oe aleykoum wr wb.

    Oeghtikoem Fil Islaam.

  49. 50 Salima 26 april 2010 om 5:16000000 pm

    slm,
    Ik vind het leuk dat er zo een school is maar is deze school franstalig of nederlandstalig?
    En ik ben van Limburg dus het is te ver,dus heeft die school een inetrnaat zodat ik niet elke dag 2 uren moet reizen.

    Wassalaam oe aleykoum

  50. 51 Patrick DE CLERCQ 20 juli 2010 om 8:46000000 pm

    Dit is voor alle moslims die Allah echt gedenken. . .een kleine voorstelling wie onze heer is . . . moslim of niet!
    Grootheid van Allaah subhanahu wa ta’ala.
    “Hij bestuurt de aangelegenheden van de verschillende rijken en Hij gebiedt en verbiedt, schept, onderhoudt, brengt de dood, geeft het leven, geeft macht, en neemt macht weg (van en aan wie Hij wil), en laat de dag en (de) nacht afwisselen. Hij geeft variërende lotsbeschikkingen aan mensen en wisselt regeringen (en staten) af, waarbij Hij sommige vernietigt en andere laat ontstaan. Zijn Gebod en Macht overheersen in de hemelen en hun gebieden (zones), de aarde en alles wat erop en erin is, in de zeeën en in de lucht. Zijn Kennis heeft alles omvat, en Hij heeft alles geteld. Hij hoort alle soorten stemmen en zij verwarren Hem niet. Neen, echter hoort Hij iedere stem in zijn eigen taal en hulpbehoevendheid, en geen enkele stem houdt Hem zozeer bezig dat Hij de hulpbehoevendheid van een ander niet kan vervullen, en geen enkele hulpbehoevendheid zal ooit aan Zijn Volmaakte Kennis (en Zijn Macht om te verlossen) ontsnappen.De vele noden van degenen die hulpbehoevend zijn vervelen Hem niet. Zijn Blik (Zicht) omvat alles wat er is. Hij ziet de beweging van een zwarte mier op een kale rots op een donkere nacht. Voor Hem, is het Ongeziene onbedekt en is het geheim niet langer een geheim:
    “Allen die in de hemelen en op aarde zijn vragen Hem (heeft van Hem nodig). Iedere dag is Hij bezig (zoals met het eren van sommigen, vernederen van sommigen, het geven van leven aan sommigen, dood aan sommigen, etc.).” [Surah ar-Rahman 55:29]
    Hij vergeeft een slechte daad, doet depressiviteit verdwijnen en brengt respijt (kwijtschelding) van rampen, verlichting voor een ieder die het nodig heeft, rijkdom voor de arme, leiding voor degene die is misleidt, licht voor degene die de weg kwijt is, hulp voor de wanhopige, (een gevoel van) voldaanheid voor de hongerige, bedekking voor degene die nauwelijks gekleed is, genezing voor de zieke, en gemak voor degene die lijdt. Hij aanvaardt degene die berouw toont, geeft beloning aan degene die goed doet, geeft bijstand aan degene die onrechtvaardig is behandeld, vernietigt een arrogante persoon, bedekt fouten, geeft veiligheid na angst, en verheft sommigen en vernedert anderen.
    Als degenen die in Zijn hemelen en op Zijn aarde wonen en al degenen die Hij geschapen heeft, of zij nu mensen zijn of Jinns, harten hadden gelijk aan het meest vrome hart, dan zou (dit) Zijn Koninkrijk niet vermeerderen . Als Zijn gehele schepping, of het nu mensen zijn of Jinns, harten hadden gelijk aan het slechtste hart, dan zou dit niets aan Zijn Koninkrijk afdoen. En tevens, als allen die in Zijn hemelen en op Zijn aarde wonen, de gehele mensheid en alle Jinns, de doden en de levenden, op één stuk land gaan staan en ieder Hem vraagt betreffende zijn hulpbehoevendheid, en Hij dan hun noden vervult, dan zal dit niet in het minste afdoen aan Zijn bezit. Hij is de Eerste, niets is er vóór Hem, de Laatste, niets is er na Hem, de Allerhoogste, niets is er boven Hem, en de Meest Nabije, niets is er nabijer dan Hij. Hij, Verheven en zó Hoog (Immerverheven) als dat Hij is, is de Beste Die men kan en zou moeten gedenken, de Enige Die het verdient om aanbeden en bedankt te worden, de Vriendelijkste van al degenen die bezitten en de Meest Vrijgevige van al degenen aan wie gevraagd wordt (om) te geven. Hij is de Koning Die geen deelgenoot heeft, de Ene Die geen concurrent heeft, de Samad (de Enige van Wie al het geschapene afhankelijk is) Die geen nakomelingen heeft, en de Immerverhevene, er is niemand (en niets) zoals Hij. Alles zal vergaan behalve Zijn Aangezicht, en iedere koningschap zal zeker vergaan behalve het Zijne. Hij zal slechts gehoorzaamd worden met Zijn verlof, en Zijn Kennis onthult alle ongehoorzaamheid aan Hem. Wanneer Hij wordt gehoorzaamd, toont Hij Zijn dankbaarheid daarvoor, en wanneer Hij niet wordt gehoorzaamd, schenkt Hij vergiffenis (aan diegenen die Hem werkelijk berouw tonen). Iedere straf van Hem is rechtvaardig en elke vrijgevigheid (gift) is een gunst. Hij is de Meest Nabije Getuige en de Meest Nabije met Zijn Volmaakte Zorg. Hij beheerst de voorhoofdslokken van alles en heeft de volledige optekeningen van alle daden en de boeken van alle tijdperken. De harten zijn ontmaskerd voor Hem en het geheim is onthuld. Zijn geven en (Zijn) straffen zijn slechts een Bevel:“Voorwaar, wanneer Hij iets wil (scheppen), dan zegt Hij er slechts tegen “Wees”, en het is.” [Surah Yasin 36:82]

  51. 52 Leyla 7 februari 2011 om 11:14000000 pm

    Salaam aleikum,

    Ik heb een vraagje, bestaat deze school nog ?
    Hoe moet je je eigelijk inschrijven ?

    Liefs

  52. 53 Ghizlane Hammaoui 17 februari 2011 om 5:15000000 pm

    salaam ou 3liekoem zusters en broeders,

    ik wilde gewoon weten of ze die school hebben of niet
    want ik zou mij graag willen inschrijven InshAllah
    ik zou heel blij zijn als ik een reactie zou kunnen krijgen

    barakallah ou fiek
    salaam ou 3liekoem

  53. 54 niniin 25 augustus 2011 om 4:09000000 am

    assalamo a3alakoum bestaat deze school egt

    is het franstalig of nederlandstalig en welke richwting aso of bsoo??

    aub antwoord snel mogelijk heb het antwoord dringend nodig

    Moge allah julii belonen inshalah yaa rabee ameen

    wa a3alakoum assalam

  54. 55 Maria 28 augustus 2011 om 11:45000000 am

    @Niniin
    Ja, deze school bestaat echt maar deze nieuws is heel oud. Ze zeggen dat het school op 12 september 2007 begint en in België.
    Nu is het 2011… maar of het school nu bestaat weet ik niet zeker.

    Salaam

  55. 56 hijra 9 maart 2012 om 11:39000000 pm

    salam wou vragen of ik me nog kan inschrijven. wil graag meer informatie over de school . alvast bedankt

  56. 57 oukht fillah 9 september 2012 om 8:04000000 pm

    salam aleikoum warahmatou Allah, het is om te vragen of ik mij nog kan inschrijven ik wil graag naar daar gaan aub ikwilgraag iemand die mij informatie over de school kan geven aub.. Het is dringend!
    Allah yjazikoum bil khair.
    wa salaam aleikoum.

  57. 58 Najat 20 november 2012 om 10:35000000 am

    salaam alykoem ,Ik kom in belgie wonen en ik heb 2 dochters die hijaab dragen maar ik kan niets vinden over deze school is de school wel geopend of nog niet HELP zou iemand mij aub een adres of tel nummer voor mij hebbeb Jazakoem allah 3ana koel geer salaam .

  58. 59 aicha 22 augustus 2014 om 6:57000000 am

    ik woon in A’dam ik zoek iets in de buurt

  59. 60 Mohamed 20 juni 2015 om 6:49000000 pm

    Salaam alikom ik zoek incha allah voor men 12 jarige dochter een islam school ik ben van belgie incha allah jullie me helpen kunnen


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,031,397 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

september 2007
M D W D V Z Z
« Jul   Okt »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

