De evolutietheorie van de mens.

Korte samenvatting: Westerse visie: ontstaan mens!!!
Hoe heeft het mensendom zich heeft ontwikkeld van dier tot mens?




koran.jpgHoe is de mens ontwikkeld van dier tot mens?
LEES MEER        (990 KB)

BRON: Ingezonden door onze zuster in de Islam ‘Hayat Idrissi’ – Eindwerk (school).

Inhoudstafel: Evolutionisme, Creatonisme, Van aap tot mens, Commentaar door Harun Yahya op de fossielen, Bedrog met fossielen, Ontdekkingen in de wetenschap die pleiten voor het creationisme, Twijfel binnen het evolutionisme, Wetenschappelijk onderzoek, Vergelijkende studie, Besluit & Bibliografie.

mensapen.jpg

Advertenties

91 Responses to “• <b>De evolutietheorie van de mens.</b>”


  1. 1 Moke 2 juli 2007 om 4:39000000 pm

    Salaam Alaikoem Hayat,

    – Het staat online zoals gevraagd!!!
    – Ik heb de 1e blik opgedaan:
    ==> mens is afkomstig uit dier (aap).
    ==> dit is de westerse visie.
    – Ik ga direkt de 2e blik opdoen:
    ==> het volledig lezen en de headlines eruit halen.

    – Hoe sta jij erover aan deze evolutietheorie???

    Thalla & Beslama. 😉

  2. 2 H 2 juli 2007 om 4:52000000 pm

    Ah nee teveel tekst moke.

    Maar in het kort: Pure onzin, want als wij van apen komen, waarom bestaan er nog apen die niet geevolueerd zijn, of moeten we gewoon fftjes 100 jaar wachten en dan wordt de chimpansee in de dierentuin over een aantal jaar meneer Smit.

    Vele christenen geloven er ook in, uit onwetendheid, omdat ze niet zo erg gelovig zijn, terwijl ook zij geloven in Adam en Eva.

    Wat een gigantische belediging voor de mensheid om te zeggen dat ze van apen afstammen, zeg dan paarden ofso, of een ander mooi dier, maar apen dat zn vlooien opeet???

  3. 3 H 2 juli 2007 om 4:54000000 pm

    Laatste zin is grammaticaal niet echt correct…

    But you know what I mean.

  4. 4 bella 2 juli 2007 om 10:46000000 pm

    salem …..in het westen wordt beweerd dat ze van apen stamen …..? dat is ook zo ,,ze stamen toch van de apen ,,,want als wij lezen in de koran.vinden wij dat ,,,,,waja3alna minhom al kiradata walkhanazira ,sada9a allah o l3adim

  5. 5 Abdullah 3 juli 2007 om 12:08000000 am

    Mensen, jullie nemen het nog te serieus. Het is de evolutieTHEORIE. Met andere woorden men heeft geprobeerd om een beeld te creeren van de mens, en is er niet uit; vandaar dat het een THEORIE is.

    Oh, en dat het door darwin is bedacht wil niet zeggen dat het HELE westen ook erin gelooft. Zo hebben wij in het midden-oosten ook heel wat atheisten.

  6. 6 H 3 juli 2007 om 10:14000000 am

    Abdullah, dit moet je wel serieus nemen, het is dan wel een theorie, maar wel eentje dat op school aan alle kinderen wordt aangeleerd. Het staat gewoon zo in het geschiedenisboek. Er staat niet, er was eens Adam en Eva..

    Bella, er zijn een paar mensen verandert door Allah swt in apen, omdat dit hun straf was. Niet omdat ze aan t evolueren zijn!

  7. 7 Abdullah 3 juli 2007 om 11:20000000 am

    @H
    Voor zover ik het weet kreeg ik dat in de brugklas, en de desbetreffende vak heette geloof ik geloofsleer. Het was een vak waar je van alles leerde (evolutietheorie, boeddisme, hindoes, allerlei natuurgodsdiensten, en islam natuurlijk). Dit was puur voor kennis en niet om iemand te overtuigen.

    Wat ik eigenlijk bedoelde, er is niks mis mee om de evolutietheorie te KENNEN, maar daar moet het natuurlijk mee ophouden. Ik zou het sowieso raar vinden als iemand in een theorie zou geloven i.p.v. gewoon hard bewijs. Maar goed, meschien is de nieuwe generatie anders, Allah weet het beste.

  8. 8 H 3 juli 2007 om 12:17000000 pm

    Als iemand beweert, non-moslim, dat die theorie ok is, dan moeten wij daarop in gaan dat het niet zo is, want het is pure ontkenning dat ALlah swt de aarde heeft gecreerd. In die opzicht vind ik de discussie belangrijk, maar voor de rest blijft het een theorie. Maar vele theorien zijn ‘zogenaamd’ gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, en dat maakt het voor vele mensen geloofwaardig.

    Wa Allaho A3lam

  9. 9 Gitpia__ 3 juli 2007 om 5:35000000 pm

    Salaam Alikum,

    Het is goed dat zulke voorwendsel in aanbod komt.

    Maar iemand die een geloof zich mee draagt en weet wat de Heilige Boek Koran daarover zegt, zou het dom zijn om in de clinch te gaan met Allah St. Een ware moslim voert de geboden die dichtbij brengt in zijn Imaan. Het is goed dat Haroun Yahya nog wat bijkomende illustratie weergeeft, al is het niet nodig. De Koran toont genoeg bewijzen, vanwaar we afkomstig zijn.

    Voor een niet gelovige is het vanzelfsprekend dat hij in illusie geloofd, vermist hij geen ander kijkhoek heeft dan het verzonnen sprookje te geloven.

    Betreft Abdullah: een theorie waar talloze boeken geschreven zijn en zelfs lessen worden onderworpen kan je niet ontkennen dat het maar op theorie berust.

    Groetjes, Broeder Gitpia__

  10. 10 Abdullah 3 juli 2007 om 7:01000000 pm

    @gitpia
    Klopt helemaal wat je zegt, ik verdedig de evolutietheorie ook niet; maar er is niks mee om het te KENNEN 😉

  11. 11 Moke 4 juli 2007 om 12:26000000 am

    Salaam Alaikoem iedereen,

    Mij hebben ze ooit wijsgemaakt op school, dat de eerste mensapen dateren van 3.000.000 à 5.000.000 miljoen jaren gelden zijn ontstaan.

    Heb dit nooit gelooft, want ik krijg het niet in mijn geheugen om het te accepteren. Je mag het erin stompen en komt langs de andere kant eruit. Zo simpel als koud pap!!!

    – De jaartelling was nog niet uitgevonden,
    – Rekenkundige cijfers of andere tekens bestonden niet,
    – de intellegentiecoefficiënnt onbeknd,
    – kortom: welke brug legt men hier naar 5.000.000 milj. jaren terug?

    Er is een leegte, er is niets waar men kan vastgrijpen, want er bestond niets dat de vooruitgang van de mens ontwikkelde.

    Als je zoiets gelooft, dan mag je al die soorten apen die in de dierentuinen zitten vrijlaten, want ze veranderen in een mens???
    Of die wouden waar apen leven in Afrika, veranderen in een levencyclus van de mens??? Mini Jurissi Parc???

    Hallo, wordt wakker mensen, gelooft niet dat iets geschreven is door een mens. Een mens is een persoon die vol fouten zit en is zwak schepsel, met een zwakke theorie tegenover wat er in d ekoran staat.

    Moge onze reacties méér zegeningen (baraka) vertonen en
    Allah (swt) weet het beter natuurlijk.

    Thalla & Beslama. 😦

  12. 12 Hayat 4 juli 2007 om 4:21000000 pm

    Slm Moke

    Het is niet perse de westerse visie, het is een opvatting die niet wetenschappelijk bewezen is. Het is slechts een theorie, hoewel vele het tegendeel denken. Het is een opvatting net zoals het geloven een opvatting is. Het is natuurlijk heel ‘vreemd’ dat men blijft beweren dat we dankzij ‘toeval’ zijn ontstaan, terwijl er zoveel dingen niet echt kunnen op wetenschappelijk vlak. Neem nu bijvoorbeeld het foneem dat waterdieren zich zodanig hebben gemuteerd dat ze landdieren zijn geworden (natuurlijke selectie, survival of the fittest en struggle for life). Dat is natuurlijk complete onzin, omdat dan het waterdier zich compleet moet aanpassen door nieuwe organen te ontwikkelen. Het is tevens een hoofdstuk in mijn eindwerk. In mijn werk ben ik zo objectief mogelijk gebleven, aangezien het wetenschappelijk moest zijn. Daarom heb ik zodanig veel wetenschappelijke bewijzen gebruikt, opdat dit ook niet moslims zou aantrekken. Maar sommige mensen zijn nu eenmaal blind, blind voor de waarheid. Moge Allah hun leiden insha’Allah. Sorry dat ik nu pas reageer.

    Slm alk wr wt wb

  13. 13 Hayat 5 juli 2007 om 1:00000000 pm

    Ikzelf heb Latijn wetenschappen gedaan en ze gaven dit effectief als WETENSCHAPPELIJK onderdeel terwijl het slechts een theorie is. Ze zijn zo zeker dat het een wetenschappelijk aspect is & Als je het tegendeel beweerd bekijken ze je vreemd. Zelfs de priester in Sint-Niklaas gelooft erin :s waar gaat de wereld toch heen. Die priester zei dat hij geloofde in een schepping, maar niet het letterlijke scheppingsverhaal, dan denk ik bij mezelf en dit is een zogenaamde cristen die zich volledig wijdt aan God, terwijl hij zelfs God’s woord vervormd en in twijfel trekt. StagfirAllah, zo zie je enkel Islam is het juiste geloof. Ik heb nog nooit een imaam gekend of een islamgeleerde die beweerde dat het scheppingsverhaal surealistisch was. Moge Allah hun insha’Allah weer laten zien voor het te laat is. Dit leven is slechts een vage droom, een droom die je moet volmaken en een droom die je goed moet beëindigen. Want eens je ontwaakt, kan je nooit meer terug gaan slapen. Dan is het te laat, wie iets wil realiseren moet dit vandaag doen, niet morgen, of volgende week, want wie weet komt er geen morgen of volgende week. Wie weet komt het komende uur zelfs niet. Het is angstaanjagend, maar het is realiteit. Leef vandaag, leef niet voor morgen of zelfs niet voor het komende uur. Je kan denken aan de toekomst maar je moet realistisch blijven.

    Evolutie kan je dan wel niet volledig uitsluiten. Evolutie van aap naar mens is onzin, maar bijvoorbeeld een kind die zich ontwikkeld in de baarmoeder kan je min of meer als evolutie zien.

  14. 14 Hayat 6 juli 2007 om 6:50000000 pm

    Nog iets waardoor het niet zou kunnen:

    De mens heeft een ratio, om te denken en logisch te redeneren. Een dier daarentegen heeft dit niet. Een dier kan niet denken, het enige waar hij over beschikt is een deel in zijn hersenen die hem laat overleven, waardoor hij ook bijvoorbeeld bescherming biedt aan zijn kinderen en vrouwtje….

  15. 15 jamila 6 juli 2007 om 7:38000000 pm

    mensen, we komen uit Adam en Eva, hun waren de eerste vrouw en man op de aarde, we komen niet uit apen ofzo, mensen verzinnen dingen erbij.

  16. 16 Gitpia__ 8 juli 2007 om 12:23000000 am

    Salaam Alikum

    @Abdullah

    Inderdaad Abdullah. Voor je een gesprek aangaat, moet je ander tegenpartij de basiskennis kennen, anders val je van de boot.

    Nu vergeten we soms ook dat dit in Marokko wordt onderwezen. Er was een student die in universiteit zat en in de clinch ging tegen de professor. De student was tegen de Darwinisme waarvan de theorie is op gebaseerd. Nu bij een lang gesprek zei de student tegen de professor, wel als je in Darwin gelooft concludeer ik ook dat je grootvader stamt van een aap. Hiermee kon de professor niet mee lachen en moest de student aan de directeur verschijnen.

    Groetjes broeder Gitpia__

  17. 17 Kris Verburgh 8 juli 2007 om 9:13000000 pm

    De evolutietheorie is een wetenschappelijk feit net zoals de aarde rond is en water H2O is. Het woordje theorie erachter wordt enkel door leken geinterpreteerd alsof het maar een theorie betreft en dat is onzin natuurlijk. De quantumTHEORIE en de relativiteitsTHEORIE zijn ook twee volkomen wettenschappelijk bewezen beschrijvingen van de werkelijkheid die perfect kloppen.

    Wij stammen niet af van apen trouwens. Apen en mensen hebben wel dezelfde voorouder gehad, ongeveer zeven miljoen jaar geleden.

    De bewijzen voor Darwins evolutietheorie zijn overweldigend. Daarom gelooft 99,9 % van de wetenschappers erin. De enige redenen waarom mensen zich ertegen verzetten is uit ontwetendheid (de evolutietheorie kent vele nuances) en omdat het het NIET ZINT dat wij geëvolueerd zijn uit lagere diersoorten, maar tja, de waarheid en werkelijkheid zijn niets verschuldigt aan de soms arrogante mens die tenslotte ook maar een mier is die op een kleine stofkorrel (lees: aarde) in het machtige universum rondkrioelt.

