• Fatwa wat betreft reklame (marketing).

Het opslaan (bijhouden) van boeken en tijdschriften die beelden bevatten. 

Vraag:
Als student in de middelbare school, geniet ik van mijn vrije tijd door te lezen, die me om aan een aantal tijdschriften ertoe heeft aangezet in te tekenen. Wat hiervan zijn Islamitisch  inhoudelijk is, andere zijn wat voor algemeen nieuws en algemene informatie, en wat militaire tijdschriften. Het grootste deel van deze tijdschriften, niettemin hebben beelden van mensen in hen.

Ik sla deze tijdschriften in mijn privé-bureau op. Ik ben me bewust van de straf beeldmakers zal ontvangen en ik ben me ook ervan bewust dat de engelen geen huis ingaan waarin een hond of een beeld aanwezig zijn. Deze feiten ben ik van bewust gemaakt wat de Profeet (saw) heeft gezegd. Gelieve deze kwestie te verduidelijken voor me, zodanig dat ik geen twijfels in mijn mening hebt.

Antwoord:
Er is niets verkeerd mee met het houden van boeken, kranten, en tijdschriften. die die voordelig zijn. zelfs als er beelden in hen zijn. U zou moeten, echter, om het even welke beelden van vrouwen en gezichten van mannen tenietdoen, die de authentieke hadieth zouden moeten toepassen in dit verband.

BRON: Uitspraak door Shaykh `Abdul-`Azeez Bin Baz 
Fatawa Islamiyah, vol.8, p.124, DARUSSALAAM 
‘www.FatwaIslam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=196’

1 Response to “• Fatwa wat betreft reklame (marketing).”


  1. 1 fatima 22 juli 2007 om 2:53000000 pm

    salaam,

    nu vind je bijna op alles beelden van mensen zelfs pakjes van hoofddoeken op pakjes van henna.
    nu is het zo dat je niets moet kopen om echt geen beeldjes thuis te hebben.ik let er daarom niet zoveel op alleen als de foto echt overdreven is zoals halfnaakt ofzo of als da iets met een slechte boodschap is ofzo.
    de kaders met foto’s van kaaba , daar staan ook mensen op.
    dus waarom zou ik dan de rest moeten weggooien als ik da ook thuis heb hangen.
    ik denk dat het meer gaat of het uitdagende of foto’s met boodschap zijn anders vind ik dat niet zo erg.

    wslm


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,037,848 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juli 2007
M D W D V Z Z
« Jun   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

