Video: Ophanging Saddam Hoessein.

Nieuws:
- Wie waren de executeurs ? De Sjiieten.
- Wie is Muqtada al-Sadr ? Een radicale Sjiitische geestelijke leider wiens vader en oom door de geheime dienst van Saddam Hussein (soenniet) werden vermoord.
- Kompanen Saddam worden opgehangen na Offerfeest. Barzan al-Tikriti (halfbroer van Saddam – hoofd van de inlichtingendienst). Awad al-Bandar (voorzitter van de revolutionaire rechtbank).
- De begravenis van Saddam Hoessein

friends_bush_saddam.jpgDe oude goede tijden tussen Saddam & Bush.

Bush slaat Saddam verrot: BEKIJK (links in beeld)

..

.
Demonstratie in Rabat tegen ophanging Saddam Hoessein.
Ongeveer vijfhonderd Marokkanen hebben vrijdag voor de Amerikaanse ambassade in Rabat gedemonstreerd tegen de executie van de Iraakse ex-president Saddam Hussein. Kort nadat hij bij Bagdad was opgehangen, betoogden ook al Marokkanen in Rabat tegen de tenuitvoerlegging van de doodstraf in Irak. Die executie op 30 december werd door de demonstrerende Marokkanen een politieke moord genoemd. Saddam Hussein kreeg de doodstraf wegens de massamoord in een sjiitisch dorp in 1982. De executie van twee medebeklaagden en tevens ter dood veroordeelde ex-medewerkers van Saddam is uitgesteld na internationale verontrusting over de doodstraf in Irak en over de wijze waarop Saddam werd opgehangen. (De Telegeraaf)

Marrokko arresteert verdachten in terrorisme.
De Marokkaanse politie heeft tientallen personen opgepakt, die worden verdacht van betrokkenheid bij een terreurnetwerk. De verdachten zouden jonge moslims naar Irak hebben gestuurd om zelfmoordaanslagen tegen Amerikanen te plegen. Een woordvoerder van de Marokkaanse regering zei dat 26 personen zijn aangehouden. Bronnen bij Marokkaanse justitie repten van meer arrestaties. Ze lieten weten dat in de afgelopen dagen alleen al in de noordelijke plaatsen Tetouan en Castillejos bij de Spaanse enclave Ceuta veertig terreurverdachten zijn gearresteerd. (El País – Spaanse Krant).

Marokkaanse jongen hangt zich op in Saddam-spel
Een elf-jarige Marokkaanse jongen is het jongste slachtoffer van een huiveringwekkend spel waarbij kinderen de ophanging van Saddam Hussein naspelen. Dat meldde het Marokkaanse dagblad al-Ahdat al-Maghrebia donderdag. Het incident gebeurde in Khemisset, 80 kilometer ten oosten van de hoofdstad Rabat.
Sinds de ophanging van de oud-dictator van Irak op 30 december zijn minstens vijf kinderen in onder meer Algerije en Saud-Arabië op soortgelijke wijze om het leven gekomen. De beelden van de ophanging van Saddam werden veelvuldig getoond op de Arabische televisie, aldus het Provinciale Zeeuwse Courant.
BRON: ‘www.ahdath.info’ – ‘www.pzc.nl’

Een lange lijst: de misdaden van Saddam (Waar is die van Bush?).
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_337978.html?wt.bron=detailArt

Het leven van Saddam.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Saddam_Hoessein

Het dodental van de Amerikanen (bezetters) blijft stijgen.
http://antiwar.com/casualties/list.php

Teller dodental: http://www.antiwar.com/casualties/
Onschuldige kinderslachtoffers: inval Irak door U.S.A.
http://www.chris-floyd.com/march/

Ophanging 2 andere companen:
1.
Ook halfbroer Saddam (ex-rechter) opgeknoopt.
     BEKIJK video   -   Bron: Het Laatste Nieuws
2. Binnenkort !!!!

Saddam ontsnappingspoging:
saddam.gif
. Saddam is niet dood:
http://www.nosoup.net/nosoup4u/
b3ta/saddamsbouncingrecord.swf

http://www.saddamisnotdead.com/?p=3

97 Reacties tot “• <b>Video: Ophanging Saddam Hoessein.</b>”


  1. 1 TIA 4 januari 2007 om 8:56000000 am

    Hallo

    Niemand verdient om op deze manier te sterven.. Ik vind het echt chapeau dat hij dat zo heeft aanvaard. Laten we hopen dat hij Allah hem zal vergeven voor zijn zonden.. Iedereen maakt fouten. Zelfs de Profeten hebben fouten gemaakt.
    Dus wie zijn wij om te oordelen??

  2. 2 Mohamed 4 januari 2007 om 3:33000000 pm

    en welke fouten mag ik weten ik heb daar nooit iets van gehoord dat profeten fouten hebben gemaakt?

  3. 3 TIA 4 januari 2007 om 4:22000000 pm

    de profeet adam die van de appel beet terwijl hij niet mocht

  4. 4 Mohamed 4 januari 2007 om 5:40000000 pm

    ahja dat was ik totaal vergeten bedankt tia

  5. 5 umm_zaynab 5 januari 2007 om 12:40000000 am

    salaam

    ik vind dit een erge dood ondanks alles wat hoesein gedaan heeft maar ik vind dat bush ook opgehangen moet worden.. hij verdiend het ook als ie denkt dat hoessein het verdiend.. m3a salama

  6. 6 umm_zaynab 5 januari 2007 om 12:42000000 am

    salaam hier ben ik weer.

    en wat ik de grootste schande vind is dat hij op het offerfeest werd opgehangen.. ze hebben hem gebruikt als een offer.. das pas erg..

    m3a salama

  7. 7 fati 5 januari 2007 om 6:29000000 pm

    hallo ik heb zitten huilen toen sadam werd ogehangenwat erg vonden we hetheel erg omdat buch er achter zitwas het nog ergerdie jood verdient pas ogehangente wordenik hoop voor buch dat good hemheel erg zal strafenals hij doot gaatdat hij in stukken zalgesneden wordenvuile joodbuch

  8. 8 fati 5 januari 2007 om 6:35000000 pm

    en wat ik er nog bij wau zegen aleen god dood en niemand anders of je moed doden op een gemakelijkewijze weetje buch ik hoop dat je dood gaat en dan pas is het feestbij ons dus wachten maar op jauuw dood

  9. 9 fati 6 januari 2007 om 1:06000000 pm

    antwoord op oem zaineb salam je moet weten dat hij in een heele goeie dag is gestorfenl oferfeestbij de islamietenje moet geluk heben als jeop die mooie dagen sterftmaar buch denkt dat hijons feest heeft bederftdat is heelemaal niet zoalgamdoelilaah hoopen dat hij naar de djenna gaat

  10. 10 leila henna 6 januari 2007 om 4:06000000 pm

    salam alaikom

    julli moeten weten dat verschillende mensen positieve dingen over saddam gezin hebben in een droom

  11. 11 Maryam 6 januari 2007 om 9:19000000 pm

    as salaam aleikum,

    Inna lilahi wa ilaihi radji3oen….

    Het is allemaal onrechtvaardig gegaan.Terecht was het zekerr niet..Als dit democratie is,dan wordt het hoog tijd, dat Bush ook geexecuteerd moet worden, want er staan al duizenden doden op zijn geweten.Moge Allah hem vervloeken…..amine..

    Kom op zeg, elke ex-leider wordt terecht gesteld voor de Rechts tribunaal en omdat we hier te maken hebben met een arabier,wordt ie vernederd en alle moslims in de wereld ten schande gezet.Om op deze eervolle dag zo iemand van het leven te beroven!!

    La 7wela wala quwata illa Billah!!

    En vooral die Sjieten, wat denken ze te hebben bereikt,met al hun slechte gewetens.Ze zullen 2 keer zo hard worden terug gepakt…En dan noemen ze zich moslims, moge Allah hun vernederen…Ik heb hier geen enkel woorden voor! Allah is vergevinsgezind en nu is Saddam een martelaar!! Allah akbar!

    wa salam

    Maryam

  12. 12 abdelkarim 7 januari 2007 om 4:36000000 pm

    Ook al ben ik het eens met zijn doodstraf, vindt ik dat hij wel vernederd is op deze wijze.
    Sadam was een soldaat en een man, dus was de enigste juiste terrechtstelling, het vuurpeletoon geweest.
    Een kogel was eervol geweest voor hem,dat zijn tegenstanders hem dus zijn leven maar ook zijn eer hebben afgenomen,vindt ik echt schanddalig.

    waleikom salam beslama Alah oe Akbar.

    abdelkarim lamse 07-01-2007

  13. 13 Moke 7 januari 2007 om 8:06000000 pm

    Salaam Alaikoem,

    Als we uit de media mogen vernemen dan is dit een afrekening in het politieksysteem van Bush (volgens grootmacht terechte zaak). En is tergelijkertijd een signaal naar andere dictators uit de regio: N.-Afrika, Midden Oosten en Zuid-Azië. BLIJF VAN ONZE BELANGEN AF. TAST ONS BELANGEN NIET AAN (Koeweit, Israël, Saoudi.-Arabië,… = economisch belangen $). Dit is jullie straf, zoals die van Saddam. Natuurlijk zullen ze zich wel gedeisd houden!!!!

    Maar aan de andere kant: hoe zit het met Saddam?
    - Sijieten haat kweker,
    - Gebruik van gifgas tegen de Koerden,
    - Schendingen van de mensenrechten,…

    Zulke zaken zaken zijn niet welkom in de Islam!!
    Wat zijn zijn positieve realisaties in Irak ?
    Dit laatste wordt niet in kaart gebracht…

    IS DIT EEN TERECHT DOOD ? ? ?

    Beslama.

  14. 14 Ammar 10 januari 2007 om 6:14000000 pm

    selam…
    ik vind het heel erg van saddam hussein’s dood maar eigenlijk zijn wij niet om te oordelen over zo’n mens die kaffer is . de sjie en sine kun je niet in twee groepen splitsten we zijn alle geheel moslim’s & moslima’s
    allah oe akbar
    m3a salama

  15. 15 Jorik 10 januari 2007 om 7:25000000 pm

    maar tot bush leeft, is het feest voor ons. als jullie da zo erg vinden moesten jullie maar protesteren dare in ni naar hier vluchte.

  16. 16 fati 13 januari 2007 om 9:32000000 pm

    daag mokeje zegt dad dit zijn verdiende loon is en dat hij mensen gedood heeft je weet toch dat hij door amerika werd gehipnotiseerd isen dat amerika hem heeft gestuurt om al die mensen te doden en dat zonder hun toesteming hij het niet zao gedaan heben en dat zij goede frienden waren vroeger of heb je soms de panorama op tv niet gezien en nu dat hij ze afwijkte wauen ze hem doden en buch heeft veel meer gedood ofben je het vergeten soms en dan delanden genoemdafganiestan door amerikaberoofd irak 1000dood in de dag palestijnen en dan waren het de libanezen en dannu nog de iranezen en noem maar nog op de grootste oorlog maaker en zijn eigen volk vind dat ook

  17. 17 maaike 15 januari 2007 om 7:52000000 pm

    Saddam had samen met Bush in een cel mogen wegrotten.

  18. 18 ilyas 18 januari 2007 om 2:55000000 pm

    jullie kanke moeders saddam was de bes fuk de rest

  19. 19 mohamed 18 januari 2007 om 11:04000000 pm

    salaam ilyas

    “jullie kanke moeders “= dat was voor niks nodig geweesd

  20. 20 Souhaila 19 januari 2007 om 3:52000000 pm

    met marokkanen valt er niet te discussiëren dat zien we toch wel hier.. altijd de moeders uitmaken… altijd de mensen uitmaken…

  21. 21 Moke 19 januari 2007 om 4:32000000 pm

    Ahlaan fati van eventjes geleden op deze bericht,

    Het klopt wat je zojuist aanhaalde, volledig met je akkoord.

    Bush zou ook moeten opgeknoopt worden zoals Saddam, inval gedaan in Irak, maar zonder resultaten. Men waren op zoek naar massavernietigingswapens (kernbommen), maar hebben niets gevonden. Ondertussen zijn wel méér dan honderduizenden onschuldige burgers gestorven door deze mislukkige inval. Verder zijn er ook geen echte bewijzen gevonden dat Saddam samen met Osama bin Laden samenwerkt. Iedereen weet dat deze 2 elementen een grote tekortkomingen zijn voor Irak om daarom te kunnen binnenvallen.

    De onschuldige burgers die gestorven zijn zoals kinderen, vrouwen, mannen, … die niets met deze inval te maken hebben zouden een schadevergoeding moeten krijgen van desbetreffende geterroriseerde groeperingen die in de naam van een goede gerechtigheid handelen.

    WAKKER WORDEN !!!

  22. 22 mohamed 19 januari 2007 om 6:26000000 pm

    pfff nu zijn het weer die MAROKKANEN, altijd zijn wij het ,altijjjjjjjjjjjd

    tegenwoordig zijn zelfs polen marokkanen.

    je moet niet iedereen over een kam scheren! en er was maar een marokaan( als hij marokkaan is) dat aan het uitschelden was meer niet dus kom niet af met marokkanEN en hoe weet je dat hij een marokkaan is?

    ahja das waar ook alle marokkanen zijn slecht (mss vlees geworden kwaad?), als er iemand iets slecht doet dan is het een marokkaan, de vrouwen onderdrukkers een marokkaan , verkrachtingen een marokkaan , moorden een marokkaan, geef ons maar de schuld

    dan komt ge nog zeggen met marokkanen kun je niet discussiëren.

    Volgens Allah zijn alle volken GELIJK , de ene volk is niet beter of slechter dan een andervolk.

  23. 23 fati 20 januari 2007 om 2:24000000 pm

    je hebt gelijk mohamed

  24. 24 Moke 21 januari 2007 om 3:13000000 pm

    Om in het vervolg te treden van alle reacties.

    Niemand (partners van U.S.A.) hem (Bush) durven aanklagen wegens deze toegelaten genocide op deze moslimbevolking.

    - Bush: heeft een reden gevonden voor Irak binnen te vallen, zonder werkelijke harde bewijzen.
    - Hitler: had ook een reden (belang v/d joden in de economie, handel).
    - Turken: hadden ook een reden tegen de Armeniërs
    (= Turkije ontkent deze genocide)
    - Servië tegen Bosniërs.
    - Sharon tegen de Palestijnen.
    - enz. …

    Indien je de V.S. in opspraak brengt, kan men een waarde verliezen in de economie van desbetreffende land.

    De VS kan haar bedijfsinversteringen tot 0 herleiden en de bedrijven daar terug trekken wegens geen economisch belang!!!

  25. 25 Sanaa 21 januari 2007 om 6:03000000 pm

    Salaam Alaykoum

    Toch wel erg dat de mensen zo veel vooroordelen hebben over marokkanen!

    Wasalaam

  26. 26 Sara 22 januari 2007 om 2:53000000 pm

    Zijn verdiende loon..!!

  27. 27 Sanaa 22 januari 2007 om 7:10000000 pm

    Salaam Alaykoum

    Zijn verdiende loon?? Waarom dat zuster?

  28. 28 Souhaila 23 januari 2007 om 9:45000000 am

    Wij keuren het allemaal niet goed wat hij heeft gedaan.. maar uiteindelijk is hij toch ook een moslim.. zeg moke een vraagje: mag dat in het geloof zo n ophanging?? dat is uiteindelijk toch ook moord, niet??

  29. 29 antie turk enzv 27 januari 2007 om 1:05000000 pm

    het kom er eigenlijk op neer dat mensen gewoon andere mensen mogen vermoorden

  30. 30 leila henna 27 januari 2007 om 4:02000000 pm

    salam alikoum wrwb

    wa is da nu voor een naam anti turk enz
    denk toch eens na over serieuze dingen, mansen hebben rakkketen naar de maan gestuurd zijn zelkfs al op de maan geweest en ze zijn onderweg andere planeten te bereiken en wat doen wij hier???? namen ontwerpen als anti turk en moeders uit te maken,……….. ongelooflijk

  31. 31 Moke 28 januari 2007 om 7:20000000 pm

    Salaam Souhaila,

    Ik ken een regel van de sjariah omtrent de doodstraf.
    Als je iemand dood, dat is diegene dat je krijgt indien je veroordeelt wordt voor moord. SaDdam heeft mensen gedood!!!
    Het probleem is dat sjariah in Irak niet in de grondwet is uitgevoerd.

    D.w.z. als je zelf je verstand gebruikt, is de doodstraf uitgevoerd om persoonlijke doeleinden vanwege het historisch verleden. :(

  32. 32 Souhaila 29 januari 2007 om 10:09000000 am

    hey moke..
    maar de Islam zegt toch ook om vergevinsgezind te zijn… hij heeft mensen vermoord.. ja dat wel.. en als je zegt om persoonlijke redenen opgehangen dan zijn die mensen ook moordenaars dat hem hebben opgehangen.. uit wraak..

  33. 33 Moke 30 januari 2007 om 9:39000000 am

    Hey Souhaila, :)
    Ja, inderdaad gewoon buiten spel zetten.
    Koeweit is opgericht en losgescheurd van Irak door de Engelsen tijdens de kolonisatieperiodes (einde 18e en begin 19e eeuw).
    Amerikanen waren daar ook, maar minder sterk dan de Engelsen.
    Koeweit heeft haar onafhankelijkheid gekregen mist ondertekening document: exploitatie installaties (ruwe olie) + deel opbrengsten = olierechten toegekend aan U.K & U.S.A.-bedrijven: British Petrol & ExxonMobil Techgnologie (dit zijn hedendaagse namen).

    Wat heeft Saddam gedaan, alles afgepakt. De Engelsen en de Amerikanen krijgen niets meer van ons. Koeweit is van Irak en de inkomsten zijn voor Irak.

    Dit is ook geldig voor Saoudië-Arabië en de onderstaande deelstaatjes. Het volk weet dit dat er Arabisch geld wordt weggeslurpt door de Europeanen & de V.S. dankzij die olierechten. Hoe kun je deze wegslurping in stand houden: het invoeren van diktatuur (financieel gesteund door V.S & EU), voor hervorming politiediensten (canvas 2005, onderdrukking fundamentalisme).

    Het enigste land dat hier is aan ontsnapt is Iran, door een staatsreep van de Sjah ergens in 1920-1930?? Ik weet niet of het nog altijd zo is…

  34. 34 Moke 30 januari 2007 om 9:50000000 am

    Eventjes iets vergeten,

    Als je dan logisch nadenkt, de onkosten dat de Amerikanen en de Engelsen hebben geleden, betaald zich zelf terug na verloop van tijd.

    De Kaukakus-regio zoals Azerbedjan, Tsjesenië, e.a. gaan hetzelfde lot maar met de Russen. Je moet het volk onderdruk zetten en anders ben je geld kwijt. Geen nood: het kost geld en betaald zich zelf terug door de oliebrengsten!!!!!

    Het ergste van alles is, ok: er is verzet in die landen (bekijk rapporten van Amnesty, Human Rights Watch & Islamic Human Rights). Bepaalde groeperingen in die regio’s (M.O.) komen voor hun rechten en worden beschouwd als terroristen omdat ze geweld gebruiken. Onlangs, bij sommige al een tijdje, bepaalde EU-lidstaten (waaronder ook België) gaan nauwer samenwerken voor het bestrijden van terrorisme. Dat noemen ze Islamitische landen, een Islamitisch land is een land waar het volk rechten heeft (sjariah). Het is daar echt een bende smeerboel geworden.

    Ik kan je hier veel over vertellen, maar ik STOP….

    Beslama yaliek, Moke. :(

  35. 35 fati 30 januari 2007 om 9:24000000 pm

    hallo
    mokesadam wau koewait niet afpaken
    als je dieper in de sitiuasie gaat dan zal je wel gehoord heben van een ruzie tussen koewijt en iraken dat het om een som geld ging dat naar het chijnt geleendwas sadam aan koewijt en ze die niet wauden trugeven en sinsdien ze het niet meer goed haden tusen elkaaren naar chijnt waren er nog andere dingen bechuldig nooit imaand zomaar voor je zijn verleden hebt gekend en wat er was tussen die 2landen natuurlijk kan je ook gelijk heben maarhoe de situatie was ik denk het nietof je weet nooit mechien wel beslama moke

  36. 36 BANU 10 maart 2007 om 6:24000000 pm

    ik vind het niet goed dat saddam zo is opgehangen. de amerikanen hebben hem gewoon gebruikt, eigenlijk zou bush mooeten opgehangen moeten worden. en Natuurlijk gaat die irak oorlog NIET om de OLIE, neeeeeeeeeee natuurlijk niet!

  37. 37 Maryam 11 maart 2007 om 8:30000000 pm

    as salaam aleikum broeder ammar,

    U gaf aan dat de sji3a en sunnitische moslims hetzelfde zijn en niet in 2 groepen te mogen splitsen!!

    ” de sjie en sine kun je niet in twee groepen splitsten we zijn alle geheel moslim’s & moslima’s”

    Ik geloof daar niks van, de enige overeenkomst is dat ze geloven in Allah verder zijn er dergelijk veel verschillen tussen beide partijen, Vooral de sji3a zijn zeer afgedwaald in hun hun leer weg.Ze spreken de metgezellen tegen en spreken kwaad over de vrouw van de profeet Muhammed (vrede zij me hem) en hun adzaan klopt niet,dit zijn maar een paar kleine dingen….Hieronder zal ik je een korte beschrijving geven over deze afgedwaalde groepering.Moge Allah ons behoeden voor hun achterlijke uitspraken Onze Profeet Muhammed vrede zij met hem heeft duidelijk aan gegeven dat wie zijn rechtgeleide metgezellen onder hun Abu bakr,Omar, Othman en Ali radia allah 3anhoum niet juist opvolgt,dat die ook niet tot zijn Ummah behoort. De sji3a prijzen Ali boven de profeet en dat is gewoon grote bid3a en shirk bi Allah.

    Dit is wat de Shi3a zeggn over de metgezellen:

    Zij zeggen: “Alle metgezellen, uitgezonderd drie, zijn na de dood van de Profeet (vrede zij met hem) ongelovigen geworden, waaronder Aboe Bakr, cOmar, cOthmaan, Khaalid ibnoel Walied, Moecaawiyyah en al-Moeghirah ibnoe Shoecbah.”

    ( Ar-Rawdah min al-Kaafi van Al-Kolienie, boekdeel 8, blz. 245.)

    Zij zeggen: “Tot onze overtuiging behoort het zich distantiëren van de vier afgoden; Aboe Bakr, cOmar, cOthmaan en Moecaawiyyah. Ook behoort het tot onze overtuiging zich te distantiëren van de vier vrouwen; cAa’ishah, Hafsah, Hind en Oem ul-Hakam en iedereen die hen volgt. Ook moeten wij geloven dat deze personen de meest slechte schepsels van Allah op aarde zijn en dat het geloven in Allah, Zijn profeet en Zijn Imams niet mogelijk is zonder afstand te nemen van hun vijanden.”

    (Haq al-Yaqeen van Al-Madjelisi blz 519.)

    Zij zeggen: “Aboe Bakr en cOmar zijn ongelovigen en degene die hen liefheeft is ook een ongelovige.”

    (Bihaar al-Anwaar van Al-Madjelisi boekdeel 69 blz 137-138.)

    Zij zeggen: “De reden waarom de Profeet (vrede zij met hem) Aboe Bakr koos als reisgezel voor zijn emigratietocht is omdat hij bang was dat als Aboe Bakr achter zou blijven, hij de ongelovigen van Qoeraysh naar de Profeet (vrede zij met hem) zou leiden.”

    (Tafsier al-Borhaan van Haashim Al-Bahraani.)

    Zij zeggen: “Wanneer onze Mahdi komt, zal hij Aboe Bakr en cOmar weer tot leven brengen, kruisigen en verbranden. Ook zal hij cAa’ishah tot leven brengen en haar straffen.”

    ( Ar-Radj3ah van Ahmed al-Ahsaa’ie blz 116, 161.)

    Het overdrijven in het prijzen van cAli (Moge Allah tevreden met hem zijn)

    Zij zeggen: “Allah heeft de Boodschapper (vrede zij met hem) tijdens de nacht van Micraadj toegesproken met de stem en de taal van cAli ibn Abi Taalib (moge Allah tevreden met hem zijn).”

