• Tien adviezen voor de moslimvrouw.

1. Maak een smeekbede om jouw huwelijk succesvol te maken. Alle goede zaken komen van Allah de Verhevene. Vergeet Allah de Verhevene niet te vragen om een succesvolle huwelijk te hebben die in deze wereld begint en verder zal gaan met de wil van Allah in de Paradijs.

2. Luister en gehoorzaam! Je man gehoorzaam zijn is Fard (verplicht)! Jouw man is het hoofd van jullie gezin. Geef hem dat recht en dat respect…

3.Tracht altijd je man tevreden te stellen, hij is jouw sleutel naar het paradijs. De profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd dat wanneer een vrouw overlijdt en haar man tevreden over haar is, zij het Paradijs zal betreden. Dus… stel hem tevreden.

4. Een woordentwist is net een brand in huis. Blus het door simpel je excuses aan te bieden ook al was het jouw fout niet. Als je terugvecht dan zorg je ervoor dat je hout bij het vuur gooit. Kijk hoe aangenaam een discussie eindigt wanneer je vriendelijk zegt dat het je spijt en dat je weer vrienden wilt zijn.

5. Dank je echtgenoot constant voor de goede leuke dingen die hij doet. En dank hem nogmaals. Dit is belangrijk want de tegenovergestelde van dit is de karaktereigenschap van de vrouw in de hel.

6. Speel en maak grappen met jouw man. De geheim van de man is dat zij zoeken naar vrouwen die luchthartig zijn en die gevoel voor humor hebben. De profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) gaf aan Jabir het advies om te trouwen met iemand die hem kon laten lachen en die hij kon laten lachen…

7. Draag jouw sieraden en kleed je mooi aan thuis.

8. Onderzoek de eigenschappen van de Hoor Al-Ayn en probeer hen na te bootsen. De Qor’aan en de Soenna beschrijft de vrouw in het Paradijs met de zekere eigenschappen. Zoals de zijde die ze dragen, gebruik kohl voor je ogen om je ogen groter doen te lijken en zing voor je echtgenoot.

9. Als je man thuiskomt, ontvang hem met een wonderbaarlijke begroeting. Stel je voor: je man komt thuis, jullie huis is schoon, een prachtige goede mooie geklede vrouw, het avondeten staat klaar, de kinderen zien er goed verzorgd uit, een schone slaapkamer – wat zou dit doen voor zijn liefde voor jou? En stel je voor wat het tegenovergestelde met hem zou doen.

10.Gebruik de goede eigenschappen die jij hebt om op een toegestane manier de hart van jouw echtgenoot te overwinnen. Alle vrouwen hebben een sieraad waar Allah hen mee gezegend heeft. Gebruik de schoonheid die Allah jouw geschonken heeft om de hart van je echtgenoot te overwinnen.

73 Reacties tot “• Tien adviezen voor de moslimvrouw.”


  1. 1 sanaa 6 september 2006 om 6:09000000 pm

    Salaam Alaykoum,

    Ik ben het er helemaal mee eens met deze adviezen. Maar van dat zingen?? Kwee ni of er veel mensen zijn die dat doen of zullen doen?:d.

    Salam Alaykoum

  2. 2 leila 7 september 2006 om 6:32000000 pm

    Salam alaikoum,

    Sanaa meen je dat? Ben je het hier mee eens. Ik weet het niet hoor ik wordt deels misselijk en deels kwaad.

    Ik ben het alleen met puntje 1 100% eens.
    Ik zeg niet dat elk ander puntje volledig fout is maar wel onvolldig en overdreven. Miischien is dat ons probleem overdrijven, kunnenn we niet gewoon normaal doen en ons zelf zijn. In plaats van de vrouw als gehoorzamen over de vloer schuivend slaafje en de man als de grote machthebber die constant moet bedankt worden, alsublieft zeg!!!!

    Pntje 2 de man is idd verplicht zijn vrouw te voeden, kleden onderdak te geven als GEHOORZAAMHEID AAN ALLAH swt. Ik weet niet of jullie het doorhebben maar er is ook een geleerde die zei dat elke hadith waarin de profeet saw tegen de man spreekt ook voor de vrouw gelden en omgekeerd. gehoorzaamheid aande man is gehoorzaamheid aan de vrouw. mohim. Er is iets hoger dan gehoorzaameid en dat is gezamelijk overleg, daarmee geef je de vrouw een plaats binnen het gezin ipv haar te beschouwen als kinderbarende slaaf!

    naar puntje 3. mannen tyevreden stellen want zij zijn ocharme diegene die alles in huis brengen oeps vergeten we niet weer die vrouw die heel de dag door dekinderen heeft zitten opvoeden en het huishouden heeft gedaan en er nog eens extra bovenop op en top uit ziet voor de man die van zijn werk komt! Mischien moet die man daar ook eens aandenken want huishouden en kinderen opvoeden wordt echt wel onderschat.

    Puntje 4
    woordentwist en dan sorry mijn lieve man zeggen en kijk eens hoe mooi dat afloopt. Alsublieft wees eens realistisch. Wat dacht je van de gemoederen eens laten bedaren en dan met die zogeaamde lieve echtgenoot, een rond de tafel gaan zitten en alles eens uitpraten. Menselijk ervaring: Wanneer dingen gewoon van tafel geveegd worden en er steeeds één persoon de dingen gewoon inslikt en gewoon doet alsof er niks gebeurt is, dit enorme psychologische gevolgen hebben voor de person in kwestie man of vrouw. dus sorry zeggen en gewoon verder doen dat is het lompte wat je kan doen voor een geslaagd huwelijk!!

    puntje 5
    en het tegenoversgestelde van de vrouwen in de hel. er is iets anders die vrouwen ziiten daar omdat ze ontkennen ze ontekken het goede van hun mannen en dat is liegen bij mijn weten wa Allaho a3lam. Waarom zo slijmerig hem constant bedanken. Ik wil hem juist behoeden voor kibr en hoogmoed misschien gaat ie door mijn bedank wel in de lucht beginnen zweven. En denken dat hij geen mens is maar een of ander superwezen. Dus bedanken zal ik wel omdat ie heel lief voor me is om dat hij mij bedankt omdat ik zo lekker hebt gekookt en omdat hij me helpt bij de kinderen en in het huishouden of omdat hij beseft wel werk ik wel allemaal doe daarom zal ik hem bedanken op het moment zelf.

    puntje 6 en 7,
    Ik vind het al heel wat dat daarbij die hadith wordt vermeld over jabir dus ik ga me er niet over uiwijden en in 7 mooi aankelden dat is altijd fijn zelfs als ik op straat loop en zie iemand die zichzelf verwaarloosd zie ik dat niet graag. En mannen horen dat ook te doen ze horen zich ook te kleden voor hun vrouwen goed te ruiken, enz….

    puntje 8

    de eigenschapen van hor el ayn.
    Ik weet niet wie dat geschreven heeft en of ie genoeg kennis heeft over het paradijs, de vrouwen van dounya die jenna zullen betreden inch Allah ( MOge wij er ook bij zijn inch ALlah) zij zullen mooier zijn dan Hor el ayn. En ik denk dat elke vrouw weet hoe ze zich moet opmaken daarvoor hoef hun eigenschappen niet te bestuderen. Diegen die haar uiterste best doet om ALlah te gehoorzamen en om Allah dankbar te zijn en vecht voor tevredenheid van ALlah swt. Waarom moet ze er uitzien als HOr El3ayn ze zal mooier zijn. en weet je je dat de echtgenoot al het mooie in jenna vergeet wanneer hij zijn echtgenote ziet!

    Netheid is een deel van imaan een moslim hoort proper te zijn het is geen plicht voor de vrouw te kuisen. LIefde van mijn man winnen omdat ie in een proper huis thuiskomt en zijn avondeten klaar, ik heb er niks op tegen als hij hard werkt en ik ben thuis maar dat is niet de normale gang het vormij geen plicht en hij mag best een handje toesteken want een huishouden moet je 24 op 24 uur doen daar komt geen einde aan als je het proper wil houden of je moet de kinderen vastbiden en zelf niet meer bewegen. Dus als dieman thuiskomt en het huis is niet 100% dan moet er maar begrip voor tonen en beseffen dat zijn vrouw leeft en als het een goede moslim is zal ie daar echt geen drama van maken en zal ie eerder boos zijn omdat ze haar tijd in het huishouden verspilt heeft ipv kennis over het geloof op te doen of de koran van buiten te leren!!!!!!! in plaats van een drame te maken over het huishouden.

    puntje 10
    hou ik maar zo dit moet wederzijds zijn. Maar ghir inch Allah

    En nu ben ik klaar voor de aanslag!!

