• Video: Rissalah – Nederlandse ondertiteling.

Boodschap v/d Islam (Ned. en Turks). 

DEEL 1: 51’17” –

.
DEEL 2: 52’21” –

.
DEEL 3: 54’14” –

.
DEEL 4: 45’43” –

Bekijk:   Rissalah in het Frans.

—————————————–

OPDRACHT:  Noem mij de 3 kernbegrippen (werkwoorden) die bij het ontstaan van de Islam van toepassing zijn? Bekijk de video’s en analyseer de verschillende situaties.

Geschiedenis van de Islamwereld:
DEEL I
In deze samenvatting zijn gegevens opgenomen uit:
– Eigen nota’s bij de colleges van professor Vermeulen
– Gegevens uit de studentencursus
– “The Calpihate; it’s rise, decline and fall”, Sir William
– Wikipedia.org (Voornamelijk engelstalige versie)

DEEL II
Deze samenvatting is gemaakt door Azarkan H, Baykal E, Brengman E, Bories.
De binnenlandse toestand in Perzie (prov, civiele admin, …)
Hervormingsbeweging in Tunesië vd 19e E
Bewind van Muhammed ‘Ali in Egypte
Egypte tussen FR en GB in de 19e E
Westelijke en Oostelijke deel van de vruchtbare maansikkel
De bedrijvigheid van Khayr ad-din Barbarossa.

Rechten en instellingen van de Islamwereld.
Godsdienst en ideologie in de Islam.

Welke onderdeel van de kruistochten of geschiedenis heeft jou het grootste aandacht getrokken in deze ooit islamitisch wereldrijk genoemd ? ? ?

45 Responses to “• Video: Rissalah – Nederlandse ondertiteling.”


  1. 1 abdelrahman 18 april 2007 om 1:03000000 pm

    wa salaam malikoem

    dit is echt goed gedaan , nu kan ik op mijn werk ook naar de film kijken, alhoewel ik hem al duizend keer heb gezien blijft die goed.
    echt super idee
    salaam

  2. 2 umm toensia 27 juli 2007 om 11:10000000 am

    Kan deze gedownload worden en op dvd gebrand worden ?
    Heb hem thuis op video, maar met reklameonderbrekingen en van slechte kwaliteit. Ligt aan de video casettes natuurlijk.
    Vind hem Mashallah en zou hem wel duizend keer kunnen bekijken.

    Beslama,

  3. 3 Moke 27 juli 2007 om 10:02000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste Zuster in de Islam’,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Jajaja umm toensia, zulke video websites als Google Video, YouTube, Flurl, MySpace, Grouper, Dailymotion, VideoBomb, iFilm, AtomFilms,

    en nog vele 100e video-websites beveiligen hun filpmjes tegen downloaden.

    Dus in de eerste fase kan ik je geen downloadlinks of -methoden geven.
    Ik ben wel x aantal methode tegengekomen en indien ik 100% zeker van ben, krijg jij die methoden van me. Maar dat zal iets voor na het verlof zijn.

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen,
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama,

  4. 5 jamila 30 maart 2008 om 6:49000000 pm

    ik heb de videos nog niet gezien dat ga ik zo doen maar ik ben wel blij en dat ik even zeggen dat het ook in het nl is .
    dank je daar voor ,gr, jamila.

  5. 6 Secret 2 september 2008 om 4:00000000 pm

    Wow! Ik ben echt onder de indruk! Ik ben zelf geen moslim en ik kreeg deze link van iemand en ik moet zeggen dat deze film echt een eye-opener voor mij is en voor velen die kennis willen maken met de Islam.

    Groeten

  6. 7 mohammed 4 december 2008 om 3:37000000 pm

    een super mooie film, islaam is de ware geloof

  7. 8 ghadischa 23 januari 2009 om 7:26000000 pm

    mooiste wat ik heb gezien!

    alllah is barmhartig

    aanbis alleen hem, de alwetende

    salaam

  8. 9 Johan 27 januari 2009 om 1:43000000 am

    even over het downloaden van deze film, ik weet dat er een downloadtool bestaat om films van youtube te kunnen downloaden, wanneer ik m´ teruggevonden heb zal ik m´hier posten.

    Groetjes Johan

  9. 10 Jeffrey 22 februari 2009 om 12:56000000 am

    Tube explorer heet het programma,
    waarmee je filmpjes van google
    of youtube kunt halen.

    Groetjes J.

