DAB- en DVB-stations.

DAB = Digital Audio Broadcasting:
Je kan naar digitale radio luisteren dankzij DAB. Dit systeem maakt digitale radiouitzendingen mogelijk.

Digitale radio biedt heel wat voordelen:
1. een heldere geluidskwaliteit zonder ruis
2. een grotere keuze: vier exclusieve digitale netten
3. gebruiksvriendelijk
4. extra informatie wordt meegegeven tijdens radio-uitzendingen.
 

Digitale Radio zenders:
1.  The Best Arabic Music Station: Radio Mazaj, speel af, 24 kbps.
2.  Yabiladi – 100% Maroc: Homepage, 128 kbps.
3.  Anasheed: Muslim StarzPRACHTIG, E-cards, …
4.  NZFC Radio: Arabic Music, …
5.  Radio Middle East in Canada: Homepage, …
6.  Arabic Music: Sawt El-Ghad, Australië, 101.5 FM,  …
7.  Radio KwShell: Arabic Music, english mix, …
8.  Arabic Music: Radio SaraMusik, 32 kbps, … 
9.  BeurFM: 106.7 Paris, RAI-R&B (arabic style), …
10. Al Quran & Doe’aat: Munich-Germany, koranrecitaties, …
11. Arabic Music Online: Beiroet Online,
12. Arabic Classic Music: Om-Kalthoum, Fairouz, e.a. …
13. Beiroet Nights: héél weinig arabisch muziek, …
14. Fonoon: fresh arabic pop music, …
15. Live Radio From ArabChat: ArabChat Radio, …
16. Radio TounesBledi: Tunesië, …
17. Saoudische Quraan Radio: Luister, …   NEW

DVB = Digital Video Broadcasting:
Het is de Europese standaard voor digitale televisie.

Er zijn verschillende varianten:
DVB-S voor uitzendingen via satelliet.
DVB-C voor uitzendingen via de kabel.
DVB-T voor uitzendingen via aardse zenders.
DVB-H voor uitzendingen via draagbare toestellen.

Voordelen:
– Via DVB krijgt u het aanbod in digitaal formaat. Dat maakt dat u TV kan kijken of radio kan luisteren met superieure beeld- en geluidskwaliteit. Het beeld en het geluid is vergelijkbaar met cd-kwaliteit
– DVB gebruikt de ether als transportkanaal. Je hebt – buiten eventueel een actieve (met interne versterking) of buitenantenne in gebieden met wat minder goede ontvangst – geen andere aansluitingen meer nodig.
– Er is ruimte voor meer programma’s. Dat maakt dat ook de radionetten naast de tv-programma’s uitgezonden kunnen worden.

Digitale TV-zenders:
1. IslamChannel.tv: Breedbandconnectie, …
2. Sorry, ik heb er enkele uit het vizier verloren.
3.
4.
5.
19 Responses to “<b>DAB- en DVB-stations.</b>”


  1. 1 Moke 21 juli 2006 om 9:16000000 am

    Dat is gewoon prachtig!!! Kan er iemand soms helpen enkele “Digitale TV-zenders” te vinden? Mocht er iemand een probleempje hebben met een zender. Laat me het weten, … Koranrecitatie (10): dit is de moeiete waard voor ernaar te luisteren. 😉 😉 😉

  2. 2 Fatima 21 juli 2006 om 2:57000000 pm

    Salamoe alikoum,

    Ik gebruik 3 mediaplayers: Windows / Quick Time / Realplayer. Wat is hier het meest van toepassing?
    Alvast bedankt 🙂

  3. 3 Moke 21 juli 2006 om 2:58000000 pm

    Ahlaan ou Sahlaan, ik zal je vraag direkt onderzoeken. Tot direkt bij enkele minuten!!!

  4. 4 Moke 21 juli 2006 om 3:26000000 pm

    Nou wel, ik heb er enkele geprobeerd, nl. de laatste 2 is mij niet gelukt (Quick-Time & Realplayer: foutmeldingen). Met Windowsplayer is het goed gegaan voor het beluisteren van Station nr. 1, moet je deze URL-adres toevoegen in uw mediaspeler http://listen.radiomazaj.com:8022 en voor Station nr. 2 moet je deze URL-adres toevoegen in uw mediaspeler http://213.251.136.63:8000
    Heeft er iemand nog interesse in andere radiostations ?

  5. 5 Karima 21 juli 2006 om 4:06000000 pm

    waarom krijg ik de link niet geopend van de koranrecitatie van Shaikh Ali el Suwaisi op ‘http://www.sos-onair.de/’ ?