  3. 3 leila 11 september 2006 om 9:01000000 pm

    Salam alaikoum dit maak ik voor het eerst mee dat iedereen zo stil is nadat ik iets gezegd heb hihihi

  4. 4 leila 14 september 2006 om 8:24000000 pm

    > Tips om jouw relatie blijvend en gezond te houden
    > Accepteren, communiceren en respecteren: de sleutels voor een goede relatie.
    >
    > Regel nummer één: verander je liefste niet. Is hij geen romanticus of handige
    harry, dan zal hij dat nooit worden. De aard en het karakter zijn nu eenmaal
    moeilijk te wijzigen. Probeer elkaars minder leuke kantjes te accepteren. Kort
    gezegd, hou van je partner zoals hij of zij is.
    >
    > Ruzie mag
    > Al denken velen dat ruziënde koppels geen lang leven gegund zijn, niets is
    minder waar. Discussies en ruzies zijn nuttig, zorgen voor een flinke dosis
    intimiteit waardoor de relatie volwassener en rijper wordt. Wie zich steeds
    volledig aan de ander aanpast, doet alle stimulansen en uitdagingen verdwijnen.
    >
    > Luisteren
    > Vertel elkaar wat jullie tijdens de dag hebben gedaan, gedacht of gevoeld. Een
    dagelijkse babbel is een ware boost voor de relatie en is vaak veel
    constructiever dan een weekendje uit.
    >
    > Duidelijk communiceren
    > Het eerste wat te leren, maar het moeilijkst te hanteren is communiceren.
    Nochtans is dit de basis van elke gezonde relatie. Tracht niet te mokken of hem
    dingen te weigeren, maar zet jouw bezwaren of problemen rustig uiteen. Zoek naar
    een oplossing die voor beiden aanvaardbaar is.
    >
    > Verschillen accepteren
    > Houdt hij van fietsen en jij van tennis? Geen probleem, verschillende
    interesses zijn geen belemmering voor een stabiele band. Ga met vriendinnen op
    stap, schrijf je in voor die interessante cursus en laat hem gerust zijn hobby
    uitoefenen. Een relatie blijft zo levendig en gezond.
    >
    Mensen hier draait het om REALITEIT!!!!!!!!!!!

  5. 5 Moke 15 september 2006 om 7:23000000 am

    Salaam Leila,
    Hier wordt precies de moslimvrouw in het negatief daglicht geplaatst in deze bericht, andersom ook bij de mannen.

    Het is waarschijnlijk niet zo echt bedoeld, maar je moet het zeker niet kritisch opnemen, dat de vrouwen niets waard zijn, maar complimentjes en tips zijn altijd welkom, nietwaar ??? :D :o :)

    Thalla Frasek!!!

  6. 6 leila 16 september 2006 om 6:13000000 pm

    Alaikoum salam
    waar ik me niet mee kan verzoenen dat is het feit dat de vrouw steeds achteruit word geschoven steeds is zij diegene die minderwaardig is en DAAR kan ik me niet mee verzoenen. Een vrouw draagt zovéél niemand di haar in dank afneemt. Als een man iets doet dan is dat o meskien hij heeft dat of dat gedaan, een vrouw zit haar dag en nacht af te zwoegen en zelfs als ze slaapt zit ze nog overal mee en dat is maar heel normaal, Want je bent een vrouw. Ik denk dat het hoog tijd word dat we eens realistisch gaan kijken koran is tijdloos maar de interpretatie niet lees en verduidelijk de koran aan de hand van deze tijd volg olama2 van deze tijd. Ik heb repect voor alle geleerden maar de geleerden van de tijd waarin we leven zijn belangrijk , en hierover kan ik me ook al hééél ver in uitwijden!!! dus begin ik maar beter niet.

  7. 7 lela zahra 15 oktober 2006 om 3:42000000 pm

    salaam wahaleikoem,

    Het leven is maar fifty fifty zowel voor de vrouwen als voor de mannen.
    Zij doen uiterst hun best om levenslang hun huwelijk goed op peil te houden. Eerlijke afspraken onderling maken, maar dan wel op islamietisch gebied!
    Ik ken een tof koppel die elkaar steunen op gebied van huishouden, koken en kinderen verzorgen. Ik zie niet in waarom sommige mannen ook niet aan meedoen .
    Niet iedereen is ruimdenkend, maar ghair insha allah!

    ma3a salaam

  8. 8 umm_zaynab 22 oktober 2006 om 1:07000000 pm

    salaam ou3alaikoum..

    ben volledig akkoord met de adviezen.. maar wat als je man je liever niet hoort zingen.. hahaha

    m3a salama

  9. 9 fatima 4 maart 2007 om 10:23000000 am

    salaam,

    de meeste van deze adviezen zijn waar mijn vader zij ookaltijd dat hij blij werd wanner hij thuis kwam in een proper en fris huis.
    ik zou daar ook blij van worden.
    al vind ik wel dat een man mee moet helpen met het huishouden.

    salaam

  10. 10 Moke 6 maart 2007 om 7:24000000 am

    Salaam Alaikoem fatima,

    Als bijverdienste uit het verleden (student tot nu), is geen probleem voor mij. Waren alle jongens wel zo, hahaha ? ? ?

    Bitter weinig te vinden … :) ;) :D

  11. 11 TIA 6 maart 2007 om 3:59000000 pm

    Sorry hoor,,,

    Ik ben het niet mee eens met wat er daar boven wordt gezegd. Ook al is het de vrouw haar fout niet dan nog gaan excuseren.. Dat is daarom dat al die moslimmannen verwend zijn en ze constant verwachten dat hun vrouwen alles voor hen doen en zijn mogen doen wat ze willen!!!!
    waarom wordt er eigenlijk zoiets hier geplaatst..

    Ik zie mijn eigen dat toch niet doen hoor!!! sorry!!
    proper huis.. als je man alles vuil maakt.. zijn kleren op de grond .. gene zak doet in het huishouden.. sorry maar dat is echt fout vind ik..
    trouwens als je iemand zo behandelt he .. vanaf het moment dat je dan 1 ding verkeerd doet dan zal je zien hoe hij gaat reageren..
    Omdat hij dat gewoon is dat je er altijd bij slijmt..

    Trouwens nog iets de man zou de vrouw moeten bedanken en niet omgekeerd.. ik kan ik ook zelf gaan werken hoor voor mijn eigen geld.. de tijden zijn niet meer als vroeger hoor.. een vrouw is niet meer afhankelijk van een man.. marokaanse meisjes halen mannen van marokko , doen alles zelf, terwijl de man nog geen werk kan vinden… omdat hij gene 1 taal spreekt.. voor wat moet je dan hem bedanken..
    omdat hij ne last is geworden..

    beslama

  12. 12 Abderrahman 6 maart 2007 om 4:12000000 pm

    Ik snap jullie reacties allemaal niet.

    GA eens kijken naar wat de moslimman allemaal moet doen. Hij moet zijn vrouw ook tevreden stellen. Doe niet zo arrogant aub. Discussieer er later mee met je man en laat die agressieve houding achterwege. Tussen al die adviezen moet je een brug zien te vinden. Zo moet ook de man instaan voor de opvoeding van de kinderen en voor de afwas en dergelijke. Geef een vrouw het advies om te kuisen en ze roept terug dat de man dat ook moet doen terwijl iedere echte moslim dat wel weet. Doe gewoon je ding en geef niet openlijk kritiek op toekomstige zaken.

    Sapper de loodjes seg.

    Salaamoe Halaykoem

  13. 13 fatima 6 maart 2007 om 7:22000000 pm

    als mijn man een last is geworden waarom zou ik dan nog bij hem blijven?
    moest ik trouwen dan inchallaah hou ik van hem(laten we dat hopen tog) ik zou zeker doen wat hierboven staat niet allemaal, maar tog veel.
    maar denk je egt dat ik dat gaan doen al smijn man zeg maar een smeerlap is.
    dan niet ze geloof mij.
    ik heb zelf gezien hoe slegt een huwelijk kan zijn.
    dan kan HEL zijn.
    ik vind dat een man ook veel moet doen ze .

    salaam

  14. 14 fatima 6 maart 2007 om 8:27000000 pm

    zeg Abderrahman is da te veel voor u ofwat?
    al die dingen dat een man moet doen.

    salaam

  15. 15 moslima 6 maart 2007 om 10:18000000 pm

    salaam

    als je vind dat u man een last is dan moet je er niet mee trouwen en er zijn regels hierboven het meeste die ik incallah wel ga doen zoals wij moeten mss veel doen maar andersom ook jij respecteert u man en hij respecteert u ook en probeer zoveel samen te doen bv hij moet mee helpen met het huishouden en samen boodschappen en zo verder zoals abderahman zei je moet je agresieve houding achterwege houden en discussieer laten er met je man over

    ma3a salaam

  16. 16 Abderrahman 7 maart 2007 om 9:09000000 am

    Neen. Is niet teveel, Insha’Allah ga ik het allemaal doen of toch mijn best doen. Ik weet hoe belangrijk een vrouw binnen de Islaam is en ik doe daar niet moeilijk over. Als ik zo’n zaken lees zoals er bij de man zijn opgesomd, dan ga ik niet roepen: “en de vrouw dan!?” Omdat ik ervan uitga dat een verstandige vrouw lering trekt uit de zaken die zij te lezen krijgt over wat een moslimvrouw moet doen. Waarom zou ik ineens kritiek leveren op de vrouw wat mijn taken betreft. Totaal overbodig.

    Het is zoals moslima hierboven heeft gezegd. De man en de vrouw moet, in overeenstemming met die regels, mekaar vinden in het huwelijk. Een agressieve houding waarbij de ene partij de andere partij bepaalde zaken verwijt vooraleer ze plaatsvinden is voor niets nodig.