  10. 11 yassin 2 maart 2009 om 8:51000000 pm

    met vdownloader kan ik hem downloaden maar ik moet de url hebben

  11. 12 youssef 5 april 2009 om 5:06000000 pm

    beste broeders en zusters

    als iemand opzoek is naar het programma om videos van youtube te kunnen downloaden dan weet ik het wel
    de programma heet youtubedownloader je kan er ook mee converteren en dus op dvd branden
    ik weet niet of er iemand met torrent werkt zo wel dan kan je hem ook van deze site download in zijn geheel http://www.isohunt.com
    the message van anthony quinn
    het is in het engels maar zonder ondertitels vrees ik die kan ik nog niet vinden
    maar mashallah het is echt de beste film ooit gemaakt
    mogen allah iedereen zegenen in het leven en hiernamaals
    en moge allah ons allemaal genadig zijn
    ma3a salama

  12. 13 Medina 5 april 2009 om 7:00000000 pm

    Hallo,
    als ik hem download voor op een dvd te branden via die link die hier boven vermeld staat: http://www.isohunt.com heb k dan ook de turkse en nederlandse ondertiteling?

    wa salama

  13. 14 youssef 5 april 2009 om 7:13000000 pm

    salam
    nee dat heb ik al reeds vermeld
    je kunt hem vandaar downloaden maar dan zit je nog zonder de ondertiteling dus alleen engels gesproken
    ik ben zelf opzoek naar ondertitel nog niks kunnen vinden
    dus zal ik maar verder moeten zoeken naar een site zoals deze ofzo maar waar je wel van kan downloaden
    als er nog iemand met vraagjes zit vuur ze maar af
    ma3a salama

  14. 15 Medina 5 april 2009 om 7:54000000 pm

    oke bedankt! ik ben deze filmpjes nu aan het bekijken maar deze beelden kunnen ook niet verspreid over het hele beeld merk ik.. 😦 of s er toch nog een oplossing ? choukran

    gr

  15. 16 youssef 8 april 2009 om 9:56000000 pm

    salam
    als ik een torrent (filmbestand) download van isohunt.com of ergens anders dan is het altijd in volle beeld
    ik brand ze gelijk op dvd dan met de ondertiteling erbij natuurlijk
    is heel simpel eigenlijk
    maar masha allah bij deze film arissalah vind ik maar nergens een ondertiteling in het nederlands dus het word nog verder zoeken anders gewoon ff kopen ofzo
    ma3a salama

  16. 17 Salahdin_kurd 23 augustus 2009 om 6:57000000 am

    Salam mijn beste broeders en zusters!!!
    als jij hebt REALPLAYER 11 dat is heel goed omdat download gewoon met jou RealPlayer 11 en dan als je wilt ook op dvd dat moet je alleen maar (ConvertXtoDvd 3) hebben meer niks.. oke

    Salam u Alekuem

  17. 18 ghallil 22 september 2009 om 6:05000000 pm

    Salaam alikoem,,

    Ik vind hte echt een mooie film, mashallah.

  18. 19 Fatima 27 september 2009 om 2:41000000 pm

    Salaam Aleikum mensen!

    El Rissalah kan je gewoon op dvd kopen. Ik heb deze versie op dvd staan. Goed beeld en ondertiteling. Ik heb het in Osdorp, Amsterdam gekocht bij die Marokkaanse cdverkoper in de shoperhal.

    Peace

  19. 20 lina 9 november 2009 om 10:16000000 am

    assalamo alykom wa rahmato allah wa barakatoho,

    ten eerste…heel erg bedankt voor deze prechtige film+ondertiteling>>>heel belangrijk..zo kunnen we eindelijk hem heel goed begrijpen…

    ik heb deze film vaak gezien..het is de best islam boodschap ooit masha allah..jazakom allah khayran

  20. 21 malik 24 september 2010 om 1:07000000 am

    wa salaam malikoem

    dit is de url van Al Rissalah Deel 1

    http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=-1415837373318879162&hl=en&fs=true

    je kunt die rippen met xvideoservicethief hier de link om het downloaden http://xvideoservicethief.en.softonic.com/

    deel 2 en 3 en 4 ben ik op zoek

    wanneer ik het teruggevonden heb zal ik em hier posten.
    dit is een super mooie film

    Beslama

  21. 22 sarah 25 december 2010 om 12:52000000 am

    slm wlkm wb

    en al de overige delen gevonden voor te downloaden?

