Vrouwen met hoge hakken.

hogehakken3.gifSheikh Mohammed Salih Al-Moenadjjied vertelde over deze onderwerp het volgende: het dragen van hoge hakken is niet toegestaan, omdat op deze manier de vrouw wordt blootgesteld aan het risico om te vallen. De sharee’ah beveelt ons om gevaar, in algemene zin, te vermijden; Allah zegt namelijk: En doodt julie zelf niet” [An-nisaa-e 4:29] “en stort jullie niet in de ondergang” [al-Baqarah 2:195].

Tevens is het zo, dat het dragen van dergelijke schoenen, ervoor zorgt dat vrouwen er langer uitzien, dan dat ze in werkelijkheid zijn, en dat hun zitvlak meer benadrukt wordt. Voor een gelovige vrouw is het niet toegestaan om haar sierraden (bijv. boezems, zitvlak etc.) te laten zien, aangezien Allah zegt:

“…en hun sierraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen (zusters in de Islam)…” [an-Noor 24:31]

Uit: Fataawa al-Ladjnah al-Daa-iemah, Madjallat al-Boeh’ooth, 9/46.
Bovendien is het zo dat hoge hakken ervoor zorgen dat vrouwen, meer voorover gebogen lopen. Het gevaar is dus dat de waarschwing die geldt voor vrouwen die lopen op een lokkende wijze, ook zal gelden voor deze vrouwen. [er is een hadieth die zegt dat vrouwen die lopen op een dergelijke manier, niet eens de geur van het paradijs zullen ruiken van een verre afstand]. Overigens is het medisch bewezen dat het lopen op hoge hakken de rug schaadt. Natuurlijk dienen de hakken zelf ook niet vergeten te worden; deze maken namelijk een geluid dat de aandacht van mannen aantrekt en een verleiding voor hen vormt.

hoge-hakken.jpghoge-hakken4.jpghoge-hakken2.jpg

43 Responses to “• <b>Vrouwen met hoge hakken.</b>”


  1. 1 lela zahra 26 oktober 2006 om 9:57000000 pm

    salaam wahaleikoem,

    Heel keurig uitgelegt! Ik sta volledig achter.

    Maar er zijn sommige vrouwen die niet groter zijn dan +-1.60m en willen graag groter en slanker lijken , is daar een trukje voor door bv.: ipv hoge hakken te dragen,misschien een brede 3/4 broek dragen of een rok tot onder de knie met botten (platte zolen) onder of is dat haraam om zich als “het westerse mode” na te leven.

    ma3a salaam

  2. 2 lela zahra 26 oktober 2006 om 10:16000000 pm

    salaam wa3aleikoem,

    Ik heb een oplossing voor de vrouwen die complexe hebben met zichzelf, een zwarte djellaba dragen met een sobre ‘puntige’ belg3a. ->(of maakt uw voeten groter). Op godsdienstig vlak zou dat moeten toegepast worden, maar……

    Vergeet niet dat elke man en vrouw knap of mooi kan zijn. Het is alleen hoe je jezelf onderhoud en opmaakt.

    Kleren maken de man. En de vrouwen dan ????

    ma3a salaam

  3. 3 Saïdake 9 november 2006 om 2:00000000 pm

    Assalaam iedereen,

    Weer ben ik teleurgesteld door de zoveelste uitspraak over ‘vrouwen’! Ben het er wel mee eens, absoluut, maar ben het er niet mee eens dat er altijd naar ons word gewezen en dat de mannen zich zogezegd allemaal netjes volgens de regels kleden! We leven weer in een patriachale wereld!

    Saida

  4. 4 wahiba 10 november 2006 om 11:46000000 am

    Ik vind dat dit de taak van de ouders is.
    Ze delen hun dochters wel mee hoe ze zich moeten kleden, wat ze wel of niet mogen,…
    Maar de jongens die thuiskomen met oorbellen strakke kleding en verbrand van onder de zonnebank,…is dan niet erg?

  5. 5 TIA 16 november 2006 om 12:26000000 pm

    ik vind dat allemaal overdreven .. al die vrouwen dat goed zijn maar hakken dragen gaan dan naar de hel omdat ze hakken dragen of wat..

  6. 6 nia_saleha 16 november 2006 om 12:53000000 pm

    Salam ou alikoum

    Tia ik heb een vraag voor je:
    Ben je moslim?

