Fraude bij autohandelaars !!!

Het bericht (video) is verhuisd naar:  
Reported (video) has moved to: 
Annoncé (vidéo) a déménagé vers :
وافادت ( فيديو ) انتقل الى :

New Link:  http://www.benayad.be/forum/showthread.php?t=44

==> Word nu ‘DawahLid’ !!!

Advertenties

3 Responses to “• <b>Fraude bij autohandelaars !!!</b>”


  1. 1 Moke 18 februari 2007 om 12:38000000 am

    Salaam Alaikoem       آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته       ,

    In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle,

    Beste Broerders en Zusters in de Islam, mocht je zo iets meemaken, waarvan bij een aankoop van een 2e-handswagen je onkruid riekt of het vertrouwen volledig weg is bij die handelaar.

    Want handelaars maken ook fouten:
    1. Het vroegtijdig kapotspringen van de distributieriem van een motor dan de oorspronkelijke termijn dat er is voorzien tussen 70.000 km tot 120.000 km, hangt van merk tot merk af (bovenkant motor, cilinderkop beschadigd, kleppen krom, misschien nokkens beschadigd, enz…).
    2. Bij het vervangen van de distributieriem moet tekenen voorzien zijn van versleetbaarheid: rimpels, kleine scheurtjes aan de binnenkant riem moet zichtbaar zijn. TEKENEN DAT DE RIEM VERSLETEN IS, anders zou hij vroegtijdig zijn vervangen geweest zonder te vermelden tijdens het verkoop.
    3. Startproblemen, na verloop van tijd, enz…

    De bovenstaande elementen bevestigen dat de verkoop is al doorgegaan, tot mijn spijt.

    OPLOSSING: TIPS & TRICKS.
    Bij het terugdraaien van de km-stand betekent dit dat de motor bijna versleten is en de verkoop sneller te doen slagen. In deze geval geef ik jullie het volgende advies dat je in acht moet nemen.

    Het bij zijn voor een compressiemeting te laten afnemen van die 2e-handsmotor, deze meting duidt aan de inwendige slijtage van een motor dat verschilt van het effectieve vermogen van de wagen.

    Waarom verschil: inwendige slijtage, groeven in de motorblok of in de cilindervoeringen, hoe meer groeven of dieper de groeven, hoe slechter de kwaliteit van de wagen (motor), des te lager het rendement van de motor voor Pe (effectief vermogen) te kunnen bereiken.

    Deze compressiemeting mag niet te veel verschillen tegenover het effectief vermogen, vb.: Pe = 115 pk = 85 kW (1pk = 0,736 kW = 736 W) => KW = KilloWatt & W = Watt

    Het aan te raden verschil dat je krijgt van ‘www.BenAyad.be’ is 10 à 15% tegenover het werkelijke vermogen of effectieve vermogen van de motor, dus dan is de motor inwendig nog goed, je kunt zakken naar 20%, dan is het verantwoordelijkheid voor jezelf (ok, is goed, kantje boordje, je hebt 80% van het vermogen).

    Hoe lager je gaat, hoe slechter het kwaliteit van de motor, daar hebben handelaars schrik van, als ze zien dat je kennis van zaken hebt. Hoe lager dat de km-stand is teruggedraaid zou zijn geweest.

    Startproblemen doen zich voort in de buurt van compressiemetingen +/-60% tegenover Pe tijdens de winterperiode. Bij gewoon weer ligt de faktor op +/-50%. DUS OPGEPAST GEBLAZEN, dames en heren!!!!

    Een compressiemeting gebeurt met een compressiemeter met behulp van bougiekaarten die vertonen grafieken. Het behaalde vermogen tegenover Pe.
    Gebeurt via benzine langs de bougiegaten en bij diesels langs de openingen van de gloeibougies.