    Desalniettemin is het leven een prachtig geschenk!

    met vriendelijke groet,
    K

  18. 18 Moke 8 juli 2007 om 9:50000000 pm

    Hey beste Kris,

    – Welke jaartelling gebruik jij? En wanneer is het beginnen tellen om aan dat getal van 7.000.000 jaren milj. geleden te komen????

    – Ik versta de theorie niet: er bestonde nog geen cijfers en tekens.
    Men kon nog niet optellen en aftrekken. Al tussen tot in de buurt van 10.000 vChr. Jij spreekt over 7.000.000 milj. jaren terug…

    – Welke levende schepsel kan 7.000.000 jaren geleden terug denken met bewijzen? Welke levende schepsel beschikt over middelen die aanleiding kunnen geven om 7.000.000 jaren geleden te ontdekken?
    Welke schepsel beschikt over buitengewone grenzelose bevoegdheden om 7.000.000 geleden te ontdekken en waarom geen 10 milj. terug ????

    Kun je hier graag een antwoord geven, indien het buiten je bevoegdheden valt, moet je niet antwoorden. Dan weet ik genoeg.

    In afwachting, teken ik en tot later voor een kleine toelichting.

    Prettige zondagavond nog !!!!!!!!

  19. 19 Hayat 9 juli 2007 om 2:16000000 pm

    Beste Kris

    De evolutietheorie is niet bewezen. Er zijn slechts aanwijzingen zoals er voor creationisme ook aanwijzingen zijn. Indien jij mij stellingen zou kunnen geven of bewijzen dan kan ik tegenargumenteren. Maar indien je mijn eindwerk leest zie je voetnoten en citaten van wetenschappers en darwin zelf die zijn twijfel met ons meedeelt. En ook Darwin zegt dat zijn theorie niet bewezen is.

    MVG

  20. 20 Kris Verburgh 9 juli 2007 om 8:40000000 pm

    Bese Moke,

    Mijn beperkte antwoorden omdat schrijven veel trager gaat dan spreken.

    – Welke jaartelling gebruik jij? En wanneer is het beginnen tellen om aan dat getal van 7.000.000 jaren milj. geleden te komen????

    Geen enkele menselijke jaartelling is lang genoeg om de perioden te beschrijven die aan het bestaan van de mens voorafgingen. De ‘jaartelling’ die wetenschappers gebruiken is die van het heelal, en dat onstond 13,7 miljard jaar geleden (met een foutafwijking van maximaal 200 miljoen jaar). De mens is nog maar een zeer jonge soort die zo’n 130 000 jaar geleden verscheen op een kleine planeet ergens aan de rand van ons melkwegstelsel (dat trouwens elke 250 miljoen jaar één omwenteling maakt).

    – Ik versta de theorie niet: er bestonde nog geen cijfers en tekens.
    Men kon nog niet optellen en aftrekken. Al tussen tot in de buurt van 10.000 vChr. Jij spreekt over 7.000.000 milj. jaren terug…

    Gelukkig moet m’n niet tot een miljard kunnen tellen om met miljarden berekeningen te maken. Anders zou niemand wiskundige worden :-).

    – Welke levende schepsel kan 7.000.000 jaren geleden terug denken met bewijzen? Welke levende schepsel beschikt over middelen die aanleiding kunnen geven om 7.000.000 jaren geleden te ontdekken?
    Welke schepsel beschikt over buitengewone grenzelose bevoegdheden om 7.000.000 geleden te ontdekken en waarom geen 10 milj. terug ????

    Wanneer men de natuur nauwkeurig bestudeert dan kan m’n zien dat die veel ouder is dan de mens zelf. Er zijn onoembaar veel aanwijzingen bv waarom het heelal 13,7 miljard jaar oud is. Dit kan men bv afleiden uit de uitdijingssnelheid van het heelal (als alles van elkaar afbeweegt, moet alles ooit op één punt gezeten hebben en men kan dan berekenen dat dat bijna 14 miljard jaar geleden was toen de oerknal plaatsvond). We kunnen ook de afstanden tot de sterren bepalen, en die bedraagt lichtjaren. Als we bv een sterrenstelsel kunnen zien op een afstand van 13 miljard lichtjaar, wil dat zeggen dat het licht van dat stelsel al 13 miljard jaar naar ons onderweg was (mooie afbeeldingen van sterrenstelsels op miljarden lichtjaren kun je vinden op de site van de Hubble-ruimtetelescoop). Overal in aardlagen kunnen we via verschillende radioactieve methodes de ouderdom van gesteentelagen bepalen. Zo vinden we bv in aardlagen van 65 miljoen jaar oud ook overal ter wereld grote roetafzettingen en iridium en gebroken kwarts, wat wijst op een meteorietinslag die dan een einde maakte aan het tijdperk van de dinosauriers. Enzovoort.

    mvg,

    Kris

    Beste Hayat,

    Het bewijsmateriaal voor de evolutietheorie is overweldigend. Er zijn de fossielenbestanden (die alles behalve onvolledig zijn itt tot wat vele creationisten beweren: bv er werden tot nu toe al honderden skeletten van twintig soorten mensachtigen gevonden, allemaal (uitgestorven) voorouders van de mens. Moleculair en genetisch onderzoek toont de evolutie neergeschreven in ons DNA aan, waarvan duizenden voorbeelden zijn. Populatiegenetica en statistiek bevestigen verder evolutie. En bv het feit dat bacterien resistent woren tegen antibiotica is dankzij evolutie, die we overal in de natuur en in het laboratorium aan het werk zien. Kortom, de evolutietheorie is een even wetenschappelijk bewezen feit als de relativiteitstheorie, wat ook de algemene consensus is in de wetenschappelijke wereld. Er zijn natuurlijk ook niet wetenschappers die via allerlei truukjes de evolutie willen weerleggen, maar dat is gewoon omdat het niet zint dat we ‘van lagere diersoorten afstammen’. Hun tegenargumenten zijn bespottelijk en kunnen door gelijk welke wetenschappelijke specialist meteen van tafel geveegd worden. Het grote publiek daarentegen kan makkelijk misleid worden omdat de evolutietheorie zoals gezegd vele nuances kent.

    mvg,

    Kris

    PS: al het ontzettende bewijsmateriaal voor de evolutie was nog niet aanwezig in Darwins tijd (bv de ontdekking van DNA vond honderd jaar later plaats, en de genetica is pas de laatste decenia tot bloei gekomen).

  21. 21 Abdullah 9 juli 2007 om 8:55000000 pm

    En daarom is het nog steeds een theorie.

  22. 22 Anoniem 9 juli 2007 om 11:02000000 pm

    DUBBEL REACTIE VERWIJDERT !!!

  23. 23 Hayat 9 juli 2007 om 11:02000000 pm

    Beste Kris

    Die fossielen zijn verworpen, indien je mijn eindwerk leest zul je zien wat voor een bedrog ze ermee gepleegd hebben. Ik heb het over wetenschappers die tot de conclusie gekomen zijn dat de fossielen slechts een zelf gemaakt wezentje waren van andere wetenschappers die perse hun gelijk wilden halen.

    Bijvoorbeeld de piltownmens, nebraskamens, ota-benga (gruwelijk verhaal echt hartverscheurend)…

    Zoals je waarschijnlijk wel weet zijn er nog NOOIT positieve mutaties gebeurd, hoewel de evolutietheorie beweerd dat soorten zijn gemuteerd tot andere soorten. Men heeft onderzoek verricht naar mutaties met fruitvliegjes. Ze concludeerden dat ALLE nakomelingen slecht waren (1 oog, te weinig pootjes, …)

    Ook is er een menselijke voetafdruk gevonden van maar liefst 3,6 MILJOEN JAAR OUD!!!

    Er is tevens het lichaam gevonden van een 11- jarige jongen. Dit lichaampje is maar liefst 800 000 jaar oud. Men heeft het onderzocht en vond dit merkwaardig, aangezien het precies leek op de huidige mens.

    Er zijn nog zovele andere aanwijzingen, die niet perse voor creationisme pleiten, maar toch wel de evolutieleer verwerpen.

    Mvg

  24. 24 Kris Verburgh 9 juli 2007 om 11:30000000 pm

    Beste Hayat,

    Mijn antwoorden:

    Bijvoorbeeld de piltownmens, nebraskamens, ota-benga (gruwelijk verhaal echt hartverscheurend)…

    -De piltdownmens enzo zijn slechts enkele uitzonderingen temidden van duizenden ontdekkingen. De reden waarom men ontdekte dat fossielen als de pitldownmens bedrog waren was omdat ze niet in het verhaal paste van al die andere duizenden fossielen. Zo ziet men maar eens te meer dat de wetenschappelijke methode zelf corrigerend is. Uiteindelijk drijft de waarheid altijd boven.

    Zoals je waarschijnlijk wel weet zijn er nog NOOIT positieve mutaties gebeurd, hoewel de evolutietheorie beweerd dat soorten zijn gemuteerd tot andere soorten. Men heeft onderzoek verricht naar mutaties met fruitvliegjes. Ze concludeerden dat ALLE nakomelingen slecht waren (1 oog, te weinig pootjes, …)

    -Er zijn onnoemelijk veel mutaties reeds geobserveerd die positief waren voor het organisme. Bv bij bacterien die dankzij mutaties resistent worden tegen antibiotica (een groot probleem in ziekenhuizen!), mutaties die maakten die maakten dat zoogdieren in drie ipv twee kleuren konden zien (zoals wij), mutaties die zwakkere kaakbeenderen bij mensachtigen 2,2 miljoen jaar geleden gevan zodat hersenen groter konden worden, mutaties in het lactose-gen zodat ook volwasennen nu melk kunnen drinken (vond plaats ong 12000 jaar geleden samen met de opkomst van de veeteelt), mutaties in vuurvliegjes zodat ze langer blijven leven (deze genen worden nu bestudeert bij veroudering). Onderzoekers kunnen zelfs mutaties in muizen inbrengen zodat ze slimmer worden (als dat geen positieve mutatie is), of juist afvallen of een andere vacht en zo kan ik nog uren doorgaan.

    Ook is er een menselijke voetafdruk gevonden van maar liefst 3,6 MILJOEN JAAR OUD!!!

    Dit is geen voetafdruk van een mens (homo sapiens), maar van een mensachtige (Australopithecus afarensis).

    Er is tevens het lichaam gevonden van een 11- jarige jongen. Dit lichaampje is maar liefst 800 000 jaar oud. Men heeft het onderzocht en vond dit merkwaardig, aangezien het precies leek op de huidige mens.

    Dit was ook geen skelet van de mens, maar van een voorouder (nl Homo erectus).

    Er zijn nog zovele andere aanwijzingen, die niet perse voor creationisme pleiten, maar toch wel de evolutieleer verwerpen.

    -Tot nu toe is er nog nooit een gegronde aanwijzing tegen de evolutietheorie gevonden (maar dat belet miljoenen creationisten, en anderen om onzinnige tegenargumenten op het internet rond te spuien). Als er één argument kan gevonden worden tegen de evolutietheorie dan zou dat wereldnieuws zijn. De reden waarom dat dat niet het geval is, is omdat al die argumenten direct van tafel kunnen geveegd worden door een specialist ter zake (waarvan ik niet beweer er één te zijn!)

    mvg,

    Kris

  25. 25 Hayat 10 juli 2007 om 12:29000000 am

    Beste Kris

    Het is de evolutieTHEORIE. Of je het nu wil of niet het is slechts een theorie.

    Ik zou je graag het boek van harun yahya aanraden. Daar staan grondige argumenten tegen evolutie in. Echt een interessant boek. Ik heb ook zowel dat boek als het boek van Darwin volledig gelezen. Beiden hebben ze grondig onderzoek gedaan. Ik vind het echt een aanrader.

    Daar heb je een punt in, het is niet bewezen dat de evolutietheorie niet bestaat, maar het is ook niet bewezen dat ze wel bestaat, er zijn slechts aanwijzingen. Voor mij wegen de aanwijzingen voor het creationisme en het niet bestaan van evolutie sterk door.

    Mijn eindwerk is niet zo professioneel maar het is een geschetst beeld met zowel arugumenten voor als tegen evolutie. Het is natuurlijk niet magnifique maar ik heb mijn best gedaan. Het is nog maar mijn eerste werk en ik hoop dat er nog vele werken zullen komen.

    Ik zou graag je mening weten nadat je het gelezen hebt.

    Mvg

  26. 26 Moke 10 juli 2007 om 3:10000000 am

    Hey Hayat & Kris,

    Euuuhhhhh … … … !!! Twee concurenten bij elkaar, gezellig.
    Amai, maar wie staat verder dan wie op gebied van deze evolutietheorie van de mens???

    Of anders gezegd wie is er ooit bedrogen geweest door deze theorie?

    – Bedrogen voelde ik me nooit, kennis om door te lezen en daar stopt het.
    – Maar wel weggegooid, door deze theorie.
    – Vergeten of achtergelaten.
    – Maar voor mij is dat normaal.
    – Want ik loop toch volgens iedereen achter de feiten aan die voor de mensheid ondenkbaar zijn in hun gelimiteerde intelectueliteit.
    – Dus dan laten ze me maar staan in hun begrensde theorie.
    – Of dan gaan ze me slaan, omdat ik niet geloof in deze evolutietheorie van de mens. Aja, zo zijn de mensapen!!
    – Tot dat ze stoppen.
    – En overgaan tot schoppen.

    !Stoppen!

    – Maar als ik dat schreeuwden.
    – Bedrogen ze me, ze gingen gewoon door.
    – Tot dat ik niks meer voelden. En toen was het voorbij, gelukkig.

