Vermijd de 7 vernietigers.

Van Aboe Hurayrah (ra). Rasoel’lullah (vzmh) zei:
Vermijd de 7 vernietigers (grote zondes).
Er werd gevaagd: ‘Welke zijn deze?’.Hij zei:
1– buiten Allaah andere godheden dienen (Shirk)
2– zwarte magie bedrijven
3– zonder wettelijke reden een onschuldige doden
4– de bezittingen van een wees misbruiken
5– rente nemen of vragen
6– in de aanval tegen de vijand het slagveld verlaten
7– een eervol en onopvallend gehuwde (of gehuwd geweest)
mu’mina’s (vrouwelijke gelovigen) beschuldigen van ontucht.

1 Response to “• <b>Vermijd de 7 vernietigers.</b>”


  1. 1 lela zahra 30 november 2006 om 7:52000000 am

    salaam wa3aleikom,

    Ik heb iets gevonden, dat je hele leven kan veranderen, wanneer je “deze indrukwekkende brief” zal lezen, dat hier volgt.

    Een brief voor jou,

    “Ik zag je gisteren toen je je dagelijkse bezigheden begon. Je stond op zonder eerst op je kniën te bidden. In werkelijkheid vroeg je ook geen zegen over je eten, of bad je voordat je naar bed ging gisteravond. Je bent zo ondankbaar, dat vind ik leuk aan jou. Ik kan je niet zeggen hoe blij ik ben dat je je manier van leven nog nooit hebt veranderd.
    Dwaas, je bent van mij.

    Weet je, jij en ik zijn al jaren trouw aan elkaar. En ik hou nog steeds niet van je. Eigenlijk haat ik je, want ik haat Allah. Ik gebruik je alleen om Allah dwars te zitten. Hij verstootte me uit de hemel, en nu gebruik ik jou zo lang mogelijk om het Hem betaald te zetten.
    Je ziet, dwaas, dat Allah van je houdt en dat Hij plannen in overvloed heeft voor jou. Maar jij hebt je leven aan mij gegeven, en Ik ben bezig om je leven tot een levende hel te maken. Op die manier zijn we op twee manieren altijd bij elkaar. Dit zal Allah echt pijn doen.

    Dank zij jou kan ik echt aan Hem laten zien wie de baas in jouw leven is met al de goede tijden die we samen hadden. We zijn hypocriet,lui en oneerlijk geweest, we hebben vieze films gekeken, mensen verwenst, gestolen, gelogen, ontucht gepleegd, te veel gegeten, vieze moppen verteld, geroddeld, mensen gekwetst, geen respect getoond naar je ouders en naar mensen die boven je gesteld zijn, geen respect voor de Islam.

    Je wilt dit zeker niet allemaal opgeven. Kom op, dwaas, laten we samen eeuwig branden. Ik heb een paar hete plannen voor ons. Dit is een brief met mijn waardering voor jou. Ik zou graag ‘dank je’ willen zeggen voor het feit dat je je laat gebruiken door mij in je dwaze leven. Je bent zo gemakkelijk beet te nemen, ik moet er om lachen.
    Als jij verleid wordt tot zonde, laat je dat toe. Ha ha ha, ik word misselijk van jou. Zonde begint z’n tol te vragen in je leven. Je lijkt 20 jaar ouder, en nu heb ik nieuw bloed nodig.

    Zo, ga weg en leer een paar kinderen hoe ze moeten zondigen. Alles wat je moet doen is roken, dronken worden of drinken terwijl je daar nog te jong voor bent, pesten, gokken, roddelen, onreine dingen doen met je lichaam, en zo egoïstisch mogelijk leven.
    Doe al deze dingen in de nabijheid van kinderen en zij zullen het ook doen. Kinderen vinden dat leuk.

    Goed, dwaas, ik moet je nu laten gaan. Ik ben zo terug om je weer tot zonde te verleiden. Als je slim was, zou je ergens heengaan, je zonden belijden en leven voor Allah met dat kleine beetje leven dat je achter je hebt gelaten. Het is niet mijn manier van doen om iemand te waarschuwen, maar op jouw leeftijd nog steeds zondigen wordt een beetje belachelijk. Begrijp me niet verkeerd, ik haat je nog steeds. Het is juist dat je daarom een grotere dwaas voor Allah (Istarghfillah) zou worden.”

    P.S.:” Als je echt van me houdt, zul je deze brief niet aan iemand anders laten lezen”!

    Van de Duivel.

    Istaghrfillah , laat u niet beïnvloeden door die 3efried!(duivel).
    De duivel maakt ons zo dom of dwaas terwijl Allah swt ons wijzer of slimmer maakt!
    Ma’sha’Allah, volg dan de rechte pad van Allah swt!

    Ma3a salaam


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,014,498 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

november 2006
M D W D V Z Z
« Okt   Dec »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

