Een Marokkaans trouwfeest in 15 min.

.

46 Responses to “• <b>Een Marokkaans trouwfeest in 15 min.</b>”


  1. 1 oemibtissame 22 juni 2007 om 11:35000000 pm

    Salaam aleikom,

    De enige wat ik hierop kan zeggen is: ‘la hawla wala koewata illa billahie’.
    Ik heb het filmje niet eens helemaal kunnen zien of ik werd er misselijk van.

    Wat muziek al wel niet kan doen, sjataan ligt op de loer. Met anasheed op de achtergrond kun je ook mooie bruiloft van maken, de engelen zijn tenmiste aanwezig.
    Moge Allah (swt) ons allen op het rechte pad leiden en ons weerhouden van het slechte, amien.

    wa salaam

  2. 2 Gitpia__ 23 juni 2007 om 2:05000000 am

    Salaam Alikum,

    We mogen ons ogen niet sluiten dat enkel bij deze mensen gebeurt. Ieder heeft een kennis of een familie die op zulke feesten gericht zijn. Het is inderdaad triestig, maar realiteit gebonden en elke keer wordt het dramatisch erger in het bekomen van de farao stijl, met als doel opvallen en uitblinken bij de mensen.

    We zelf kunnen nog een keuze maken, maar misschien ons kinderen weer niet, vandaar dus de voorzichtige uitspraak.

    Het enige wat ik wel kan zeggen,

    Moge Allah St ons in de rechte weg bewandelen en ons vergeven van onze fouten, dit voor alle moslims. Amien Ya Rabbi 3alamien.

    Groetjes, Broeder Gitpia__

  3. 3 johnny en johnny 23 juni 2007 om 12:58000000 pm

    dat is toch een pracht van een trouwfeest eindelijk kunnen wij als mannen eens de vrouwen zien hoe ze zich gedragen op een feest
    ze kunnen het wel schudden
    om naar de hemel te gaan

  4. 4 haki 23 juni 2007 om 1:39000000 pm

    Salaam

    de enige wat ik heel erg vind is dat private sfeer op internet gezet is, ik begrijp het nut hiervan niet.
    het is erg dat een familiale bijeenkomst zo op net wordt gepresenteerd.
    natuurlijk is het niet Ok dat de vrouwen dansen met mannen, dus gemengd zijn. gelukkig dat het bij Berbers minder voorkomt dan bij de Arabieren. maar wat ik erger vind is dat iemand het nodig vind om het filmpje op net te zetten, deze vrouwen hebben gedanst met een aantal mannen, dus da is haram, maar nu heeft de persoon die het op net gedaan ook haram gehandeld( da vind ik toch) door het open te zetten voor alle mannen van de wereld.

    ik begrijp niet waarom dat nodig is, we weten allang dat zo toegaat, en zelfs erger (alcohol wordt bij sommige trouwen gereserveerd, buikdanseressen voor de mannen enz) we moeten erover spreken, maar vind echt niet goe dat er filmpjes daarover wordt getoond, omdat het toch privé is.
    m’asalama

  5. 5 ilias 23 juni 2007 om 1:50000000 pm

    slm iedereen het is en blijf een belachelijke trouw feest ze

  6. 6 jamila 23 juni 2007 om 2:54000000 pm

    walgelijk man, en trouwens mannen en vrouwen apart, ik snap niet waarom ze dansen bij elkaar. je mag wel dansen op een bruiloft, dat mag alleen maar als je bij dezelfde geslacht. niet dat vrouwen en mannen bij elkaar dansen. en trouwens niet iedereen hoeft je bruiloft te zien. jammer genoeg heb je op deze wereld gestoorde mensen. en vergeet dit niet, dit leven is een middel van bedrog, na de dood begint het echte mooie leven pas, als je die dan krijgt. want niet iedereen gaat naar de paradijs.

  7. 7 Halima 23 juni 2007 om 3:13000000 pm

    Salaam moehalaikoem

    Haki, ik weet niet of je de taal herkent hebt, maar is van Berkane, dus mix van Arabisch en Tmazight.

    Heeft niks te maken met nationaliteiten, rassen ,maar wel allemaal met cultuur.

    Ik vind de mensen moeten zelf kunnen kiezen of ze Anasheed doen of muziek. En tegenwoordig ja er wordt veel Anasheed gezongen op feesten, maar veel vrouwen,meisjes dansen er ook op los, terwijl het dan over Allah swt of de profeet gaat. Persoonlijk heb ik dan liever dat ze gewoon muziek draaien, en laat de mensen dansen.

