Video: Bibliografie over de Profeet Mohammed (vzmh).

Een korte omschrijving over het leven van de Profeet Mohammed (vzmh).

5 Responses to “• <b>Video: Bibliografie over de Profeet Mohammed (vzmh).</b>”


  1. 1 Blub 11 april 2007 om 11:50000000 pm

    Mooi.. ik wou dat ik arabisch kon.

  2. 2 Moke 14 april 2007 om 7:23000000 pm

    Ahlaan ou sahlaan Blub,

    Op wat wacht je dan nog, schrijf je in voor Arabische lessen in het onderwijs, dit is zéér vlug gebeurd.

    Je moet je Arabisch kennen voor jezelf verder te ontwikkelen in de Islam, want alles wordt vertaald uit het Arabisch.

    STAP 1: intentie.

    De leider der gelovigen 1 , Aboe Hafs ‘Omar ibn Al-Chattab 2 (Allah’s welbehagen zij met hem) heeft gezegd: Ik hoorde de Boodschapper van Allah (Allah’s zegen en vrede zij met hem) zeggen:
    ‘Handelingen worden alleen bepaalt door hun intentie bepaald en ieder mens zal alleen dat krijgen wat met zijn bedoeling samenhangt. Als iemand emigreert 3 omwille van Allah en Zijn boodschapper, dan is dat een emigratie voor Allah en Zijn boodschapper en als iemand emigreert omwille van een werelde zaak of om een vrouw te trouwen, dan is zijn emigratie voor datgene waarvoor hij emigreert’.

    Dit werd overgeleverd door de twee meeste vooraanstaande geleerden, Boechari en Moeslim, elk in hun ‘Sahih’, dit zijn de belangrijkste verzamelingen van authentieke hadieths.

    STAP 2:
    Vorming en opleidng gedurende een bepaalde periode.

    STAP 3:
    U kunt verdere realisaties uitwerken in verband met bepaalde islam aangelegenheden, indien je het wenst.

    Véél succes nog, beste geloofsgenoot!!!

  3. 3 Anoniem 14 april 2007 om 8:51000000 pm

    Danku Moke!
    Hier heb ik zelf ook aan gedacht en zal het waarschijnlijk in de toekomst ook doen. Omdat ik pas bijna 16 ben en nog op school zit is het nu best lastig, want ik heb het al erg druk met school. Ik heb op de basisschool wel een tijdje één keer per week een lesje gehad over de Islaam, waarbij we ook veel arabisch moesten leren. Alleen zaten daar alleen maar kinderen die al arabisch konden en het ook thuis spraken en was het voor mij lastig, omdat ik thuis niet kon oefenen met hulp erbij, wat wel vaak de opdracht was. Maar inshallah lukt het in de toekomst allemaal wel.

  4. 4 Moke 14 april 2007 om 10:56000000 pm

    Beste Blub,

    AF en toe plaats ik hier op de site, dat men arabisch kunnen leren:
    neem hier een kijkje.

    Ma’a Salaam. 😛

  5. 5 Blub 16 april 2007 om 9:02000000 pm

    Haha, ja dat had ik al gezien, vind het nog erg ingewikkeld. Nog wat oefenen dan maar.:P


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,037,662 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

april 2007
M D W D V Z Z
« Mrt   Mei »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

