• Een gedicht over geduld hebben.

Vrede zij met jou, ik ben geduld.
Ken je mij?

Ik ben het wapen waar je mee kan strijden in moeilijke tijden.

Ik ben jouw kracht, in tijden van onmacht.

Ik ben jou leidraad in de tijd dat je niet meer verder kunt vechten,
en dreigt te grijpen naar het slechte.

Ik spoor je in tijden van wanhoop aan tot het goede,
En ben daar met de wil van Allah om je van het kwade te behoeden.

Ken je mij? Ik ben geduld.

Ik ben daar wanneer Allah je overvloedig zegent,
en jij dreigt je zegeningen verkeerd te besteden.
Ik ben bij je, jij bid en Allah verhoord je gebeden.

Ik ben dat goede gevoel van hoop dat je opbeurt,
wanneer er weer iets ergs gebeurd.

Ken je mij? Ik ben geduld.
Leer me kennen…
Maak mij tot je beste vriend, en wordt een van hen, die bij
Allah het paradijs verdient.

Laat me je vriend zijn die je in het donker naar het licht doet streven.
Als je mij eenmaal bezit weet dan dat Allah je een
bijzonder geschenk heeft gegeven…

Fie Ameeni Allah

8 Responses to “• Een gedicht over geduld hebben.”


  1. 1 umm_zaynab 30 oktober 2006 om 10:59000000 am

    salaam ou3alikoum

    vind dit persoonlijk een heel mooi gedicht..
    het is wel degelijk mijn beste vriend in de islam..
    want geloof me maar.. wie geduld heeft zal er voor beloond worden.. spreek uit ervaring..

    hier een korte hadith

    allahmouma amien

    liefs umm_zaynab

  2. 2 umm_zaynab 30 oktober 2006 om 11:00000000 am

    hier een korte hadith

    wees oplettend tegenover Allah en je zult hem voor je vinden.herinner je Allah in tijden van overloed,en Hij herinnert je in tijden van tegenspoed.weet dat hetgeen je ontglipt jou niet was toegezegd, en hetgeen je overkomt je niet kon ontlopen. weet dat de overwinning de metgezel is van doorzetting, en dat de verlossing komt na droefenis zoals de gemakkelijkheid komt na de moeilijkheid.

    allahmouma amien

    liefs umm_zaynab

  3. 4 Anoniem 30 mei 2007 om 12:42000000 pm

    k vind heeet heel erg g0edd~!!!!!

  4. 5 bouchra 18 september 2007 om 6:01000000 pm

    kunt u voor mij ne korte en een mooie hadith vinden aub.

  5. 6 Moke 19 september 2007 om 6:09000000 am

    Dus Bouchra, je zocht een hadieth over geduld hebben in de Islam,

    voor deze gelegenheid zullen er wel verspreid zijn op deze webstek,

    1. Aboe Hoerairah heeft gezegd dat de Boodschapper van Allah (vzmh) zei: “De sterke man is niet degene die worstelt, maar degene die de controle over zichzelf heeft tijdens een aanval van woede.”
    Overgeleverd door Al-Bucharie en Moelsim.

    2. Aboe Hoerairah heeft gezegd dat de Boodschapper van Allah (vzmh) zei: Allah (swt) zegt: “Ik heb geen andere beloning dan het paradijs voor een gelovige dienaar dan Mij, die geduldig blijft waneer Ik één van zijn geliefden wegneem van de bewoners van de wereld.”
    Overgeleverd door Al-Bucharie, hadieht al-qodsie.

    3. …

    Dat was ene van de vele ahadiehts over geduld hebben.

    Beslama. 😉

  6. 7 majid 19 september 2007 om 2:13000000 pm

    Ik heb geen andere beloning dan het paradijs voor een gelovige dienaar dan Mij,

  7. 8 dilara 12 maart 2009 om 5:07000000 pm

    salam ailakoem mensen wie weet hoe ik een korte hadith vind
    ik moet het maaken voor school
    maar waar kan ik korte vinde
    ik heb wel een printer maar die is boven de kast en
    ik moet het opschrijfen daarom wil ik geen lange hadith
    wie weet?
    maar ja geloof wel in allah;-)
    wel egt geloofen
    anders krijg je veel zondes
    egt
    ik moet een hadith vinde
    doei alle moslims;-)


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,013,618 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

oktober 2006
M D W D V Z Z
« Sep   Nov »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