    Normaal gezien,idd moeten mannen en vrouwen apart, andere zalen, andere ruimtes, waar ze elkaar niet in de verleiding brengen.

    Wat ik hier gezien heb komt vaak voor. Het is aan de vrouw zelf dan om uit te maken of ze wilt deelnemen aan zo’n circus.

    Het feit dat het gemengd is,en dan nog mannelijke serveerders kan er bij mij niet in. Wat de grote van het feest betreft, tegenwoordig net als broeder Gitpia zegt, willen mensen elkaar overtreffen niet te doen. Men trouwt in Hotels, en gaan leningen aan voor een half miljoen BEF. Allah Yahdiena ou safe, die ene dag hoe groot of hoe klein passeert toch. En dan betaal je jaren voor een schuld die je nooit had moeten doen, en dat zeker de moeite niet waard is.

    Mensen denken aan elkaar de ogen uitsteken, maar vergeten vandaag ben je er nog, morgen misschien niet meer. Wat ga je zeggen tegen de Almachtige??

    Ah insha Allah zullen ons kinderen later onderscheid kunnen maken tussen Islam en Al Qa3ida.

    Wa salaam

  8. 8 Roudanni 23 juni 2007 om 5:05000000 pm

    Beste Broeder Haki,

    Ik wil weten waarom je dit zegt: “gelukkig dat het bij Berbers minder voorkomt dan bij de Arabieren”. Ik leef hier in Borgerhout je weet wel wie de meerderheid vormt, wat moet ik van die drugdealers, kruimeldiefjes, zina-plegers, tassjesdieve enz… zeggen? ‘T enigste dat ik kan zeggen is: “Moge Allah hen naar het rechte pad leiden”. Ik wil dat je jou verontschuldigt voor uw bericht.

    We moeten allemaal in harmonie samenleven en mekaar niet aanvallen omdat ik arabier ben en jij berber of andersom. Denk na voor je iets zegt en bestreidt racisme.

    Ma3a sallama.

  9. 9 Soumi 23 juni 2007 om 6:31000000 pm

    Salaam aylakoem,

    Ten eerste Broeder Haki, Broeder Roudani heeft gelijk.
    Ge kunt niet zeggen dat arabieren uit Marokko zo ingesteld zijn om op feesten zich zo te gedragen. Er zijn veel berberse die dit ook nu toepassen alleen zorgen ze ervoor om danseressen te laten komen bij mannen in de zaal.
    What the ***** waarom doen ze da? kunne ze zelf geen sfeer opscheppen bij een trouwfeest, moeten ze daarvoor verdomde ***** gaan bijhalen.
    En zusters en broeders, het is haram om algemeen te dansen op feesten. Dans is iets van de sjeitan dus of ge met een man danst of onder vrouwen alleen, iedereen doet wel iets haram op een feest. ik wil mezelf niet heilig spreken, maar zo is het wel.
    beslama wa asalaam aylakoem

  10. 10 Souad 23 juni 2007 om 8:13000000 pm

    En wat voor zin heeft het als ge een hijab draagt met onderaan uw poep een ceintuur en schudt en danst voor de venten. De meerderheid die gedanst heeft, zijn gesluierde vrouwen.

  11. 11 Hagar 23 juni 2007 om 9:51000000 pm

    Subhana Allaah,waar gaat dit heen ya Allaah .

    Muziek muziek muziekkkk wat het met de mens doet

    wallaahoe musta3aaan

  12. 12 sji'iet ahlulbayt as 23 juni 2007 om 10:35000000 pm

    heb enkele seconden gezien, ni meer want het is erger om er nr te kennen, kon je evengoed daarbij zijn, okaaaaaaaaaaay, overdrijf maar toch

    komt nog veel te veel voor, maar vind da ge ni op zo’n trouw aanwezig moet zijn, zelfs danst ge ni.

    zo zijn er moslims die nr ’t strand gaan en ni zwemmen, maar flauwekul vind ik want ge kijkt nr die blote mensen, dus ni nr de zee in de zomer: ge weet wa ge verw8.

    ge kunt s avonds dijkje doen, of heel laat gaan, dan wordt het frist en dan zijn ze toch bedekt, hangt v weer af

    ge moet in islam consequent zijn: roddelen toch ook, ge kunt zeggen da gen nooit roddelt, maar dagelijks wel nr roddels luisteren in een groep, snapt ge!!!!

    salukes

  13. 13 Anoniem 23 juni 2007 om 10:55000000 pm

    na3am de shi’iet heeft zeker gelijk 🙂
    Het is idd zever om te zagen over al deze harame toestanden en dan gewoon er bij zitten en zwijgen, ondertussen geniet je mss mee van de roddels bijvoorbeeld etc…

    Zoals bij de hadieth van de profeet saws als hij zijn dochter eerst verbiedt om naar een bijeenkomst voor vrouwen te gaan, en uiteindelijk laat hij saws haar gaan op voorwaarde dat ze melk op haar tong houdt en dit daar houdt tot ze terug is (zodat ze niet kan praten), toen ze terug kwam deed ze de melk uit haar mond, en dit was veranderd in bloed, om aan te tonen dat ze dus niet had geroddeld maar wel de roddels had aanhoord, wat ook serieuze consequenties kan hebben. Maar iets zoals roddelen doet echt slecht aan de Ummah, aan elke gemeenschap trouwens, dat weten ongelovigen diep in hun hartjes ook wel 🙂
    En van die gemengde bruiloften komt ook niets anders dan ambras, het is ook niet bepaald een goede start voor uw huwelijk op die manier.

    Moge Allah de Ummah leiden en sterker maken

    salamu 3alaykoum

  14. 14 Umm Ilyas 23 juni 2007 om 10:56000000 pm

    sma7li da was ik

  15. 15 Souad 23 juni 2007 om 11:11000000 pm

    Salaam 3alikoêm haki

    Je mag niet oordelen aub e…met u “gelukkig dat het bij Berbers minder voorkomt dan bij de Arabieren.”
    Je hebt ook Arabieren die da niet gemengd doen e en By the way das in Marokko. Ik woon in hartje Antwerpen, dus je kunt al raden wie in de meerderheid zijn niet de Arabieren zenne. Maar daar gebeuren der ergere dingens dan een gemengede trouwfeest. Dus we komen van een en hetzelfde Land dus allemaal hezelfde of da ge nu vant Noorden komt of vant Zuiden da heeft meestal met het vestand te maken maar soit ga me der ni druk in maken. Iedereen doet wat hij of zij wilt en Allah swt die rekent wel met iedereen af.

    ( En die trouwfeest is tog iest persoonlijks e, waarom op het internet zetten????)

    Wa’salaam 3alikoêm

  16. 16 Ougtkoum fie dien 24 juni 2007 om 1:04000000 am

    salamalaikoem warahmatoelaah

    Beste broeders en zusters ik vind dit ook heel erg. Maar ik vind het nog erger dat ‘iemand’ deze prive beelden op het internet plaatst om de comments van de andere te horen. Verwijder dit topic en uiteindelijk weet iedereen dat zulke zaken gebeuren en erger zelfs. Laten we met de mensen rondom ons praten hierover en laten we ze aantonen dat anasheed beter is en dergelijke ipv hier te klagen en zagen.

    Moge allaah swt ons behoeden van al het slechte!

    salamalaikoem warahmatoelaah

  17. 17 Moke 25 juni 2007 om 1:24000000 am

    Salaam Alaikoem “Beste Broeders en Zusters in de Islam” haki, soaud, Ougtkoum fie dien, e.a. …

    – Zie je nu waarom, dat er tijens bruiloften video-opnames en foto’s trekken niet toegelaten is, wegens schending van de privacy naar de toekomst: heel de wereld mag het bekijken, downloaden, bewerken, enz. … Je besteed deze aktiviteiten uit aan diverse personen en kan doen wat hij/zij wilt!!! 😦 😦 😦

    – Voor de rest die over muziek praten in een bruiloft. Ik zal eerlijk zijn, ik heb nooit iets anders geweten. Heb nog nooit een bruiloft bijgewoond met Anasheed Song Groups. Misschien heeft het te maken met deze westerse opvoeding en je groeit met muziek om je heen: beat en bases.

    Allahoe a’llam!

    Thalla & Beslama. 😉 😛 😀 🙂

  18. 18 Umm Ilyas 25 juni 2007 om 11:19000000 am

    ik heb al meerdere trouwfeesten zonder muziek meegemaakt hoor, meer en meer tegenwoordig al7amdoelillah 🙂

    salamu 3alaykoum

  19. 19 Hanifa 25 juni 2007 om 3:53000000 pm

    assalamoe 3alaikoem

    Moke, dit filmpje verwijderen aub.
    Door dit soort van zaken ga ik niet graag naar trouwfeesten.
    teveel gezever, pfff.
    Als ik ooit zou trouwen dan zal het een feest zijn zonder muziek en er mag niet gedanst worden.
    Eten en naar huis!!!