    Salaamoe Halaykoem

  17. 17 TIA 7 maart 2007 om 9:19000000 am

    Zeg mensen .. wordt eens wakker. In de realiteit is het toch helemaal anders,.. ook als heeft dat dan niets te maken met het geloof.. en zijn het de mannen die misbruik maken van het geloof.
    In het echte huwelijk wordt er weinig rekening gehouden met de vrouw en dat is de waarheid omdat ze uiteindelijk maar een vrouw is..
    We krijgen zelfs de schuld omdat Adam in de appel heeft gebeten.. Er zijn veel vrouwenhaters omdat ze daarin geloven.. wij hebben de mannen hun paradijs afgenomen omdat Eva zogezegd Adam er heeft toegezet om in de appel te bijten.
    Er is een verschil tussen wat er in de koran staat en dat staat in de koran.. daar discussieer ik niet over maar in de realiteit is dat toch helemaal anders.

    Er zouden meer vrouwenvriendelijke dingen worden gezet om de mannen ertoe te zetten om hun vrouwen beter te behandelen. ik zeg niet dat elke man zijn vrouw slecht behandeld.;
    ik weet dat een man ook zijn vrouw moet tevreden houden maar ik vind het spijtig dat dat niet veel gebeurt terwijl het omgekeerd wel in de meeste gevallen gebeurt..
    ik weet hoe ik mijn man moet behandelen maar ik verwacht dat hij mij ook aandacht geeft, vriendelijk is, mij ook bedankt, en niet met zijn vrienden op cafe rondhangt, thuis komt en altijd moe is.
    ik zou alles doen voor mijn man maar ik verwacht dat het wederzijds ook zo is.. als je van iemand houdt dan doe je dat automatisch

    Ik zeg gewoon dat mannen meer moeten werken aan hun manier ten opzichte van vrouwen..
    kijk rondom jou en je weet wat ik bedoel
    beslama

  18. 18 Anoniem 7 maart 2007 om 10:28000000 am

    salaam,

    er zijn mannen die misbruik maken daarom bid je dat ALLAH(swt) je een goede man zal schenken.

    salaam

  19. 19 fatima 7 maart 2007 om 10:32000000 am

    bericht boven is van mij

    salama

  20. 20 Abderrahman 7 maart 2007 om 10:52000000 am

    Naar Café gaan is voor de onwetende en dat is een zeer zeer slechte houding. Ik snap niet wat je op café kan doen? Roken, drinken, roddelen .. Ik ga zelf niet op café en mijn vrienden ook niet. Niet omdat we altijd zeggen: “het is haram!” Nee, helemaal niet, wij vinden het gewoon onnodig, tijdverspilling, en daarmee zijn we ineens ook in overeenstemming met de Islam, hamdoellilah. Veel mannen kennen de waarde van een vrouw niet (meer) en daar moet iets aan gedaan worden, klopt.

    Salaamoe Halaykoem

  21. 21 fatima 7 maart 2007 om 11:04000000 am

    hoeveel respect krijgt een moeder in de islam? veeeeeel.
    de pracht om een leven op aarde te zetten is voor mij ongelooflijk.
    ik persoonlijk bid gewoon dat mijn leven inchallaah makkelijk zal zijn.

    salaam

  22. 22 moslima 7 maart 2007 om 11:07000000 am

    salaam

    ik vind dat een cafe voor een man ook tijdverspilling is en je doet daar dingens dat niet mogen in de islam bv roddelen en tia je moet niet alles negatief bekijken je mag het ook positief bekijken ja er zijn bepaalde huwelijken die erg zijn maar andersom ook

    ma3a salaam

  23. 23 Abderrahman 7 maart 2007 om 11:19000000 am

    Een moeder staat binnen de Islam op een hele hoge plaats! Je moet binnen de Islam gehoorzamen aan Allah, dan de Profeet Mohamed vzmh, dan je moeder, dan je moeder, dan je moeder, en op de 6de plaats staat je vader.

    Salaamoe Halaykoem.

  24. 24 moslima 7 maart 2007 om 2:16000000 pm

    salaam

    abderrahman ik weet het niet zeker maar was dat niet oemi, oemi,oemi en dan abi is dat niet de 4 de plaats dat de vader staat dat kan dat jij gelijk hebt ik weet het niet zeker maar ik d8 van wel

    ma3a salaam

  25. 25 Chris Dubois 7 maart 2007 om 2:49000000 pm

    Deze adviezen zijn OUDERWETS EN OERCONSERVATIEF. Intussen zijn we vele eeuwen verder en hebben vrouwen ook rechten.
    Mannen en vrouwen hebben volgens de grondwet gelijke rechten, maar jullie willen de klok meer dan honderd jaar terug draaien en brandhout maken van de vrouwenrechtenbeweginjg, gewoon omdat moslimmannetjes schrik hebben van geëmancipeerde vrouwen en zich aldus bedreigd voelen in hun mannelijkheid en dominantie….

  26. 26 Abderrahman 7 maart 2007 om 3:01000000 pm

    Dag Chris

    Ik hoop dat je na je reactie de weg terug vindt naar deze site om rustig verder andere reacties te lezen. Ik snap alvast je reactie niet, aangezien je zegt die adviezen oerconservatief zijn en wij de klok meer dan honderd jaar terug willen draaien terwijl de Islam juist gelijke rechten geeft voor mannen en vrouwen. Natuurlijk, jij weet dat niet aangezien je in een bui reageert waarin je veel ontziet.

    Ik snap niet wat je eigenlijk progressief kunt noemen, lieve Chris. Misschien vind je het dan progressief dat een moeder seks kan hebben met haar man en een derde? Of misschien vind je het formidabel dat prostitutie, zoals onlangs nog in de krant stond, wordt aanzien als een normaal beroep. Het is mij alvast duidelijk dat je niet weet waarover je praat en ik raad je aan om eens je ogen open te doen om te zien in wat voor maatschappij je leeft. Hopelijk heb je dan nog ook enige ethische bagage om zelf verder de redenering te kunnen maken tussen wat er tegenwoordig progressief is en wat in weze vrouwonvriendelijk is, mijn beste.

    Groetjes

  27. 27 moslima 7 maart 2007 om 3:08000000 pm

    salaam

    chris mss denk je dat we ouderwets een oerconservatief zijn maar dat is niet zo wij zijn correct wij volgen gewoon onze geloof zo goe mogelijk inchallah en mss wist ja dat niet maar in de islam is een vrouw en een man gelijk de man komt niet voor de vrouw en vrouwen hebben ook rechten in islam

    ma3a salaam

  28. 28 Chris Dubois 7 maart 2007 om 3:17000000 pm

    Moslima, leer eens correct schrijven, zodat je kan uitdrukken wat je bedoelt.

    Abderrahman, een beetje meer contact met niet-moslims zou je goed doen, om je bevrijden van je vooroordelen.

  29. 29 Abderrahman 7 maart 2007 om 3:22000000 pm

    Chris Dubois, ik heb een hogere opleiding gevolg en ik kom meer in contact met niet-moslims dan met moslims. Ik denk dat jij eerder diegene bent die wat meer sociale contacten dient te leggen met mensen van een ander geloof. Praat niet over zaken waar je niets van afweet, je kent me niet, dus doe me een plezier, val me niet aan door dergelijke uitspraken. Ik ben altijd bereid voor een discussie en sla mij niet van mijn sociale ladder.

    Groetjes

  30. 30 fatima 7 maart 2007 om 7:03000000 pm

    chris jou intentie is denk ik niet meer om te leren ne te begrijpen.
    maar om mensen met andere ideen af te breken.
    waarom?

    salaam

  31. 31 TIA 8 maart 2007 om 10:11000000 am

    hallo chris

    kijk chris wij hebben hier al geprobeerd om beleefd en vriendelijk te zijn maar aangezien jij een bakkes begint op te zetten zal ik dan ook mijn uitleg eens doen. wel het zit namelijk zo: wij zijn met 8 thuis, je kan je al zo voorstellen wat voor geld wij verdienen met ons kindergeld? inderdaad. dan heb je mijn vader, moeder en broers die doppen en weet je vanwaar dat geld komt chris??? nee?? het komt van je moeder en vader die minstens 8 uur per dag werken en daarvan gaat een deel af naar mijn vader, moeder en mijn broers. dus wil je ook een dikke zoen aan mama en papa geven en hun bedanken voor de centjes??? danku wel chris je bent een lieverd. verder werken ze nog in het zwart inderdaad $$$$shing shing kassa kassa(en dan heb ik nog ni gesproken over het ocmw waar we maandelijks ook ons geld van krijgen). dat geld sturen we naar ons 3de huis in marokko want ons ander villa aant strand is volledig af dus moeten we een beetje geld opsturen om ons ander huis een beetje in orde te maken. tleven is wel mooi he, mijn broer rijd met een bmw 525 mijn andere broer met een audi A4 en mijn zus met een golf 4 en voorwat te doen??? jawel voor 1 keer per maand is nen stempel te gaan halen voor de rest zitten we op ons lui gat.chris??? weet je dat er gemiddeld 8 illegalen per maand in belgie worden binnengesmokkeld? nee?? wel ja mijn nicht en de schoonbroer van mijn tante die zijn er ook bij, binnen 2 dagen komt de rest nog hoor die moeten ons helpen profiteren van jullie want ja het zou niet echt leuk zijn voor hun als wij alleen profiteren ja wij zijn niet egoïstisch. als belgië volledig een 3dewereld land is geworden dan gaan we pas terug naar ons land met ons 3villas en dan kunnen jullie hier blijven in jullie minniland van een meter op een meter blijven. voila dit is ons leven in het kort geschetst. ik heb nog niet gesproken over fraude en foefelen met de verzekereing enz.. dat ga jou voor een andere keer besparen. ale chris hou je nog goed en ja zeg nog tegen de ma en de pa dat ze wat meer moeten werken want ik wacht op mijn pré. Saluuuutttt

  32. 32 TIA 8 maart 2007 om 10:13000000 am

    L’ ETRANGER”

    Ton christ est JUIF
    Ton scooter est JAPONAIS
    Ta pizza est ITALIENNE
    ton couscouse ALGERIEN
    Ta democratie est GREQUE
    Ton café est BRESILIEN
    Ta montre est SUISSE
    Ta chemise est HAWAIENNE
    Ton baladeur est COREEN
    Tes vacances sont TURQUES, TUNISIENNES OU MAROCAINES
    Tes chiffres sont ARABES
    Ton écritures est LATINE

    ET …TU REPROCHES A TON VOISIN D’ETRE UN ETRANGER!