    Is er nooit iets tegengeslagen met op doen van deze kennisinformatiebron???

    Thalla.    😉    😀    😛    🙂

  27. 27 Hayat 10 juli 2007 om 1:41000000 pm

    Idd

    Ik hou van discussies omtrent dit onderwerp!!! Hihi

    Maar niemand kan mijn mening omtrent dit onderwerp doen veranderen. Ik ben er 100000000000000% van overtuigd dat een Hogere Macht ons geschapen heeft. Hij is de Schepper der Werelden. Als Hij ons verteld in de Koran dat wij zijn voortgekomen uit Adam en Eva (beiden mens niet aap!!!) dan geloof ik dat. De Koran bevat immers heel veel onderwerpen. Sommige zaken zijn nog maar net ontdekt terwijl het al in de koran stond die immers ouder als 1400 jaar is. Is dit toeval? Neen het is een aanwijzing van onze Heer!!!

    Wie geloven wil, geloof, wie niet geloven wil, geloof niet. Maar de ISlam is momenteel de grootste godsdienst ter wereld al hamdoelillah!

    MVG

  28. 28 Abderrahman 10 juli 2007 om 3:34000000 pm

    Salaamoe Halaykoem

    Dag Kris, Salaam Hayet, Mo’ke

    Best een interessant onderwerp. Wat de evolutietheorie betreft ben ik van dezelfde mening als Hayet.

    De evolutietheorie vertoont veel gaten en ook Darwin had daarover zijn twijfels geuit. De gaten die de evolutietheorie vertoont zijn wel héél grote gaten, zo groot dat heel de theorie in mekaar stort. Het ontbreken van tussensoorten is één van die fameus grote gaten. Darwin stelde dat soorten evolueren. Van een soort A helemaal in het begin tot een Soort G miljoenen jaren later. Maar om van A tot G te komen moeten er veel tussensoorten zijn, namelijk B, C, D, E.1, E.2 …… ga zo maar voort. Deze tussensoorten ontbreken in het fossielenarchief. Darwin gaf zelf aan dat indien er geen tussensoorten zouden worden teruggevonden, zijn theorie wankelt. Natuurlijk, in zijn tijd was het fossielenarchief nog niet zo groot als dat nu is waardoor hij erop hoopte dat deze fossielen later wel zouden worden teruggevonden. Dat laatste is nooit gebeurd maar zijn twijfels daarentegen waren wel terecht.

    Buiten het feit dat ze geen enkel dier kunnen terugbrengen naar “vroegere soorten” zijn er nog vele andere problemen. De complexiteit van het menselijk lichaam sluit alle toeval tot ontstaan uit. Het is wetenschappelijk bewezen dat de vorming van één menselijke cel onmogelijk is. Een kans kleiner dan 1 op 10 tot de 50ste wordt wiskundig als onbestaande aanzien. Bij de berekening van de kans dat een proteïne met een gemiddelde grootte door toeval tot stand komt kwam men tot waanzinnige cijfers als 1 op 10 tot de 950ste!! Proteïnen zijn de bouwstenen van cellen. Zonder proteïnen, geen cellen. Geen cellen, niets..

    Dat wij en de huidige apen dezelfde voorouders hebben is niet correct. Er zijn menselijke resten gevonden uit tijden waarin de mens volgens de evolutietheorie nog niet eens zou bestaan. Hayet heeft dit ook al aangehaald.

    De boeken van Harun Yahya zijn inderdaad een aanrader Hayet 🙂 . Een ander perspectief is trouwens altijd positief. De evolutionisten hebben het over een bepaald “geëvolueerde vis” genaamd de coelacanth. Een vis dat 70 miljoen jaar geleden leefde met zogezegd longen en een eenvoudig hersensstelsel. Wat ze echter niet vermelden is dat er van deze vis 100’en zijn gevangen, nog niet zo lang geleden in 1938. Hoe kan een vis, waarvan men beweert dat hij het bewijs is van de overgang van zee naar land 70 miljoen jaar geleden, nog volop in zee zwemmen!!! Ze beweerde dat die vis longen had, maar die longen bleken vetophopingen te zijn.

    Salaamoe Halaykoem

  29. 29 Hayat 10 juli 2007 om 5:24000000 pm

    Twee woorden daarvoor WOLLAH WEL!!

  30. 30 Moke 10 juli 2007 om 5:33000000 pm

    Beste Concurenten Hayat & Kris,

    Ik geef toe, mijn kennis om deze evolutieleer van de mens is verzwakt tegenover vroeger. Verder zou ik graag de sterkste kanten van bekijken, indien meoglijk. Je weet de mens is begrensd omtrent zijn intelectueliteit of IQ-gehalte. Je wilt graag meer, maar als het niet gaat, dan gaat het hoor. Hey, je bent maar een mens, hoor!!!

    Deze theorie is ook bestudeerd door Harun Yahya:
    Uitnodiging naar de Waarheid:

    Het Bedrog van de Evolutieleer.

    Holocaust-ontkenning door Harun Yahya.

    – Enkele video’s: http://www.harunyahya.org/filmler/maddeninsirri.htm

    – Het Bedrog Van De Evolutieleer: andere link!!!
    http://www.harunyahya.net/V2/Lang/en/Pg/WorkDetail/Number/1422

    –   YouTube Islam-filmpje:
    http://www.youtubeislam.com/ytube/fullscreen.php?title=Some%20title&url=/flvideo/611.flv&runtime=auto

    – enz. …

    Nog een leuke en een prettige dag verder. 🙂 😀 😛 😉

  31. 31 Hayat 10 juli 2007 om 11:46000000 pm

    Slm moke,

    Inderdaad, maar het is soebhanAllah echt raar. Hoeveel kennis we ook hebben, het is net als de functie van een mier in het heelal. Onze kennis is dan ook niks vergeleken met de kennis van Allah swt…

    Evolutie is een heel breed onderwerp. Ik persoonlijk vind dit onderwerp zeer boeiend. Vooral omdat ik mezelf altijd heb moeten verantwoorden op school omtrent dit onderwerp.

    Ze wouden me zelfs bijna mijn eindwerk opnieuw laten maken, omdat ik een andere mening deelde…

    Maar Al hmdlh, God heeft me geholpen en ik ben er Hem dankbaar voor. Want als je iets doet voor Hem, dan helpt Hij je daarbij. Omdat ik bleef vertrouwen in Hem en doorheen moeilijke tijden bleef doorvechten, ondanks alle commentaar dat ze gaven heeft Hij mij geholpen. Ik had geen goede punten, maar ik was toch blij dat ik dat onderwerp had genomen. Gewoon omdat ik weet dat kafers gwn blind zijn voor de waarheid…

    Tevens ben ik gelukkig omdat dit onderwerp misschien vele mensen kan helpen die twijfelen…

    Ik weet dat dit niet het perfecte werk is & moge Allah me vergeven indien ik er fouten in heb geschreven, maar ik hoop echt dat dit een begin is voor mij, een begin totdat ik insha’Allah boeken zal schrijven die mensen die het moeilijk hebben insha’Allah zal kunnen helpen.

  32. 32 Anoniem 11 juli 2007 om 8:50000000 am

    assalamou halaikoum wr wb

    miss kan men zeggen het is maar een theorie

    mensen vergeet niet dat het hier gaat om het verwerpen van een schepper (namelijk allah soebhanahoe watahala bestaat niet)dat was de doel van die theorie en wie die theorie in stand wil houden heeft dat als doel

  33. 33 fatma 14 juli 2007 om 7:04000000 am

    a salaam o aleikum

    Allereerst wil ik opmerken dat de mens van de aap afstamt wel erg kort door de bocht is. Apen hebben niet de zelfde DNA als de homo sapiens sapiens. nu is het wel zo dat er vroegere mensachtigene DNA delen met ons.

    En ten tweede in algemeen wordt een theorie gebruikt als een niet bewezen iets, maar in de wetenschap een theorie moet wetenschappelijk onderbouwd zijn en aan diverse toetsen onderworpen zijn.

    Ik geloof dat er waarheid zit in de evolutie theorie en dat we te maken hebben met een hogere intelligentie die dit stuurt. Dit is geheel mijn mening. Er zijn te veel bewijzen om het anders te zien en als we kijken naar de aarde vanaf de big bang, zal iedereen denk ik tot deze conclusie komen. Allah heeft ons geschapen, maar niet zoals wij nu zijn. Maar in een eerdere vorm en daarna hebben de homo genen zich geperfectioneerd en geëvalueerd. Waar anders kwamen de neanderthalers vandaan. En waarom zijn zij uitgestorven, ze deden het erg goed voor vele eeuwen.

    De aarde is ongeveer 4 miljard jaar oud en het heeft in deze tijd veel veranderingen ondergaan. en de eerste van het geslacht homo, de homo habilis kwam 2,2 miljoen jaar geleden. Daarvoor de australopithecus, 4,3 miljoen jaar. En daar hebben we de eerste mensachtigene. het is naïef om te denken dat we in deze vorm geschapen zijn en ik denk dat we kennis moeten nemen in de wetenschap en kijken hoe dit samen gaat met het geloof.

    Ik zou nog wel veel langer door kunnen gaan omdat ik me erg verdiep in deze materie, omdat ik geloof dat kennis ons rijker maakt en niet zoals de apen.

    er waren eens 10 apen in een kooi, en een banaan hing boven in, elke keer als er een aap naar de banaan ging kwam er een waterhoos op hem. Na verloop van tijd keek er geen aap meer naar die banaan, hij kon er niet bij. Nu werd er een aap verwisseld, een verse aap die niets van die waterhoos wist en die wilde naar die banaan, maar alle apen raakte in paniek en de aap ging niet naar die banaan. Ten alle apen verwisseld waren was er nog steeds geen aap die naar die banaan ging. Geen enkele aap wist van die waterhoos en wisten dus niet waarom hij niet naar de banaan kon. Maar hij ging niet.

    laat ons niet zij zoals die apen, we meten zelf dingen ondervinden en niet klakkeloos aannemen wat ons verteld wordt. Dit is onderdeel van het geloof, denk voor jezelf.

  34. 34 Hayat 14 juli 2007 om 2:09000000 pm

    Slm Fatma

    De neanderthaler, Australipethicus en al de rest kunnen worden geclassifeerd als Homo sapiens. Dit betekent dus de verwerping van de tussenvormen. Ik heb citaten gebruikt in mijn eindwerk van wetenschappers die dit beweren. Aldus, de verandering van aap naar mens valt in elkaar voor hen. Jij hebt inderdaad een punt dat we onderzoek moeten verrichten en niet alles moeten aannemen wat ons verteld wordt, maar dat is altijd zo. Men moet objectief trachten te blijven en kennis trachten op te doen. Moge Allah de gehele mensheid leiden insha’Allah. Amien

    Slm

  35. 35 fatma 14 juli 2007 om 3:09000000 pm

    salaam Hayat

    Ik dank u voor de reactie, ik heb het in mijn stuk over de homo sapiens sapiens. en dat de neanderthaler daar deel van uit maakt ben ik niet geheel met u eens. Maar verschil van mening is goed, bied meer perspectief is mijn mening.

    Ik geloof niet in tussenvormen, want er zijn genoeg bewijzen dat soorten samen op de aarde leeften. Misschien dat deze soorten kinderen hebben gekregen, maar dat is niet wetenschappelijk bewezen. Ik kijk uit naar de informatie die ik kan krijgen en ik ben op dit moment bezig met een factsheet voor kinderen in de derde wereld over dit onderwerp. Ik heb hierboven een kleine reactie gegeven en ben er niet verder op in gegaan, maar vind het heel goed dat mensen hierover gaan nadenken.

  36. 36 Hayat 14 juli 2007 om 7:01000000 pm

    Hier een citaat van een wetenschapper, jij kan het nakijken, de Neanderthaler hoort wel degelijk tot de menselijke soort 🙂

    ‘Mij beperkend tot analyse van specimen die aan deze criteria volden, gaven de
    patronen van de ontwikkeling van de tanden van de tengere Australopithe-cines en de
    Homo habilis aan, dat zij als Afrikaanse apen geclassificeerd moesten worden. Die van
    Homo erectus en Neanderthalensis werden als mens geclassificeerd’9.
    Ook Fred Spoor, Bernard Wood en Frans Zonneveld, die gespecialiseerd in anatomie
    waren kwamen tot dezelfde conclusie. Zij gebruikten wel een andere methode. Ze
    vergeleken de halfronde kanalen van het binnenoor bij mensen en apen, die hun functie
    hebben voor het evenwicht. Het binnenkanaal van de mens verschilt van dat van een
    aap. Ze onderzochten zowel het binnenoor van de Australopithecines als de homo
    habilis, waardoor ze concludeerden dat het niet verschilde van de moderne aap. De
    kanalen van het binnenoor van de homo erectus waren hetzelfde als dat van de huidige
    mens. (Holly Smith, American Journal of physical anthropology, vol. 94, 1994, pp. 307-25)

  37. 37 fatma 16 juli 2007 om 7:22000000 am

    mijn beste,

    Ik heb ook nooit beweerd dat de Neanderthalers niet van menselijke aard zijn, het enige wat ik beweerd heb is dat ze niet tot de klasse homo sapiens sapiens behoren. Ik neem aan dat u zich hier wel ik kunt vinden??