    Ma3a salama

  20. 20 H 25 juni 2007 om 4:19000000 pm

    Op mijn bruiloft is er veel gedanst. Sorry hoor, maar als je alleen komt om te eten en wegwezen is dat niets aan. Vrouwen onder elkaar kunnen meer pret hebben als dat zonder mannen gebeurd, ten eerste omdat je je dan op je gemak voelt zonder loerende ogen, en omdat je geen gezeik krijgt van je mannelijke ‘verantwoordelijken’ (echtgenoot, vader, broer)

    Ik zou nooit dansen op een bruiloft of ander feest, met mannen erbij. Alleen vrouwen en een mannenband is ook pure onzin. Maar met vrouwen onder mekaar is niets mis mee. Dansen, lachen, eten en lekker naar huis.

    Laat het saaie maar aan de mannen over, die moeten altijd eten en naar huis. 😀

  21. 21 Gitpia__ 25 juni 2007 om 5:18000000 pm

    Salaam Alikum,

    Waarom geheim houden, terwijl dit in videobeelden zijn gemaakt? Blijkbaar weten vele van ons dat islam niets met nationaliteit, afkomst of ras te maken heeft en toch zijn er enkele die daar een profijt willen binden met een luxe beschrijving van hun zelf.

    De afgrond begint pas wanneer je eigen hoog aanziet.

    Nog zaken waarvan mensen denken van Anasheed beter is. Wat voor onzin strooien is dit weer? Draai Anasheed met gemengd volk en dansen waarvan de heupen zich niet in bedwang kunnen houden door de werkende reactie kracht. Wat ben je dan met hoofddoek, anasheed en de oren die gespits worden om zoveel mogelijk informatie te innen en de ogen gericht om het brede kijk te vervolledigen?

    Toch wil ik niets negatief over dit feest vertellen, wegens dit nog maar beginfase van onze tijdperk is in het verlaten van ons geloof.

    Betreft Halima met haar verwoording is zeer juist en heel wijs in het scheppen van de realiteit.

    Daartegen Haki, met welke geluk zie je nu voor je ogen? U denkpatroon vertoond egoïsme en link met nationaliteit gebonden van rassenhaat. Schaam je je en kom tot inkeer in de Islam met ieder gelijke rechten van broeders, zusters, kleur, arm, ziek, enz…

    Moge we door Allah ST ons vergeven van vele fouten en de juiste weg verstevigen. Amien Ya Rabbi 3alamien.

    Groetjes, Broeder Gitpia__

  22. 22 AMAZIGHPOWER 25 juni 2007 om 5:47000000 pm

    Wat is onze moslim oemmah diep gezakt.Het huilen stond mij nader dan het lachen bij het zien van dit filmpje.1 grote hoerenhuis was dit.Moet je je bedenken dat daar 3 generaties vrouwen zaten te zondigen.Dochter,moeder en oma.Als de dochter hiermee opgroeit zal zij zeer zeker in de toekomst deze grote zonde overschrijden met een nog grotere zonde.Waar zijn de mannen van deze vrouwen.Waar!!??
    Ik snap het niet.Wollah ik snap het niet.

  23. 23 Halima 25 juni 2007 om 7:15000000 pm

    Ik vind het idd ook erg.

    En er werd hier ook verteld over foto’s en camera’s.

    Ik moet zeggen bij ons trouwfeesten wordt er ook gefilmd, maar enkel bruid en bruidegom en de familie die wenst gefilmd te worden gaat ook het podium op, voor de rest niemand.

    Niet tijdens het dansen, binnenkomen, weggaan. Dat is wat er tegenwoordig gebeurd.

    Tegenwoordig met die gsm’s met cameraatjes enzo, veel mensen trekken dan van wildvreemde mensen foto’s, om achteraf op msn te zetten en door te sturen enzo, dat vind ik vele erger.

    Je kan er niet omheen, er zijn slechts weinigen die echt kunnen zeggen, heb geen enkel trouwfeest meegemaakt dat zo is.

    Ik vind het gewoon schandalig dat mensen het op het net zetten en dat er zovelen naar kijken. Ik weet dat men dat ook zelf kan verkopen,moehim er zijn geen woorden voor.

    Allah Yahdiena ou safe, idd tegen de tijd dan ons kinderen groot zullen zijn (insha Allah), wie weet wat er dan nog volgen zal.

    Maar het ligt hem vooral bij cultuur. En wat betreft islam, is een ‘westerse’ marokkaan (moslim), meer praktiserender dan iemand van marokko ( ik spreek over de meerderheid).

