• Mag een vrouw een man ten huwelijk vragen ?

Vraag: Is het toegestaan voor een vrouw om een man ten huwelijk te vragen als zij onder de indruk is van zijn Islamitische gedragscode in navolging van onze moeder Khadiedjah, de dochter van Khoewaylid, die de Profeet (vzmh) ten huwelijk heeft gevraagd? En doet dit niet af aan haar waardigheid?

Antwoord: Als de situatie daadwerkelijk is zoals jij schetst, dan is het haar toegestaan om zichzelf aan deze man aan te bieden. Hier is niets op tegen aangezien Khadiedjah (moge Allah tevreden met haar zijn) dit ook heeft gedaan. Tevens wordt ons in soerat al-Ahzaab te kennen gegeven dat ook een andere vrouw zich aan de Profeet (vzmh) heeft aangeboden. Voeg daaraan toe dat cOmar zijn dochter Hafsah aan Aboe Bakr en vervolgens aan cOethmaan (moge Allah weltevreden met hen allen zijn) ten huwelijk bood.

Permanente Commissie voor het geven van Fataawaa – (Fataawaa cOelamaa’ il-Balad, blz. 1343)

9 Responses to “• Mag een vrouw een man ten huwelijk vragen ?”


  1. 1 Moke 25 juli 2007 om 11:23000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste Boeders en Zusters in de Islam,       ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Heb nog nooit geweten dat het mogelijk was. Als je ziet hoe de mensen bezig zijn tegenwoordig met hun vluchtige tong, dat je direkt onder de roddelaars zwart wordt gemaakt en uitgelachen wordt.
    Zelfs uw eigen familieleden, alles wat op de tong wweegt dat niet met gedenken van Allah wordt gedaan weegt het minste bij de Barmhartige.

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen,
    يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama.

  2. 2 henna leila 26 juli 2007 om 12:24000000 am

    Salam alakoum wr wb

    waardigheid is nog altijd iets heel belangrijk
    men zegt gemakkelijk dat khadija zichzelf ten huwlijk aanbood bij de profeet saw. Maar de waarheid is niet zomaar, … wil je met me trouwen, neen. ze stuurde haar vriendin, die de waardigheid van de Khadija (moge allah swt tevreden over haar zijn) heeft behouden. Ze heeft de profeet gevraagd of hij al getrouwd is of niet, en en gezegd of hij wilde trouwen, als hij ja antwoorde vroeg ze hem wat hij vond van khadija. en de vriendin (intelligent) antwoord, als je haar wilt dan vraag ik het haar. Begrijp je??? Het is met waardigheid gebeurt, natuurlijk wist die vriendin dat khadija de profeet saw wilde.

    zo is het gegaan…

    waardigheid van een vrouw moet bewaard worden

  3. 3 henna leila 26 juli 2007 om 12:29000000 am

    Salam
    zeg moke
    een vraagje
    het zou tof zijn als er een reactie is gezet nadat we ergens hebben geschreven een mailtje of zo te sturen zoals op marokko.nl. Ik ben steeds aan het zoeken waar ik het laatst heb geantwoord en dan weet ik niet wat anderen gerageerd hebben
    snap je

  4. 4 henna leila 28 juli 2007 om 12:14000000 am

    het is hier een beetje stil he

  5. 5 jamila 28 juli 2007 om 3:57000000 pm

    ik zou het niet weten, maar de eerste vrouw van onze profeet mohammed vzmh, had zelf gevraagd aan hem om te trouwen, alleen als we nu kijken dan vinden de meeste mensen het raar, dan word het vrouw gelijk een hoer genoemt, maar dat is zo bij de marokkaanse cultuur, bijna alles wat een vrouw doet, gelijk een hoer, ik vind het niet eerlijk hoor, waren de mannen en de vrouwen maar gelijk in ons cultuur

  6. 6 henna leila 29 juli 2007 om 2:27000000 am

    Salam
    neen jamila, ze heeft het niet opersoonlijk gevraagd. Ze heeft het met waardigheid gedaan via een vriendin zodat de profeet nooit op dat moment wist dat het aanzoek van haar kwam.
    Zoek maar op

