Eigenschappen van de Profeet (ahadieths).

Al Moewatta (hadieth verzameling van Malik), wordt er een hoofdstuk aan de namen van de Profeet gewijd.
moh2.jpg Hierin staat: “Malik heeft van Ibn Sjihaab van Moehammad ibn Djoebayr ibn Moet’ im overgeleverd gekregen, dat de Profeet vzmh.gif heeft gezegd: ‘Ik heb vijf namen. Ik ben Moehammad. Ik ben Ahmad. Ik ben Al-Maah, door wie Allah ongeloof vernietigt. Ik ben Al Haasjir (de samenbrenger) voor wie de mensen worden samen gebracht. Ik ben Al-aqib (de laatste)’.”
Als je deze eigenschap wil navolgen, dan dien je Allah te vereren en te prijzen.

Volgens Aboe Hoerayra heeft de Profeet vzmh.gif gezegd:
“Het is niet zo, dat ik juilie wat geef en ook niet, dat ik jullie wat onthoud. Ik ben slechts een verdeler. Als ik de opdracht krijg om ergens iets te verdelen, dan doe ik dat op die plaats.”

De Profeet vzmh.gif heeft zelf gezegd: “Ik ben degene die na alle profeten komt en na mij zal er geen andere profeet zijn.”

Op de dag van het laatste oordeel zal de Profeet voor zijn gemeenschap bemiddelen. De Profeet vzmh.gif heeft gezegd:”Mijn bemiddeling geldt voor de hoofdzonden. Door het goede te doen, worden dagelijkse zonden uitgewist.”

1 Response to “• <b>Eigenschappen van de Profeet (ahadieths).</b>”


  1. 1 fatima 13 juni 2007 om 2:38000000 pm

    a salaam oe3alaikoem


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,037,662 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juni 2007
M D W D V Z Z
« Mei   Jul »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

