Steniging na misbruik dochters.

Een Pakistaan die elf kinderen verwekte bij zijn stiefdochters, gaat gestenigd worden. De inwoner van de Arabische Emiraten is door een Sharia-rechtbank definitief ter dood veroordeeld.
 
De politie arresteerde Abdul Aziz in 2005 nadat zijn jongste stiefdochter een aanklacht had ingediend. Uit onderzoek bleek dat hij na jaren van misbruik maar liefst elf kinderen had bij vier van zijn stiefdochters. Hij dwong de meisjes, die nu tussen de 21 en 26 zijn, met een mes tot gemeenschap. Eén van hen was op het moment van de arrestatie acht maanden zwanger, zo meldt Gulf News. DNA-onderzoek wees uit dat de stiefvader de schuldige was.

De zaak kwam aan het rollen toen de vijftienjarige dochter des huizes met een plaatsgenoot wilde trouwen. Haar vader weigerde, waarna het meisje het hele verhaal op het politiebureau opbiechtte.

De moeder, een Indiase vrouw die hertrouwd was met de Pakistaan, is schuldig verklaard aan het vervalsen van geboortebewijzen. Haar straf volgt nog. De vier stiefdochters hebben overigens elk tachtig zweepslagen gekregen. ‘Omdat ze seks hadden met de stiefvader’… Volgens Gulf News is het de eerste keer dat iemand na een officiële uitspraak van de rechter gestenigd zal worden.

BRON: De Telegraaf – 13/04/2007.

24 Responses to “• <b>Steniging na misbruik dochters.</b>”


  1. 1 chahida 4 mei 2007 om 4:57000000 pm

    huh waarom hebben die stiefdochters zweepslagen gekregen??? die werden toch verpligt of heb ik het mis??? en voor die man is het zijn verdiende loon dat hij gestenigd word voor zon algelijke man heb ik geen woorden ALLAH IHFAD!!!!!!!

    salaam ahleykoem warahmatoelahi

  2. 2 chahida 4 mei 2007 om 4:58000000 pm

    * verplicht
    * walgelijke

  3. 3 Moke 4 mei 2007 om 6:49000000 pm

    ahlaan & sahlaan chahida,

    zijn verdiende loon, niemand zou het graag hebben als het met je eigen dochters zouden gebeuren, zelfs uw broers e.a. familieleden, … dat is ergens normaal.

    Wat de dochters betreft is medeplichtigheid, vandaar die zweepslagen. Ze had vroeger haar mond moeten open doen voor aan die zweepslagen te kunnen ontsnappen, vb. na het eerste keer.

    Dis is pas een bewijs dat er ontucht gepleegd is, waarvoor gestenigd mag worden volgens Islamitische rechtbank. Dat is wat anders wat er de voorbije bericht te melden was met die Yezidisten.

    Voor Europa is dit geen echte misdrijf en komt neer, méér op een lichte straf.

    Hopelijk begrijp je dit allemaal!!!

  4. 4 Blub 4 mei 2007 om 7:14000000 pm

    Pff word je verkracht en dan krijg je ook nog 80 zweepslagen. Ik vind het nergens op slaan, die meisjes waren waarschijnlijk bang dat hij ze iets zou doen als hij erachter kwam dat ze het tegen iemand hadden verteld. Hetzelfde geldt voor die moeder. Ik denk dat ze gewoon machteloos stonden en hij hield ze vast in de gaten, waar ze heen gingen enzo.

  5. 5 Sara 4 mei 2007 om 7:41000000 pm

    Salaam aleikhoum

    Ik vind dat die meisjes geen zweepslagen mochten krijgen, ze verdienen het niet. Ik ben zeker dat ze niet wilden verkracht worden, en dat ze waarschijnlijk niet naar de politie gingen uit vrees voor die Pakistaan.

    De straf voor de Pakistaan vind ik wel goed, het is zijn verdiende loon. Heeft hij naar elf kinderen nog altijd niet door dat wat hij doet zéér haraam is?

    Ma3salaam

  6. 6 hilmi 5 mei 2007 om 12:01000000 pm

    salaam broeder Moke

    Ik doe mijn thesis over de hudud, ik heb nu geen tijd om hier een uiteenzetting te doen.

    Maar je bent verkeerd op vershillende punten, ik raad u aan om meer te lezen vooralleer je met zo’n zelf zekerheid begint te spreken over steniging, want je laat de sharia dingen zeggen die ze niet zegt

    Allah ahdina ‘ilman yanfi’una wa al muslimin wa a’tina ‘ilm al waqi’ wa fahmahu

    salaam

  7. 7 Junnus 5 mei 2007 om 2:02000000 pm

    salaam alaikum ,

    Dit is een fatwa of een uitsprak die nergens op lijkt voor de mens in tegenwoordigtijd.