    Barakkallahoefik wslm

  22. 23 Sami 20 januari 2011 om 9:46000000 pm

    Ik heb de film bekeken, mooi gedaan het viel mij alleen op dat de vertaling niet altijd klopt.

  23. 24 hicham 22 februari 2011 om 4:23000000 pm

    beste zusters en broeders van de islam

    ik heb deze film vele malen gekeken maar dat was zonder ondertiteling wat ik wil zeggen is: bedankt
    zo leer ik ook eens wat meerder over de islam
    en eindelijk de film risala in nl versie waar ik al zo lang naar zoek

  24. 25 aziz79 2 mei 2011 om 11:10000000 am

    Salaamu aleikum ,

    ik weet een torrent site waar je de arabische en engelse versie kunt downloaden. Het is wel zonder ondertitel, maar het is van zeer hoge kwaliteit. http://www.islamictorrents.net

  25. 26 Faisal 29 juni 2011 om 5:50000000 pm

    Alhamdulillah.

    Bedankt voor het uploaden van deze mooie film.

  26. 27 Hicham 30 juli 2011 om 9:45000000 pm

    Bismilah irah men i rag him….!

    Wollah he… ik ga eerlijk met jullie praten ik heb deze film Rissalah all 9 keer gezien of zelfs meer maar toch blijft leuk . En deze film .. als je hem kijkt dan maakt het je gelijk een moslim wist je dat….? dat was mij gebeurt .En die woorden die in DE KORAN geschreven zijn is de Waarheid
    En Mensen Luister altijd naar je Ouders ! zeg dit elke dag wat ik nu ga schrijven en dit is special alleen voor je (Ouders) Als je dit zegt dan vvergeeft ALLAH (Vrede Zijn Met U) Je Ouders door al de slechte daden die ze hebben gedaan en heb genade met hun want hun hebben mij Grootgebracht toen ik nog een Kind was zeg dit kijk lees percies hoe je hem leest kijk dit moet je zeggen (Dua Voor Je Ouders ) : Rabbi irhamhumaa kamaa rabbayaanie saghiera En dit bekenent : O mijn Heer, schenk hun genade, zoals zij mij opvoedden toen ik klein was.

    Moge ALLAH (Vrede Zijn Met U)Jullie Als Cadeau Naar De Hemel Brengen Insha’allah AMEN.

    En Ik Hoop Dat ALLAH (Vrede Zij Met U )Jullie Vergeeft Om Al Jullie Slechte Daden Die Jullie Ooit In Jullie Leven En Alsjeblieft Mijn Moslim Broeders Respecteer elkaar ook al ben je Zwart of Wit Moge Allah Jullie Beschermen.

    O Allah begunstigd Mohammed en de Volgelingen van Mohammed, Zoals U (Profeet) Ibrahiem begunstigde en de volgelingen van Ibrahiem. Voorwaar U bent Geprezen Verheerlijkt.

    O Allah zegen Mohammed en de volgelingen van Mohammed Zoals U Ibrahiem zegende en de volgelingen van Ibrahiem Voorwaar U Bent Geprezen Verheerlijkt.

    Onze Heer Schenk ons het goede in de Wereld als ook in het Hiernamaals.

    Onze Heer vergeef mij en mijn Ouders en de Gelovigen op De Dag waarop De Verrekening plaats vind (Dag Des Oordeels)

    Ik Zeg Nu Mijn Laatste Woorden Tegen Jullie :

    In De Naam Van Allah,de
    Barmhartige, de Genadevolle

    Alle lof zij Allah, de heer der
    Werelden, De Barmhartige, de
    Genadevolle. Meester van de
    Dag Des Oordeels. U Alleen
    Aanbidden Wij en U Alleen
    smeken wij om hulp. Leid ons
    op het rechte pad, Het Pad van
    degenen, aan wie U gunsten
    hebt geschonken – niet dat van
    hen, op wie U toorn is neergedaald,
    noch die van de Dwalenden

    In De Naam Van Allah,de
    Barmhartige, de Genadevolle

    Zeg:”O Ongelovigen
    ik bid niet aan, wat jullie
    aanbidden
    Noch bidden jullie aan,wat ik
    aanbid
    Noch wil ik aanbidden, wat jullie
    aanbidden
    NogmaaIs jullie willen niet
    aanbidden wat ik aanbid
    Derhalve voor u Uw Godsdienst en
    voor mij mijn Godsdienst