    In marokko dragen veel vrouwen toch ook djelaba,maar geen hoofddoek. Djelaba met splitten enzo, is omdat ze pyjama aanhebben en dergelijke.

    Wat wordt er van een vrouw verwacht?? Dat ze haar LICHAAM bedekt, en een Doek draagt die haar boezem bedekt.

    Ik moet eerlijk zeggen ,Alhamdoulillah wij kunnen altijd beter, maar als ik naar Marokko ga, denk ik altijd Alhamdoulillah, ben nog niet ‘zo slecht’.

    ik hoop insha Allah dat de toekomst van de moslims er beter uitziet, en dat de moslims zich echt vasthouden aan hun DIEN.

  24. 24 -->Allah will be the judge of That 25 juni 2007 om 9:32000000 pm

    salaam moe3laikoem wa rahmatillah,

    ten eerste vindt ik het pijnlijk om de reacties te lezen. BIJNA iedereen die een reactie heeft geplaatst geeft een oordeel…..SPIJTIG….

    je kunt slechts je mening geven en alsjeblieft voel je niet beter dan die mensen op het filmpje. IEDEREEN maakt zo zijn eige zonden.

    Alleen Allah subhana wa ta’ala zal hier oordelen. en Amazighpower: Hoe DURF je je mede moslims te veroordelen als hoeren???!
    wat ze ook doen: het blijven moslims, tenzij Allah subhana wa ta’ala het anders zegt…

    Nogmaals mensen ik keur het niet af en stem niet toe…Het blijft allah subhana wa ta’ala de keuze…

    en By The Way: mijn zus gaat over twee weken trouwen en wij zullen ook muziek draaien(niet gemengd)er zal vast veel gedanst worden en ik zal het vast naar mijn zin hebben. Betekent dat dan meteen dat ik slecht ben?? (retorische vraag: ik verwacht geen antwoord)

    Ieder heeft zijn eigen kijk op de wereld….
    Ik probeer goed te leven, ik bid 5 keer per dag, vast in de maand Ramadan, draag een hoofddoek (optioneel), doe van tijd tot tijd aan zakaat en zal insha’allah in de toekomst naar mekka gaan.

    wat kun je hieriut op maken??IK BEN EEN MOSLIMA

    Dus waag het niet om mij een Hoer te noemen slechts alleen omdat ik zal dansen op de bruiloft van me zus
    (–>amazighpower)

    salaam moe3laikoem,

    anissa

  25. 25 Moke 25 juni 2007 om 10:05000000 pm

    A Salaam Alaikoem iedereen en vooral onze zuster Hanifa,

    Ik kan deze bericht niet verwijderen omdat je tegen deze soorten van trouwfeesten bent. Ik moet mijn neutraliteit behouden.
    Je moet van de mensen hun fouten leren, mocht het bij jouw uitkomen.

    Als jij ooit trouwt, moet je zelf de consequenties nemen, als je video-opnames toelaat, fotograven, iedereen met zijn gsm video-opnames doen en foto’s trekken om uw privacy later in de toekomst te schenden en te misbruiken, aldan niet met jouw toestemming.

    Ik heb zelf in het verleden vernomen wanneer er iemand trouwt, dat men zitten bekvechten om de video van de bruiloft. Men is van mening dat ze dat ook willen hebben (vele personen: dus er is 1 uitweg, met uw GSM opnemen en trekken): uw privacy is op 1 2 3 geschonden.

    Sorry, dat was eventjes een kleine toelichting over de situatie van bruiloft die hun privacy worden misbruikt.

    Thalla & Beslama.

  26. 26 H 26 juni 2007 om 10:07000000 am

    Dat is idd t gevaar, ookal heb je een feest met alleen dames, als er een meid tussen zit die het slecht heeft met haar zusters, dan is het niet moeilijk om ze dansend te filmen, en voor problemen te zorgen bij echtgenoten, broers en/of vaders, ookal is t hun fout niet.

    We moeten niet vergeten dat bijna alles van een vrouw 3awra is. En als je daarnaast nog zwoel zit te dansen… 😮

    Ik denk dat t beste is dat je bij de uitnodiging duidelijk zegt dat je liever hebt dat mensen geen camera’s meenemen, want je huurt je persoonlijke fotograve die dan vooral de bruid, bruidegom en de familie filmt.
    En dan kan iedereen alsnog volop feesten!

