Over Tawbah: berouwvertoning.

حسين يعقوب – التوبة

حسين يعقوب – التوبة 2 لماذا لا نتو

6 Responses to “• <b>Over Tawbah: berouwvertoning.</b>”


  1. 1 henna leila 30 juli 2007 om 12:23000000 am

    Salam alaikoum wr wb

    Moge Alah swt je belonen.
    Moge Allah swt onze zonden vergeven,
    amien amien amien

  2. 2 Amina 30 juli 2007 om 5:01000000 pm

    Salaam

    Jammer ik begrijp er niets van…kan er iemand aub een klein samenvatting van maken in het Nederlands?
    dank jullie

    Ws bedankt

  3. 3 Moke 1 augustus 2007 om 8:39000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Zuster in de Islam’ Amina,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Voor de bovenste video haalt hij (gast) een bepaalde hadieth El-Qodsie boven:

    Op gezag van Aboe Hurairah (moge Allah tevreden met hem zijn), die het van de Profeet , (gehoord) heeft, die zei: ”Allah de Almachtige zegt:

    Ik ben zoals Mijn dienaar denkt, dat Ik ben [48]. Ik ben bij hem als hij Mij noemt. Als hij Mij in zichzelf noemt, dan noem Ik hem in Mijzelf, als hij Mij in een gemeenschap noemt, dan noem Ik hem in een gemeenschap, die beter is. En als hij zich een handbreedte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij een armlengte naar hem toe, en als hij zich een armlengte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij met de wijdte van uitgespreide armen naar hem toe. En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.”

    Dit is overgeleverd door Al-Boechari (ook door Moeslim, at-Tirmidhi en Ibn Maadjah).

    [48] Een mogelijke andere vertaling van het Arabisch is: “Ik ben zoals Mijn dienaar verwacht dat Ik ben.” Dit betekent dat vergeving en aanname van berouw bij de Almachtige afhangt of Zijn dienaar echt gelooft dat Hij vergevend en genadevol is. Maar om zo’n geloof niet met de juiste daden te begeleiden is spotten met de Almachtige.

    Verder haalt hij enkel verzen uit de koran. Sorry, ik weet ze niet staan.

    De onderste video weerlegt hij waarom dat we berouw moeten vertonen of het doel ervan. Hij nam daar als voorbeeld een ongelovig persoon waarom dat hij berouw zou moeten tonen. Hij heeft het uitgelegd, maar ben verdwaald in zijn uitleg. Gaf ook welke gevallen die berouw zouden moeten tonen: leugens, nalachtigheden bij gebeden, onrechtvaardige praktijken, diefstallen, roken (hij doet het na en blaast omdat het mij rust geeft), en nog andere woorden die wel bekend klinken en niet kon vertalen. Op het laatste haalt hij een hadieth die zegt dat profeet (vzmh) heeft gezegd: wanneer iemand

    iets slecht zegt, waardoor hij Allah (swt) kwaad heeft gemaakt, wordt 70 jaar per woord gestraft. Hij heeft het verband of het verschil eventjes aangehaald tussen de hedendaagse jaartelling en de jaartelling bij Allah (swt). 2 jaar (2 x 365j) = bij Allah (swt) 365.000j . Hij gaf aan wanneer men iets verkeerd zegde waardoor men gene berouw toonde dat het de weegschaal van Allah (swt) zwaarder weegt dan de weegschaal hier in de doenia. Wees bewust van je zaken.

    Moge Allah, de Verhevene mij vergeven mocht er iets niet correct staan in mijn uitleg. Niet vergeten, zoals hij zeide: berouw vertonen is het beste na de salaat.

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama. 😉

    N.B.: na het verlof in hadieth van de dag op de nieuwe forum extra ahadieths m.b.t. berouwvertoning gaan posten dat verbandt legt met de bovenstaande verklaring.

  4. 4 Moke 1 augustus 2007 om 9:55000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Zuster in de Islam’ Amina,       ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Hij specifieerde ook hoe een doe’aa voor berouwvertoning zou moeten zijn, weliswaar zonder bronvermedlingen. Hier zijn er enkele smeekbedes voor berouw:

    De Boodschapper van Allah heeft gezegd: “Bij Allah, ik zoek de vergeving van Allah en toon berouw aan Allah meer dan zeventig keer per dag.”   [1]

    De Boodschapper van Allah heeft gezegd: “O mensen toon berouw aan Allah, want ik toon honderd keer per dag berouw.”   [2]

    De Boodschapper van Allah heeft gezegd: “Degene die zegt: “Ik zoek de vergeving van Allah de Almachtige, die geen god naast Zich heeft. De Levende, de Zelfstandige en toon berouw aan hem.” Degene die dit zegt zal vergeven worden door Allah, ook al heeft hij de ranken van het leger verlaten.”   [3]

    “أَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الحَيُّ القَيّوُمُ وأَتُوبُ إِلَيهِ.”

    “Astaghfieroe Allaaha al-‘adhzieema alladhie laa iellaaha iellaa hoewa al-h’ayyoe al-qayyoem wa atoeeboe ielayh”.

    De Boodschapper van Allah heeft gezegd: “(De tijd) dat de Heer het dichtst bij de dienaar komt, is in het laatste derde deel van de nacht. Als het mogelijk is om tussen degenen te zijn die Allah gedenken in dit uur, wees dan onder hen.”   [4]

    De Boodschapper van Allah heeft gezegd: “De dienaar zal het dichtst bij zijn Heer zijn tijdens de soedjood, dus vermeerder je smeekbedes daarin.”   [5]

    De Boodschapper van Allah heeft gezegd: “Mijn hart kan ook veronachtzaam worden. Waarlijk ik vraag honderd keer per dag vergeving aan Allah.”   [6]

    ——————————————————————–

    [1] Al-Boekhaarie, Al-‘Asqalaanie, Fath’ Al-Baarie 11/101.
    [2] Moesliem 4/2076.
    [3] Aboe Daawoed 2/85 en At-Tiermiedhie 5/569 en Al-h’aakiem. Adha-habie heeft deze H’adieth authentiek verklaard 1/511 en is goed gekeurd door Al-Albaanie.
    [4] At-Tiermiedhie, An-Nasaa-ie 1/279. Zie ook Al-Albaanie, Sah’ih’ At-Tiermiedhie 3/183, Djaamie’ Al-oesoel (Al-Arnaa-oet, ed).
    [5] Moesliem 1/350.
    [6] Moesliem 4/2075. Ibn Athir verklaart dat de profeet altijd waakzaam was bij het herinneren en benaderen van Allah en als hij iets vergat dat hij normaal deed, dan voelde het aan alsof hij onrecht had begaan, dus begon hij de vergeving van Allah te zoeken. Zie Djaamie’ Al-oesoel 4/387.

     

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
    يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama. 😉

    N.B.: Ander bericht op de site over berouwvertoning.
    De terugkering naar Allah (swt) met berouwvertoning.

  5. 5 Amina 8 augustus 2007 om 11:02000000 am

    Dank je wel MO voor de vertaling en alle uitleg …
    Mag Allah jou hiervoor belonen heb er echt veel aan gehad.

  6. 6 Amina 8 augustus 2007 om 11:06000000 am

    Dat we inshalah allemaal tot de dienaren van Allah SWT mogen horen;
    Amien.
    Salaam3alaikum wa rahmatoulahi wa barakatou


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,019,916 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juli 2007
M D W D V Z Z
« Jun   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