  6. 6 Moke 21 juli 2006 om 4:13000000 pm

    Shaikh Ali el Suwaisi is te beluisteren (streamen) via een geïntegreede mediaspeler in een webpagina. Deze webpagina is verwijdert waardoor je die hyperlink van de recitator niet kunt beluisteren. Het is niet uitgesloten dat die link naar de toekomst toe terug wordt geaktiveerd door de beheerder van desbetreffende Duitse website. Op deze huidige moment is enkel en alleen ‘Abdel-Baset Abdel-Samad’ te beluisteren via deze adres:
    ‘http://www.el-khatieb.de/media/quran/quran.m3u’     via deze adres kun je ook andere koranrecitators beluisteren, op de moment is het nu aan de beurt aan ‘Abdel-Baset Abdel-Samad’ .      

  7. 7 Rachid 22 juli 2006 om 8:42000000 am

    Thanks voor je lijst, als ik iets vind van andere zenders dan zal ik het ook vermelden.

  8. 8 Fatima 22 juli 2006 om 2:18000000 pm

    Salamoe alikoum,
    Maschallah goeie koranrecitators heb je er tussen, vooral Abdel-baset Abdel-samad

  9. 9 leila 6 augustus 2006 om 11:18000000 am

    ik weet niet wat ik verkeerd doe of niet doe maar ik kan niets beluisten. via winamp blijft ie zoeken en realplayer gaat niet eens aan. vreemd

  10. 10 Moke 6 augustus 2006 om 4:46000000 pm

    Wat heb je precies gedaan ?
    Kun je dat STAP per STAP eens beschrijven ….

  11. 11 leila 6 augustus 2006 om 10:09000000 pm

    Ik ben op de link om anasheed te beluisteren gaan staaan (klik) dan kom in op een site die te maken heeft met deze zender en daar heb ik de keuze tussen beluisteren met realplayer of beluisteren met winamp.. Winamp blijft zoeken naar verbinding, en realplayer doet helemaal niets. Vreemd:l

  12. 12 Moke 6 augustus 2006 om 10:47000000 pm

    Ja, inderdaad het geeft in sommige gevallen problemen, ook bij mij.
    Winamp: lukt niet – Real-player: werkt.

    Hier zijn de adressen dat je moet kopieëren en plakken in Winamp of Real-player voor Anasheed te kunnen beluisteren.

    Anasheed:
    * Winamp: ‘http://ct1.fast-serv.com:9700/‘ (Add url of Play url)
    * Real-player: ‘http://www.muslimz.com/live/listen_realaudio.ram
    (Kies voor File –> Open URL)

    Die vetgedrukt adres mag je in uw mediaspeler kopieëren (Open URL)
    zonder deze tekens AUB   ‘     ‘    goed kijken pls. anders miss. troubles

    NU WERKT HET WEL!!!!!

  13. 13 leila 6 augustus 2006 om 11:23000000 pm

    neee
    heb alles geprobeerd bij lukt het echt niet realplayer zegt kan niet opene errror en winamp blijft zoeken net hetzelfde als daarvoor. dan maar geen anacheed radio. Jammer had me erwel op verheugd wad uitgekeken op hetgeen ik had snik

  14. 14 Moke 6 augustus 2006 om 11:27000000 pm

    Heb je gedaan wat ik je vroeg ? ? ?
    Is het adres geplakt in Winamp of RealPlayer ? Daarna OK drukken

  15. 15 leila 6 augustus 2006 om 11:34000000 pm

    ja heb het al eerder gedaan dus ik weet dat ik het zeker niet verkeerd doe. Maar het lukt echt niet. en nog iets je kan niet kopieren en plakken op de tekst die jij schrijft ik heb alles moeten overschrijven. hihih
    maar ghir inch Allah

  16. 16 leila 6 augustus 2006 om 11:37000000 pm

    heb het nu nog eens geprobeerd en het lukt echt niet!!!

  17. 17 Moke 6 augustus 2006 om 11:38000000 pm

    Ik denk dat je iets verkeerd hebt overgeschreven.
    Eén verkeerde teken si fataal = WERKT NIET !!!

    Ik zal ze per e-mail doorsturen, goed !!!! 😉

  18. 18 leila 6 augustus 2006 om 11:43000000 pm

    ok bedankt he

    weer die lastpost 😉

  19. 19 fatima l 24 maart 2009 om 7:22000000 pm

    dit is een erg leuke site, ik ben hier voor de eerste keer maar wanneer ik de anasheeds op deze site wil beluisteren gaat dat niet en ik weet niet waarom…

    weet iemand hoe ik de anasheed wel kan beluisteren

    alvast bedankt groetjes…

    beslama!


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,012,664 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juli 2006
M D W D V Z Z
« Jun   Aug »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