    Allah heeft ons kennis gegeven en ons middelen geschonken om hieruit ons visie naar oordeel en rechschappenheid waarbij wij al het nodige moet zien uit te putten , om zowel de mens en mede mens de gelovige en ongelovige mede mens , een middel uit te kiezen dat de straf die zo iemand ( gelovige of ongelovige ) te moeten krijgen .
    Want wat u al heeft beslist kunt u dat niet meer omdraaien.
    U zult dit levenslang mee zitten en na uw dood zal de Heer , God, Allah uw oordel vellen.

    De stenentijdperk is ons voorbij gegaan daar moeten wij lering trekken
    Oude straffen , zoals ophanging , stenigen en zweepslagen zijn voorschriften van voor onze tijdt. gepast is straffen die wij met elkaar met kunnen toepassen in deze decina zoals werkstraffen enz,

    Ik kan heelveel soortgelijkwerkstraffen die deze soort gevallen zouden kunnen toepassen , maar dan moeten wij dat samen beoordelen.
    Dus je ziet in mijn comments gebruikt ik geen die is goed of die is slecht enz..

    Want dat is roddelen.

    Maar dat wij gewoonweg nalopen wat de wetgeving van de Islam is en die toepassen.
    Soms denkt ik of wij niet nadenken als er een daad of een bricht wordt gemaakt , niet verder denkt.
    Zal deze woorden mijn religie schaden of mijn mede mens.
    Is deze wet ook geschikt is in deze tijd.

    Ga maar na ……….

    walaufminkum wasalaam alikum.

  8. 8 sji'iet ahlulbayt as 5 mei 2007 om 2:25000000 pm

    succes met thesis hilmi lazhar?????

    salukes

  9. 9 Moslim 5 mei 2007 om 3:41000000 pm

    salaam alaikom

    ik heb toevallig deze site ontdekt, en het is echt een zeer goede site:)

    met die vader dat is zijn verdiende loon, maar die dochters , helaas heb ik de zelfde mening als Moke , ik ben er overtuigd van dat ze zich niet vrijwillig lieten verkrachten en dat ze zeker en vast bang waren om hun vader aan te klagen,maar tot zover ik weet verbied de islam “zwakte” je mag nooit zwak zijn, zij waren dat wel , zij lieten zich lijden door hun angst, ze bleven gwn stil in plaats van vanaf de eerste keer direct aan te klagen , maar ze hielden rustig hun mond (sorry maar dat noem ik echt zwak, zij vreesden hun vader meer dan Allah, en omda ze stil waren zijn ze nog is verkracht geweesd en nog is en nog is, zij bleven zwijgen,als je het zo bekijkt waren ze indirect medeplichtig)

    maar ik ben blij dat ze ook niet gestenigd worden dus die 80 zweepslagen vind ik rechtvaardig(jullie moeten ook aan Allah denken eh, ni alleen aan wa der gebeurd is, islam heeft voor alles een oplossing)

    beslama, en sortry ik wil hier niemand mee kwaad maken maar momenteel denk ik zo,pas als iemand mij het tegendeel bewezen heeft dak verkeerd ben enzo…

  10. 10 zahrafa 5 mei 2007 om 3:50000000 pm

    soebhana laah

    mijn vraag is wie heeft die straffen geschreven of wie heeft gezegt deze ,op die manier toe te passen?

    wat halen de straffen die er nu worden toegepast?

    inderdaad er is een grote fout bezig met de toepassingen van de straffen

    wat wil dit zeggen ?
    dat steningen uit de tijd is

    miss wordt het hoog tijd dat het terug wordt toegepast dan zouden de mannen hun pik eens thuis houden (uiteindelijk is het toepassen van steningen geldig voor getrouwen en niet voor ongetrouwden)

    waar was die pakistaan mee bezig ? een incest fabriek of wat?

    inderdaad ik vind het ook niet toegepast dat die meisjes zweepslagen kregen (ik zou niet weten waarom die meisjes zolang hebben gewacht om dat aan de daglicht te brengen) tenminste konden ze dan niet die incest fabriek verlaten

    we kunnen zo verder gaan met vragen van hoe en waarom enzv
    maar we weten ook hoe de vrouwen worden misbruikt overal

  11. 11 Moslim 5 mei 2007 om 4:12000000 pm

    maar die vader was toch getrouw of niet , hij is getrouwd en had sex met 4 stiefdochters(dus overspel, hij heeft zijn vrouw bedrogen (als die er tenminste heeft)) dan is die steneging recht vaardig

    verbeter mij als ik me vergis.

    en ja het doet mij pijn dat vrouwne overal mishandeld worden, maar die mannen krijgen nog hun verdiende loon

    tenslotte zijj de profeet dat de beste van de mannen zijn diegene die ged zijn voor hun vrouwen.