  38. 38 Hayat 16 juli 2007 om 10:58000000 am

    Slm

    Wat ik bedoel is dat de Neanderthaler dus degelijk gewoon mens was en dus tot de klasse homo sapiens sapiens behoorde. De Neanderthaler is maw gewoon mens…

  39. 39 Moke 16 juli 2007 om 10:43000000 pm

    Beste Hayat,

    Dus jij gelooft in 7 miljoen jaar geleden dat deze wezens hebben bestaan? De geschiedenis boeken dat ik ooit kende gaan tot ongeveer 10.000 vChr., de tijden van de farao.

    Indien je zover kunt denken 7 miljoen geleden, hoe lang is dat dan geleden dat de eerste mens op aarde is gekomen. Voor of na 7 miljoen jaar geleden??????

    Of was de eerste mens op aarde ene mensaap????

    Sorry, ik loop hier verloren in deze theorie, daarom de vraag diegene die er meer over weten!!!

    Thalla Frasek. 😉

  40. 40 fatma 17 juli 2007 om 6:46000000 am

    ik wil even duidelijk maken dat, ja deze’wezens’ hebben op de aarde rondgelopen. Er zijn genoeg wetenschappelijke bewijzen om dit redelijkerwijs aan te kunnen nemen.

    hier een korte uitleg wat ik bedoel, want ik heb het idee dat we langs elkaar heen praten, dit is wat ik bedoel. Als u het hier niet mee eens bent wil ik dat graag vernemen.

    Rijk: Animalia (Dieren)
    Stam: Chordata (Chordadieren)
    Klasse: Mammalia (Zoogdieren)
    Orde: Primates (Primaten)
    Familie: Hominidae (Grote mensapen
    en mensachtigen)
    Geslacht: Homo (Mensen)

    Soort
    Homo neanderthalensis

    en dan nu de homo sapiens sapiens;

    Rijk: Animalia (Dieren)
    Stam: Chordata (Chordadieren)
    Klasse: Mammalia (Zoogdieren)
    Orde: Primates (Primaten)
    Familie: Hominidae (Mensachtigen)
    Geslacht: Homo (Mensen)

    Soort
    Homo sapiens sapiens.

    Het mag duidelijk zijn dat we het hebben over het geslacht homo waar de Neanderthalers deel van uit maken en wij ook. Nu is deze onderverdeeld in soort, de homo Neanderthaler is een soort en de homo sapiens sapiens is een soort. Ze behoren dus wel tot de zelfde familie en zelfs geslacht, maar zijn niet van de zelfde soort.

  41. 41 Moke 17 juli 2007 om 7:21000000 am

    Salaam Fatma,

    Ik kan niet direkt een antwoord geven op je vraag, want ik heb daar geen kennis van. Over wat je daarjuist genoteerd hebt.

    Ik heb een 3-tal vragen gesteld, waarvan je 1 een antwoord op hebt gegeven. Dus er schieten 2 vragen over:

    – Hoe lang is dat dan geleden dat de eerste mens op aarde is gekomen. Voor of na 7 miljoen jaar geleden ?

    – Is de eerste mens op aarde een mensaap geweest ?

    Alé tot direkt dan !!!!

    Beslama.

  42. 42 Hayat 17 juli 2007 om 10:32000000 am

    Slm

    Die gegevens heb je gehaald van wikipedia Fatma, deze is een niet betrouwbare site. Die site is zeer subjectief en is pro evolutie en tegen religie. Dus je beweert dat de homo Neanderthaler eigenlijk een andere soort is? Bedoel je daarmee een andere bevolkingsgroep of degelijk een andere soort. Als je een andere bevolkingsgroep bedoelt ben ik het met je eens maar een andere soort is onzin, anders zou Allah swt dit vermelden in de Koran en bovendien bewijzen de fossielen die men gevonden heeft dat ze degelijk mensen waren. Er is natuurlijk een verschil tussen Arabier Turk Belg Afro-Afrikaan,… Want Allah swt heeft duidelijk gezegd dat we gemaakt zijn uit verschillende soorten zand, vandaar de verschillen in kleur.

  43. 43 fatma 18 juli 2007 om 11:33000000 am

    ik kan je de informatie die ik heb wel geven maar dat is in het engels en nogal wetenschappelijk dus heb ik voor wiki gekozen om het begrijpelijk te houden voor iedereen. neem nu honden je hebt de poedel dat is een dier (rijk) en het is een zoogdier in de orde roofdieren uit de familie hondachtigen. soort wolf. het zelfde geldt voor de dobberman. Dit is toch een geheel ander soort dan de poedel. dan hebben we het over ondersoorten ( rassen als je wilt) en homo sapiens sapiens zijn de dobberman als je wilt en de hom habilis is de poedel, zo zijn er verschillende ondersoorten en ik heb het nu niet over de verschillen in rassen ( Aziaten, Mongolen, Chinezen) deze behoren allemaal tot de homo sapiens sapiens ( moderne mens)Daarin vinden we allerlei variëteiten.

    En de verschillende soorten zand is geen feit, ik bedoel niet wetenschappelijk onderbouwd, dus ga ik hier verder niet op in. Ik heb het hier over de pure feiten. En religieus gezien zijn we wetenschappelijk nog lang niet zo ver dat we alle dingen uit de Quoran kunnen verklaren, insha Allah zal dat we gebeuren met de tijd.

    En om op de vraag terug te komen waneer de eerste mens op de aarde kwam, dat weten we niet maar de oudste botten gevonden van mensachtigen is van de Sahelanthropus tchadensis en leefde +- 6 tot 7 miljoen jaar geleden, helaas is dat maar een schedel dus niet erg betrouwbaar. Het vroegste skelet is gevonden 1992 en wel van de Ardipithecus ramidus. hiervan zijn dus meer fragmenten en ook meer bewijzen en onderzoeksmateriaal. En nee, dit zijn geen mensapen. Wij mensen delen meer genen met de dieren en niet alleen met de apen (of de dieren delen ze met ons).

  44. 44 fatma 18 juli 2007 om 11:41000000 am

    sorry, de Ardipithecus ramidus is gedateerd tussen 5 en 4.4 miljoen jaar.

  45. 45 Moke 18 juli 2007 om 12:00000000 pm

    Ahlaan Fatma,

    Ik heb je begrepen!!
    Dus: de 1e mens op aarde kan dateren van 7.000.000 jaartjes geleden, maar je weet niet of het een mensaap was?

    Je hebt diverse malen aangehaald dat er rond die periode 5 à 7 milj. jaartjes geleden dat er mensapen waren!!!

    Ik snap je twijfels niet?

    Als ik jouw redenering volg: moet de eerste mens op aarde een mensaap zijn geweest. En zelfs de eerste 2 mensen op aarde (adam en eva) zouden mensapen zijn geweest. Dat is wat ik van jouw redenering kan afleiden. OF HEB IK HET HELEMAAL VERKEERD ???

    Thalla & Beslama. 😉

  46. 46 H 18 juli 2007 om 12:07000000 pm

    De eerste twee mensjes op aarde waren Adam & Hawa, en dat waren absoluut geen mensapen! En zij hebben ervoor gezorgd dat de aarde bevolkt werd.

  47. 47 eljamo 18 juli 2007 om 1:43000000 pm

    Via de links die Moke eerder heeft gepost over Harun Yahya, kan je al z’n boeken gratis downloaden of online lezen:
    http://www.harunyahya.com/nl/sectie/boeken/boeken.php

    Harun Yahya heeft hoge studies gedaan en wordt in de moslimwereld beschouwd als de pionier inzake de evolutietheorie en de verwerping ervan. Al z’n argumenten hebben een wetenschappelijke basis en tonen aan dat de mens door Allah is geschapen en niet het gevolg is van evolutie.

    Ik raad iedereen aan om z’n werk te lezen zodat je in discussies met bewijzen en sterke argumenten kunt afkomen tegen diegenen die geloven in de evolutietheorie.

    Harun Yahya’s werk is in ieder geval veel preciezer en betrouwbaarder dan andere bronnen zoals Wikipedia. Begrijp mij niet verkeerd, Wikipedia heeft grote informatieve waarde. Ik gebruik het ook om veel dingen op te zoeken, maar omdat iedere gebruiker daar zelf artikels kan toevoegen en bewerken is de informatie die je daar vindt bij lange na niet altijd juist. Met andere woorden als ik wil kan ik evengoed een artikel daarbij schrijven dat de mens eigenlijk van de Power Rangers afstamt als je snapt wat ik bedoel 🙂

    Harun Yahya dus! 😉

    Ma3a salama

  48. 48 Hayat 19 juli 2007 om 9:29000000 am

    Slm Fatma

    Er zijn GEEN rassen. Er is maar 1 ras en dat is het menselijke ras. De dieren zijn ook een ras namelijk het dierenras. Verder bestaat er geen ras. Daardoor kan men ook de zogenaamde rassisten uitschakelen. Ik geloof niet in rassen, dus kan men de rassisten uitschakelen. Wat ik daarmee bedoel is dat rassisten gewoon onzin verkopen en misschien dan toch niet zo slim zijn. Moge Allah hun leiden.

    En je kan alles via de Koran bewijzen, het is het rechtsstreekse woord van Allah, Bestaat er nog iets betrouwbaardeR.? Ik denk het niet. De Koran is soebhanAllah op wetenschappelijke basis geschreven. Neem nu in soerah Ar-Rahmaan: Maradjal Ba7hrayni yal taqiaan (2 Zeëen die samenkomen, dit komt voor in de straat van Gibraltar, je passeert er als je naar Marokko gaat). SoebhanAllah zout en zoet water stromen over elkaar, zonder vermengd te raken. Dit heeft heeeeeeeeeeeeeeeel lang geduurd eer de wetenschappers een verklaring hiervoor vonden, maar dit stond al in de Koran die maar liefst ouder is als 1400 jaar!!!

    Toeval? Neen, het is geen toeval, toeval bestaat niet. Alles gebeurt met een reden ALLES. Door het denken aan toeval is men ook aan het fenomeen evolutie beginnen denken. Klare onzin.

    Ik geloof bijvoorbeeld wel dat je misschien de ontwikkeling van een kind in de baarmoeder als evolutie kan zien of beter gezegd evolutie kan noemen. Het lijkt er in ieder geval op, als men zich beter voelt zal ik zeggen mss lijkt dit wel op evolutie. Maar het onstaan van een mens, uit een aapachtige voorvader is ONZIN. Ik geloof bijvoorbeeld wel dat men zich aanpast aan de omgeving, niet zoals Darwin beweert: dat bijvoorbeeld een blanke man die in Zwart-Afrika gaat wonen, na een tijd ook zwart zal worden…

    Zonder dat men het beseft was Darwin GROTE Rasist. Hij geloofde namelijk dat Zwarten minder ontwikkeld waren, zij waren de minst ontwikkelde vorm. Volgens hem het levende bewijs dat mensen van apen afstammen. Omdat hij beweerde dat de zwarten nog mensaap waren…

    Verschrikkelijke onzin, toch?

  49. 49 Hayat 19 juli 2007 om 9:30000000 am

    Het is overal rasisten*

  50. 50 s. 19 juli 2007 om 3:31000000 pm

    salaam oe aleikoem..

    ben nog een jonnngggg!! studentje.. lijkt me allemaal ingewikkeld wat er hier wordt geschreven 😛 , maar wou even zeggen dat men het eigenlijk niet ver hoeft te zoeken om te bewijzen dat er een hogere macht is.
    1 simpel voorbeeld…
    -stel je bent helemaal alleen, midden in een oceaan, je kan elk moment verdrinken en doodgaan.. wie ga je om hulp vragen?? ja dacht het al… De mens is zo aangelegd het is onze natuurlijke fitrah.
    -nog een vb. stel je vraagt een klein onschuldig kind: Waar is god??
    99.9% antwoordt ->> ‘God is helemaal boven’

    En alstublieft, hoe kan je denken dat er na de dood niets meer is..
    ‘men leeft maar 1 keer…’ zegt men dan. Hoe kan je dit je zelf dwingen? bedoel is men dan zo dom om te geloven dat men gewoon ‘plots’ weg gaat en dat erna niets gebeurt. Dus al die misdadigers, al die onderdrukkers na de dood zijn zij gelijk aan diegene die goed waren. Want er gebeurt toch niets, ons staat dan toch niets op te wachten.. Wij zijn toch toevallig zonder doel op deze aarde ‘geevolueerd’.

    Er zijn zoveeeeeeeeeeeeeeel andere onderwerpen die aanduiden dat je het bestaan van een schepper gewoon niet kan ontkennen!! kijk gewoon eens naar jezelf.. hoe PERFECT je allemaal in mekaar zit, Soubhana’Allah echt PRACHTIG!!

    salaam oe aleikoem wr wb

    (let niet op mijn taalfouten :s hihi)

  51. 51 fatma 19 juli 2007 om 4:11000000 pm

    ik heb het idee dat er gewoon passages uit het verhaal gehaald worden en volledig uit verband gehaald. Wellicht dat dat aan mijn schrijven ligt. Ik ben naar mijn idee toch duidelijk geweest, maar ja.

    Ik ben geen rassist en ik heb ook nooit het idee gegeven dat ik dat zou zijn. Ik hoor zoveel frustratie in reacties dat ik me daar wel zorgen om kan maken. Hierdoor wordt er ook niet meer naar elkaar geluisterd. En in de volksmond hebben we het nu eenmaal over rassen ( honden) en met mensen hebben we het inderdaad over volken. Ik heb me daar iets ongelukkig uitgedrukt, mijn excuses hiervoor. Ik heb niemand hiermee moedwillig willen kwetsen.