  7. 7 zohra 17 november 2006 om 6:00000000 pm

    ik ben het er mee eens dat vrouwen geen hakken mogen dragen waarvoor moet je hakken dragen omdat je jezelf te klein vind je moet toch trots zijn hoe ALLAH je geschapen heeft en trouwens ik vindt vrouwen die klein zijn juist schattig.

  8. 8 lela zahra 22 november 2006 om 9:29000000 pm

    salaam wa3aleikoem,

    “Naald” hakken is haraam -> heel dunne en hoge hakken bedoelen ze daarmee. Is geen sobere of neutrale voorkomen!
    Bij de “eerste indruk”.

    Ma3a salaam

  9. 9 lela zahra 22 november 2006 om 9:34000000 pm

    salaam wa3aleikoem,

    Idd, zohra we mogen ons niet klagen wat Allah swt ons geschapen heeft.

    ma3a salaam

  10. 10 Kees 19 mei 2007 om 9:33000000 am

    Tja, ik ben geen moslim; ik vraag me wel altijd af waarom jullie je zo vreselijk bemoeien met de positie van de vrouw. Een normaal opgeleide en opgevoede vrouw (zoals de meesten) met een normaal verstand kan best voor zichzelf denken en beslissingen nemen. Als die vindt dat ze hoge hakken moet dragen, soi, maar ga dan niet met Qur’án-teksten lopen nawijzen en betuttelen. Ieder is voor zichzelf tegenover Allah verantwoordelijk: niet alleen de mannen, maar ook de vrouwen!

  11. 11 Kees 19 mei 2007 om 9:46000000 am

    Even een kleine toelichting voor de duidelijkheid; wat mij bij moslims zo opvalt in vergelijk met andere godsdienstige groepen, is dat jullie zo intensief bezig zijn met wat anderen moeten of moeten laten. Kijk eens naar jezelf en laat anderen hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Als buitenstaander weet je niet wat je overkomt als je ziet hoe moslim-mannen zich bedillerig uitlaten over (hun) vrouwen, maar zelf gewoon doen waar ze zin in hebben en niemand mag daar iets over zeggen, want dan zijn ze gekwetst! En ga mij niet vertellen dat Allah dat zo heeft gewild.

  12. 12 Sohayla 19 mei 2007 om 10:27000000 am

    Salam 3alaykom goeiedag
    Kees, ik ben heel erg tevreden dat zelf een NIET-moslim reageert op deze site en dan nog heel erg begripvol.
    Een moslim zelf zou dit zelf niet beter kunnen verwoorden.
    Ik sta echt 8tr jou commentaar.
    Hopelijk zijn er nog zo een verstandige net als jou.
    Waarom wordt er nooit iets gezegd over mannen? Zijn ze zo perfect, denk ik nie.
    ok slu

  13. 13 Moke 19 mei 2007 om 10:39000000 am

    Salaam Alaikoem, een goeiemorgen iedereen,

    Wel Sohayla, stuur mij iets over mannen en ik plaats het online.
    DEAL ???

    Wat betreft het artikel, beste Sohayla & Kees. Alles wat hier op de site staat (incl. deze bericht), zijn richtlijnen naar de mensen toe en niemand bemoeit met andersmans zaken.

    Je kunt het vergelijken in deze werelds leven, wanneer je een overtreding begaat, wordt je gewezen voor de fout en je kunt er eventueel de gevolgen van dragen (verkeersovertredingen).

    Dat is hetzelfde met deze topic: het is een aanwijzing, een bepaalde richtlijn om de levenstandaard te stabiliseren. Het is jouw keuze, niemand verplicht het je? Niemand bemoeit met andermans zaken.

    Je gaat ook zelf verantwoordelijk gesteld worden voor je daden?

    Thalla & Beslama. 😉

  14. 14 Ichrak 19 mei 2007 om 11:08000000 am

    salam
    het is te zien hoe men er mee stapt ook e
    er zijn veel verxhillende schoenen met hakkken maar ik vind dat hakken beetje gevaarlijk zijn en ikzelf draag alleen maar hakken op feestjes.