  12. 12 zahrafa 5 mei 2007 om 11:20000000 pm

    weet je wat overspelplegen betekend of wel zina
    dat is gemeenschap hebben met wederszijdse goedkeuring

    dit is geen zina maar verkrachting ( verkrachting van diegene die je moet onderhouden en beschermen dochters van je vrouw )wie zoiest in staat is wat weerhoudt hem hun kinderen te misbruiken.
    en dan is steniging niet de juiste straf
    stenigen is een boetedoening voor diegene die vergiffenis vraagt aan de schepper zodoende zijn zonde vergeven wordt
    en dat doe je vrijwillig en wordt door een groep moemins gedaan en niet zomaar door de hele bevolking zoals die tienermeisje (al weten we niet wat de juiste verhaal hiervan is) en de manier van hoe het moet werd duidelijk in de hadieths weergegeven en niet op zo’n gruwelijke manier

    dat zijn de zaken die de islam een verkeerd beeld geeft
    wanneer deze juist voor de barmhartigheid

  13. 13 Moslim 6 mei 2007 om 12:13000000 am

    salaam

    wel met die steniging , wist ik niet ik d8 als een getrouwd stel de man/vrouw overspel pleegd dat die gestenigd moet worden omdat ze de 2de ergste zonde hebben gepleegd en ik d8 stenigen is een straf (om hun aftemaken eigenlijk, dus niet om er voor te zorgen dat die zonde verdwijnt) ik d8 elk overspellende gaat zoiezo naar de hel en dat zon soorrt mensen geen recht hadden om te leven maar als ik naar jou woorden kijk dan zie ik dak het de ganse tijd mis had

    weet jij dan toevallig wat voor soort straf die man dan had verdiend??

  14. 14 zahrafa 6 mei 2007 om 12:25000000 pm

    de dood straf

    iemand vroeg de profeet halaihi assalaam
    kan een dief het paradijs betreden?
    de profeet halaihi assalaam zei: ja
    deze vroeg weer kan iemand die zina heeft gepleegt de paradijs betreden?
    de profeet halaihi assalaam zei: ja
    deze vroeg weer kan een leugenaar de paradijs betreden?
    de profeet halaihi assalaam zei: nee

    simpel weg voor de diefstal kun je vergiffenis vragen en boetedoening

    voor de zina ook
    maar leugens zij die liegen hebben de eigenschap van een hypocriet deze hoort tot de laagste niveau van de hel

  15. 15 Mohamed 7 mei 2007 om 5:32000000 pm

    Salamoe aleikoem moslimbroeders en zusters,

    Eerst en vooral vind ik het heel erg wat de Pakistaanse vader gedaan heeft en ik kan me dan ook heel goed vinden in de straf die hij hiervoor kreeg.

    De straf die de stiefdochters kregen vind ik in eerste instantie ongepast en een beetje vreemd, maar natuurlijk weten wij niet alle details van dit verhaal en de achterliggende redenen van de uitspraak.

    Iedereen heeft ongetwijfeld wel zijn mening hierover, maar ik vind dat zolang je de feiten niet kent, je niet het recht hebt om met een beschuldigende vinger naar iemand te wijzen en alzeker niet om verkeerde informatie te verspreiden over de sharia of de islam, bewust of onbewust.

    Aan Moslim:
    Er is niet zoiets als je ‘vrijwillig laten verkrachten’. Als het vrijwillig is, is het geen verkrachting meer.

    … islam verbiedt zwakte. Ik denk dat je dit toch anders bedoeld had. De redenering die hierop volgde en leidde tot de indirecte medeplichtigheid van de stiefdochters kan ik ook niet zo goed volgen. Naar mijn bescheiden mening heb je in geval van verkrachting een dader en een slachtoffer en geen medeplichtige.