  52. 52 Hayat 19 juli 2007 om 5:10000000 pm

    Bij Allah het was niet mijn bedoeling te zeggen dat jij een rasist bent. Dat was niet wat ik bedoelde, ik wou gewoon een punt maken dat rassen niet bestonden. Uit u teksten concludeerde ik dat je een beetje pro evolutie was en ook dat je sommige dingen geloofde die allang verworpen waren. Misschien heb ik het verkeerd begrepen, Allah ou 3lm, maar communicatie is het belangrijkste geschenk van onze Schepper. Mss begrepen we elkaar verkeerd, maar hmdlh.

  53. 53 Anoniem 19 juli 2007 om 7:05000000 pm

    el hamdoelilaah

  54. 54 Moke 24 juli 2007 om 1:50000000 pm

    Salaam Alaikoem Hayat,

    Kijk, wat ik gevonden hebt; interessant voor u.

    Collapse of darwinism (english): 7 delen.
    http://www.evolutiondocumentary.com/homepage1.swf

    ==> http://www.harunyahya.com/presentation/never_forget/index.swf

    Je moet dat eens goed bekijken!!!

    Beslama. 😉

  55. 55 Hayat 24 juli 2007 om 2:25000000 pm

    Wa alaikom ou salaam,

    Dank u wel, ik heb het opgeslagen bij mijn favoriten :d

    SoebhanAllah, zoveel aanwijzingen voor creationisme doch gelooft men niet…

    Raar maar waar…

    DjazakAllah ou Ghairan insha’Allah

    Beslama

  56. 56 Hayat 24 juli 2007 om 2:25000000 pm

    *favorieten

  57. 57 Chahida 25 juli 2007 om 4:03000000 am

    hier een stukje om eroer na te denken!!
    tuurlijk meid dat is allemaal wetenschap niets meer en niets minder. maar waar ik van overtuigd ben is dat
    Adam(sw) de 1e mens inhet paradijs was en de 1e mens op aarde was > Allah(swt) heeft hem als mens geschapen. en echter er staat nergens angegeven dat Adam eerst een aap wasen dan pas een mens.
    gr chahida

  58. 58 Moke 25 juli 2007 om 10:47000000 pm

    Salaam Alaikoem brothers en sisters,

    Ik weet dat er in de koran staat hoe de mens is ontstaan, maar kan het niet terugvinden. Ik ga eens binnenkort naar Marokko bellen: die zullen meer weten, daarna plaats ik die verzen hierin.

    Ik bedoel niet de geboorte van een mens, dat begint met een cel.
    Dat staat er ook in, maar dat is het niet.

    Het ontstaan van de mens tegen deze evolutietheoriemethode van darwin.

    Tot binnenkort insha’allah, als ik het antwoord zo snel mogelijk kan vinden. Wie kan het vinden voor mij ????

    Thalla Frasekoem & Beslama Yalaikoem.

  59. 59 Hayat 26 juli 2007 om 10:32000000 am

    Salaam,

    Hier een aantal verzen uit de Koran die pleiten voor een letterlijke scheppingsdaad.

    Allah has caused you to grow as a growth from the earth (Nuh 71:17)

    He brought you forth from the earth and settled you therein (Hud 11:61)

    He fashioned you in stages (Nuh 7:14)

    He created man of fermented clay dried tinkling hard like earth ware (Ar-Rahman 55:14).

    He fashioned man from fermented clay dried tinkling hard (A. Hijr 15:26).

    It is He who created man from water (Al-Furqan 25:54).

    The Quran declared this fact 14 centuries ago.

    O mankind! Reverence your Lord, who created you from a single soul, and He created there of his mate and from them twains, He spread countless men and women. (Al-Quran 4:1)

    In another verse Almighty Allah Proclaims:

    (Allah is the one God) who made all things He created excellent; and He began the creation of man from clay. Then He made his offspring from the extract of base fluid; then He fashioned and breathed into him of His Spirit; and gave you hearing and sight and the faculty of inferring. And yet how little are the thanks you offer! Qaliluma ma Tashkuroon (Al-Quran, 32:7-9)

    Insha’Allah heb ik je daarmee geholpen…

    Salaam ou alaikom

  60. 60 Kris Verburgh 26 juli 2007 om 12:05000000 pm

    Beste,

    Hier mijn beknopte antwoorden op enkele interessante vragen.

    -Was de eerste mens op aarde (Adam) een mensaap?

    De mens (Homo sapiens (sapiens)) ontstond zo’n 130 000 jaar geleden in Afrika. Dit kan met een korreltje zout genomen worden omdat evolutie geleidelijk gaat, en dus niet om klokslag twaalf uur 130 000 jaar geleden ineens een mens ontstond. De mens evolueerde uit meer ‘primitieve’ soorten zoals de Homo erectus, die ondertussen verder bleef bestaat tot wellicht zo’n 30 000 jaar geleden. Maw: de laatste honderdduizenden jaren leefden er drie mensensoorten tegelijk op aarde: de homo sapiens, de homo erectus en de neanderthaler. Twee daarvan zijn uitgestorven, en één blijft over: de mens (homo sapiens), die uiteindelijk natuurlijk ook ooit zal uitsterven. Dit kan al gebeuren binnen duizenden jaren, of misschien pas wanneer de zon sterf (binnen vijf miljard jaar, maar dan zijn we héél optimistisch bezig 😉 )

    -“De eerste 2 mensen (adam en eva) waren zij mensapen, zo ja welke?”

    Adem en Eva zijn slechts een scheppingsmythe, net zoals de Ark van Noah, de veldslagen van de goden op de Olympus, het gevecht tussen Zeus en de titanen, enzovoort. Dit zijn allemaal menselijke verzinsels, waarvan sommige nu nog geloofd worden en waar geen enkel bewijs voor bestaat (eigenlijk is het feit dat er zoveel verschillende scheppingsmythes zijn die elkaar vaak tegenspreken al een bewijs op zich dat het oude menselijke mythes zijn die verteld werden toen de mens vele duizenden jaren geleden nog weinig wist van de werking van de wereld om hem heen).

    -Er zijn geen tussensoorten.

    Inderdaad, volgens de wetenschap zijn er geen tussensoorten omdat immers elke tussensoort een volwaardige, aangepaste soort op zich is. Men zou kunnen zeggen dat de tussensoorten in de evolutie van ‘aap’ tot mens de Australopithecus, Homo erectus, Homo Habilis, en nog tientallen andere soorten zijn (waarvan we duizenden fossielen hebben gevonden, dit dus itt de bewering dat er geen ‘tussensoorten’ zijn in het fossielenbestand), maar eigenlijk zijn al deze ‘tussensoorten’ volwaardige soorten op zich.

    -Het is wetenschappelijk bewezen dat de vorming van één menselijke cel onmogelijk is.

    Deze vraag betreft dus het ontstaan van het leven op aarde 3,8 miljard jaar geleden waarbij eenvoudige chemische organische stoffen (zoals aminozuren, stukjes nucleïnezuren en vetmoleculen) samensmolten tot een primitieve bacterie, kortom: het eerste leven dus. De bovenstaande bewering is echter onzin. Er werd inderdaad beweerd (door Fred Hoyle) dat de kans dat een cel zich vormt uit chemische bouwstenen één kans op de 10^40 000ste is, maar deze redenering is verkeerd omdat er ‘verborgen orde’ is onder de vorm van logische regels die deze kans reduceren tot aanvaardbare normen. Ik kan u vragen om een getal van 1 tot duizend miljard te raden. U zou zeggen dat u dat nooit zou kunnen, maar toch kan u het op tien minuten raden als ik elke keer wanneer u een cijfer zegt vertel dat het verkeerd is (net zoals de verkeerde combinaties bij het vormen van complexe moleculen ook meteen weggeselecteerd worden omdat ze uit elkaar vallen).

    -De boeken van Harun Yahya weerleggen Darwins evolutietheorie.

    De boeken van Yahya zijn heel gekend in de wetenschappelijke wereld omdat ze volstrekte onzin verkopen. Elk argument dat in dit boek ter sprake komt, kan door een geschoold iemand in de biologie weerlegd worden. Het grote publiek is echter niet vertrouwd met deze kennis, en trapt dan ook in de halve en verdraaide ‘waarheden’ die in dit boek verkocht worden. De getuigen van Jehova hebben trouwens ook een gelijkaardig boek waarvan ze miljoen exemplaren verspreiden. Ik heb het hier in mijn boekenkast staan, en ik moet zeggen dat niemand met een gedegen kennis van de evolutietheorie niet in deze onzin kan trappen.

    -Mensen vergeet niet dat het hier gaat om het verwerpen van een schepper.

    De evolutietheorie hoeft niet tegenstrijdig te zijn met het geloof in een schepper. Die schepper kan immers alles in gang gezet hebben (vele miljarden jaren geleden) en de regels gedicteerd hebben waaraan de evolutietheorie gehoorzaamd. De evolutietheorie maakt wel duidelijk dat vele godsdienstige boeken niet ‘geschreven’ of ‘ingegeven’ werden door een god, maar dat het slechts menselijke verzinsels zijn. De bijbel en de koran zijn geschreven door mensen als poging om dichter bij god of allah te komen, en bevatten niet de letterlijke woorden van een opperwezen. Volgens de bijbel is het heelal 6000 jaar oud, wat onzin is (het universum is 13,7 miljard jaar oud) en draait bv de zon rondom de aarde. Enkel al deze voorbeelden maken duidelijk dat dit heilige boek geschreven word door mensen, net zoals Homerus ook een heilig boek schreef over de tientallen goden die woonden op de Olympus maar waarin nog maar weinig mensen nu nog geloven. Er bestaan vele duizenden scheppingsmythes die allemaal verzonnen werden door de mens, en elk geven ze in hun eigen volledig tegengestelde visie op het ontstaan van het heelal, wat elk zinnig mens duidelijk maakt dat dit allemaal menselijke verzinsels zijn. Het zijn allemaal menselijke pogingen geweest om hun geloof in een opperwezen te uiten, en daarom kunnen al deze heilige geschriften best niet letterlijk maar wel symbolisch geïnterpreteerd worden.

    -Apen hebben niet de zelfde DNA als de homo sapiens sapiens.

    Het DNA met apen en mensen komt voor meer dan negentig procent overeen.

    -Neanderthaler dus degelijk gewoon mens was en dus tot de klasse homo sapiens sapiens behoorde. De Neanderthaler is maw gewoon mens…
    De neanderhtaler was een tweede menselijke soort, net zoals er de laatste miljoenen jaren tientallen verschillende mensachtigen op aarde rondliepen.

    -En alstublieft, hoe kan je denken dat er na de dood niets meer is.. ‘men leeft maar 1 keer…’ zegt men dan. Hoe kan je dit je zelf dwingen? bedoel is men dan zo dom om te geloven dat men gewoon ‘plots’ weg gaat en dat erna niets gebeurt. Dus al die misdadigers, al die onderdrukkers na de dood zijn zij gelijk aan diegene die goed waren. Want er gebeurt toch niets, ons staat dan toch niets op te wachten.. Wij zijn toch toevallig zonder doel op deze aarde ‘geevolueerd’.

    Dit is een mooi voorbeeld van wensdenken. Omdat de gedachte ons niet aanstaat dat het leven eindig is en een hiernamaals niet bestaat, verzinnen we zelf maar hemels om onszelf gerust te stellen zonder dat er een enkel ‘bewijs’ voor een hemel bestaat. Het is niet omdat de werkelijkheid (voor zover we deze kunnen bevatten) ons niet aanstaat, dat we zelf maar die werkelijkheid kunnen inkleuren zoals we zelf willen. De waarheid is niets verontschuldigt aan menselijke dromen, hopen en hartstochten.

    Met vriendelijke groet,

    Kris

    PS: wie meer antwoorden wil op vragen, en daarbij zo neutraal mogelijk geinformeerd wil worden (dwz niet gehersenspoeld worden door de miljoenen religieuze anti-religiewebsites die op het net te vinden zijn), kan wetenschappelijke informatie vinden op:

    http://www.pbs.org/wgbh/evolution/library/faq/

    Omdat wetenschappers het beu worden om altijd hetzelfde zogenaamd ‘bewijsmateriaal’ tegen de evolutie te moeten weerleggen, kan u hier een samenvatting vinden van allerlei van deze beweringen en de wetenschappelijke antwoorden daarop:

    http://www.talkorigins.org/indexcc/list.html#CG200

  61. 61 Hayat 26 juli 2007 om 5:39000000 pm

    Waar komen we vandaan?

    Koran soerah/vers: 22/5; 23/12,13 en 14; 32/7,8 en 9; 72/1 en 2; 86/5,6 en 7

    We kunnen opmaken dat de mens er eerst niet was, vervolgens heeft Allaahu Ta`ala de eerste mens (Adam a.s.) uit aarde/klei geschapen. Maar Adams (a.s.) nakomelingen zijn via geslachtelijke voortplanting ter wereld gekomen: Qur’ân 75/37.

    De Koran is niet gewoon geschreven door de mens. Indien je Arabisch zou begrijpen zou je weten dat dit niet geschreven kan zijn door de mens. Het is poëzie dat nog nooit iemand heeft geschreven. Wij moslims geloven dat dit het letterlijke woord is van onze Schepper Allah.