  15. 15 Ichrak 19 mei 2007 om 11:12000000 am

    Salam Moke
    waarom mogen jongens oorbellen, is dat niet erg, waarom afgezakte broeken dragen, als men ook een islamitiche mannelijke kledij jongens moeten ook matoreen zijn, waarom uitgaan en de grenzen overtreden… NOG NODIG…
    Thally en slu

  16. 16 Sohayla 19 mei 2007 om 11:13000000 am

    srr was van mij
    verkeerd gestuurd

  17. 17 Soumi 19 mei 2007 om 12:54000000 pm

    Salaam aylakoem,

    er zijn sommige thema’s net als deze die als sh*** in mijn oren klinken.
    Waarom moet een vrouw perse hoge hakken dragen?
    Waarom kan een vrouw een goede advies gewoon niet aanvaarden?
    Waarom zijn vrouwen altijd tegen wat islam hen verbiedt?
    Ik ben zelf een vrouw vooraleer ik aangevallen wordt.
    Er zijn genoeg modieuze schoenen die vrouwen langer laten lijken zonder dat ze over de top van de berg hoeven te lopen.
    Wat is er zo interressant aan om je achterste zo op te heffen zodat diegene die achter je loopt je bekan in de *** kan kijken.
    Mannen hebben ook regels die ze moeten volgen als er diegen e zijn die als sjanetten willen rondlopen met bek***te gezeicht en oorbellen in hun oren en goud over hun halsen en armen dat is hun probleem zij gaan naar de hel want voor een man is het verboden zich met juwelen vol te behangen.
    Waarom zijn vrouwen altijd zo ontevreden over hun geloof.
    We hebben net zoveel rechten en plichten als mannen maar toch is het nooit genoeg.
    Ik ben die verdommde gezaag wel echt beu gehoord. Er zijn regels voor vrouwne die we moeten volgen en der zijn regels voor mannen die ze moeten volgen.
    Dus met andere woorden we all have our rules 2 live.
    Beslama

  18. 18 Aria 19 mei 2007 om 1:00000000 pm

    ik drrag elf ook wel is hakken (nu egt niet egt 😮 )
    maar wel op feestjes en dergelijke. 🙂

  19. 19 Seyma 19 mei 2007 om 1:04000000 pm

    Ik ben er mee eens met Moke, het zit zo dat er bepaalde ‘leefregels’ zijn. Het is nu aan je eigen of je je hieraan houdt of niet. Zoals Moke het ook zegt, iedereen zal er zelf voor boeten INDIEN nodig. Het is aan ons om dezez ‘leefregels’ bekend te maken dan in ontwetendheid te leven. En je bent oud genoeg om te weten dat deze regels er maar zijn om je eigen te beschermen tegen het kwaad.
    Oorbellen… je mag niet vergeten met welke intentie je dit gaat doen. Vroeger moesten de slaven dit dragen en Sultan Suleyman zei: ik ben een slaaf van Allah dus draag ik dit ook. Maar hedendaags: hebben de jongeren deze intentie? neen, een diamanten oorbel is gewoon om aandacht te trekken. Ik vind het zo zielig dat jullie altijd elkaar aanwijzen (meisjes tegen jongens of omgekeerd) zij mogen dit en wij niet dat. Ons doel moet het zelfde zijn nl.:
    Het Paradijs verdienen, en dit leven is ons exaam, masAllah voor degenen die zullen slagen

    wesselaam
    Seyma

  20. 20 Samira 19 mei 2007 om 3:06000000 pm

    Oke ik draag zelf geen hakken kan er niet eens op lopen.
    Maar wat moet je doen om naar de hemel te gaan.
    Is zo veel en moeilijk en de vrouw word altijd aangewezen en de man mag alles doen uitgaan ja hij is een jongen ben er gewoon niet mee eens en dit is en blijft mijn mening. 😉
    Thalla

  21. 21 Soumi 19 mei 2007 om 3:26000000 pm

    Salaam aylakoem,

    Naar waar mag een man uitgaan?
    De bar, discotheek, ….

    Een normale islamiet kent zulke plaatsen niet en zowel als een man en een vrouw wordt aangeraden thuis te blijven, een man mag enkel buiten gaan om te zorgen voor zijn familie, dit houdt in werken, boodschappen en de vrouw of kinderen in geval va ziekte naar de arts of ziekenhuis brengen.
    Diegene die s’avonds op cafe zitten en dan snachts thuis zat komen en dan hun vrouwne lastig vallen is neit aangeraden in de islam.
    Een man moet bidden in de moskee omdat dit tot de essentiele levensbelang is.
    Een vrouw mag enkel voor het vrijdaggebed bidden in de moskee. De wetten van de islam kan je niet kiezen om te doen wat je wilt en de ouders die hun zonen laten om buiten te blijven s’avonds zijn niet goed opgevoed.
    Wat gaat u kind s’avonds doen laat in de avond? Welke islamiet vergeet dat?
    Dus voordat iemand zijn mening zegt over iets dat hij niet kent moethij eerst beseffen wat zijn mening inhoudt,

    beslama

  22. 22 Anissa---> Kees 19 mei 2007 om 4:08000000 pm

    dat is mooi gezegd en het is waar!!!