  27. 28 Hicham 30 juli 2011 om 9:47000000 pm

    Groetjes Hicham Wat Vinden jullie er van Broeders

  28. 29 Hicham 30 juli 2011 om 9:57000000 pm

    Hicham

    Ik ga jullie leren Bidden alles : Maar voor dat je dit gaat leren/lezen zeg je :
    Asjhadoe alla ilaha illallah Asjhadoe anna Mohammeden Rasoelallah

    De Boodschapper van Allah
    (Vrede Zijn Met Hem) zei :

    Voor degene die het
    gebed vericht, zal
    het een licht zijn een
    bewijs en een
    verlossing op de Dag
    van de Opstanding…

    (Overgeleverd: Door Hicham)

    Bismillahir rahmanir rahiem

    Dua na het gebed

    Betekenis van de dua
    Eerst zeggen we driemaal: Ik zoek de Vergeving van Allah.

    En daarna zeggen we eenmaal: O Allah, U bent vrede en vrede is van U afkomstig. U bent gezegend, O Eigenaar van Majesteit en Eer.

    Uitspraak van de dua

    Eerst zeggen we driemaal: Astaghfiroellaah.

    En daarna zeggen we eenmaal: Allahoemma anta as-salaamoe wa minka as-salaamoe, tabaarakta yaa dhaa al-djalaali wa al-ikraam.

    Dua na de laatste tashahud

    Betekenis van de dua
    O Allah, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen de bestraffing van het graf en tegen de bestraffing van het hellevuur en tegen de beproevingen van het leven en de dood en tegen de beproeving van de dadjaal.

    Uitspraak van de dua
    Allahoemma innie a3oedhoe bika min a3dhaabi al-qabr wa min a3dhaabi djahannam wa min fietnati al-mah’yaa wa al-mammaati wa min sharri fitnati al-masi’ha ad-dadjaal

    Dua bij het uit- en aankleden

    Betekenis van de dua
    O Allah, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen de bestraffing van het graf en tegen de bestraffing van het hellevuur en tegen de beproevingen van het leven en de dood en tegen de beproeving van de dadjaal.

    Uitspraak van de dua
    Allahoemma innie a3oedhoe bika min a3dhaabi al-qabr wa min a3dhaabi djahannam wa min fietnati al-mah’yaa wa al-mammaati wa min sharri fitnati al-masi’ha ad-dadjaal

    Smeekbede bij het wakker worden

    Betekenis van deze smeekbede
    Alle lof zij Allah Die ons tot leven brengt nadat Hij ons heeft doen sterven en tot Hem is de terugkeer.

    Uitspraak van de dua
    Alh’amdoe liellaahie lladhie ah’yaana ba’ada maa amaatana wa ilayhie nnoeshoeer

    Ayat al Kursi (troonvers)

    Betekenis van Ayat al-Koersie
    Allah, er is geen god dan Hij, de Levende, de Zelfstandige, sluimer noch slaap kan Hem treffen, aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is. Wie is degene die van voorspraak is bij Hem zonder Zijn verlof? Hij kent wat er voor hen is en wat er achter hen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil. En Zijn Koersie strekt zich uit over de hemelen en de aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet. En Hij is de Verhevene, de Almachtige.

    Uitspraak van Ayat al Kursi
    Allahoe laa ilaha illa hoewa l-hayyoe l-qayyoemoe laa ta’goedhoehoe sinatoe wa laa nawmoel lahoe maa fie s-samaawaati wa maa fie l-ardi man dha alladhie yashfa3oe 3indahoe illa bi-idhnihi ya3lamoe maa bayna aydiehim wa maa galfahoem wa laa yuh’ietoena bishay-im min 3ilmihi illa bimaa shaa’ wa si3a koersiyyoehoe s-samaawaati wa l-arda wa laa yaoedoehoe hifdhoehoemaa wa hoewa l-3aliyyoe l-3adheem

    Dua voor de ouders

    Betekenis van de dua
    O mijn Heer, schenk hun genade, zoals zij mij opvoedden toen ik klein was.

    Uitspraak van de dua
    Rabbi irhamhumaa kamaa rabbayaanie saghiera

    Dua voor geduld en overgave

    Betekenis van de smeekbede voor geduld en overgave
    Onze Heer, schenk ons geduld en doe ons sterven als mensen die zich (aan U) hebben overgeven.

    Uitspraak van de smeekbede
    Rabbana afrigh alayna sabran watawaffana muslimiena.

    Dua voor vergiffenis

    Betekenis van de dua
    Onze Heer, wij hebben onszelf onrecht aangedaan en wanneer U ons niet vergeeft en ons geen genade schenkt, dan zullen wij zeker tot de verliezers behoren.