    Evolutie is wel tegenstrijdig met religie, want evolutie beweert dat alles toevallig is ontstaan terwijl wij geloven dat toeval niet bestaat.

    De boeken van Harun Yahya zijn op wetenschappelijke basis geschreven. Het je ze alleens gelezen en kon je daaruit concluderen dat het bullshit is???

    Hij gebruikt nochtans zeer veel voetnoten van wetenschappers, paleontologen, evolutionisten, etc…

    Indien je de moeite had gedaan dit boek te doornemen zou je niet zeggen dat zijn boeken slecht zijn.

    Wij geloven wel in de Ark van Noah en Adam en Eva, voor ons zijn dit geen verzinselen… Er zijn nog steeds overblijfselen van de Ark van Noah…

    Zoals je hierboven hebt gelezen bestaan er voor mij geen rassen. Dat betekent dat die tussenvormen voor mij klare onzin zijn. De Neanderthaler is slechts een mens, zie boven voor citaat van Wetenschapper.

    Het leven na de dood is geen verzinsel, voor mij is het een feit. Maar jaah, we zullen wel zien, als onze dag is aangebroken. Ik ben er zeker van, voor mij is het niet slechts iets dat we moeten aannemen, onze profeet VZMH gaf ons tekenen van de dag des oordeels en deze tekens zijn nu momenteel allemaal bezig. Toeval, Neen gewoon realiteit…

  62. 62 Kris Verburgh 26 juli 2007 om 11:17000000 pm

    Beseft u wel dat u heel uw uitleg over het ontstaan van de mens, over het hiernamaals en het verloop van de geschiedenis van de wereld slechts op één ding steunt, namelijk wat letters op papier waarvan de schrijver beweert dat deze hem werden ingegeven door god?

    (Er zijn duizenden van die boeken geschreven, en sommmigen zijn populairder dan andere geworden…)

  63. 63 fatma 27 juli 2007 om 7:17000000 am

    Hallo heer Verburgh,

    Ik heb uw stuk gelezen en kan het in bijna alle punten het eens met u zijn, behalve het punt homo sapiens sapiens en de homo sapiens neanderthalensis. Ik zou het graag van u vernemen als ik hiermee de plank volledig mis sla, want dat zou betekenen dat ik zijn factsheet zou moeten herzien.

    beide zijn mens, homo sapiens. de een is sapiens en de ander neanderthalensis. Ik kan de naam homo sapiens sapiens neandertelensis nergens terugvinden. Hier een aantal boeken die ik gelezen heb over dit onderwerp

    evolution – Carl Zimmer
    Life

  64. 64 fatma 27 juli 2007 om 7:19000000 am

    life Richard Fortey
    The river that flows uphill – William H. Calvin
    Darwin’s dangerous idea – Danial C. Dennett

  65. 65 fatma 27 juli 2007 om 7:21000000 am

    zijn factsheet moet natuurlijk mijn zijn

  66. 66 Hayat 27 juli 2007 om 10:23000000 am

    Sorry maar er is maar 1 Koran geschreven. Hij is 1400 jaar oud en heeft sinds zijn ontstaan geen wijzigingen gekend!

    Hoe verklaar je al de wetenschappelijke dingen die erin staan??? Dat boek is 1400 jaar oud en bevat informatie die men niet zo lang geleden heeft ontdekt…

    Dit kan toch niet toevallig zijn?

    Slm Fatma,

    Hoe kan je het met hem eens zijn, terwijl hij zegt dat de Koran slechts een boek is geschreven door de mens??? En dat de schepping slechts een mythe is??????

  67. 67 fatma 27 juli 2007 om 11:02000000 am

    Ik ben het met de feiten eens die hij uiteenzet. Ik probeer in mijn factsheet een balance te vinden tussen de Quoran en de wetenschap. NU ben ik een aantal malen tegen wetenschappelijke bewijzen aangelopen die al in de Quran beschreven staan. Nu wil ik niet helemaal naar de ene nog naar de andere kant schieten en dit geheel objectief bekijken. Er staan dingen in de Quoran die 1400 jaar geleden niet mogelijk waren en ook voorspellingen die uitgekomen zijn. Dus wil ik deze naast elkaar zien en een objectief beeld vormen.

    Ik ben vorig jaar na veel lezen en jaren debateren een moslim geworden en ben daar nu nog steeds erg dankbaar voor, omdat mijn leven er beter uit ziet dan voorheen. Ik kan en wil niet in discussie over de Islam met ongelovigen omdat mijn kennis nu er nog te weinig voor is. Insha Allah zal dit in de toekomst anders zijn.

  68. 68 Hayat 27 juli 2007 om 1:20000000 pm

    Hmdlh, ik ben het niet eens met wat hij zegt. Hij beweert dat Harun Yahya zever verkoopt in zijn boeken, maar dit boek is zeer wetenschappelijk, zeker de moeite waar hoor Fatma, aangezien je interesse hebt voor dit onderwerp…

    Als ik je ergens mee kan helpen, over een bepaald onderwerp, wil ik u gerust helpen, indien ik zelf natuurlijk over de nodige kennis beschik…

  69. 69 fatima 27 juli 2007 om 6:14000000 pm

    salaam,

    @kris

    ik geloof dat jij wel weet over wat je praat, maar niet weet over wat je kan weten. als je logisch nadenkt en ik, komen wij op verschillende dingen uit.ik zeg dan dat het niet mogelijk is dat het heelel eerst niets was en daarna ontplofte en dan was er iets,, en toen wij….
    ik ben niet geleerd maar ben zeker niet achterlijk.
    ik weiger te geloven dat ik ben geboren om zomaar te leven, wij hebben hersens, wij vinden uit, zoeken uit.
    je hebt toch al zoveel boeken gelezen heb je de koran ookal eens gelezen ( ga je boek ook is lezen zo veel goed commentaar op gekregen, blij voor je)
    wat is daar achter, achter het heelal??
    niets?? iets??? jij zegt op je site dat daar niet opgeantwoord kan worden.koran wel.
    wat was er ECHT eerst , jij hebt niets gezien, dus jij kan niets zeggen. koran wel,, waarom? koran is een boek, je hebt idd zoveel boeken en verhalen ….
    waarom geloof ik dan echt in HET boek. omdat het GODS woord is.

    en als je wetenschapper bent kom je daar al snel achter

  70. 70 Hayat 28 juli 2007 om 1:52000000 pm

    2 woorden voor jou, Wollah wel!! Hihi

  71. 71 Kris Verburgh 28 juli 2007 om 9:44000000 pm

    Beste,

    Wat de vraag betreffende homo sapiens sapiens en de homo sapiens neanderthalensis betreft is er inderdaad de laatste jaren veel wetenschappelijke discussie geweest. Wetenschappers zijn er enkele jaren geleden in geslaagd om DNA te ontrekken aan neanderthalerbotten, en een analyse maakte duidelijk dat het DNA van de neanderthaler te verschillend was van menselijk DNA, wat erop zou wijzen dat de neanderthaler een aparte soort is.
    Wat niet opzienbarend is, gezien er de laatste miljoenen jaren verschillende mensachtige soorten zijn geweest, van de Homo heidelbergensis (die zo’n 600 000 jaar geleden de voorouder was van de mens en de neanderthaler) tot de Homo erectus enzovoort. Het is echter zeker mogelijk dat de neanderthaler en de mens in de periode van vele tienduizenden jaren dat ze naast elkaar leefden met elkaar sex hebben gehad, en zo hun genen hebben vermengd.

    “Hoe verklaar je al de wetenschappelijke dingen die in de Koran staan??? Dat boek is 1400 jaar oud en bevat informatie die men niet zo lang geleden heeft ontdekt…Dit kan toch niet toevallig zijn?”
    “Er staan dingen in de Quoran die 1400 jaar geleden niet mogelijk waren en ook voorspellingen die uitgekomen zijn.”

    Dit vindt ik heel interessant. Kan u voorbeelden geven van zulke voorspellingen en wetenschappelijke feiten die men toen echt onmogelijk kon weten?

    Ik heb immers hierbij altijd nogal kritische bedenkingen. In de bijbel maakt men ook zogenaamde voorspellingen, maar die zijn enorm vaag. Zo kan ik ook voorspellen dat er binnen duizend jaar grote aardbevingen zullen zijn, en oorlogen of vulkaanuitbarstingen, gezien deze dingen immers altijd voorkomen.

    “Hij beweert dat Harun Yahya zever verkoopt in zijn boeken, maar dit boek is zeer wetenschappelijk”

    De bedoeling van Yahya is dat zijn boek wetenschappelijk lijkt. Als u echter met dit boek naar gelijk welke professor in de evolutiebiologie stapt dan zal die professor gemakkelijk al de beweringen die in dit boek geuit worden kunnen weerleggen. Deze beweringen zijn immers halve waarheden, verdraaide citaten, enzovoort. Aangezien er daarbij miljoenen wetenschappers zijn kan men er ook altijd wel enkelen vinden die het niet eens zijn met de evolutietheorie. Het christelijke pseudo-wetenschappelijke Discovery Institute heeft zelfs een geoloog aangesteld die beweert dat de aarde 6000 jaar oud is! Hoewel hij door heel de wetenschappelijke wereld uitgelachen wordt, worden zijn citaten wel afgedrukt in tal van die boekjes die Intelligent Design promoten, of de evolutietheorie willen weerleggen.

    “ik weiger te geloven dat ik ben geboren om zomaar te leven, wij hebben hersens, wij vinden uit, zoeken uit.”
    “wat is daar achter, achter het heelal??”

    Mensen zijn wezens die altijd bedoelingen achter dingen zoeken. Als je een kind vraag waarvoor wolken dienen, dan zegt het spontaan ‘om te regenen’ en als volwassenen proberen we overal verbanden te zoeken en verklaringen voor oorzaken te bedenken. Onze hersenen zijn evolutionair ontworpen om zo te werken, wat het is handig om de oorzaak te achterhalen van bijvoorbeeld die bewegende struik in de savanne een miljoen jaar geleden (was het de wind die de struik deed bewegen? of was de oorzaak een aansluipende sabeltandtijger?). Maar op veel grotere schaal, op universele schaal, zijn er geen specifieke doelen achter oorzaken. Heelallen ontstaan vanuit het niets, en verdwijnen weer. Sommige heelallen zijn geschikt voor leven, andere niet. Wij mensen zijn kortstondige toeschouwers van dit machtige geheel, we zijn producten van dit heelal. Ik vindt dit een wonderlijk, dus ik vind het niet erg dat er geen doel achter alles zit. Dit heelal heeft geen zin van buitenaf, maar wel vanbinnenuit. Ik verwonder me immers elke dag over de pracht en complexiteit van de wereld om me heen, en dat verleent mijn leven heel wat zin.

    met vriendelijke groet,

    Kris

  72. 72 Hayat 28 juli 2007 om 10:01000000 pm

    Beste

    Een klein voorbeeldje uit de Koran. Zoals je weet, vermengen zout en zoet water zich niet in de straat van gibraltar (omstreken van spanje en Marokko).

    In Soerah Ar-Rahmaan wordt dit vermeld. Maradjal Bahrayni Yal Takiaan.

    Nog vele andere zaken die ik niet vanbuiten weet.

    De Profeet VZMH zei dat de Dag Des Oordeels nabij zou zijn indien het klimaat volledig beschadigd wordt, dwalende mensen, etc…

    Nog vele andere zaken, ik zal ze eens overtypen en str.

  73. 73 henna leila 29 juli 2007 om 3:18000000 am

    salam alaikoum
    beste kris

    nog een voorbeeld is de nebularoos, de roos word gevormd in het helal bij het uitsterven van een ster. staat n hoofdstuk A Rahmaan.

    Een volgende en meest spectaculaire voorbeeld waardoor de dokter Keith moore door bekeerd is, id de ontwikkeling van de mens van eicel tot baby. Embryologie tot in het detail. 1400 jaar geleden was er geen microscoop die details kon verklaren. Later bij de ontdekking van de microscoop ontdekte men de fases en exact hoe de foetus enz eruit ziet. zelfs de fase waarin de bevruchte eicel na zoveel delingen er gaat uitzien als een ‘framboos’ ik kan niet meer op de juiste term komen. Deze fase staat ook gedtaileerd in de koran. die 1400 jaar oud is.

    en zo zijn er nog veel meer.

    Nog iets wat ik wilde toevoegen als comentaar over je betoog. waarbij je zegt dat de Ark van Noah een verhaaltje is. Daar is toch ook een aantal jaar geled een ontdekking over gedaan.
    En het verhaal van de profeet Lot ‘Soddom en gomorra’ staat ook in de koran.

    Moet ik nog verder gaan?

    Kris, je bent een heel wijs man. Dat merk ik aan de manier waarop je schrijft. Je hebt ongeloofelijk veel kennis.

    Maar ik ben nog ergens zeker van, Je bent niet op deze site gekomen om ons de evolutietheorie te bewijzen, niet?

    Met zeer vriendelijke groeten
    tot weerziens.

  74. 74 fatima 29 juli 2007 om 5:38000000 pm

    salaam,

    zoals ik al zei als jij logisch nadenkt komen jij en ik op andere dingen uit…
    nog iets, hersens groeien toch??? dus een klein kind praat in jouw ogen realistischer dan een volwassen persoon. omdat de oudere achter alles wat zoekt. wel als ik dan zo kijk, ga ik meer met kleintjes om slimmer te worden..
    wat dus alklinklare onzin is. jij vind dit al geweldig, dus je wilt niet weten wat er dan daar nog achter is. weet je wat ik denk? dat je bangbent om daar over te denken. het is te veel voor je.
    leg mij dan is uit, hoe was er eerst niets en dan ontplofte de boel.