    (Kashf al-Yaqeen fi fadaa’ili Amieril-moe’minien, Hassan Ibnoe Yoessef al-Mottahar al-Hillie, blz. 229)

    Zij zeggen: “cAli ibn Abi Taalib(moge Allah tevreden met hem zijn) is degene die de mensen over het Paradijs en de Hel zal verdelen, zo zal hij de inwoners van het Paradijs, het Paradijs doen binnentreden en de inwoners van de Hel, de Hel doen binnentreden.”

    (Basaa’ir ad-Dardjaat, As-Saffaar, boekdeel 8, blz 235.)

    Zij zeggen: “Allah zal degene die cAli heeft gehoorzaamd het Paradijs doen binnentreden, ook al heeft hij Allah niet gehoorzaamd. En Allah zal degene die cAli ongehoorzaam is geweest de hel doen binnentreden, ook al heeft hij Allah gehoorzaamt.”

    (Kashf al-Yaqeen fi fadaa’ili Amieril-moe’minien, Hassan Ibnoe Yoessef al-Mottahar al-Hillie, blz 8.)

    Zij zeggen: “Allah heeft geen profeet gestuurd, of Hij heeft hem uitgenodigd bereidwillig of gedwongen te geloven in al-Wilaayiah (gezag) van cAli (moge Allah tevreden met hem zijn).”

    ( Al-Asraar al-calawyah, Mohammed al-Mascoedi, blz. 190.)

    Zij zeggen: “cAli zal het Paradijs eerder betreden dan de Profeet (vrede zij met hem).”

    (cIllal ash-Sharaa’ic, Ibn Babaweeh al-Qommie, blz. 205.)

    Zij zeggen: “De donder is een zaak van jullie vriend.” Als er gevraagd wordt: “Wie wordt er bedoeld met onze vriend?” Dan antwoordden zij: “De leider der gelovigen cAli ibn Abi Taalib (moge Allah tevreden met hem zijn).”

    (Al-Ikhtissas, Al-Moefied, blz 327.)

    Zij zeggen: “Eenieder die cAli ongehoorzaam is, is een ongelovige en wie iemand boven cAli plaatst, treedt daarmee buiten het geloof.”

    (Bishaarat al-Moestaffah, Shicat al-Mortadhah, boekdeel 2, blz. 79.)

    Het plaatsen van hun Imams boven de profeten

    Zij zeggen: “Onze twaalf imams zijn beter dan alle profeten en boodschappers (vrede zij met hen).”

    (Al-Anwaar An-Nocmaaniyyah van Nicmat-Ullah al-Djazaa’iri, boekdeel 3, blz. 308.)

    Zij zeggen: “De imams van Shicah hebben kennis van het verleden en de toekomst en niets ontgaat hen en zij gaan enkel en alleen dood als zij dat willen.”

    (Oessoel al-Kaafi, al-Koleenie, boekdeel 1, blz. 258 en 260.)

    Zij zeggen: “Er doen zich tussen ons en Allah zaken voor die niet weggelegd zijn voor vooraanstaande engelen en gezonden profeten.”

    (Tahrier al-Wasielah, al-Khomaynie, blz. 94.)

    Zij zeggen dat Allah, Zijn engelen, de profeten en de gelovigen het graf van de leider der gelovigen cAli ibn Abi Taalib (moge Allah tevreden met hem zijn)bezoeken.”

    (Al-Foeroec min al-Kaafie, Al-Koleenie, boekdeel 4, blz. 580.)

    Zij zeggen: “Het lichaam van onze Mahdi is een joods lichaam.”

    (Al-Imaam al-Mahdi, Mohammed al-Qazwinie, blz. 53.)

    Hun zogenaamde Mehdi

    Zij zeggen: ,,onze Mehdi zal de heilige moskeeen in Mekkah en Medinah verwoesten, hij zal naar de wet van Aali David oordelen, Allah in het Hebreeuws toespreken en zal eenderde van de wereldbevolking doden.”

    (Bihaar al-Anwaar van Al-Madjelisi boekdeel 52 blz 338, Oessoel al-Kaafi van al-Koleenie boekdeel 1 blz 397)

    Zij zeggen: ,,onze Mehdi zal terug komen om wraak te nemen op onze moslim vijanden en zal vrede sluiten met de Joden en de christenen.”

    (Bihaar al-Anwaar van Al-Madjelisi boekdeel 52 blz 376.)

    Het aanbidden van graven

    Zij zeggen: ,,Het bezoeken van het graf van al-Hoessain Ibnoe Ali (moge Allah tevreden met hem zijn) is beter dan het verrichten van de bedevaart naar het heilige huis van Allah.” Het is zelfs zo dat de bezoekers van het graf van al-Hoessain allemaal rein zijn, terwijl onder de bedevaarders naar Mekka zich bastaardkinderen bevinden.”

    (Bihaar al-Anwaar van Al-Madjelisi boekdeel 98 blz 85.)

    Zij zeggen: ,,Karbalaa is de meest heilige islamitische plek die er is, het is zelfs heiliger dan Mekkah, Medinah en Bait al-Maqdes.”

    (Masaabih al-Djinaan van 3abbas al-Kashaanie blz 360.)

    Zij zeggen: ,,Het eten van de aarde van het graf van al-Hoessain is een genezing voor alle ziektes.”

    (Al-Mazzaar van al-Mofied blz 125.)

    De haat die zij hebben jegens de inwoners van Mekkah en Medinah

    Zij zeggen: ,,de inwoners van Mekkah begaan openlijk Kufr (ongeloof) en de inwoners van al-Madinah zijn zeventig keer erger dan de inwoners van Mekkah.”

    (Oessoel al-Kaafi van al-Koleenie boekdeel 2 blz 410.)

    Hun geloof is Taqiah (Taqiah staat voor het achterhouden van de waarheid.)

    Zij zeggen: ,,degene die ons geloof geheim houdt, zal door Allah geëerd worden en degene die ons geloof bekendmaakt, zal door Allah vernederd worden.”

    (Oessoel al-Kaafi van al-Koleenie boekdeel 2 blz 222.)

    Zij zeggen: ,,Hij heeft geen geloof, degene die geen Taqiah heeft.”

    (Oessoel al-Kaafi van al-Koleenie boekdeel 2 blz 217.)

    Zij zeggen: ,,Alle mensen zijn bastaards, behalve ash-Shicah.”

    (Ar-Rawdah Mina al-Kaafi van Al-Koleenie boekdeel 8 blz 285.)

    wa salaam aleikum

  38. 38 SJI'IET AHLULBAYT as 12 maart 2007 om 2:49000000 am

    hallo maryam

    mag ik me even voorstellen: ik ben shia. de profeet sawas staat voor mij op de eerste plaats: hij is de beste v alles wa Allahswt gemaakt heeft. dus kom ni af met da wij ali as boven profeet sawas prijzen: das al een dikke fout. als wij bid’a doen en sjirk, moet je zeggen wat wij verkeerd doen.

    als onze profeetsawas had gezegd da wij abu bakr, omar en otman moeten volgen, moogt gij mij vertellen waarom abu bakr is verkozen geweest door de meerderheid (er waren zelfs discussies en verdeeldheid), omar is aangesteld door abu bakr en othman is gekozen geweest onder 6 mensen waaronder ali (voorstel van omar).

    mag ik je vertellen dat shiaboeken ni sahieh zijn. ik kan uit sunniboeken ook v alles knippen en plakken: rommel da ni waar is. ook in shiaboeken zijn er gefabriceerde uitspraken want shia hadden heel veel vijanden.

    ik ben shia en ik ga je vertellen da ik met sommige zaken hierboven gewoon heb zitten lachen, echt waar omda’k zeker ben dat het ni sahih is: bijv. het lichaam van al mahdi as is een joods lichaam: denk ‘ns goed na slimmerik: al mahdi as is een afstammeling v onze profeet sawas, dus als gij in die hadith gelooft dat die sahih is voor shia, dan zeggen shia da onze profeet sawas een jood is, hashaa!!!!!

    en ik ga methet volgende eindigen: ik heb die reclame hierboven over shia 1000x gelezen (ni echt 1000x vele keren) en weet ge wie da allemaal heeft in elkaar gebokst die reclame bovenaan: da zijn de wahaabis maryam zoda iedere sunni die da leest, zegt -zonder te weten wa sahih is en wa ni- oh ja die shia zijn kuffaar!!!!!

    en maryam, missch hebt gij enkel de reclame hierboven, maar wist ge ni dat er een vervolg op bestaat??????

    ‘k ging ni meer komen op benayad, had ik beloofd, maar kon het weer ni laten, maar die stomme leugenachtige kinderlijke reclame heeft me boos gemaakt. ge weet ni wa sahih is, wat vr boek da is, wie da heeft overgeleverd, ge weet zelfs ni of da echt is want gij gaat da ni kunnen controleren omda ge die boeken ni hebt.

    ‘k heb een goeie vriend en ‘k ga da met hem doornemen en er zijn dingen hierboven die waar zijn en daar is tafsir en uitleg bij en dan begrijpt ge da wel, dus ik zeg ni da alles een leugen of gefabriceerd is, maar denk ‘ns goe na imaam al mahdi as een jood hahahahahahahahahaha beste grap die ik al 1000x heb gehoord. gaan wij joden worden als hij as komt astaghfirullah!!!! daarom denkt iedereen da shia joden zijn, ibn saba’ een jood als stichter terwijl die ni bestaat, imaam al mahdi as afstammeling v onze profeet sawas een jood???? waar gaat dit naartoe???? ocharme wij de shia, ocharme!!!!

    salukes

    Ze spreken de metgezellen tegen en spreken kwaad over de vrouw van de profeet Muhammed (vrede zij me hem) en hun adzaan klopt niet,dit zijn maar een paar kleine dingen….Hieronder zal ik je een korte beschrijving geven over deze afgedwaalde groepering.Moge Allah ons behoeden voor hun achterlijke uitspraken Onze Profeet Muhammed vrede zij met hem heeft duidelijk aan gegeven dat wie zijn rechtgeleide metgezellen onder hun Abu bakr,Omar, Othman en Ali radia allah 3anhoum niet juist opvolgt,dat die ook niet tot zijn Ummah behoort. De sji3a prijzen Ali boven de profeet en dat is gewoon grote bid3a en shirk bi Allah.

  39. 39 SJI'IET AHLULBAYT as 12 maart 2007 om 2:51000000 am

    shiaboeken ni sahih bedoel ik wij shia zeggen ni da die boeken sahih zijn zoals al buchaari en muslim sahih terwijl ik veel rommel in al buchaari en muslim heb gelezen, zeker veel rommel v abu hurayra: die had veel fantasie man!!!

    maar ik wil geen vuur steken: ik kan de rommel hier plaatsen, maar ik wil da wij broers/zusters blijven

    salukes

  40. 40 SJI'IET AHLULBAYT as 12 maart 2007 om 2:56000000 am

    per ongeluk een deel v maryam haar tekst gekopieerd in mijneerste bericht.

    onze adhaan kloptniet maryam, zeg maar dat de adhaan in alles sunnilanden ni klopt want omar heeft da veranderd of wist ge ni: hij zei om HAYAA ALAA CHAYRA L AMAL weg te laten want omar vond jihaad belangrijker dan salat.

    wel, welke vraag gaat Allahswt ons 1ST stellen op dag des oordeels: in sunniboeken: de salat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! had omar gelijk???????????? neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    is de adhan v shia verkeerd????? neeeeeeeeeeeeeee, das de adhaan die de profeetsawas altijd liet opzeggen door de muedhin

    salukes

  41. 41 Moke 12 maart 2007 om 7:43000000 am

    Salaam Alaikoem “Beste Zuster in de Islam” SJI’IET AHLULBAYT as,

    Het is wel teleurstellend nieuws wat je daarjuist aanhaalde.
    Ik wou dit altijd zeggen, maar heb het altijd uitgesteld.

    Gelieve geen fitna of aanleiding tot fitna te veroorzaken onderlings bij verschillende minderheden in de Islam, zodat we de éénheid kunnen bewaren in onze gemeenschap. De site voert ook geen discriminatie uit van welke minderheiden dat onze geloofsgenoten afkomstig zijn. De bron hoe we moslims zijn is hier niet van belang, men kan enkel van mekaar iets leren.

    Saoedi’s zijn de grootste inversteerders voor Islam te vertalen in bijna 10-tallen verschillende vertalingen (talen). Zijn ze wahabie’s of selefieën, ze hebben de deur geopend voor andere personen tot de Islam te komen via die vertalingen (bekeerlingen).

    De sjiieten zijn minder sterk dan de soennies op dat gebied van vertalingen naar de wereld toe, maar vertalen wel goed als ik jouw links heb door moeten nemen. Ik kan helaas geen verschil zien wanneer ik een bericht leest of het een wahabie is of sjiiestisch is.
    We mogen iedereen dankbaar zijn dat er informatie beschikbaar zijn op het .NET zoals afkomstig van sjiitische, soennitiscshe of andere minderheid bronvermeldingen.

    Geen vorm van discriminatie doorvoeren, maar gewoon je ongenoegen, dat je bijv. niet eens bent met ….
    Stel voor dat jij mij een bericht geeft afkomstig van jullie bronnen (sjiitisch) en nadien online te plaatsen?
    Zodat we ook andere kijk hebben over Sjiitische infromatie pover Islam.

    AFGESPROKEN.

  42. 42 Abderrahman 12 maart 2007 om 8:54000000 am

    Salaam

    Ik vraag me af of de Sjijieten dan niet kwaad zijn op de verfilming van Risalaa’. Daar werd de Adhaan gedaan zonder dat er daar achteraan HAYAA ALAA CHAYRA L AMAL werd gezegd. De adhaan op de manier van de soennieten dus zeg maar. Zijn de Sjijieten daar dan kwaad om of hebben ze hun ongenoegen op de een of andere manier geuit? Gewoon een vraagje.

    Salaamoe Halaykoem

  43. 43 SJI'IET AHLULBAYT as 13 maart 2007 om 1:11000000 pm

    abderrahman denk ni da shia daarover zijn gevallen want de film is gemaakt door een sunni, maar denk eerder da ze het kwalijk nemen da bep personages zoals abu sufyan en khalid ibn walid verheerlijkt worden of de eer krijgen die ze ni verdienen, maar mag ni oordelen over shia want ik ken hun mening ni omtrent risaala. risaala heb ik een paarx gezien toen ik sunni was, lang geleden, dus zou die terug moeten zien dr shia-bril. ;-)

    shia zijn verdraagzaam abderrahman en da hebben we v ahlulbayt as, maar ni ge hebt overal slechte.

    toen ali as kalif was, was een grote groep salat tarawih (met gebedsleider) aan het doen en hij stuurde zijn zoon alhassan as nr hen toe om te zeggen da ze moesten stoppen omdat het bid’a is. alhassan as keerde terug met het antwoord dat ze ni wilden stoppen. toen hoorde ali as veel lawaai op straat en vroeg aan alhassan as wat da was en hij zei da die grote groep aan het betogen is en zij zeiden da ze de sunna v abu bakr en omar wilden volgen. toen heeft ali as gezegd da hij zijn plicht heeft gedaan en hij heeft ze met rust gelaten. hij heeft hen laten doen want het blijven moslims.

    da de adhaan veranderd is geweesdt dr omar, daar kunnen sunnis ni veel aan doen en zeker die die da ni weten.

    moke, ik weet dat er geld gepompt wordt dr saudfamilie vr het propageren vh wahaabisme, maar als zo mensen zich moeten bekeren dr te geloven in een “starre” godsdienst, merci dan!!!! dan heb ik liever da die christen of jood blijven.ons geloof is zachtmoedig en ni hard zoals wahaabisme voorstelt.

    shia doen vertalingen in vele talen maar bijna niks in het nl. eerste site is http://www.ahlalbait.nl in het nl,ge kunt geen ander vinden. zij doen hun best om te vertalen

    kijk man ‘k wou niemand aanvallen, maar als maryam liegt da wij een andere adhaan hebben, moet ik laten zien hoe de vork in de steel werkelijk zit!!!!!!!!! zij mag de rollen ni omdraaien en doen alsof wij de adhaan veranderd hebben terwijl da ni zo is. ‘k wou niemand pijn doen want ik vind als shia da jullie m/broers/zusters zijn.

    ga m/best doen, maar heb ander werk vr andere broeders, maar we doen ons best

    salukes

  44. 44 Zyneb 25 maart 2007 om 8:42000000 pm

    Beste zusters en broeders,

    Ik ben sjiet, en ik voel me steeds aangevallen door de leugens die door verteld werden door verschillende groepen onder ons..

    In plaats van dat we verdeeldheid gaan maken tussen de moslims, kunnen we netzo goed hand in had bijelkaar blijven en elkaar steunen.

    Ik heb alhamdoellah veel kennis en ik heb met veel mensen over dit gedoe gediscusseert (over dat sjieten “verdwaald” zijn). Na een discussie van 1/2 uur kappen de mensen mee, omdat ze de hadiths die overgeleverd zjin door de familie van de profeet (vzmh) niet accapteren. En dus de harde waarheid niet aankunnen.

    Als laatste wil ik niet gaan in een discussie. Wat ik jullie aanraad is, pleeg geen zondes door over de sjieten te gaan praten…. laat Allah tussen je ogen en veroordeel niet. Allah staat boven ons hoofden… vrees hem..

    Wij weten allemaal dat slecht/verkeer denken over een moslim broeder en zuster al haram is. Hoe durf je slecht te denken en te roddelen over deze groep….weet je daadwerkelijk wat het echt is?? Heb je hen boeken gelezen…. ben je in een eerlijke discussie ingegaan??

    ALLAH IS GROOT

    Bezoek ook de site die de “SJI’IET AHLULBAYT as” gegeven had (www.ahlalbait.nl), daar kunnen jullie gerust artikelen lezen. en eventueel mee discussieren… :)

    mvg
    zyneb

  45. 45 sji'iet ahlulbayt as 26 maart 2007 om 12:32000000 am

    ‘k heb al 3 shia opgespoord op deze site buiten mezelf, dan ben ik toch ni alleen, maar de sunnis hebben altijd respect vr me gehad op benayad.be!!!!!!!!!!!!

    en sunnis die verkeerd denken over shia, hebben da echt vd wahaabis zyneb en weten meestal ni beter.

    de banu ummaya en banu ‘abbaas hebben zoveel kapot gemaakt en daarom da sunnis ni beter weten, ik wist vroeger ni beter toen ik sunni was, maar alhmdl Allahswt heeft me geleid (en niet misleid), zet da erbij omda wahaabis van het boek v samaoui ‘toen werd ik geleid’, ‘toen werd ik misleid’ v gemaakt. maar ja sunnis zijn vr wahaabis dwalenden enkel zeggen wahaabis da ni hardop

    broeders & zusters, samen zijn we sterk: één front: sunnis en shia, laten we voorbeeld v irak nemen want sunnis worden daar afgemaakt nu ze voor één front gaan, dr wahaabis of vriendjes v saddam.

    salukes

  46. 46 Anissa 26 maart 2007 om 10:03000000 am

    Beste shi et ahlulbait – assalamoe alaykoem

    Je zegt dat wahabis denken dat sunnis dwalenden zijn… ik heb dat nog niet gehoord, maar mss is het inderdaad zo dat ze het niet openlijk zeggen, Allahoe a3lam

    Mijn vraag naar jou toe: wat denken shia van sunnis? denken jullie dat wij dwalenden zijn of niet? want eigenlijk zit het antwoord al in jou reply, je zegt dat Allah swt jou geleid heeft doordat je nu shi iet bent, dan was je voordien misleid? fout bezig? als soenni? en zijn soennieten niet juist bezig????? ook dwalenden?

    Bij Allah swt is de Wijsheid

    Maar je doet me soms denken aan de Joden die denken dat zij het uitverkoren volk zijn , nog steeds…!

    En Allah weet het beste

  47. 47 sji'iet ahlulbayt as 26 maart 2007 om 12:06000000 pm

    ge vergist je want wahaabis denken eerder da zij uitverkoren volk zijn want enkel zij zijn moslims

    voor mij was ik ni dwalend of misleid voorheen, maar ‘ghefla’ da betekent da’k ni beter wist: ‘k heb de geschiedenis ni zo gemaakt, ‘t is ni m’n schuld da banu ummaya en banu ‘abbaas geprutst hebben @ islam.

    wat shia zeggen is da elk persoon die shahada opzegt een moslim is. wij verketteren geen enkele moslim. ja, iemand die zegt da ‘ali as profeet moest zijn, ja, da’s geen moslim, zelfs ‘ali as was tg diegenen die hem als profeet aanzagen omda ‘ali as een wonderlijke persoonlijkh is en de beste na de profeet sawas

    het enigste wat ik als shia wel vind is da de sunnis moeten blijven houden v ahlulbait as alhoewel wahaabis da proberen kapot te maken. sunnis moeten terug nr oude bronnen, bijv hadithoe l kisa bestaat bij sunnis, dus moeten ze da blijven vertellen. ook over karbala, die musiba staat in sunniboekjes dus zouden ze da moeten blijven vertellen vind ik, anders gaat da dood.

    één shia geleerde heeft ‘ns gezegd: onze broeders en zusters zijn slachtoffers vd geschiedenis, maar geen enkele shiageleerde zegt da sunnis dwalend of misleid zijn, ni da’k weet

    het is beter vr elke moslim om islam en de belangrijkste groepen (zeker de eerste splitsingen) te onderzoeken want zoals de wahaabis zeggen: de profeet sawas heeft gezegd dat de islam in 73 groeperingen zal gesplitst worden en dat slechts 1 groepering vd hel zal gered worden: sunnihadith en betrouwbaar.

    ‘k oordeel over niemand maar wat ik zeker weet is da m/opa een sunni was en dat hij heel gelovig is en ‘k weet da hij analfabeet was en gewoon z/geloof volgde, wel m/opa zal voor mij in ‘t paradijs zitten inshaAllah en denk ik want hij stond altijd op met fadjr en roddelde nooit en deed geen vlieg kwaad.

    ‘k weet ook bij shia da diegenen die dr bep omstandigheden ni gehoord hebben over islam dr Allahswt zullen beoordeeld worden en in ‘t graf ni bestraft/beloond worden en Allahswt zal op ‘t Dag des Oordeels over hen oordelen.

    shia zijn normalgezien tolerant tgo elke moslim wat ook z/madhab is: ‘ali as heeft in al kufa zijn zoon alhassan as in ramadan gestuurd om de moslims (grote groep) te stoppen met tarawih omdat het bid’a is en alhassan as kwam terug met de boodschap da ze ni wilden. ‘ali as hoorde lawaai op straat en vroeg wat het was en z/zoon alhassan as zei da ze op straat gekomen waren en riepen: wij willen sunna v abu bakr en ‘umar behouden en toen zei ‘ali as: laat ze dan doen, maar ‘k heb ze verwittigd. ‘ali as heeft ni gezegd da zij ongelovigen zijn staghfirullah of iets anders. das democratie en tolerantie.

    echt waar wahaabis zijn zionisten v de moslims: die maken moslims af en denken da zij enkel juist zitten en de rest verkeerd en willen da opleggen aan de rest. gij voelt da ni en ge denkt da ge in sunniboekjes of sites bezig bent, maar ge zit dan in wahaabiboekjes en sites. ze maken je echt gek.

    openstaan vr discussies en dingen aankaarten betekent niet dat ge intolerant bent, moet kunnen uitwisselen v gedachten en zeker als het adhv sunnibronnen is, wat is er verkeerd aan

    ‘k zal al blij zijn da sunnis mij aanvaarden en da sunnis de ahlulbait as die verwaterd zijn, terug laten heropleven en laten openbloeien en terug over hen vertellen in shaAllah

    salukes

  48. 48 sji'iet ahlulbayt as 26 maart 2007 om 12:08000000 pm

    ok ‘k was voorheen misleid dr m/voorgangers moslims die geprutst hebben @ islam, maar ni misleid dr shaitan

    m/voorgangers in de geschiedenis v islam waren misleid dr shaitan

    duidelijk nu?????

    salukes

  49. 49 sji'iet ahlulbayt as 26 maart 2007 om 12:11000000 pm

    en openstaan om het shi’isme te leren kennen en ni de leugens die ze over ons vertellen

    salukes

  50. 50 sji'iet ahlulbayt as 26 maart 2007 om 12:17000000 pm

    dit zijn mijn woorden anissa (ni gelezen?)

    broeders & zusters, samen zijn we sterk: één front: sunnis en shia, laten we voorbeeld v irak nemen want sunnis worden daar afgemaakt nu ze voor één front gaan, dr wahaabis of vriendjes v saddam.

    zionisten willen met niemand één front maken, shiageleerden zeggen waarom ni één front maken: wij shia met sunnis. onze geleerden hebben al lang de hand gereikt, maar die han moet gerpakt worden. in irak zijn ze goe bezig: een vb vr ons

    nu worden sunnis ook al afgemaakt omda ze met shgia willen samenwerken vr vrede: broederschap

    lees overr wahaabisme: daar draait het puur om macht: waarom denkt ge de saudis zoveel geld erin steken??????????

    salukes

    salukes

  51. 51 sji'iet ahlulbayt as 26 maart 2007 om 12:21000000 pm

    ‘ali as heeft gezegd: heb je moslimbroeder (zuster) lief vr islam en als hij geen moslim is, respecteer hem omwille vd gelijkenis in schepping. da zegt al genoeg: wijhebben elke moslim lief. en onze vijanden zullen we ni haten omda de ahlulbait as ons hebben geleerd om niemand te haten.

    heb da ergens geschreven: ‘k haat wahaabis ni, maar haat wat ze zeggen, de leugens, enzovoort

    salukes

  52. 52 sji'iet ahlulbayt as 26 maart 2007 om 12:26000000 pm

    zionisten haat ik ni, maar hun gedrag, handelingen, enzovoort vind ik afkeurenswaardig (en ‘k zou zeggen da’k da allemaal haat, maar zij als mens haat ik ni!)

    mag ni v Allahswt en de ahlulbait as

    salukes

  53. 53 Chahida 11 april 2007 om 6:30000000 pm

    salaam ahleykoem…

    nou jah wat doe je er allemaal aan he zie wat de joden in palastina doen en bush in irak het is verschrikkelijk wat ze onze moslim broeders en zusters aandoen en dan sadam op 3ied ophangen maar jah nu lachen zun, maar met de hulp van Allah zullen de moslims op het laatst het hards lachen Amin

    beslama…

  54. 54 Mohammed Sharif Hussein 13 mei 2007 om 1:54000000 pm

    Salaam alaikoem broeders en zuster,

    Ik wil op een paar reacties reageren van de sjieten. Ik heb met me eigen oren gehoord over de sjietische geleerden wat ze zeggen over de sahabas oftewel de kaliefahs na de profeet moehammes (sallahoe 3aleyhie wasalam) abubakr bin sidiq, omar bin khtab en othmaan bin 3faan, moe3wiyah, aisha (radiallahoe 3anhoem)en nog een paar vrouwen van de profeet.

    Wisten jullie (sjieten) dat de profeet zelf zei, dat abubakar de beste persoon is na alle profeten en boodschappers. en vervolgens omar.

    Kijk het volgende website,
    http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/fragmenten/index.htm

    het is een geluidsopname van de sjietische geleerden deel 1 t/m 3(met nederlandse vertaling) moge allah hun vernederen, Je hoort zelfs dat abubakar en omar (dus ze hebben over de soenieten) de grootse vijanden zijn van de sjieten, dus niet satan of de joden/christenen.

    En over karbala: ze zeggen dat het beter is dan mekka en medina, en dat gaat die geleerder van hun verder, met nee laast staan mekka en medina, karbala is zelfs beter en mooier dan het paradijs, kijk hoe ver iemand kan gaan, karbala is pas geleden Met rakketten beschoten, ik hoop dat daar snel plat gelegd word zodat de sjieten weten dat hun geloof verdwaald is.

    En over 3ali (radiallahoe 3anhoe) verheven ze boven alle profeten en boodschappers. De extreem-sjiten zeggen dat Allah s.w.t een fout heeft gemaakt. De profeetschap moest niet naar moehammed sallahoe 3alayhie wasalam maar naar Ali radiyallahoe 3anhoe. Kijk dus ze beweren dat Allah fout heeft gemaakt, dan is iemand per direkt geen moslim meer.

    sheikh al-islaam AL-banie ra7iemoe laah, heeft de sjitsche geleerden kafiers verklaard,

    Ik heb zelf een sjitsche jonge gesproken hij zei van, dat wij (dus hij heeft over zichzelf) geen hand mogen geven aan de sunieten.

    Bekijk het webstie gewoon met de geluidsopname en denk na wat de sjieten over ons denken. Terwijl zij het zelf uilokken met fitnah en haatpraktijken over de metgezellen radiallahoe 3anhoem van de profeet Mohammed (sallahoe 3layhie wasalam).

    wasalaam alaikoem

  55. 55 Abdullah 24 juni 2007 om 7:26000000 pm

    Al-hamdulillah dat deze BEEST (saddam) zijn verdiende loon heeft gekregen.

    Wat ik nog steeds niet snap; hoe kunnen sommige mensen hem verdedigen ipv zijn slachtoffers? Het is heel gemakkelijk om te zeggen dat wat Saddam heeft te markeren als een “simpel foutje.” Een onschuldig moslim doden is kufr! Moge allah swt jullie bevrijden uit deze Juhl. Hier is een van de letterlijk DUIZENDEN oorlogsmisdaden. 5000 dood in een klap, Halabja..

    Hoe kun je dan nog zo’n man een martelaar noemen? De martelaren zijn degenen die tegen saddam hebben gevochten.. Kijk de kinderen die werden gedood, maar dan draaien we onze hoofd om; Want we steunen saddam toch?

    docu. van 7 minuten. Je zult nog meer filmpjes vinden aan de rechterkant van de scherm. Zijn dit simpele fouten of MISDADEN? Aub, leer eerst wat er gebeurt.

    Moge allah swt degenen die de onderdrukkers steunen vervloeken.

  56. 56 Abdullah 24 juni 2007 om 9:42000000 pm

    @Mohammed Sharif Hussein

    Leuk staaltje propaganda. Wie is eigenlijk die spreker? Is dat een Aalim? Een ayatollah? Zullen we even kijken naar de fatwa van al-Azhar?
    The renowned al-Azhar Theological school in Egypt, one of the main centers of Sunni scholarship in the world had a ten year long exchange with a Shia scholar. After a long period of discussions, they announced the following on July 6, 1959:

    “The Shi’a is a school of thought that is religiously correct to follow in worship as are other Sunni schools of thought.” This statement have been received with a variety of responses, the most hostile being from the Salafis.

    Gek he? Is de aqeedah van Salafism gebasseerd op takfeer?

    Even een paar puntjes van je post.
    *Je zegt dat je hoopt dat karbala snel wordt “platgelegd.” Weet je wat jij bent? Een Jahil. Mischien wel de grootste Jahil die ik ooit heb ontmoet. Imam Hussein’s (a.s.) broer Abbas a.s. ligt daar begraven. En jij wilt dat karbala plat wordt gebombardeerd? VREES ALLAH MAN! Dit is een perfect voorbeeld van de haat van salafis/wahabis tegen ahlal-bait!

    *De beste mensen na de profeet (vzmh en zijn aahli) abu bakr en omar? Zal ik je uit de koran bewijzen dat dit niet zo is? check even deze vers..
    [98:7]“Doch zij die geloven en goede werken doen, zij zijn de beste der schepselen.”
    Weet je wie die beste schepselen zijn?
    Muhammad bin Ali narrates in Tafsir ibne Jarir, Volume 33 page 146 (Cairo edition) that the Prophet (saww) said:
    “The best of creations are you Ali and your Shi’as”.

    Deze hadith is sahih verklaard (door 3 isnaalds);
    Imam Ali a.s.;
    Jabir bin Abdullah Ansari (ra);
    Abdullah ibne Abbas (ra).

    Verglijk dat maar met deze hadith..
    http://www.nebras.net/truth/data/sahabah_hell.htm

    *Je zegt dat shia beweren dat imam ali a.s. hoger staat dan de profeet vzmh en zijn aahli. Alawi’s zeggen dat, shia ithna-ashari hebben dat NOOIT gezegd. Wel makkelijk he, iedereen over 1 kam scheren?

    *Je hebt zelf gehoord dat een shi’itische jongen geen hand mag geven aan een soenniet? Wat ben jij triest bezig om zulke leugens te verspreiden zeg :S Ik daag je uit om zo een fatwa te laten zien.

    *Je geeft een of ander vaag geluidsopname? Dan zal ik even jouw eigen mensen onder de loep nemen. De programma heet “undercover mosque,” Er werd voor 4 maanden undercover gefilm.

    Hypocrieten vind je niet?

  57. 57 Moehammed Sharif Hussein 22 juli 2007 om 4:39000000 pm

    Salaam alaikoem broeders en zuster,
    Reactie op shia.

    De ahlul bayt (familie van de profeet sallahoe ayleyhie wsalam) Moge allah hun extra belonen en hun begravenissen verlichten met de beste noer die er is. neiamnd mag over hun praten allah swt heeft barakah geschonken aan hun raidalahoe anhoem, en profeet sallahoe alayhie wsalam

    De profeet moehammed sallahoe aylehie wsalam heeft zelf gezegd tegen abubakar radialahoe anhoe dat hij de beste mens op aarde is na alle profeten en boodschapper, en nog is dit, OP de dag des oordeels stapt de profeet sallahoe alayhie wsalam samen met abubakar radialahoe anhoe als erste samen in de paradijs, kijk hoe grote rang abubakar radialahoe anhoe in dit leven heeft, Moge allah abubakar´s radialhoe anhoe graf verlichten en nog meer voorzieningen schenken in het paradijs, amien.

    Trouwens hij was een van de eerste mensen die in dit leven voorzekerd was dat hij naar het paradijs zal gaan, en dan oemar en dan othmaan, en dan ali, en dan volgen er 6 grote sahaba, radialahoe anhoem, Hassan en Hussein radialahoe anhoem zijn ook verzekerd in de paradijs.
    Hij (abubakar radialahoe anhoe) wordt nog paar keren in de koran genoemd. Mashallah voor zo´n grote man radialahoe anhoe en dan spotten jullie hem zo, degen die hem spot, moge allah hen vervloeken en de zelfde spot terug keren.

    Ik heb nog een hele grote waslijst waarin jullie geleerden veel dignen over de grote sahaba’s gaat.

    En over abu soufyan en khalid bin walied radialahoe anhoem, Lees eerst het verhaal van kahlid bin walied radialahoe anhoe, en dan moet je zeggen of hij die zelfde persoon is wat jij in je gedachten heb en absoufyan, hij had de sleutel van mekka, dus beheerder van mekka voor de djahieliya tijd en ook nadat hij moslim is geworden.

    Ga maar eerst na wat jullie geleerden zeggen over de sahabs of het dagelijks leven en zul je na vergelijking derachter wat voor achterlijk s ze deruit halen, zelf iemand die geen moslims is zal al snel weten dat dit een achterlijk ideen zijn van mensen.

    Sheikh albani rahiemoelaah heeft de shia geleerden kafiers verklaard ivm met die uitspraken over de Islam.