    Uitspraak van de dua
    Rabbanaa thalamnaa anfoesanaa wa-in lam taghfir lanaa watarhamnaa lanakoenanna mina al-gaasiriena.

    Dua voor na het eten

    Betekenis van de smeekbede na het eten
    Alle lofprijzingen komen toe aan Allah Die mij hiermee gevoed heeft en voorzien heeft, zonder macht en kracht van mezelf.

    Uitspraak van de dua
    Alhamdoelillahil l-adhie at3amanie haadha warazaqaniehi min ghayri hawlin minnie walaa qoewwah.

    Dua bij het verbreken vasten / iftar

    Betekenis van de dua bij het verbreken van het vasten (iftar)
    De dorst is verdwenen, de aders zijn vochtig geworden en de beloning is vastgelegd met de wil van Allah.

    Uitspraak van de dua bij vasten verbreken
    Dha-haba addhama-oe wabtallatie l-’oerooqoe, wa thabata al-adjroe inshaaAllah.

    Na het Salam (Engelen Groeten) 1 deel

    zeg je :

    Astaghfiroellaah (3 keer)

    (ii)

    Allaahoemma Anta Salaam, wa minka salaam, tabaarakta jaa Dhal Djalaali wal Ikraam

    Na het Salam (Engelen Groeten) 2 deel

    Uitspraak
    Laa ilaha illallaahoe wahdahoe laa sjarieka lah lahoel moelkoe wa lahoel hamd, wa hoewa ‘alaa koellie sjaj-in qadier. Alaahoemma laa mani’a limaa a’thait, wa laa moe’thija limaa mana’t, wa laa janfa’oe dhal djaddi minkal djadd

    Vertaling
    Er bestaat geen god buiten Allah, de Enige. En deelgenoten heeft Hij niet. Aan Hem is het rijk en Hem (alleen) komt alle lof toe. Niets of niemand is Hem te machtig. O Allah, er is niemand die ons kan onthouden wat U ons heeft gegeven en niemand kan ons geven wat U ons heeft onthouden. En de welvarenden met rijkdom kunnen er niet van profiteren, behalve met Uw toestemming

    Na Het Ontwaken 1

    Uitspraak
    Alhamdullilahi ladhie ahjana ba’da ma amatana wa ilaihi noesjoer.

    Vertaling
    Alle lof en dank komen (alleen) Allah toe, Die ons tot leven heeft gebracht ( gewekt ) nadat hij ons heeft doen sterven ( slapen ) en tot Hem is onze terugkeer.

    Na Het Ontwaken 2

    Uitspraak
    (i)
    La ilaha illallahoe wahdahoe la sjarieka lah, lahoel moelkoe wa lahoel hamd, wa Hoewa ‘ala koellie sjaj-in qadier. Soebhan Allah, wal hamdoe lillah, wa la ilaha illallah, walLahoe akbar, wa la hawla wa la qoewwata illa billahil ‘Alijiel ‘Azhiem.

    (ii)
    Rabbigh firlie

    Vertaling
    (i)
    Er bestaat geen god buiten Allah, de Enige. hij heeft geen deelgenoten, aan Hem is het rijk en Hem (alleen) komt alle lof toe. Niets of niemand is Allah te machtig. Geloofd en geprezen is Allah. Er bestaat geen god buiten Allah. Allah is de Allergrootste. Er bestaat geen kracht noch macht buiten die van Allah de Allerhoogste, de Almachtige.

    (ii)
    Mijn Heer vergeef mij

    Na Het Ontwaken 3

    Uitspraak
    Alhamdoelillahi ladhie ‘afana fie djasadie, wa radda ‘alajja roehie, wa adhina lie bidhikrih.

    Vertaling
    Alle lof en dank komen (alleen) Allah toe Die mijn lichaam kracht gaf, en mijn ziel bij mij terug liet komen, en toestaat dat ik Hem gedenk.
    Dua

    Na Het Ontwaken 4

    Uitspraak
    Inna fie galqi samawati wal ardhi wagtilafi lajli wa nahari la-ajati li-oelil albab…

    Vertaling
    “Waarlijk! In de schepping van de hemelen en de aarde en in de afwisseling van de nacht en de dag zijn voorzeker tekenen voor mensen van begrip.