  75. 76 Moke 20 september 2007 om 2:17000000 am

    Creationismerapport weer bij Raad van Europa.
    STRAATSBURG – De Raad van Europa heeft het omstreden rapport over ‘het gevaar van creationisme in het onderwijs’ opnieuw op de agenda geplaatst (RKNieuws.net).

    Het rapport is nauwelijks gewijzigd, ondanks kritiek dat het zeer onevenwichtig is. Nu staat het op de agenda van de Parlementaire Assemblee van de Raad, die begin oktober in Straatsburg vergadert.

    In juni besloot de Raad het rapport over creationisme (scheppingsgeloof) terug te sturen naar de commissie ‘cultuur, wetenschap en onderwijs’, die het had opgesteld. Het rapport haalt fel uit naar creationisten die het geloof in de schepping gelijkstellen met wetenschap.

    Politieke macht
    Volgens de opstellers heeft de wetenschap de juistheid van de evolutietheorie aangetoond en kan het creationisme een bedreiging vormen voor de mensenrechten. ‘De creationistenbeweging bezit echt politieke macht’, aldus het rapport.

    Creationisten hebben fel tegen het rapport gereageerd wegens ‘eenzijdig’. De nieuwe rapporteur, de Luxemburgse liberaal Anne Brasseur, benadrukt dat doel van het rapport niet is de vrijheid van godsdienst aan te vechten, maar te waarschuwen tegen een tendens om geloof en wetenschap op één lijn te plaatsen.

    BRON: ‘www.nieuwsblad.be’

  76. 77 yelloman 3 februari 2008 om 1:45000000 pm

    haroun yahya is een gek die trouwens de holocaust ontkend. De man heeft geen wetenschappelijke diploma’s, hij is een binnenhuis-architect op geloofs-missie. Er niks wetenschappelijks aan die vent. Hij geeft ook geen enkel bewijs of verwijzing naar wetenschappelijke onderzoeken.

  77. 78 Darkos 11 februari 2008 om 12:14000000 am

    Hallo allemaal..

    Hayat …
    profeet Mohammed zou in zijn tijd de beste rapper allertijden zijn. Volgens mijn vader rijmen alle zinnen. Hij was de enigste die dit heeft gepresteerd. Dit is ook zeker een bewijs dat zijn inspiratie uitingen niet aards zijn.

    Chris

    In den beginne was er EL ELLAH (Hebreewse benaming van ALLAH)
    2 generaals een van vuur en een van licht. Een experiment genaamd aarde.
    Het vlees en ANNANAKIN (de gevallen engelen).

    Inmiddels zijn er verschillende type mensen op aarde neergestreken.
    Ze komen allemaal van die ene proefmodel. De eerste geest zal zowel de eerste perfecte lichaam belichamen en zowel de laatste tot er weer orde is.
    Mensen zo groot als wij tot mensen zo groot als reuzen die tot wel 30 meter lang konden zijn. FOTO’s van opgravingen zijn op internet te vinden. Beschrijvingen kan men in oude geschriften terug vinden.

    De leerling van A.Einstein is de top man op dit moment van de BIG BANG theorie. Hij heeft de eerste big-bang theorie geaccepteerd en toen enkele jaren geleden van tafel gegooid om vervolgens met een nieuwe berekening en mogelijkheid te komen en nog is Stephen Hawkings niet te vreden. Hij zegd “Ik denk dat er een hogere macht is”.
    De evolutie leer is gedeeltelijk ook van de tafel geveegd.

    VB. Evolutie

    bacterie-aap-mens (3 verschillende types)
    C64-PC-Apple (3 verschillende types)

    In essentie zijn bacterien, apen en mensen levende organismen, maar welke van hun heeft de grootste kans om zijn eigen lot te bepalen?
    De computer blijven in essentie computers, per periode kan de snelheid varieeren en zo ook de mogelijkheden.
    MAAR HET BLIJVEN COMPUTERS EN HEBBEN DE ZELFDE DOELSTELLING.

    Logisch gezien en wetenschappelijk gezien. verdwijnt de oude versie en word er plaats gemaakt voor een betere nieuwere versie.

    Bij de mens, aap en de bacterie zijn wij dat zij alle drie gespecialiseerd zijn en zich verder ontwikkeld hebben. Zij zijn de beste inhun soort. Mijn conclusie is dan ook dat zij niet veel met evolutie te maken hebben inde zin dat zij van elkaar afstammen of de origine zijn van de volgende ras.
    Ze hebben wel wat men evolutie te maken maar dit is betrekkelijk.

    Zo zal je in Afrika van origine geen blanke zien. Als zij daar 1000 jaar geleden of langer, daar zijn gaan vestigen, dan zal hun uiterlijk nu al zichtbaar veranderd zijn.

    In wezen zijn alle rassen nu met een revoltie bezig wat ongekend is. Wij zijn ons op dit moment niet van bewust dat wij nu genen aan het uitwisselen zijn met andere mensen van een verschillende soort mensen, waarbij geografische gronden geen obstakel meer is.

    Wat zal er nu gebeuren? Zullen de mensen die niet van gemengd ras zijn uitsterven? NEE ze bestaan met zekerheid al 26000 jaar.

    Dit is ook terug te zien in oude geschrifeten w.o. ook de door de mensen gewaardeerde religeuse boeken. ZE BEVATTEN INHOUDELIJK DE ZELFDE SOORT INFORMATIE. De oudste hiervan is ook de Veda’s.
    (Mohammed en Jezus zijn na hun 30 bekend geworden, zij zijn beiden richting de hoge bergketen in oosten gelopen(Hymalaya)en zijn na enekel jaren terug gekomen om hun kennnis te delen. In die Periode had India de beste Universiteiten ter wereld.

    Relegie is voor mij dan ook een handleiding voor de mens zoals de computer een handleding heeft.

    Deze handleidingen zijn heel oud. De eerste mens!!! ADAM is zeker geen 6000 oud. 1 dag is betrekkelijk in de wereld van de machtigen.
    De veda bevat zoveel kennis. De periode voor de Veda strekt om z’n minst meer dan 6000 terug. En nergens staat vermeld dat wij van apen afstammen.

    Zelfs wetenschappers van de huidige generatie staan versteld van de fouten die Darwin gemaakt heeft. Zijn visie over de evolutie was revolutionair, maar neit op de schaal zoals hij die beschreven heeft.

    De bijbel, Veda en de Koran beschrijven de eind tijd en dat wij dit zullen aanschouwen. De tijd is aangebroken.
    Dit hebben wij weer van de Maya’s geleerd die schriften en beschrijvingen hebben ouder dan de drie genoemde boeken.

    In de huidige boeken staan dat wij in de hel zullen verbranden.
    NASA concludeerd dat de solar flares(zonne vlammen) steeds groter worden en de ozon laag beschadigen. Zij hebben uitgerekend dat rond 2012 de flares zo groot worden dat zij de aard oppervlaktte zullen schroeien.
    Men denk dat dat de echte hel is. De echte hel is in de huidige tijd en de tijden voor ons. De engelen zullen ons besmetten met ziekten (AIDS,gekke koeie ziekte etc,,etc,) wij zullen verhongeren(velen op deze aarde sterven dagelijks van de honger), wij zullen blind zijn voor materialisme dat miljarden de gevolgen hiervan zullen ervaren, omdat weingigen al de financiele middellen in handen hebben.De duivel zal ons hoofd bestenigen(bombardementen van bommewerpers).Wij zullen lijden onder koude omstandig heden (rusland, cananda, groenland etc.) Wij zullen dood gaan en worden weer herboren in een andere lichaam (reincarnatie).

    DIT STAAT ALLEMAAL IN DE KORAN

    De aarde was heel lang gelden een stuk land, maar door herhaaldelijke bombardementen van hemelse lichamen is de aarde steeds verder in stukken gereten.

    Is het niet verbluffelijk als men met getrainde ogen geschriften kan lezen en de werkelijke inhoud eruit kan halen.

    De Theorie van aardvershuivingen zorgen voor minime veranderingen aand e aard oppervlakte. Om de Hymalaya te maken hebt je energie nodig van ongekende kracht dat tegen de aard oppervlakte gedreven word. Op watervloed te krijgen heb je sterke magnetische krachten nodig om water golven van 6 a 30 meter hoog te krijgen, zodat deze over de aard oppervlakte massa’s met land kan bedekken.

    Een ding wat ik wel kan vertellen. De aarde word niet vernietigd, wel de aard oppervlakte. In Juni 2009 zal ik naar het zuiden kijken en wachten op een opkomende ster (planeet).

    Op de “dag des oordeels” zal de zon van de andere kant opkomen.
    Door magnetische krachten zal rond het jaar 2012 de polen van positie wisselen, waardoor de zuidpool ineens de noordpool genoemd zal moeten worden……..de zon zal van de andere kant opkomen.
    Men zal verhongeren…..de solar flares zal gedeeltes van de aarde verschroeien…..velen zullen omkomen waaronder ook vegitatie, leefgebieden en vele dieren. DE Mensen zullen in deze volgorde verschroeien, verhongeren, besmet worden met ziektes. Zij worden gedwongen om in grotten te wonen. Men zal opnieuw moeten beginnen.
    Bij elke vloed en elke hel zal men dit meemaken. Het is de Natuur en invloeden van buiten af dat het menselijke ras sterker maken.
    Onze geest is de camcorder dat verslag zal afleggen.
    In de periode van 1000 a 2000 jaar zal de mens de niewste update zijn van wat de maker wilt. Mensen en dieren zullen met elkaar praten. De mens heeft al de eerste stap geneomen om communicatie met dieren mogelijk te maken.
    De stad in de hemel zal ons voorzien van alles wat wij nodig hebben. De huidige stad in de hemel word bemand door russen en Amerikanen die voor de mensheid bezig zijn.

    Zijn er vragen of voelt u zich beledig… I am all ears
    (btw mijn vader is Hadj en ik verlogen geen enkel geloof)

  78. 79 zapper 14 september 2009 om 12:56000000 pm

    Héhé, toch eigenaardig dat sommige mensen eerder geloven in een middeleeuws religieus boek zoals de koran ipv duidelijke wetenschappelijke bewijsvoering.
    Mohammed was de auteur van de Koran (hij heeft zogezegd doorgekregen van een engel)en hij liet alles noteren door zijn volgelingen op stukjes hout, palmbladeren, stenen enz…
    Een tijd later werden al die stukjes verzameld door zijn volgelingen om er een boek van te maken: de koran.
    De taal van de koran is heel dubbelzinnig, verouderd en symbolisch en voldoet op geen enkele manier om het nu gekende universum te beschrijven.
    Waar staat in de koran de kernfysica beschreven? De neanderthaler?
    De zwarte gaten in de kosmos? De uitgestorven dinosauriërs? Wat verteld de koran over virussen? DNA? NIETS!
    Nog veel plezier met jullie middeleeuws boekje…

  79. 80 Zouhair 9 oktober 2009 om 1:05000000 pm

    Veel mensen kunnen niet doorgronden waarom Eva uit de rib van Adam werd geschapen. Als Allah het had gewild had Hij in een oogwenk Eva, net zoals Adam, van klei gemaakt. Waarom schiep Hij Eva uit de rib van Adam?

    Via de moderne wetenschap weten we nu dat de enige cellen die kunnen worden gekweekt zich in het beenmerg bevinden. Vandaag de dag kunnen deze cellen worden verwijderd en in een laboratorium worden gekweekt. Deze cellen kunnen alleen nieuw beenmergcellen voortbrengen. Maar als de gehele code ontcijferd zou kunnen worden, dan zou het lot van de mens kunnen worden opgeschreven. De schepping van Eva uit de rib (beenmerg) informeert ons over dit grote geheim van de biologie!!!

  80. 81 Omar 27 oktober 2009 om 9:40000000 pm

    Caesar en Zapper, dit is een wetenschappelijke en objectieve site… Als twee mensen die nog in de evolutietheorie zijn blijven steken, jullie bijvoorbeeld, denken impressie te maken met zo’n lage en uiterst stomme opmerkingen kan ik maar 1 ding zeggen. Ik ben blij dat wij als Islam al veel verder staan dan zo’n twee koppige ventjes die niets anders kunnen dan lage opmerkingen maken… Als jullie al een beetje kennis hadden zouden jullie jullie mening herzien, maar jullie kennen niets over ons, jullie volgen alleen de leugenachtige Westerse media en alle leugens die ze over het geloof van Allah zeggen. Dus ik zou zeggen, blijf weg van deze site en ga jezelf pijnigen ofzo en speel maar het zielige racistje, want tegen de ongelooflijke macht van de islam kunnen jullie nooit op, op geen enkel vlak… Ong. 1000000000 belijders van het geloof, bewijzen en argumenten die het geloof steunen, op militair vlak zullen ze ons nooit klein krijgen hoe hard de vuile IsraËliers en Amerikanen ook proberen, wij zullen altijd opkomen voor het ware geloof, in welke situatie dan ook.
    MVG
    Omar

  81. 82 Omar 27 oktober 2009 om 9:42000000 pm

    Op wetenschappelijk vlak stonden de Arabieren al veel verder trouwens dan de Westerlingen… Islam steunde de wetenschap, terwijl de Kerk het verbood…

    Denk daar maar over na

  82. 83 Safed 31 december 2009 om 4:35000000 pm

    Salaam 6Alaykum allemaal

    Een moslims die dokter, bioloog, bio-ingenieur etc. zouden willen worden moeten op zijn minst hiervoor openstaan, want de evolutieleer vormt de basis van de huidige biologie.