  33. 34 nawall 8 maart 2007 om 7:49000000 pm

    hahaha:d die is goed tia ..chrisje ge hebt t gehoord hé dus doeiii kusjes

  34. 35 zainab 9 maart 2007 om 1:04000000 pm

    ik zou willen antwoorden op leila:
    ik ben echt geschrokken van hetgeen dat je heb gezegd. Ik kuis het huis en kook voor mijn vader met TROTS, niet omdat ik zijn slaaf ben, maar omdat ik hem eeuwig dankbaar ben voor hetgeen dat hij voor zijn familie doet, mijn vader is over de 50 en hij werkt nog steeds.Hier volgt een lijstje van wat hij allemaal doet:
    betaalt de rekeningen
    betaalt studies
    betaalt eten
    betaalt kleding
    gaat nooit op cafe
    zet zijn kinderen op de eerste plaats
    heeft nog nooit geroepen
    staat op om 4.00 om te gaan werken (ochtendshift)
    komt soms thuis om 11.00 als hij nachtshift werkt
    repareert elke kleine schroef die loszit zodra hij die opmerkt
    geeft mij voortdurend geld
    als hij mij iets belooft vergeet hij het nooit
    omhelst mij voortduend
    staat zaterdag om 07.00 op om boodschappen te gaan doen
    mist bijna nooit een gebed
    ………..

    de lijst gaat eindeloos door.
    dus sorry als ik dankbaar ben voor mijn vader!
    Als mijn man ook goede dingen voor mij doet, zijn verantwoordelijkheid neemt( en mij af en toe beloont met een klein cadeautje!) zal ik meer dan dankbaar zijn. Ik geloof dat de vrouw en de man evenveel maar verschillende verantwoordelijkheden hebben. Een man verdient thuis te komen naar een proper huis als hij zich elke dag kapot werkt om de rekeningen te betalen. De verantwoordelijkheid van de man is voor zijn familie zorgen op financieel vlak, de verantwoordelijkheid van de vrouw is zorgen voor de kinderen, koken en het huis proper houden. Als de vrouw kiest voor te werken dan mag dat natuurlijk maar dan moet ze haar verantwoordelijkheden (zorgen voor de kinderen) niet verwaarlozen, als ze werk en huishouden kan combineren is het goed; maar ik vind dat de kinderen sturen naar een creche omdat je graag zou willen werken zeer fout, want dan voed jij je kinderen niet op maar iemand die els, an of linda heet , wie weet gaan ze meer van de verzorgsters houden dan van hun eigen moeder!
    Verder zou echtmijn best doen om mij op te maken voor mijn man. Ik doe namelijk mijn hoofdoek aan om mijn schoonheid te verbergen, en als ik trouw zal ik zeker (nu ik het van allah mag!) gebruik maken om mijn haar zo perfect mogelijk te maken voor mijn man zodat hij nog meer van me zal houden. Als dat in u ogen een kinderbarende slaaf is, dan vind ik dat je verkeerd bent.

  35. 36 zainab 9 maart 2007 om 1:14000000 pm

    tegen chris dubois:

    Ik denk dat ik als vrouw meer kan zeggen over vrouwenrechten dan jij. Ik hou van de islam, ik vind die ‘oerconservatieve’ regels net progressieve regels, het zijn regels die ik wil volgen.
    aan u naam te horen ben jij geen moslim,awel laat me gewoon zeggen dat ik liever deze oerconservatieve regels volg dan dat mijn man op een of ander cafe zit met zijn vrienden een pilsje te drinken, terwijl de kinderen allemaal op de creche zitten en ik mij kapot zit te werken om dan nog naar huis te gaan om aan de schoonmaak en het eten te beginnen! geef mij dan maar de oerconservatieve regels bij manier van spreken, ik volg ze dan maar al te graag op.

  36. 37 ABC 10 april 2007 om 11:56000000 am

    Ik ben het volledig eens met de eerste reactie van Leila.

    Chris, lees de verschillende reacties en dan zul je merken dat moslims net zo goed als vrijzinnigen en christenen en joden enz. zeer uiteenlopende standpunten hebben hieromtrent. Het feit dat je al meteen spreekt van “jullie” bewijst dat je denken beheerst wordt door stereotiepen en vooroordelen die je ofwel ingelepeld krijgt door de media of die gewoon een uiting zijn v je ziek superioriteitsgevoel. Er zijn moslimvrouwen die progressief zijn en die zelfs de suggestie dat zij onderdrukt zouden worden, ie fractie ve seconde met de grond zouden gelijkmaken…maar meestal ziet men enkel wat men wil zien en zijn er slechts enkele gelukkigen die soms iets opvangen van hoe de werkelijkheid in mekaar zit.

  37. 38 mohamed 11 april 2007 om 2:24000000 pm

    tia ,leila, sorry maar ik vind jullie echt egoistisch, jullie kunnen alleen maar KLAGEN, vrouwen dit, vrouwen dat, nee ik ben het er niet mee eens, nee nee nee, wij vrouwen, wij vrouwen, en wij mannen dan, ah die mannen hebben een gelukkig leven ocharme , zij gaan naar buiten kunen doen wa ze willen vrouw zit gwn huis te kuisen ik heb medelijden me mijn eigen……

    wa is er me jullie aan de hand ??????????????????????

    dat is de taak van een vrouw huishouden(de man is niet verplicht om zoiets te doen , tenzij de vrouw om hulp vraagt!!!!!!!!!!!!), jij denkt dan een mannen leven simpel is, ik heb het gevoel dat je niet tevreden ebnt dat je een vrouw bent.

    en leila!:

    de eigenschapen van hor el ayn.
    Ik weet niet wie dat geschreven heeft en of ie genoeg kennis heeft over het paradijs, de vrouwen van dounya die jenna zullen betreden inch Allah ( MOge wij er ook bij zijn inch ALlah) zij zullen mooier zijn dan Hor el ayn. En ik denk dat elke vrouw weet hoe ze zich moet opmaken daarvoor hoef hun eigenschappen niet te bestuderen. Diegen die haar uiterste best doet om ALlah te gehoorzamen en om Allah dankbar te zijn en vecht voor tevredenheid van ALlah swt. Waarom moet ze er uitzien als HOr El3ayn ze zal mooier zijn. en weet je je dat de echtgenoot al het mooie in jenna vergeet wanneer hij zijn echtgenote ziet!

    vanwaar haalde da????

    de vrouwen van deze wered (dus de “djinsvrouwen” en de menselijke vrouwen zijn geschapen om Allah te AANBIDDEN, gehoord AANBIDDEN, de hor el ayn zijn geschapen voor de PLEZIER PLEZIER PLEZIER gehoord PLEZIER van de man, zij zullen veel mooier en beter zijn dan de aardse vrouwen, want zij zijn perfecte vrouwen , helemal perfect, waarom denk je da profeet enzo zei dat JULLIE vrouwen een VOORBEELD moeten nemen van de vrouwen van hetPARADIJS(vergeet ni ze hebben nooit gezondigd ! en ze zijn speciaal geschapen voor de mannen , voor de PLEZIER van de man, julie zijn niet geschapen voor de mannen maar om Allah te aan bidden, daarom is een huwelijk nooit perfect en is er af en toe ruzie, of meningsverschillen, want jullie zijn niet voor ons gschapen, zij niet , wat wij leuk vinden vinden ze automatisch ook leuk.en nog iets ze klagen nooooooooit , ni zoals gij je doet alsof dat vrouwen slaven zijn van mannen, zo kwets je mensen , er zijn zeker vrouwen die zich gekwetst voelen, want vele vrouwe doen da vrijwillig en gij zegt precies da ze gedwongen zijn)

    en nog iets de profeet zij da de aardse vrouwen beter zullen zijn (qua rang!) jullie hebben moeten lijden, bidden met de duivel opnemen enzo dus jullie zullen beter zijn (rang),maar zelfs dan jullie zijn niet voor de mannen geschapen(ook al bende in paradijs , jij zult je eigen wensen hebben, die hor el ayn hebebn geen eigen wensne zij willen gwn alles doen voor hun man)

    en nog iets wa je zei dat die man na paradijs ga en da die zijn echtgenote zie da die alles vergeet is ni waar, niet wanneer ze de echtgenote zien maar wanneer ze de hor el ayn zullen zien ,zij zullen veel mooier zijn dan de aardse vrouwen (maar in paradijs bestaat geen jaloezi , dus zal geen één aardse vrouw da erg vinden , ze zullen volgens mij gelukkig zijn dat hun mannen een zo mooie echtgenote kunne krijgen)