    Vers uit de koran:
    Allah is Degene Die jullie in (een staat van) zwakte schiep, vervolgens gaf Hij jullie kracht na zwakte, na kracht gaf Hij (jullie) zwakte en grijze haren. Hij schept wat Hij wil. En Hij is de Alwetende, de Almachtige (in staat alles te doen). [Soerah ar-Roem : 54]

    Aan zahrafa:
    overspel plegen = het buitenechtelijk gemeenschap hebben met wederzijdse goedkeuring. Gemeenschap hebben buiten het huwelijk dus, en niet gewoon gemeenschap hebben.

    Dit zijn enkele zaken die ik even wilde ‘rechtzetten’. Niet omdat ik het beter weet, helemaal niet, maar omdat ik vind dat we als moslims kritischer moeten staan tegenover de informatie die we krijgen, of dit nu op de televisie, het internet of in de krant is.

    Op deze manier verspreiden we geen verkeerde informatie over de islam wat enkel tot meer onbegrip kan leiden van de niet-moslims.
    Leer en lees daarom zoveel als je maar kan over de islam, want zoals hilmi mooi verwoordde:

    Allah ahdina ‘ilman yanfi’una wa al muslimin wa a’tina ‘ilm al waqi’ wa fahmahu

    Ma3a salama!

  16. 16 zahrafa 8 mei 2007 om 1:36000000 pm

    dank u broeder voor het recht zetten van mijn fout

    het is inderdaad zo wat je hebt geschreven ( omdat ik begrijp wat zina betekend en hier met alleen moslims dacht te schrijven vergat ik dat erbij te schrijven )

    moge allah ons hoeden van het overbrengen van fouten

    amien

  17. 17 soumi 9 mei 2007 om 11:45000000 pm

    Bismillah erahmani rahim wasalatoe salaam ….

    Als eerste salaam aylakoem

    Ik vind als eerst het echt schandalig van die pakistaanse man dat hij zijn stiefdochters, het is nog altijd hetzelfde als dochters heeft mishandelt.
    Ik vind persoonlijk dat hij niet enkel de doodstraf verdiende, maar ik kan niet over de wet van Allah taala zelf beslissen.
    Indien ik hem zelf zouden bestraffen, zou ik hem psychisch en fysiek ziek laten worden, dan zou ik zijn geslachtsdeel eraf hakken, en dat voor zijn gezicht hangen.
    Dan zou ik pas aan de steniging beginnen.
    Mischien zijn mijn woorden gruwel en on estetisch.
    Maar ik vind het zo erg voor vrouwen, kinderen: meer jonge meisjes dat ze kunnen worden mishandeld, en dat niemand hen kan helpen.
    Deze mannen zijn dieren, die hun lust niet onder dwang hebben en zich vergrijpen aan een onschuldig iemand, deze stiefdochters hebben enkel zweepslagen gekregen, er zijn rechters die zelf vrouwen en meisjes die mishandeld werden laten stenigen of ophangen.
    Is dat nu gerecht? Nee!! dus vind ik de beste manier om andere af te schrikken, niet alleen de voorgeschreven toepassing van de shariyah de steniging maar ook de mannen die dat doen fysiek pijn laten te voelen.
    Islamitische landen zouden bureaus moeten oprichten waar vrouwen en meisjes die mishandelt worden naar kunnen gaan om aanklacht in te dienen, zo zouden deze dieren sneller kunnen bestraft worden,
    Ik verontschuldig mij voor mijn woordgebruik, ik ben erg teleurgesteld over de regeringen in de islamitische landen,
    asalaam aylakoem

  18. 18 zahrafa 10 mei 2007 om 8:39000000 pm

    het spijt me zus maar door toe te passen wat jij voorstel gaan we over de grens en ik persoonlijk denk dat er geen straf is die erger is dan de dood straf in zo’n zonde

    hoe gaat die man het redden?
    kun je een erger straf bedenken dan de aanzicht die hij of eender welk persoon die het zich veroorlooft om zo’n zonde te begaan doorstaan of aanzien.

    het is niet de bedoeling van een straf dat men zich wreekt

    maar het stoppen van de gruwel of fasaad in het land

  19. 19 soumi 10 mei 2007 om 9:29000000 pm

    salaam aylakoem

    zuster Zahrafa

    je hoort zoveel in de media over mannen die vrouwen en onschuldige kinderen verkrachten, vermoorden enz.
    die worden enkel strafelijk vervolgd door een gevangenisstraf van een paar jaren te krijgen,
    de islam heeft als solutie voor zina of eender welke strafrechtelijke misdaad zijn straffen.
    Maar in gevallen als verkrachting wil ik dat deze mensen meer bestraft worden dan maar de doodstraf te krijgen,d
    dit werd enkel voorzien voor mensen die aan zina deden, en ik denk niet aan verkrachters dus deze mensen verdienen niet enkel de gemakkelijke straf maar ze moeten proeven wat ze de onschuldige slachtoffers hebben aangedaan,
    dit is mijn mening, maar niet iedereen kan deze mening begrijpen,
    ik ben niet gewelddadig of zo gruwelijk ingesteld, maar ik heb medelijden met de slachtoffers die meestal jong en kwetsbaar zijn,

