• Djenna: De eersten die zullen binnen treden!

De allereerste persoon die het Paradijs zal binnentreden is onze Boodschapper, Mohammed sallallahu ‘alayhi wa sallam en de allereerste gemeenschap die het Paradijs zal binnentreden is zijn gemeenschap. De allereerste van deze gemeenschap na de Profeet sallallahu ‘alayhi wa sallam die het Paradijs zal binnentreden is Aboe Bakr as-Siddieq radie Allahu ‘anhu.

In zijn boek ‘an-Nihaayah’ heeft Ibn Kathier overleveringen naar voren gebracht die hier betrekking op hebben.

Zo overlevert Anas ibnoe Maalik dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Ik zal de eerste zijn die op de Poort van het Paradijs aanklopt.” (Moeslim)

 

s-a-w.JPGAnas overlevert ook dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Ik zal bij de Poort van het Paradijs aankomen en vervolgens vragen of er voor mij geopend wordt. De Bewaker zal dan zeggen: ,,Wie ben jij?” Ik zal vervolgens antwoorden: ,,Mohammed.” Hij zal dan zeggen: ,,Ik heb de opdracht gekregen om voor niemand anders eerst te openen dan voor jou.”  (Moeslim)

Aboe Hoerayrah overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Wij zijn de laatste (die de Boodschap hebben ontvangen), maar de eersten op de Dag des Oordeels. Wij zijn de eerste van de mensen om het Paradijs binnen te treden.” (al-Boechari en Moeslim)

Aboe Hoerayrah overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Djibriel (vrede zij met hem) kwam naar mij toe en hij liet mij de Poort van het Paradijs zien waardoor mijn gemeenschap naar binnen zal treden.” Hierop zei Aboe Bakr: “O Boodschapper van Allah, ik wenste dat ik met jou was zodat ik dit ook kon zien.” Waarop de Boodschapper (vrede zij met hem) zei: ,,Waarlijk jij Aboe Bakr, jij bent de eerste die het Paradijs zal binnentreden van mijn gemeenschap.” (Aboe Daawoed)

6 Responses to “• Djenna: De eersten die zullen binnen treden!”


  1. 1 Moke 31 mei 2007 om 2:45000000 am

    salaam alaikoemn wa rahmatoellah wa barakatoeho,

    Hieronder vind je de andere link:
    Djenna: aankomst de laatste persoon.

    Nu weten we dat ook weeral, hmdlh!!!

    Beslama.

  2. 2 sji'iet ahlulbayt as 1 juni 2007 om 2:53000000 pm

    klopt ni: °Ali gaat na profeet sawas als eerste paradijs betreden: er zijn bewijskes in sunniboeken

    hij gaat zelfs aan Kawthar staan

    als abu bakr als eerste binnen mag, dan mag ik zeker voor hem binnen: ik heb fatima (as) niet onterfd, maar abu bakr wel, dus moet ik voor hem binnengaan

    salukes

  3. 3 Fatima 3 juni 2007 om 9:25000000 pm

    Salaamalaikom

    Sjiet waar heb je het over?? Kom met bewijzen of zwijg.

  4. 4 Um Abderrahman 3 juni 2007 om 11:16000000 pm

    Met alle respect voor de Shie’a, maar waarom worden de metgezellen van de profeet saw vervloekt en niet gerespecteerd. Ze hebben zoveel hadieth overleverd. En door hun weten wij hoe wij onze Dien moeten practiseren. En trouwens het waren niet zomaar vrienden. Allah heeft ze uitgekozen, omdat Hij weet dat ze de besten zijn die verder de Islam zullen uitbreiden.

    Liefs,

    Um Abderrahman

  5. 5 sji'iet ahlulbayt as 4 juni 2007 om 1:25000000 am

    fatima vraag aan moke of hij de bewijskes v onterving v fatima as dr abu bakr kan opzoeken

    ‘k heb ze al drgegeven toen discussie was: onder verschil sunnis shia????

    um abderr toon me waar IK shia in m/bericht sahaba vervloek of n,i respecteer?

    stel een vaststellin,g das alles

    salukes

  6. 6 H. 7 juni 2007 om 2:42000000 pm

    zeg wat waar is en wat goed is en waarvan je bewijzen hebt.
    en ook je moet alles accepteren wat in de koraan staat
    niks veranderen jij.(@)


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,013,618 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

mei 2007
M D W D V Z Z
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