    en tia

    sorry als ik het zeg maar jij bent een van de laatste die zoiets moet zeggen!jij vind je eigen beter ofwa jij klaagt de hele tijd, maar ondertussen, ga je wel stiekem met je vriend uit , en profoteert gij me u familie van het geld waar jullie NIET voor gewerkt hebben(ik schaam me echt dood , over wa je zei, je meot voor alles werken, ik weet we worden veel gediscrimneert door belgen enzo, maar zelfs dan!), en als ik me ni vergis , draag jij zelf ook hoofddoek,dus das nog erger , een hoofddoek dragende vrouwen da ni bid maar stiekem uitgaat met haar vriend(waarvan ze denkt da ze gelukkig gaan zijn, terwijl ik 959465665552645 keer zei dat zoiets niet gezegend word, je gaat rotte huwelijk, krijgen , knoop da maar goed in je oren!, jij bent een schande voor de moslimas, wist je da je bestraft moest worden, als ik me niet vergis moet een overspellende vrouw(ik weet ni of je het hebt gedaan , ik hoop van NIET!!!!!!!!!) dan moet jij 100 zweep slagen krijgen(jij hebt pech da de sharia er niet is, ge hebt me goed gehoord , pech en gee geluk want nu zil je in het volgend leven nog harder bestraft worden, omda je niet in deze leven bestraft bent), denk ni als de profeet leeft da die ook ma mij u medelijden krijg die ga u terplekke bestraffen tenzij je berouw toont, ik snap ni hoe da die mensne zo vriendelijk me u zijn terwijl jij ons zit belachelijk te maken.(en mensne sorry, maar ik heb het recht om boos te zijn , jullie moeten ook aan jullie eer denken , zij verpest alles voor jullie)en iedereen doe hun best om jou te helpen iedereen , zelfs ike maar je ebnt doof gewoon, jij blijft zeveren en je bekijkt echrt ALLES negatief, je hebt op alles negatieve commentaar en uitvluchten terwijl wij de waarheid zeggen

    en kijk na al da durfde nog zeveren over de man, en durfde nog lagen

    mensen sorry voor mijn gedrag maar iemand moet het zeggen!

    en als ik me vergist hebt me die hor el ayn , verbeter me dan

  38. 39 mohamed 11 april 2007 om 2:31000000 pm

    ahja chris, praat ni over dinges waar van je niets weet , en wij zijn moslims , jij moet je niet bemoeien met onze zaken en als je iets wilt weten moet je het op een rustige manier vragen , en niet op zon agresieve manier, wij zijn niet primitief!!(en liever primitief dan beschaafd, want beschaafde mensen(bush bv) gooien bommen op vrouwen en kinderen, hebebn kritiek op iets waar van ze niets weten, beschaafe mensne doen het in hun broek als ze een man met een baard zien, beschaafde mensne zijn zo dom da ze het lef heben om de islam(waarvan ze niets weten naar de moslims uitteleggen dus me andere woorden de ongeveer 1,4 miljard moslims zijn dom, want jullie niet moslims-komen ons de islam uitleggen, sommigen van jullie zijn overdreven dom)

    wij primitieven(als we da zijn) zijn niet in staat zoiets te doen(en hoe ebschaafder hoe erger, want liever een dom bevolking da weinig kan dan een bevolking da veel kan, zie wa ze tegenwoordig allemaal uitvinden bommen…..)

    ik zweer het ik kan echt niet wachten tot de dag des oordeels, ik vraag me echt af wa Allah me jullie ga doen, eens zien of julle dan nog zon grote mond hebebn, inshallah hoor ik en mijn zusters en broeders( de echte zusters en echte broeders( tia sorry maar in mijn ogen hoor je er totaal ni bij, je twijfelt zelfs over het bestaan van allah , u geloof is op twijfel gebaseerd, volgens mij ben je een niet-moslim, maar daar weet ik ni veel over) bij de moslims(die het paradis in gaan)

  39. 40 mohamed 11 april 2007 om 2:35000000 pm

    sorry voor mijn schrijf fouten

  40. 41 fatima 11 april 2007 om 4:49000000 pm

    salaam,

    mohamed zal het gaan ya????

  41. 42 fatima 11 april 2007 om 4:58000000 pm

    oke nu kies jij wie moslim is en wie niet joenge mohamed hou je grote mond nu eens , het is een beetje naar je hoofd gestegen die complimentjes van iedereen hier.
    en als morgen tia zelfs beter moslim word dan you
    ??
    gwn een feit dat je moet onthouden is dat je zo’n dingen op een behoorlijke manier moet zeggen.

    hou je wat in broeder, als er iets is wat ik haat zijn da moslims die is goed laten zien hoe goed moslim ze wel zijn en hoe slegt moslim iemand anders is .
    ben je nou helemaal van de toren gevallen?
    jij bent ook ergens begonnen of ben je geboren met al die kennis? kan zijn hoor..

    salaam

  42. 43 mohamed 11 april 2007 om 5:41000000 pm

    maar nee jonge, ge hebt me helamaal verkeed begrepen,en, tuurlijk is het niet aan mij om te zeggen wie moslim is en wie ni ma wa zij doet is total ni goe, zoiets doet een msolim ni , dus zeg me 1 ding hoe kun je zo iemand moslim noemen???? en ik reageerde hard tege haar omda die een grote mond heeft tegenonver mannen, terwijl zij geen haar beter is!

    ik heb nooit laten zien dak goed ben,en die complimentjes zo dus, ik vraag me af hoelang je dat al dacht??? dus in al die tijd had ge zon vuile gedachte over mij ofwa??????, dus ik had jou inderdaad gekwetst??, en jij zei dat dat niet zo was, dus dat is jou wraak???????????, dus het was een leugen neem ik aan????? ok dan, ik vroeg nog zelfs of julie zoiets niet meer willen zeggen, om zo iets te voorkomen en nu komt ge me beschuldigen , gezien je bent blind, je ziet de feiten niet ,je reageed gwn omdak u wss gekwetst had en omda tia een VROUW is en ik maar een gewoone man.

    en ik praat hoe ik wil BEGREPEN, ik ben da zat dat er zon domme mensne leven, die komt zelfs op islam site , zij ziet de waarheid maar zij blijft op een verkeerde manier leven , inderdaad zon mensne horen van mij niet te leven , zoiets is simpel voor mij of je ga NU leven zoals het moet of je mag in mijn ogen dood gaan!ik heb geen medelijden me zon mensen, me zondaar die de kennis heben (ze weten dat het haraam is en tog doen ze zo), en waarom zou ik het op een normale manier zeggen ik had het op een normale manier gezegd en alle andere ook ma ze blijft van die vuile exuces zeggen en nu da was toppunt , ze is trots da ze hier zit te profiteren( ze zegt het ZELF!!!!!!!!!!)en kijk naar die reacties over de man die ze schrijft????

    en dan zeggen jullie nog tege mij da je je mening moogt zegegn, wete wa , ik dnek ge komt gwn op omda ge daar niet tegen kunt en omda ze zeker een vrouw is en wss omdak maar een kleine snotaap ben , en ik heb geen grote mond, en liever en grote mond heben dan die zondes op mijn geweten heben die zij heeft, en die reactie was tegen haar , ik zou da heel graag prive tege haar zeggen maar da ga ni, dus heb ik het maar hier geschreven, en niemand kent haar dus heb ik haar ook ni belachelijk gemaakt ofzo, en ze zei het zelf , ik heb niets verzonnen .maar ja omda jij het zegt hou ik MIJN HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL GROTE MOND DICHT, want die COMPLIMENTEJES ZIJN NAAR MIJN HOOFD GESTEGEN, ik ben sleche moslim , ik dnek ik ben geen moslim ik dee alsof ok,want , die lieve vrouwtjes moete gerust laten, dank zij u geef ik geen haar mee over “de vrouw”, maar ja wie ben ik?? maakt niet uit.

    w8 maar als ik ooit een vrouw in de problemen zie ik draai me gwn om en doe alsof er niets gebeurd is (als elk vrouw zoals u en tia enzo zijn dan vind ik het echt niet waard om opte komen voor zon vrouwen(leuk eh veralgemenen, ik denk dat geen enkele man maagd is, ach die marokkaans mannen daar zijn julie hele lieve vroutjes zeer goed in) , door u bericht hebt ge al mijn respect verloren , safe je bent nu niks meer voor mij), want tegenwoordig gaan zelfs superslechte moslimas naar het paradijs(terwijl mij altijd geleerd is da da eeen van de moeilijkste dinges is, ma wss is da ook wahabi praat, ik vraag me af waarom ik me zo in hou eh ,waarom ga ik ook ni zondigen , want als ik zo kij wat er allemaal op deze site gebeurds is dat bijna iedereen hier van zondige mensne houd ,terwijl je ze juist hard moet aanpakken, en dan de “goede(maarja mss denk ik dak goe ben, als ik naar jou reactie kijk , echt een goede vrouw ben je)waarom ga ik ni zondigen allah vergeeft tog alles als ik me niet vergis?????? en degeene die nooit zon afschuwelijk zonde hebben geplleegd zoals IK(en ja ik ben daar trots op) die soort mensen zijn “helemaal van de toren gevallen”mss moet ik ook zon zonde doen en daarna vergeving vragen en me eeen meisje trouwen en dan ggwn weggooien alsof zij niets is?

    eh w8 maar da vergeet ik ni zo snel en alle andere mensen die da klezen , kan me ni schele wa jullie tege mij zegen , maak me amar uit , neegeer me maar, verbvloek me maar, doe wa jullie willen, want ik ben maar een man, vrouwne zijn gevaarlijk 1 slecht woord over een vrouw (da waarheid is!) en safe ge word behandeld als een ………………………

    thalla

  43. 44 chahida 11 april 2007 om 6:41000000 pm

    allah inhar chitan!!!!!
    het is nogal gemakkelijk om chitan in jullie midden te laten he !!!moslims ondereen jek?? praat rustig me elkaar alleen zo begrijpen jullie elkaar standpunt!!

    thallaa mensen

  44. 45 ikkkee 11 april 2007 om 6:42000000 pm

    moslims onder elkaar moeten 2 handen op een buik zijn!!! en het lukt hoor mij lukt het met mijn moslim vrindinnen

    groetjes

  45. 46 mohamed 11 april 2007 om 7:45000000 pm

    zij begon!!!!!!!!!!!!!!! niemand heeft gezegd da zei zich er eme moest bemoeien en zoals ik zei , gwn uit wraak.

