Het roddelen: tijdens een gesprek.

Wat zegt de koran over het roddelen ?
Soerat Al-Hudujuraat, vers 12.

.

Roddelen is haraam: Sjeikh Nabeel Al-Awdiy. 

.

pdf.JPGHet roddelen: tijdens een gesprek.  
LEES MEER  – DOWNLOAD (52,1 KB) – Rechtermuisknop en opslaan als… 

9 Responses to “• <b>Het roddelen: tijdens een gesprek.</b>”


  1. 1 fatima 4 maart 2007 om 9:05000000 pm

    salaam,

    das zo erg dat sommige dat gewoon niet door hebben.
    ik ook , soms praat ik en voor ik het weet ben ik aant roddelen. dan zie ik mijn hasanath precies zo hun bagage pakken en vertekken.

    salaam

  2. 2 Naoual el G 6 maart 2007 om 2:20000000 pm

    Het is moeilijk om de grens te herkennen…. soms dan heb ik niet eens door dat wat ik doe roddelen is. Nog steeds weet ik niet wat roddelen precies is…

  3. 3 Tia 6 maart 2007 om 3:47000000 pm

    Roddelen kunnen ze bij ons als de beste..

    Als ik jullie 1 raad mag geven om van dat roddelen af te geraken..

    Gewoon je bezig houden met je eigen zaken en zeker niet luisteren als er iemand over anders praat anders ga je gewoon meedoen..

    Groetjes..

  4. 4 lela zahra 10 maart 2007 om 2:46000000 pm

    salaam wa3aleikoem,

    Iedereen weet wel dat roddelen haraam is,maar ik laat de wet der Allah swt alles bepalen.
    Ik wens jullie een goede leven en succes toe aan iedereen.

    PS Ik mis jullie allemaal, oeght fie dien wegens abnormale omstandigheden!!!!!!!!!

    Ma3a salaam….

  5. 5 fatima 10 maart 2007 om 2:56000000 pm

    ook aan you wens ik succes en een goed leven.

    salaam

  6. 6 M.Yilmaz 10 maart 2007 om 6:38000000 pm

    salamoen aleykoem,

    Een vraagje?

    Heeft u ook in het Nederlandse preken over liefde voor Allah en profeet vrede zij met hem ?

    Graag mailen naar mijn aub?

    wassalam,

    M.Yilmaz

  7. 7 M.Yilmaz 10 maart 2007 om 6:40000000 pm

    salam,

    heeft u in het nederlands preken over liefde voor Allah en zijn profeet vrede zij met hem?

    Wassalam,

    M.Yilmaz

  8. 8 Moke 11 maart 2007 om 2:00000000 pm

    Salaam Alaikoem “Beste Broeders en Zusters in de Islam”,

    Beste M. Yilmaz, ik zal er rekening meeehouden, je kunt af en toe signaaltje achterlaten voor herinnering.

    Beste Naoual el G, bewust of onbewust verkeerde informatie doorgeven aan derden. Onbewust: komt veel voor bij mensen met een lage IQ, onthouden weinig en geven info-praatjes door naar hun eigen belangen.
    Bewust: als je iem. niet kunt hebben, … (el-hasd = jaloezie).

    Roddelen: met genoegen praten over anderen, met name in ongunstige zin, iemand over de tong halen (kwetsen), kwaadsprekerij, onzinnige praatjes verkoop, veel en gemoedelijk praten => babbelen, het over ditjes en datjes hebben, enz. …

    Thalla & Beslama, Moke. 😦 😦 😦

  9. 9 Soelaiman 6 mei 2007 om 1:29000000 am

    Ey faka dan 😛

    Als ik Fatima’s reply lees dan kan ik daarvan dus opmaken dat je zegeningen weg gaan (in een koffer 😀 ) en zo gaan naar degene waar je over roddelt ?

    Ik weet stomme beredenering 🙄 maar…het kan toch ?


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,031,397 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

maart 2007
M D W D V Z Z
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