  7. 7 AgAdIR_$ou$i 8 september 2007 om 7:02000000 pm

    Een vrouw mag haar eigen aanbieden of haar vader voor haar is beter of andere familielid als er geen vader is aan iemand een man in deze geval zoals Omar ibn Al Khataab (rdranhoe) met zijn dochter Hafsa (rdranha) heeft gedaan zij was getrouwd en haar man was gestorven in razwatoe oehoed en was zonder man en haar vader Omar (rdranhoe) heeft voor haar gezocht voor een man die moslim is en rechtgeschapen is.
    dus ging hij voor haar gaan zoeken bij de beste moslims in der tijd othmaan (rdranhoe) en hij zij Neen ik heb nu geen behoefte aan trouwen. En ging vervolgens Bij Aboe bakr asidiq (rdranhoe) En hij zei niets tegen hem.Hij heeft hem niets gezegd van ik wil haar of ik wil haar niet.
    En deze vrouw is de eerste die de koran heeft geschreven van de vrouwen.
    Hij ging bij de Profeet om zijn beklach te doen en zei ik heb mijn dochter aan othmaan (rdranhoe) en bij Aboe Bakr (rdranhoe) gevraagd niemand wens haar ik was tevreden maar ik heb de boodschap van othmaan (rdranhoe) gehad ter plaatse die zei ik wil nu niet trouwen en Aboe bakr (rdranhoe) die heeft me nog meer gekwetst die zij mij niets.
    De Profeet MohameD (s.a.w) Soebhana ALLAH de school van MohammeD in der tijd de Madrasa Al Roliya ZIJN ANTWOORDEN DE BESTE DER BESTEN In Alles na ALLAH zei:
    Degene die met hafsa (rdranha) gaat trouwen is beter dan othmaan en Aboe Bakr (rdranhoe). En Met Othmaan (rdranhoe) gaat er iemand trouwen die Beter is dan Hafsa (rdranha)
    Wie is beter dan hun? MOHAMMED (rasoeloelah)en wie is beter dan Hafsa (rdranha)? FATIMA (rdranha)dochter van de Profeet.
    Omar ging weg bij de profeet en zo blijdat zijn geluk niet opkan en kwam Aboe Bakr (rdranhoe) tegen en Aboe bakr (rdranhoe) zei ya Omar (rdranhoe) waarom ben je blij?Hij zij men dochter die ik aan uw heb aangeboden De Profeet gaat met haar trouwen. Aboe Bakr (rdranhoe)zei ya Omar (rdranhoe)misschien ben je kwaad op mij omdat ik daarnet niets zei ja ik was kwaad maar ik zei je niets omdat moeilijk een meisje zou willen die de profeet zou wensen ik wou je niets zeggen omdat ik eens keer aanwezig was in de gezelschap van de profeet en hij zei dat hij je dochter wenste voor te trouwen en ik wil de geheim die de profeet bij mij liet niet onthullen tot hij het zelf onthulde ALLAH OEAKBAR.
    KIJK NAAR MENSEN VAN GEHEIMEN EEN GEHAIM IS EEN AMANA VERTROUWDE BOODSCHAP.
    SALAAM
    $ou$i

  8. 8 faisal 20 juli 2008 om 9:53000000 am

    Vrede op
    Ik ben een moslim uit Libië. Faisal’s naam
    Merchant die woonachtig zijn in Libië. Ik heb een vis handelaar boot voor de visserij. Aanbiedingen voor een moslim vrouw wil stabiliteit (huwelijk) tenast@hotmail.com

  9. 9 abdelatif 18 april 2010 om 2:27000000 pm

    mooie ver halen van allah en en moha,ed en fatima en aboe bakr en hafsa en ik ben negen jaar ik heb als gelezen egt mooie verhalen van jullie ik heb er egt wat van geleerd wat jullie hebben geschreven iis geloof ik egt waar


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,019,916 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juli 2007
M D W D V Z Z
« Jun   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