    we mogen dat als moslim niet ontkennen, jammer genoeg zijn er nog vele vrouwen onderdrukt (jammer genoeg heb ik dat de laatste maanden zelf gezien… anders zou ik het zelf neit geloven!)

    en dat door mannen die inderdaad regels willen maken/veranderen voor vrouwen (onder wie hun eigen vrouw), maar voor hen gelden speciale regels (en ik zeg niet dat man en vrouw in de islam gelijk zijn en gelijke dingen mogen, want dat is niet waar! maar ik kan er niet tegen dat een vrouw alleen thuis zit met de kinderen en haar man heel de avond wegblijft….!!! hij moet zijn gezin steunen, niet alleen financieel…Volgens mij zijn er echt heel wat getrouwde vrouwen die gefrustreerd zijn, terwijl dat net niet de bedoeling is van een huwelijk in de islam!)

    ik vind dat heel erg… dat schrikt me erg af!!!

    ze fixeren zich zoooo hard op de vrouwen dat ze vergeten om zich met zichzelf bezig te houden, zijn zij wel goed bezig???

    en inderdaad Allah swt heeft dit volgens mij niet graag…

    En Allah weet het beste!

  23. 23 Moke 19 mei 2007 om 4:14000000 pm

    Salaam Alaikoem ‘Beste Zusters’,

    Gelieve bij de onderwerp te blijven, vrouwen met hoge hakken ==>
    bij het uitgaan. Maar niet enkel over uitgaan te discussieëren dan wijk je af.

    Sorry, voor te corrigeren !!! 😦

  24. 24 amal 19 mei 2007 om 6:15000000 pm

    er zijn genoeg vrouwen die door medische omstandigheden hakken moeten dragen….

  25. 25 khaddi 19 mei 2007 om 6:36000000 pm

    ik ben net blij dat er zo’n onderwerpen geplaatst worden voor vrouwen.
    in het bupo en evrm (internationale wetgeving) staat dat iedereen recht heeft op informatie.
    als zo een onderwerpen worden geplaatst: hoe meer hoe beter. want dat is informatie
    er staat ook in over vrijheid van mening: een vrouw heeft dan recht om dan uit die tekst een conclusie te trekken, voor haarzelf.
    dus wees niet tegen die teksten, het stimuleert het kritisch zijn.
    trouwens, als je wil dat er meer teksten worden geplaatst over wat mannen niet mogen,plaats ze dan zelf.toon het goede voorbeeld…

  26. 26 khaddi 19 mei 2007 om 6:37000000 pm

    sorry Moke,had niet gezien dat je vroeg bij het onderwerp te blijven…:)

  27. 27 Soumi 19 mei 2007 om 10:08000000 pm

    Salam aylakoem

    Ik begrijp al best dat iedereen uit de baan is geraakt bij de thema hoge hakken.
    Maar hier zijn en paar die deze thema te serieus nemen en de schuld bij andere wil geven.
    Terwijl medisch is bewezen dat hoge hakken de ruggengraat aantast en ook de voeten misvormd ec…
    Waarom kwellen vrouwen zich dan om die schoenen te dragen.
    Mischien zijn ze geschikt om bij feesten te dragen maar ik zie ht nut niet in om er mee over straat te lopen.
    Dit is mijn mening natuurlijk.
    beslama

  28. 28 aisha 20 mei 2007 om 5:24000000 pm

    SALAAM ALAYKUM RAMATHOELLAH WA BARAKATHOE

    DAARBIJ KOMT NOG DE LAWAAI DIE ZE MAKEN
    JE HOORT DAT ERE EEN VROUW AANKOMT EN DE MANNEN DRAGEN ZICH OM BIJ DIE GELUID
    IK HEB ECHT IETS STOM EEN KEER GEHAD HIERMEE WAS GELIJK GENEZEN
    IK HADE SCHOENEN GEKOCHT NIET MET EEN NAALDHAK PUMP OFZOIETS MAAR MET EEN SLEEHAK IK KON GEEN ANDERE SCHOENEN VINDEN TERWIJL IK ALTIJD LAGE SCHOENEN DRAAG EN KOOP
    ANAYWAY DIE WINKEL HAD TAPIJT IN DE ZAAK , DUS IK HAD NIKS DOOR, EENMAAL BUITEN MAAKTE ZE TOCH LAWAAAAI, EN JE BEWEEGT HEEL ANDERS DAT BEDOELDE DIE IMAM DAT DE BILLEN DIK IK BENADRUK KLIK KLAK KLIK KLAK, EN ALLE MANNEN OMDRAAIEN EN KIJKEN WELKE VROUW KOMT DAAR AAN MAAR IK BEN HELEMAALO BEDEKT, DUS ZE BEGREPEN HELEMAAL NIKS VAN
    NOU JA IK GENEERDE ME DOOD, BEN GELIJK NAAR HUIS GEGAAN EN HEB ZE NOOIT MEER AANGETROKKEN, TOCH MAAR DIE VERSLETEN SCHOENEN WEER AANGETROKKEN

