Hadieth El-Qodsi: 8 van 40.

Op gezag van Aboe Hurairah (moge Allah tevreden met hem zijn), die het van de Profeet vzmh.gif (gehoord) heeft, die zei: Wie een gebed verricht zonder daarin oemoel Qor’aan [25] te lezen, daarvan is het gebed onvolmaakt (en hij herhaalde dit woord drie maal), onvolledig
 
Iemand zei tegen Aboe Hurairah: (Zelfs als) we achter een imam staan? [26] Hij zei: “Reciteer het voor jezelf, want ik heb de Profeet vzmh.gif horen zeggen: “Allah (de Almachtige en Verhevene), heeft gezegd: ”Ik heb het gebed tussen Mijzelf en Mijn dienaar in tweeën verdeeld, en Mijn dienaar krijgt waarom hij vraagt. Als Mijn dienaar zegt: ”Al-7amdoe lillahi rabbi Al3alamien.” [27]  zegt Allah ( de Almachtige en Verhevene): ”Mijn dienaar heeft Mij geprezen.”  En als hij zegt: Ar-Ra7maani ‘r-Ra7iem” [28]   Zegt Allah (de Almachtige, de Verhevene): “Mijn dienaar heeft Mij verheven”  en als hij “Maaliki yawmi ‘d-din [29] ”,  zegt Allah: ”Mijn dienaar heeft Mij verheerlijkt”  –  en bij een gelegenheid zei Hij: “Mijn dienaar heeft zich aan Mijn macht onderworpen.”  En als hij zegt:  “Iyyaka na3boedoe wa iyyaka nasta3ien” [30].  zegt Hij: “Dit is tussen Mij en mijn dienaar en Mijn dienaar krijgt wat hij vraagt.  En als hij zegt: “Ihdina ’s-Siraata ‘l-moestaqiem, sirata ‘lladziena an3amta 3alaihim ghairi-l-maghdubi 3alaihim wa la ‘d-daallien” [31].  Zegt Hij: “Dit is voor Mijn dienaar en Mijn dienaar zal krijgen wat hij vraagt.”

25 Soerah al-fatiha, de eerste soerah van de Qor’aan.
26 D.w.z. als we achter een imam staan en naar hem luisteren als hij de Fatiha reciteert.
27
Geprezen zij Allah, Heer der Werelden.
28 De Genadevolle, de Barmhartige.
29 Meester van de Dag des Oordeels.
30 Alleen U aanbidden wij en alleen U smeken wij om hulp.
31 Leidt ons op het rechte pad. Het pad diegenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken en niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden.

0 Responses to “Hadieth El-Qodsi: 8 van 40.”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,037,887 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

september 2006
M D W D V Z Z
« Aug   Okt »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