    Uitspraak
    Allaahoe laa ilaha illaa Hoewal Hajjoel Qajjoem, laa ta-goedhoehoe sinatoen wa laa nawm, lahoe maa fi samaawaati wa maa fil ardh, men dhal ladhoe jasjfa’oe ‘indahoe illaa bi idhnih, ja’lamoe maa bajnaa ajdiehim wa maa galfahoem, wa laa joehietoena bisjaj-in min ‘ilmihie illaa bimaa sjaa`, wasi’a koersijjoehoe samaawaati wal ardha wa laa ja-oedoehoe hifzhoehoema, wa Hoewal ‘Alijjoel ‘Azhiem

    Vertaling
    Allah! Er is geen god dan Hij, de eeuwig Levende, de Zelfstandige. Sluimer noch slaap overmant Hem. Hij is de Bezitter van de hemelen en de aarde, en al wat er zich in bevindt. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn toestemming? Hij is niet alleen op de hoogte van hun openlijke daden maar ook van hun stiekem gedrag. Zij kunnen niets van Zijn kennis onthullen, tenzij Hij dat wil. Zijn Troon strekt zich verder uit dan de hemelen en de aarde, (maar) het waken hierover vermoeit Hem helemaal niet. Hij is de meest Verhevene, de Almachtige.

    ** Aboe Hoerayrah heeft verteld in een overlevering van Boekhaarie dat de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) hem aanstelde als bewaker over de zakaat van Ramadan. Maar toen kwam er op een avond een man en die begon met beide handen een deel van het voedsel (wat als zakaat gegeven was) te nemen. Aboe Hoerayrah pakte hem en hij zei tegen hem dat hij hem naar de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) zou brengen. De man zei dat hij het nooit meer zo doen, zolang hij maar niet naar de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) gebracht zou worden en dit gebeurde tot drie keer toe. Aboe Hoerayrah verhaalde dit en voegde toe dat de dief de derde keer tegen hem zei:

    “Wanneer je gaat slapen, reciteer dan Ayat al-Koersie helemaal, Allah zal een waker over jou aanstellen en shaytan zal jou tot de ochtend niet naderen.”

    Daarop zei de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem):

    “Hij vertelde jou de waarheid, ondanks dat hij van nature een leugenaar is, hij (de dief) was de shaytan.”

    De Profeet Sallalahu ‘alaihi wasalam heeft dus bevestigd dat Allah een waker zal aanstellen over jou en de shaytan jou tot de ochtend niet zal naderen, als je Ayat

    Voor Het Slapen 4

    Uitspraak
    Allahoemma innaka galaqta nafsie wa Anta tawaffaaha, laka mamaatoehaa wa mahjaaha, in ahjajtahaa fahfazh-ha, wa in amattahaa faghfir laha. Allaahoemma innie as-aloekal ‘aafijah

    Vertaling
    O Allah, U heeft mijn ziel geschapen en U neemt haar terug. U doet haar sterven en het is U die haar terug tot leven brengt. Als U haar tot leven brengt bescherm haar dan, en als U haar (weg)neemt, vergeef haar dan. O Allah ik vraag U om goede gezondheid

    Voor het slapen 5

    Uitspraak
    Allaahoemma qinie ‘adhaabaka jawma tab’afsoe ‘ibaadak

    Vertaling
    O Allah, bescherm mij tegen de bestraffing van de Dag waarop Uw dienaren door U worden opgewekt. ( 3 keer zeggen )

    **De Profeet Sallalahu ‘alaihi wasalam legde zijn rechterhand onder zijn wang voordat hij deze Dua zei

    Voor Het Slapen 6

    Uitspraak
    Bismika Allaahoemma amoetoe wa ahja

    Vertaling
    O Allah, in Uw naam sterf ik en leef ik.

    ** Met sterven en leven wordt in deze Dua slapen en ontwaken bedoeld.

    Voor het slapen 7

    Uitspraak
    (i)
    Soebhaan Allah

    (ii)
    Al hamdoe lillaah

    (iii)
    Allaahoe Akbar

    Vertaling
    (i)
    Perfect en geprezen is Allah ( 33 keer )

    (ii)
    Alle lof komt (alleen) Allah toe ( 33 keer )

    (iii)
    Allah is de Allergrootste ( 34 keer )

    Voor het slapen 8

    Uitspraak
    Allaahoema Rabba samaawaati sab’i wa Rabbal ‘Arasjil ‘Azhiem, Rabbanaa wa Rabba koellie sjaj, faaliqal habbi wannawa, wa moezila tawraati wal Indjieli wal Foerqaan, a’oedhoe bika min sjarri koellie sjaj in, Anta agidhoen binaasijatih, Allaahoemma Antal Awwaloe falajsa qablaka sjaj, Wa Antal Aagiroe falajsa ba’daka sjaj, wa Anta Zhaahiro falajsa fawqaka sjaj, wa Antal Baatinoe falajsa doenaka sjaj, iqdhi ‘anna dajna wa aghninaa minal faqr.

    Vertaling
    O Allah, Onderhouder van de zeven hemelen. O Heer van de grootse Troon, onze Heer en de Heer van alles, Splijter van het graan en de dadelpit, Degene die de Thora, de Evangelien en de Quran geopbenaard heeft. Ik zoek mijn toevlucht bij U tegen het kwaad van alles, wat U bij de voorlok zal grijpen. O Allah, U bent de Eerste en voor U was er niets, U bent de Laatste en na U is er niets. U bent de Onmiskenbare en niets zal boven U uitstijgen. U bent de Onwaarneembare en zonder U kan er niets zijn. Bescherm ons tegen schulden en maak ons immuun voor armoede.

    Voor De Woedoe (lodo)

    Uitspraak
    Bismillaah

    Vertaling
    In de naam van Allah

    Na Het Woedoe (lodo)

    Uitspraak
    Asjhadoe an laa ilaha illallaahoe wahdahoe laa sjarieka lah, wa asjhadoe anna Moehammadan ‘abdoehoe wa rasoeloeh

    Vertaling
    Ik getuig dat er geen god is dan Allah, hij heeft geen deelgenoten en ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en Zijn boodschapper is

    Na het Woedoe (lodo) 2

    Uitspraak
    Allaahoemma dj’alnie mina tawwaabiena wadj’alnie minal moetathahirien

    Vertaling
    O Allah, plaats mij onder diegenen die zich berouwvol tot U keren en plaats mij onder diegenen die ( zowel fysiek als mentaal ) gereinigd zijn.

    Na het woedoe (lodo) 3

    Uitspraak
    Soebhaanaka Allaahoemma wa bi hamdik, asjhadoe an laa ilaha illaa Ant, astaghfiroeka wa atoeboe ilaik

    Vertaling
    Verheerlijkt en geprezen bent U. O Allah, ik getuig dat er geen god is buiten U, ik zoek Uw vergiffenis en keer mij berouwvol tot U

    Naar de Toilet gaan

    Uitspraak
    (Bismillaah) Allaahoemma innie a’oedhoe bika minal goeboethi wa lgabaa-ith

    Vertaling
    (In de naam van Allah) O Allah, ik zoek bescherming bij U tegen de onreinheid en de onreine duivels

    Bij het verlaten van het toilet

    Uitspraak
    Ghoefraanak

    Vertaling
    Ik zoek Uw vergeving

    Bij het verlaten van de woning

    Uitspraak
    Allaahoemma innie a’oedhoebika an adhilla aw oedhall, aw azilla aw oezall, aw azhlima aw oezhlam, aw adjhala aw joedjhala ‘alajja

    Vertaling
    O Allah, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen de dwaling of om tot dwaling gebracht te worden, om mij te vergissen of dat anderen zich in mij vergissen, om onrecht te plegen of om onder onrecht te lijden, om mij onwetend te gedragen of om in onwetendheid te (her)vallen

    Bij het verlaten van de woning

    Uitspraak
    Bismillaah, tawakkaltoe ‘alallaah, wa laa hawla walaa qoewwata illaa billaah

    Vertaling
    In de naam van Allah, ik stel mijn vertrouwen in Allah. Er bestaat geen kracht noch macht buiten die van Allah

  29. 30 Hicham 30 juli 2011 om 9:59000000 pm

    HICHAM

    En wist je dat ik maar 13 Jaar ben en ik weet al zoveel hahahahaha
    Dat Verwacht je niet he……. hahahaha Groetjes Hicham

  30. 31 Maria 31 juli 2011 om 2:03000000 pm

    MashAllah Hicham dat je zoveel weet. Ik heb nu wat van je geleerd 😉
    Ben je Arabisch als ik vragen mag… want dat kan je wel veel dua’s makkelijk uit je hoofd leren, want ze zijn allemaal in het Arabisch.