    groetjes salaam aylakoem

  20. 20 zahrafa 10 mei 2007 om 10:45000000 pm

    assalamou halaikoum wr wb

    begrijp je oogpunt heel goed, maar kun je die ook rechtvaardigen in de islaam?

    wa halaikoum assalaam wr wb

  21. 21 Moke 10 mei 2007 om 11:12000000 pm

    Salaam Alaikoem ‘Beste Broeders en Zusters in de Islam’,

    Als we de racties van iedereen doornemen, dan is ieder tevreden over de straf. Laten we dat eventjes duidelijk maken!!!

    Als het van punt tot paaltje komt is die straf ook onrechtvaardig volgens diverse mensenrechtenorganisaties: Amensty International, Human Rights Watch, Islamic Human Rights, enz. …

    Al die organisaties zitten te klagen dat de mensenrechten die niet worden geaccepteerd en onvoldoende worden beschermd, waardoor ze automatisch tegen de sjariah-wetgeving keren. DAT IS LOGISCH!!!

    Volgens die personen, is het rechtensysteem corrupt waarop de sjariah fungeert, laat staan dat je de straffen die onrechtstreeks van Allah (swt) komen uitvoert, dan maak je de Islam belachelijk!!!

    Het rechtensysteem is gebasserd op ‘Scheiding tussen religie en staat’ (1e kenmerk van secularisme). In de Islam ken men deze vorm van onrechtvaardigheid niet tegen het volk (gelovigen/ongelovigen/anders gelovig in dat Emiraatland) en dient men volgens de Koran te regeren (Hoekme’Allah), zodat we de rechten van de mens voldoende kunnen beschermen. Laat staan dat je de straffen van stenigen gaat uitvoeren, terwijl die Pakistaan geen rechten heeft. Dit gerechtelijk apparaat is een koloniale erfgoed van de Britten tijdens WO I.

    Iedereen is akkoord dat hij zijn rechten heeft misbruikt, maar heeft er geen en wordt nog met de dood veroordeeld (stenigen).
    Hoe geraakt V.A.E. hier uit? Waar ligt de logica hier ????
    Men heeft het anders verwoord in de wetgeving: overspel, ontucht,…, maar de term rechten komt er niet in voor, want er zijn er geen (of beperking). En de situatie is gewettigd/gerechtvaardigd en de straf van stenigen wordt uitgevoerd.

    EN IEDEREEN IS TEVEREDEN OVER DEZE STRAF, dat de Pakistaan heeft gekregen, nietwaar??? Ik toch wel, met name Moke. 🙂 😛 😀
    Want zulke bedriegers horen hier niet thuis op deze wereld!!!

    Ik raad jullie aan die rapporten van de mensenrechtenorganisaties over V.A.E., Dubai, S.-Arabië, Qatar,… eens grondig door te nemen!!!

  22. 22 chahida 11 mei 2007 om 6:30000000 pm

    salaam ahleykoem……..

    tuurlijk heeft die stiefvader dat verdiend!!!! en dat hij goed mag kreperen!!!!

    maar voor die dochters vind ik het erg ze krijgen zweepslagen voor iets waar ze niet aaan konden doen!!! maar wie ben ik om te oordelen ik weet ntenslotten niet hoe hun thuis situatie is!!!!

    beslamaa

  23. 23 aziza 11 mei 2007 om 11:08000000 pm

    salaam alaikoem

    ik vind het goed dat de vader dat straf krijgt en over de meiden, ze moeten 100 zweepslgen krijgen want 80 zweepslagen krijgt een roddelaar die een ander beschuldigt van overspel.

    peace

  24. 24 aziza 11 mei 2007 om 11:09000000 pm

    salaam alaikoem

    ik vind het goed dat de vader dat straf krijgt en over de meiden, ze moeten 100 zweepslgen krijgen want 80 zweepslagen krijgt een roddelaar die een ander beschuldigt van overspel.

    dat staat in soerat AN-NOER
    peace


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,014,498 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

mei 2007
M D W D V Z Z
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