  27. 27 haki 26 juni 2007 om 3:05000000 pm

    Salam

    ten eerste wou ik mijn excuses aanbieden aan diegene die de zin ‘gelukkig dat het bij Berbers minder voorkomt dan bij de Arabieren’verkeerd begrepen hebben.
    ik bedoelde het zeker niet zo dat de Berbers beter zijn dan de Arbieren, natuurlijk niet!!
    ik heb gewoon de verschillende trouwfeesten die ik heb bijgewoont van Arabieren en Berbers vergeleken en moet zeggen dat de meeste Arabische trouwfeesten gemengd waren en dat dat veel minder voorkomt bij de Berbers. dat is alles, een feit dat ik zelf heb gezien. het kan natuulijk da ik me vergis.ik ben de laatste die ga zegge da de Berbers beter zijn ZEKER NIET want we zijn allemaal van dezelfde ‘familie’ en we mogen elkaar niet in een hoekje stoppen. ik heb gemerkt dat sommige hier me direct aanvallen zonder me te kennen. ik ben totaal niet egoistisch ofzo. ik woon trouwens ook in Antwerpen en heb veel Arabische toffe vriendinnen die qua Islam zeer sterk staan. maar daar gaat deze topic niet over. ik hoop dat de mensen hier die me verkeerd hebben begrepen inzien dat er niet meer achter ligt dan een zin dat verkeerd is geïnterpreteerd.

    m’asalama
    Zuster Haki

  28. 28 charifa 27 juni 2007 om 9:49000000 am

    sorry hoor maar dit vindt ik echt niet kunnen hoor, zo’n trouwfeest, mannen dansen met vrouwen das toch niet normaal sorry hoor, ik vindt het gewoon dat het apart moet zijn thats it.waar gaat dit wereld heen man subhana allah

  29. 29 oum sayfoedien 28 juni 2007 om 9:58000000 am

    salamoegelijkoem

    nou ten eerste vind ik het niet eens normaal om zo maar filmpjes van andere te platsen

    en ik ben zelf naar ee trouwfeest geweest waar alleen koran was en anashid zonder instrumeneten nou het was de leukste trouwfeest die ik ooi heb mee gemaakt geen camera niks dus je hoef niet alleen te eten en dan naar huis wat voor een trouwfeest is dat het is leuk geniet er van zeg met mannen gaan zitten dansen je moet je dan toch kunnen schamen en de vrouwen die daar staan die aijn getrouwd is tog niet normaal wat zou je in de andere dounya zeggen en het ergste van als is ze dragen een hoofddoek voor wat draag je hem als je midden de manne staat te dansen subhannallah zou allah ze inshallah op de rechte pad zeten en hun vergeven inshallah en waarom maken jullie verschil tussen arabieren en berberen die ne is beter dan de andere ze mak4en allemaal het zelfde fout dus kom niet zeggen dat het die of die is ik ben zelf berber dus ze maken allebij het zelfde fouten maar ghair inshallah ik hoop dat allah hun zult vergeven en mij zal vergevn als ik iets verkeerd heb gezegt of iemnd er mee heb gekwetst dat is dan niet mij bedoeling het is alleen goed bedoeld

    salaamoegelijkoem

  30. 30 eljamo 15 juli 2007 om 9:36000000 pm

    Dit is nu net de reden waarom ikzelf resoluut tegen het filmen ben op trouwfeesten. Dat dit filmpje z’n weg heeft gevonden tot op het internet zegt meer dan genoeg.

    Ik heb het filmpje meteen van de start stopgezet. Het is een zonde voor ons om alleen al naar dit filmpje te kijken. Geen enkele moslim is ermee gebaat om naar een filmpje van een trouwfeest van een ander te zitten staren waar er maar op los gedanst wordt. En dan heb ik het nog niet over die mannen (als je hen al zo kan noemen), die zomaar doodleuk tussen een horde vrouwen paraderen!

    De laatste tijd hoor ik steeds vaker van mensen bij ons in de buurt over trouwfeesten, waarbij koppels kwaad wegliepen omdat er gefilmd werd en zij er niet op wilden staan. Groot gelijk geef ik deze mensen.

    Nee, geef mij later maar een klein, sober trouwfeest inschallah als ik dan nog leef…

    Wasalaamoe 3aleikoem

  31. 31 noelle 1 oktober 2007 om 5:37000000 pm

    ik zoek een aneseed mannenband, weet jij mij te informeren.
    gelieven mij te contacteren.

  32. 32 Moke 1 oktober 2007 om 7:20000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد

    Beste noelle,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Als je van Nederland bent, dan zal dit zéér goed van pas komen, indien niet moet je het vragen om naar België te komen.
    Vergeet niet eerst 0031 eerste cijfer is 0 niet bijdoen.