  31. 32 Kawa Al-Kurdi 23 augustus 2011 om 6:35000000 pm

    Mashala! prachtige film. Nu begrijp ik steeds meer de context achter de Quranteksten en dat maakt het nog mooier en begrijpelijker. Incha’Allah kijken nog meer mensen deze film zodat ze gaan inzien dat ze van Allah(swt) komen alleen en Mohammed(saw) zijn dienaar was. Of opdat de imaan versterkt wordt van de moslims net als mij bij het kijken van deze film. La ilaha illa allah wa-Muhammad rasul Allah. Allahu Akbar!

  32. 33 Chahid 4 september 2011 om 12:36000000 pm

    Asalaam oe3alaikoem wa ra7matoela,

    Ik zoek een site waar je de volledige versie kan downloaden met nederlandse ondertiteling.
    kan iemand mij helpen?

    m3A SALAMA

  33. 34 bilalbxl 16 september 2011 om 8:59000000 pm

    SALAM EEN PRACHTIG FILM , ik KIJK DE FILM DUIZEND KEER !!

  34. 35 bilalbxl1030 16 september 2011 om 9:00000000 pm

    IK HAAT DE ISREAL , VIVRA PALESTINE!! ❤

  35. 36 akil 12 oktober 2011 om 8:50000000 pm

    allahtiv best film woellhah tantoe goed

  36. 37 ibrahim 12 oktober 2011 om 8:53000000 pm

    bessmelah raman al rachim
    qul allahoe al rabbi falaq min sjari ma galag wa min sjari gasekin inda wecheb we min sjari nefthatie vil ochket min sjari hechsedien ida wecheb

  37. 38 rayan said 17 november 2012 om 11:27000000 pm

    geloof mensen voor dat het te laat is.

  38. 39 mourad 23 februari 2013 om 10:00000000 am

    ik kan hem steeds niet

  39. 40 Semih 16 mei 2013 om 9:49000000 pm

    hallo,
    ik wil dolgraag het filmpje bekijken maar het start niet op.
    weet iemand van jullie een oplossing.

  40. 41 oumaima 2 december 2013 om 9:30000000 pm

    wow! MachAllah ik ben onder de indruk van HICHAM,
    ik ben ook niet echt oud ofzo,
    ook ik probeer sinds een paar weken een goede moslim te zijn,
    dag des oordeels breekt bijna aan….mogen allah iedere (zoekende) moslim op weg helpen!
    mensen open je ogen voor het te laat is!
    lees de qoran en luister er naar, bid en gedenk allah!
    probeer de perfecte moslim te zijn!
    ik ben natuurlijk nog lang niet de perfecte moslim,maar ik probeer het,
    ik wil lange kleding gaan dragen,maar ben om heel eerlijk te zijn een beetje bang voor de reactie van mensen…toch ga ik inchaallah de stap zetten.
    ik weet dat ik spijt zal krijgen als ik het NIET doe…mensen zouden hun ogen open moeten doen om in te zien dat de dag des oordeels bijna aanbreekt,en inchaallah zullen veel mensen de stap zetten om ook iets voor allah te doen wat hun imaan en geloof sterker maakt.
    het gaat tenslotte allemaal om allah en dus niet om de gedachte van mensen,
    ook help je alleen jezelf er mee.je zult er tenslotte ook trots op zijn…
    bismillah….ik ga het proberen en inchaallah zullen meerdere meiden (naatuurlijk ook jongens maar gaat een beetje lastig als zij jurken willen dragen… :)) in mijn woonplaats mijn voorbeeld volgen en hun ogen openen.

  41. 42 marouan 9 juli 2015 om 5:23000000 am

    Lieve mensen, als eerst een gezegende ramadan, inshallah wordt het vasten geaccepteerd, mogen we allemaal in goede gezondheid verkeren inshallah, allhoema ameen,

    Mensen zoals jullie weten w hel weinig over onze deen, dus hierbij een site die julie absoluut moeten doornemen, geloof me je zult versteld staan, met uitleg en veraling.

    Duakracht.nl

  42. 43 Saïda Aouragh 28 december 2015 om 1:08000000 am

    zijn de filmpjes nog ergens te zien?

  43. 44 mohamed khachabi 18 augustus 2016 om 10:18000000 am

    k kan hem hier niet zien k zoek die fil ak zo lqng waar kan je m nog meer kijken

  44. 45 Iemm 7 juni 2017 om 1:35000000 pm

    Ik zie helaas de filmjes niet? Weet iemand hoe dit komt? Ik kijk vanaf een macbook, kan het hier aan liggen?


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,004,634 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

maart 2007
M D W D V Z Z
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

