• Idool 2007: Adil, de allochtone Marokkaan ligt eruit.

Naam: Arab Adil – Woonplaats: Berchem – Geboorte: 04/04/1990
Vader: Marokkaan – Moeder: Spaans

Afscheidsfilmpje!!

 

Idool 2007 – Adil – Here comes the sun!

19 Responses to “• Idool 2007: Adil, de allochtone Marokkaan ligt eruit.”


  1. 1 moslima 14 juni 2007 om 9:52000000 pm

    salaam

    hij heeft echt een prachtige stem maar ja spijtig en nog iets die filmpje is te zien dat hij champagne met hun dronk of vergis ikmij een beeetje ik hoop het niet

    ma3a salaam

  2. 2 moslima 14 juni 2007 om 9:53000000 pm

    ik bedoel ik hoop dat ikmij vergis

  3. 3 Moke 14 juni 2007 om 10:28000000 pm

    Beste moslima,

    Dat is zo, je hebt gelijk.
    Alle gelijkaardige programma’s zijn ook zo: vb. Big Brother, …
    waar soms ook Marokkanen aan meedoen.
    Je bent verplicht om zoals hun zich te gedragen, om je er door te loodsen als winnaar: om te tonen dat je erbij hoort!!!

    Je hebt je zichzelf zeker en vast niet vergist.
    Dat staat vast: dat heb ik ook gezien.

    Thalla Frasek. 😉 🙂 😀 😛

  4. 4 abdel 15 juni 2007 om 4:32000000 pm

    die kan egt goed zinge en ik begrijp nie waarom da die eruiz licht .

  5. 5 Meisje 17 16 juni 2007 om 1:17000000 pm

    Ik wou maar even zeggen, niet iedere marokkaan is moslim hoor! het is niet omdat hij de naam Adil draagt, dat hij ook moslim is, of er zich naar draagt. Hij zelf is in een omgeving opgegroeid waar mss niet eens de naam islam werd uitgesproken werd. Hij deelde zelfs ene kamer met ene meisje, dat is zijn keus, ik maak mij dara nniet druk om zolang ik het maar niet doe. En het feit dat ze zeggen , “Tis een marokkaan, daarom ligt hij eruit” is zéver! Hij heeft het tenslotte gehaald van 1000den kandidaten, en dàt vind ik al een grote prestatie!!
    Bij d epreselecties kijken ze natuurlijk ook naar ke hibby’s, uiterlijk, ze denken wel aen het aantal kijkcijfers, en niet naar de prestatie van ene persoon, kijk maar naar Dean, ik vind hem geen geschikte winnaar eerlijk gezegd!

  6. 6 Meisje 17 16 juni 2007 om 1:18000000 pm

    DUBBEL REACTIE VERWIJDERT !!!

  7. 7 Broeder M 17 juni 2007 om 5:08000000 pm

    salaam alaikoem

    ik vroeg me af wat doen die filmjes hier op deze
    site met die zanger(adil) is dit niet een islamitische site
    en hebben jullie niet begrepen dat muziek haram is ik ben zelf
    marokkaan maar dat betekent niet dat ik dan hem moet accepteren
    en dat het mij wat moet boeien dat hij eruit licht vooral omdat hij zingt
    dat is mijn standpunt

    mijn excusec Allah weet beter

    wa alaikoem salaam

  8. 8 Assiya 17 juni 2007 om 7:06000000 pm

    Beste moslima en Moke,

    Hadden jullie Adil daadwerkelijk alcohol zien drinken?Als je die bewuste aflevering bedoeld die ik heb gezien, dan moet ik je zeggen dat ik hem niet heb zien drinken.Iedereen had een glas champagne vast (hij ook) om samen te toosten en een foto te trekken.Maar toen die foto getrokken was had hij die glas direct neergelegd zonder te drinken, hij had zelfs zijn handen afgeveegd, terwijl iedereen stond te drinken.Als ik mij niet vergis tenminste.Ik zeg dit omdat ik die vooroordelen wil kwijtraken.Dit wou ik gewoon even kwijt, schiet me niet af :s

    Moge Allah jullie zegenen

  9. 9 sji'iet ahlulbayt as 17 juni 2007 om 7:31000000 pm

    is deze site puur islamitisch

    volgens mij zit er actua & nieuws op, toch dingen waarmee vele moslimjongeren ook bezig zijn

    thuis hebben we satelliet zoals alle marokkanen, maar ‘k ga wel zeggen da ik soms idool op duitse satzender volgde, voor de kick: wie gaat er winnen. ok das kleine shirk en elke x heel veel spijt

    maar vele moslimjongeren volgen da toch een beetje

    allez zit toch liever soms achter tv dan in een disco, das nog erger

    salukes

  10. 10 sji'iet ahlulbayt as 17 juni 2007 om 7:33000000 pm

    ‘k zeg ni da het goed is, helemaal ni, maar ja, ik ben in ieder geval geen engel of een volledig onfeilbaar iemand: die zondigen ni

    salukes

  11. 11 Umm Ilyas 17 juni 2007 om 8:23000000 pm

    na3am, ma toch ‘k vind tijdverspilling ook.
    Ik keek vroeger ook wel naar idool en van die toestanden, maar zelfs het feit of het verboden is of niet weggelaten, is het echt zever.
    Als je één zo ’n schow hebt gevolgd heb je ze allemaal gezien 😉
    Wat met de meeste van die entertainende programma ’s zo is.
    khayr insha’Allah !