  29. 29 kadisja 20 mei 2007 om 7:10000000 pm

    weet je wat ik draag ook hakken, sommige kledijs kan je niet anders….. eerlijk gezegd zijn hakken pijnlijk, ongemakkelijk sexyyyyyy True!!! Ik draag het op feesten waar veel volk is hoor je dus zeker de hakken zelf niet..
    das 1
    de tweede is je hebt lopen en lopen je kan ook gewoon stappenz onder je heupen te shaken……..believe me
    met platte voeten kan je even goe als een mannequin rondlopen!!! in deze tijd vallen hakken minder op dan vroeger want nu draagt iedereen het!!!by the way
    eerst moeten we met het innerlijke iman (geloof) bezig zijn die sterker maken dan zijn deze discussies eens niet nodig want de persoonz elf weet dan wat mag en niet we moeten gewoon de weg van profeet volgen, niet wat de ene over de andere zegt (roddels ) dat schaadt alleen mensen. Wat haram is voor mannen : – zijde
    – goud (al onz mannen dragen bekan, goed een nieuwe trend zeker?) :
    haha , en dan die strakke jeans van mannen jonges tis zelfde als je geen broek aan hebt, je kan de vorm van je genitalien zien!!!!
    of door weg zakkende broeken onder de heupen van jonges hey!!! die onderbroek van u verstop het maar weg niemand wil dat zien….
    das echt onbeleefd………echt waar nu is da “MODE”
    what ever
    follow the profet……….das genoeg
    geen discussie nodig

  30. 30 gerda 21 mei 2007 om 8:00000000 am

    Ik draag hoge hakken zoveel ik wil en niet enkel om uit te gaan maar ook om naar het werk te gaan en soms ook niet, gewoon waar ik ’s morgens zin in heb, en geen man of geen godsdienst zal met zeggen wat te dragen of niet, waar jullie over discussiëren, er zijn immens veel belangrijker dingen om aandacht aan te besteden.

  31. 31 TIA 21 mei 2007 om 10:28000000 am

    salaam iedereen

    ik draag ook soms hakken. ik weet dat het niet mag. maar soms heb ik bv een broek dat lang is of zo . dan vind ik dat mooier passen met hakken. maar zo vaak draag ik dat niet.
    ik weet dat er veel dingen zijn dat niet mogen. maar langs de andere kant we leven ook niet meer in de tijd van de Profeet Mohamed vzmh.

    ik denk ook dat er andere dingen zijn dat er gebeuren dat veel belangrijker zijn om te bespreken. zoals bv meer moslims die moeten gaan studeren. minder haat tussen moslims en ruzie. meer goed zijn met de mensen. en ook meer een goede indruk geven van het geloof.

    ik vind ook dat kees wel gelijk heeft ivm dat er veel mensen zijn die zich te veel moeien met wat andere doen. we kunnen allemaal ons verantwoordelijkheid nemen.

    iedereen kan nadenken over hetgeen dat die pesroon wel of niet wilt doen. als we het niet eens zijn met iemand dan maken we ze uit of beginnen ruzie te maken. terwijl dat dat int geloof ook niet mag.

    dus over die hakken; mijn mening; het is niet het einde van de wereld als je toch hakken draagt omdat dat gewoon soms mooier oogt.
    er zijn veel vrouwen die dat dat dragen en vaak valt het niet zo hard op. zeker als je een lange broek aan hebt.

    beslama

  32. 32 Sabah 21 mei 2007 om 1:15000000 pm

    salam

    Tia zegt: we leven ook niet meer in de tijd van de Profeet Mohamed vzmh.

    We hoeven niet persé in die tijd te leven , het is gewoon we laten ons meeslepen met het leven van de Kufar!

    Btw, Ik heb nooit hakken gedragen.