    Luister dit,
    Het verhaal van hussein radialahoe anhoe
    http://www.muslemoon.net/audio/hussain/hussain.htm

    Neem de tijd om dit te beluisteren achter het waarheid van wat daar afspeelde. En ga na wat jullie bezielt om mensen de schuld te geven. En over de vervloekingen van oemar, abubakar en othmaan

    Deze sheikh heeft ook andere opnamens (zelfde site) over de Profeet sallayahoe alayhei wasalaam

    http://www.muslemoon.net/home/autohtml.php?op=modload&name=albait.htm&file=index

    IK heb nog iets voor jouw. wat jullie geleerde doen, stiekem roken en wat zei zeggen over dat het toegstaan is dat je hasj mag kweken en verkopen en zelf gebruiken .
    http://nl.youtube.com/watch?v=kn0RynGMmh4

    Geeft shia de shieten het recht om alle soenieten (wahabies) te vermoorden ???
    http://nl.youtube.com/watch?v=rApVZy6wRTI

    en over dat karbala beter is dan djanah paradijs

    http://al-yaqeen.com/nieuw/mediatheek/fragmenten.php?fragment=4

    http://al-yaqeen.com/nieuw/mediatheek/fragmenten.php?fragment=5

    http://al-yaqeen.com/nieuw/mediatheek/fragmenten.php?fragment=6

    en ten slotte Hussein Bin ALi radiaoalehoe anhoe zei over karbala: kar wa bala

    Moge allah jouw op de rechte pad leiden zodat je zelf weet wat de waarheid en dat er mensen zijn die dwalen en zomaar onzin praten over de grootse mensen op aarde.

    wasalilahoe wasalaam ala rasoel ilahie salahaoe alayhei wsalam,

    Salaam alaikoem

  58. 58 sji'iet ahlulbayt as 22 juli 2007 om 5:17000000 pm

    Denkt ge da wij geen arabisch kunnen???? waar zijn de fatawas v andere geleerden

    het gaat over 2 shia, 1ste is al geen mujtahid,2de is een sayyid, maar al dan ni mujtahid weet ik niet want ken die 2de niet

    over wie hebben ze het??? over WAHHABIS/NASIBIS.

    bedoel v WAHHABIS zijn we al gewoon

    waarom zwijg je over fatawas v sayyid seestani, das tenminste een mujtahid en hij zegt da

  59. 59 sji'iet ahlulbayt as 22 juli 2007 om 5:19000000 pm

    we GEEN ENKEL MOSLIM mogen doden in irak en da we allemaal broeders en zusters zijn v elkaar

    ga maar kijken nr UNDERCOVER MOSQUE op youtube ipv met deze propaganda rond te verspreiden op internet

    salukes

  60. 60 sji'iet ahlulbayt as 22 juli 2007 om 5:19000000 pm

    sayyid sistani heeft vreedzame fatawas gegeven ivm irak en situatie

    salukes

  61. 61 sji'iet ahlulbayt as 22 juli 2007 om 5:34000000 pm

    In de tijd da ayatullah sayyid alkhui leefde wisten ze ni wat tabak veroorzaakte, toch ni in het midden oosten. sinds wanneer is de schadelijkh v tabak ontdekt? zoek da ‘ns op broeder vooraleer verkeerde propaganda te voeren. ayatullah sayyid alkui is al lang dood rahimahullah mocht ge da ni weten.

    mijne bompa was een vredelievende sunni die altijd opstond met fajr, drna braafjes altijd tasbih deed en elke verplichte tijdstip op tijd deed (stoppen met werken en bidden), geen vlieg kwaad deed, nooit roddelde, gewoonweg een pracht ve moslim en hij ROOKTE, maar toen was da ni haram of makruh

    de slimme uithangen!!! en mocht er toch één of andere oude pépé, of hij nu geleerde is of ni, sunni of shia, nog rondlopen met een sigaret, dan was die zeker verslaafd toen het onbekend was da tabak gezondheid schaadt en ge geraakt ni gemakkelijk af v tabakverslaving, vraag da maar aan dokters!!!!!!

    Om zo’n verkeerde video te posten met beelden vd jaren stillekes toen tabak gewoon halal beschouwd werd dr jan en alleman en niemand wist wat tabak veroorzaakte. (die video is dus een verdraaiing want iedereen weet da ze toen ni beter wisten over tabak!)

    hebt ge geen betere video’s die gestoeld zijn op waarheid ipv verdraaiingen. jullie wahabis denken da golle slim zijn, maar vallen elke x dr de mand wullahi, subhanAllah, Allahswt laat jullie elke x goe dr de mand vallen.

    de andere videos ni bezien omda alyaqeen WAHABIS/SALAFI is en da zullen weer de zoveelste verekeerde info’s zijn.

    HOPELIJK gaat abdullah reageren want zen ermee weg

    salukes

  62. 62 sji'iet ahlulbayt as 22 juli 2007 om 5:41000000 pm

    in sha Allah

  63. 63 sji'iet ahlulbayt as 22 juli 2007 om 5:48000000 pm

    en dien eerste is denk ik één vd woordvoerders v muqtada sadr en das zeker een reactie in woede op de afslachtingen vd shia gevoerd dr WAHABIS/SALAFIS/NASIBIS/TAKFIRIYIN/KHARIJIETEN (allemaal synoniemen velkaar want da stellen jullie de wahabis voor en NIET de SUNNIS) in Irak

    maar reactie v ayatullah sayyid Sistani in irak klinkt toch anders: allemaal broeders/zusters en wij shia doden niemand.

    salukes

  64. 64 eljamo 22 juli 2007 om 5:56000000 pm

    Ewa ja Moehammed Sharif Hussein, de haat van de Shia voor de sahaaba van de profeet saw is zó groot dat ze de waarheid niet onder ogen kunnen of durven zien.

    Bovendien zijn zij selectief in de keuze van hun Hadith. Alle hadith waarin de sahaaba geprezen worden zijn automatisch incorrect. Woorden uit de Koran zelf die nochtans ondubbelzinnig zijn worden verdraaid en anders geïnterpreteerd. Ali ra wordt overdreven verheerlijkt en ga zo maar door. Het gevolg van deze selectiviteit is dat hun geloof overvol is van de incosistenties.

    Bij elke hadith -die overigens algemeen als sahih aanvaard wordt- maar die niet overeenkomt met hun gedachtegoed wordt als verzinsel van de hand gedaan. Onderzoek die hadith maar zeggen enkele van die idioten hierboven dan. Wat denk je dat Imams als Al-Boukhari en Moslim bijna heel hun leven gedaan hebben? Juist ja, overleveringen van de profeet heel nauwkeurig onderzocht en pas als zij die betrouwbaar vonden opgenomen.

    Maar nee, als die Hadith de shia niet aanstaat is die dus vals. Dan moet je deze maar zelf nog een keer onderzoeken.

    Verkoop je verkeerde info en geeft ergens anders een verkeerde indruk. Shia websites genoeg…

  65. 65 sji'iet ahlulbayt as 22 juli 2007 om 11:10000000 pm

    ik haat geen enkele sahabi want als shia mag ik niemand haten en haat komt vd shaitan la’anahullah.

    de echte haters v shia en ahlulbait as zijn de wahabis/salafis en daar hoort ge bij, te nemen of te laten. zo erg da jullie alle shia willen afmaken: jullie zijn al goe bezig in iraq, libanon en afghanistan en jullie blijven verder doen totda imam almahdi as, moge Allahswt z’n komst doen bespoedigen verschijnt

    salukes

  66. 66 Abdullah 23 juli 2007 om 11:54000000 am

    Sahih Bukhari Volume 8, Book 76, Number 585:
    Narrated Abu Hazim from Sahl bin Sa’d: The Prophet said, “I am your predecessor (forerunner) at the Lake-Fount, and whoever will pass by there, he will drink from it and whoever will drink from it, he will never be thirsty. There will come to me some people whom I will recognize, and they will recognize me, but a barrier will be placed between me and them.” Abu Hazim added: An-Nu’man bin Abi ‘Aiyash, on hearing me, said. “Did you hear this from Sahl?” I said, “Yes.” He said, ” I bear witness that I heard Abu Said Al-Khudri saying the same, adding that the Prophet said: ‘I will say: They are of me (i.e. my followers). It will be said, ‘You do not know what they innovated after you left’. I will say, ‘Far removed, far removed (from mercy), those who changed (their religion) after me.” Abu Huraira narrated that the Prophet said, “On the Day of Resurrection a group of companions will come to me, but will be driven away from the Lake-Fount, and I will say, ‘O Lord (those are) my companions!’ It will be said, ‘You have no knowledge as to what they innovated after you left; they turned apostate as renegades (reverted from Islam).”

    Wie zijn deze sahaba?

  67. 67 sji'iet ahlulbayt as 23 juli 2007 om 6:37000000 pm

    moke op http://www.ahlalbait.nl tekst gevonden over de heilige maand rajab (inhoud ni gecontroleerd want volg alles op http://www.duas.org), kan je da informatie posten en erbij zetten da het shia info is:

    Handelingen Rajeb 1428/2007
    Geschreven door Ahlalbait Jongeren
    Wednesday 26 July 2006

    ——————

    Het is overgenomen voor verwerking, Moke!!!

  68. 68 Abdullah 25 juli 2007 om 12:55000000 am

    En nog 1 eljamo, je mag zelf kiezen welke hadith je beantwoord:

    During her last days, when Abu Bakr and Umar sought the mediation of Ali to visit the ailing Fatimah , as quoted by Ibn Qutaybah, she tured her face to the wall when they greeted her and in response to their plea for appeasement reminded them of the prophetic declaration that one who displeases Fatimah has displeased the Prophet and finally said: “I take Allah and the angels to be my witness that you have not pleased me; on the other hand, you have angered me. When I shall meet the Prophet (PBUH&HF) I will complain about you two.”

    (al-Imamah wa al- Siyasah, by Ibn Qutaybah, v1, p14).

    Wie -o- wie kan hierop passende commentaar geven?

  69. 69 Moke 25 juli 2007 om 9:16000000 pm

    Beste Abdullah,

    Ik vertaal voor sommige dei het niet verstaan hebben:

    Tijdens haar laatste dagen, toen Abu Bakr en Umar de bemiddeling van Ali tot doel hadden om Fatimah te bezoeken , zoals geciteerd door Ibn Qutaybah, haar gezicht aan de muur ‘tured????’ toen zij haar begroetten en in antwoord op hun pleidooi (steun voor geruststelling) op de profetische verklaring heeft gewezen dat een die Fatimah de Profeet tegenwerkte en tenslotte heeft gezegd:
    “Ik neem Allah en de engelen om mijn getuige te zijn dat u me niet hebt tevredengesteld; enerzijds, hebt u me geïrriteerd. Wanneer ik Profeet (vzmh) zal ontmoeten ik zal over u twee klagen.”

    Uit jouw reactie komt het volgende dat Fatima klaagt???

    Ik snap je redenering niet?

    Beslama.

  70. 70 sji'iet ahlulbayt as 25 juli 2007 om 9:50000000 pm

    tikfoutje v abdullah: moet da ni TURNED: ze draaide met haar gezicht nr de muur.

    als ze zegt da ze bij de profeet sawas gaat klagen, dan moet het wel heeeeeeeeeeeeeeeel ernstig geweest zijn wat abu bakr en umar haar hebben aangedaan. ge klaagt ni zomaar bij jouw pa en zeker ni een paradijselijke vrouw!!!

    salukes

  71. 71 sji'iet ahlulbayt as 25 juli 2007 om 9:51000000 pm

    da bedoelt abdullah of ni? hij zal wel reageren inshaAllah

    salukes

  72. 72 Abdullah 25 juli 2007 om 10:22000000 pm

    @Moke en sji’iet ahlulbayt as

    Je hebt gelijk, het was inderdaad een tikfout, mijn excuses. Even nog het stukje erbij halen:

    “I take Allah and the angels to be my witness that you have not pleased me; on the other hand, you have angered me. When I shall meet the Prophet (PBUH&HF) I will complain about you two.”

    Allah en de engelen zijn mijn getuigen dat jullie (abu bakr en omar) mij niet tevreden hebben gesteld, integendeel, jullie hebben mij boos gemaakt. Wanneer ik de profeet (vzmh en zijn aahli) ontmoet dan zal ik bij hem klagen over jullie beiden.

    Dat was een korte vertaling van het stukje. Kan een broeder mij vertellen waarom fatima alzahra a.s. zoiets zou zeggen?

    wasalaam.

  73. 73 Moke 25 juli 2007 om 11:13000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste Boeder in de Islam Abdullah,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Mijn kenningsgraad heeft deze informatiebron nog niet bereikt.
    Ben elke dag bezig om te verbeteren, helaas ben ik nog niet aan geraakt wat je vroeg ?

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen,
    يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama.      :)      :P      :D      ;)

  74. 74 Abdullah 25 juli 2007 om 11:24000000 pm

    Ik zal het op een ander manier proberen te formulieren moke.

    Fatima Al-Zahra a.s. zei:
    “I take Allah and the angels to be my witness that you have not pleased me; on the other hand, you have angered me. When I shall meet the Prophet (PBUH&HF) I will complain about you two.”

    Allah en de engelen zijn mijn getuigen dat jullie (abu bakr en omar) mij niet tevreden hebben gesteld, integendeel, jullie hebben mij boos gemaakt. Wanneer ik de profeet (vzmh en zijn aahli) ontmoet dan zal ik bij hem klagen over jullie beiden.
    (al-Imamah wa al- Siyasah, by Ibn Qutaybah, v1, p14).

    Fatima al-zahra was zo boos dat ze abu bakr en omar niet heeft begroet en zou klagen als ze bij de profeet vzmh zou zijn. Wat weten we eigenlijk dus van de relatie tussen ahlal-bayt en de khaliefs? Zijn die echt zo rooskleurig als men vertelt of is dit de andere kant van de werkelijkheid? Mijn punt is hier, onderzoek wat de situatie was.

    wasalaam

  75. 75 Moke 28 juli 2007 om 12:00000000 am

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Broeder in de Islam’,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Wat zouden de redenen zijn dat tussen Abu Bakr en Omar de realtie met Ahlal Bayt onstabiel was ?

    Iedereen maakt toch ruzie, dat is normaal bij iedereen:
    in de familiekringen, vrienden- en aanverwante kringen.
    En zeggen dat je nooit geruzieëd hebt, dat de kans zéér klein is.
    Geschillen heb je overal, waar je ook gaat.
    Het is zoooooooooo groot dat je het niet van iedereen kunt bijhouden.

    Daarom ik hou het niet bij al die geschillen van iedereen:
    noch hier bij mij in de familie, vrienden of aanverwanten.
    na verloop van tijd vergeet je het toch, omdat je erniet over bezig bent.

    Wat kun jij mij aanbieden om deze geschil tussen Ahlal Bayt en de kaliefen op te helderen ??? Allahoe a’lam.

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen,
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama,

  76. 76 sji'iet ahlulbayt as 28 juli 2007 om 12:38000000 am

    moke, fatima zahra as heeft nooit meer met abu bakr gesproken tot haar martelaarschap (heb die sunnhadith ooit eens gegeven) en abu bakr en umar mochten ni bij haar begrafenis aanwezig zijn. ong 6maanden kwaad vr een paradijselijke vrouw: een beetje lang: dus ze hebben haar iets heel ernstigs aangedaan

    abdullah zal je verder helpen

    salukes

  77. 77 Moke 29 juli 2007 om 11:56000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Broeder in de Islam’, ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Abdullah is verloren gelopen en het antwoord laat zich op wachten, terwijl we het nog altijd niet weten wat hij ons te vertellen had.

    Laten we maar hopen op een goede afloop!!!

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
    يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama.       :(       :(       :(       :(       :(       :(

    N.B.: Schendingen van de mensenrechten in Irak.
    http://extra.volkskrant.nl/animatie/fotospecial/specials/index.php?id=225

  78. 78 Abdullah 30 juli 2007 om 11:16000000 am

    @Moke

    Mijn excuses dat ik niet had gereageerd; ik werk nu zowat fulltime (maandag tot zondag).

    Even over je punt dat iedereen weleens ruzie maakt, daar ben ik het volledig met je eens; maar hier ging het echt over een groot probleem:
    Fatima Al-zahra a.s.:
    Allah en de engelen zijn mijn getuigen dat jullie (abu bakr en omar) mij niet tevreden hebben gesteld, integendeel, jullie hebben mij boos gemaakt. Wanneer ik de profeet (vzmh en zijn aahli) ontmoet dan zal ik bij hem klagen over jullie beiden.
    (al-Imamah wa al- Siyasah, by Ibn Qutaybah, v1, p14).

    Verder is er ook uit hadith van bukhari gebleken dat fatima alzahra a.s. tot ze dood ging niet meer met abu bakr heeft gesproken omdat ze boos op hem was. Nu is de grote vraag; WAAROM. Persoonlijk kan ik er maar 2 redenen bedenken, khalifaat en de bedreigingen:

    “When news reached Abu Bakr that the people had gathered in the house of ‘Ali and were refusing to give bayya, he sent Hadhrath Umar in their direction. Umar called out to Akraan who was in the house of ‘Ali, but he refused to come out. Umar then said:

    ‘I swear by He who controls the life of Umar, if you people do not come out of the house I shall set fire to it, and everyone inside shall perish. The people said ‘Abu’l Hafs (Umar), Fatima (daughter of Rasulullah (s)) is also in this house’. Umar replied, ‘I do not care about this, people should leave the house of ‘Ali and give bayya’. ‘Ali replied I have sworn that I shall not set foot outside my home until I have completed compiling the Qur’an.’

    “Wanneer Abu Bakr hoorde dat mensen rondom het huis van Ali a.s. verzamelde omdat hij (ali) geen bayya (=geld voor de khalief) wilde geven, stuurde abu bakr Umar. Umar riep Akraan om ook uit het huis van Imam Ali a.s. te komen maar hij weigerde. Toen riep Umar:
    “Ik zweer (op allah swt), wanneer jullie mensen niet uit het huis komen dan zal ik het in brand steken en iedereen erin zal dood gaan.” Toen riep men, “Umar, fatima (de dochter van de profeet vzmh) zit ook in het huis.” Umar antwoorde terug, “dat kan mij niet schelen, men moet het huis van Ali verlaten en bayya geven. Ali antwoorde terug: “Ik zal geen stap uit het huis zetten voordat ik de qoran heb samengesteld.
    al Imama wa al Siyasa pages 18-28
    Tareekh al Tabari Volume 13 page 1818 Dhikr Wafaath Nabi
    http://www.answering-ansar.org/answers/burning_the_house/alimama_walsiyasa.jpg

  79. 79 sji'iet ahlulbayt as 30 juli 2007 om 12:21000000 pm

    bayy’a is eed broeder of eed afleggen (vr kalifaat)

    salukes

  80. 80 Abdullah 30 juli 2007 om 9:33000000 pm

    dank je voor je verbetering broeder.. =)

  81. 81 Moke 1 augustus 2007 om 10:24000000 pm

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Broeder in de Islam’,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Abdullah, ik heb jouw begrepen. Dus m.a.w. alles wat er nadien is gekomen na Abu Bakr, Omar e.a. choelafaat en aanverwante hooggeleerden van toen en nu tot en met Saddam Hoessein als één van de heesrers zijn dwalende mensen. Is dat dat je probeert te suggereren ???

    Graag bevestiging, A.U.B. !!!

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama. ;)

  82. 82 Abdullah 1 augustus 2007 om 11:27000000 pm

    @Moke

    Dat heb ik niet gesuggereerd, maar uit het stukje dat ik je heb gegeven, kun je daar ook een conclusie uit trekken? Hier is een ander hadith dat aangeeft dat de (enkele)sahaba hypocrieten zijn:

    Sahih Bukhari Volume 8, Book 76, Number 533:
    Narrated Ibn ‘Abbas: The Prophet stood up among us and addressed (saying) “,,,, And the first human being to be dressed on the Day of Resurrection will be (the Prophet) Abraham Al-Khalil. Then will be brought some men of my followers who will be taken towards the left (i.e., to the Fire), and I will say: ‘O Lord! My companions whereupon Allah will say: You do not know what they did after you left them. I will then say as the pious slave, Jesus said, And I was witness over them while I dwelt amongst them……(up to) …the All-Wise.’ (5.117-118). The narrator added: Then it will be said that those people (relegated from Islam, that is) kept on turning on their heels (deserted Islam).

    En PS, saddam was zeker een crimineel, een terrorist en een sadist. Kijk maar: http://www.youtube.com/watch?v=9NhT3DjSWt8

  83. 83 Abdullah 2 augustus 2007 om 12:35000000 pm

    Hier is nog een korte docu. van de slachting in ’91 (in irak) en ook de rol die de VS speelde:


    http://www.youtube.com/watch?v=1i7pJ0gn_BY&mode=related&search=

  84. 85 Abdullah 4 augustus 2007 om 7:51000000 pm

    Ik wacht op een bevestiging moke.

  85. 86 Moke 5 augustus 2007 om 8:41000000 am

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Broeder in de Islam’ Abdullah,     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Op de realiteit van de videovertoning: mocht Saddam nog leven waren de onderstaande doe’aat geldig, maar helaas is het niet zo, want hij is al geruime tijd dood. Maar deze doe’aat blijven wel geldig naar andere verantwoordelijken die de Midden Oosten hebben gekoloniseerd tijdens WO I onder het Ottomanse Rijk en de moslims hebben uitgeroeid tot de dag van vandaag. En zo nog altijd een militair overwicht hebben, zoals tijdens de kolonisatieperiode.

    O Allah, wij vragen U hen te vatten bij hun kraag en wij zoeken toevlucht bij U tegen hun kwaad. [1]

    “اللّهُـمَّ إِنا نَجْـعَلُكَ في نُحـورِهِـم، وَنَعـوذُ بِكَ مِنْ شُرُورِهـمْ.”

    “Allaahoemma iennaa nadj’aloeka fie noe’hooeriehiem wa na’oedhoe bieka mien shorooriehiem”.

    O Allah, U bent mijn toeverlaat en U bent Degene Die mij laat overwinnen. Omwille van U ga ik over tot de aanval, omwille van U sla ik toe. Met Uw hulp ga ik vechten. [2]

    “اللّهُـمَّ أَنْتَ عَضُـدي، وَأَنْتَ نَصِـيرِي، بِكَ أَجُـولُ وَبِكَ أَصُـولُ وَبِكَ أُقَـاتِل.”

    “Allaahoemma anta ‘adhodie, wa anta nassieerie, bieka adjoeloe, wa bieka asooloe wa bieka oeqaatiel”.

    Allah is voor ons voldoende en Hij is de Perfecte Vertrouweling. [3]

    “اللّهُـمَّ أَنْتَ عَضُـدي، وَأَنْتَ نَصِـيرِي، بِكَ أَجُـولُ وَبِكَ أَصُـولُ وَبِكَ أُقَـاتِل.”

    “h’asboenaa Allaahoe wa nie’ma al-wakieel”.

    Voetnoten:
    [1] Aboe Daawoed 2/89, authentiek gekwalificeerd door Al-H’aakiem en Ad-dhzahabie 2/142.
    [2] Aboe Daawoed 3/42, At-Tiermiedhie 5/572: zie ook Sah’ih’ At-Tiermiedhie 3/183.
    [3] Al-Boekhaarie 5/172.
    ______________________________________

    Ik hoop dat je weet, wat dit betekent over uw vertoonde video’s van Saddam Hoessein, de ex-machtigste heerser van Irak of de vijand nr. 1 voor sommige groeperingen.

    Niemand is ermee gelukkig met zulke filmpjes die aanduiden wat het verleden was van deze ex-dictator. Je moet weten, hij (saddam) is zo gemaakt door de U.S.A. & EU door grote economische samenwerking tot stand te brengen tussen beide regio’s waarvan de bedrijven een enorme groei hebben gekend en ervan geprofiteerd hebben op de schendingen van de mensenrechten (vs, eu & saddam). Op militair vlak heeft saddam grote vooruitgang geboekt, dankzij USA & EU. Zo kon hij het volk beter … … …
    Je kunt al raden: ik hoef geen woorden of tekeningen van te maken. Saddam was geen echt geliefde persoon bij verschillende moslims uit diverse strekkingen en bij andere Arabische leiders, was er veel kritiek over zijn menselijk beleid. Zo’n dood in de media had ook niet gemogen wegens respect en eerbied volgens de mensenrechten (zijn recht, saddam).

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama.

  86. 87 Abdullah 5 augustus 2007 om 7:25000000 pm

    Natuurlijk profiteerde de EU en de VS, niemand ontkend dat (zelfs niet de amerikanen).

    Het enige waar ik eigenlijk tegen ben is om nog respect te geven aan een tiran. Hij had 35 jaar lang de kans gekregen om zichzelf te verbeteren; ipv dat te doen heeft hij met geld en bloed gespeeld.
    Miljoenen zijn afgeslacht, en de andere helft ging dood omdat er geen simpele medicijnen aanwezig waren, die saddam makkelijk kon laten importeren met het geld van olie-opbrengsten.

    Sorry, maar iemand die niet eens spijt getuigt en alles ontkend in de rechtbank verdient geen greintje respect.

  87. 88 Moke 10 augustus 2007 om 8:43000000 am

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Broeder in de Islam’ Abdullah,           ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Iedereen beschikt over zwakheden in zijn/haar geloof.
    Men is niet altijd in staat om deze zwakke schakel op te lossen.
    Daarom moet men zich richten naar Allah, de Verhevene.
    Dat heb je niet gedaan tot hier toe, omdat je zeide … … nog respect te geven aan een tiran. … … (uw vorig reactie)
    In navolging op mijn verantwoording van Aug 5th, 2007 at 8:41u am as.

    Tekortkomingen van personen is men niet altijd in staat, men beschikt niet over de bevoegdheden, om deze weg te werken tegenover jezelf en anderen. Wegens omdat vele zaken buiten je eigen territorium liggen. Je zou het graag veranderen, maar je kunt niet, wegens onmacht of machteloosheid.

    Daarom vergeten veel mensen beroep te doen op Allah (swt).
    De dag van vandaag richt men niet gemakkelijk naar de Schepper der Aarde, hemelen, …. Waarom? Er is geen zekerheid en vrees in Allah (swt). Laten we daar eerst aan beginnen!!!

    O Allah, Heer van de zeven hemelen. Heer van de omvangrijke Troon (‘Arsh). Wees een steun voor mij tegen die en die persoon en zijn helpers uit Uw schepsels. Laat geen van hen mij onderdrukken of onrecht tegen mij plegen. Machtig is Uw beschermheerschap en glorieus zijn Uw lofspraken en er is geen god naast U. [1]

    “اللَّهُمَّ رَبُّ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ, وَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيم, كُنْ لِي جَارًا مِنْ فُلاَن بْنِ فُلاَنْ, وَ أَحْزَابِهِ مِنْ خَلاَئِقِك, أَنْ يَفْرُطَ عَلَيَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ أًوْ يَطْغَى, عَزَّ جَارُك, وَ جَلَّ ثَنَاؤُك, وَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْت.”

    “Allaahoemma rabba ssamaawaatie assab’ie, wa rabba al-’arshie al-adhiem, koen liee djaaran mien foelaanie bnie foelaanien, wa ah’zaabiehie mien khalaa-ieqieka, an yafroetha ‘alayya ah’adoen mienhoem aw yathghaa, ‘azza djaaroek, wa djalla thanaa-oek, wa laa ielaaha iellaa ant”.

    [1] Al-Boekhaarie in Al-Adab Al-Moefrad onder nr. 707. Authentiek gekwalificeerd door Al-Albaanie, in Sah’ih’ Al-Adab Al-Moefrad onder nr. 545.

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama.

  88. 89 Moke 10 augustus 2007 om 8:45000000 am

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Broeder in de Islam’ Abdullah,     nbsp;     ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Allah is de Grootste, Machtiger dan al Zijn schepsels. Machtiger dan waar we bang voor zijn en waakzaam voor zijn. Ik zoek toevlucht bij Allah, Die geen god naast Zich heeft. Degene Die de zeven hemelen opheft zodat zij niet neervallen op de aarde, behalve met Zijn toestemming. Tegen het kwaad van Uw dienaar (naam van de persoon) en zijn helpers, zijn volgelingen en zijn helpers van de djinn’s en de mensheid. O Allah, wees een steun voor mij tegen hun kwaad, Glorieus zijn Uw lofspraken en machtig is Uw beschermheerschap. Gezegend is Uw naam. Er is geen god dan U. (Reciteer dit drie keer in het Arabisch). [2]

    “اللهُ أَكْبَر, اللهُ أَعَزُّ مِنْ خَلْقِهِ جَمِيعًا, اللهُ أَعَزُّ مِمَّا أَخَافُ وَ أَحْذَر, أَعُوذُ باللِه الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُو, , الْمُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ أَنْ يَقَعْنَ عَلَى الأَرْضَ إِلاَّ بِإِذْنِه, مِنْ شَرِّ عَبْدِكَ فُلاَنٍ, وَ جُنُودَهُ وَ أَتْبَاعَهُ وَ أَشْيَاعَه, مِنَ الْجِنِّ وَ الإِنْس, اللَّهُمَّ كُن لِي جَارًا مِنْ شَرِّهِم, جَلَّ ثَنَاؤُك وَ عَزَّ جَارُك, وَ جَلَّ ثَنَاؤُك, وَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْت.”

    “Allaahoe Akbar, Allaahoe a’azzoe mien khalqiehie djamie’an, Allaahoe a’azzoe miemmaa akhaafoe wa ah’dar, a’oedhoe biellaahie alladhie laa iellaaha iella hoewa, Al-moemsiekie ssamaawaatie assab’ie an yaqa’na ‘ala al-ardie iella bie-iedniehie, mien sharrie ‘abdieka foelaanien, wa djonoodiehie wa atbaa’iehie wa ashyaa’iehie, miena al-djiennie wal-ins, Allaahoemma koen lie djaaran mien sharriehiem, djalla thanaa’oeka wa ‘azza djaaroeka wa tabaaraka ismoeka wa laa ielaaha ghayroek”.

    [2] Al-Boekhaarie in Al-Adab Al-Moefrad onder nr. 708. Authentiek gekwalificeerd door Al-Albaanie in Sah’ih’ Al-Adab Al-Moefrad onder nr. 546.

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
        يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama.

  89. 90 Moke 10 augustus 2007 om 9:04000000 am

    : آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته – الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد
    Beste ‘Broeder in de Islam’ Abdullah,       ايها الاخوة والاخوات في الاسلام

    Wat te zeggen als er iets gebeurt waarover u niet tevreden bent.

    En als er iets gebeurde waar de profeet niet tevreden over was, dan zei hij : “Lof is aan Allah onder alle omstandigheden.” [1]

    “الْحَمْـدُ للهِ عَلَى كُـلِّ حَالٍ.”

    “Al-h’amdoe liellaahie ‘ala koellie h’aal”.

    [1] Ibn As-Soennie, ‘Amal Al-Yawm wa llaylah, Al-H’aakiem (bevestigt door Addahabie) 1/499. Zie ook Al-Albaanie, Sah’ih’ Al-Djaami’ As-Saghir 4/201.

     

    Kortom: als je in het vervolg bepaalde omstandigheden niet eigenhandig kunt veranderen of niet tevreden over bent, richt je het beste naar Allah (swt). Je hebt genoeg doorzettingsvermogen om aan uw zekerheid (al yaqien) en vrees voor Allah (taqwa) te werken.
    Moge Allah (swt) ons vergeven van onze tekortkomingen en ons leiden op het pad der gerechtigden. Amien !!!!

    Moge Allah (swt) onze reacties meer zegeningen vertonen.
    يجب ان سحا نه وتعالي ردودنا ابداء المزيد من الادعيه

    Thalla & Beslama.

    N.B.: Iedereen beschikt over onmacht in de wereld, jij en ik en de rest van de gemeenschap.

  90. 91 Abdullah 10 augustus 2007 om 9:21000000 pm

    Je hebt 110% gelijk moke, maar..

    De Koran is duidelijk in het steunen van een vijand/tiran. Je hebt inderdaad gelijk; wij zijn niet perfect, verre van. Iedereen maakt keuzes, de ene beter dan de andere. Het verschil is dat ik mijn mede mens nooit zou kwetsen zoals deze beest (sadda( had gedaan; namelijk 35 jaar van moord en verkrachting. Kijk maar wat er in de Koran staat over abu lahab.. Niemand respecteert hem toch? Waarom saddam wel?

    De reden dat ik zo reageer is omdat het persoonlijk is. Vergeef mij als ik bot over kom..

  91. 92 Lion Cachet 27 augustus 2007 om 7:34000000 pm

    Salami

    Iek vind ok iel errug Buch is daud. Buch was goeie vriend en goeie schijver van leuki stukkies enzo. Alaaf Snackbar tot en met Carnaval…

  92. 93 hadith 12 februari 2009 om 12:06000000 pm

    بسم الله الرحمن الرحيم

    قال رسول الله صلى الله عليه وسلم:
    “ما من عبد قال لا إله إلا الله، ثم مات على ذلك، إلا دخل الجنة”
    و(روى مسلم)

    De Profeet vzmh zei: “er is geen dienaar die Laa Ilaaha Illa LAAH zegt, en overlijdt met die overtuiging, of hij treedt het Paradijs binnen”.
    overgeleverd door Muslim

    قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
    من كان آخر كلامه لا إله إلا الله دخل الجنة
    رواه ابو داود والحاكم

    De profeet vzmh zei: “wie zijn laatste woorden laa ilaaha ilaaLAAH zijn. treedt het paradijs binnen”.
    overgeleverd door abu dawoed en hakim

    قال الإمام البخاري رحمه الله:

    كتاب الجنائز. باب: في الجنائز، ومن كان آخر كلامه:
    لا إله إلا الله دخل الجنة”

    Al Bughari zei in zijn boek Begrafenissen. Hoofdstuk: Begrafenissen.:
    Wie zijn laatste woorden laa ilaaha ilaaLAAH zijn, treedt het Paradijs binnen.

  93. 94 Desmin 31 maart 2009 om 2:25000000 pm

    Eva at van de appel mongool

  94. 95 toya1 17 augustus 2010 om 7:16000000 pm

    Wat ik nou niet snap is als die kinderen de ophanging naspelen (nadat ze het gezien hebben) die mensen daar dan nog steeds de
    beelden tonen van de ophanging van Saddam Husein. Dan moet het toch verboden worden??

  95. 96 hoop 23 oktober 2010 om 11:01000000 pm

    Kan iemand me vertellen waarom sadam geen fatsoenlijke doodstraf heeft gekregen ik bedoel wie zijn die mensen om hem heen? En al die schreewende mensen? Wat een sensatie zeg. dat ie dood moest oke maar op deze manier? En welke rechter heeft bepaald wie de hendel moest overhalen?Als dit de uitslag is van het tribunaal dan klopt r iets niet.
    En dan nog FILMEN!!!! zijn ze gek geworden?
    Net als op die andere pagina 1000 mannen vermoorden een tiener meisje.

    veel vragen om beantwoord te worden alvast bedankt.

  96. 97 ikke 1 april 2011 om 1:46000000 am

    ten eerste. bijna niemand die hier een reactie heeft gegeven is ergens op gebaseerd.

    ten tweede ik ben irakees en ik weet wat saddam allemaal heeft gedaan. hij heeft irak kapot gemaakt letterlijk en figuurlijk. ik ga het niet hebben over de hoog-geleerden die hij allemaal heeft vermoord. artsen, architecten, professors, economen en noem maar op werden allemaal vermoord en dat ook nog voor hun familieleden. voor hun kinderen en voor hun vrouwen. kinderen werden voor de ogen van hun ouders gemarteld en vermoord. ik ken een familie van de velen die 6 kinderen zijn verloren door saddam. zij werden voor hun ogen gemarteld en vermoord. de ouders zijn uiteindelijk blind geworden van het oneindig huilen.

    ik kan nog zo veel typen van wat hij allemaal heeft gedaan maar dan ben ik over 200 jaar nog niet klaar en dat is zacht uitgedrukt. hij had geen spijt van wa hij heeft gedaan dus verdiende hij zeer zeker de dood.


Geef een reactie

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log Out / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log Out / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log Out / Bijwerken )

Verbinden met %s




آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته

  • 1,185,995 مسلمين --> مؤمنين

Prikbord Info:               سورة الفا تحة

سْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ 1 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ 3 مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ 4 إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 5 اهدِنَـــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ 6 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 7
أمين
كلمة الله هي الحقيقة
colorbar.gif
GASTENBOEK - HELPDESK - Wie ben ik?
  Aanmelden - Registreren
  Wachtwoord  vergeten ?

c

Kalender

januari 2007
M D W D V Z Z
« dec   feb »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Bezoekers Info: Locaties.

Locaties: DEEL I - DEEL II.

Thalla & Beslama!!!

                لآ إله
إلآ آلله محمد رسول آلله

بن عياد محمد رشيد
www.BenAyad.be - Islam & Actua

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.