    HOE GEBEURT DIT: HET TERUGDRAAIEN VAN DE KM-STAND?
    – Bij manuele tellers: demontage dashbord, zodat men aan de achterkant van de genummerde wieltjes aankan.
    – Bij elektronische tellers: gaat dit iets moeilijker, gebeurt m.b.v. een aparte elec. toestelletje dat aangesloten wordt op dezelfde plaats als de stekker aan de achterkant van het dashbord of indien mogelijk de voorkant van die elec. stekker. Méér weet ik hier niet van!!!!!!!
    – Elec. trellers: korstsluiting geven op het dashbord?????? Niet gezond voor dashbord!!!
    – Er zijn handelaars die een andere dashbord plaatsen, een wagen verkopen met niet orginele dashbord, met lagere km-stand. DIT KOMT HEEL VAAK VOOR!!!!
    – Met een auto rijden waar de km-kabel niet in de versnellingsbak zit, waardoor de snelheidsmeter niet zal werken en km-stand op dezelfde stand zal blijven staan tot op het geven moment dat de km-kabel terug in zijn juiste positie wordt gemonteerd.

    Het laatste TIPS & TRICKS dat je krijgt:
    1. Bij aankoop van een 2e-handswagen bij een partikulier moet de wagen controlevrij zijn, zodat je de km-stand van de vorige Technisch Controle kunt nazien. Hoeveel verschil tegenover nu? Heeft de wagen véél gereden of niet?
    2. Vraag altijd achter het verleden van de wagen bij de vorige eigenaar, bij de partikulier als bij de handelaar.

    Wenst je méér informatie daaromtrent, neem contact via deze bericht!!

    Allah, de Verhevene, weet het beste wat er allemaal gebeurt met de onrechtvaardigers van deze maatschappij.

    Thalla Frasekoem & Beslama Yalaikoem. 😉

    ———————————————————————————————————–

    N.B.: – Er zijn sommige merken die geen toepassingen doen op distributieriemen, zoals Mercedes gebruikt distributiekettingen als -riemen voor haar verschillende modellen. Indien een merk een distributieketting gebruikt dan is de bovenstaande uitleg gedeeltelijk toepasbaar.
    – Leasingwagens (bedrijfauto’s) zijn 2e-handsauto’s die in een korte tijd hééééééééél vééél km hebben afgelegd, vb.: in -/+3 jaar = 150.000 à 200.000km (aantrekkelijk voor verkoop, terugdraaien km-stand). Leasingwagens hebben een huurcontract of een looptijd tussen 3 à 5 jaar en men kan dat op elk gewenst stopzetten naargelang afgelegde km en tegelijk een andere huurcontract aanemen en terug vanaf 0 km beginnen. Anders krijgt men de auto niet méér verkocht, na verloop van tijd. Want de leasingmaatschappijen willen hun max. geld terugzien via de handelaars die ze automatisch doorverkopen aan partikulieren, andere handelaars minder.
    – Eerste wagens op aarde gebruikten voor hun distributie tandwielen, maar die tijd is voorbij gevlogen, veel te veel verliezen, wrijvingen, extra slijtages, extra kosten, enz. … voor de tijdstip van de verbranding vast te leggen.

  2. 2 Anoniem 3 maart 2007 om 1:48000000 pm

    hey moke, wat kost zo een compressiemeting, als ik vragen mag?

    ben jij soms handelaar?

  3. 3 Moke 4 maart 2007 om 8:18000000 pm

    Salaam Alaikoem,

    Ik ben daar niet zeker van, maar het zit in de buurt van 100€, hangt af van garage tot garage. Verder ben ik geen handelaar, maar heb wel studies overgedaan en mijn Bacheloir/Graduaat-opleiding niet afgewerkt (Mechanica optie Automechanica).

    Nu weet je weeral iets over mezelf.

    Ma3a Salaam, Moke. 😉

    Moet nu vertrekken, chauffeur staat te wachten!!!


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,013,618 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

februari 2007
M D W D V Z Z
« Jan   Mrt »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

%d bloggers liken dit: