Hongersnood in Zuid-Soedan.

Let wel op, dit is niet geschikt voor gevoelige kijkers.

Klik op de afbeelding voor de ware grootte weer te geven.

soedan.jpg

18 Responses to “<b>Hongersnood in Zuid-Soedan.</b>”


  1. 1 Houssine 11 oktober 2006 om 11:32000000 am

    Wij hebben het goed al hamdulah..
    Moge allah swt deze mensen bijstaan

  2. 2 lela zahra 15 oktober 2006 om 12:07000000 pm

    Salaam wahaleikoem,

    Deze zwakke schepselen hebben even recht als wij om van het leven te “genieten” (woonst,eten hygiëne,luxe), heel jammer.
    Maar dat wil niet zeggen dat we ons bij moeten neerleggen voor deze minder primitieve mensen.
    Ze zouden steun moeten krijgen van de organisaties en hun leren hoe dat ze bv. aan landbouw moeten beginnen ect…(scholen, watermolen en ziekenhuizen bouwen bv.)
    Maar willen de Westerse cultuur dat ‘Afrika’ ooit als een ontwikkelde continent wordt. Mijn antwoord is NOOIT.
    Met je verstand kan je tegenwoordig heel wat dingen laten verwezelijken! Er is altijd een probleem, dus waar is dan de oplossing. Het leven kan je vergelijken met wiskunde! Of niet soms.

    ma3a salaam

  3. 3 nedertainment 15 oktober 2006 om 11:49000000 pm

    Een moslim die het heeft over primitieve mensen. Het moest toch niet gekker worden. Waarom overigens niet spreken over de oorzaak van die hongernood ?

  4. 4 Michiel Mans 16 oktober 2006 om 3:38000000 pm

    We lezen het commentaar van een menslievende moslim.

    -“Deze zwakke schepselen hebben even recht als wij om van het leven te “genieten” (woonst,eten hygiëne,luxe), heel jammer. Maar dat wil niet zeggen dat we ons bij moeten neerleggen voor deze minder primitieve mensen.”-

    Wat je bedoelt is primitiever maar je schrijft minder primitief, superieur dus. Het blijft wartaal.

    -“Ze zouden steun moeten krijgen van de organisaties en hun leren hoe dat ze bv. aan landbouw moeten beginnen ect…(scholen, watermolen en ziekenhuizen bouwen bv.)
    Maar willen de Westerse cultuur dat ‘Afrika’ ooit als een ontwikkelde continent wordt. Mijn antwoord is NOOIT.”-

    Pas op met het hunnen en hennen. Dit terzijde. Goed, ik begrijp dat het dus geen Arabische aanhangers van het vredesgeloof zijn die daar Afrikanen uitroeien en opjagen?

  5. 5 nederkrant 16 oktober 2006 om 5:18000000 pm

    Hahahaha die Mans… je hebt er weer eens werk van gemaakt. Heb je overigens ook gekeken onder “Een super schattige moslima”. Goddank… oeps… Allah dank heeft ze een hoofddoek op zodat ze de brave moslimmannen het hoofd niet op hol maakt !

  6. 6 lela zahra 16 oktober 2006 om 7:27000000 pm

    salaam wahaleikoem,

    ZICH VERGISSEN, is menselijk of niet soms !

    Bedankt voor jou kriktiek jonge man, maar hang aub voor ons de ‘duivel’ niet uit. Nobody is perfect en voor jou geld dat ook.

    Ik leer elke dag iets bij en dat is dankzij deze site en de islamietische samenleving!

    NB oorzaken van hongersnood zijn oorlog, droogte en de ligging van de streek waar deze mensen wonen! (vallei,rivieren,zee) kortom vruchtbare
    plaatsen.

    ma3a salaam

  7. 7 nederkrant 16 oktober 2006 om 10:47000000 pm

    Je bedoeld de ligging tussen Arabische Arabische koppensnellers in naam van Allah ?