    – Al-Wahda uit Rotterdam: participatie met nationale en internationale evenementen, optredens in het Arabisch en Nederlands, …

    – Rotterdam: tel: 0643003358
    adres: utseplein 28 (vlakbij metrostation maashaven)

    – Mannenband; http://www.elwafae.nl tel:     –      06-41287984

    Ik hoop dat ik je voldoende geholpen hebt.

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama. 😉       😛       😀       🙂

  33. 33 fayroz 2 oktober 2007 om 1:28000000 pm

    Het is wel erg dat de mannen tussen de vrouwen komen en ermee dansen maar ik vind het ook niet verantwoord om deze video’s op internet te plaatsen..
    Je moet toch toegeven dat je op een trouwfeest ook danst en zou jij het graag hebben dat je tentoongesteld wordt voor ieders oog??!!

    Ik zou zeggen haal deze video’s eraf voor er problemen van komen..

    Die vrouwen mogen zich naast hun kouzinaleven toch amuseren.. Spijtig van de mannen overal…

    xx

  34. 34 Moke 2 oktober 2007 om 5:46000000 pm

    Tegenwoordig is het overal zo, dat iedereen met zijn/haar eigen GSM alles opnemen, talloze foto’s trekken en ze nadien op het internet te plaatsen of ze te tonen naar andere contacten in de familie, vrienden, kenissen, enz. … Of de bruidegom/bruid op de hoogte zijn en het willen, is een andere vraag!!!!

  35. 35 mounialove 4 oktober 2007 om 1:55000000 am

    salam
    ik,vind,het,wel,normaal.als,je,een,feest,hebt,met,familie.wat.ik.nergens.op.
    vind,slaan,is,dat,er,mensen,bij,zijn,die,zeggen,GELUKKIG,KOMT,HTE,NIET,
    VOOR,BIJ,BERBERSE,slaat,nergens,op,berbers,doen,meer,als,ze,uit,het,zicht,
    zijn.en.deze.nurd.die.deze.privacy,heeft,geschonden,wordt,hier.voor.betaaldt.
    door.allah,,

  36. 36 Moke 12 oktober 2007 om 12:13000000 am

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد

    Beste ‘Broeders en Zusters in de Islam’,        ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Foto’s trekken, opnames video’s, GSM’s, …
    Het is niet toegestaan om foto’s te maken, of het nu tijdens een huwelijksfeest is of iets anders. Meer hierover leest u onder de volgende vragen: Wordt het gebed geaccepteerd als er beelden aanwezig zijn? ; Op Hadj gaan van de overwaarde & kunst in huis hebben. ; Het maken van foto’s en afbeeldingen.

    Het ergste nog is het maken van foto’s tijdens huwelijksfeesten, waarbij deze foto’s in handen van honderden mensen zullen vallen en iedereen zal andere bijna naakt geklede vrouwen en andere zaken zien op die foto’s. Dit laatste is naast het maken van foto’s ook nog eens verboden.

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama. 😉

     ‘www.Al-Islaam.com’

  37. 37 zwijndrecht 22 november 2007 om 7:39000000 pm

    JA het ergste van al is dat dit wordt gepubliciteerd en dat iedereen die wil kan kijken en dan die vrouwen met een sjaal en dan maar schudden en de mannen staan achter hen das pas niet kunnen waar gaan we inderdaad naar toe.
    Moge allah hen vergeven.
    Ik ben geboren en getogen in BELGIE EN HEB NOG NOOIT NAAR EEN GEMENGD HUWELIJK GEWEEST.
    zOUDEN DIE MENSEN WETEN DAT ZE ZOMAAR DOOR IEDEEEN GEZIEN KUNNEN WORDEN AMAI DAN ERG HEEL ERG?SCHOKKEREND VOOR ONZE GODSDIENST.

  38. 38 yasmina 2 mei 2008 om 8:23000000 pm

    Waarom maakt iedereen zich zo druk om de keuzes en gedrag van anderen? Begin maar eerst bij jezelf. Iedereen is vrij om te doen en te handelen zoals hij/zij denkt dat het goed is. De mens is een als vrij wezen geschapen en alleen Allah oordeelt. Niemand heeft het recht om over een ander te oordelen omdat je zelf niet volmaakt bent. Begin dus eerst bij jezelf.