    Ma3a salama

  33. 33 TIA 21 mei 2007 om 1:44000000 pm

    salaam sabah

    iedereen zijn eigen ding he. dat is goed voor jou dat je geen hakken draagt. ik draag dat soms wel. wat maakt mij dan anders als jou?

    beslama

  34. 34 moslima 21 mei 2007 om 2:16000000 pm

    salam alaykoum,
    tuurlijk moet ieder voor zich weten wel of geen hakken
    ieder moet zichzelf verantwoorde op de dag des oordeels
    maar ik wilde wel even zeggen dat ik die ondingen nooit meer wil dragen ik droeg ze ook altijd zeker tot mijn 18e
    maar o wat heb ik nu een spijt want het spreekwoord;wie mooi wil zijn moet pijn lijden klopt in mijn geval door het vdragen van hakken is mijn rug verrot bij alle drie mijn zwangerschappen heb ik hier dubbel zoveel pijn van ondervonden en ook mijn teennagels van mijn grote tenen zijn vergroeit wat zeer pijnlijk is het was zelfs zo erg dat ik op mijn trouwen slippers aanmoest want gewone schoenen dat ging zelfs niet eens meer dus voor mij geen hakken meer.
    ieder moet zelf weten wat hij doet want niemand is pefect ik wilde alleen waarschuwen want die pijn die ik heb gevoelt
    was echt verschrikkelijk.
    moge allah onze fouten vergeven
    masalam nadia

  35. 35 ukht fie dien 23 mei 2007 om 12:51000000 pm

    Salaamu 3ala man it taba3a al huda (vert.; mijn salaam aan degenen die de leiding (van Allah ta’ala) volgen,

    Voor de zuster die voorstelde 3 kwart broekten te dragen; je gaf het zelf ook aan: Het is voor ons idd niet toegestaan om de kuffar te immiteren in hun klederdracht; hun feestdagen, etc. En wij hebben alhamdoliLaah jellaba’s en rokken en nog meer van dat soort bedekkende kleding waarmee we ons kunnen bedekken, zoals het etiquette zegt van de islaam.

    En waarom moeten we er aantrekkelijk uitzien? Je kan er wel buiten schoon uitzien, maar dat is niets als het daarbinnen verdorven is; en ge een slechte persoon bent; of een persoon bent die de geloof verwaarloost.

    En verder; de Profeet (sws) zag toen hij zijn hemelreis had, dat er vooral veel meer vrouwen de Hel (wa-l 3iyyaadu biLaah) bewoonden, dan de mannen. Daarom dat er ook veel wordt verteld over de vrouwen: Hoe ze zich dienen te gedragen, etc. Hetzelfde geldt ook voor de mannen hoor.

    Maar wij vrouwen hebben bijvoorbeeld dat wij aantrekkelijk zijn, en ja vrouwen zijn ook wel eens roddeltantes, en jaloezie speelt er ook vaak, en het willen hebben van veel dingen, en dure dingen… dat gedoe. Dus het is altijd gedoe met ons vrouwen; daarom dat we bewust ermee bezig moeten zijn. Niets patriarch, maar gewoon de waarheid. En ik vind het juis prettig dat er veel nasihas (tips dus) worden gegeven doormiddel van hadiths en teksten, enz. hoe we ons kunnen verbeteren.

    Zo kan iedereen aan zijn eigen werken, en inshaa-e Allah tot de bewoners van het Paradijs behoren, Allahoemma Ameen!

    salaam alaykoum wa rahmat Allah!!

  36. 36 Oegt 23 mei 2007 om 12:57000000 pm

    Salamu3alaikum,
    Staghfiru’Allah draag ik af en toe ook hakken..
    Maar ik ben het aan het afleren door mooie schoenen te kopen die geen hakjes hebben of geluid maken..
    Insha’Allah zal er een dag komen dat ik het woord hakken niet meer ken.

    salamu3alaikum,

  37. 37 fatima 23 mei 2007 om 4:14000000 pm

    salaam,

    voor mij draait het allemaal WAAROM je zo’n schoenen draagt.
    mijn zus draagt ook hakken maar zij draagt dat omdat ze niet met platte schoenen kan stappen.
    op een dag scheelde er iets aan haar schoenen weet niet juist meer wat. dus ik leende haar mijn schoenen die waren plat.
    eenmaal op straat lag ik plat van het lachen.
    zij stapte alsof ze onder die schoenen een hak had, zoals wnnr je dnekt dat er een trede is en je heft je voeten maar er is geen trede zo was da bij haar ook. ik ag dat echtnooit vergeten.
    zie je als zij dat draagt vind ik datniet erg, maar sommige dragen dat zodatze langer lijken of zodat de straat hun zou horen tak tak tak
    zo iemand moet geen hakken dragen!!!

    salaam

  38. 38 Hanifa 25 mei 2007 om 4:25000000 pm

    ik draag nu sinds een jaar geen hakken meer, Alhamdoelilah.
    had ik nooit van mezelf verwacht, heb zelfs leren rijden met hoge hakken.heb sindsdien nooit meer pijnlijke voeten meer gehad, voelt heerlijk aan! Probeer het zelf ook eens!!!