  46. 47 mohamed 11 april 2007 om 7:45000000 pm

    ik bedoel niemand heeft gezegd……….

  47. 48 mohamed 11 april 2007 om 7:50000000 pm

    tfoe fatima ale hoe voeld eu nu , die “hou je grote mond eens” zit al uren in mijn hoofd ik kan zelf ni meeer serieus bidden, ik blijf daaraan denken allemaal u schuld, ook al had ik het recht niet omdat te zeggen , ik ahd nergens een grote mind ikvertelde dinges dak wss ni had mogen zeggen ook al was da de waarheid maar jij vioel me opeens aan echt schijnheilige mens overdag vriedn snachts een vijand.ma gij hebt ehet echt zitten ze, gooit ie duivel weg,(ik moet niks doen, jij viel aan daarmee uit)de profeet zei bemoie je nooit met zaken da je niet aangaat, maar mij ging eht wle wat aan zei viel manenn aan ik reageerde omdak man ben, gij zodner rede, en nog iets als je er iets op tegen had je had het ook veel rustiger kunenn vertellen, jij direct hou u grote mond eens , zeveraar, wollah al mijn respect voor u is verdwenen, door u beging ik bijna zelf te genieten dat vrouwne in mekaar worden geslagen
    opeens vind ik da alemaal ni erg , wat er me vrouwen allemaal gebeurd, ah w8 maar als er ooit iets gebeurd emt een vrouw(ook al is da msolima) ik draai me gwn om en doe alsof er niets gebeurd is, ena ls die dna na mij komen ga ik zeggen “oorzaak fatima”,je vind eht leuk me afkraken , dus nu ga ik da is me u doen,
    je zegt dat ik me grote mond moet houden, maar kijk wie da zegt , een vrouw dat relaties voor het huwelijk goed vind(ookal weet ze dat het hara

  48. 49 mohamed 11 april 2007 om 8:22000000 pm

    eh fatima, waarom doe je niet wat ze zeggen , gooit die duivel weg, of ben je niet in staat om dat te doen.

    je vind het leuk om zomaar ongestraft me te beledigen, awel nu ga ik is over u beginne.

    jij zei dat ik mijn grote mond moest houden, en vroeg je af of ik van een toren ben gevallen(dus ik ben volgens u gestoord)(en komplimentjes naar mijn hoofd gestegen, zo dus, ok w8 maar , ik blijf da onthouden, het kan zijn dat we mekaar nooit zullen ontmoeten maar ik kom terug in het volgende leven, daar ga je me niet ontsnappen, ik pak wraak in het volgede leven, nu maak me maar uit doe wa je wilt ga je gang)awel kijk wie da zegt.gij bent een van de laatste die zoiets hoort te zeggen, je vind het leuk om me effe belachelijk te maken nu ga ik over u beginne ik hoop da vele da lezen, en zoals ik al zei , het intereseerd me ni meer wa jullie over mij denke/zegge(niks helpt meer) en of da mag of niet.

    dus JIJ ,en vrouw dat een voorstander is van een relatie voor een huwelijk(dat leid naar de 2de grootste zonde dat er is, terwijl je weet dat het HARAAM is)naar haraame muziek luistert, en wiens moeder haar “uitleent” naar andere mannen , die nog islam lerares (ondaks al dze zieke gedachtes)wil worden komt effe midden in een gesprek tusen 2 personene (ik en tia)zich bemoeien en natuurlijk (ge kickt er zeker op) de man belachelijk zitten maken= mensne gelezen juist ZON persoon wilt mij effe de les leren(ik hooop dak u pijn heb gedaan , zoals ij mij pijn hebt gedaan, jij weet dak ziek ben, ik mag me niet opwinden en jij zonder aarzel/genade/medelijden/verstand viel me gwn aan), de profeet zij bemoei je nooit met andermans zaken ,want het kan heel slecht aflopen, en dan zul je je zeker afvragen ma wa heeft tia me u te mken??, mag ik jou dan er aan herrienren dat ze onzin over een man had zitten verspreiden????zij klaagt over mannen!! ,die maakt van ons dieren, dus ik had alle recht om te zeggen dat ze zoiets niet mag zeggen (IK BEN ZELF EEN MAN!!!!!), en nu zeg me een ding er “waar is jou plaats, je hoorde nergens daar thuis, dus jij ebstond eigenlijk ni het wasd een gesprek tussen mij en tia alleen manenn mochten reageren), ik had een rede om zoiets te zeggen maar jij geen enkel jij bemoeide je zomaar tussen een gesprek van 2 mensen zonder da je daar iets van weet(ahja je bent na tuurlijk een vrouw , het maakt je niet uit dat manen worden zwart gemaakt zolang , wij geen woord zeggen over jullie hele lieve schatigge vrouwtjes)ik had jou zo graag,en vond het echt erg je verleden, ik dee zelfs doe’as voor jou ik bidde zelfs en vroeg allah om jou te helpen , ik ging zelfs met alle kracht voor jou opkomen als iemand jou aanviel, zoveel respect had ik voor jou, maar al dat hier ben je kwijt geraakt door deze zinnen:-”mohamed zal het gaan ya????”
    -hou je grote mond nu eens
    -het is een beetje naar je hoofd gestegen die complimentjes van iedereen hier
    – kan zijn hoor..(uitdagend,sarcastisch, mij dom laten uit zien, en je hebt hieruit laten zien dat je veel “streken” hebt)

    is da ni grappig wa een paar woorden en iets doen uit onwetendheid allemaal kunne aanrichten(tja hiermee is bewezen dat de tong het gevaarlijkste wapen van de wereld is) vrouwen zijn zachtaardig, emotionele wezens…. laat me ni lache jong, jullie zijn geen haar anders dan ons want vele willen zich als mannen gedragen (snachts naar buiten gaan…..)

    ik schaam me zelfs dood ,dat ik voor vrouwen opkwam, dat ik elke dag doe’as dee dat alles met julie goed komt, dat ik blij was dat er vrouwen bestonden, dat ik het erg vond als er iets met een vrouw was gebeurd, tfoe wa haaat ik mijn eigen daarvor dak zo iemand was, vanaf nu kan het me geen barst schelen,dat sommigen vrouwne worden mishandeld, (mss ga ikner zelf gebruik van maken, want jullie zijn nu echt NIKS NIKS NIKS meer voor mij)

    door jou begin ik het zelf leuk te vinden dat er veel vrouwne zitten liujden, en het gaf me zon machtige gevoel dat het door mannen kwam , want ik ben zelf een man (jij hebt me laten inzien dat ik ook zoiets kan doen tenslotte zijn vrtouwen zwakke wezens eh , eigenlijk moet ik u bedanken, als nu een vrouw ook ma rot tege mij dan tja….
    safe ik ben nu een vrouwnehaten, wel grappig dak paar uur geleden nog zon grote vrouwen liefhebben was

    geen wonder dat jullie in mekaar worden ges;lgen aangezien wat een vrouw allemaal kan aanrichten, tuurlijk worden jullie in mekaar geslagen wa d8ten jullie wel?????????????????????????????????

  49. 50 fatima 11 april 2007 om 10:02000000 pm

    salaam,

    lichtgeraakt mens!!
    als jij echt zo lichtgeraakt bent, broeder doe er dan maar iets aan. dan ga je nog vaak gekwetst worden.dit is geen wraakactie en ook geen streek!!! jij haalde zwaar uit naar tia jij zei zelf dat zij niet hoorde tussen de moslims die paradijs zullen binnetreden of vergis ik mij. heb juist gezien dat je op alles gereageerd hebt waar ik ook heb geschreven hier, maat denk je egt dat ik da allemaal ga lezen. en als ik je gekwetst heb sorry en dat je verstoort bent in je gebed door mij ook sorry is nooit mijn bedoeling geweest.maar neem mijn woorden niet trg , ik weet wat ik zeg !!
    maar wollaah sorry als ik met mijn woorden meer heb gedaan dan ik wou, en bedankt je voor je gebeden!!
    en ook al heb jij je respect voor mij kwijt ik niet voor u . ben niet kwaad op jou maar op je stomme reactie.
    ik zeg toch ook niet tegen een hond ” dom schepsel dat zelfs geen douche pakt kom is hier” nee ik zeg ” hond kom” ik vergelijk niemand hier met een hond voor ik daar ook weer reacties voor ga krijgen .
    jij wijst te zwaar uit naar mensen en op een manier die ik haat sory maar ik kan daar echt niet tegen als een moslim doet alsof hij beter is, en dat is wel wat jij zegt!! lees maar is na.

  50. 51 fatima 11 april 2007 om 10:12000000 pm

    en wat bedoel je hiermee”geen wonder dat jullie in mekaar worden ges;lgen aangezien wat een vrouw allemaal kan aanrichten, tuurlijk worden jullie in mekaar geslagen wa d8ten jullie wel?????????????????????????????????”
    lol, nu vind je het ook noch normaal ofwat??, je moedigt dat nog aan ook nog.
    hou u woorden in a mohamed denk na voor je iets zegt
    wat als je vader nu ineens je moeder slaagt??
    wat dan mo???
    je weet precies niet hoe dat gaat e zal het effe voor je schetsen
    ,
    ma roept om hulp terwijl pa maar slaat en slaat, je hoort alles zelfs het bewegen van handen en elke ademhaling.bleod op de grond en de volgende dag heel het kastje in de badkamer leeg, hier en daar wat vodden met bloed en tanden. en zo dag op dag keer op keer

    jij weet niet waarover je praat, dus mohamed praat er dan ook niet over, wanneer ben jij op de ged8en gekomen dat ik je wil afbreken?? heb daar zelfs geen tijd voor ook al wou ik dat en jij kent me niet anders zou je weten dat ik dat nooit doe NOOIT!!
    wil je me nu staan afbreken hier en daar doe maar jongen.. ga je gang niemand houd je tegen.

    maar weet dat als je nog zo’n dingen gaat zegge dat ik daar altijd weer op ga reageren, kan er niet tegenn haat ik als de pest zo’n dingen!!

    salaam

  51. 52 fatima 11 april 2007 om 10:18000000 pm

    ik heb nooit laten zien dak goed ben,en die complimentjes zo dus, ik vraag me af hoelang je dat al dacht??? dus in al die tijd had ge zon vuile gedachte over mij ofwa??????, dus ik had jou inderdaad gekwetst??, en jij zei dat dat niet zo was, dus dat is jou wraak???????????, dus het was een leugen neem ik aan????? ok dan, ik vroeg nog zelfs of julie zoiets niet meer willen zeggen, om zo iets te voorkomen en nu komt ge me beschuldigen , gezien je bent blind, je ziet de feiten niet ,je reageed gwn omdak u wss gekwetst had en omda tia een VROUW is en ik maar een gewoone man

    meen je dat nu pleaaasssssssseeeeeee !!!
    moet ik je nou is iets verklappen toen ik mijn bericht schreef d8 ik er zelfs niet aan(toen je me zagma gekwetst had)

  52. 53 fatima 11 april 2007 om 10:26000000 pm

    salaam,

    w8 nee nee je hebt gelijk ik wachten en wachten tot wanneer jij op iemand ging reageren waar ik een boze trek aan kon geven , en dan het zo en zo draaien dat het lijkt alsof jij de slegte bent.ja zo is het gebeurd! hoe wist je dat mohamed d8 dat niemand me kon doorzien.maar ya ben leerling van iblies oeps heb ik da luid gezegd zal dan mar ook niet zegge dat ik een vuile veraadster ben die graag in mekaar word geslagen whoops weer te luid!

    volgens mij zie jij de feiten niet!!! want jou reacties zijn emotie reacties niet afkomstig van feiten.

  53. 54 mohamed 11 april 2007 om 10:47000000 pm

    wel da jij niet alles gelezen heb kan ik ni aan doen,ik snap totaal ni wa je me wilt verellen en denk je echt da me da kan schelen ofwa, als mijn moeder in mekaar word geslagen ga ik gwn zelf na mijn vader, meer ni , en als ik, niks kan doen , tja dan is het gebeurd , ji moet eerst alles lezen, want je leest een klein beetje dan reageer je, lichgeraakt mens, nee ik ben ni licht geraakt , ik had zoiets totaal ni vew8 van jou, en denk je nu echt dak bang ofzo ben da je iets terug ga zeggen doe , wie houd je tegen, ik heb goe na gedacht elk woord dak zei meende ik, u schuld,zal u leren als ge denkt da je zomaar in een gesprek kunt moeien en effe zeggen grote mond dicht,haat maar zovele je wil , haat u dood , alé doe verspreid u haat maar, ik ben nooit goed geweesd, je snapt me echt de hele tijd verkeerd.

    maar kan me geen barst schelen, doe wa je wilt.waarm doe je geen doe’a om mij te vervloeken ? tenslotte moet ik vriendelijk zijn tegen vrouwen,en dat ben ik momenteel ni mss verhoort hij die, alé ik wil graag weten hoe hij der over denkt, tia is geen moslima in MIJN OGEN zei ik , en inderdaad er zijn een paar regels dat je een ongelovige maakt ook al ,geloof je in allah, en tia is heel goed bezig , denk je nu echt als die NU NU NU sterft met al die zonde(dus een totaal onverw8te dood , ze heeft haar leven niet kunnen verbeteren ) naar het paradijs ga, terwijl da da super moeijlijk is, zij zat te gtenieten van haar vriendje , altijd amuseren niet bidden.. en zij gaat dan naar paradijs??? laat me ni lache jong. en lees is tenminste alles, en alsteblief ni liegen “ik respecteer ue nog steeds” moet ik da nu echt gelove na al die dinges ga je me zo gezegd nog respecteren

  54. 55 fatima 11 april 2007 om 10:51000000 pm

    salaam
    mohamed wolaah uit mijn hart SORRY
    maar blijft agter mijn reactie staan hoe dan ook maar aangezien jij er toch niks meer van wilt weten oke dan. moet jij weten maar dan wil ik wel dit nog zeggen.
    geraak van die lichtgevoeligheid af dat gaat u nooit goed doen.hoe sterk je ook bent zoiets maakt je kort, 1 tegenslag en je wankelt daarom zeg je nu niet “ik ben tege jou fatima” maar je zegt “ik ben nu voorstander van vrouwen slaan en ik ben tegen vrouwen”
    ik ben niet de presentratice van alle vrouwen dus onnozel dat je zoiets zegt, denk realistisch. ik ben het hier niet die een error heeft begaan mss taalgebruik maar je hebt me flink laten schrikken met die reacties. ik kan nu ook zoals jou doen jou beginnen afbreken en stomme opmerkingen geven. maar doe da niet! ligt niet in mijn aard snap je .en nog iets je leeftijd heeft bij mij nooit iets uit gemaakt.
    dus niet denken dat het daaraan ligt begrijp eigenlijk helemaal niet goed waarom ik hier nog tik, jij blaast da hier zwaar op niet zo gevoelig zijn!!!

  55. 56 fatima 11 april 2007 om 11:06000000 pm

    jij leert me niets mo
    hou je mond wete wa je hebt gelijk ik heb geen respect voor u voila aangezien je me beter kent dan ik mezelf.
    kom ze zelfs mijn zusje kan tegen meer, zeker dat je geen meisje bent?? wat sta je me nu EGT persoonlijk aan te vallen wete wat jongen doe je gang maar doe wat je niet laten kunt!! ik weet wat ik doe en jij weet wat jij doet en als je wil vervloek ik je wel lijkt me leuk als jij zegt dat ik het zou doen doe ik het maar e

  56. 57 fatima 11 april 2007 om 11:14000000 pm

    nu ga ik je eerlijk zeggen heb je me wel gekwetst, maar ya interesseert je nie.wollaah GET doe wat je wil praat zelfs niet met me doe alsof ik lucht ben, wind ik ga je het een pak makkelijker maken kom zelf niet meer naar benayad. dus nu kan je weer trg van vrouwen houden eaangezien hun belagelijke presentratrice weg is , maat hou je goed en moet je msn niet hebben waarom nog moeite doen om het goed met je te maken mss heb je gelijk , je bent nog een klein kind. kan je wat pampers lenen als je die nodig hebt Onee , nu ben ik weer een slegte , ik begrijp hier alles en heb egt geen zin om hier op verder te gaan.heb betere dingen te doen , tsss

  57. 58 mohamed 11 april 2007 om 11:37000000 pm

    amai , jij hebt het echt te pakken gekregen , in het eerste bericht vond je het niet erg, 2de begin je me opeens “aan te pakken” en het 3de geefde toe dat je tog gekwetst was, dus jij was in al die tijd aan het lezen,maar helaas voor jou .

    en nog iets , je moet mij geen schuld gevoelens geven , deze site is niet van mij, jij kwetst mss andere mensne ermee da je zoamar vertrekt , ik vertrek wel, en wa is da voor logica jij vertrekt en ik hou weer van vrouwen???? ik ga nooit meer het zelfde over vrouwen denken, dankzij jou, steeds als ik op het punt sta een vrouw te vertrouwen , ga ik gwn aan u denken, jou vertrouwde ik ook, maar aangezien ik de ganse tijd een grote mond had ewa…

    ik ben niet licht geraakt, je moet voorstellen er is iemand die je kei hard vertrouwt , als die ene in jou geval een meisje was dan waren jullie zeker vriendinne maar dan opeens, zegt die ene totaal onverwacht(dus stel u voor je doet pc aan je tikt deze site in ik zie jou naam ik , wa heb je gezegt, ik was blij maar opeens zie ik, hou u grote mond eens, juist van u, da had mijn gekwetst) en sorry ik ben geen emotioneel mens zoals jullie ondertussen wel ondervonden hadden, zoals ik heb totaal geen medelijden me mensen zoals tia (tenzij ze zich weer normaal gaan gedragen), en ik pak bijde geslachten hard aan, moest tianu een man zijn dan had ik ook zo gereageerd,en jij antwoord nog stees niet , ik zei warom bemoeide jij er eme ik kom me hadith waar duidelijk sta da je totaal geen recht had om er tussen te komen en jij blijft da negeren, helaas zeggen u woorden me niks, toen je zei “pampers lenen….” was ik al mijn hoop in u verloren, denk ni dak me dar door schuldig ga voelen