    Trouwens… jongeman ? Dank je, dat ik dit op mijn 40ste nog mag horen. Voor Mans is het helemaal een compliment. Die is nog een jaar of tien ouder dan ik.

    Over welke vergissing heb je het eigenlijk ?

    Doe voor mij ook maar 33n salami.

  8. 8 Michiel Mans 16 oktober 2006 om 11:56000000 pm

    He, mijn sollicitatie tot Mujahedeen is weggehaald? Nou ja, het was ook niet erg repsectvol, sorry presrepvol, vrespectvol. Sorry. Ik krijg het woord al een tijdje mijn bek niet meer uit weet je en nu dus ook al niet uit mijn frustelbordje.

    Beste Lela Zahra, je schreef,

    -“Ik leer elke dag iets bij en dat is dankzij deze site en de islamietische samenleving!”-

    Grappig. Ik leer ook elke dag weer wat bij. Ook van deze site. Mogelijk dat ik er andere dingen van opsteek dan jij.

    -“NB oorzaken van hongersnood zijn oorlog, droogte en de ligging van de streek waar deze mensen wonen! (vallei,rivieren,zee) kortom vruchtbare
    plaatsen.”-

    Daar komt hier en daar westerse uitbuiting (Congo-coltan-diamanten), het opwerpen van EU importmuren bij. Verder niet zelden het Arabisch-islamitisch nationalisme, racisme en de nog immer niet uitgeroeide ouderwetse slavernij (o.a. Sudan, Mauritanie, Tsjaad en de CAR. De islam houdt de bevolking deels ook in het stenentijdperk. Of mag ik dat niet zeggen hier? Enfin, je kunt wel raden wat ik van de islam vind.

  9. 9 lela zahra 17 oktober 2006 om 9:42000000 pm

    salaam wa3aleikoem,

    Ik beoordeel ‘jullie negatieve denkwijze’ tegenover de Islam niet.

    Hey we leven in de democratie, waar iedereen vrij is van eigen meningsuitingen – of verschillen en geloof, ik voel mij zo opgelucht bij, (zucht )!

    Afrika ‘geven’ (= verkopen bananen,koffiebonen,cacaobonen en andere exotische vruchten tegen zeer lage prijzen aan westers landen) al hun rijkdommen weg !

    Terwijl IEDEREEN zoveel geld moeten afgeven voor die lekkere gezonde vruchtjes dat van afrika afkomstig is,profiteren de rijke westerlingen (of regeringen)de inkomsten hiervan ipv aan die hardwerkende afrikaanse ‘boeren’ eerlijk hun werk te betalen!
    Geen eerlijke wereldhandel, wie is nu hebzuchtig de PRIMITIEVE of de MINDER PRIMITIEVE.

    Hebzuchtig zijn is ook een van de slechte daden in het menselijk leven en wordt ook niet in ons geloof of samenleving getollereerd! Als je deze kenmerk hebt ben je helemaal geen moslim.

    Verklaar deze situatie. 🙂

    Mvg

  10. 10 Michiel Mans 18 oktober 2006 om 1:48000000 am

    Fijn dat je op alles ingaat. Nou ja, bijna alles dan. Over dat uitbuiten. Had ik dat zelf al niet opgeschreven? Overigens, denk je dat Saoedi-Arabie of andere Arabische landen meer betalen dan de door de EU beinvloedde wereldhandelsprijs van diversen?

    Ik wil met alle plezier met de billen bloot waar het westerse narigheid betreft, ik schrijf er zelf regelmatig over. Ik word alleen wat humeurig van de grenzeloze hypocrisie en blindheid voor het onrecht en de narigheid afkomstig uit en van de niet-westerse wereld. Er waren vandaag weer de nodige onthullingen op BBC Newsnight over Darfur. Maar daar blijft het heel stil over in sommige kringen. Of de krankzinnige sectarische relioorlog in Irak. Nee, dan wat cartoons van de profeet tonen. Dat is erg…

  11. 11 Michiel Mans 18 oktober 2006 om 2:12000000 am

    Ach. Ik had al zo’n vermoeden maar nu heb ik het uitgezocht.

    Deze site is een hoax. De negatieve islam en moslim berichten, ik ben er ook in getrapt.

    Erg dom Ariel. Waarom de zaak zo aandikken? De realiteit is erg genoeg zonder de boel verder op stang te jagen. Ik baal ervan dat ik erin getrapt ben.

    Daar je het ook op het vrijevolk hebt verspreid, breng je die zo ook in discrediet. Dat is echt een stomme streek.

    ‘http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=1681

  12. 12 Michiel Mans 18 oktober 2006 om 2:43000000 am

    Mans en zijn grote bek. Natuurlijk is het ip nummer gelijk, of bijna gelijk.

    Het overgaan van nederkrant naar ayad, bleef in hetzelfde url venster. Alsof het beiden dezelfde waren. Duizend excuses voor Ariel.

    Deze blog is dus geen hoax maar helaas de realiteit. Misschien wil ik het wel niet geloven.

  13. 13 nederkrant 18 oktober 2006 om 3:16000000 am

    Hahahaha… domoortje ! Geen probleem, excuus aanvaard.

  14. 14 Moke 18 oktober 2006 om 7:11000000 am

    Beste Michiel en Ariel,

    Ik nodig jullie uit tot de Islam of je hebt jezelf uitgenodigd, want je verrijkt je kennis over de Islam via deze webstek.

    Kun je in het gastenboek uw eerste indruk weergeven, wanneer je voor het 1e keer deze webstek hebt bezocht?

    Met vriendelijke groeten!!!

  15. 15 lela zahra 18 oktober 2006 om 8:30000000 am

    salaam wahaleikoem,

    Raar, dat zelfs de meeste arabische landen niet veel geld in handen hebben om hun eigen land beter te laten ontwikkelen tegen enorme toename van werkloosheid en armoede. (leven op basis van landbouw en weinig industriën,) BUITEN die rijke oliesjeiks van Saoudie arabie, Dubai, Kuweit, Abudabi en Arabische Emiraten ect.. ( daar zijn ‘het olieparadijs’ voor Amerikanen en Europeanen)! Of deze rijke oliesjeiks andere arme arabische landen helpen, heb ik mijn twijfel over!

    NB Er zijn aantal maghreb-landen die zelf in ontwikkeling zijn voor het streven naar een betere economie, maar of dat daar eerlijk verhandeld wordt, is ook een vraag voor mij.

    ma3a salaam

  16. 16 umm_zaynab 31 maart 2007 om 10:50000000 pm

    salaam

    wel van die afbeeldingen te zien heb ik echt een schaamtegevoel gekregen, ik en weet zeker dat er nog veel meer mensen zijn wij koken en al wat over is smijten we weg,, terwijl er mensen zijn die nix hebbe. allah ihdiena..
    ik krijg kippelvel als ik die afbeeldingen zie.. we mogen van geluk spreken dat we hier leven,een echt luxe leven hebbe we.. soubahanallah en soms zijn we nog ni tevreden..
    erg.. heel erg..
    moge allah deze arme mensen bijstaan.. allahoema amien..
    m3a salama

  17. 17 Moke 31 maart 2007 om 11:59000000 pm

    Slm iedereen, je ziet het zelf de Arabieren (de Soennieten) gebruiken honger als wapen om oorlog te voeren tegen het Zuiden (Christenen). Mocht Soeden oliebronnen beschikken waren ze het allang binnengevallen!!!

    Normaal gezien hebben ze (het zuiden) evenveel recht als het noorden, maar het Zuiden hebben het ooit verpest.

    Moge Allah (swt) alle dwalenden van het geloof barmhartig bijstaan tot het einde.


  1. 1 nedertainment Trackback op 16 oktober 2006 om 12:20000000 am

Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,014,498 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

oktober 2006
M D W D V Z Z
« Sep   Nov »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