  39. 39 Sameerah 26 mei 2007 om 2:56000000 pm

    Salaamu alaikum

    Hakken? idd, ze trekken de aandacht van mannen…
    Als je het draagt en ze trekken de aandacht van mannen dan ben jij in fout en de mannen die kijken in fout…
    maar als je geen draagt dan ben jij niet in fout en zullen de mannen ook niet in fout zijn…

    Zo simpel!! Waarom zo moeilijk maken!!! Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden!!!

    Ik ben ook akkoord met Soumi!!!
    Maar de profeet (vzmh) zei ook dat in de hel meer vrouwen zullen zijn dan mannen…

    Think about this!!!

    Khair Insh’Allah

  40. 40 Umm Ilyas 28 mei 2007 om 9:27000000 pm

    Salamu 3alaykoum wa ra7matoellah wa Barakaatuhu

    Voor alle duidelijkheid: de man dient zich ook vroom, eerbiedig en bescheiden te gedragen in zijn sociaal en gezinsleven! Dit geldt voor iedere Muslim. Ook de man dient zich aan de richtlijnen van onze prachtige, perfecte Deen te houden.
    En de vrouw die moet worden gerespecteerd en gewaardeerd, de laatste profeet Mohammed Salla Allahu 3aleihi wa Salaam, de zegel der profeten, is hiervan het beste voorbeeld. Hoe hij zijn vrouwen behandelde zo zou het moeten in het dagelijkse leven.
    Jammer genoeg is dat vaak niet zo.
    Als we zijn Sunnah volgen, moeten we dat in alles doen, dus de mannen moeten hem ook volgen in de manier van het behandelen van vrouwen in het algemeen.
    Dat gaat van je moeder, je klasgenote, je zus tot je vrouw.
    Laten we dan ook niet vergeten dat Al-Djannah onder de voeten van ons moeder ligt.

    daarom wil ik ook dit klein tekstje plaatsen ter verduidelijking.
    En ik wil ook benadrukken dat al7amdoelillah er ook mannen zijn die weten hoe ze hun vrouwen moeten behandelen en laten we dan ook allemaal bi’idniLlah onze zonen de belangrijke waarden van de Islaam meegeven (alsook onze dochters uiteraard).

    Khayr insha’allah.

    De waarde van de vrouw in de islam… Kristal?

    In de Naam van Allah,

    De Meest Barmhartige, De Meest Genadevolle

    De waarde van de vrouw in de islam
    Kristal?

    Er wordt zo veel gepraat en geschreven over de rol van de vrouw, de rechten van de vrouw, ook wel eens over de plichten van de vrouw. Er is een Dag van de Vrouw, er zijn congressen over de onderdrukking van de vrouw, de mishandeling van de vrouw, … te veel om op te noemen. Er wordt schandelijk onderdrukt, rechten worden ontnomen, er wordt mishandeld op grote schaal. Het is erg. Er zijn bijna geen woorden voor.

    Alvorens we posters aan de ramen hangen met slogans zoals: ‘Is de vrouw enkel een keukenprinses?’ Of ‘Geen onderdrukking meer!’ Of ‘Wij willen niet meer zeggen dat we van de trap gevallen zijn!’ of iets dergelijks, kunnen we beter wat opzoekwerk doen en boeken lezen (die juiste informatie geven) over de waarde van de vrouw in de islam. Hier is niet zo erg veel plaats om er veel over te schrijven; daarom heb ik getracht om zo beknopt mogelijk wat voorbeelden te geven over de waarde van de vrouw in de islam.