    Ik heb niet de hele discussie gelezen, maar in het begin stond een van de meest hardnekkige vooroordelen over de evolutieleer: nl. “Hoe kan het dat wij van apen afstammen, terwijl de apen nog bestaan?”

    Het antwoord is eenvoudig: we stammen niet van de tegenwoordige apen af, maar de huidige apen en wij hebben dezelfde voorouder. Houd u vast aan de takken van de bomen, want het gaat nog verder: Alle leven op deze aarde heeft dezelfde voorouder! Dus ik, jij, onze ouders, de apen,, katten, paarden, vissen, parasieten, bacteriën, schimmels, planten, gisten, protozoa,…, allen stammen we af van dezelfde ‘voorouder’ die leefde ergens een 3.5 a 4 miljard jaar geleden. En ja, de voorouders van varkens en honden hebben we ook gemeenschappelijk.

    groeten

  83. 84 Darkos 21 februari 2010 om 2:30000000 am

    Safed.

    Evolutie theorie is een theorie waarin men moet geloven!
    Ik erken wel de mens zich aanpast net als alle dieren en andere organismen.

    Het antwoord is eenvoudig?? We stammen van de oudere apen ?
    Jij was erbij om dit te aanschouwen? Er is niemand bij geweest om dit vast te leggen nog is er een duidelijk om logische bewijs dat dit mogelijk is.

    water blijft water en kan veranderdt worden maar het is dan geen water meer. Als de nieuwe substantie afbreekt zullen de bestanddelen terugvallen naar hun oude form. Bij de huidige organismen is het niet mogelijk.

    Een mal om 1,5L flessen van glas zal altijd flessen van 1,5L persen tenzij de mens de mal zal aanpassen.
    De mal bij een mens is de DNA. De DNA zal altijd haar oudevorm vasthouden ondanks, liposuctie, penisverlengingen en andere chirurgische ingrepen. Dit is de failsafety van elke organisme.

    De failsafty van de flessenmaker is zijn mal voor 1,5L flessen allen hij kan deze aanpassen om iets anders eruit te persen.
    Alleen de maker of de meester over de DNA kan de mens aanpassen om het anders te laten zijn. Om te overleven heeft de DNA een marge om de overlevingskans te vergroten.

    Nergens is er bewijs dat er apen waren die 3,5 a 4 miljard oud zijn….de oudste fossielen zijn niet eens zo oud.
    De daterings methode is niet eens logisch of wetenschappelijk bewezen. Dit valt onder theorie of geloof.
    De evolutie theorie is dan ook een geloof.

  84. 85 Spinoza 7 juli 2010 om 3:44000000 pm

    De betekenis van het woord evolutie is letterlijk verandering. Overal is verandering te zien, ook in religie is de verandering merkbaar. Islam van 1000 jaar geleden is iets anders dan de islam van tegenwoordig en over 1000 jaar is het weer veranderd in een andere religie. Ook de verhalen in de koran die duidelijk een bijbelse oorsprong hebben zijn veranderd. De bijbel en de Koran zijn boeken die een verzameling verhalen bevatten die in de loop der tijd zijn veranderd, mondeling overgeleverde mythen.

  85. 86 athëistje 29 augustus 2010 om 1:15000000 am

    grappig hoeveel mensen die proberen de evolutietheorie te ondermijnen dt-fouten schrijven… zou er enig verband zijn?

  86. 87 FieldOfLight 29 augustus 2010 om 11:15000000 am

    Ten eerste

    De relatiteits Theorie is inmiddels aangepast. Dus all hoogdravende mensen die dachten dat het correct is, keep yar horses. Het is aangepast omdat een tal onderdelen niet kloppen. Men zit eraant e denken om het helemaal te veranderen.

    De EvolutieTHEORIE is een theorie en er is niks wetenschappelijks aan.Wetenschap is EXACT, door diverse voorbeelden van hetzelfde met hetzelfde resultaat. DIT IS wetenschap

    de Evolutiesprookje zit vol steekjes en haakjes en men kan absoluut niks vinden dat de mens linkt met een voorouder.

    De genen van de mens komen voor 99% overeen met de aap. Er zijn andere niet aapachtige dieren waarvan hun genen ook voor 99% overeenkomen met die van de mens.

    Neem de skelet van Lucy. Die hebben ze bedekt met haren en een body waardoor het lijkt om een mensachtige wezen. Ze laten niet zien dat zij geboge ledenmaten heeft en dat zij veel langer zijn dan die van de mens en dus heel aapachtig is. ER zijn skelettelen gevonden ( vaak niet kompleet ) en geen van hun zijn vergelijkbaar.

    Evolutie of Adaption

    Een Ezel is een paardachtige wezen. Zo ook een Zebra.
    In een Dierentuin is er een veulen of hoe je het ook willen noemen geboren. Deze is een kruizing tussen een Ezel en een Zebra. Alle paardachtigen kunnen ondrling kruizen.
    Eeen paard en een koe kunnen dat niet.
    Alle koesoorten kunnen ondrling ook reproduceren.
    Het kan allemaal.
    Mensen en apen kunnen het onderling niet voor elkaar krijgen.
    Je zal onder mensen altijd een mensenkind krijgen met menselijke kenmerken.

    Een auto is geen vliegtuig of een paard.
    Maar toch kan ik zien dat de Porsche en een auto uit 1890 hezelfde zijn en hun typsiche kenmerk hebben.
    Ik kan nooit zeggen dat het een vliegtuig is of een paard als ik mijn intelligentie goed gebruik.

    Ik kan op details ingaan. Dat komt vanzelf wel na deze post 🙂

    Bigbang theorie..meerdere malen van tafel geveegd zelfs door Stepen Hawkings die ook zijn eigen theorie van tafel heeft geveegd. Waarom?? omdat je vna niks niet iets kan maken.

    Dus komen ze met een andere THeorie…twee demensies zijn tegen elkaar gekomen mits er een curve in de demensies zaten die tijd en ruitme creerden, vanuit de aanrakingen onstond energie. Nu moeten de gewonen mensen bewijzen dat het niet zo is.

    Het is simpel. Niemand weet het ook niet een academicus met 200 papieren op zaak.

    De organisme aarde is te complex om te zijn ontwikkeld tot wat eht nu is. Als het leven zo gemaakt is dat alles in balans en harmonie met elkaar moet leven voor SELFPRESERVATION dan had evolutie ervoor gezorgd dat wij de aarde niet vernietigd hadden om op weg zijn deze te vernietigen.
    Zijn er teveel dieren van eensoort dan gaan deze automatisch dood omdat balans ervoor zorgd dat eht gebeurd.

    Haal de mens van de aarde en de aarde herstelt zich vanzelf en de dieren herstellen het balans onderling. Voeg de mens toe en de aarde gaat eraan.

    Even voor de Christenen. In het boek van Enoch/Henoch staat waarom wij zover zijn.

    Heb je vragen : rizrobin@hotmail.com

    Even voor de gelovigen: EVA en de appel = metafoor

    DE duivel/NEphilim/Annunaki gaf aan Henoch een bijzondere gift, dit i de gift waar God voor gewaarschuwd had. Dit heeft de mens tenval gebracht en dit heeft de balans verstoort.

    NEphilims fluisterden Enou toe dat er anderen waren voor ons, hij heeft Enoch aagewezen waar, de grottekeningen etc, Zij hebben hem de KNOWLEDGE TREE gegeven of the tree of knowledge.
    Zoals kennsi of een bibliotheek.
    Enoch heeft dit doorgegeven aan Noah en rond die periode begon de honger naar kennis toe te nemen en de mens raakte in verval.

    Waardoor religie werd gecreerd. Kain en Abel vochten een maar een kwam er levend uit. Wisten zij of het goed of slecht was? Nee.
    Waarom zij waren immers nieuw hier op aarde en wisten nog niet hoe complex het lichaam is. Het lichaam is een verdedigings mechanisme of de ziel te huishouden. Zonder het lichaam kunnnen wij niet genieten op aarde.

    Met zekerheid kunnen we zeggen dat wij tussen de 23-26k jaren op aarde zitten. Andere moderene wetenschappers hebben het over 200k jaren.
    Miljoenen jaren is totale onzin. Ik heb persoonlijk gezien hoe NEderlandse meisjes/vrouwen hun kontje sontwikkeld hebben in de laatste 15 jaren. Ik heb gezien hoe de bevolking van NL 10 cm langer is geworden in een zeer korte periode. Ik heb gezien dat er uit Afrikaanse ouders veel blanke ( blonde met groene en blauwe ogen baby’s) worden geboren.
    Ik heb gezien dat wij een zijn. Ik heb gezien hoe wij in 40 jaren tijd de aarde verwoest hebben en dat wij over 20 jaren a 40 jaren misschien niet meer bestaan op aarde.

    Evolutie nee!! Adaptie JA!!

    Geen ENKELE bEWIJS IS ER GEVONDEN om de THEORIE van Darwin te supporten.
    Wel weet ik dat mijn voorouders Afrikanen zijn die zo zwart zijn als de nacht en toch zie ik er anders uit. ADAPTION!
    Wel weet ik dat zij de eerste grote beschaving waren op aarde en dat niemand erover wilt praten omdat het volgens het westen niet mogelijk is. De Albino’s zijn het bewijs dat het wel mogelijk is dat er blanken in Afrika zijn en dat zij mogelijk Germanie hebben gesticht. De pyramides uit Central Afrika lijken op de Pagodes van de Chinezen en Bhoedisten is het evolutie of adaption. De Afrikanen in Afrika maken midner gebruik van hun intelligentie terwijl mensen van AFrikaanse Afkomst intelligent tot heel intelligent zijn, is het evolutie of Adaption.

    De westerlingen hebben (dacht men) een voorsprong op alle ander rassen, hoe zou dat gekomen zijn (evolutie of adaption). Dit is uit te leggen. Terwijl de meest intelligente mensen in China en India voorkomen.
    In 500 jaren tijd is er niks veranderd aan de kenmerken van mensen. Mannen zijn even behaard als voorheen en zo ook de vrouwen. Technologie heeft ons geholpen om aan te passen aan de maatschappij vanwaaruit een vraag kwam.

    Evolutie is betrekkelijk. De balans op aarde is teer. De een kan niet zonder het andere. En toch beweer d een evolutionist dat het leven is begonnen met eencelligen..GEt a life and start facing the reality.
    Wetenschap en relgie zijn gebaseerd op geloof. Zij geloven dus zij zullen alleen in de richting van hun geloof zoeken.

    Origin of religion- it is written in stone
    Egypt is de bron voor het jodendom, christendom en Islam.
    Zoek het op en je zult verstelt staan hoe de bijbel en de Koran overgenomen is uit de pyramides die zeker 3k jaren ouder zijn dan de bijbel en de Koran.
    Evolutie of adaption

  87. 88 FieldOfLight 29 augustus 2010 om 11:19000000 am

    Eerst bewijzen dat God bestaat en dan bewijzen dat god niet bestaat. Wetenschappelijk toch..

    Krishna, Amon RA, El-Ellah, Atlaua, Allah, Buddha, Yushua (sa Assaf Issa), Olympia, AAAAAAAA

    all bless you!

  88. 89 karel 16 december 2011 om 2:03000000 pm

    Hoewel de evolutietheorie voor mij een ontegensprekelijke waarheid is vind ik het niet de moeite om jullie daarvan trachten te overtuigen, wat mij onmogelijk lijkt zolang je met de angst moet leven dat allah, of god of welke schepper dan ook, je mogelijk hiervoor zou kunnen straffen om in één of andere hel te belanden…

    Maar dat alles is ontstaan uit toeval is te herleiden tot slechts één vraag waarover je hoeft na te denken…

    Indien het zou kloppen dat allah of god de wereld heeft geschapen, wie heeft er dan allah of god geschapen??

    En degene die god of allah heeft geschapen, wie heeft die dan geschapen?? En ga zo maar verder… Dus moet er wel ooit “iets uit het niets” zijn ontstaan…

    Ik kan het iedereen aanraden… Want het leven wordt voor iedereen beter indien indien iedereen baas is in zijn eigen hoofd, en zouden er al heel wat conflicten zijn opgelost!

  89. 90 Marja 22 december 2011 om 10:24000000 pm

    @karel
    Niemand heeft Allah geschapen! Allah heeft altijd bestaan en is dus niet geschapen. Allah heeft geen moeder, vader, zus, broer of wat dan ook!
    En kom niet hier onzin praten, niemand geloof daarin. Je kan ons niet overhalen. Je zit helemaal fout. Ga eens even je verdiepen in de Islam, ga even de Koran bestuderen… Dan zal je niet meer van die zulke dingen zeggen.

  90. 91 Elrandy Nosabi 20 december 2014 om 11:11000000 pm

    Het kan best, want soms gaan ze heen en weer… Van de ene illussie na de andere…..


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,038,429 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juli 2007
M D W D V Z Z
« Jun   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

%d bloggers liken dit: