Introductie: El-Hadj

Komt er zo meteen aan!!!!

13 Responses to “Introductie: El-Hadj”


  1. 1 umm_zaynab 31 oktober 2006 om 9:04000000 am

    salaam ou3alakoum

    heb een vraagje over hadj mss kan iemand van onze broeders of zusters mij helpen met het antwoord daarop..

    wel wat ik graag zou willen weten is stel dat ik met mijn man naar hadj ga en mijn zus zou ook graag willen meegaan, kan mijn echtgenoot dan de mahram zijn van mijn zus of is mijn zus verplicht om ook een mahram mee te nemen? ik hoop dat iemand mij kan helpen met het antwoord.. inscha allah

    m3a salama

  2. 2 Nouredine 5 november 2006 om 8:41000000 pm

    Bismi llahi Rahmani Rahiem, wa salatoe wa salamoe 3ala ashrafil moersalien wal hamdoelillahi Rabbil alamien…

    Beste zusters een mahram is een persoon waar de vrouw totaal geen kans kon, kan of zou kunnen maken om ooit ermee te trouwen…nl een vader, een zoon, een broer, een onkel of grootvader deze behoren tot mahram, een schoonbroer echter niet en Allah weet het beste…Het is beter dat de vrouw met de bovenvermelde personen gaat…Moge Allah ons vergeven bij vermelden bij eventuele fouten en moge Allah ons allen de Hadj laten verrichten…wa salamoe alaykoem wa rahmatoellah

  3. 3 umm_zaynab 6 november 2006 om 10:57000000 am

    salaam

    bedankt voor het antwoord

    m3a salama

  4. 4 umm_zaynab 4 december 2006 om 11:19000000 pm

    Het is de plicht van iedere moslim die volwassen is en bij zijn volle verstand, die rijk is en een gezond en krachtig lichaam heeft, eenmaal in zijn leven in de bedevaartstijd (de twaalfde maand van de islamitische kalender) naar de Ka’bah en de gezegende plaatsen eromheen op bedevaart te gaan.

    De bedevaart is voor de moslims een middel om zichzelf openbaring tot Allah te richten om vergiffenis te vragen voor al zijn zonden door Allah plechtig te beloven om in zijn verdere leven nooit meer slechte daden te doen. Een bezoek aan de heilige plaatsen versterkt de morele en religieuze gevoelens bij de mens. Sociaal gezien lijkt de bedevaart op een internationale congres waar allerlei mensen van verschillende nationaliteiten, kleuren en rassen bijeen komen.

    De gebedsuitoefeningen in de Islam hebben tot doel de mens tot een volmaakte wezen te ontwikkelen en tevens rust en orde te scheppen in de maatschappij.

    m3a salama

  5. 5 lela zahra 5 december 2006 om 7:12000000 am

    salaam wa3aleikoem,

    Umm Zayneb, er zit logica in! Masha’Allah!

    Ma3a salaam

  6. 6 Amina... 25 juli 2007 om 1:27000000 pm

    Selaam 3alaikum …

    Is er iemand die een contactpersoon kent of een bepaalde bureau waar oumra of hadj (reis en info) kan geregeld worden.
    Ik heb ondervonden dat er heel wat mogelijkheid is voor onze Nederlandse broeders en zusters via internet maar jammer genoeg kunnen wij er via hen niet aan deel nemen.(waarschijnlijk heeft dat met verzekering iets te maken ) maar soit…ik kan me niet inbeelden dat wij dit in Belgie niet zouden hebben toch.

    Salama3alikum

  7. 7 sji'iet ahlulbayt as 25 juli 2007 om 1:43000000 pm

    reisbureau siris op turnhoutsebaan/borgerhout, dichtbij een marokkaanse bank, misschien attijari wafabank

    salukes

  8. 8 Moke 25 juli 2007 om 10:39000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste Zuster in de Islam Amina, ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Uw reisleider naar de gezegende steden.
    Mekka-Reizen is een bedrijf dat de klant mobiliteit biedt. Onze doelstelling is de Islamitische wereld dichter bij de klant te brengen. Dit doen we door o.a. door het aanbieden van Umrah, Hadj en andere reizen naar landen waar veel moslims wonen.

    http://www.Mekka-Reizen.com – is gevestigd in 3061 DA Rotterdam aan de Goudse Rijweg 17 – Tel: 010 212 10 84 – Fax: 010-452 81 96

    Misschien kunnen ze vanuit Nederland mensen helepen uit België.
    Wie niet waagt, wie niet wint!!!
    Men moet het eens proberen, anders weet je het nooit niet.

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen,
    يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama.

  9. 9 henna leila 26 juli 2007 om 1:07000000 am

    Salam alaikoum

    Amina
    ik kan je ee telefoonnummer bezorgen van mensen die heel vaak haj en omra hebben georganiseerd, diegene die met hen zijn gegaan vonden het buitgewoon masha Allah.
    Ze waren heel tevreden over organitatie en zo en ook hoe alles gepland was enz

    Ik heb het nummer van de broer ik zal zo spoedig mogelijk het nummer voor je opzoeken

    Vraag aan moke mijn email adres zodat je me er aan kan doen herinneren voor het geval ik het vergeet.

    groetjes

    salaam

  10. 10 Amina... 26 juli 2007 om 5:23000000 pm

    Selaam broeders en zusters
    Dank jullie allemaal voor de reacties…
    Mo ik ga het even bekijken maar als ik me niet vergis geld dit alleen voor Nederlanders.
    Henna Leila…ik zou het heel graag ontvangen indien mogelijk dank je.

    Mo als het goed is voor jou …zou ik graag Henna Laila haar e-mail adres ontvangen daar zij het ook wilt geven.

    Bedankt allemaal …
    Mag Allah swt ons allemaal leiden inshalah.
    Amien.

    3Alaikum selaam

  11. 11 Amina... 26 juli 2007 om 5:36000000 pm

    Mo..

    Is het mogelijk om onder de rubriek hadj ook de verschillende stappen uit te leggen van wat er allemaal op mekaar volgt in handelingen met de achtergrond erbij?

    Dat zou heel handig zijn ter voorbereiding …mischien is het ook goed om daarbij veschillende contactpersonen te melden daar waar men zuke reizen kan boeken.
    Hoe meer we hebben hoe makkelijker terug te vinden.

  12. 12 Moke 27 juli 2007 om 8:24000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Zusters in de Islam’,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Ahlaan ou sahlaan Amina, heb gedaan wat je vroeg.

    I.v.m. om jouw laatste vraag te bantwoorden, het staat in mijn programma, om zoveel van el-hadj te laten weten of te laten informeren. Van begin tot einde: gewoon het maximum.
    Omdat nu vakantie is en bijna vertrek zal het voor na het verlof zijn.
    Is dat goed voor je ???

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen,
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama,

  13. 13 Amina 30 juli 2007 om 5:14000000 pm

    Zeker Mo …Ik kijk er naar uit ..
    bedankt


Geef een reactie

آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 2,037,662 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

Kalender

juli 2006
M D W D V Z Z
« Jun   Aug »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