  58. 59 mohamed 11 april 2007 om 11:37000000 pm

    je was in al die tijd aan het liegen bedoel ik

  59. 60 fatima 11 april 2007 om 11:51000000 pm

    weet je wat ik nu voor je voel HAAT ZWARTE PURE BLINKENDE HAAT, egt nog verse haat snap je dat! wat kan je niet tegen een beetje kritiek wen er maar aan zal je nog veel krijgen in je leven.ga je dan ook zo doen?? zal er egt niet van wakker liggen hoor, geloof me

    salaam

  60. 61 mohamed 12 april 2007 om 12:01000000 am

    ja doe doe, voel de haat , voel de pijn, die woede , laat u ziel verscheuren door de haat, da zal u ondergang worden.

    jij bent niks meer voor mij, hoe meer je praat hoe erger het word,ge denkt de hele tijd dak fout zit, jij wilt zeker dk me verontschuldig eerlijk toen je da zei dak mijn grote mond moest hoiden, je wist dak ging reageren maar hoe d8 je dak ging reageren, zeg alsteblief ni da ge d8 dak me ging verntschuldigen ofzo.

    denkt ge echt da me da uit maakt je ebnt tenslotte een vrouw , jij kan wel mijn slachtoffer worden maar ik niet de uwe, het eneige wa je kan doen is me uitmaken haten enzo meer ni ma da doe mij niks, a blinde mens

  61. 62 fatima 12 april 2007 om 12:15000000 am

    ben ik blind?? ken je me dan??? ik d8 niks maat gewoon reactie geven was da maar goed en geloof mij jij kan wel mijn slachtoffer worden, maar met die dingen hou ik me niet bezig.
    wat een avond seg!!!!!!!!!

  62. 63 mohamed 12 april 2007 om 1:27000000 am

    salaam alaikom fatima

    ok fatima deze bericht had ik helemaal ni gezien, ik had me net verontschuldigd dan zag ik opeens deze bericht, en om eeerlijk te zijn al mijn woede is terug gekomen door deze zin “geloof mij jij kan wel mijn slachtoffer worden”

    ik snap ni hoe ik slachtoffer kan worden terwijl allah ons mannen vele sterker dan jullie vrouwen heeft gemaakt.

    ok -wa ik nu zeg mss heel dom en mss verdien ik het zelf niet maar , jij ebslist,ik had me net evrontschuldigd en elk letter terug genomen en ik meen da ook!!

    maar wilt (als ge daar bereid voor bent)eve heel goed nadenken over u laatste zin en u afvragen hoe ik jou slachtoffer kan worden??? en ok mss is da het toppunt wa ik nu ga zeggen kun je alsteblief u laatste zin terug nemen
    ???maar dan echt me u hart ook al duuert da jaren??

    alsteblief ik als man vind dat totaal onprettig zoiets van een vrouw te horen dat wij slachtoffers kunnen worden , want lzo alat je me echt heeel zwak uit zien.

    en nogmaals sorry, en je hoeft niks te vergeven mouhim ik heb mijn duivel is goe mijn mening gezegd, en ju is het mss verstandig dat jij jou duivel is goe anpakt , het is verkeeerd dat wij mekaar aanpakken ik reageer mijn woede op de opstekers af mss is het leuker voor jou als jij het ook doet, en sorry ik wile cht iets zeggenmar ik ben er overtuigd van da er terug ruzie komt amar ik denk als ik da nu tege een ma ga zeggen da die zich serieus beledigd/kwaad ga voelen , ik hoop da je ebseft dak serieus bzig ben en moeite heb moeten doen het is niet makkelijk om zon soort dinges te zeggen en zeker ni waar iedereen mee kan lezen.

    moehim beslama ik heb al uren zitten denken ik hoop dat alles weer goed komt(je hoeft niet met mij te praten als je niet wil in iedergeval kunnen we ons effe terug verdragen)

    ok?????

  63. 64 Abderrahman 12 april 2007 om 12:41000000 pm

    Salaamoe Halaykoem

    Sorry dat ik het ditmaal zeg, maar jullie zijn te jong om hierover te praten. Heel deze pagina staat vol met één ruzie. Hou daar eens mee op.

    Als je over iets niets afweet of niet genoeg, zwijg dan aub. Het is de bedoeling van de site dat mensen naar hier komen, lezen, nadenken en dan pas een reactie plaatsen. Ik merk op dat er vele zijn die hier al een hele lange tijd komen maar telkens zeggen: “ik vindt dat …” terwijl ze goed genoeg weten dat hetgeen ze zeggen niet kan. Waarom kom je dan naar deze website? Kijk dan gewoon naar cartoonnetwork ofzo. Ik kan gemakkelijk begrijpen dat er bepaalde mensen onder ons zijn die het beu zijn om telkens de verkeerde gedachte bij de mensen recht te zetten en dan zijn het volgens mij steeds diezelfde mensen die afkomen met een of andere vreemde mening terwijl die helemaal ongegrond is, terwijl ze het zelf beseffen indien ze een beetje onhouden van al datgene dat ze op deze site lezen. Zoals hadiths en koran..

    Ik heb het niet over jullie 2 maar hoe dan ook, jullie zijn te jong om hierover te praten. Als iemand duidelijk aantoont dat bijvoorbeeld een vrouw bepaalde zaken niet kan of een man bepaalde zaken wel kan, dan is het niet de bedoeling dat er daar de hele tijd over geklaagd wordt. Iedereen die hersenen in zijn hoofd heeft en die ook gebruikt kan zelf wel tot de juiste conclusie komen zonder telkens weer te zeggen: “ik vind dat dit en dat niet kan … blablabla”

    Jullie zijn te jong, ik zeg het nog eens. Soms weten jullie niet wat jullie zeggen en dat werkt op de zenuwen van mensen die graag naar deze site komen omdat sommige verstandige mensen hier wel hele goede comments achterlaten waaruit iedereen kan leren. In tegenstelling tot al die vervelende comments die vaak op niets trekken en alleen maar een ongegronde mening weergeven. Laat staan de 125 onnodige pagina’s die hierboven staan.

    Alatief.

    Salaamoe Halaykoem

  64. 65 mohamed 12 april 2007 om 1:20000000 pm

    ja ik weet sorry, mouhim kben allang gestopt

  65. 66 mohamed 12 april 2007 om 1:22000000 pm

    van mi mag best al die zever van mij en fatima verwijderd worden als da ga

  66. 67 Anoniem 12 april 2007 om 1:58000000 pm

    salaam,

    ik vergeef je en ik vraag ook om vergeving ik heb alles ook is nagelezen kan me soms rot gedragen!!en ik neem mijn zin terug ik respecteer je als moslim en man.en dat zeg ik wollaah geloof me recht uit mijn hart.
    ik was juist agter de pc gekomen na een ruzie mss daarom zo geantwoord, maar dat rechtvaardigt dat niet.

    vergeef me mohamed, als ik wil dat iemand me dit vergeeft ben jij het wel, wollaah

    salaam

  67. 68 fatima 12 april 2007 om 1:58000000 pm

    bericht boven is van mij

  68. 69 mohamed 12 april 2007 om 2:00000000 pm

    ja ja, geen zorge, ik had allang vergeven gisteren al, mss heb jij da nog ni gelezen..sorry

  69. 70 Nes 25 mei 2007 om 11:29000000 am

    Als de man en de vrouw hun best doen om de adviezen op te volgen, dan komt het insAllah goed… daarom kies voor een gelovige echtgenoot/echtgenote! Uiterlijk kun je nog een beetje veranderen, innerlijk is zéér moeilijk.

  70. 71 zaynab 8 oktober 2007 om 2:03000000 am

    ik kan er mee eens zijn als het waar ie (altijd).
    Maar welke dingens moet de man dan doen en wat is zijn sleutel naar het paradijs?

    la ila ha il Allah

  71. 72 zaynab 8 oktober 2007 om 6:12000000 pm

    sorrie, ik had nog nie alles juist kunnen lezen.
    fatima en mohammed ik ben blij dat jullie elkaar hebben vergeven en mohammed zeg nooit dat dat zever is wat dat jullie allemaal geschreven hebben het is juist iets goeds vooral omdat jullie vergeving hebben gevraagt.

    selemoe’eleykoem

  72. 73 Dutchy 18 oktober 2008 om 6:29000000 pm

    Wat is dit onbeschrijfelijk dom gebabbel. Helemaal vanuit de man geredeneerd. Nog los van de vele taalfouten.


Geef een reactie

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log Out / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log Out / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log Out / Bijwerken )

Verbinden met %s




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 1,185,995 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

c

Kalender

maart 2007
M D W D V Z Z
« feb   apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.