    salamu 3alaykoum

  12. 12 lotte 25 juni 2007 om 7:49000000 pm

    hoi ik ben lotte ik hoop dat adil het gaat maken hij is de beste van idool hij moet blijven verder doen want iedereen hoort hem graag zingen als adil volgend jaar nog is mee doet dan stem ik zeker op hem veel liefs lotte xxxxxxxxxxxxx

  13. 13 umm_zaynab 25 juni 2007 om 8:12000000 pm

    salaam
    hij heeft inderdaad een mooie stem.. jammer dat hij zich niet bezighoud met het citeren van da koraan.. daar zou hij wel ver mee geraken zowel in denja als in agira.. zulke dingen als idool zijn tijdverspilling.

    ma salama

  14. 14 Abdullah 26 juni 2007 om 1:10000000 am

    Ik geef ook toe dat ik soms x-factor heb gekeken op tv, maar alleen de eerste rondes, die zijn het grappigst 😀
    Ik weet niet of dit mag.. maar ik heb wel een leuk filmpje van idols, verzmaling van een aantal zeer slechte kandidaten op american idol.

    beetje humor kan geen kwaad toch? 😛

  15. 15 Anissa 2 juli 2007 om 4:15000000 pm

    salaam oe3laikoem,

    ik bekeek het filmpje en dacht: leuk…
    and that’s it…..

    waarom denken mensen altijd meteen dat een marokkaan een moslim is? wanneer een marokkaan op de tv komt of de radio or wathever dan wordt ie meteen bekritiseerd op basis van de islam.

    daarom moet ik het ff nog een keer zeggen: EEN MAROKKAAN IS NIET METEEN EEN MOSLIM!

    ma3a salama,
    anissa

  16. 16 Yasmine 8 juli 2007 om 8:39000000 pm

    K vind da Adil heel goed kan zingen en k snap wel da hij eruit lag want iedereen dacht door de commentaar van de juri da hij erdoor zou zijn en dus minder hebben gestemd..
    Spijtig!

  17. 17 khalid moslim 3 september 2007 om 4:05000000 pm

    is het niet zo dat je zo veel goede dingen leert door hadith’s te lezen en dat er wordt aangeraden om de slechte dingen te vermijden etc etc en uiteindelijk verpest je weer alles door dat je weer ff naar adil luistert of 1 van die idols mensen oftewel naar muziek.

    tog????

    ghair insa’allah

  18. 18 SimTo 16 september 2007 om 12:39000000 pm

    Tja, aan alles komt een eind!

  19. 19 youness 8 juni 2008 om 8:15000000 pm

    Ik,als moslim, begin me steeds vaker te ergeren aan de achterlijke manier van denken van vele allochtone moslims. Islam heeft niks tegen muziek. het gaat om wat je zingt, niet om het zingen zelf.
    Ik krijg steeds vaker de indruk dat de jongere generaties moslims (met uit ouders uit Marokko) achteruit aan het gaan is in plaats van vooruit. deze jongeren sluiten zich steeds vaker af van de autochtone bevolking. Adil is een perfect geintegreerde jongen die wellicht een perfect evenwicht heeft gevonden tussen zijn levensbeschouwing, en de seculiere samenleving waar hij in woont. Hij heeft wellicht veel islamitische maar ook niet-islamitische vrienden, waar hij zichzelf kan zijn.
    iK RAAD DEZE JONGERE GENERATIE MOSLIMS (MET OUDERS UIT MAROKKO) AAN EENS EEN JAARTJE IN MAROKKO TE GAAN WONEN; DAAR HEBBEN ZE MODERNITEIT LEREN COMBINEREN MET DE ISLAM;

    Het wordt eens tijd dat deze generatie zich realiseert dat onze profeet Mohamed en zijn volgelingen in een andere samenleivng leefden dan wij nu. En dat er veel meer diverstiteit is die je niet zomaar kan negeren. Islam is logisch genoeg om toegepast te kunnen worden doorheen de eeuwen. Gewoon je gezond verstand gebruiken en niet denken in termen van kaffirs en zo. We zijn allen creaties van dezelfde God. Neerkkijken op anderen is gods schepping beledigen.
    Asalam aleikoum


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,014,494 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juni 2007
M D W D V Z Z
« Mei   Jul »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