    De vrouw wordt geëerd in de islam, heeft haar rechten (en natuurlijk ook haar plichten) en mishandeling en onderdrukking zijn volstrekt verboden! Geen ja, … maar. Lees gewoon even verder en denk erover na. Deze tekst is gewoon een aanzet om verder te zoeken; verder dan de meesten zoeken. Er is ongelooflijk veel onwetendheid over deze levenswijze – de islam. Er is zo veel wat verkeerd begrepen wordt en het wordt van de ene generatie op de volgende doorgegeven. Veel mannen zijn er van overtuigd dat ze het recht hebben om hun vrouw bont en blauw te slaan. Veel mannen luisteren helemaal niet naar wat hun echtgenote te vertellen heeft. Het kan een ellenlange lijst worden, maar jullie kunnen die zeker zelf verder aanvullen. De meeste mannen gaan niet terug naar de basis; niet naar de pure islam waar de vrouw met respect behandeld moet worden.

    Welke waarde heeft de islam aan ons vrouwen toegekend?(2)

    De Profeet Mohammed – sallallahoe ‘alayhi wa sallam – heeft gezegd dat de beste mannen degenen zijn die het beste zijn voor hun vrouwen.

  41. 41 givethanks2allah swt 29 mei 2007 om 3:04000000 pm

    salaam oe3laikoem wa rahmatoelaah

    voor dat ik de discussie las, dacht ik dat de stelling een beetje overdreven was. wat is er nou zo erg aan hakken: ik draag het niet zo vaak: als ik er over nadenk bijna nooit. ik vind ze gewoon niet lekker zitten, en blaren die je krijgt!oef!

    ik vond hakken best wel onschuldig(behalve naaldhakken: me moeder noemt ze altijd ho*renschoenen)en was niet van plan om mijn schoenvoorkeur te veranderen. maar hoe meer ik las hoe meer ik begreep. en sorry mensen maar het is waar: de vrouw trekt veel aand8 door hakkenschoenen aan te trekken (tenzij het voor medische redenen gebruikt wordt): het duwt je b*llen naar achteren en je boezem naar voren. en als dat niet haram is, wat dan wel? het is eigenlijk best wel ordinair als je het zo bekijkt.

    een moslima is beter dan dat…
    of jet het nou wil geloven of niet: de vrouw in het algemeen is verleidelijk…Geen wonder dat er zo veel in de hel belanden. daarom zijn er ook zo veel voorchriften voor ons: niet om ons in toom te houden, maar om ons te behoeden voor vele vrouwen die ons zijn voorgegaan…

    ik vind egt dat hakken niet in het openbaar gedragen moeten worden, maar dat betekent NIET dat de ene moslima beter is dan de andere slechts om haar schoenen.

    Immers:
    een ho*r gaf een bakje met water aan een dortslestige hond en enterde een van de vele Hemelen. terwijl een moslima een katje van de honger en dorst liet sterven en daarop enterde ze een van de vele Hellen.

    Wat je hier uit kunt leren is: het is niet alleen je kleding en schoenvoorchriften waar je je aan moet houden: ik vind dat je je volledig moet proberen in te zetten: met HART, en ZIEL en KARAKTER.
    en zelfs DAN nog weet je nooit of je de hemelen in gaat: alleen Allah subhana wa ta’ala weet dit zeker.

    ik beoordeel niemand, zelfs niet mezelf…
    maar ALSJEBLIEFT mensen: probeer goed te leven, want wie weet wanneer het je laatste dag kan zijn…

    salaam oe3laikoem wa rahmatilaah

  42. 43 Nyu 6 mei 2012 om 11:32000000 am

    Ik heb laatst voor mezelf voorgenomen geen hakken meer te gaan dragen. Ik had daarvoor niet eerst dit gelezen maar vond het zelf persoonlijk in strijd met hijaab en voelde me er niet meer gemakkelijk bij. Het is voor mij dus een persoonlijke keuze maar ook uit religieuze overtuiging (persoonlijke keuze en religie hoeven niet perse in strijd te zijn met elkaar)

    Wat mensen hier zeggen over bemoeien met de positie van de vrouw etc Sorry hoor, maar ik hoop echt dat in een land als dit mijn positie hetzelfde blijft of ik nu hakken draag of niet en dat ik ook zonder hakken nog evenwaardig behandeld zal worden. Of bedoelde Kees dit anders?

    Er zijn genoeg fatwas over kleding van de mannen ook. Maar idd het stoort me ook soms dat er meer nadruk wordt gelegd op de regels voor vrouwen met name door Sheikhs van het Arabische schiereiland die ook veel invloed hebben op moslims in het westen. Maar dat betekent niet dat de regels voor vrouwen plots niet meer gelden. Islam heeft regels voor vrouwen EN voor mannen.


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,012,664 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

mei 2007
M D W D V Z Z
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