  39. 39 ought fi dien 29 oktober 2008 om 8:50000000 pm

    salam alaykoum
    kan die persoon die over de “hadith” van de vrouw die melk in haar mond had en veranderde in bloed, een bewijs geven want dat is voorlopig niet te vinden danku

  40. 40 majida 5 november 2008 om 11:52000000 pm

    salam alaykoum,
    wat voor chouha is dat : muziek met annasiched : ze moeten gewoond goed denken en kkkkkkk arabsch , berbes mansen hebben recepect elkaar maar arabisch mensen hebben heleaal geen resepect dus als ik arabisch was dan zou ik dood gaan beter voor mij , soms gaan ze hoofdoek dragen maar mogen niet , je moet gewoon denken ASAHBIE
    ja vrouwen gaan met mannen dansen enz maar berbes mensen doen het helemaal niet , mannen apart en vrouwen apart en soms kinderen apart , maar arabisch mensen zitten en groot kamer vrouwen en mannen en meisjes en jongens en kinderen ja dat is echt haram maar ze weten niks over islam dus nog even leren, waar gaat dit wereld heen subhana allah ,
    maar we geven gewoon informatie .
    Beslama ,

  41. 41 Hafida 26 november 2008 om 3:40000000 pm

    Dan kun je evengoed een Westers trouwfeest online zetten hoor, wat is het verschil nu ze3ma?

  42. 42 nOuara 21 mei 2009 om 12:10000000 pm

    àsalaam àlaykoum..

    Ten eerste wil ik het eerst hebbn over die dOmme reactie van Majiida.. Wat probeer jij nu eigelijk te doen?? Berbers heilig stellen ofzo? Sorryy hoor maarr wat heeft dat te maken met Berbers of Arabiern? Geloof me,, er zijn heeel wat berbers die gemengde trouwfeesten houden. Ik denk dat je eerst die mayonaise van jOu daar vanbove eens goed moet late draaie voor je zomaar Onziin praat ..

    En jààhh zO een dingens kunnen misschien niet ,, maar ik bedoel..wie zijn wij om daarover te oordelen?? Laat die taak maar aan Allah over..

    Thalla..

  43. 43 Leyla 18 augustus 2009 om 8:31000000 pm

    Salaam allemaal

    Ik vind het erg dat iedereen hier zit te oordelen over de dansende vrouwen in de film… Volgens mij hebben ze niet veel te zeggen wat betreft of hun trouwfeest wel of niet gemengd is en zijn de mannen hier misschien nog meer schuldig…

    aan degene die deze film heeft verspreid; Jij begaat een grotere zonde dan al die dansende vrouwen te samen.

    grtz

  44. 44 Okhtkom_Hanane 10 december 2009 om 12:48000000 am

    Assalamo 3alaykom

    Ik vind het inderdaad niet kunnen mannen en vrouwen bijeen
    wij worden vaak uitgenodigd op trouwfeesten en normaal ben ik overal bij maar als er gezegd word dat mannen en vrouwen bijeen zitten mag ik van mijn vader niet gaan. Hij heeft gelijk , want wat ga je doen op een trouwfeest waar mannen zijn. Ik vind het toch leuker en gezegelliger op en trouwfeest waar de dames gezellig onder elkaar zitten, kan je teminste danse en gek doen! als ik ga trouwen word het incha allah Hijab & anacheed !
    Wa3alaykoem salam wara7matoellah

  45. 45 Layla 11 januari 2010 om 2:59000000 pm

    A Salaam Alaikoem

    ten eerste vind ik helemaal niet dat jullie recht hebben om dit filmpje te beoordelen! de enige die mag oordelen is allah!! wie zegt er niet dat dat gewoon de familie is tesamen ?? broers , nichten , neven , onkels?… ! ma kijk das uiteindelijk iedereen zijn eigen mening. ik vind het gewoon erger dat ik nu lees dat berbers blijkbaar veel beter zijn dan arabieren. dat er hier wordt verweten voor hoeren ?? . ik ben zelf een berberse ma ik vind dat we allemaal dezelfde zijn en iedereen heeft zijn eigen zonden…

    m’asalama

  46. 46 maryam/jannie 12 maart 2011 om 5:43000000 pm

    salem oe aleikum,

    ik heb de filmpjes gezien van de marokaanse bruiloft…..in 1 woord schitterend, ik ben zelf ook moslim, maar ben helaas mijn lieve habibi nog niet tegen gekomen, ik zou zo graag zo,n marokaanse bruiloft willen!!!! dan gaat er echt voor mij een allergrootste wens in vervulling.


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,019,919 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juni 2007
M D W D V Z Z
« Mei   Jul »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

