• Het gebed: niet op tijd, te druk of te nalatig.

te-warm-om-te-bidden.jpg

Allah zal de genen die niet bidden of niet op tijd bidden, op 15 manieren straffen.

6 daarvan zijn straffen op deze wereld, 3 bij het doodgaan (sterfbed),
3 in het graf, en 3 wanneer je uit het graf komt (Dag Des Oordeels).

De 6 straffen, waarmee je gestraft word op de wereld:
1. Allah haalt “Barakah” weg van je leven. Hij maakt je
leven korter.
2. Allah haalt de vrede van je gezicht weg. (daar bedoel ik mee, je kan aan iemands gezicht zien of hij een moslim,
is of niet) .
3. Je krijgt voor geen enkele daad die je doet, hoe goed
die daad ook is, geen “Agr”.
4. Allah luistert niet naar je Doua’s.
5. Allah laat de mensen een afstandje van hem houden.
(vooral de Saali7een”..)
6. Als andere moslims dou’a voor je doen, luistert Allah er ook niet naar.’

te-druk.jpg

Is het te nat om te gaan bidden ?
biddende-moslims.jpg

17 Responses to “• Het gebed: niet op tijd, te druk of te nalatig.”


  1. 1 Moke 26 februari 2007 om 10:16000000 am

    Ahlaan & sahlaan,

    Er zijn toch op bepaalde plaatsen in de wereld dat men door omstandigheden buiten het gebed moet doen. Als tijdens het gebed buiten plots begint te regenen, dat kan het zijn dat ik de salaat afbreekt. Maar als het regent en je moet nog het gebed beginnen, daar begin ik er niet aan!!!!

    Dat komt er niet in, bij mij, sorry…

    Beslama.

  2. 2 fatima 27 februari 2007 om 9:56000000 am

    waarom? ben je bang van water.
    als je regen vergelijkt met de waarde met wat je doet is mijn keuze snel gedaan ze.
    met dat laatste ben ik wel akkoord maar voor regen mijn salaat breken nee.

  3. 3 Anoniem 27 februari 2007 om 10:05000000 am

    Salaam

    Ik denk dat Mo’ke zich verkeerd heeft verwoord. Hij wilde volgens mij net hetzelfde als u zeggen.

    Salaamoe halaykoem

  4. 4 Abderrahman 27 februari 2007 om 11:32000000 am

    Het hangt ervan af hoe je het bekijkt. Als het regent en je bent buiten ga je normaal gezien niet buiten bidden. Als je buiten bent voor het gebed te verrichten voor iemand die overleden is, en het begint dan te regenen en de imam begint het gebed, dan bid ik mee ook al regent het.

    Het probleem is dat iedereen zich dit anders visualiseert. Sommige denken aan regen, modderachtige grond en andere denken aan een tapijt op de grond.. Iedereen heeft een andere perceptie en daarom ook een ander antwoord.

    Salaamoe halaykoem

  5. 5 Aun 27 februari 2007 om 3:31000000 pm

    en dan ziek worden, weet het ni echt maar Allah(swt) wilt ons met islam het leven makkelijk maken en ni moeilijk.

    denk hangt ervan af wat vr regen: stortregen, denk ik toch stoppen met bidden anders plakken kleren op jouw lijf en das geen zicht man, dan is je lichaam zichtbaar, waar blijven we met ‘awra????????

    salukes

  6. 6 Abderrahman 27 februari 2007 om 3:36000000 pm

    Das dan ook al weer waar Aun. Ik zeg het, hangt ervan of hoe je je het voor ogen haalt. Maar, eigenlijk, waar gaat het hier eigenlijk allemaal om? Als je op straat loopt en de zon schijnt, ga je dan bidden als het tijd is? Nee toch, je gaat toch naar huis…

    Salaamoe Halaykoem

  7. 7 fatima 6 maart 2007 om 9:50000000 am

    salaam,

    ik zou me graag willen verontschuldigen, toen ik mijn reacties hierover trg las. viel ik bijna agterover.
    sommige reactie’s bevatten zelfs geen salaam.
    ik had dat niet door.
    sorry

    salaam

  8. 8 moslima 6 maart 2007 om 9:52000000 am

    salaam

    als het nog pas begint te regenen en ik ben nog niet begonnen met bidden ga ik niet buiten bidden maar als ik al begonnen ben met bidden en het regent dan ga ik met mijn gebed gewoon door inchallah

    ma3a salaam

  9. 9 TIA 6 maart 2007 om 3:50000000 pm

    salaam

    Wat een discussie

    salaam

  10. 10 Maryam 10 maart 2007 om 4:45000000 pm

    Salaam aleikum,

    Ik begrijp die hele discussie niet helemaal, maar ja dat zal wel licht aan mij liggen.;) Soebhan7anallah, waarom wordt er zo mooelijk gedaan over regen. Het is een zegening van Allah dat we dat krijgen!Alhamdolilah. Maar op sommige plaatsen in de wereld hebben de mensen niet eens een gebedplaats en kunnen niet anders…wat maakt het uit of je nou droog of nat bent.Het gaat om de intentie dat je het gebed op tijd en voor Allah verricht. Natuurljk ga je niet onnodige naar buiten om de salat buiten te verrichten als je het wel binnen kan doen.Maar als er geen ruimte is en je betn buiten..dan zou ik gewoon die gebed verrichtten al spettert het je helemaal nat!Maar ja dat is mij mening(misschien komt het omdat ik van regen hou)De keuze ligt aan jou, je weet nooit waar de zegening ligt?:)

    wa salaam aleikum,

    Zuster fi deen

  11. 11 AgAdIR-$ousi 11 september 2007 om 5:57000000 pm

    Het gebed op zijn tijd zoals je je je werk haar tijd geeft (werken van 8.00 tot 12.00 en terug na de pauze om 12.45 tot 16.00).
    Hier kan je wel op tijd zijn op je werk en je tijd in de pauzes respecteren maar Allah die je geschapen heeft je eten geeft je die job geschenkt heeft etc…
    Kan je geen 5 minutes geven op tijd om erger nog voor eigen wil hem DE ENIGE EN NIEMAND anders aan te bidden.
    En kwestie dat jullie hier zitten dwalen over regen of sneeuw.
    Daar geet het hier niet om maar om op tijd te bidden.
    Iedereen weet dat wij in deze gemeenschap zoals velen van ons op deze site in Europa leven zijn er moskees en waar er geen moskees zijn zijn er nog indoor plaatsen waat je kan bidden zoals in stations of ziekenhuizen e.d
    De mensen die je daar ziet zijn mensen die gaan bidden in een islamitische land waar moskees Macha-Allah overvol zitten en dat de mensen buiten moeten bidden zoals in Pakistan en Kachmer Oman etc…
    Salaat op Tijd zoals we alles op tijd doen in deze wereld film op deze tijd begint je wil van het begin zien dus je zit op tijd die begint
    werk op zijn tijd en die begint om 08.00 of 09.00 dus ben je er op tijd je doet het op tijd gebed wa lihada moet je ook zijn tijd geven.
    $ou$i
    beslama

  12. 12 Junnus/jampa 16 september 2007 om 3:00000000 am

    Bismillahirochmannirochim ,

    Assalaamu Alaikum warochmatullohiwabarokatu,

    Beste geloofsgenoten Soms zie je iets of merkt je iets op en denkt dan niet na doet dan en reaktie . het kan gebeuren .

    Maar wat u zegt of reageerdt is het correct ?
    Is het niet te…….of zit er een bewijs dat wij als moslims het nodige kennis omtrent ons geloof MOET ergens hebben gelezen.

    Dit is iets dat ons oemma moet weten : wie komt met een topic ?
    wat is het essentie ervan ? de inhoudt , klopt het met de voorbeelden en fotos what ever , wat hij of zij wil uitdrukken , Want naar mijn mening kloppen de fotos niet met wat Hij of zij als topic : Het gebed , niet op tijd , te druk , te nalatig . wat probeer deze persoon te creeeren in onze ummah verwaardheid twijfels slechte daden laten maken of buiten onze saria te laten treden. we gaan dan elkaar (als ik dan in sommige discussie merkt dat we dan ongecontroleerd wat zeggen zonder het kwaade ervan te zien)te lijf soms heftig.

    terug op de fotos : de eerste vier zijn musafiers ( de reizigers ) kijkt dan naar uw saria over reizigers wat heeft onze profeet sallalahualaihiwassalaam heeft achtergelaten.

    dan naar de vijfde foto. hier zie ik dat het een open plek is . misschien tijdens djoemah of buiten van een moskee dat binnen vol is.
    Kan ook tijdens idulfitri of idul adhah.Allahwu Allam.(Allah aleen weet ) en als je buiten zit tijdens djoemah en het regen blijf je en als het koud of heet , je bent op reis waar er nergens een warme plek of onderdak is , ga je bidden als de tijd aanbreek (salaat mussafir)
    en chaffeur als voorbeeld !! kijkt naar de cap is het niet van een arabische , pakistaanse ,afghaanse cap. de situatie van deze mensen zijn anders . als hij een ritje mis of met zijn cap naar huis ga of naar de moskee ga wordt hij gegarandeert ontslagen door zijn baas . ik weet het want elke auto of taxie hebben zo een kleed in die landen . dus dat klopt niet met werk en optijd bidden.

    zo kan je opmerken als je een discusie of commets wil geven op een topic.
    Is die persoon betrouwbaar zijn z’n topic waard om tegen te gaan.
    als je wat heb doe het met Allahs vertrouwen.
    Neem Allah als je metgezel en vertrouweling zoek naar zijn kennis.
    en in Allah vertrouw je.

    Neem me niet kwalijk broeder of zuster geeft duidelijk wat u wil in bewustwoording , strooi geen zout op ijzel.

    Moge Allah ons kennis en nimah schenken Amin.

    Ik vraag u allen vergeving in mijn bewoordingen mocht ik u krenken.
    En dat Allah ons vergeeft Amin Ya Robbilalamin.

  13. 13 oumsiraj 16 september 2007 om 2:19000000 pm

    Salamu ‘alykoum warahmatoulah wa barakatou

    Bismilhi rahmani rahiemi

    Ik heb een klein vraagje; wanneer jullie spreken over ‘op tijd’ bidden bedoelen jullie dan METEEN na de adhaan, dus direct opstaan en bidden … of gewoon ervoor zorgen dat je bidt nog vòòr het volgend gebed aankomt?

    Barakallahou fikoum
    Salamu ‘alaykoum warahmatoulah

  14. 14 Moke 17 september 2007 om 3:55000000 am

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد

    Beste ‘Zuster in de Islam’ oumsiraj ,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Natuurlijk op tijd, na de adhaan of de gebedstijdstippen op de uurroosters.

    De vraag is nu, hoe organisatorisch ben je daarop, ben je daar op voorbereidt om altijd op tijd uw verplichte gebeden te doen, indien het mogelijke natuurlijk?

    Bij mij is het zo, als je op school zit of op het werk, dan gaat het wat een beetje moeilijker worden. Dan wacht ik af tot ik thuis ben.

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama. 😉

  15. 15 Mohammed 9 januari 2008 om 1:35000000 pm

    Asalamu aleukum,

    Als ik eerlijk Moet zijn bidde ik niet, en ben 13Jaar
    Maar toen mijn oma dood was,(moge ze rusten in vrede)
    Had m’n vader een droom, dat m’n oma zij tegen mijn vader:
    Bidden al u kinderen?
    daarmee dak nu bid en inshiallah altijd , ik ben voor niemand bang , aleen voor Allah en niet voor regen of grond of steen of vuur of water,
    je moet bang zijn van Allah en altijd.
    inshiallah ga ik altijd bidden en elke Moslim ook inshiallah

    Salam aleukum

  16. 16 Elena 14 april 2014 om 10:51000000 am

    I don’t even know how I would even react! If I was Mary back then, idk if I would’ve been calm and understanding like she was. I would prbolbay think oh my goodness.. No one gonna believe me, what do I say! A virgin that is all of a sudden pregnant is shocking, and what’s more shocking was that she was pregnant with the Savior of the world!! I’d prbolbay feel completely blessed by God, but also very scared. Especially Joseph! His fiance9 just becomes pregnant, I’m sure he was scared too. To be a father to someone from God must’ve been absoulutley scary.. I know if I was in his place I’d be terrified. But what’s cool about both Mary & Joseph was that they had the ultimate trust & faith in God that they didn’t worry. Such a huge responsibilty was put in God’s hands the second Gabriel (the angel) came to Mary, and when an angel visited Joseph in his dream. hopefully if I’m ever put in a scary situation like this, I look to God & trust Him just like they did

  17. 17 Mohamed ahmed 20 november 2014 om 1:14000000 pm

    salaam
    liever in regen bidden dang in hel geplaast worden

    ma salaama

    somali broeder


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,012,664 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

september 2007
M D W D V Z Z
« Jul   Okt »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

